Korona-virus

Anonyymi

Keitä se on kehitetty palvelemaan...………
Onko tarkoituksena ajaa maailma alas?
Vanhukset ja sairaat pois jaloista?

Paljon herää kysymyksiä??
Odotan kauhun sekaisin tuntein kun ensimmäinen tartunnan saanut ilmoitetaan paikasta, joka on suuri vanhusten säilöämisasema pk. seudulla???

88

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei sitä kukaan ole kehittänyt. Eläinperäisiä viruksia putkahtelee tuon tuosta esiin.

      Väite, että kyseessä olisi biologinen ase, on kuolleena syntynyt. Yksikään itseään kunnioittava mikrobiologi ei tekisi noin köppäistä asetta. Wuhanissa on yli 11 miljoonaa asukasta ja vaikka virus on pesinyt siellä jo useita kuukausia, niin edes prosentti väestöstä ei ole sairastunut.

      • Anonyymi

        Noooohh, en minä väitä..
        Kunhan kyselen???


      • Anonyymi

        Ehkä siihen on auttanut erittäin kovat turvatoimet leviämisen estämiseksi. Täällä tuskin viranomaiset koskaan tulee tekemään.


    • Anonyymi

      Kiina-takapajulassa, epähygienisissä olosuhteissa "luonnon laboratoriossa"
      "kehittyy" kaiken aikaa uusia tauteja.
      Vastahan ne on vähän aikaa sitten oppineet käyttämään vessapaperia.
      Toreilta monet tartunnat lähtevät. Minkälainen on kiinalainen tori ?
      Tautipesä, mm. kidutetun näköisiä eläimiä myynnissä.
      Ei vessoja.

      • Anonyymi

        Monissa muissakin maissa on sama tilanne....???


      • Anonyymi

        On kyllä siellä aikamoista eläinrääkkäämistä.Hygieenisyys ei ole ensimmäinen juttu kun siellä torillakin valmistetan ruokaa eritavoilla.Grillaavat sellaisia eläimiä .joita ei Suomesa tarjota koirillekkaan ja esim. koiria ja rottia grillaavat ihmisruuaksi.Ja wc:t ovat ns.siesaaltaan tekevät tarpeensa ,joten ei ihme ,jos kaikenlaiset taudit syntyvät ja leviävät.Eikö nyt maailman terveysjärjestön pidä puuttua tuollaisiin ongelmiin jo ihan maailman laajuisesti.Kun kirjoittaa googleen haku sanaksi Cina animal markt,niin näkee koko kirjon ihan suoraan.


      • Anonyymi

        Hotskuumme Pekingissä kuului vain aamiainen. Lounasajan ateriat söimme toreilla ja katukeittiössä. Ei tullut vatsanpuruja. Uskon siihen, että upporasvassa keittäminen tapaa pöpöt.
        Päivälliset söimme paikallisissa kuppiloissa. Joissakin oli vaikeuksia niiden perhenan puikkojen kanssa mutta vatsa ei protestoinut kertaakaan.

        Vessoja? Kyllä haju opastaa!


      • Anonyymi

        Hotskuumme Pekingissä kuului vain aamiainen. Lounasajan ateriat söimme toreilla ja katukeittiössä. Ei tullut vatsanpuruja. Uskon siihen, että upporasvassa keittäminen tapaa pöpöt.
        Päivälliset söimme paikallisissa kuppiloissa. Joissakin oli vaikeuksia niiden perhenan puikkojen kanssa mutta vatsa ei protestoinut kertaakaan.

        Vessoja? Kyllä haju opastaa!


    • Anonyymi

      Saarnaaja:
      5:7 Jos näet köyhää sorrettavan sekä oikeutta ja vanhurskautta poljettavan maakunnassa, niin älä sitä asiaa ihmettele; sillä ylhäistä vartioitsee vielä ylhäisempi, ja sitäkin ylhäisemmät heitä molempia.

      Tai kunnissa.

      • Anonyymi

        Voi olla että ennustuksista löytyy koronakin.


      • Anonyymi

        Onko tuo Raamatusta ihan?


      • Anonyymi

        Joopa joo, raamattua sitä pitää joka paikkaan sotkea, muuten pääsisikin unohtumaan mokoma kirja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joopa joo, raamattua sitä pitää joka paikkaan sotkea, muuten pääsisikin unohtumaan mokoma kirja.

        Sivusta..
        Uskon Jumalaan mutta en raamattuun.


    • Korona-viruksia on ihmisillä ja eläimillä. Harvoin on kantoja, jotka aiheuttavat vakavia sairauksia. Tätä ennen on ollut SARS- ja MERS-kannat, jotka aiheuttivat vakavaa sairautta.
      Tämä nykyinen on nimellä COVID-19. Ihan varmaa tietoa ei kai ole sen alkulähteestä.
      Epäily, että se olisi lähtöisin lepakoista ja torilla myytävät eläimet olisivat ns. väli-isäntiä, joista se on levinnyt ihmiseen.

      • Myös Ebola kuuluu koronaviruksiin.


    • Anonyymi

      Alun perin se on kehitetty windows käyttöjärjestelmää varten, win10 päivitys. Mutta viruksesta tuli ärhäkämpi kuin kiinalaiset uskoivat, joten se karkasi koealueelta ja alkoi asentua ihmisiin. Siitä tuli ikään kuin windows 10 Pro.

    • Anonyymi

      Negev autiomaassa sitä on kehitetty , kun ei vaan osuis pilkka omaan nilkkaan !

      • Anonyymi

        Alunperin sen piti olla tietokone mato, mutta siirtyi ihmiseen. Iranin tietokoneissa jyllääväksi, nyt tuhoo siellä parlamentin jäseniä.
        Missä on syltyn syntysija, pikku paja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alunperin sen piti olla tietokone mato, mutta siirtyi ihmiseen. Iranin tietokoneissa jyllääväksi, nyt tuhoo siellä parlamentin jäseniä.
        Missä on syltyn syntysija, pikku paja?

        Tietokoneviruksethan ne siirtyvätkin perin helposti ihmiseen.


    • Anonyymi

      Aloittaja, mitä hyödyt typerän ajatuksen levittämisestä, että korona "on kehitetty"
      palvelemaan jotain asiaa ? Oletko kenties saanut "ilmoituksen ylhäältä" ?

      • Anonyymi

        Samaa ihmettelin, etenkin kun kaikki yli 60-vuotiaat kuuluu riskiryhmiin, monelle jolla lisäksi jokin perussairaus sairastuminen on kuolemaksi, koska tulee jäämään pelkän kotihoidon varaan.
        Yhtälailla kyllä ihmettelen viranomaisten hyssyttelyä, ettei tiedota miten vaarallinen tilanne on riskiryhmille, sen verran luulisi valtiolla olevan varaa että kertovat totuudenmukaisesti riskit.


      • Anonyymi

        Silloinhan asiat ovat hyvin jos tuo aloitukseni on typerä.

        Olen yli kuusikymppinen ja minulla on muutama riskitekijä, ehkä juurikin sen vuoksi "avauduin" ajatuksineni.
        Ilmoitus ei tullut ylhäältä, sinun kannaltasi katsottuna paremmin alhaalta....peestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloinhan asiat ovat hyvin jos tuo aloitukseni on typerä.

        Olen yli kuusikymppinen ja minulla on muutama riskitekijä, ehkä juurikin sen vuoksi "avauduin" ajatuksineni.
        Ilmoitus ei tullut ylhäältä, sinun kannaltasi katsottuna paremmin alhaalta....peestä.

        Tuleeko sinulle useinkin ilmoituksia peestä ?
        Pidä ne pöksyissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa ihmettelin, etenkin kun kaikki yli 60-vuotiaat kuuluu riskiryhmiin, monelle jolla lisäksi jokin perussairaus sairastuminen on kuolemaksi, koska tulee jäämään pelkän kotihoidon varaan.
        Yhtälailla kyllä ihmettelen viranomaisten hyssyttelyä, ettei tiedota miten vaarallinen tilanne on riskiryhmille, sen verran luulisi valtiolla olevan varaa että kertovat totuudenmukaisesti riskit.

        Täältä löytyy ajanmukaista tietoa. Päivitetty eilen.
        https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajankohtaista-koronaviruksesta-covid-19


      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Sivulta puuttuvat mm. Saksa, Espanja ja Italia (ainakin tällä hetkellä), mutta päivittäin muualtakin saa tietoa.

        Tuossa THL:n sivulla oli semmonen linkki (WHO), mistä löytyy tapausmäärät euroopassa.
        Se on eiliseltä, täälläkin on sen jälkeen jo 4 tullut lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivulta puuttuvat mm. Saksa, Espanja ja Italia (ainakin tällä hetkellä), mutta päivittäin muualtakin saa tietoa.

        Sivustolta löytyy linkki "Tapausmäärät Euroopan maissa." Sieltä löytyvät kaikki Euroopan maat. Ei ehkä aivan ajantasainen, mutta lähes.


    • Anonyymi

      MTV3 oli teettänyt kyselyn, miten koronaviruksesta on suomalaisten mukaan tiedotettu. Enemmistön mukaan ihan liikaa.
      Itse en koe, että on liikaa tiedotettu.

      Tälläkin hetkellä olisin kiinnostunut tietämään,
      paljonko suomalaisia on karanteenissa nyt.
      Lääkäri arvioi, että alkavalla viikolla tapaukset lisääntyvät paljon,
      kun virus alkaa tarttua suomalaisesta toiseen.
      Tähän asti tartunnat on saatu etupäässä italiasta.

      • Anonyymi

        Tiedottaminen saisi olla kohdennetumpaa, riskiryhmille erikseen suunnattua ja sitten suurelle enemmistölle ohjeistavaa. Kaikille pitäisi antaa mahdollisuus suojautua ajoissa saamasta tartuntaa.


    • On huolimattomuudesta joskus hyötyä.
      Ostan käsienpesuainetta viiden litan kanisterissa, samaa, mitä on sairaalakäytössä.
      Epähuomiossa ostin viisi litraa käsidesiä, sitä nyt sitten riittää.
      Oli uutisissa, että viinaa käyttävät käsidesinä, voi joku kyllä yrittää desifioda sisäisestikin. Onkohan tutkittu, kumpi keino on tehokkaampi.

    • Anonyymi

      "Itse en koe, että on liikaa tiedotettu."

      Minä taas koen, että liikaakin, joten en yleensä lue noita juttuja lehdistä, missä on mitäkin tartuntoja. Johtuu ilmeisesti siitä, että en liiku oikeastaan missään, kuin lähikaupassa ja tällä kylällä ei ole yhtään tartuntaa, sen olen sentään lukenut ja tuskin tänne takahikiän köyhälistöön kukaan Italian matkailija eksyy ostoksille.

      Tietenkin hieman huolestuttaa, että oma lapseni on ollut vierailulla sieltä Lombartista? tulleen pariskunnan luona, mutta kaukana ovat Suomesta, joten ei tule luokseni.

    • Anonyymi

      Jos joku kokee että tiedottamista on liikaa voi sulkea tiedotusvälineet välillä.

    • Anonyymi

      Hyvä kun tiedotetaan, on sitten viruksen levittyä vähemmän niitä jotka huutavat: "miksei tiedotettu".

      Valitettavan paljon on näitä "ei mitään hätää" tyyppejä, he ovat sitten myös niitä jotka levittävät virusta hällävälii tyylillään.

      Itse olen koko talven popsinut Italialaisia Gala omppuja pari-kolme päivässä, mutta nyt taidan vaihtaa omput banskuihin ja aplareihin, luontoäidin eväskääröihin, olkoon sitten vaikka hätävarjelun liioittelua, ihan sama, eihän tarvitse jälkeenpäin harmitella tyhmyyttään.

      • Anonyymi

        No. Mielestäni on nössöilty Pohjois-Italian matkojen kanssa.
        Kukaan ei saisi, olisi saanut mennä sinne. Tulijat olisi pitänyt toimittaa johonkin yhteiskaranteeniin. Onhan noita suljettuja koukuja.
        Mielestäni on touhuttu Finski edellä, ts. pörssikurssit edellä.
        Kukas se sosiaali- ja terveysministeri on. THL:n lääkäri vaikuttaa kokemattomalta, lue ei-uskottavalta.
        Beng
        Minusta tämä on Suomessa mennyt persiilleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No. Mielestäni on nössöilty Pohjois-Italian matkojen kanssa.
        Kukaan ei saisi, olisi saanut mennä sinne. Tulijat olisi pitänyt toimittaa johonkin yhteiskaranteeniin. Onhan noita suljettuja koukuja.
        Mielestäni on touhuttu Finski edellä, ts. pörssikurssit edellä.
        Kukas se sosiaali- ja terveysministeri on. THL:n lääkäri vaikuttaa kokemattomalta, lue ei-uskottavalta.
        Beng
        Minusta tämä on Suomessa mennyt persiilleen.

        Minua ainakin pelottaa, ei voi mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua ainakin pelottaa, ei voi mitään.

        Ei kai voi mitään jos pelottaa.
        Minulla on toistaiseksi paljon muuta pelättävää ja pelkoihin liittyviä huolen aiheita.
        Tiedän ettei kannattaisi surra tulevaa, mutta minkä voit.
        Korona on toistaiseksi kaukana pelkojeni listassa.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai voi mitään jos pelottaa.
        Minulla on toistaiseksi paljon muuta pelättävää ja pelkoihin liittyviä huolen aiheita.
        Tiedän ettei kannattaisi surra tulevaa, mutta minkä voit.
        Korona on toistaiseksi kaukana pelkojeni listassa.....

        Kai poliisi/armeija/rajavartiosta eristää rajat ja alueetkin liikkumisen takia. Lentoliikenne loppuu varmasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai poliisi/armeija/rajavartiosta eristää rajat ja alueetkin liikkumisen takia. Lentoliikenne loppuu varmasti.

        Minusta ihmiset ovat sa.tanan typeriä ja tyhmiä noin trippeineen.
        Minusta pitäisi sakottaa noita, jotka viisveisaavat muista.
        Ompa välkky opettaja!
        Beng
        Matkoja voi s i i r t ä ä. Kuluja on. Mutta osaisivatko ihmiset ajatella, että olisi sen arvoista.
        Toistan: Pörssikurssit ja Finskin vointi meni edelle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai poliisi/armeija/rajavartiosta eristää rajat ja alueetkin liikkumisen takia. Lentoliikenne loppuu varmasti.

        Ei se virus poliisia tai kapiaisia tottele. Se on jo Suomessa ja tartuntojen lisääntymistä voidaan ainoastaan jarruttaa; ei estää. Rajojen totaalinen sulkeminen aiheuttaisi enemmän haittaa kuin mitä siitä olisi hyötyä.

        Kuulun itse riskiryhmään. Ikä, verenpainetauti ja aikuisiän dia, joiden lisäksi kroonisen allergian aiheuttamia hengitysvaikeuksia. Ei minua silti suuremmin pelota. Toki noudatan viranomaisten suosittamia varokeinoja, enkä muutenkaan paljoa liiku kansanjoukoissa.
        Kun itse tekee sen, mihin kohtuudella kykenee, niin mitä sitä sen enempää stressaamaan. Tulee jos tulee.

        Kokomusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se virus poliisia tai kapiaisia tottele. Se on jo Suomessa ja tartuntojen lisääntymistä voidaan ainoastaan jarruttaa; ei estää. Rajojen totaalinen sulkeminen aiheuttaisi enemmän haittaa kuin mitä siitä olisi hyötyä.

        Kuulun itse riskiryhmään. Ikä, verenpainetauti ja aikuisiän dia, joiden lisäksi kroonisen allergian aiheuttamia hengitysvaikeuksia. Ei minua silti suuremmin pelota. Toki noudatan viranomaisten suosittamia varokeinoja, enkä muutenkaan paljoa liiku kansanjoukoissa.
        Kun itse tekee sen, mihin kohtuudella kykenee, niin mitä sitä sen enempää stressaamaan. Tulee jos tulee.

        Kokomusta.

        Minusta olisi ihan asiallista kertoa paikkakunnat sekä terveyskeskukset ja sairaalat, missä koronapotilaita on.
        Jokin 'piiri' ei ole infoa saatikka täplät kartalla.
        Viiraako toimittajilla?

        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta olisi ihan asiallista kertoa paikkakunnat sekä terveyskeskukset ja sairaalat, missä koronapotilaita on.
        Jokin 'piiri' ei ole infoa saatikka täplät kartalla.
        Viiraako toimittajilla?

        Beng

        Ei kai meistä kukaan enempää voi tehdä kuin mitä ohjeita annetaan. Toimitaan sen mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai meistä kukaan enempää voi tehdä kuin mitä ohjeita annetaan. Toimitaan sen mukaan.

        Pitäisikö elää nyky hetkeä vai hakea lohdutusta historiasta. On ollut sotia ja vaikka mitä. Yksinkertaisesti se on teologian mukaan että paha on olemassa ja samoin hyväkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minusta olisi ihan asiallista kertoa paikkakunnat sekä terveyskeskukset ja sairaalat, missä koronapotilaita on.
        Jokin 'piiri' ei ole infoa saatikka täplät kartalla.
        Viiraako toimittajilla?

        Beng

        Mitä sillä tiedolla tekisit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisikö elää nyky hetkeä vai hakea lohdutusta historiasta. On ollut sotia ja vaikka mitä. Yksinkertaisesti se on teologian mukaan että paha on olemassa ja samoin hyväkin.

        Sairaudet: virukset ja bakteerit vain ovat.
        Järkevä ihminen toimillaan voi rajata leviämisen.
        Teologialla ei ole tämän kanssa mitään tekemistä.
        Tyhmyydellä on tekemistä.
        Jos eilen 19 potilaasta 4 oli opettajaa, voidaan äo:sta päätellä jotain, siis 4 suhde 19 korkea.
        OAJ järjestää neljä matkaa vuodessa jäsenilleen.
        Aivoittelin, että onko jokin opettajaryhmä ollut juuri hiljan ollut Pohjois-Italiassa?
        Entäs ne muut?
        Mitens nuo lentokoneessa olleet muut matkaajat? Terminaalissa olleet?
        Bussit? Taksit? Jne? Yksi voi altistaa muut.
        Beng
        Ei minulla pelkoa ole. Olen perkeleen vihainen. Itsekkyyttähän tuollainen on: öhäkutti, minäpäs matkustan....


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Mitä sillä tiedolla tekisit?

        Ehken minä, mutta moni muu. Ymmärtänet.

        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehken minä, mutta moni muu. Ymmärtänet.

        Beng

        No en oikein......Mitä yksilöidymmällä tiedolla kukaan tekee, muuta kuin tyydyttää uteliaisuuttaan.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        No en oikein......Mitä yksilöidymmällä tiedolla kukaan tekee, muuta kuin tyydyttää uteliaisuuttaan.

        Et sitten ymmärtänyt.
        Parasta tahtoa, onko sitä?
        Beng
        Riskiryhmät pystyisivät menemään tilaisuuksiin tai välttämään niitä.
        Terveyskeskus ei välttämättä ole hygienisin paikka. Pitäisi jonotustila jakaa jotenkin.
        Esim. vakavasti muuta sairastava joutuu käymään esim. Labrakokeissa säännöllisesti.
        Hän voi altistua herkemmin.
        Kun tiedät,,että alueesi sairaalassa tai terveyskeskuksessa on käynyt koronallisia voi toimia toisin.
        Sitten, kun on mainostettu, että on hyvät varotoimet terveyspuolen väellä, voisiko kertoa, mitä ne on.
        Ei kait Suomessa tavoitella Euroopan ennätystä tässä lajissa.
        Terve tuloa kaksi koneellista ryanairilaisia, mitkä pitäisi suoralta kädeltä pistää kotiarestiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et sitten ymmärtänyt.
        Parasta tahtoa, onko sitä?
        Beng
        Riskiryhmät pystyisivät menemään tilaisuuksiin tai välttämään niitä.
        Terveyskeskus ei välttämättä ole hygienisin paikka. Pitäisi jonotustila jakaa jotenkin.
        Esim. vakavasti muuta sairastava joutuu käymään esim. Labrakokeissa säännöllisesti.
        Hän voi altistua herkemmin.
        Kun tiedät,,että alueesi sairaalassa tai terveyskeskuksessa on käynyt koronallisia voi toimia toisin.
        Sitten, kun on mainostettu, että on hyvät varotoimet terveyspuolen väellä, voisiko kertoa, mitä ne on.
        Ei kait Suomessa tavoitella Euroopan ennätystä tässä lajissa.
        Terve tuloa kaksi koneellista ryanairilaisia, mitkä pitäisi suoralta kädeltä pistää kotiarestiin.

        No enpä tietenkää ymmärtänyt😉
        Ei kai niistä koronapositiivisysta jää pysyvää tartuntavaaraa tiloihin,.joissa ovat käyneet? Tai koko sairaalan tai tk:n tilat ole karanteenissa? Turhia pelkotiloha tuommoset.

        Kannattaa tutustua thl:n ja oman kunnan infoihin ettei mielikuvitus lähde liikaan laukkaan. Ihan pikapuoliin luovutaan kaikista karanteeneista ja hoidetaan vaan kaikkein sairaimmat.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        No enpä tietenkää ymmärtänyt😉
        Ei kai niistä koronapositiivisysta jää pysyvää tartuntavaaraa tiloihin,.joissa ovat käyneet? Tai koko sairaalan tai tk:n tilat ole karanteenissa? Turhia pelkotiloha tuommoset.

        Kannattaa tutustua thl:n ja oman kunnan infoihin ettei mielikuvitus lähde liikaan laukkaan. Ihan pikapuoliin luovutaan kaikista karanteeneista ja hoidetaan vaan kaikkein sairaimmat.

        Juurihan on neuvottu: oven kahvat, käsinojat, kaiteet, rullaportaiden liukukaide, jne.
        ja hajurako.
        Viruksen mainittiin olevan elossa 9 vrk.
        Beng
        Voidaan siis ajatella muita kuin itseä. Ja niitä tartuttajia kriittisestikin.
        Jos asuu korvessa, eihän siellä ole samaa todennäköisyyttä sairastua.
        Noista THL:n touhuista kirjoitti joku lääkäri asiallisesti ja kriittisesti.
        Muuten, missä on Suomen sos.terv. ministeri?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurihan on neuvottu: oven kahvat, käsinojat, kaiteet, rullaportaiden liukukaide, jne.
        ja hajurako.
        Viruksen mainittiin olevan elossa 9 vrk.
        Beng
        Voidaan siis ajatella muita kuin itseä. Ja niitä tartuttajia kriittisestikin.
        Jos asuu korvessa, eihän siellä ole samaa todennäköisyyttä sairastua.
        Noista THL:n touhuista kirjoitti joku lääkäri asiallisesti ja kriittisesti.
        Muuten, missä on Suomen sos.terv. ministeri?

        Lisäys: onhan se melkoista, kun opettajat ovat tuoneet helposti tarttuvan ja tappavan taudin tuliaisena,
        Voisivatko käyttää älyä ja järkeä, jos sitä on.

        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juurihan on neuvottu: oven kahvat, käsinojat, kaiteet, rullaportaiden liukukaide, jne.
        ja hajurako.
        Viruksen mainittiin olevan elossa 9 vrk.
        Beng
        Voidaan siis ajatella muita kuin itseä. Ja niitä tartuttajia kriittisestikin.
        Jos asuu korvessa, eihän siellä ole samaa todennäköisyyttä sairastua.
        Noista THL:n touhuista kirjoitti joku lääkäri asiallisesti ja kriittisesti.
        Muuten, missä on Suomen sos.terv. ministeri?

        No mutta kun se nyt kuitenkin on näin että virusta ri päästä pakoon. Niin että eiköhän tässä nyt vaan noudateta viranomaisten antamia ohjeita eikä varsinkaan panikoida tai aiheuteta paniikkia muille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sitten ymmärtänyt.
        Parasta tahtoa, onko sitä?
        Beng
        Riskiryhmät pystyisivät menemään tilaisuuksiin tai välttämään niitä.
        Terveyskeskus ei välttämättä ole hygienisin paikka. Pitäisi jonotustila jakaa jotenkin.
        Esim. vakavasti muuta sairastava joutuu käymään esim. Labrakokeissa säännöllisesti.
        Hän voi altistua herkemmin.
        Kun tiedät,,että alueesi sairaalassa tai terveyskeskuksessa on käynyt koronallisia voi toimia toisin.
        Sitten, kun on mainostettu, että on hyvät varotoimet terveyspuolen väellä, voisiko kertoa, mitä ne on.
        Ei kait Suomessa tavoitella Euroopan ennätystä tässä lajissa.
        Terve tuloa kaksi koneellista ryanairilaisia, mitkä pitäisi suoralta kädeltä pistää kotiarestiin.

        Ei ole käytännössä mahdollista.
        Sairaaloissa ja terv.keskuksissa väki vaihtuu jatkuvasti. Hoitajat, potilaat, vierailijat.
        Tilanne muuttuu jatkuvasti.
        Tarvittaisiin melkoinen organisaatio, että joka minuutti jokainen tietäisi missä koronapotilaita ollut. Eikä sitä edes aina tiedä, jos oireet eivät ole puhjenneet.

        Eliaana


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lisäys: onhan se melkoista, kun opettajat ovat tuoneet helposti tarttuvan ja tappavan taudin tuliaisena,
        Voisivatko käyttää älyä ja järkeä, jos sitä on.

        Beng

        Syyllisten hakem8nrnhan se on tässäkin tapauksessa oleellisinta.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Syyllisten hakem8nrnhan se on tässäkin tapauksessa oleellisinta.

        Nimen omaan. Armeijassa syyllisen hakeminen oli sentään helppoa. Nuorin paikalla ollut opistoupseeri oli syyllinen. Jos ainuttakaan opistoupseeria ei ollut paikalla, arvottiin joku nuoremmimmasta ikäluokasta.

        Aikuisten ihmisten voisi olettaa jo ymmärtävän, etteivät tällaiset pandemiat ole estettävissä. Tietenkään tartuntaa ei varta vasten pitäisi lähteä ulkomailta hakemaan, mutta jos se ei olisi tullut turistien kautta, se olisi tullut vähän myöhemmin.

        Oleellista on noudattaa asiantuntijoiden ohjeita. THL:lla on paras asiantuntemus Suomessa ja he tukeutuvat myös WHO:n ohjeistukseen. Tilanteen varalta on varautumissuunnitelmat tehty jo ajat sitten ja niitä noudatetaan ja varmasti myös päivitetään tilanteen mukaan.

        Pitäisikö olla huolissaan: Kyllä. Ainakin sen verran, että pyrkii varovaisuuteen.
        Pitäisikö olla paniikissa: Ei.

        Kokomusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nimen omaan. Armeijassa syyllisen hakeminen oli sentään helppoa. Nuorin paikalla ollut opistoupseeri oli syyllinen. Jos ainuttakaan opistoupseeria ei ollut paikalla, arvottiin joku nuoremmimmasta ikäluokasta.

        Aikuisten ihmisten voisi olettaa jo ymmärtävän, etteivät tällaiset pandemiat ole estettävissä. Tietenkään tartuntaa ei varta vasten pitäisi lähteä ulkomailta hakemaan, mutta jos se ei olisi tullut turistien kautta, se olisi tullut vähän myöhemmin.

        Oleellista on noudattaa asiantuntijoiden ohjeita. THL:lla on paras asiantuntemus Suomessa ja he tukeutuvat myös WHO:n ohjeistukseen. Tilanteen varalta on varautumissuunnitelmat tehty jo ajat sitten ja niitä noudatetaan ja varmasti myös päivitetään tilanteen mukaan.

        Pitäisikö olla huolissaan: Kyllä. Ainakin sen verran, että pyrkii varovaisuuteen.
        Pitäisikö olla paniikissa: Ei.

        Kokomusta.

        Komppaan teitin täysi. Nyt on annettu ohjeistusta myös mummojen suojaamisesta viruksilta. Ei vsikeita eikä ylivoimaisia ohjeita


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Komppaan teitin täysi. Nyt on annettu ohjeistusta myös mummojen suojaamisesta viruksilta. Ei vsikeita eikä ylivoimaisia ohjeita

        En minä panikoi.
        Kirjoitanpahan vain suorat sanat.
        Olihan Lapissa heti yksi tapaus.
        Mutta rajata olisi voitu erittäin hyvin ja tehokkaasti.
        Kaikkea tyhmää tapahtuu.
        Beng
        Jokuhan tv:ssa puhui, ettei pidä syyllistää.
        Minusta v o i syyllistää, kun kouluista on nyt satoja lapsia karanteenissa.
        Entä heidän vanhempansa, päivähoidossa olevat sisarensa etc., naapurit...
        Välillisesti myös paljonmulkopuolisia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En minä panikoi.
        Kirjoitanpahan vain suorat sanat.
        Olihan Lapissa heti yksi tapaus.
        Mutta rajata olisi voitu erittäin hyvin ja tehokkaasti.
        Kaikkea tyhmää tapahtuu.
        Beng
        Jokuhan tv:ssa puhui, ettei pidä syyllistää.
        Minusta v o i syyllistää, kun kouluista on nyt satoja lapsia karanteenissa.
        Entä heidän vanhempansa, päivähoidossa olevat sisarensa etc., naapurit...
        Välillisesti myös paljonmulkopuolisia.

        Karanteenit eivät paljon leviämässä olevaa virusta taida estää. Ja meidän maallikoiden on niin helppoa olla jälkiviisaita kun emme ole päätänvastuussa. Minä luotan thl:n asiantuntijaporukkaan täysin.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Komppaan teitin täysi. Nyt on annettu ohjeistusta myös mummojen suojaamisesta viruksilta. Ei vsikeita eikä ylivoimaisia ohjeita

        Olen pappa, joten voin varmaan käydä katsomassa tyttärentytärtäni. ;-)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen pappa, joten voin varmaan käydä katsomassa tyttärentytärtäni. ;-)

        Kantsii vähän harkita sitä jos on oireita😄


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Kantsii vähän harkita sitä jos on oireita😄

        Joo. Otan asian vakavasti. Kuulun itse tauteineni riskiryhmään ja kolmas lapsenlapsi on vasta tulossa. Kyllä mun pitää vielä sekin nähdä ja istuttaa sillekin tyttäreni ja sen miehen pihaan kirsikkapuu, kuten kahdelle edellisellekin.
        Kun papan tuhkien yksittäisiä atomeja löytyy vielä hesalaisten juomavedestä, lapsenlapset muistavat pappaansa kirsikoita syödessään. Se on lohdullinen ajatus. Työurani aherruksen tuloksista kun tuskin kukaan silloin enää muistaa mitään.

        Kokomusta.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Karanteenit eivät paljon leviämässä olevaa virusta taida estää. Ja meidän maallikoiden on niin helppoa olla jälkiviisaita kun emme ole päätänvastuussa. Minä luotan thl:n asiantuntijaporukkaan täysin.

        Lauri Nurmi kirjoittaa Iltalehdessä tyynen asiallisesti ja asettaa kyseenalaiseksi juuri samat asiat ja toimet Suomessa. Luepa sieltä.

        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo. Otan asian vakavasti. Kuulun itse tauteineni riskiryhmään ja kolmas lapsenlapsi on vasta tulossa. Kyllä mun pitää vielä sekin nähdä ja istuttaa sillekin tyttäreni ja sen miehen pihaan kirsikkapuu, kuten kahdelle edellisellekin.
        Kun papan tuhkien yksittäisiä atomeja löytyy vielä hesalaisten juomavedestä, lapsenlapset muistavat pappaansa kirsikoita syödessään. Se on lohdullinen ajatus. Työurani aherruksen tuloksista kun tuskin kukaan silloin enää muistaa mitään.

        Kokomusta.

        Juurikin näin. Käyttäytyä voi asiallisesti ja ohjeistetun mukaisesti mutta paniikkiin ei ole aihetta eikä pelon lietsontaan. Minä en ole nyt käynyt hoivakodissa koska olen itse ollut lentsussa, etten vie tautia siellä asuville raihinaisille ikäihmisille joille tauti voi olla kuolemaksi.


      • siilivain
        siilivain kirjoitti:

        Juurikin näin. Käyttäytyä voi asiallisesti ja ohjeistetun mukaisesti mutta paniikkiin ei ole aihetta eikä pelon lietsontaan. Minä en ole nyt käynyt hoivakodissa koska olen itse ollut lentsussa, etten vie tautia siellä asuville raihinaisille ikäihmisille joille tauti voi olla kuolemaksi.

        Ja ps: Kaunis ajatus tuo kirsikkapuun istutus jokaiselle lapselle oma.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lauri Nurmi kirjoittaa Iltalehdessä tyynen asiallisesti ja asettaa kyseenalaiseksi juuri samat asiat ja toimet Suomessa. Luepa sieltä.

        Beng

        Luern thl:n ja oman paikkakuntani sivuja ja toimin niiden ohjeiden mukaisesti. En iltapäivälehtien.


      • siilivain kirjoitti:

        Luern thl:n ja oman paikkakuntani sivuja ja toimin niiden ohjeiden mukaisesti. En iltapäivälehtien.

        Korona-virus leviää karanteeneista huolimatta. Ja kuten joku asiantuntija (en nyt muista nimeä) sanoi, kohta keskitytään vain vakavammin sairastuneiden hoitamiseen.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Luern thl:n ja oman paikkakuntani sivuja ja toimin niiden ohjeiden mukaisesti. En iltapäivälehtien.

        Eipä ollutkaan siinä kyse ohjeista vaan mietteitä, miten a s i o i t a hoidetaan.
        Vähän eroa.

        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ollutkaan siinä kyse ohjeista vaan mietteitä, miten a s i o i t a hoidetaan.
        Vähän eroa.

        Beng

        Enpä tiennyt niistä oli kyse kun en lukenut enkä lue.


    • Kehitetty...........passiivimuoto? Kuka kehittänyt?

      • Anonyymi

        Jollainko on salaliittoteoria?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jollainko on salaliittoteoria?

        En minä sitä tiedä mutta jos sanotaan että kehitetty, joku kai sen on kehittänyt sitten :D.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        En minä sitä tiedä mutta jos sanotaan että kehitetty, joku kai sen on kehittänyt sitten :D.

        Niinpä, se selviää joskus tuonnenpana.


      • Anonyymi

        Ei kuka, vaan mikä. Vaikka yleensä evoluution kohdalla ei puhuta, että jokin olisi kehitetty evoluution toimesta. Kehittäminen kun vittaa ainakin minun kielenkäytössäni tietoiseen toimintaan. Kehittyminen olisi oikea termi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kuka, vaan mikä. Vaikka yleensä evoluution kohdalla ei puhuta, että jokin olisi kehitetty evoluution toimesta. Kehittäminen kun vittaa ainakin minun kielenkäytössäni tietoiseen toimintaan. Kehittyminen olisi oikea termi.

        Sitäpä justiin, kehittyminen ja kehittäminen ovat eri asioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, se selviää joskus tuonnenpana.

        Kiinassa syövät keitettyjä ja grillattuja lepakoita ja käärmeitä,onkohan ne tarkoittetu ihmisen ruuaksi????.Ja koiria ja rottia,on se kauheaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiinassa syövät keitettyjä ja grillattuja lepakoita ja käärmeitä,onkohan ne tarkoittetu ihmisen ruuaksi????.Ja koiria ja rottia,on se kauheaa.

        Bon appetit😄


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Bon appetit😄

        Olen itse syönyt heinäsirkkoja, sammakkoa ja etanaa hyvällä ruokahalulla. Raadonsyöjän (nahkiainen) kohdalla suolineen syöminen vähän arvelutti alussa, mutta aattelin, että kun porilaisiakin on hengissä melkein liiankin kanssa, niin ei se kovin vaarallista voi olla.
        Minulla raja kulkee matojen kohdalla.

        Eiköhän maailmassa ole syöty lähes mitä tahansa elukkaa, sen ulkomuodosta riippumatta. Kun ensimmäinen ruotsalainen on maistanut hapansilakkaa, on sillä tainnut olla melkoinen nälkä.

        Bon apettit vaan sinullekin, toivottaa kokomusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen itse syönyt heinäsirkkoja, sammakkoa ja etanaa hyvällä ruokahalulla. Raadonsyöjän (nahkiainen) kohdalla suolineen syöminen vähän arvelutti alussa, mutta aattelin, että kun porilaisiakin on hengissä melkein liiankin kanssa, niin ei se kovin vaarallista voi olla.
        Minulla raja kulkee matojen kohdalla.

        Eiköhän maailmassa ole syöty lähes mitä tahansa elukkaa, sen ulkomuodosta riippumatta. Kun ensimmäinen ruotsalainen on maistanut hapansilakkaa, on sillä tainnut olla melkoinen nälkä.

        Bon apettit vaan sinullekin, toivottaa kokomusta.

        Yök yök yök. En syö...........jos vain tiedän mitä sisältää. En etanoita tai sirkkojakaan, puhumattakaan sammakoidta, koirista tai rotista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen itse syönyt heinäsirkkoja, sammakkoa ja etanaa hyvällä ruokahalulla. Raadonsyöjän (nahkiainen) kohdalla suolineen syöminen vähän arvelutti alussa, mutta aattelin, että kun porilaisiakin on hengissä melkein liiankin kanssa, niin ei se kovin vaarallista voi olla.
        Minulla raja kulkee matojen kohdalla.

        Eiköhän maailmassa ole syöty lähes mitä tahansa elukkaa, sen ulkomuodosta riippumatta. Kun ensimmäinen ruotsalainen on maistanut hapansilakkaa, on sillä tainnut olla melkoinen nälkä.

        Bon apettit vaan sinullekin, toivottaa kokomusta.

        Ällöä, on ensireaktio, mutta kuinkahan sitten kävisi, jos oikeasti nälkää näkisi.
        Sellaistakin hirvitystä on kuultu, kuin kannibalismi. (joku lento-onnetomuus dokumentti joskus)


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Ällöä, on ensireaktio, mutta kuinkahan sitten kävisi, jos oikeasti nälkää näkisi.
        Sellaistakin hirvitystä on kuultu, kuin kannibalismi. (joku lento-onnetomuus dokumentti joskus)

        Valkosipulivoissa paistetut etanat eivät ole ällöä. Sammakon reisi on kuin broileria, vaaleaa miedon makuista lihaa. Ensimmäisen kerran söin sitä pitsassa. Heinäsirkkoja tuli maistelluksi silloin kun buumi oli päällä. En suuremmin arvostanut.

        Samamusta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Valkosipulivoissa paistetut etanat eivät ole ällöä. Sammakon reisi on kuin broileria, vaaleaa miedon makuista lihaa. Ensimmäisen kerran söin sitä pitsassa. Heinäsirkkoja tuli maistelluksi silloin kun buumi oli päällä. En suuremmin arvostanut.

        Samamusta

        Etanat on elävänä vönkineet limavanassa. Tykkään niistä enemmän elävinä. En kyllä piittaa simpukoistakaan


      • Anonyymi kirjoitti:

        Valkosipulivoissa paistetut etanat eivät ole ällöä. Sammakon reisi on kuin broileria, vaaleaa miedon makuista lihaa. Ensimmäisen kerran söin sitä pitsassa. Heinäsirkkoja tuli maistelluksi silloin kun buumi oli päällä. En suuremmin arvostanut.

        Samamusta

        Enpä vastaankaan väitä, voivat olla hyvinkin maukkaita.
        Tuo ällö on tuolla korvien välissä.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Enpä vastaankaan väitä, voivat olla hyvinkin maukkaita.
        Tuo ällö on tuolla korvien välissä.

        "Tuo ällö on tuolla korvien välissä."

        Niinhän se arkisemmissakin kuin etanoissa. Joku ei voi syödä sieniä, maistuvat ne kuinka hyviltä tahansa. Ja kun etana-annos tuodaan valurautaisessa "etanapannussa" pöytään, eivät ne siinä edes näytä etanoilta. Olen syönyt joskus ja ihan hyviähän ne, mutta ei sellaisesta annoksesta nälkä lähde.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinassa syövät keitettyjä ja grillattuja lepakoita ja käärmeitä,onkohan ne tarkoittetu ihmisen ruuaksi????.Ja koiria ja rottia,on se kauheaa.

        Batman on suuttunut, kun lepakoita syytetään ja lähettänyt lepakkomyyrkyn.


    • Anonyymi

      Se on kehitetty palvelemaan maapallon liika väestön tasausta.
      Mutta pommi epäonnistui eikä purrut toivotulla tavalla.
      Epistäkö?

    • Anonyymi

      Ehkä alkaakin pikkuhiljaa löytyä vastauksia pohdintoihisi 🤔
      Näin alkuun Tiedejulkaisu 2015 !!!!!!

    • Anonyymi

      Olisko tämä nyt konsti päätä eroon suuret-ikäluokat,
      meitä on liikaa
      sehän on politiikassa tehty jo moneen kertaan selväksi,
      liikaa on,
      hoitajia ei ole eikä tule
      kun ei muka saada
      ku ei haluta ,
      koska halutaan vain halpatyövoimaa
      eli ilmaista työvoimaa tuottamaan hyvää tulosta
      hoivayhtiöitten johtajille,
      voiton teko on tärkeintä,
      haamu hoitajat hoitakoon vanhukset hautaan,

      niin ja politikot
      eivät kehtaa antaa eutanasia lakia voimaan,
      vaan antaa viiruksen tehdä se politiikan puolesta,

      • Anonyymi

        Suurista ikäluokista ja sairaista---?


      • Eutanasiaa ei ole tarkoitettu hoivien henkilöstön puutteen paikkaamiseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kotipizza Hyllykallio

      Meniköhän jotain pieleen? Arveletteko, että lisää arvostusta teitä kohtaan?Arveletteko, että ei vaikuta myyntiä vähentäv
      Seinäjoki
      158
      3617
    2. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      33
      3488
    3. Mopomiitissä vakava loukkaantuminen

      IMATRAN mopomiitistä lauantai-iltana sairaalaan joutuneet kuljettajat ovat loukkaantuneet vakavasti, Kaakkois-Suomen pol
      Imatra
      199
      2508
    4. Mitä nainen ajattelet?

      Miten viettäisimme iltaa juuri nyt jos olisimme yhdessä?
      Ikävä
      140
      1140
    5. J-miehelle

      Miksi kaikki päättyi näin? Vain sinut olisin halunnut, on ikävä sua. Älä ajaudu väärille teille, olet mulle Rakas.
      Ikävä
      59
      1018
    6. Viikonlopun päätteeksi löytäisin

      paikkani sinun kainalossasi. Telkkarissa joku leffa, sarja, ehkä ihan mielenkiintoinenkin tai sitten ei enää jaksaisi ke
      Ikävä
      10
      971
    7. Minulla on poikaystävä!!!

      Uskokaa nyt jo! En halua vanhaa kääkkää!!!
      Ikävä
      144
      940
    8. Rupesin oikeasti odottamaan

      Että toteutuuko se meidän pusu ensiviikolla. Olisin niin onnellinen se merkitsisi paljon.
      Ikävä
      55
      880
    9. Niinhän se on nainen että me

      Kaikki vanhetaan ja muututaan toisenlaisiksi, lainatakseni vapaasti yhden vanhan kappaleen sanoitusta
      Ikävä
      42
      724
    10. Olihan sinun

      Kanssa nainen olemassa omanlainen vetovoima ja tietynlainen yhteenkuuluvuuden tunne. Se on helppoa myöntää.
      Ikävä
      40
      707
    Aihe