Sain ajokortin terveytensä takia menettäneeltä sukulaiselta ilmaiseksi em. Primeran. Autoon on tehty määräikaiskuollot ja kaikki mahdolliset hihnat vaihdettu 9.000km sitten, josta selvitys. Auto on siisti ulkoa ja sisältä ja sillä oli ajettu vain 170.000km. Kaupunkiajossa vähän kömpelö ja traktorin tuntuinen, mutta matka-autona on 190 tuhanteen kilometriin asti toiminut oikein sujuvasti, luotettavasti ja moitteetta. Katsastuksesta meni syksyllä läpi ilman huomautusta ja katsastusmies kehui erityisesti pohjaa, joka oli massattu niin hyvin, että ei pienintäkään ruostetta auton 23 ikävuodesta huolimatta. Säilytetty lämpimässä autotallissa. ja auton ulkopinta lähes virheetön.
Nyt kuitenkin edestä on pienillä kierroksilla hiljaa ajettaessa alkanut kulua juuri ja juuri erottautuva ääni, vaihdellen korkeutta kierrosten mukaan. ääni on kuitenkin niin pieni VIELÄ, että esim. 80km/h ajettaessa se hukkuu taustaäänien sekaan. Luulen, että se ääni tulee jostakin vetopyörästöstä. Tähän ongelmaan muinoin takavetoisessa autossa oli suhteellisen helppo ratkaisu (perän alkaessa huutaa) vaihtaa autonasentaja-kaverin kanssa kaksistaan koko taka-akselisto ja romuttamolta puhtaalla tuurilla löytyi sellainen perä, joka ei huutanut ja antoi autolle 130.000km terveitä ajokilometrejä lisää, kunnes moottori oli jo niin loppuun ajettu, että oli uuden aika.
En ole kovin tekninen ja etuvetoisen "taka-akselisto" on varsin paljon monimutkaisempi. Rattaita ja laakereita on varmasti aivan eri mittasuhteessa vanhan auton vedottomaan perään. Luulen, että remontti osineen voi maksaa huomattaviakin summia esimerkiksi 1500-3000€. Rahasta ei ole kovin paljoa kiinni ja autolla on tietyistä syistä suurta tunnearvoa minulle. Ja toisaalta pitäisi kysyä, minkälaisen auton saisin 1500-3000 eurolla? Olennaisesti paremmanko? ? Jos kysymyksessä olisi pekllä vetoakseli (noin 130€) niin korjauskustannuksista ei väliä, menisin vaihdattamaan heti, mutta mistä muualta ääni voi tulla? Ääni muistuttaa laadultaan kyllä kovasti sitä vanhan auton perän huutamista, joka perää viivytellen vaihdettaessa oli voimistunut niin kamalaksi, että kuulosuojaimia täytyi pitää mentäessä sitä loppujen lopuksi vaihtamaan. Samaa en toivo tapahtuvan nyt ja haluaisin korjata ongelman heti alkuunsa.
Nissan Primera P11 2,0 TDI vm. 1997
Anonyymi
2
86
Vastaukset
- Anonyymi
Sää et osaa diesel konetta jos se on manuaali?
- Anonyymi
Manuaali se onkin. En kai voi tajuta kaikkia asioita. Ei tietokoneella ohjelmoitaessakaan mietitä sitä, miten joku / jotkut oovat sen kielen saanut aikoinaan toimimaan, vaikka helvetillinen työ siinä on ollut. Ohjelmoidaan vaan miettimättä sitä. Sama autoissa: Ei autolla ajajan tarvitse ymmärtää missä on mikäkin laakeri ja hammasratas. Riittää, kun on ajokortti ja ajaa vaan ja korjauttaa auton, jos siinä ilmenee vikaa, tai ostaa uuden, jos vika on liian hankala.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397810Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412009Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251940- 911653
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801585Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071040Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5979- 50945
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34822