Iisalmen "irkku" ikärasistinen baari, teenkö oikeusjutun?

Anonyymi

Olen 18 vuotias, joten pääseen baareihin ja käyttäytyn kuten siellä kuukuukin. Irkussa olen käynyt useastikkin ja joka kerta saan kuulla että olen liian nuori. Jiskus se sanotaan ovella, mutta nykyisin myös tiskillä, enkä ole ainut.

Laki sanoo ettei alkoholia saa myydä alle 18 vuotiaille. Siellä on myös kohta "ravintola saa valita asiakkaansa" tämä kohta EI meinaa sitä että julkinen ravintola saa asettaa omia ikärajoja, vaan sitä että jos asiakas esimerkiksi on liian humalassa tai agressiivinen, jolloin asiakkaan voi kääntää ovelta pois. Irkun toiminta on kuitenkin vahvasti ikärasismin sävytteistä, kun kuulin että nykysin myös liian vanhat asiakkaat käännytetään ovelta pois.

Irkku on s-ryhmän omistuksessa ja siksi mietinkin että miten tämä voi olla mahdollista. Mitä minä olen asiaa tutkinut niin asia on yleinen väärinkäsitys monessakin paikassa, mutta asiasta voi nostaa syytteen ja oikeudessa on helppo voittaa, kun asia on niin selvä. Irkku on jopa niin ylpeä tästä päätöksestään että kuulemma ovessakin sanotaan tuosta ikärajasta.

Mitä sinä sanot tästä, meneekö lain mukaan nallekarkit tasan ja kannattaakö tästä nostaa syytettä? Kiitos jo etukäteen!

0

<50

Vastaukset

suomi24-logo

Osallistu keskusteluun

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sofia juhlimassa kavereiden kanssa

Sofia nähty juhlimassa tämän illan aikana eri puolella Helsinkiä ilman Stefua. Onkohan tullut jo ryppyjä rakkauteen?
        Kotimaiset julkkisjuorut
        83
        2687
      2. Nyt on kyllä Soffa juubassa

Ihan känninen postaus. Partsielämää jee...alamäki vai putki
        Kotimaiset julkkisjuorut
        68
        2531
      3. Britti kehuu Suomalaista terveydenhoitoa.

MTV HS: Brittimies virui Suomessa viisi viikkoa tajuttomana hengityskoneessa – elämästä kamppailu juuri Suomessa oli onnekas sattuma Brittiläinen toi
        Maailman menoa
        46
        2293
      4. Pitkän parisuhteen salaisuus, vai onko sitä

Vuosia vaan tulee lisää ja tuossa se kumppani pysyy rinalla vaikka en ole mikään ihanne mies, kaikilla kai vikansa. Pitää vain hyväksyä toinen ja olla
        Parisuhde
        57
        1440
      5. Onko Martinalla tuparit?

Ja onkohan niihin kutsuttu Stefu ja Sohvi?
        Kotimaiset julkkisjuorut
        57
        911