Järki ja tunteet.....

Anonyymi

Onko niillä lopulta mitään tekemistä keskenään?

42

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Niin no voimakas mikä hyvänsä tunne yleensä vaimentaa järjen äänen pieneksi ininäksi, joka kyllä on kuuluvilla mutta sitä ei halua kuulla.

• Anonyymi

Hyvin ilmaistu! - Sivusta

• Anonyymi

järjetön suhde

• Anonyymi

Ei mitään järkee
      Kun miettiikin
      Alkaa päätä särkee

🤔

• Anonyymi

Samaistun :(

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samaistun :(

Järkee tai ei.

Hyvää yötä RAK... 💞

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Järkee tai ei.

Hyvää yötä RAK... 💞

Toistan.......

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toistan.......

Kerran vielä.......

• ei niillä taida olla, itse tullu koettua. ihastuminen vaan tapahtui, vaikka käytännössä suhde olisi mahdoton, ehkä tosin en voi tietää =)

• Anonyymi

Molempia tarvitaan, järki ja tunne tasapainottaa ja tekee elämästä elämisen arvoista.
      Järki ilman tunnetta on tunteeton ja tunne ilman järkeä järjetön.

• Anonyymi

50/50?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

50/50?

Järkì 60 tunteet 40. 😇

Hyvää yötä......😘

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

50/50?

Mitä?????

Kuka puhuu viiskyt ja viiskyt,lapsia aina enkä mie kasva

• Anonyymi

Omassa tapauksessani en ole edes pystynyt kuuntelemaan järjen ääntä. Tunne on ollut liian voimakas ja se on vienyt minua ihan hallitsemattomasti.

• Anonyymi

Mitä tuossa sitten oli ettet voinut antaa vain mennä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä tuossa sitten oli ettet voinut antaa vain mennä?

Jos asiat olisivat olleetkin vain minusta riippuvaisia. Itse olisin ollut valmis heittäytymään ihan täysillä. Joskus vaan elämässä sattuu tilanteita, rakastuu ihmiseen ns väärällä hetkellä tai tapauksessani väärässä paikassa. Se ei vaan olisi ollut oikein toista ihmistä kohtaan. Vaikka tällä hetkellä mietin, että jos hän olisi näyttänyt vihreää valoa olisin empimättä heittäytynyt hänen syleilyynsä. Hänellä oli se järki päässä, ei minulla. Minä en olisi pystynyt vastustamaan häntä, niin hullusti rakastuin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos asiat olisivat olleetkin vain minusta riippuvaisia. Itse olisin ollut valmis heittäytymään ihan täysillä. Joskus vaan elämässä sattuu tilanteita, rakastuu ihmiseen ns väärällä hetkellä tai tapauksessani väärässä paikassa. Se ei vaan olisi ollut oikein toista ihmistä kohtaan. Vaikka tällä hetkellä mietin, että jos hän olisi näyttänyt vihreää valoa olisin empimättä heittäytynyt hänen syleilyynsä. Hänellä oli se järki päässä, ei minulla. Minä en olisi pystynyt vastustamaan häntä, niin hullusti rakastuin.

Joskus elämämme on vain niin hullua kaikesta " järkeilemisestä," huolimatta, vai juuri siksi!
        Olen niin vihainen tuolle järkeni valolle joka tuppaa loistamaan juuri väärällä hetkellä.
        😎🌕🔔

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joskus elämämme on vain niin hullua kaikesta " järkeilemisestä," huolimatta, vai juuri siksi!
        Olen niin vihainen tuolle järkeni valolle joka tuppaa loistamaan juuri väärällä hetkellä.
        😎🌕🔔

Järjen valon seurauksia voi aina korjata, tai ainakin yrittää. Silloin kun rakkaus on suuri, se on myös nöyrä, pitkämielinen ja antaa myös anteeksi aiemman ei:n, uskaltamattomuuden tai muun vetäytymisen.

Toinen luultavasti ymmärtää kun rehellisesti sanoo, että kyllä minulla on tunteita. En aiemmin toiminut, koska.... Eikä tarvitse sanoa kuin, että haluaa jutella rauhassa.

• Anonyymi

Ovat yhtä ja samaa neurobiologiaa, kuten myös sielu ja vaistot.

Aikoinaan niin sanotut suuret ajattelijat yrittivät kontruoida erilaisia malleja ihmisen psyykkeen selittämiseksi, kaikki epäonnistuivat koska silloin ei vielä tiedetty alkuunkaan riittävästi ihmisen fysiologisista funktioista.

• Anonyymi

Nyt tiedetään enemmän, silti ei "ymmärretä" ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt tiedetään enemmän, silti ei "ymmärretä" ?

Niin. Vanhat käsitteet/luulot väistyvät hyvin hitaasti, vanhojen ihmisten mielistä. Vasta uudet sukupolvet voivat avoimesti ottaa vastaa uutta tietoa. Ja on paljon rakenteita jota on vaikea kitkeä yhtäkkiä pois, ei voida vain julistaa esim psykologiaa harhaopiksi tai puoskaroinniksi.

• Anonyymi

Ei tunnu olevan. Järki sanoo toista mutta tunteet elää ihan omaa elämäänsä vaikka kuinka järkeilisi.

• Anonyymi

Annetaan järjelle vapaa viikonloppu ? ;)))

• Anonyymi

Järki taistelee vastaan kun tunne vie. Järki yrittää perustella miksi tunne on väärässä ja tunteiden, ihastumisen tai jopa rakastumisen kohde on jotenkin väärä tai sopimaton. Vaikka taipuisit järjen ääneen, et saa tunnetta kokonaan pois.
      Käyt taistelua niiden kahden välillä, kunnes teet lopullisen päätöksen valita jompi kumpi, tai sitten löydät hyvin kompromissin.
      Näin tämän olen itse kokenut.

• Anonyymi

Pällin pajatukset.

• Anonyymi

Kommentti aloitukselle vai kommentille?

• Anonyymi

Järkeni palaamassa, hitaasti mutta (melko) varmasti.
      😇☀️

• Anonyymi

Aatto juhlista jaloin..sanotaan.
        Tämä päivä on minulle juhlaa, huomenna on turhien mietteiden hautauspäivä.
        Unohtaa en voi, eikä ole tarpeenkaan, sillä kaunis muisto elää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aatto juhlista jaloin..sanotaan.
        Tämä päivä on minulle juhlaa, huomenna on turhien mietteiden hautauspäivä.
        Unohtaa en voi, eikä ole tarpeenkaan, sillä kaunis muisto elää.

Todellakin, huomenna on loppuelämäni ensimmäinen päivä, odotan ja toivon että tulen selviämään jatkosta. 😇🙏

• Anonyymi

Kumpi voittaa, karhu vai leijona, kysyi multa töissä johtaja...mikä minä olen sille vastaamaan, multa luvut jäi kesken aikanaan...

• Anonyymi

Kirjoitti Ruuskan Pekka jotain tuohon tapaan. Tunnetta pitäisi seurata, järkeily ajaa ahdistukseen. Ruuskaa edelleen; tämäkö on koti ihmisen, maja matala lohtua vailla. Maali ravissut ikkunan puitteiden, ihmisen unelmain lailla. Tai jotai sellaista.

• Anonyymi

Järkevä hallitsee samanaikaisesti tunteet, eli kiteytyvät yhteen.

• Anonyymi

Mahdoton tehtävä 🤔

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mahdoton tehtävä 🤔

Pientä aaltoliikettä voi esiintyä, mikä ei kuitenkaan poissulje toista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pientä aaltoliikettä voi esiintyä, mikä ei kuitenkaan poissulje toista.

Minun aivoissani se aaltoliike on aina joskus yhdeksäs aalto, ja sehän himmentää, ellei peräti sammuta järjen valonpilkahduksen :(

• Anonyymi

Riippunee kunnasta. Tai yhdistyksestä.

• Anonyymi

Koronalla tuskin vaikutusta luultua enempää.

• Anonyymi

Sehän on vaan nykymaailmallinen lyhenne koronkiskonnasta.

• Anonyymi

On osattava visioida nykyaikaa eteenpäin ilman koronkiskontaa. Haavoittuvuus auttaa.

• Anonyymi

Kolmas päivä lähtenyt käyntiin järki tiukasti mukana.
      Uskon tulevaisuuteen, alku se on tämäkin
      😇

• Anonyymi

Aivan👍

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan👍

🌝😴

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      89
      4220
    2. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      103
      2383
    3. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      34
      2348
    4. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      97
      2124
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      1907
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      32
      1885
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1587
    8. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      188
      1550
    9. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      29
      1548
    10. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      75