Kannattaisi tutkia näiden ilmaongelmista valittavien oppilaiden kotiolot.
Koulujen sisäilmaongelmat
26
93
Vastaukset
- Anonyymi
Kouluissa ongelmat voi johtua kokonaan vääristä ilmastointi järjestelmistä.
Rakenteista voi tulla hajuja ja sisäpinnoille voi muodostua kosteutta joka imeytyy rakenteisiin.
Satoja vuosia vanhat koulut ovat olleet ongelmattomia ja nyt kaikissa on ongelmia. - Anonyymi
Kouluissa ongelmat voi johtua kokonaan vääristä ilmastointi järjestelmistä.
Rakenteista voi tulla hajuja ja sisäpinnoille voi muodostua kosteutta joka imeytyy rakenteisiin.
Satoja vuosia vanhat koulut ovat olleet ongelmattomia ja nyt kaikissa on ongelmia.- Anonyymi
Avaaja on kopioinut minun esitykseni... Tästä olen kirjoitellut vuosien ajan. Etenkin silloin, kun keskussairaalan muutama kätilö teki valituksen homeongelmista työpaikalla. Kirjoitin mm, että jokaisen valittajan ja koulun oppilaan koti on tutkittava homekoirien avulla. Muistutin, että Nirristan lienee Kokkolan pahin homepesäke, hah hah haaa!!!...
- Anonyymi
Pahimmat homepesät ovat 1960-1990 luvulla rakennetut yksikerroksiset loivakattoiset omakotitalot. Esim. Halkokarilla ja pihlajassa on näitä. Neristanissa en ole homeeseen pahemmin törmännyt. T. Kosteusvaurioita korjaava.
- Anonyymi
Hölö,hölö.On siinäkin korjaaja ja muka asiantuntija.
- Anonyymi
Pihlajassa ei ole homeongelmia, yksi talo purettiin ei ollut missään hometta, vain maapohja perunakellarissa oli yksi mätä säkki.
Koulussa ei ole koskaaan ollut hometta, asennettiin huppuimuri katolle ja alipaine toi seinistä hajuja.
Tosin en tiedä sataman puoleisesta päästä, koska asun nykyään isossakylässä.
- Anonyymi
Se on tutkittu. Sisäilman laatua ei voi arvioida vain oppilaiden oireilusta – Kuntien päätöksissä oireilu painaa.
- Anonyymi
Oikein. Kotioloista ne "hometautiset" ovat lähtöisin, hah hah haaa!!!...
- Anonyymi
Käytännössä ilmassa on aina hometta, tuulessa ja vedossa home häipyy.
Seisova ilma haisee vaikka se ei välttämättä tarkoita että hometta on liikaa.
- Anonyymi
En tiedä! Mutta kyllä vähän ihmetyttää jatkuvat ongelmat koulujen home ongelmista, uusia vaan tulee...
- Anonyymi
Sanos muuta.Talvisin jo oppilaiden märät vaatteet aiheuutavat senmäärän kosteutta mikä tutkimuksissa todetaan kosteudeksi.Tämä koko homevouhotus on mennyt yli rajojen.Käykää englannissa ja belgiassa sekä ranskassa katsomassa kouluja,ei ole homevouhotusta vaikka vesivaluu seinissä.
- Anonyymi
Konstikurssille. Toimittajillakin on käsienlevittelykursseja. Malli on lähes identtinen kyynärpäätaktiikkaa myöten.
- Anonyymi
Entiseen hyvään aikaan heinäladoissa, navetoissa ja talleissa oli paljon hometta, vielä ei ole tullut homesairauksia vaikka 80 v on mittarissa.
- Anonyymi
Kalliolahdentiellä valkoinen puuomakotitalo homehtuu. Alaseinät jo mustia. Tietääkö kukaan kenen se on sillä siinä olisi kohtalainen tontti jos sen maan tasaisi.
- Anonyymi
Aivan ihana talo ja tontti. Täysin uusittu "piipusta pohjaan" - parempi kuin "huono uusi"...
Kokkolan komeimmalla paikalla. Rauhallisessa taajamassa, ihanien kasvien ympäröimänä... Ei ole sisällä ainuttakaan pölyhiukkasta, saati homeitiöitä; eikä pihalla ole ollut, ei ole eikä tule olemaan punkkeja yms, kun "lähiympäristössä" on kymmenen asentamaani linnunpönttöä... Hah hah haaa!!!... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan ihana talo ja tontti. Täysin uusittu "piipusta pohjaan" - parempi kuin "huono uusi"...
Kokkolan komeimmalla paikalla. Rauhallisessa taajamassa, ihanien kasvien ympäröimänä... Ei ole sisällä ainuttakaan pölyhiukkasta, saati homeitiöitä; eikä pihalla ole ollut, ei ole eikä tule olemaan punkkeja yms, kun "lähiympäristössä" on kymmenen asentamaani linnunpönttöä... Hah hah haaa!!!...Onpa taas uskomattoman vähän tietoa mm. punkeista ja linnuista. Pelkkää valhetta ja höpöä jaksaa sönköttää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onpa taas uskomattoman vähän tietoa mm. punkeista ja linnuista. Pelkkää valhetta ja höpöä jaksaa sönköttää.
Pihanurmikon hyönteiset ovat hyönteissyöjälintujen suurta herkkua. Etenkin puutiaiset, hämähäkit, paarmat, itikat, kirvat, heinäsirkat, sekä kaikki muut värittömät pehmytkuoriset ötökät ja niiden toukat...
Ampiaiset, ja sitä/sen väritystä matkivat kukkakärpäset, leppäkertut ym hyödylliset hyönteiset eivät linnuille kelpaa värinsä ja erittämänsä "hajupisaran" takia...
Valitettavasti moni hyödyllinen hyönteinen päätyy linnun tai sammakon suuhun, kuten hunajaa tuottava mehiläinen - "talitinttien herkku"... Mehiläinen onkin "tarhakarkulainen", ihmisen jalostama "tuotantoeläin", joten se on luonnossa "lainsuojaton", etenkin kun "kupu on täynnä mehevää mettä", hah hah haaa!!!... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pihanurmikon hyönteiset ovat hyönteissyöjälintujen suurta herkkua. Etenkin puutiaiset, hämähäkit, paarmat, itikat, kirvat, heinäsirkat, sekä kaikki muut värittömät pehmytkuoriset ötökät ja niiden toukat...
Ampiaiset, ja sitä/sen väritystä matkivat kukkakärpäset, leppäkertut ym hyödylliset hyönteiset eivät linnuille kelpaa värinsä ja erittämänsä "hajupisaran" takia...
Valitettavasti moni hyödyllinen hyönteinen päätyy linnun tai sammakon suuhun, kuten hunajaa tuottava mehiläinen - "talitinttien herkku"... Mehiläinen onkin "tarhakarkulainen", ihmisen jalostama "tuotantoeläin", joten se on luonnossa "lainsuojaton", etenkin kun "kupu on täynnä mehevää mettä", hah hah haaa!!!...Kylläpä sitä tyhjänsönkötystä riittää. Puutiaset imevät myös lintujen verta ja linnut ovatkin levittäneet ne ympäri maailman.
- Anonyymi
Nimenomaan, jos kiinteistössä on hometta tms sen kyllä haistaa ihmisnenälläkin aivan helposti.
Homeen haju haisee myös vaatteissa, koska haju tarttuu helposti.
Joten kannattaisi tsekata sekin ilman syyllistämistä.
On kuitenkin ihmisiä, joilla ei ole tarkkaa hajuaistia, joten he eivät tietenkään huomaa vaikka omat vaatteet haisisivat homeelta!- Anonyymi
Näin on ja olla pitääkin: Mm tupakoitsijat ja alkoholistit eivät haista muuta kuin tervan ja etanolin. Nirristanissa asuvat eivät tajua - eivät usko, että heidän vaatteensa, hiuksensa, kaikki on homepölyn kattamaa, ja tämä saaste leviää kaikkialle: Ensin päiväkoteihin, lastentarhoihin, esikouluihin, ja tietysti "yhteiskouluihin", jossa lapsukaiset kohtaavat. Seuraavaksi työpaikoille, ja lopuksi marketteihin, kauppakeskuksiin, ostoskärryjen kahvoihin, ovenkahvoihin jne - siis kaikkialle missä ihmiset "kohtaavat", hah hah haaa!!!...
- Anonyymi
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Koski uimahallin paskaperseitä, pestään vasta kun lähdetään pois.
Kerran kun juomapullo oli tyhjä otin vettä kuntoutus altaasta, seuraavana päivänä katsoin pulloa sen pojalla oli kerros sameaa lietettä.
Siellähän poreet irrottavat kaiken paskan mitä ihosta lähtee, puhtain allas on lastenallas, mutta lämmin kakkavesi houkuttelee, toivottavasti vanhemmat tiedottavat likaveestä yhtä paljon kuin homeongelmasta.
- Anonyymi
Kotona voi olaa vaikka vanhoja eläinten nahkoja kuten realistilla. Niissä pesivät monenlaiset tuhohyönteiset. Epäsiisti se realistin tönön julkisivu ja etupiha on. Naapurikin rakentanut kolmemetriä korkea aidan näkösuojaksi.
- Anonyymi
Kuolleet eivät aitoja rakentele.
- Anonyymi
Siis anteeks mitä?? 😳
Ensin väitetään että Ressun talosta on tehty lehtijuttu ja kaikki ihaili sitä, ja nyt muka olis epäsiisti? No päättäkää jo! 😂 Miten voi sama tönö olla sekä julkisuudessa esittelykelpoinen että jonkun mielestä ”hirvee hävettävä kasa”? Eikö se jo itsessään kerro että kyse on enemmän kirjoittajista kuin kohteesta... 🙄
Mä en tiiä teistä, mut mun mielikuvissa Ressun koti kuulostaa melkein paratiisilta täynnä luonnon tarkkailua, linnunpönttöjä, historiaa, kasveja, ja varmaan sellanen ihana rauha ja viisaus huokuu jo pihatiellä vastaan… ✨🌿
Ja mitä tulee eläinten nahkoihin (jos niitä nyt ylipäätään on), niin kai ihmisellä saa olla vähän persoonallinen sisustusmaku? Ei kai siitä kukaan tartte hepulia saada kyllä maailmaan mahtuu yksi kunniakas metsästyssaalis tai pari. 😅
#SisustusOnPersoonaa #KateusEiPueKetään 🏡🌸
- Anonyymi
Kouluruokailun heikkolaatuinen ravinto ja lisäaineet oireilun syynä!
- Anonyymi
Siis voi apua miten ihanaa!! 🥹💖
Mä en kestä miten täydelliseltä tuo talo kuulostaa ja siis kymmenen linnunpönttöä?!? 🐣✨ Mä oon oikeesti niin innoissani kaikesta lintujuttuihin liittyvästä, oon välillä tuijottanut YouTubesta ihan tuntikausia niitä pienten poikasten ruokkimisvideoita… Ne on niin pieniä ja höpsöjä ja nälkäisiä ja niiden siivet näyttää ihan pumpulilta ennen kuin ne lähtee lentoon! 🕊️🌿
Ja se, että joku oikeesti tekee linnuille pönttöjä ja huolehtii luonnosta noin kauniisti se on mun mielestä yksi ihanimmista asioista mitä ihminen voi tehdä. 💚 Mä oon niin monta kertaa miettinyt että joskus jos mulla on oma piha (tai vaikka edes parveke haha 😅), niin mä haluan laittaa sinne vaikka kuinka monta pönttöä ja lintulautaa ja kasvattaa kukkia joista ne tykkää! 🌸🐦
#LintujenYstävä #PönttöOnParasta #TalonSydänOnSenPuutarha 🐣🌿🌷
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911284Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50715- 33682
- 60679
- 50665
- 52657