Asunnoton maksuhäiriön takia

Anonyymi

Olen ollut nyt tasan kuukauden asunnottomana, etsinyt jatkuvasti vuokra-asuntoa mikä kaatuu joka kerta siihen että ei ole luottotietoja. Kukaan vuokranantaja ei jousta missään nimessä luottotietoasiasta vaan asian ilmettyä tulee kuin apteekin hyllyltä, "kiitos ei". Minulla on majapaikkana sairaalan osasto josta minua laskutetaan n. 30 euroa päivältä. Saan vain toimeentulotukea 500€/kk. Pian alkaa tulla sairaalalaskuja 30ex30pv=900e/kk toivottavasti sossu maksaa, mutta tämäkään majoitusvaihtoehto ei voi jatkua loputtomiin.

Miksi te vuokranantajat olette niin sieluttomia tuon maksuhäiriön stigman kanssa? Muutenkin tuntuu että vuokramarkkinat täysin vuokranantajan käsissä. Ei tarvii muuta kuin laittaa ilmoitus vuokrattavasta asunnosta niin jonossa on 10 kuuliaista ihmistä ja sitten tilannetta pahentaa tämä uskomus, että Suomessa ei voi jäädä asunnottomaksi. No voi ja se asunnottomuus tuo kasan muita ongelmia. Ajatelkaa vuokranantajat välillä muuta kuin sijoitustanne, sillä teidän bisneksenteko aiheuttaa ihmisille vakavia ongelmia. Olisitte yhtä hyvin voineet perustaa asuntorahoilla yrityksen jolla tekisitte rahaa, mutta tää bisnes näillä ehdoin on mielestäni kasvotonta.

16

69

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksi vuokranantajan pitäisi sinusta piitata, kun sinä et piitannut vuokran maksusta?

      • Anonyymi

        Olen aina maksanut vuokran. Eräs vuokranantaja kehui joskus tunnolliseksi vuokranmaksajaksi. Maksuhäiriö on tullut maksamatta jääneestä laskusta. Nuo teidän ennakko-olettamukset menee melkein laittoman syrjinnän puolelle, mutta minähän olen valkoihoinen mies niin minun oikeuksilla ei ole väliä.


    • Anonyymi

      > tilannetta pahentaa tämä uskomus, että Suomessa ei voi jäädä asunnottomaksi.

      Ei, vaan tilannetta pahentaa kaltaistesi uskomus, että sossu maksaa aina kaiken, mitä ikinä kehtaat pyytää. Joten rahat voi tuhlata, lainat vetää tappiin ja sossu maksaa sitten vuokran ja kaiken muunkin.

      • Anonyymi

        Olen aina tunnollisesti maksanut vuokran. Elät jossain harhatodellisuudessa missä voit lukea koko ihmisen elämäntarinan luottotiedot tarkistamalla kuin mustalais-akka kristallipallosta


    • Anonyymi

      On minulla yksi luottotiedoton vuokralla. Lasken pitkavippivelkaantumisen johtuneen nuoruuden hölmöilystä. Po henkilö on nykyään keskijohdossa ja lyhentää vippivelkojaan sekä maksaa vuokransa itse.

      Suurimmalla osalla vuokralaisistamme on luottotiedot kunnossa. Etupäässä suosimme henkilöitä, joilla on oma työpaikka ja luottotiedot. Vain erittäin painavasta syystä harkitsen luottotietonsa menettänyttä. Syyn pitää olla sellainen, että asiansa hoitavalle henkilölle olisi voinut käytdä po tilanteessa huonosti huonon tuurin vuoksi.

      Huumeiden käyttäjille ehdoton EI. Yhden huumeisen vuokrasopimuksen olen purkanut.

      Mielenterveyskuntoutujat ovat sitten hankalampia. Periaatteessa masennus ilman harhoja ei estä vuokrausta. Harhaisia en huoli.

      Vapautuneita vankeja ei ole tullut vastaan. Isä palkkasi yhden henkirikoksista tuomitun kauan sitten vankilanjohtajan suosituksesta. Ei ollut ongelmia, joten periaatteesta voisin vuokrata, jos henkilöllä oslisi hyvät susoitukset.

      Joten: periaatteesa ei, mutta asia harkitaan tapauskohtaisesti.

      • Anonyymi

        Minulla on juuri ollut masennusta niin laskuja jäänyt maksamatta toivottomuuden vuoksi. Vuokran olen aina maksanut se on helpoin homma ikinä, parin nettipankin klikkauksen päässä, helpompi kuin laskuja joita tarvitse tarkistaa ja soitella asian puolesta eri numeroihin. En käytä huumeita enkä ole koskaan ollut vankilassa. Asunnottomaksi joutuminen on osittain omaa syytäni mutta elämä on painanut niin raskaasti että joskus olen luopunut toivosta ja asiat menneet huonommaksi.


      • Anonyymi

        Minulla ollut juuri tuota masennusta minkä takia laskuja jäänyt maksamatta. Elämä painanut niin raskaasti että olen usein luopunut toivosta minkä takia asiat menneet aina huonommaksi. Vuokran olen aina maksanut, se on helpoin asia elämässä parin klikkauksen päässä. Huumeita en käytä enkä ole ollut vankilassa.


      • Anonyymi

        Minulla ollut juuri tuota masennusta minkä takia laskuja jäänyt maksamatta. Elämä painanut niin raskaasti että olen usein luopunut toivosta minkä takia asiat menneet aina huonommaksi. Vuokran olen aina maksanut, se on helpoin asia elämässä parin klikkauksen päässä.


    • Anonyymi

      Pahoittelut monesta samasta vastauksesta. Sivu lagasi.

    • Anonyymi

      Mutta "toivottavasti sossu maksaa" . Mitä tarkoitit tuolla jos olet hommasi hoitanut????
      Jospa kumminkin muuta kun yksi unohtunut lasku ????

      • Anonyymi

        Niin että toivottavasti sosiaalitoimisto maksaa 900 euron majapaikka sairaalalaskun, etten joudu itse velkoihin tästä.


    • Anonyymi

      En usko, että ongelmaasi auttaa muu kuin väkivaltainen vallankumous.

      • Anonyymi

        En kannata kommunismia. Valta (rahallinen myös) jakautuu silti sieluttomille ihmisille pääasiassa kuten Neuvostoliitossa (kuten Stalin ja kumppanit).


    • Anonyymi

      Mitäs jos hoitaisit sen maksuhäiriön ensin pois?

    • Anonyymi

      Vau, oikeesti. Saako semmoisen takia asunnottomuutta. Voi elwis ja mitä vaa.

    • Anonyymi

      Hei, vielä maailma maksaa aiheuttamansa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5450
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3497
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1622
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      198
      1564
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1038
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe