Olen ollut 2 v. työttömänä. Olen 50 v. ent.
siivooja, jonka työn jouduin selän takia lopettamaan. Kansakoulupohja. Haluaisin parturi-
kampaajaksi, mutta yksityisesti kallista ja maksajaa ei löydy, koska minulla on jo ammattitauti valmiina. Merkonomiopintoja yritetään tyrkyttää, mutta millä rahalla sitten
elän 3 v. enkä voi sietää toimistotöitä! Olin
ennen siivoojan ammattia toimistotöissä yli 20 v.
ja inhosin. Haluaisin luovan työn, nautin ihmiskontakteista ts. olen sosiaalinen,luova,
hiukan taiteellinen. Mitä voisin opiskella?
Jos "välähtää" niin kerro ja auta! (Muista että
selkäni on huono) Tuhannet kiitokset että annat
tukeasi!
Luo ammatti
9
996
Vastaukset
- luonnistuisi
Myyjän ammatti? Saisi ainakin olla ihmisten kanssa tekemisissä.
- ollut
On tullut kokeiltua. En vain pysty seisomaan
selkäni takia. Työ pitäisi olla vaihteleva-asentoinen. Enemmän istumista kuin seisomista. - minä
ollut kirjoitti:
On tullut kokeiltua. En vain pysty seisomaan
selkäni takia. Työ pitäisi olla vaihteleva-asentoinen. Enemmän istumista kuin seisomista.Lähihoitaja? Siinä voi valita monesta eri suuntautumisesta.
- kysellyt
työvoimakoulutuksista, niissähän saa päivärahan lisäksi ylläpito korvauksen.
Niitä koulutuksia on monelle erialoille, riipuen paikkakunnista tarjonta vaihtelee,esim. myyjän ammattitutkinnon, kouluavustajan ja sosiaali ja terveysalan tutkinnon voi suorittaa näin ym. näitähän koulutuksia löytyy mol.fi sivuilta lisää,
Entäs joko olet kelalta kysellyt alkaisko he siellä maksaan sinulle uudelleen koulutuksen?
Olen itse myös pian viisikympinen ja ollut kuukauden päivät työttömänä ja myös aion hakeá uudelleen koulutukseen terveydellisistä syistä, mutta kun olen näin vähän aikaa ollut työtön haen työeläkelaitokselta jos saisin sieltä rahoituksen jos en niin yritän työvoimakoulutukseen ja sitä kautta saada uusi ammatti,
Toivon , että löydät alan mitä lähdet lukeen , itsellä on jo tiedossa kunhan saisin sen rahoituksen järjestymään... :D- kysellyt
Ensiksi kiitän vastanneita, kun olette vaivautu-
neet miettimään tilannettani. KIITOS !
Olen kysellyt ko. tahoilta. Merkonomiksi kehoi-
tetaan.Mutta 3 v. tuntuu pitkältä ajalta 50 vuo-
tiaalle, varsinkin kun ala tökkii. Kela oli tosi
ynseä. Siellä kuulin ensi kertaa että työeläke-
laitos olisi voinut maksaa koulutuksen, mutta
olen ollut liian kauan työtön. Ihmettelen että
työvoimatsto. ei informoinut minua ajoissa.
Lähinnä kaipaan jotain mitä itsekään en vielä
tiedä, jotain missä voisin luoda jotain kaunista
käsilläni. Olen ajatellut savenvalajan työtäkin...??? tms. Siksi pyydän apuanne kun ei
itselläni ole vielä auennut aivonystyrät. - Kelalla kerrottu kuntoutusr...
kysellyt kirjoitti:
Ensiksi kiitän vastanneita, kun olette vaivautu-
neet miettimään tilannettani. KIITOS !
Olen kysellyt ko. tahoilta. Merkonomiksi kehoi-
tetaan.Mutta 3 v. tuntuu pitkältä ajalta 50 vuo-
tiaalle, varsinkin kun ala tökkii. Kela oli tosi
ynseä. Siellä kuulin ensi kertaa että työeläke-
laitos olisi voinut maksaa koulutuksen, mutta
olen ollut liian kauan työtön. Ihmettelen että
työvoimatsto. ei informoinut minua ajoissa.
Lähinnä kaipaan jotain mitä itsekään en vielä
tiedä, jotain missä voisin luoda jotain kaunista
käsilläni. Olen ajatellut savenvalajan työtäkin...??? tms. Siksi pyydän apuanne kun ei
itselläni ole vielä auennut aivonystyrät.Minun ystäväni on myös joutunut sairauden vuoksi jättään edellisen työn ja on kysellyt eri paikoista rahoitusta uudelleen koulutukseen ja hän on myös ollut pidempään työtön, joten ei voi saada työeäkelaitokselta, mutta kelalta on nyt saamassa. Kävin työvoimatoimiston sivuilla ja siellähän luki tuo alla oleva teksti eli sinunkin kannattaa mennä kelalle uudelleen kyseleen ja ole tiukana niin oli ystävänikin.
...KELAn kuntoutus ja kuntoutusraha
Kuntoutusrahaa voi saada Suomessa asuva 16-67 -vuotias henkilö, joka on kuntoutuksen takia estynyt tekemästä työtä ja jonka kuntoutuksen tavoitteena on työelämään pääseminen. Kuntoutujalla on lisäksi oltava Kelan tekemä kuntoutuspäätös koulutuksen kustantamisesta. Kuntoutuspäätöksen saaminen edellyttää, että työkyky on olennaisesti heikentynyt tai uhattuna sairauden tai vamman takia.
Tämä on taas kelan sivuilta
Kuntoutujalle korvataan koulutuksen ajalta seuraavia kustannuksia:
Tarpeellisina ja kohtuullisina pidettävät opiskelukustannukset, esim. lukukausimaksut ja koulutarvikekustannukset.
Koti- ja koulupaikkakunnan väliset matkakustannukset, jotka ylittävät omavastuun yleensä kerran kuukaudessa. Päivittäisiä matkoja ei korvata.
Koulutusajan toimeentuloturvana maksetaan yleensä kuntoutusrahaa. Käy lukemassa lisää itse
http://193.209.217.5/in/internet/suomi.nsf/NET/160801115822EH?openDocument - vinkkejä kiitos
Kelalla kerrottu kuntoutusr... kirjoitti:
Minun ystäväni on myös joutunut sairauden vuoksi jättään edellisen työn ja on kysellyt eri paikoista rahoitusta uudelleen koulutukseen ja hän on myös ollut pidempään työtön, joten ei voi saada työeäkelaitokselta, mutta kelalta on nyt saamassa. Kävin työvoimatoimiston sivuilla ja siellähän luki tuo alla oleva teksti eli sinunkin kannattaa mennä kelalle uudelleen kyseleen ja ole tiukana niin oli ystävänikin.
...KELAn kuntoutus ja kuntoutusraha
Kuntoutusrahaa voi saada Suomessa asuva 16-67 -vuotias henkilö, joka on kuntoutuksen takia estynyt tekemästä työtä ja jonka kuntoutuksen tavoitteena on työelämään pääseminen. Kuntoutujalla on lisäksi oltava Kelan tekemä kuntoutuspäätös koulutuksen kustantamisesta. Kuntoutuspäätöksen saaminen edellyttää, että työkyky on olennaisesti heikentynyt tai uhattuna sairauden tai vamman takia.
Tämä on taas kelan sivuilta
Kuntoutujalle korvataan koulutuksen ajalta seuraavia kustannuksia:
Tarpeellisina ja kohtuullisina pidettävät opiskelukustannukset, esim. lukukausimaksut ja koulutarvikekustannukset.
Koti- ja koulupaikkakunnan väliset matkakustannukset, jotka ylittävät omavastuun yleensä kerran kuukaudessa. Päivittäisiä matkoja ei korvata.
Koulutusajan toimeentuloturvana maksetaan yleensä kuntoutusrahaa. Käy lukemassa lisää itse
http://193.209.217.5/in/internet/suomi.nsf/NET/160801115822EH?openDocumentKiitos kaikille! Toivoisin lisää vinkkejä siihen
mitä voisin opiskella!
Mikä olisi luova ala, jossa voisin toteuttaa
käden taitojani ja joka ei rasittaisi selkää? - Hanna
vinkkejä kiitos kirjoitti:
Kiitos kaikille! Toivoisin lisää vinkkejä siihen
mitä voisin opiskella!
Mikä olisi luova ala, jossa voisin toteuttaa
käden taitojani ja joka ei rasittaisi selkää?No mitenköhän vaikka joku pukuompelija tai vastaava?... Kannattaa ehkä tehdä testi, joka antaa vaihtoehtoja mitkä ammatit sinulle sopisivat. Testi löytyy täältä: http://www.mol.fi/avo/
- Mariia
Hanna kirjoitti:
No mitenköhän vaikka joku pukuompelija tai vastaava?... Kannattaa ehkä tehdä testi, joka antaa vaihtoehtoja mitkä ammatit sinulle sopisivat. Testi löytyy täältä: http://www.mol.fi/avo/
Oletko ajatellut oppisopimusta? Eli olet alan työssä koko ajan ja suoritat vaan välillä lähiopetus viikkoja, elikirjalliset osuudet. Saisit palkkaa heti ja pääsisit koulunpenkkipiinasta. Oppisopimusta voi suorittaa melkeinpä millä alalla tahansa. Esim. varmasti aikaisemmimn mainitsemasi saven valaja, olisi varmasti oivallinen vaihtoehto oppisopimukseen! Varmaan joku savipaja ottaisi sinut mielelään, tosin oikean paikan etsiminen vaatii sisua,olen sen itse kokenut. Saa hyvässä lykysä soitella läpåi kymmeniä paikkoja, mutta senkin voi mielestäni tehdä työvoimatoimistossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073245GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431187- 831162
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531102Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351042- 49928
- 67878
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn25874- 53867
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862