Lidlin kympin juotinasema

Anonyymi

Lidlissä näyttää olevan Parkside-juotinasema myynnissä hintaan 9,99€, Partcolta ei saa edes perusjuotinta tuohon hintaan. Halvimmat Wellerin asemat oli n. 120€ hintaisia Onko kukaan ostanut tuota, tekeekö sillä mitään? Lämpötilan säätö 100C-500C välillä. Aika jäykät johdot oli, kun kädessä laitetta pyöritelin. Ei kyllä ole hinnalla pilattu, eli hinta/laatusuhde on enemmän kun kohdallaan.

18

4019

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mahtaako oikeasti olla lämpötilansäätö. Tavallisesti noissa halpisjutuissa on pelkkä tehonsäätö.

      • Anonyymi

        Laatikossa luki lämpötilansäätö, mutta varmaan se on pelkkä tehonsäätö. Pitää käydä laite ostamassa ja testailla, kymppi ei ole paha hinta ja kolmen vuoden takuu. Juotinta harvemmin tarvitsevalle satunnaisiin juotostöihin ihan passelilta vaikutti. Kertoilen sitten kun olen ostanut ja testaillut tuon Kiinan ihmeen.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        "Saakohan siihen varakärkiä?"

        Sillä ei liene merkitystä kun merkkijuottimen varakärki maksaisi enemmän kuin tämä juotosasema.
        Voi hyvin ostaa "varajuotosasemia" :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Saakohan siihen varakärkiä?"

        Sillä ei liene merkitystä kun merkkijuottimen varakärki maksaisi enemmän kuin tämä juotosasema.
        Voi hyvin ostaa "varajuotosasemia" :D

        Ei nyt sentään. Tai ehkä on noinkin kalliita? Minulla on Ersa juotinasema ja siihen peruskärjet maksaa 6-8 €/kpl.

        Monet halpikset ovat Hakko-kopioita ja niihin voi ostaa alkuperäisiä Hakko-kärkiä tai puoli-ilmaisia kopioita. Ostin ensimmäiseksi juotinasemaksi (käsijuotin oli jo kauan ennen) tuollaisen kopion. Sen mukana tulleilla kärjillä oli tuskaista juotella, varsinkin lyijytöntä. Taisin ostaa varakärjen 40 sentillä.

        Ersalla sujuu paljon paremmin ja yhdellä kärjellä on pärjätty, vaikka heti ostin pari ylimääräistä.

        Työkseen kun tekee elektroniikkaa ei viitsi käyttää noita halpiksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nyt sentään. Tai ehkä on noinkin kalliita? Minulla on Ersa juotinasema ja siihen peruskärjet maksaa 6-8 €/kpl.

        Monet halpikset ovat Hakko-kopioita ja niihin voi ostaa alkuperäisiä Hakko-kärkiä tai puoli-ilmaisia kopioita. Ostin ensimmäiseksi juotinasemaksi (käsijuotin oli jo kauan ennen) tuollaisen kopion. Sen mukana tulleilla kärjillä oli tuskaista juotella, varsinkin lyijytöntä. Taisin ostaa varakärjen 40 sentillä.

        Ersalla sujuu paljon paremmin ja yhdellä kärjellä on pärjätty, vaikka heti ostin pari ylimääräistä.

        Työkseen kun tekee elektroniikkaa ei viitsi käyttää noita halpiksia.

        Lidlissä on hinta paikallaan useat litteet hyvä

        Kasi welleriä hajonut eikä kovin paljolla käy y öllä olleetkaan .

        Kaikkinhajoo


    • Anonyymi

      Mä menin kerran ostamaan tuon perusjuottimen, joka oli kuvassa. Se on jonkinlainen hätäapuvehje. Kärki on kuparia ja syöpyy heti olemattomiin ja sitä saa jatkuvasti viilailla ja kiristysruuvia kiristää. Teline on leikkikalumuovia ja sulaa kolvin lämmöstä.

    • Anonyymi

      Mikä ihmeen hienojuotosmäntä? Ei sillä mihinkään hienojuotoksiin pysty. Männältä se tosin voi näyttää.

    • Anonyymi

      Aivan, kun kärki on pitkän varren päässä, ei sillä mihinkään osu, jos käsi vähänkin vispaa.

      • Anonyymi

        Jos käsi vähänkin vipaa ei sillä hienoelektroniikkaa juotella.


    • Anonyymi

      On sen verran huonoja kokemuksia Lidlin laitteista, työkaluista yms. että en enää koske niihin pitkällä tikullakaan. Halvalla ei hyvää saa ja köyhän ei kannata ostaa halpaa koska se tulee kuitenkin lopulta kalliiksi. Osta kunnon merkkituote niin pärjäät sellaisella seuraavat 40 vuotta vähintään.

      • Anonyymi

        Tyypillistä höpön höpo jorinaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyypillistä höpön höpo jorinaa...

        ...osta het kerralla kunnon peli...eikä mitään heikkoteho halpiksia joissa on varakärkiäkin kaksin kappalein enemmän kuin maailmassa on eläimiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...osta het kerralla kunnon peli...eikä mitään heikkoteho halpiksia joissa on varakärkiäkin kaksin kappalein enemmän kuin maailmassa on eläimiä

        Tai sit voi ostaa kaksi kolvia: Toisen isommalla teholla, niin saa juotettua vaikkapa 10mm antennikuparia. Tuollaiset 60W on hyvä teho tällaisiin yksittäisiin juotostäpliin, jotka vaatii vähän tehoa. Kärkiä voi tehdä myös itse noihin halppis-kolveihin, ei tarvita kuin sopivan paksuista kuparia muutamia senttejä. Joku voi kertoa, millä se kannattaa päällystää, jotta kestää vähän aikaa?
        Joissakin halppis-kolveissa on kohtuullisesti käsitellyt terät, kunhan niitä ei raappaa teräsvillalla puhdistamalla pilalle. Varateräsarja maksoi itsellä 2 euroa(4 kpl), joten ei paha investointi.
        Itse olen käyttänyt jo parikymmentä vuotta tätä Antex 25W kolvia:
        https://www.youtube.com/watch?v=-DP-SLLByuc
        Siinä on jonkinlainen kovapala-terä ja terän koko pitää lämpöjä yllättävän hyvin yllä, vaikka tehoa onkin vähän. Lisäksi siihen saa tarkkuusteria smd-käyttöön, yms. Kaverina tietysti isompitehoinen, jos täytyy sellaisia juottaa.
        Aiemmin oli 40W "sininen saksalainen", jossa ei ollut mitään säätöä myöskään ja siinä tehoa oli kerta kaikkiaan liikaa ja senpä takia se polttikin itsensä pilalle muutamassa vuodessa. Myöskään lämpötila ei ollut sopiva vaan vähän yläkanttiin juotoshommia ajatellen.. säädettävällä sikäli puolensa!


      • Anonyymi

        """On sen verran huonoja kokemuksia Lidlin laitteista, työkaluista yms. että en enää koske niihin pitkällä tikullakaan. """

        Olen ostanut paljon Lidlin työkaluja, kaikki on hyviä ja kestäviä verrattuna muihin samanhintaisiin.


    • Anonyymi

      Jos ostat Lidlin juotosaseman, niin muista säilyttää takuutodistuksena toimiva ostokuitti. Voit palauttaa laitteen kassalle sitten kun se on hajonnut.

    • Anonyymi

      Kympillä saa kympin juottimen, eihän se hääppöinen voi olla, mutta ajaa asiansa, jos pari kertaa vuodessa tarvitsee tinaa sulattaa. Yleensäkin Lidlin työkalut ovat laadukkaampia kuin vastaavat halpikset muualla.

    • Anonyymi

      No niin, nyt on parin kuukauden testikokemukset ko. 10€ juotinasemasta.
      Huomioita: kolvin johto liian jäykkää muovipäälysteistä ja liian paksua johtoa. Joten on kömpelö tarkoissa juotoksissa.
      Kuparinen (niklattu tai kromattu) juotinkärki kuluu yllättävän nopeasti, kärki alunperinkin liian paksu tarkempiin juotoksiin. Paksuus on n. 4mm ja teroitettu uutena 90 asteen kulmaan .
      Lämpötilan säätö on toteutettu tehosäädöllä, on ns. sinnepäin lämpötilat. (testailin lämpömittarilla miten tarkka säätö on)
      Lämpenee eri nopeuksilla juotoslämpötilaan riippuen miten kuumaksi meinaa kolvin lämmittää. Eli matalammilla lämpötiloilla hitaammin. Täpöllä, eli vitosella nopeasti. Vaikka eipä harrastehommissa mikään kiire ole.
      Soveltunee sellaiselle, joka kerran- pari vuodessa juottelee jotain pikkuhommaa.
      3 v. takuu on mittava.
      Lidlin takuusysteemi muutenkin on hyvä, painepesuri kusi talven aikana osan öljyistään ulos, soitin huoltoon ja sieltä lähetettiin heti uusi, oli matkahuollossa seuraavana päivänä noudettavissa. Vanhan sai itse heittää kierrätykseen, jätin kylläkin sen varaosiksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2576
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1176
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe