Hejsan alla!
Kiirunaan ajaessa E10-tietä kohti Norjaa, on tienposkessa kyltti OBLINGSGRÄNSEN tai jotakin vastaavaa.
Mitäköhän se tarkoittaa??
Jonkun puulajin pohjoisrajako??
Oblingsgränsen tai sinne päin
4
453
Vastaukset
- tarkista samakirjasta
ODLINGSGRÄNSEN
Gränsen tillkom enligt kungörelse 1867-12-13 som administrativ gränslinje genom Norrbottens
och Västerbottens lappmarker med syfte att förhindra nybyggesanläggning på otjänlig mark samt
att skydda samerna från intrång.- viljelyraja
Odlingsgränsen, viljelyraja, länsipuolella rajaa ei saa viljellä, kun se on poronhoitoaluetta.
- Citrophoros
viljelyraja kirjoitti:
Odlingsgränsen, viljelyraja, länsipuolella rajaa ei saa viljellä, kun se on poronhoitoaluetta.
Kiitos tiedosta.
Miksiköhän siitä nyt tarvitsee erikseen kertoa tienkulkijoille? Onhan se nyt tietenkin jonkinmoinen kuriositeetti. - määräyksiä
Citrophoros kirjoitti:
Kiitos tiedosta.
Miksiköhän siitä nyt tarvitsee erikseen kertoa tienkulkijoille? Onhan se nyt tietenkin jonkinmoinen kuriositeetti.Viralliset määräykset käyttävät sanaa odlingsgränsen. Esim. toukokuussa ei enää saa ajaa skootteria odlingsgränsen länsipuolella, plus muita säännöksiä. Sen takia on pakko merkitä rajat, ettei vaan joku sano "jag visste inte".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 674557
- 1053505
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj373228Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262648- 472563
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan52139- 222014
- 1981931
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3961554Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91428