Susi vs punkit

Anonyymi

Susien vastustajat ovat syyllisiä punkkien räjähdysmäiseen lisääntymiseen. Kun sudet on tapettu ja tapetaan edelleen kauriiden ja muiden nisäkkäiden määrä on kasvanut hallitsemattomasti. Kauriit ym. levittävät punkkeja. Susia määrän pitäisi antaa kasvaa, että luonnonvalinta hoitaa punkkien levittäjät pois.

7

356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikään määrä susia ei saalista sitä 80 000 valkohäntäpeuraa ja 20 000 metsäkaurista mitä kaadetaan vuosittain. Joten kyllä metsästäjille annan hatunnoston siinä että toimivat erittäin voimakkaina punkkikantojen säätelijöinä.
      Susien suojelijat ovat suurimpia syyllisiä kansalaisten kahtiajakoon susiasioissa.
      Mutta onneksi tällaisilla marginaaliryhmillä ei ole isossa kuvassa mitään sanavaltaa näissä asioissa.

      • Anonyymi

        Kyllä tämäryhmä osaa kuitenkin, meteliä pitää ja kanteluita rustata eu:lle. Melkoisia satuilijoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tämäryhmä osaa kuitenkin, meteliä pitää ja kanteluita rustata eu:lle. Melkoisia satuilijoita.

        Totta. Yleisemmin eu.lta saa noottia vaan siksi että sinne valittaa oman maamme kansalaiset.
        Eu on tavallaan vihreälle kuin äiti lapselle jolle valitetaan jos joku kiusaa/ei tee kuin hän itse haluaa.
        Itseasiassa eu on hyvinkin neutraali monien asioiden suhteen esim metsästyksen osalta.
        Eu ei kiellä meiltä sakaalin metsästystä, valkoposkihanhen metsästystä, merimetsojen metsästystä yms sillä nämä ovat ihan sallittuja metsästettäviä lajeja laajasti eu alueella.
        Kyse on lähinnä siitä kuka osaa käyttää valitusta ja kitinää parhaiten hyödyksi ja nämä ainaiset suomen takiaiset vihreäthän ovat valittamisen ja anarkismin mestareita.


    • Anonyymi

      Hyvä kommentti nimenomaan tuolta kantilta että kauriit ja peurat ovat aiheuttaneet enemmän kuolettavia sairauksia kuin mitä sudet tappavat,myös erittäin vakavia hermosairauksia ovat punkit aiheuttaneet,silti en toki tarvii susiakaan.Peurakantaa yritetään levittää joka puolelle eikä ymmärretä mikä riesa se lopulta on,tapporaha pian joillain alueilla laitettava että saadaan kanta kuriin koska metsästäjille se alkaa olla työtä.

      • Anonyymi

        Samanlaista viherpropakandaa kauriita ja valkohäntäpeuroja kohtaan kuin sekin että "ilmastonmuutoksen takia riekot ja kuukkelitkin ovat siirtyneet lappiin"
        Ja läpi menee kuin häkä kun joku partasuu tätä hokee tärkeän näköisenä uutisissa kettupuku päällä.
        Menkää eteläisen rajanylityspaikkamme yli venäjälle ja hämmästykää kun alkaa kuukkelia ja riekkoa löytyä aina laatokan rantoja myöden.
        Eikös sen ilmastonmuutoksen pitänyt olla glopaali ilmiö kun näyttää että se koskeekin vain meitä suomalaisia ja etenkin suomalaisia autoilijoita syyllistäen. "Bensanhinta ylös ja riekkokannat etelään"
        Punkki. Siinäpä vasta öttiäinen eikä niitäkään ennen ollut vai oliko?
        Jo isovanhempani aikanaan opetti kesällä lapsiaan että "älkää sitten menkö paljainjaloin sinne lepikkoon korkeaan heinikkoon tai olette täynnä punkkeja"
        Niitä revittiin sitten lapsien jaloista ja jos joku nyt sattui kuolemaan se oli vaan keuhkotauti.
        Nyt taas nämäkin mahd sairaudet on diaknosoitu ja punkin levittämät taudit ei olekaan enää mitään keripukkeja.
        Ja kyllä. Punkkejakin on rajojemme takana vaikka valkohäntäpeuroista ei ole tietoakaan.
        Millaiset eläinten tappotalkoot onkaan järjestettävä että nämä pienet jollaintapaa ekosysteemiinkin kuuluvat pirulaiset sitten saisi hengiltä? Taitaa ydinlataus olla ainoa keino.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Samanlaista viherpropakandaa kauriita ja valkohäntäpeuroja kohtaan kuin sekin että "ilmastonmuutoksen takia riekot ja kuukkelitkin ovat siirtyneet lappiin"
        Ja läpi menee kuin häkä kun joku partasuu tätä hokee tärkeän näköisenä uutisissa kettupuku päällä.
        Menkää eteläisen rajanylityspaikkamme yli venäjälle ja hämmästykää kun alkaa kuukkelia ja riekkoa löytyä aina laatokan rantoja myöden.
        Eikös sen ilmastonmuutoksen pitänyt olla glopaali ilmiö kun näyttää että se koskeekin vain meitä suomalaisia ja etenkin suomalaisia autoilijoita syyllistäen. "Bensanhinta ylös ja riekkokannat etelään"
        Punkki. Siinäpä vasta öttiäinen eikä niitäkään ennen ollut vai oliko?
        Jo isovanhempani aikanaan opetti kesällä lapsiaan että "älkää sitten menkö paljainjaloin sinne lepikkoon korkeaan heinikkoon tai olette täynnä punkkeja"
        Niitä revittiin sitten lapsien jaloista ja jos joku nyt sattui kuolemaan se oli vaan keuhkotauti.
        Nyt taas nämäkin mahd sairaudet on diaknosoitu ja punkin levittämät taudit ei olekaan enää mitään keripukkeja.
        Ja kyllä. Punkkejakin on rajojemme takana vaikka valkohäntäpeuroista ei ole tietoakaan.
        Millaiset eläinten tappotalkoot onkaan järjestettävä että nämä pienet jollaintapaa ekosysteemiinkin kuuluvat pirulaiset sitten saisi hengiltä? Taitaa ydinlataus olla ainoa keino.

        Sellaiset tappotalkoot, että susipoulaatio vaan kertalinttuulla lahtiin ja samaan syssyyn myös peurat ja hirvetkin..


    • Anonyymi

      mistäs luolasta tämä idiootti on herännyt.. eipä ollt punkkeja aiemmin, kun ei ollut SUSIA.. niin se menee..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      871
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 51
      595
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      501
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe