PK-seudun omakotitalojen hinnat nousi 8,8 prossaa

Anonyymi

26

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mihin ajattelit käyttää tuon arvonnousun, vai pidätkö lompakossa?

    • Anonyymi

      Huh huh, onneksi tuli ostettua ajoissa!

      OK-keisari

      • Anonyymi

        Älä muuta sano... Itse ostin 20 vuotta sitten ensimmäisen talon, myin sen tuplahinnalla 5 vuotta sitten ja rakensin tämän uuden kartanon... Jonka hinta nyt siis raketoi. Aijaijaijai, huhhuh, kyllä kelpaa.

        OK-King


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä muuta sano... Itse ostin 20 vuotta sitten ensimmäisen talon, myin sen tuplahinnalla 5 vuotta sitten ja rakensin tämän uuden kartanon... Jonka hinta nyt siis raketoi. Aijaijaijai, huhhuh, kyllä kelpaa.

        OK-King

        Jaa että oikein tuplahinnalla. Kuka maksaa takapajulan 20vuotta vanhasta rintamamiestalosta homekerrostumineen mukamas tuplahintaa? Ainahan sitä voi uneksia.


    • Anonyymi

      Pistin aamulla Teslan tankin täyteen löpöä. Kun löpön hinta nousee, olen taas vähän rikkaampi. Köyhät kyykkyyn.

    • Anonyymi

      Omistan Vantaalta rakentamattoman ok-tontin. Ostin tontin n. 10v sitten hintaan 95000€.
      Nyt tontin hinta 150-180 000€, ei paha. En myy , vaikka välillä joku yrittää ostaa.

    • Anonyymi

      PK-seudun paskasta muutin pois pari vuotta sitten, nyt omakotitalo forssan seudulla, uusi talo ja sopiva paketti 80 neliötä talo ja tontti oma 150 neliötä ja hinta jonka maksoin 200 tuhatta!!!
      Mitä muuta tarvitsee kun oma talo mukavan pikkukaupungin kupeessa.

      • Anonyymi

        Forssa, syrjässä, syrjässä, kahdella sadalla tonilla saa jo helsingin suurmetsästä yksiön tai pienen kaksion ja elämä on helsingissä.


      • Anonyymi

        Tontilla on ainakin tilaa tallustella, voi vaikka juoksuharrastusta hyödyntää jos talon ympäri pääsee:D:
        Aika pieni talo 80 neliötä mutta pienelle perheelle riittävän hyvä. kelpais kyllä mulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tontilla on ainakin tilaa tallustella, voi vaikka juoksuharrastusta hyödyntää jos talon ympäri pääsee:D:
        Aika pieni talo 80 neliötä mutta pienelle perheelle riittävän hyvä. kelpais kyllä mulle.

        Moikka, taloni on 80 neliötä 30 neliötä autotalli ja 10 neliön työhuone ja 150 neliötä pihaa ja terassia riittää hyvin ja kolmenhengen perheelle ruhtinaallinen.
        Asuimme helsingissä alppilassa 47 neliön kolmiossa jossa ei ollut edes parveketta, joten on tilaa dallata tontilla ja talossa.
        T. forssalainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Forssa, syrjässä, syrjässä, kahdella sadalla tonilla saa jo helsingin suurmetsästä yksiön tai pienen kaksion ja elämä on helsingissä.

        Siis saisi "elämän" Kontulasta / Suurmetsästä ; ))
        On varmaan monen päiväuni päästä Kontulan alueelle asumaan 24m2 kämpässä.
        Ihan samaa aluetta ovat.
        Jos vähän tasoa haluaa nostaa niin onhan Tattarisuo kävelymatkan päässä.


      • Anonyymi

        Trolli voisi opetella ok-Talo tonttien koot ennen kuin rupeaa suoltaa paskaa. Tuolle tontille 150m2 saa korkeintaan 20m2 rakenus luvan. TROLLIT hirteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis saisi "elämän" Kontulasta / Suurmetsästä ; ))
        On varmaan monen päiväuni päästä Kontulan alueelle asumaan 24m2 kämpässä.
        Ihan samaa aluetta ovat.
        Jos vähän tasoa haluaa nostaa niin onhan Tattarisuo kävelymatkan päässä.

        Taisit sekoittaa kontulan ja jakomäen keskenään kun suurmetsähän on jakomäessä ja parempi alue kuin kontula!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trolli voisi opetella ok-Talo tonttien koot ennen kuin rupeaa suoltaa paskaa. Tuolle tontille 150m2 saa korkeintaan 20m2 rakenus luvan. TROLLIT hirteen.

        Höpö, höpöti, minulla on siis pihaa 150 neliötä siis vapaata tilaa, erikseen on autotalli ja terassi ja niitä en laskenut mukaan tähän 150 neliöön.
        Forssan kaupungilta saatiin lupa rakentaa ja talopakettitehdas hoiti luvat ja paperit.
        Asuminen on ihanaa omassa talossa ja tontilla ja sipuli.


    • Aika merkityksetöntä. PK-seudulla myydään niin vähän omakotitaloja, että tilastoja pitää kerätä useampi vuosi, jotta trendin näkee...

      • Anonyymi

        Etkös osaa katsoa tilastoja useammalta vuodelta itse. En sitä ihan merkityksettömäksi sanoisi, jos Espoo Helsinki Vantaa alueelta myytiin omakotitaloja ja tontteja 380 kappaletta vuonna 2019.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkös osaa katsoa tilastoja useammalta vuodelta itse. En sitä ihan merkityksettömäksi sanoisi, jos Espoo Helsinki Vantaa alueelta myytiin omakotitaloja ja tontteja 380 kappaletta vuonna 2019.

        Aloittajan pointti oli tämä:
        > loppuvuonna: pääkaupunkiseudulla lähes 10 prosentin nousu

        Jos aloittaja olisi kommentoinut vaikka vain vuoden hintatilastoja, sillä olisi ollut jo jotain väliä. Mutta kuten itsekin huomasit, vuodessakin kaupat ovat niin vähäisiä, että aika vaikea on hyvää dataa kerätä.

        Jos seuraat vaikka viiden vuoden juoksevaa keskiarvoa, alkaa olla jo jotain merkitystä luvuilla. Toki näemmä sitten tämän nykytilanteen vaikutuksen vasta viiden vuoden kuluttua, mutta onko tuo nyt niin tarkkaa?


    • Anonyymi

      Itse en enää ikinä muuta takaisin saasteiden keskelle Helsinkiin.
      Eikä juurikaan ole ollut asiaa muutamiin vuosiin.
      Jos haluan käydä jossain menomestoissa, on sen vuoksi Vantaalla tullut käytyä.
      Sieltähän koneet tulevat ja menevät.
      Ja kun on tullut maailmalla pyörittyä, on kiva palata landelle kodin ja rantasaunan rauhaan.
      Ja aika paljon haluavat stadin kaveritkin vierailla, toisin kuin itse stadissa.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        – Joidenkin arvioiden mukaan noin puolet asuntokaupoista on niin sanotusti ei-vapaaehtoisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        – Joidenkin arvioiden mukaan noin puolet asuntokaupoista on niin sanotusti ei-vapaaehtoisia.

        Sanoo henkilö, joka ei ole ikinä omistanut muuta kuin päällänsä olevat vaatteet. He,hee.


    • Anonyymi

      Kuka hullu nyt ostaa ok-talon pääkaupunki seudulta, vain sokee martta voi ostaa, hinnat romahtavat alas rajusti, sillä nyt otetaan löysät pois pitkän, pitkän taantuman myötä, asettuvat muiden kanssa samalle viivalle.

    • Anonyymi

      Todennäköisesti tuossa tilastossa on mukana vain myydyt ok-talot, ei kaikki myynnissä olleet. Tilaston hintoja nostaa helposti se, kun vanhat pommit ei käy kaupaksi, joten ne jää automaattisesti hintatilastoinnista pois. Aloittajan omistama purkukuntoinen rintsikka ei siis kasvattanut arvoaan, se pysyy jatkossakin negatiivisena.

      Nyt on kauppamäärät notkahtaneet ihan kautokeinona ja äetsänä.

      https://www.tamperelainen.fi/paikalliset/1572137

    • Anonyymi

      säästän tuhansia kk kun en osta vielä

    • Anonyymi

      Pääkaupunkiseudun kiinteistöjen arvonnousu on rahaa lompakossasi vasta siinä vaiheessa kun nyyt kiinteistösi.
      Jos et myy kiinteistöäsi ja realisoi omaisuutesi arvonnousua lompakkoosi, kyseinen kiinteistösi on sinulle pelkkä kulu, rahanreikä.

      Sääliksi käy pääkaupunkiseudun omakotitalojen omistajia.
      Mitä suurempi myyntiarvo, sitä korkeampi kiinteistövero. Siihen päälle remppakustannukset, lämmitys ja ilmansaasteiden aiheuttamat nopeammat ylläpitokustannukset esim. ulkomaalipinnoille. Rahaa menee joka kuukausi lompakostasi joka suuntaan eikä sitä arvonnousutuloa tule oikeasti mistään.

      Vaikka myisit nykyisen omakotitalosi ja ostat uuden hyväkuntoisen asunnon pääkaupungin alueelta, hintataso on siinä uudessa kämpässäsikin tapissa, joten eise arvonnousu sinua hyödytä tippaakaan.
      Asuntosi arvonnoususta on hyötyä vain siinä tapauksessa jos muutat maaseudulle :).

      • Anonyymi

        Juuri noin, ja pitäisi tarkentaa vielä että TAKAISIN maaseudulle. Suurin osa pk-seudun ok-asukeista on junantuomia paskavarpaita, jotka ryntää heti perjantaina takaisin landelle nuuhkimaan sitä tuttua lapsuuden tuoksua, kun ei pää kestä olla siellä ylihinnoitellussa ok-talossa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8346
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe