Mihin katosi historia mihin hävisi yleissivistys

Aina hienoa löytää joku, joka jakaa kanssani samoja ajatuksia (isänmaallisuudesta, sen symbolien häpäisystä)

"Jos halveksimme muita kulttuureja, nostamme itsemme muita paremmiksi ja ajattelemme, että ainoaa oikea kulttuurinen perintö on se, joka on meille kallis. Se tie on suvaitsemattomuuden ja itsekkyyden varjostama tie. Isänmaallisuus ja sen symbolit on yritetty häväistä yhdistämällä ne ihmisarvoa halveksivaan ääriliikkeeseen. Se on valitettavaa ja siihen emme saa alistua."

Ehdottomasti lukemisen arvoinen artikkeli.
Tässä, olkaa hyvät:
https://www.kaleva.fi/mielipide/kolumnit/kolumnit-mihin-katosi-historia-mihin-havisi-yleissivistys-isanmaallisuus-ja-sen-symbolit-on-yritetty-havaista/836235/?fbclid=IwAR3XkWlOcvIkZT02JsgJgpmevmkM03jAe83_ZvoFuzeBhCdhcHQ7Omob8D8#.XmI_dpJo-oD.facebook

256

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksi puutut suomalaisten isänmaallisuuteen, vaikka täältä häivyit seikkailemaan jo nuorena ja julistanut Suomen huonoutta. Olet täysin jäävi tähän asiaan ! Pidä hyvänäsi se mitä olet itsellesi petannut, olet Suomalaisille luopio !!!!

      • Anonyymi

        Kyllä!
        Ei muuta kuin mummo häpeäpuuhun viikoksi ja sen jälkeen kahleissa roviolle!
        Meille on turha tuputtaa propagandaa ulkomailta käsin.
        Miksi tänne täytyy syöttää lainattuja mielipiteitä ja linkkejä jonkun toisen päätelmistä.


      • Tiesin hyvin että silittäisin joitakuita rankasti vastakarvaan, mutta artikkeli on selkeästi lukemisen arvoinen.
        Pari asiaa vain jotka on nyt pakko tehdä selväksi:
        Olen ollut Suomen kansalainen kaikkein pisimmän ajan elämästäni.
        Toiseksi, olen todennäköisesti tehnyt enemmän Suomen hyväksi ulkomailla, kuin sinä. levittänyt positiivista suomikuvaa, edustanut Suomea diplomaattisin valtuuksin, kantanut Suomen lippua, informoinut ja puhunut positiivisesti Suomesta.
        Kolmanneksi: uusnatsit, rasistit, äärikansallismieliset vihaajat ja riehujat, te olette se häpeäpilkku Suomelle, joka vetää kansamme maineen lokaan.
        Vaikka minulla ei ole Suomen passia enää, olen edelleenkin parempi ja aidompi suomalainen kuin sinä !


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Tiesin hyvin että silittäisin joitakuita rankasti vastakarvaan, mutta artikkeli on selkeästi lukemisen arvoinen.
        Pari asiaa vain jotka on nyt pakko tehdä selväksi:
        Olen ollut Suomen kansalainen kaikkein pisimmän ajan elämästäni.
        Toiseksi, olen todennäköisesti tehnyt enemmän Suomen hyväksi ulkomailla, kuin sinä. levittänyt positiivista suomikuvaa, edustanut Suomea diplomaattisin valtuuksin, kantanut Suomen lippua, informoinut ja puhunut positiivisesti Suomesta.
        Kolmanneksi: uusnatsit, rasistit, äärikansallismieliset vihaajat ja riehujat, te olette se häpeäpilkku Suomelle, joka vetää kansamme maineen lokaan.
        Vaikka minulla ei ole Suomen passia enää, olen edelleenkin parempi ja aidompi suomalainen kuin sinä !

        Johan pomppasi!
        Mikä sinä olet minua leimaamaan uusnatsiksi ja rasistiksi, sillä et tiedä minusta yhtään mitään.
        Ulkosuomalaisena olo tuntuu olevan sinulle karvas pala.

        Koko sinun katkera vuodatuksesi todistaa pelkästään sen tosiasian, että sinä et suvaitse yhtään vastaansanomista omille aatteillesi ja olet valmis käymään kenen tahansa kimppuun, joka kyseenalaistaa sinun ajatusmaailmasi.
        Minä olen suomalainen Suomen kansalainen, sinä puolestaan Ruotsissa asuva ylimielinen ja tärkeilevä hienohelma, joka pitää itseään maailman napana.


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Tiesin hyvin että silittäisin joitakuita rankasti vastakarvaan, mutta artikkeli on selkeästi lukemisen arvoinen.
        Pari asiaa vain jotka on nyt pakko tehdä selväksi:
        Olen ollut Suomen kansalainen kaikkein pisimmän ajan elämästäni.
        Toiseksi, olen todennäköisesti tehnyt enemmän Suomen hyväksi ulkomailla, kuin sinä. levittänyt positiivista suomikuvaa, edustanut Suomea diplomaattisin valtuuksin, kantanut Suomen lippua, informoinut ja puhunut positiivisesti Suomesta.
        Kolmanneksi: uusnatsit, rasistit, äärikansallismieliset vihaajat ja riehujat, te olette se häpeäpilkku Suomelle, joka vetää kansamme maineen lokaan.
        Vaikka minulla ei ole Suomen passia enää, olen edelleenkin parempi ja aidompi suomalainen kuin sinä !

        Minkäs raivarin sinä nyt sait.

        Nukuin tuossa viiden tunnin päiväunet nyt illansuussa.
        Voi miten mukavaa unta minä näin. Olikohan sellainen enneuni tällä kertaa. Halla-aho oli Suomen pääministeri ja Jimmie Åkesson Ruotsin. Johtui ehkä siitä kun luin Aftonbladetista, että jos Ruotsissa olisi vaalit tänään, niin Jimmie olisi todennäköisin statsministeri ja hallituksen muodostaisi SD, KD, ja M.
        Samassa unessa sitten etsin vessaa ja yhdessä luukussa oli lattialla jäätynyt pulu. Oli aivan valkoisessa huurussa.


      • Tellukka kirjoitti:

        Minkäs raivarin sinä nyt sait.

        Nukuin tuossa viiden tunnin päiväunet nyt illansuussa.
        Voi miten mukavaa unta minä näin. Olikohan sellainen enneuni tällä kertaa. Halla-aho oli Suomen pääministeri ja Jimmie Åkesson Ruotsin. Johtui ehkä siitä kun luin Aftonbladetista, että jos Ruotsissa olisi vaalit tänään, niin Jimmie olisi todennäköisin statsministeri ja hallituksen muodostaisi SD, KD, ja M.
        Samassa unessa sitten etsin vessaa ja yhdessä luukussa oli lattialla jäätynyt pulu. Oli aivan valkoisessa huurussa.

        Ei mitään raivaria täällä. Jimmysi joutui Turkin rajapoliisien kanssa puhutteluun ja kävikö peräti niin että hän sai matkustuskiellon maahan.
        Eikä se ollut edes mitään unta. Tv-uutisissa taisi olla.


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Ei mitään raivaria täällä. Jimmysi joutui Turkin rajapoliisien kanssa puhutteluun ja kävikö peräti niin että hän sai matkustuskiellon maahan.
        Eikä se ollut edes mitään unta. Tv-uutisissa taisi olla.

        Ajatella, että joissakin maissa vielä on rajapoliiseja.
        Ehkä Ruotsissakin sitten on kunhan hallitus vaihtuu ja Jimmie on statsministeri.

        LIkkani joutui aikoinaan Japanissa rajapoliisin hoiviin kuulusteltavaksi. Ei hän maahantulokieltoa sitä saanut, hänkään.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Ajatella, että joissakin maissa vielä on rajapoliiseja.
        Ehkä Ruotsissakin sitten on kunhan hallitus vaihtuu ja Jimmie on statsministeri.

        LIkkani joutui aikoinaan Japanissa rajapoliisin hoiviin kuulusteltavaksi. Ei hän maahantulokieltoa sitä saanut, hänkään.

        Toisen maailman sodan aikaan olisi Hitler ollut tervetullut Japaniin, natsit yleensäkin, Halla-Aho olisi ollut erittäin haluttu vieras.

        Pertikki


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toisen maailman sodan aikaan olisi Hitler ollut tervetullut Japaniin, natsit yleensäkin, Halla-Aho olisi ollut erittäin haluttu vieras.

        Pertikki

        Eihän Halla-aho ollut silloin vielä syntynytkään, eikä tyttäreni.

        Elät taas muistoissani jotain mennyttä aikaa ja sekoitat sen nykyaikaan.
        Hitlerkin on kuollut jo aikaa sitten.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Tiesin hyvin että silittäisin joitakuita rankasti vastakarvaan, mutta artikkeli on selkeästi lukemisen arvoinen.
        Pari asiaa vain jotka on nyt pakko tehdä selväksi:
        Olen ollut Suomen kansalainen kaikkein pisimmän ajan elämästäni.
        Toiseksi, olen todennäköisesti tehnyt enemmän Suomen hyväksi ulkomailla, kuin sinä. levittänyt positiivista suomikuvaa, edustanut Suomea diplomaattisin valtuuksin, kantanut Suomen lippua, informoinut ja puhunut positiivisesti Suomesta.
        Kolmanneksi: uusnatsit, rasistit, äärikansallismieliset vihaajat ja riehujat, te olette se häpeäpilkku Suomelle, joka vetää kansamme maineen lokaan.
        Vaikka minulla ei ole Suomen passia enää, olen edelleenkin parempi ja aidompi suomalainen kuin sinä !

        'Olen ollut Suomen kansalainen kaikkein pisimmän ajan elämästäni.'

        Et siis ole syntyjäsi suomalainen. Tulihan se sieltä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        'Olen ollut Suomen kansalainen kaikkein pisimmän ajan elämästäni.'

        Et siis ole syntyjäsi suomalainen. Tulihan se sieltä.

        Tottakai olen syntyperäinen suomalainen.
        En ole koskaan sanonut mitään muuta. Taitaa olla lukemisen ymmärtäminen hakusessa. Tosin Ruotsin kansalainen viimeiset kolmekymmentä vuotta. Laske siitä.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Minkäs raivarin sinä nyt sait.

        Nukuin tuossa viiden tunnin päiväunet nyt illansuussa.
        Voi miten mukavaa unta minä näin. Olikohan sellainen enneuni tällä kertaa. Halla-aho oli Suomen pääministeri ja Jimmie Åkesson Ruotsin. Johtui ehkä siitä kun luin Aftonbladetista, että jos Ruotsissa olisi vaalit tänään, niin Jimmie olisi todennäköisin statsministeri ja hallituksen muodostaisi SD, KD, ja M.
        Samassa unessa sitten etsin vessaa ja yhdessä luukussa oli lattialla jäätynyt pulu. Oli aivan valkoisessa huurussa.

        Mukava tyyppi tämä Telhukka. Methän nauroimma Ailun kanssa vedet silmissä hänen tekstiään.
        Se wessapytyn jäänyny pulu räjäytti pankhin. Ailu osaa käyttää sitä tietokonetta. On työsthän sille tuttu.
        Hyvä Telhukka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä!
        Ei muuta kuin mummo häpeäpuuhun viikoksi ja sen jälkeen kahleissa roviolle!
        Meille on turha tuputtaa propagandaa ulkomailta käsin.
        Miksi tänne täytyy syöttää lainattuja mielipiteitä ja linkkejä jonkun toisen päätelmistä.

        Suomalainen on aina oikeassa. Jos joku on eri mieltä, niin tuossa oli ohje.
        Suomi on maailman paras maa.
        Suomalainen on maailman humaanein ja viisain olento.
        Kyllä suomalainen on paras.
        Isänmaallinen.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Minkäs raivarin sinä nyt sait.

        Nukuin tuossa viiden tunnin päiväunet nyt illansuussa.
        Voi miten mukavaa unta minä näin. Olikohan sellainen enneuni tällä kertaa. Halla-aho oli Suomen pääministeri ja Jimmie Åkesson Ruotsin. Johtui ehkä siitä kun luin Aftonbladetista, että jos Ruotsissa olisi vaalit tänään, niin Jimmie olisi todennäköisin statsministeri ja hallituksen muodostaisi SD, KD, ja M.
        Samassa unessa sitten etsin vessaa ja yhdessä luukussa oli lattialla jäätynyt pulu. Oli aivan valkoisessa huurussa.

        Sitä sanotaan painajaisuneksi. Lääkkeenä niihin on liikuta ja aivojen tuulettaminen vaikka ystäviä tapaamalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sitä sanotaan painajaisuneksi. Lääkkeenä niihin on liikuta ja aivojen tuulettaminen vaikka ystäviä tapaamalla.

        Kuka sanoo, kuka ei.

        Ymmärrän kyllä, että jossain Dalajoen suistossa tai Mikkelin maalaiskunnassa sellaisesta unesta olisi herätty vapisten ja kylmän hikisenä, pompattu sängystä "märkä lakana selässä" ja huudettu kurkku suorana: Valeuutinen, Valeuutinen! Sanokaa, että se oli valeuutinen!!!

        Minä se käänsin kylkeäni ja hymyilin ...


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Tiesin hyvin että silittäisin joitakuita rankasti vastakarvaan, mutta artikkeli on selkeästi lukemisen arvoinen.
        Pari asiaa vain jotka on nyt pakko tehdä selväksi:
        Olen ollut Suomen kansalainen kaikkein pisimmän ajan elämästäni.
        Toiseksi, olen todennäköisesti tehnyt enemmän Suomen hyväksi ulkomailla, kuin sinä. levittänyt positiivista suomikuvaa, edustanut Suomea diplomaattisin valtuuksin, kantanut Suomen lippua, informoinut ja puhunut positiivisesti Suomesta.
        Kolmanneksi: uusnatsit, rasistit, äärikansallismieliset vihaajat ja riehujat, te olette se häpeäpilkku Suomelle, joka vetää kansamme maineen lokaan.
        Vaikka minulla ei ole Suomen passia enää, olen edelleenkin parempi ja aidompi suomalainen kuin sinä !

        Pitää kans paikkans. Nimittäin oikea suomalainen ei sorra kummallakaan puolella Pohjanlahtea toimivaa toista ihmistä näkemättä, tuntematta häntä.

        Palsta-idiooteille kaikki muut paitsi häntä myötäilevät ovat vihollisia. Heidät pitää yrittää savustaa palstalta pois.
        Johnei se onnistu, he turhautuvat. Sitten piikittelevät kun joukko ajojahtikaan ei onnistu.
        Hemmästelen moisia "suomalaisia"


    • Anonyymi

      Kirjoittaja on yleistiedosta pihalla oleva metatiedosta väitellyt kummajainen
      kirjastosta

      Hänen väitöskirjansa käsitteli sosiaalisesti vetäytyneiden henkilöiden tiedonhankintaa

      Tosi vetämätön tyyppi

    • Anonyymi

      Jos vielä maininta tästä palstasta
      niin täällä ei voi keskustella yleistiedosta näiden niuhottavien junttien kanssa
      jotka jankkaavat joka asiasta eikä keskustelu edisty
      Siksi täällä pitää vain pistää nopeasti ja pistäytyä vielä nopeammin
      ei saa jäädä palstaan makaamaan

      • Anonyymi

        No...tuota...
        Tämähän on pelkkä yleispalsta, jossa pitäisi irroitella rennosti ja kuluttaa joutoaikaansa turhia pingoittelematta.
        Ei tämä suinkaan ole mikään Mensan testiareena ja yliälykkäiden snobien paineentasauspaikka.

        Jos haluaa saada kaltaistaan seuraa, niin onhan tuolla, mistä on varaa valita.
        Turha kiukutella toisille, jos tuntee itse olevansa kaiken yläpuolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No...tuota...
        Tämähän on pelkkä yleispalsta, jossa pitäisi irroitella rennosti ja kuluttaa joutoaikaansa turhia pingoittelematta.
        Ei tämä suinkaan ole mikään Mensan testiareena ja yliälykkäiden snobien paineentasauspaikka.

        Jos haluaa saada kaltaistaan seuraa, niin onhan tuolla, mistä on varaa valita.
        Turha kiukutella toisille, jos tuntee itse olevansa kaiken yläpuolella.

        Tietävätkö kirjoittajatkin, että tämä ei ole Mensan testiareena? Kirjoitusten ehdottomuudesta ja itsetyytyväisyydestä voisi päätellä. että kirjoittajat päin vastoin uskovat vakaasti olevansa Mensan tasoa.


    • Anonyymi

      Todella hyvä kolumni ...allekirjoitan täysin...historiamme pitäisi tuntea kaikkien ainakin suurpiirteittäin ja eikä se yleis-sivistyskään pahasta ole ...Tuota Leijona merkin ja Suomen lipun käyttöä kyseenalaisten asioiden osalta ...olen itsekin hämmästellyt ...
      mimmimum-..mi

      • Anonyymi

        Minä taas olen hämmästellyt tuota pisteiden sumaa teksteissäsi.


      • Anonyymi

        Pitikin vielä sanoa Paloman arvostelijoille ....".Kaukaa näkee lähemmäs ....on sanonta.
        mimmimum-..mi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitikin vielä sanoa Paloman arvostelijoille ....".Kaukaa näkee lähemmäs ....on sanonta.
        mimmimum-..mi

        Semmoinenkin sanonta on, että "yhtä voi huijata kaiken aikaa, mutta kaikkia ei voi huijata yhtäaikaa".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Semmoinenkin sanonta on, että "yhtä voi huijata kaiken aikaa, mutta kaikkia ei voi huijata yhtäaikaa".

        Tuo on maailmalla monet kerrat todettu vääräksi. Jatkuvalla jankuttamisella ja toistolla saadaan ihmiset uskomaan ihan mitä tahansa.

        Menetelmä oli mm. Natsi-Saksassa suosiossa ja tälläkin palstalla toteutetaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on maailmalla monet kerrat todettu vääräksi. Jatkuvalla jankuttamisella ja toistolla saadaan ihmiset uskomaan ihan mitä tahansa.

        Menetelmä oli mm. Natsi-Saksassa suosiossa ja tälläkin palstalla toteutetaan.

        Väitteesi on väärä.
        Ei millään jankuttamisella saada kaikkia ihmisiä uskomaan mitä vaan. Aina on omilla aivoillaan ajattelevia, jotka eivät mene määkivän lammaslauman mukana.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Väitteesi on väärä.
        Ei millään jankuttamisella saada kaikkia ihmisiä uskomaan mitä vaan. Aina on omilla aivoillaan ajattelevia, jotka eivät mene määkivän lammaslauman mukana.

        Ok, myönnän laittaneeni hiukan lavealla asteikolla sanoessani ”ihmiset” tarkoittaen huomattava enemmistö.
        Kiitos tarkennus.


    • Olen aina ollut sitä mieltä, että ihmisen olisi hyvä tuntea kansansa historiaa ainakin pää piirteissään.
      Ääriliikkeet, ovat ne sitten oikealta taikka vasemmalta, eivät tuo mitään hyvää tullessaan.
      Vaikuttaa siltä, että isänmaallisuuden käsite on jotenkin vinoutunut nykypäivänä.
      Sodankäyneet sukupolvet, nyt jo miltei kaikki edesmenneet, ajattelivat varmaan Suomen lippua ihan muunlaisena symbolina, kun sitä nykyään näkyy käytettävän.
      Jokaisella kansalla on oma kulttuurinsa.
      Nykyinen matkustelu ja liikehdintä aiheuttaa myös kulttuurien törmäyksiä.
      Sitä mitä ei tunneta, sitä pelätään. Oli aihetta tai ei.
      Nuoret suhtautuvat yleisesti ottaen ennakkoluulottomimmin, kuin vanhemmat sukupolvet.
      Tietotulva tänäpäivänä on ihan ähkyynnyttävää, sirpaloitunutta, huhuja ja väärää tietoa liikkuu paljon netin maailmassa.
      Kun uutissivujakin selaa, on kuin ongella olisi, että mitähän sieltä tulee.

      • Anonyymi

        Niin ne ajatteli sitä kristillisenä symbolina.Se uskontohan tästä maasta ollaan kovaa vauhtia tuhoamassa pois.


    • Anonyymi

      ...ja mihin hävisi Paloma...

      • Anonyymi

        Suomen hissa pitää olla luettuna,ymmärtää nykypäivän.Itsenäisyyden ajan pahimmat ajat tietysti sodat, vaaran vuodet jne.


      • En minä ole lähtenyt minnekään.
        Haluan tosin vaihtaa mielipiteitä artikkelista ja asioista joista siinä puhutaan. Asiallisesti. Ilman henkilöön kohdistuvia hyökkäyksiä. Artikkeli ja aloitus ei koske minun henkilöhistoriaani. Jos se ei ole mahdollista, niin en puutu kommentteihin enkä välitä vastata niihin.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        En minä ole lähtenyt minnekään.
        Haluan tosin vaihtaa mielipiteitä artikkelista ja asioista joista siinä puhutaan. Asiallisesti. Ilman henkilöön kohdistuvia hyökkäyksiä. Artikkeli ja aloitus ei koske minun henkilöhistoriaani. Jos se ei ole mahdollista, niin en puutu kommentteihin enkä välitä vastata niihin.

        "ilman henkilöön kohdistuvia hyökkäyksiä"

        Lue kommenttisi 23.27 ja häpeä riehumistasi!


      • Anonyymi kirjoitti:

        "ilman henkilöön kohdistuvia hyökkäyksiä"

        Lue kommenttisi 23.27 ja häpeä riehumistasi!

        Mikä kohta siinä oli "riehumista"?
        Mikä kohta "katkeruutta"?
        Kommenttini oli vastaus kahdelle edelliselle jotka vaativat päätäni pölkylle, eikä siinä ollut mitään varsinaista tunnelatausta, pelkkää asiaa.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Mikä kohta siinä oli "riehumista"?
        Mikä kohta "katkeruutta"?
        Kommenttini oli vastaus kahdelle edelliselle jotka vaativat päätäni pölkylle, eikä siinä ollut mitään varsinaista tunnelatausta, pelkkää asiaa.

        Noin juuri tekee paloma, taas hyvin tyypillinen esimerkki. Luulee olevansa kykenevä ja siinä asemassa, että voi ojentaa Suomessa ikänsä asuneita suomalaisia. Nytkin lyömäaseena joku lehtiartikkeli, jossa ei ole yhtään mitään uutta meille suomalaisille. Tuo ruotsitantta läksyttää klo 23.27 asiallista kirjoittajaa tosi ala-arvoisesti, kun tämä tohti vähän ruotsitanttaa näpäyttää ihan aiheellisesti. Ymmärretään toki, ettei sinun sanomisillasi ole Ruotsissa merkitystä etkä ole saanut siellä ystäviä etkä sosiaalista asemaa, olet siellä pelkkä finnjävel. mutta ei jyräämistäsi täälläkään niellä, kun ovat noin hyökkääviä ja halveksivia. Sitä ne OVAT, vaikka kuinka kiemurtelet ja olet sokea itsesi ja sen korpiystäväsi suhteen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noin juuri tekee paloma, taas hyvin tyypillinen esimerkki. Luulee olevansa kykenevä ja siinä asemassa, että voi ojentaa Suomessa ikänsä asuneita suomalaisia. Nytkin lyömäaseena joku lehtiartikkeli, jossa ei ole yhtään mitään uutta meille suomalaisille. Tuo ruotsitantta läksyttää klo 23.27 asiallista kirjoittajaa tosi ala-arvoisesti, kun tämä tohti vähän ruotsitanttaa näpäyttää ihan aiheellisesti. Ymmärretään toki, ettei sinun sanomisillasi ole Ruotsissa merkitystä etkä ole saanut siellä ystäviä etkä sosiaalista asemaa, olet siellä pelkkä finnjävel. mutta ei jyräämistäsi täälläkään niellä, kun ovat noin hyökkääviä ja halveksivia. Sitä ne OVAT, vaikka kuinka kiemurtelet ja olet sokea itsesi ja sen korpiystäväsi suhteen.

        "asiallista kirjoittajaa tosi ala-arvoisesti, kun tämä tohti vähän ruotsitanttaa näpäyttää ihan aiheellisesti"
        palstahuumoria parhaimmillaan :)


    • Anonyymi

      Eilen illalla telkassa kerrottiin, että Nikita Hrustsov teloitutti ukrainassa maanmiehiään, vaikka kuvissa näytti lempeältä papalta.
      Suomen sodissa päälliköt tapattivat alaisiaan turhan ylivoimaisisa tehtävissä lukumääräisesti ylivoimaista vastustajaa vastaan.

      • Anonyymi

        Kyllä, Stalin määräsi Hrutsin toteuttamaan pakkokollektivisoinnin Ukrainassa ja Hrutsi toteutti sen hyvin raa'oilla toimilla. En muista kuinka paljon kansaa kuoli mm. nälkään NL ottaessa kaiken tuotannon.
        Ukrainalaiset olisivat halunneet pitää tilat yksityisinä omistuksina.

        ***
        Suomalaisten päälliköiden tapattamisista en tiedä muuta kuin Ehrnrooth halusi vetäytymisessä tuhota heittimillä jonkin kylän asumukset ja samalla siinä tapatti jonkin joukon, joka oli jäänyt jälkeen .
        Kaikki taisteluthan olivat määrällisesti ja materiaalisesti ylivoimaista vihollista vastaan.


      • Anonyymi

        Luin tuon Haasion kolumnin, joka oli asiallinen nykymenosta, ja nuoremman polven yleissivistyksen puutteesta.
        Ihmekö tuo toisaalta, kun kirjojen lukeminen ei kiinnosta, eikä koulussa satsata enää samalla lailla historiaan ja yhteiskuntaoppiin sekä humanistisiin aineisiin.
        Teknoratia on tätä päivää, ja matematiikka numero uno jopa oikeustieteelliseen pyrittäessä matikasta saa eniten pisteitä.
        Toisaalta kaikki opettajat eivät enää vaadi kertotaulun osaamista!
        Leijonamielinen suomalainen voi olla ilman kiihkoilua ja ketjuja kaulassa. Suomi on hieno maa suomalaisille, jota kannattaa puolustaa, sanoi kenraali Ehrnrooth. Niihin sanoihin voi yhtyä.


      • Anonyymi

        Nikit H? - Tähänkö vetoat, kun puhumme suomalaisten itsenäisyydestä?
        Suomen sodissa taisteltiin ylivoimaista vihollista vastaan. Ei varmaan ollut mieluista lähettää miehiä taisteluun, kun ylivoima levittäytyi eteen. Suomen puolella oli kuitenkin myös lumi ja pakkanen. Niihin eivät vihollisarmeijat olleet varautuneet.
        Isänmaallisuus näkyi siinä, että sotilaat menivät ja usein torjuivat vihollisen! Suomi ei ollut helppo nielaistava, kuten Stalin oli olettanut.


    • Ei niitä suomalaisia symboleita ole niiden kantajien toimesta häväisty, vaan niiden toimesta jotka eivät hyväksyisi niiden kantajia suomalaisiksi. Ensin kannattaisi ajatella mikä on ihminen ja vasta sen jälkeen millainen on suomalainen ihminen. Suomalainen ihminen voi olla yltiöisänmaallinen tai kommunisti. Suomalainen voi olla murhaaja tai tuomari. Historiantuntemuskin perustuu oppikirjoissa kerrottuun hyväksyttyyn historiaan, vaikka historiassa on asioita joita on kirjoja kieltämällä haluttu pyyhkiä pois historiasta. Esimerkiksi vapaustaistelun aikaisen punaisen lehdistön kirjoituksia ei löydä dikitaaliarkistoista, mutta niitä kirjoituksia löytyy kiellertyistä kirjoista jotka on kielletty muka neuvostovastaisina.
      Joskus on voitu sanoa että suomalaiset ovat vieraanvarainen kansa, mutta nykypolitiikka ja sen myötä monien omakohtaiset kokemukset ovat karsineet vieraanvaraisuutta ja auttamishalua ja huonoja kokemuksia kohdanneet leimataan suvaitsemattomiksi. Minun vieraanvaraisuus ja auttamishaluni loppuivat kun autettava ryösti minut. Pysähdyin auttamaan ulkomaalaisia joilta oli polttoaine loppunut, mutta heille ei riittänyt että saivat polttoainetta, vaan halusivat myös rahani. Jokin synnyttää jotakin. Typerää leimata sitä, mikä on syntynyt jostakin, minkä on itse aiheuttanut. Tutkijoiden ja lukeneiden pitäisi tietää että on asioita jotka synnyttävät eitoivottuja ilmiöitä ja niihin asioin hinpuuttumalla eitoivotut ilmiöt katoavat, eikä omien tuotosten leimamisella.

    • Anonyymi

      Suomessa on virallinen arvomaailma joka samankaltainen mitä yleinen arvomaailma,
      Persuilla on Halla-Ahon arvomaailma, voisin verrata sitä Orbanin arvomaailmaan.

      Pertikki

    • Anonyymi

      Leijona-viina on aivan erinomainen tuote Alkon valikoimissa, aivan jotakin muuta kuin ääriliberaali maailmoja halaileva elämänkatsomus joka tuo mukanaan käsittämättömiä vaikeuksia ja ikävyyksiä. Jos Suomessa ei olisi ainoatakaan matuiksi kutsuttuja eipä olisi "vihapuhetta" eikä edes sitä kuuluisaa "rasismia" - Suomihan on tunnetusti joidenkin ulkomaalaisten mielestä täysin rasismivapaa muutenkin.
      (joilla on siitä asiasta omakohtaisia kokemuksia, muualla kuin Suomessa)

      Ja jos noita ei olisi päästetty tänne, eivät vankilamme olisi tupaten täynnä tuota samaa suvakkien ulkomaalaisperäistä "kultapoju" populaa - kertonee sille jolle älyä on suotu paljonkin.

    • Anonyymi

      Lukekaapa Anne Applebaumin kirja:
      "Punainen nälkä -Stalinin sota Ukrainassa"
      loppuun asti, jos pystytte.

      Kuva "hyväntahtoisesta" Nikita Hrustsevista ja mahdollisesti Leninistäkin,
      joka jollakin ovi olla,
      muuttuu täysin. Lenin oli samanlainen hirviö kuin Stalin.

      • Anonyymi

        Samanlaista murhanhimoa ovat esittäneet puna-viher-vasemmistolaiset Suomessa.
        Vasureiden "toiminnanjohtaja" Dellinger joutui eroamaan vaikka Lii:n parhaita "kavereita" olikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samanlaista murhanhimoa ovat esittäneet puna-viher-vasemmistolaiset Suomessa.
        Vasureiden "toiminnanjohtaja" Dellinger joutui eroamaan vaikka Lii:n parhaita "kavereita" olikin.

        Ei voi puhua samana päivänäkään. Hirveää etten sanoisi harhaista liioittelua.


      • Anonyymi

        Kerrotaanko siinä kirjassa että lähes kaikki korkea arvoiset neukku johtajat oli juutalaisia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrotaanko siinä kirjassa että lähes kaikki korkea arvoiset neukku johtajat oli juutalaisia?

        Ei. Stalin oli Gruusiasta. Neukut tappoivat paljon juutalaisia.


    • Anonyymi

      Huomionarvoinen kolumni.
      Kun ei ole tietoa, ennakkoluulot mahdollistavat tietämättömien ihmisten manipuloinnin,
      kuten persut tekevät ihan puhtaasti päästäkseen hyville liksoille tietämättömien
      äänestäjien avulla.
      Harhaanjohdetut tietämättömät ovat kansallismielisen populismin uhreja.

      • Anonyymi

        Tuntuu kyllä siltä että jotkut "muut" ovat niitä tietämättömiä? Etkö oikeasti ole medioissa huomannut mitään tapahtuneen erityisesti naisten turvallisuudessa meillä Suomessakin?

        Siinä saatat olla oikeassa, kun ei ole tietoa, tai sitä EI VAAN hyväksytä, vaikka mediat asioista kertovatkin, siten menettelee suvakki sulkemalla silmänsä ja korvansa ja niin "manipuloi" jopa itsensä!!!!

        Silloinhan kyseessä ei ole edes harhaanjohtaminen vaan pelkkä syvä typeryys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuntuu kyllä siltä että jotkut "muut" ovat niitä tietämättömiä? Etkö oikeasti ole medioissa huomannut mitään tapahtuneen erityisesti naisten turvallisuudessa meillä Suomessakin?

        Siinä saatat olla oikeassa, kun ei ole tietoa, tai sitä EI VAAN hyväksytä, vaikka mediat asioista kertovatkin, siten menettelee suvakki sulkemalla silmänsä ja korvansa ja niin "manipuloi" jopa itsensä!!!!

        Silloinhan kyseessä ei ole edes harhaanjohtaminen vaan pelkkä syvä typeryys.

        Et pysty hahmottamaan asioita etkä erottamaan niitä toisistaan.
        On aivan eri asia se, että suomalainen kuvittelee kansallismielisyyden olevan sitä,
        että halveksitaan muita kansoja, olemme muka parempia kuin jotkut toiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et pysty hahmottamaan asioita etkä erottamaan niitä toisistaan.
        On aivan eri asia se, että suomalainen kuvittelee kansallismielisyyden olevan sitä,
        että halveksitaan muita kansoja, olemme muka parempia kuin jotkut toiset.

        Sellaisesta ei todellakaan ole kyse. Vaan niistä asioista joita olemme noiden kolmansista maista tulleiden ihmisten tehneen täällä, ei Suomi ole mikään takapajula jossa saa vapaasti raiskata tai tehdä rikoksia mitä hyvänsä.
        TEOISTA johtuu eikä mistään toisten maiden ihmisten halveksunnasta!

        Ja siksi toiseksi, aivan itse ovat maineensa pilanneet. Siinä sinulle "hahmotusta" todellisuudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaisesta ei todellakaan ole kyse. Vaan niistä asioista joita olemme noiden kolmansista maista tulleiden ihmisten tehneen täällä, ei Suomi ole mikään takapajula jossa saa vapaasti raiskata tai tehdä rikoksia mitä hyvänsä.
        TEOISTA johtuu eikä mistään toisten maiden ihmisten halveksunnasta!

        Ja siksi toiseksi, aivan itse ovat maineensa pilanneet. Siinä sinulle "hahmotusta" todellisuudessa.

        Käytät persujen taktiikka:
        Joka hyväksyy pakolaiset vihaa suomalaisia.

        Sorry. Ei uppoa minuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytät persujen taktiikka:
        Joka hyväksyy pakolaiset vihaa suomalaisia.

        Sorry. Ei uppoa minuun.

        Toisin sanoen: Sinulla ei itseasiassa ole minkäänlaistya käsitystä koko asiasta.
        Olet edelleenkin "Refugees Welcome" lippujen kantaja
        Ja "Meillä on Unelma"

        Kysyn kuitenkin kuinka liität ajatuksesi ja kantasi 85 vuotiaan mummon raiskaukseen ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisin sanoen: Sinulla ei itseasiassa ole minkäänlaistya käsitystä koko asiasta.
        Olet edelleenkin "Refugees Welcome" lippujen kantaja
        Ja "Meillä on Unelma"

        Kysyn kuitenkin kuinka liität ajatuksesi ja kantasi 85 vuotiaan mummon raiskaukseen ?

        Onko koko Suomen kansa mätä, koska suomalaisetkin raiskaavat ja tappavat ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisin sanoen: Sinulla ei itseasiassa ole minkäänlaistya käsitystä koko asiasta.
        Olet edelleenkin "Refugees Welcome" lippujen kantaja
        Ja "Meillä on Unelma"

        Kysyn kuitenkin kuinka liität ajatuksesi ja kantasi 85 vuotiaan mummon raiskaukseen ?

        Persujen retoriikka vetoaa yksinkertaiseen kansanosaan.
        Jos olet sitä, et voi olla tätä. Se on kaksisuuntainen retoriikka. Välimuotoja ei ole.
        Persurasistin retoriikalla myös koko Suomen kansa olisi rikollinen,
        koska suomalaisetkin tekevät rikoksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persujen retoriikka vetoaa yksinkertaiseen kansanosaan.
        Jos olet sitä, et voi olla tätä. Se on kaksisuuntainen retoriikka. Välimuotoja ei ole.
        Persurasistin retoriikalla myös koko Suomen kansa olisi rikollinen,
        koska suomalaisetkin tekevät rikoksia.

        Siellä on liturgiat hyvin opeteltu silmät kiinni pystyt varmasti kirjoittamaan nuokin sanat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko koko Suomen kansa mätä, koska suomalaisetkin raiskaavat ja tappavat ?

        Niinhän ne suomalaisetkin tekevät, mutta väkilukuun suhteutettuna HUIMASTI vähemmän kuin tuollaiset kolmansien maiden barbaarit.

        Ei mene jakeluun "!Refugees Welcome" porukalla..olemattomat aivot ei ilmeisesti pysty noinkin vaativaa asiaa käsittelemään.

        "Meillä on Unelma" porukan suojatit tekevät mm. raiskauksista 30%

        Medioita selaillessa tuntuu olevan jokapäiväistä kun "Ali, Abdi, tai Mohammed" on väkivalloin temppunsa tehnyt. Ikävää ja inhottavaa sakia.


    • Isänmaallisuudessa ei ole mitään vikaa. Jokaisen pitäisi kunnoittaa juuriaan ja isänmaataan.
      Se ei saa johtaa muiden kulttuurien aliarvioimiseen, oma kulttuuri on kaikille tärkeä ja sitä pitää kunnioittaa.
      Mutta eräissä kulttuureissa on esim. naisten ja vähemmistöjen asema surkea, sellaista ei tarvitse hyväksyä vaikuttaakseen suvaitsevalta.
      En oikein pidä nykyisestä tilanteesta jossa oman maan ja kulttuurin vaaliminen tehdään jopa hävettäväksi asiaksi.
      Ei se sulje pois erilaisuuden sietämistä.

      • Anonyymi

        Kukakohan olisi tehnyt oman maan kulttuurin vaalimisen hävettäväksi asiaksi ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukakohan olisi tehnyt oman maan kulttuurin vaalimisen hävettäväksi asiaksi ?

        Kulttuuri marxistit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kukakohan olisi tehnyt oman maan kulttuurin vaalimisen hävettäväksi asiaksi ?

        Tuli nyt mieleen esim. oppilas jolla oli leijona kaulakoru. Opettaja oli kieltänyt sen pitämisen koulussa. En tiedä kuinka siinä lopulta kävi. Mielestäni tämä iltalehden juttu oli aika kummallinen.
        Joskus tuntuu että aito isänmaallisuus on jotenkin tuomittavaa, vaikka se ei mitenkään vaikuta suhtautumiseen muihin kulttuureihin.
        Sodan jälkeen kouluissa oltiin hyvin isänmaallisia. Aika oli muutenkin erilainen.


      • liekko kirjoitti:

        Tuli nyt mieleen esim. oppilas jolla oli leijona kaulakoru. Opettaja oli kieltänyt sen pitämisen koulussa. En tiedä kuinka siinä lopulta kävi. Mielestäni tämä iltalehden juttu oli aika kummallinen.
        Joskus tuntuu että aito isänmaallisuus on jotenkin tuomittavaa, vaikka se ei mitenkään vaikuta suhtautumiseen muihin kulttuureihin.
        Sodan jälkeen kouluissa oltiin hyvin isänmaallisia. Aika oli muutenkin erilainen.

        Kauankohan Suomen jääkiekkojoukkueella saa olla leijonapaidat pelatessaan, ettei heitä katsota ääri-isänmaallisiksi.

        No, kiekon naisten MM-kisat näköjään peruuntuu, mutta se tuskin on leijonapaidan syytä, vaan sen coronan.


    • Eihan tuossa artikkelissa mitään sellaista ollut, mistä voisi olla eri mieltä, eivätkä
      nuo ajatukset ihan uusiakaan ole. Kyllä niitä on toistettu pitkään, eri tahoilla, eri yhteyksissä ja uskoisin, että jokainen tolkullinen kansalainen voi niihin yhtyä.

      Lukija taitaa taas olla avainasemassa: hän ottaa tai jättää, tekee omat painotuksensa riippuen siitä, vahvistavatko ajatukset/havainnot hänen omia käsityksiään..))

      Omille painotuksilleen on tietysti jossain määrin sokea ja toistenkin painotukset pistävät silmään vain silloin, kun niissä tuntuisi olevan jotakin ylimäärää tai ne poikkeavat jyrkästi siitä, miten itse asiat näkee.

      Niinpä Paloma, jossain määrin ihmettelen tuota näkemystäsi, jonka mukaan:
      "uusnatsit, rasistit, äärikansallismieliset vihaajat ja riehujat, te olette se häpeäpilkku Suomelle, joka vetää kansamme maineen lokaan".

      Varmasti näin, mutta täältä Suomesta katsoen, näiden mainitsemiesi ryhmien (?) määrä ja merkitys on täysin marginaalinen. Tyhjät tynnyrit kolisevat parhaiten.
      Eiköhän se Suomi-kuva maailmalla muodostu ihan muista asioista ja tuollaiset marginaali-ilmiöt ovat pikemminkin merkki toimivasta demokratiasta kuin sellainen uhkakuva, mikä pitäisi poistaa, saada näkymättömäksi ainakin.

      • "demeter1"

        Sanontasi "toimiva demokratia" saa minulta vihreän numeron.
        Toivokaamme että se herättää aloittajan ajattelemaan paljon syvemmin.
        Sillä-lailla PS-SD-tapaisesti.
        Eikä koskaan enää sensuroivan epä-demokraattisesti.

        H.


      • Demeter1, Suomella on kyseenalainen "kunnia" kärkipaikoille Euroopan rasistisimpana maana.

        https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1d87fd4d-9eab-4f3d-9398-76604d37ff95
        Tämä on se häpeäpilkku johon viittasin.
        Suomi on myös EU:n toiseksi väkivaltaisin maa mitä tulee perheväkivaltaan.
        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomi-on-euroopan-toiseksi-vakivaltaisin-maa-jopa-130-000-suomalaista-kokee-lahisuhdevakivaltaa-vuosittain-tilastot-eivat-edes-kerro-kaikkea/7183842#gs.ylm947
        Tämä jälkimmäinen naisiin ja lapsiin (ensisijaisesti) koskeva väkivalta ei ole varmastikaan äärioikeiston kannattajien syytä ainoastaan, vaan jakautuu paljon tasaisemmin. Asenteet, alkoholin käyttö, huumeet, mustasukkaisuus, rahavaikeudet , luonnehäiriöt jne monesti syyt tulehtuneisiin lähisuhteisiin ja näitä esiintyy kaikissa yhteiskuntaluokissa.
        Nämä ovat asioita jotka pilaavat Suomen mainetta ulkomailla.
        Syntyperäisenä suomalaisena minua harmittavat, vaivaavat, koskevat nuo asiat. Jos se ei ole isänmaanrakkautta, niin mikä?


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Demeter1, Suomella on kyseenalainen "kunnia" kärkipaikoille Euroopan rasistisimpana maana.

        https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1d87fd4d-9eab-4f3d-9398-76604d37ff95
        Tämä on se häpeäpilkku johon viittasin.
        Suomi on myös EU:n toiseksi väkivaltaisin maa mitä tulee perheväkivaltaan.
        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomi-on-euroopan-toiseksi-vakivaltaisin-maa-jopa-130-000-suomalaista-kokee-lahisuhdevakivaltaa-vuosittain-tilastot-eivat-edes-kerro-kaikkea/7183842#gs.ylm947
        Tämä jälkimmäinen naisiin ja lapsiin (ensisijaisesti) koskeva väkivalta ei ole varmastikaan äärioikeiston kannattajien syytä ainoastaan, vaan jakautuu paljon tasaisemmin. Asenteet, alkoholin käyttö, huumeet, mustasukkaisuus, rahavaikeudet , luonnehäiriöt jne monesti syyt tulehtuneisiin lähisuhteisiin ja näitä esiintyy kaikissa yhteiskuntaluokissa.
        Nämä ovat asioita jotka pilaavat Suomen mainetta ulkomailla.
        Syntyperäisenä suomalaisena minua harmittavat, vaivaavat, koskevat nuo asiat. Jos se ei ole isänmaanrakkautta, niin mikä?

        Huomionarvoisia asioita, Paloma, nuo linkkien sisältämät.

        Lähisuhde-/perheväkivallasta meillä on pitkä perinne, eikä sitä voi kiistää. Tahraako se Suomi-kuvaa on tietysti tulkinnanvarainen asia. Riippuu, ehkä siitä missä yhteyksissä ja
        missä tarkoituksessa se otetaan esille. Se taitaa kuitenkin olla meidän "sisäinen asia", eikä haitanne kovasti meidän globaalia kanssakäymistä. Jos jollakulla vierasmaalaisella on siihen tarjota viisastenkivi, tuskin torjumme sitä.

        Tuo Iltalehden "sokeeraava" otsikko vähän hämmästytti, siis EU:in perusoikeuksien viraston selvitys, ei mikään tutkimus kuitenkaan.
        Pitäisikö sille antaa isokin painoarvo ? Kun muunkinlaisia selvityksiä on ollut ja tulee varmasti olemaankin. Ja ilmenihän tuosta se, että poliisin (=viranomaisten ?) taholta koettu rasismi oli vähäisempää meillä kuin muissa Euroopan maissa. Se kai sitä Suomi-kuvaa määrittää enemmän kuin haastateltujen, yksittäisten maahanmuuttajien kokemukset, jotka on helppo kuvata itselleen sopiviksi.
        Yksittäisten ihmisten harjoittamalle syrjinnälle emme hetkessä voi mitään, sitä on varmasti aina ollut ja tulee aina olemaan. Ei sen tutkimiseen Unionia tarvita.

        No. Unioni on meidän uusi Isoveli, ehkä me tarvitsemme sen, hissukseen ja alamaisina kun olemme tottuneet elämään..))

        Isänmaallisuus onkin sitten isompi juttu. Sitä olen kyllä pohtinut niidenkin tuttujen kanssa, jotka ovat asuneet vuosia muualla. Ei se mielestäni ihmisestä häviä ja muualla asuen sen merkitys voi vain kasvaa, kirkastua. Silti pitkä poissaolo kotimaasta katkaisee tietyn jatkumon, jättää aukkoja omaan kokemuskenttään ja se voi aiheuttaa erilaista suhtautumista kuin sillä, joka on kaiken aikaa elänyt samalla jatkumolla, samassa ilmapiirissä. Uskoisin, että jälkimmäisillä on enemmän luottamusta kykyymme selviytyä vaikestakin asioista.
        Se, että arvioi kotimaataan kriittisesti, ei minusta ole halveksunnan vaan tietyn välittämisen merkki. Kyllähän omaa lastaankin valvoo, toruukin, jos näkee/kokee hänen menevän väärään suuntaan..))


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Demeter1, Suomella on kyseenalainen "kunnia" kärkipaikoille Euroopan rasistisimpana maana.

        https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1d87fd4d-9eab-4f3d-9398-76604d37ff95
        Tämä on se häpeäpilkku johon viittasin.
        Suomi on myös EU:n toiseksi väkivaltaisin maa mitä tulee perheväkivaltaan.
        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomi-on-euroopan-toiseksi-vakivaltaisin-maa-jopa-130-000-suomalaista-kokee-lahisuhdevakivaltaa-vuosittain-tilastot-eivat-edes-kerro-kaikkea/7183842#gs.ylm947
        Tämä jälkimmäinen naisiin ja lapsiin (ensisijaisesti) koskeva väkivalta ei ole varmastikaan äärioikeiston kannattajien syytä ainoastaan, vaan jakautuu paljon tasaisemmin. Asenteet, alkoholin käyttö, huumeet, mustasukkaisuus, rahavaikeudet , luonnehäiriöt jne monesti syyt tulehtuneisiin lähisuhteisiin ja näitä esiintyy kaikissa yhteiskuntaluokissa.
        Nämä ovat asioita jotka pilaavat Suomen mainetta ulkomailla.
        Syntyperäisenä suomalaisena minua harmittavat, vaivaavat, koskevat nuo asiat. Jos se ei ole isänmaanrakkautta, niin mikä?

        Mikset mainitse muslimeja, joiden kulttuuriin kuuluu naisten alistaminen ja jopa kunniamurhat eikä tyttölapsilla ole muuta arvoa kuin synnytyskoneina? Ne ovat asioita, jotka sinäkin lakaiset maton alle. Aina vaan suomalaisia syytät ja kaivelet epäkohtia. Suomessa varmasti tilastoidaan kantasuomalaisten tekemät rikkeet ja rikokset, muissa kulttuureissa ne ovat kodin seinien sisäpuolella- Tutustu vankilatilastoihin ! Mitkä ryhmät/kansallisuudet ovat selvästi yliedustettuja ?
        Alkaa jo tympiä tuo ainainen Suomen tahraamisesi, onneksi asut siellä rajan takana. Minkä ihmeen takia Suomi on kuitenkin maailman onnellisimpien kansojen kärjessä ja naisten tasa-arvossa aivan huippua ? Pidä se turpasi soukemmalla ! Jos itse et Suomessa löytänyt onnea ja turvaa, se on ihan oma vikasi.


      • demeter1 kirjoitti:

        Huomionarvoisia asioita, Paloma, nuo linkkien sisältämät.

        Lähisuhde-/perheväkivallasta meillä on pitkä perinne, eikä sitä voi kiistää. Tahraako se Suomi-kuvaa on tietysti tulkinnanvarainen asia. Riippuu, ehkä siitä missä yhteyksissä ja
        missä tarkoituksessa se otetaan esille. Se taitaa kuitenkin olla meidän "sisäinen asia", eikä haitanne kovasti meidän globaalia kanssakäymistä. Jos jollakulla vierasmaalaisella on siihen tarjota viisastenkivi, tuskin torjumme sitä.

        Tuo Iltalehden "sokeeraava" otsikko vähän hämmästytti, siis EU:in perusoikeuksien viraston selvitys, ei mikään tutkimus kuitenkaan.
        Pitäisikö sille antaa isokin painoarvo ? Kun muunkinlaisia selvityksiä on ollut ja tulee varmasti olemaankin. Ja ilmenihän tuosta se, että poliisin (=viranomaisten ?) taholta koettu rasismi oli vähäisempää meillä kuin muissa Euroopan maissa. Se kai sitä Suomi-kuvaa määrittää enemmän kuin haastateltujen, yksittäisten maahanmuuttajien kokemukset, jotka on helppo kuvata itselleen sopiviksi.
        Yksittäisten ihmisten harjoittamalle syrjinnälle emme hetkessä voi mitään, sitä on varmasti aina ollut ja tulee aina olemaan. Ei sen tutkimiseen Unionia tarvita.

        No. Unioni on meidän uusi Isoveli, ehkä me tarvitsemme sen, hissukseen ja alamaisina kun olemme tottuneet elämään..))

        Isänmaallisuus onkin sitten isompi juttu. Sitä olen kyllä pohtinut niidenkin tuttujen kanssa, jotka ovat asuneet vuosia muualla. Ei se mielestäni ihmisestä häviä ja muualla asuen sen merkitys voi vain kasvaa, kirkastua. Silti pitkä poissaolo kotimaasta katkaisee tietyn jatkumon, jättää aukkoja omaan kokemuskenttään ja se voi aiheuttaa erilaista suhtautumista kuin sillä, joka on kaiken aikaa elänyt samalla jatkumolla, samassa ilmapiirissä. Uskoisin, että jälkimmäisillä on enemmän luottamusta kykyymme selviytyä vaikestakin asioista.
        Se, että arvioi kotimaataan kriittisesti, ei minusta ole halveksunnan vaan tietyn välittämisen merkki. Kyllähän omaa lastaankin valvoo, toruukin, jos näkee/kokee hänen menevän väärään suuntaan..))

        En oikein tiedä noista haastatteluista ja tilastoista.
        Lienee aika lailla noita muuttujia asiassa.
        Olosuhteet ovat eri maissa erilaiset, ihmiset kokevat asiat erilailla. Mikä toiselle tuntuu rasismilta, ei ole sitä toisen mielestä.
        Millaisia haastateltavat läktökohdiltaan.
        Ennen sanottiin, että ´´markan rahalla saa millaista tilastoa vaan.´´
        Miten esim. eri maissa tilastoidaan. Luetaanko joka huitaisu väkivallaksi vai ei. Jos katselee etelä-eurooppalaisia ihmissuhdesarjoja, miten siellä huudetaan ja huidotaan ja tönitään.
        Kotiväkivaltatilastoja verratessa eri maiden oikeaan tulokseen pääseminen on mahdotonta.
        Jo kulttuurierot kertovat sen, että toisessa maassa salailu on isonpaa, kun toisissa.
        Tuo onnellisen kansan tittelikin tuntuu aika kevyeltä. Sekin riippuu paljon siitä mitä asioita tutkittavaksi kerätään ja kuka kerää.
        En oikein itse osaa kovin suurta painoarvoa antaa näille.
        Mitä tuohon kulttuurien halveksuntaan tulee. Näkisin, että taas on kyse siitä, että pienet ryhmät pitävät suurta melua.


      • Eliaana kirjoitti:

        En oikein tiedä noista haastatteluista ja tilastoista.
        Lienee aika lailla noita muuttujia asiassa.
        Olosuhteet ovat eri maissa erilaiset, ihmiset kokevat asiat erilailla. Mikä toiselle tuntuu rasismilta, ei ole sitä toisen mielestä.
        Millaisia haastateltavat läktökohdiltaan.
        Ennen sanottiin, että ´´markan rahalla saa millaista tilastoa vaan.´´
        Miten esim. eri maissa tilastoidaan. Luetaanko joka huitaisu väkivallaksi vai ei. Jos katselee etelä-eurooppalaisia ihmissuhdesarjoja, miten siellä huudetaan ja huidotaan ja tönitään.
        Kotiväkivaltatilastoja verratessa eri maiden oikeaan tulokseen pääseminen on mahdotonta.
        Jo kulttuurierot kertovat sen, että toisessa maassa salailu on isonpaa, kun toisissa.
        Tuo onnellisen kansan tittelikin tuntuu aika kevyeltä. Sekin riippuu paljon siitä mitä asioita tutkittavaksi kerätään ja kuka kerää.
        En oikein itse osaa kovin suurta painoarvoa antaa näille.
        Mitä tuohon kulttuurien halveksuntaan tulee. Näkisin, että taas on kyse siitä, että pienet ryhmät pitävät suurta melua.

        Juuri samantyyppisiä asioita pyörittelin mielessäni, Eliaana..))
        Suomalaisten kriittistä mielenlaatua ja tervettä epäluuloa todistaa sekin, ettei me kovasti olla hihkuttu tuosta Suomen kansan onnellisuudesta. Sijoittuminen ykköspaikalle Pisa-tutkimuksessa lämmitti vain hetken ja nyt on taas toisenlaista huolta päällä koulumaailmasta. Eikä me ykköspaikalla enää ollakaan..))
        Vähän tervettä realismia ja hitaampaa tahtia toivoisi niin päätöksenteossa kuin elämässä muutenkin. Onneksi tämä elämänvaihe antaa siihen mahdollisuuden omalla kohdalla...


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Demeter1, Suomella on kyseenalainen "kunnia" kärkipaikoille Euroopan rasistisimpana maana.

        https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1d87fd4d-9eab-4f3d-9398-76604d37ff95
        Tämä on se häpeäpilkku johon viittasin.
        Suomi on myös EU:n toiseksi väkivaltaisin maa mitä tulee perheväkivaltaan.
        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomi-on-euroopan-toiseksi-vakivaltaisin-maa-jopa-130-000-suomalaista-kokee-lahisuhdevakivaltaa-vuosittain-tilastot-eivat-edes-kerro-kaikkea/7183842#gs.ylm947
        Tämä jälkimmäinen naisiin ja lapsiin (ensisijaisesti) koskeva väkivalta ei ole varmastikaan äärioikeiston kannattajien syytä ainoastaan, vaan jakautuu paljon tasaisemmin. Asenteet, alkoholin käyttö, huumeet, mustasukkaisuus, rahavaikeudet , luonnehäiriöt jne monesti syyt tulehtuneisiin lähisuhteisiin ja näitä esiintyy kaikissa yhteiskuntaluokissa.
        Nämä ovat asioita jotka pilaavat Suomen mainetta ulkomailla.
        Syntyperäisenä suomalaisena minua harmittavat, vaivaavat, koskevat nuo asiat. Jos se ei ole isänmaanrakkautta, niin mikä?

        EU:n selvityksessä oli otettu vain 12 maata. Alle puolet kaikista. Mistä syystä?


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Demeter1, Suomella on kyseenalainen "kunnia" kärkipaikoille Euroopan rasistisimpana maana.

        https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1d87fd4d-9eab-4f3d-9398-76604d37ff95
        Tämä on se häpeäpilkku johon viittasin.
        Suomi on myös EU:n toiseksi väkivaltaisin maa mitä tulee perheväkivaltaan.
        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomi-on-euroopan-toiseksi-vakivaltaisin-maa-jopa-130-000-suomalaista-kokee-lahisuhdevakivaltaa-vuosittain-tilastot-eivat-edes-kerro-kaikkea/7183842#gs.ylm947
        Tämä jälkimmäinen naisiin ja lapsiin (ensisijaisesti) koskeva väkivalta ei ole varmastikaan äärioikeiston kannattajien syytä ainoastaan, vaan jakautuu paljon tasaisemmin. Asenteet, alkoholin käyttö, huumeet, mustasukkaisuus, rahavaikeudet , luonnehäiriöt jne monesti syyt tulehtuneisiin lähisuhteisiin ja näitä esiintyy kaikissa yhteiskuntaluokissa.
        Nämä ovat asioita jotka pilaavat Suomen mainetta ulkomailla.
        Syntyperäisenä suomalaisena minua harmittavat, vaivaavat, koskevat nuo asiat. Jos se ei ole isänmaanrakkautta, niin mikä?

        Vuosia Suomessa oleskellut musta tyyppi pitää kaikkia suomalaisia rasisteina, kun eivät puhu hänen kanssaan.
        Sitten jossain vaiheessa, todellakin vasta vuosien päästä, tajuavat etteivät suomalaiset ole rasisteja vaan eivät puhu edes keskenäänkään. Se siitä rasismista kyselyselvityksissä.


      • Eliaana kirjoitti:

        En oikein tiedä noista haastatteluista ja tilastoista.
        Lienee aika lailla noita muuttujia asiassa.
        Olosuhteet ovat eri maissa erilaiset, ihmiset kokevat asiat erilailla. Mikä toiselle tuntuu rasismilta, ei ole sitä toisen mielestä.
        Millaisia haastateltavat läktökohdiltaan.
        Ennen sanottiin, että ´´markan rahalla saa millaista tilastoa vaan.´´
        Miten esim. eri maissa tilastoidaan. Luetaanko joka huitaisu väkivallaksi vai ei. Jos katselee etelä-eurooppalaisia ihmissuhdesarjoja, miten siellä huudetaan ja huidotaan ja tönitään.
        Kotiväkivaltatilastoja verratessa eri maiden oikeaan tulokseen pääseminen on mahdotonta.
        Jo kulttuurierot kertovat sen, että toisessa maassa salailu on isonpaa, kun toisissa.
        Tuo onnellisen kansan tittelikin tuntuu aika kevyeltä. Sekin riippuu paljon siitä mitä asioita tutkittavaksi kerätään ja kuka kerää.
        En oikein itse osaa kovin suurta painoarvoa antaa näille.
        Mitä tuohon kulttuurien halveksuntaan tulee. Näkisin, että taas on kyse siitä, että pienet ryhmät pitävät suurta melua.

        Näinhän se on Eliaana.
        Nuo linkit viittasivat vain ja ainoastaan EU;n sisällä tehtyihin vertailuihin. Otoskin oli pieni. Etelä-eurooppalaisia ihmissuhdesarjoja en yleensä seuraa, poikkeuksena Elen Ferranten Napoli-sarjaan perustuva Loistava ystäväni, joka on sijoitettu Napoliin, viisikymmentäluvun alkupuolelta lähtien ja siinä on runsaasti köyhyyttä, rikollisuutta ja väkivaltaa, sekä kodin seinien sisällä että kadulla.
        Rasismista Suomessa minulla on runsaasti kokemusta jokavuotisilla vierailuillani ja esim. perheen ja suvun kanssa keskustellessa tulee aina ilmi se että etenkin vanhemmalla sukupolvella on erittäin rasistisia mielipiteitä ja ennakkoluuloja etenkin tummaihoisia kohtaan. Minä ja lapseni olemme säästyneet siltä koska emme eroa fyysisesti kantasuomalaisista mitenkään (minähän olen kantasuomalainen) ja lapseni ovat vaaleita ja sinisilmäisiä. Sukulaiset, jopa oman perheeni vanhemmat jäsenet, ovat sanoneet että olipa hyvä että lapsesi ovat noin vaaleita niin eivät joudu rasismin uhriksi. Nuoremman sukupolven keskuudessa tas rasismia ei esiinny. He ovat jo "kansainvälistyneet" ja oppineet hyväksymään muualta tulleet aivan eri tavalla kuin vanhempiensa ikäpolvi.
        Tänne Ruotsiin muutettuani olen kuullut jatkuvasti ja joka taholta että suomalaiset ovat poikkeuksellisen rasisteja mikä tietenkin voi olla vain pinttynyt ennakkoluulo. En ole tutkinut asiaa sen enempää, mutta huomattavan suuri osa mieheni entisistä työtovereista jotka ovat suomalaisia ovat selkeästi rasisteja ja äänestävät sverigedemokraatteja unohtaen samalla että ne he itse ovat tulleet tänne muualta ja ovat maahanmuuttajia aivan samoin kuin esim. esim. muslimit tai afrikkalaiset.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikset mainitse muslimeja, joiden kulttuuriin kuuluu naisten alistaminen ja jopa kunniamurhat eikä tyttölapsilla ole muuta arvoa kuin synnytyskoneina? Ne ovat asioita, jotka sinäkin lakaiset maton alle. Aina vaan suomalaisia syytät ja kaivelet epäkohtia. Suomessa varmasti tilastoidaan kantasuomalaisten tekemät rikkeet ja rikokset, muissa kulttuureissa ne ovat kodin seinien sisäpuolella- Tutustu vankilatilastoihin ! Mitkä ryhmät/kansallisuudet ovat selvästi yliedustettuja ?
        Alkaa jo tympiä tuo ainainen Suomen tahraamisesi, onneksi asut siellä rajan takana. Minkä ihmeen takia Suomi on kuitenkin maailman onnellisimpien kansojen kärjessä ja naisten tasa-arvossa aivan huippua ? Pidä se turpasi soukemmalla ! Jos itse et Suomessa löytänyt onnea ja turvaa, se on ihan oma vikasi.

        En mainitse muslimeja koska nämä tutkimukset ja haastattelut koskevat vain EU:n maita.
        Muslimien kulttuuri ja naisen asema muslimimaissa on oman ketjunsa arvoinen asia, mutta ei nyt mennä sekoittamaan mämmiä maissivelliin.


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Näinhän se on Eliaana.
        Nuo linkit viittasivat vain ja ainoastaan EU;n sisällä tehtyihin vertailuihin. Otoskin oli pieni. Etelä-eurooppalaisia ihmissuhdesarjoja en yleensä seuraa, poikkeuksena Elen Ferranten Napoli-sarjaan perustuva Loistava ystäväni, joka on sijoitettu Napoliin, viisikymmentäluvun alkupuolelta lähtien ja siinä on runsaasti köyhyyttä, rikollisuutta ja väkivaltaa, sekä kodin seinien sisällä että kadulla.
        Rasismista Suomessa minulla on runsaasti kokemusta jokavuotisilla vierailuillani ja esim. perheen ja suvun kanssa keskustellessa tulee aina ilmi se että etenkin vanhemmalla sukupolvella on erittäin rasistisia mielipiteitä ja ennakkoluuloja etenkin tummaihoisia kohtaan. Minä ja lapseni olemme säästyneet siltä koska emme eroa fyysisesti kantasuomalaisista mitenkään (minähän olen kantasuomalainen) ja lapseni ovat vaaleita ja sinisilmäisiä. Sukulaiset, jopa oman perheeni vanhemmat jäsenet, ovat sanoneet että olipa hyvä että lapsesi ovat noin vaaleita niin eivät joudu rasismin uhriksi. Nuoremman sukupolven keskuudessa tas rasismia ei esiinny. He ovat jo "kansainvälistyneet" ja oppineet hyväksymään muualta tulleet aivan eri tavalla kuin vanhempiensa ikäpolvi.
        Tänne Ruotsiin muutettuani olen kuullut jatkuvasti ja joka taholta että suomalaiset ovat poikkeuksellisen rasisteja mikä tietenkin voi olla vain pinttynyt ennakkoluulo. En ole tutkinut asiaa sen enempää, mutta huomattavan suuri osa mieheni entisistä työtovereista jotka ovat suomalaisia ovat selkeästi rasisteja ja äänestävät sverigedemokraatteja unohtaen samalla että ne he itse ovat tulleet tänne muualta ja ovat maahanmuuttajia aivan samoin kuin esim. esim. muslimit tai afrikkalaiset.

        Omasta vinkkelistäni katsoen koen, että suurin osa ihmisistä on hiljaisia realisteja. (Niitä tolkun ihmisiä.) Tottakai kannamme huolta, myös Ruotsin tapahtumat ovat sitä lisänneet omiemme jatkoksi.
        Rasistit ja suvakit, jotka ovat vastakkaisissa päissä ovat mielestäni vähemmistönä. Mutta kuten nykyään tapana on pienemmät ryhmät pitävät suuremman metelin, leimaten myös asialliset mielipiteet omalla leimasimellaan.
        Kesäisin olen aika paljon nuorten kanssa.
        Olen sen huomannut, että ainakin yhtä paljon, kun he ovat suomalaisia, kokevat he olevansa myös eurooppalaisia.
        Niin, jos laajemmin katsotaan, olemme kaikki mahanmuuttajien jälkeläisiä, kuka kauenpaa menneisyydestä, kuka lähenpää.
        Mitä enemmän asioita miettii, huomaa, ettei mikään ole tosiaankaan mustavalkoista.
        Sävyjä on monia.


    • Anonyymi

      Tulijoihin suhtauduin hieman uteliaalla ja hyväksyvälläkin mielellä vuonna -15
      Mieleni kuitenkin muuttui suhteellisen pian kun alkoi tulemaan tietoa ylimitoitetuista
      etuuksista ja palveluista joita ei todellakaan suoda oman kansan köyhille.

      Viimeinen niitti oli tp-hakijoiden itsensä kuvaama pilkkavideo Kangasalan hautausmaalta - katso tai ole katsomatta. Mutta, turvaan tulijalla ei mielestäni ole minkäänlaista oikeutta alkaa ivaamaan ja pilkkaamaan heitä jotka auttaakseen ovat
      maahansa ottaneet.

      https://www.youtube.com/watch?v=azFJO9JbCDc

      • Anonyymi

        Valeuutisia ja valevideoita on valtavasti liikkeellä.
        Niitä lähtee uusnatsien trollitehtaista ja persujenkin.
        Älkää uskoko kaikkea mitä näette.
        Yksi kuva valehtelee enemmän kuin tuhat sanaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valeuutisia ja valevideoita on valtavasti liikkeellä.
        Niitä lähtee uusnatsien trollitehtaista ja persujenkin.
        Älkää uskoko kaikkea mitä näette.
        Yksi kuva valehtelee enemmän kuin tuhat sanaa.

        Mikä tai kuka olisi tuollaisen "valevideoksi" sanomasi osannut tehdä? Kyllä ne kuvasivat ihan itse pöljyilyjään.
        (tyypillinen suvakki ei usko edes omia silmiään)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valeuutisia ja valevideoita on valtavasti liikkeellä.
        Niitä lähtee uusnatsien trollitehtaista ja persujenkin.
        Älkää uskoko kaikkea mitä näette.
        Yksi kuva valehtelee enemmän kuin tuhat sanaa.

        Ne on niiden itsensä kuvaamia.Ruotsissa on ihan tapana jo että kaikki ryöstöt ja pahoinpitelyt kuvataan niin kuin se suuhun kusemis video.näitähän on netti täynnä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tai kuka olisi tuollaisen "valevideoksi" sanomasi osannut tehdä? Kyllä ne kuvasivat ihan itse pöljyilyjään.
        (tyypillinen suvakki ei usko edes omia silmiään)

        En usko että on valevideo.
        Nuoret miehet tappavat aikaansa. Jos heidät saisi töihin pois pahanteosta.


      • liekko kirjoitti:

        En usko että on valevideo.
        Nuoret miehet tappavat aikaansa. Jos heidät saisi töihin pois pahanteosta.

        Minä näen, että tuossa videossa kärjistyvät kulttuurierot. Ei siinä mitään pilkkaa tarvitse olla, nuorten miesten ilottelua vain. Sopimatonta tietysti, meidän näkökulmasta. Ei ole kotouttaja hoksannut valistaa tästä..))
        Onhan hautarauhaa rikottu ihan meidän kantasuomalaistenkin toimesta: hautakiviä kaadettu, kukkia varastettu, käytetty oikotienä, pyöräilyväylänä...


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Minä näen, että tuossa videossa kärjistyvät kulttuurierot. Ei siinä mitään pilkkaa tarvitse olla, nuorten miesten ilottelua vain. Sopimatonta tietysti, meidän näkökulmasta. Ei ole kotouttaja hoksannut valistaa tästä..))
        Onhan hautarauhaa rikottu ihan meidän kantasuomalaistenkin toimesta: hautakiviä kaadettu, kukkia varastettu, käytetty oikotienä, pyöräilyväylänä...

        No oli miten oli: Vihastuin nähtyäni pätkän ensimmäisen kerran: Jaoin sitä myös facebookissa ja voin mainita suurimman osan sen katsoneista ja kommenteistaan päätellen suorastaan järkyttyneen.

        No, tänäpäivänä uskonto (ainakin tämä meidän) kai lähinnä rienauksen ja yleisen pilkan kohde ja sellaisena yleisesti hyväksytty, kuten monissa muissakin maissa!

        Kirkot puretaan, paikalle rakennetaan moskeijoita joihin kyllä tulijoita riittää johtuen Eurooppalaisen ihmisen "antautumisesta"?

        Mullah Krekar, Irakin kurdi, joka tuli Norjaan pakolaisena Pohjois-Irakista vuonna 1991, sanoi vuonna 2006:

        "Katsokaa väestön kehitystä Euroopassa, jossa muslimien määrä kasvaa kuin hyttysten... Vuoteen 2050 mennessä 30 prosenttia Euroopan väestöstä on muslimeja."

        ”Meillä on 50 miljoonaa muslimia Euroopassa”, ilmaisi samalla tavalla edesmennyt Libyan johtaja Muammar Gaddafi ja lisäsi kuitenkin tähän hieman realistisemmin:

        ”On olemassa merkkejä, että Allah takaa islamin voiton Euroopassa - ilman miekkoja, ilman aseita, ilman valloitusta - muuttaa sen muslimimaailmaksi muutaman vuosikymmenen aikana."

        Raymond Ibrahim arvelee mielipidemittausten ja raporttien viittaavan siihen, että tämä kauan arvossa pidetty muslimiunelma ei ehkä olekaan niin kaukaa haettu.


    • Anonyymi

      Aloittaja otsikossaan kirjoittaa käsitteestä "yleissivistys", mitä hän sillä tarkoittanee kun koko asiansa keskittyy maahanmuuttajiin? Minulle yleissivistys merkitsee mm. sitä, että olen lukenut paljon historiaa ja jatkan lukemista päivittäin, vuodessa tulee edelleen luettua sellaiset 20- 40000 sivullista kirjallisuutta ja enin osa siitä on historiaa, mahtuu mukaan toki tiedettäkin, päivän isoimmat uutisaiheet yms.
      En pidä suurena yleissivistystasona sitä jos omaa jonkin käsityksen esim. maahanmuuttajista, mieluummin sitten on ottanut edes vähän selvää noiden ihmisten taustoista, heidän lähtömaidensa tilanteesta ja syistä heidän lähtöönsä jne.....

      • Aloitteen otsikko on artikkelin kirjoittajan. Minä vain lainasin sitä.


    • Anonyymi

      Onko Paloman aloituskirjoituksen loppu jotenkin häivytetty? En ainakaan näe sitä.
      Mutta itse asiasta eli yleissivistyksen katoamisesta olen samaa mieltä kuitenkin.
      Monissa palstan mielipidekirjoituksissa esitetään Suomesta ja suomalaisista väittämiä, jotka eivät pidä paikkaansa.

      Sanotaan nyt esim. se kirjoitus ihan toisessa yhteydessä, missä sanottiin, että Suomi on kehittynyt sivistysvaltioksi sadassa vuodessa. Sata vuotta sitten oltiin lukutaidoton ja köyhä kansa.
      Näin punaista. Sata vuotta sitten Suomi itsenäistyi, mutta sitä ennen jo oli meillä kaikki sivistysvaltion tunnusmerkit, jopa yhtäläinen äänioikeus.

      Monissa muissakin asioissa esitetään "tietoja", jotka voisi tarkistaa ennen kirjoittamista vaikka oman koneen googlesta, mutta nykyisin ollaan niin saamattomia, että uskomme helposti kaiken. Poliittisten puolueiden paasaukset ovat monta kertaa tuulesta temmattuja, mutta uskomme , kun mieleinen poliitikko väitteen esittää. Emme enää tarvitse todisteita väitteille.

      Yksi varottava asiakokonaisuus on tämä yltiöisänmaallisuus, uusnatseihin vetoava nuorten miesten ryhmittymä, uusfasistiksi julistautuva poliitikko, kansallisuusaatteen korostaminen, pakkoruotsista puhuminen, ja vihapuheet yleensäkin, rasismi ja vieraitten uskontojen pelko.
      Me annamme tämän kaiken kasvaa ja lisääntyä, kuin maanpeittokasvin, joka aluksi ihan somasti peittää polkumme reunat, mutta ryöpsähtää äkkiä peittämään koko puutarhan.
      Mihin on joutunut maltillinen ja tasainen elämänasenteemme, joka vierastaa huutavia mielenosoituksia ja yleisen järjestyksen vastustamista.
      MKr.

      • Tuolla aiemmin mainittiin, että ääriaines on vain marginaalissa.
        Tottahan se onkin.
        Ajattelin sillä kohtaa, että jos niiden annetaan vapaasti kasvaa, mihin se mahdollisesti johtaa.
        Sitten kun luin Makriina Sinun kommenttisi, niin tuo keskimmäinen kappale kommentissasi on todella hieno ilmaus asiasta.


      • Anonyymi

        Vieraslajit ne pahimpia ovat. Eivät peitä vain koko puutarhaa, vaan leviävät luontoon ja tukahduttavat alkuperäisen kasvillisuuden. Usein mukana tulee kasvitauteja ja tuhohyönteisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vieraslajit ne pahimpia ovat. Eivät peitä vain koko puutarhaa, vaan leviävät luontoon ja tukahduttavat alkuperäisen kasvillisuuden. Usein mukana tulee kasvitauteja ja tuhohyönteisiä.

        :D itsekin katsoin että puhuu muslimeista mutta kääntää asian päälaelleen.


      • Anonyymi

        Kuka on uusfasistiksi julistautuva poliitikko? En tunne.
        Kuka on kommunistiksi julistautuva poliitikko? Tunnen.


    • Aloituksen otsikko on sama kuin siihen linkitetyn artikkelin, jonka sisällöstä halusin keskustelua, kiitos palstan tolkun ihmisten, jotka eivät olleet kuulolla illalla: Kunhan ensin minun omat vajaavaisuuteni oli käyty läpi, tuomio annettu ja häpeäpaalu ja polttorovio oli käyty,niin tajusin, että kukaan siihen mennessä ei ollut edes klikannut artikkelia (joka todellakin on maltillinen ja harkittu puheenvuoro): jengit reagoivat vain siihen että MINÄ, PALOMA, LUOPIO jne. olin tehnyt tämän aloituksen.
      Jonkuntoisen tekemänä, esim. Demeterin tai Makriinan, olisin säästynyt vihan myrskyltä.
      Mutta hyvä näin, tärkeintä että hyvin kirjoitettu mielipideartikkeli, jossa on todellakin paljon samoja ajatuksia isänmaallisuudesta ja historian tuntemisen merkityksestä, mitä olen usein itsekin ilmaissut itsekin ovat paremman kirjoittajan kynästä kiteytetty tekstiksi.

      • Anonyymi

        Hyvä kun keskustellaan, mutta nähtävästi pidetään ympäripyöreistä lausunnoista, pitää varoa hipomasta äärilaitoja, pysyä kultaisella keskitiellä, toimia pikkuisen jokaisen mielen mukaan, niillä saa kehuja ja vihreitä ääniä.
        Jatka Paloma entiseen malliin, pöllyytä vähän tätä jumittunutta jeesjees-pirukkaa!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kun keskustellaan, mutta nähtävästi pidetään ympäripyöreistä lausunnoista, pitää varoa hipomasta äärilaitoja, pysyä kultaisella keskitiellä, toimia pikkuisen jokaisen mielen mukaan, niillä saa kehuja ja vihreitä ääniä.
        Jatka Paloma entiseen malliin, pöllyytä vähän tätä jumittunutta jeesjees-pirukkaa!!

        --porukkaa--


      • Anonyymi

        Paloma. Koneellani on joku nikotus meneillään, koska en saanut siitä auki "Lue lisää"-osiota äsken. Nyt sain. Arvasin ilmeisesti kuitenkin mitä tarkoitit ja osallistuin keskusteluun mu-tu-pohjalta.
        Vaikka aina naureskellaan ikääntyneitten ihmisten mielipidettä, että ennen kaikki oli paremmin, niin kyllä minusta tuntuu, että ei edes sodan aikana 80 v. sitten oltu niin nyrkkipystyssä-isänmaallisia kuin tuntuu jotkut tänä päivänä olevan.
        Johtui varmaan siitä, että elettiin todellisuutta, jossa ei kaulaketjut ja nahkatakit olleet tarpeellisia. Ei ollut tarvetta huutaa, oli otettava sota ja sen kokeminen vastaan. Olin vasta lapsi, mutta muistan sen tunnelman, joka ihmisillä oli. Kaikilla oli joku "siellä". Kaupungissa kauppojen ikkunat oli laudoitettu sirpaleiden varalta. Kadut olivat tyhjät ihmisistä, kaikki kiirehtivät. Talvisota yhdisti Suomen eripuraiset ryhmittymät, ja se teki suomalaisista lopullisesti kokonaisen kansan, jolla oli yksi yhteinen päämäärä. Uhoaminen oli tarpeetonta.

        Mkr.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paloma. Koneellani on joku nikotus meneillään, koska en saanut siitä auki "Lue lisää"-osiota äsken. Nyt sain. Arvasin ilmeisesti kuitenkin mitä tarkoitit ja osallistuin keskusteluun mu-tu-pohjalta.
        Vaikka aina naureskellaan ikääntyneitten ihmisten mielipidettä, että ennen kaikki oli paremmin, niin kyllä minusta tuntuu, että ei edes sodan aikana 80 v. sitten oltu niin nyrkkipystyssä-isänmaallisia kuin tuntuu jotkut tänä päivänä olevan.
        Johtui varmaan siitä, että elettiin todellisuutta, jossa ei kaulaketjut ja nahkatakit olleet tarpeellisia. Ei ollut tarvetta huutaa, oli otettava sota ja sen kokeminen vastaan. Olin vasta lapsi, mutta muistan sen tunnelman, joka ihmisillä oli. Kaikilla oli joku "siellä". Kaupungissa kauppojen ikkunat oli laudoitettu sirpaleiden varalta. Kadut olivat tyhjät ihmisistä, kaikki kiirehtivät. Talvisota yhdisti Suomen eripuraiset ryhmittymät, ja se teki suomalaisista lopullisesti kokonaisen kansan, jolla oli yksi yhteinen päämäärä. Uhoaminen oli tarpeetonta.

        Mkr.

        Ja kiertotalouskin toimi, ilman isompia vouhotuksia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paloma. Koneellani on joku nikotus meneillään, koska en saanut siitä auki "Lue lisää"-osiota äsken. Nyt sain. Arvasin ilmeisesti kuitenkin mitä tarkoitit ja osallistuin keskusteluun mu-tu-pohjalta.
        Vaikka aina naureskellaan ikääntyneitten ihmisten mielipidettä, että ennen kaikki oli paremmin, niin kyllä minusta tuntuu, että ei edes sodan aikana 80 v. sitten oltu niin nyrkkipystyssä-isänmaallisia kuin tuntuu jotkut tänä päivänä olevan.
        Johtui varmaan siitä, että elettiin todellisuutta, jossa ei kaulaketjut ja nahkatakit olleet tarpeellisia. Ei ollut tarvetta huutaa, oli otettava sota ja sen kokeminen vastaan. Olin vasta lapsi, mutta muistan sen tunnelman, joka ihmisillä oli. Kaikilla oli joku "siellä". Kaupungissa kauppojen ikkunat oli laudoitettu sirpaleiden varalta. Kadut olivat tyhjät ihmisistä, kaikki kiirehtivät. Talvisota yhdisti Suomen eripuraiset ryhmittymät, ja se teki suomalaisista lopullisesti kokonaisen kansan, jolla oli yksi yhteinen päämäärä. Uhoaminen oli tarpeetonta.

        Mkr.

        Olisiko tuo "nyrkki-pystyssä"-isänmaallisuus eräänlaista muutosvastarintaa ? Koetaan, että isänmaallisuus entisessä merkityksessä on uhattuna ja uutta pelätään.
        Kaikki isot muutokset tulevat tässä ajassa sellaista vauhtia, ettei niihin ehdi sopeutua, koetaan että niitä vastaan on suojauduttava jotenkin.
        Olen aina ollut sitä mieltä, että sotien jälkeinen aika, meidän lapsuus ja nuoruus, oli hyvää aikaa, koska silloin oli toivoa. Mentiin parempaan. Nyt sitä ei samalla tavalla ole, globaalissa ulottuvuudessa, jota on vaikea hahmottaa ja jonka uhkat tuntuvat nekin liian suurilta omilla voimilla ja vaikutusmahdollisuuksilla mitaten.


      • demeter1 kirjoitti:

        Olisiko tuo "nyrkki-pystyssä"-isänmaallisuus eräänlaista muutosvastarintaa ? Koetaan, että isänmaallisuus entisessä merkityksessä on uhattuna ja uutta pelätään.
        Kaikki isot muutokset tulevat tässä ajassa sellaista vauhtia, ettei niihin ehdi sopeutua, koetaan että niitä vastaan on suojauduttava jotenkin.
        Olen aina ollut sitä mieltä, että sotien jälkeinen aika, meidän lapsuus ja nuoruus, oli hyvää aikaa, koska silloin oli toivoa. Mentiin parempaan. Nyt sitä ei samalla tavalla ole, globaalissa ulottuvuudessa, jota on vaikea hahmottaa ja jonka uhkat tuntuvat nekin liian suurilta omilla voimilla ja vaikutusmahdollisuuksilla mitaten.

        Uskon että ikä tekee tepposiaan. Kaikki muuttuu niin nopeasti että tuntee jämähtävänsä paikalleen. Eipä tuo haittaa, uusilla sukupolvilla on samat ongelmat edessään. Maailma muuttuu, halusimme tai emme.
        Pystyn kyllä keskustelemaan paljon nuorempienkin kanssa, heilläkin on hyvin erilaisia mielipiteitä.
        17-vuotta nuorempi tyttärenikin vaikuttaa hyvin erilaiselta mielipiteiltään, vaikka olemme hyvin läheisiä muuten, hänen lapsensa taas saattavat mielipiteiltään olla lähempänä omiani.
        Melko konsevatiivista porukkaa kuitenkin.


      • liekko kirjoitti:

        Uskon että ikä tekee tepposiaan. Kaikki muuttuu niin nopeasti että tuntee jämähtävänsä paikalleen. Eipä tuo haittaa, uusilla sukupolvilla on samat ongelmat edessään. Maailma muuttuu, halusimme tai emme.
        Pystyn kyllä keskustelemaan paljon nuorempienkin kanssa, heilläkin on hyvin erilaisia mielipiteitä.
        17-vuotta nuorempi tyttärenikin vaikuttaa hyvin erilaiselta mielipiteiltään, vaikka olemme hyvin läheisiä muuten, hänen lapsensa taas saattavat mielipiteiltään olla lähempänä omiani.
        Melko konsevatiivista porukkaa kuitenkin.

        Varmasti ikä vaikuttaa. Me "vanhat" elämme kuitenkin jo hitauden kulttuurissa..))
        En silti väheksyisi elämänkokemustakaan. Antaahan se perspektiiviä ja jonkinlaista tuntumaa siihen, mikä voisi olla ihmiselle hyväksi, mistä voi luopua, mitä säilyttää...


    • Anonyymi

      Mielestäni hyvä lähtökohta tuohon historian tuntemiseen on ensimmåisen maailmansodan jälkeinen aika poliittisten myllerrysten kenttänä, siinä sivussa voi miettie, miksi Hitler usutti Stalinin hyökkäämään Suomeen 1939. Historiallisesti ei liene kovinkaan merkttävää persujen genossan trippi. Moni persujen äänitorvi tarkastanee ulosantiaan ollakseen Jussin mielestä sisäsiisti. Mieleen tulevat ensi-hätään eduskunnan varapuheenjohtaja ja Purra.

      • Anonyymi

        Paloma linkit iltalehden juttuihin ovat köykäistä populismia, jolla ei ole tieteellistä pohjaa.
        Noita väkivalta jA raiskauksia ovat lisänneet etenkin matut.
        Erikoista on feministipiirien , kuten naisUnionin täysin hölmöt asenteet syyllisiksi kotiraiskaukset ja väkivalta suomalaisten tekemä.
        Matut huomioimatta.
        Aina pitää olla epäluuloinen vierasta kohtaan, etenkin kun tulevat kuin 2015. Mustalaiset olleet 500v, onko kotiutuneet? Rahtihameet päällä naiset kiertä kauppoja, äijät esiintyy poliiseina vanhuksille. Suvaitse siinä sitten!


      • Anonyymi

        Paloma linkit iltalehden juttuihin ovat köykäistä populismia, jolla ei ole tieteellistä pohjaa.
        Noita väkivalta jA raiskauksia ovat lisänneet etenkin matut.
        Erikoista on feministipiirien , kuten naisUnionin täysin hölmöt asenteet syyllisiksi kotiraiskaukset ja väkivalta suomalaisten tekemä.
        Matut huomioimatta.
        Aina pitää olla epäluuloinen vierasta kohtaan, etenkin kun tulevat kuin 2015. Mustalaiset olleet 500v, onko kotiutuneet? Rahtihameet päällä naiset kiertä kauppoja, äijät esiintyy poliiseina vanhuksille. Suvaitse siinä sitten!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paloma linkit iltalehden juttuihin ovat köykäistä populismia, jolla ei ole tieteellistä pohjaa.
        Noita väkivalta jA raiskauksia ovat lisänneet etenkin matut.
        Erikoista on feministipiirien , kuten naisUnionin täysin hölmöt asenteet syyllisiksi kotiraiskaukset ja väkivalta suomalaisten tekemä.
        Matut huomioimatta.
        Aina pitää olla epäluuloinen vierasta kohtaan, etenkin kun tulevat kuin 2015. Mustalaiset olleet 500v, onko kotiutuneet? Rahtihameet päällä naiset kiertä kauppoja, äijät esiintyy poliiseina vanhuksille. Suvaitse siinä sitten!

        Olen samaa mieltä Iltalehdestä ja taisin vain postata ensimmäisen monista jotka raportoivat samaa asiaa: siis EU-tutkimusta rasismista.
        Onko tää luotettavampi linkki:
        https://www.uusisuomi.fi/uutiset/suomi-rasistisin-maa-eu-raportissa-tummaihoisten-hairinta-yleista/cab0ce9d-8e12-37d1-abd5-c7de52e7caeb
        tai tää:
        https://www.uusisuomi.fi/uutiset/suomi-rasistisin-maa-eu-raportissa-tummaihoisten-hairinta-yleista/cab0ce9d-8e12-37d1-abd5-c7de52e7caeb


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paloma linkit iltalehden juttuihin ovat köykäistä populismia, jolla ei ole tieteellistä pohjaa.
        Noita väkivalta jA raiskauksia ovat lisänneet etenkin matut.
        Erikoista on feministipiirien , kuten naisUnionin täysin hölmöt asenteet syyllisiksi kotiraiskaukset ja väkivalta suomalaisten tekemä.
        Matut huomioimatta.
        Aina pitää olla epäluuloinen vierasta kohtaan, etenkin kun tulevat kuin 2015. Mustalaiset olleet 500v, onko kotiutuneet? Rahtihameet päällä naiset kiertä kauppoja, äijät esiintyy poliiseina vanhuksille. Suvaitse siinä sitten!

        Totuus on kuitenkin kotiraiskauksista se että koraani sanoo että muslimi miehellä on oikeus kyntää naisen peltoa milloin mieli tekee ja naisella on oikeus kieltäytyä ainoastaan kuukautisten aikana muussa tapauksessa saa naista lyödä kepillä mikä ei kuitenkaan saa olla etusormea paksumpi.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Olen samaa mieltä Iltalehdestä ja taisin vain postata ensimmäisen monista jotka raportoivat samaa asiaa: siis EU-tutkimusta rasismista.
        Onko tää luotettavampi linkki:
        https://www.uusisuomi.fi/uutiset/suomi-rasistisin-maa-eu-raportissa-tummaihoisten-hairinta-yleista/cab0ce9d-8e12-37d1-abd5-c7de52e7caeb
        tai tää:
        https://www.uusisuomi.fi/uutiset/suomi-rasistisin-maa-eu-raportissa-tummaihoisten-hairinta-yleista/cab0ce9d-8e12-37d1-abd5-c7de52e7caeb

        Jutussa uhriutuu Fatim Diarra joka totesi että Suomessa ainoa syy muuttaa maalle on insesti ja vaimon pieksäminen,kohun noustessa yritti vyöryttää syyn "lappalaiseen" luonteeseensa.Fatimin isä oli muslimi Malista ja äiti kommunisti Suomesta.Malissa rasismia on 20-29,9% ja Suomessa 10-14,9% Kommunistien rasismista puhumattakaan.
        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kartta-maailman-rasistisimmat-ja-suvaitsevimmat-maat-suomi-selvasti-naapureita-rasistisempi/5806552#gs.ym0q8c


      • Anonyymi

        "miksi Hitler usutti Stalinin hyökkäämään Suomeen 1939"
        Sosialistisen Natsi-Saksan ja kommunistisen NL keskinäinen sopimus Euroopan jaosta sotilaallisin toimin. Nämä kaksi vasemmistovaltaa sopivat, suunnittelivat ja aiheuttivat toisen maailmansodan.


    • Anonyymi

      "Kun ennakkoluulot, tietämättömyys, tosiasioiden heikko tuntemus yhdistetään toisiinsa isänmaallisuus voi saada huolestuttavia piirteitä",
      kirjoittaa kolumnisti ja olen samaa mieltä.

      On kuitenkin myös piirteitä ihmisessä, välinpitämättömyys yhteiskunnallisia asioita kohtaan ja yleensä mitään asioita kohtaan, ajattelun passiivisuus,
      kykenemättömyys tehdä johtopäätöksiä, "tyhmäksi jääminen",
      jotka aiheuttavat sen, että kun ihmisellä ei ole omia ajatuksia ollenkaan,
      se omaksuu jonkun toisen ajatukset. Sellainen ihminen on helppo aivopestä.

      Kun omaksuu jonkun ryhmän ajatukset, syrjäytynyt alkaa lisäksi tuntea
      myös kuuluvansa johonkin "ryhmään", olevansa osa jotain suurempaa.
      Ääripopulistit keräävät paljon syrjäytyneitten ääniä.

      Ääripopulistit tajusivat markkinaraon ja keinot kalastaa "halvalla"
      passiivisten ajattelijoitten ja syrjäytyneeksi itsensä tuntevien äänet.
      Nyt heillä on "ääni" yhteiskunnassa, äärikansallisten, ääripopulistien ääni.
      Passiiviset ajattelijat ja syrjäytyneet saivat merkityksen elämälleen.

      Eivät passiiviset ajattelijat osaa epäillä itseään,
      eivätkä kykene kyseenalaistamaan ryhmän agendaa,
      eivätkä he edes halua,
      uhkana ja vaarana olisi jäädä yksin,
      merkityksettömäksi ihmiseksi.

      • Anonyymi

        "Kun ennakkoluulot, tietämättömyys, tosiasioiden heikko tuntemus yhdistetään toisiinsa vasemmistolaisuus voi saada huolestuttavia piirteitä"

        On kuitenkin myös piirteitä ihmisessä, välinpitämättömyys yhteiskunnallisia asioita kohtaan ja yleensä mitään asioita kohtaan, ajattelun passiivisuus,
        kykenemättömyys tehdä johtopäätöksiä, "tyhmäksi jääminen",
        jotka aiheuttavat sen, että kun ihmisellä ei ole omia ajatuksia ollenkaan,
        se omaksuu jonkun toisen ajatukset. Sellainen ihminen on helppo aivopestä.

        Kun omaksuu jonkun ryhmän ajatukset, syrjäytynyt alkaa lisäksi tuntea
        myös kuuluvansa johonkin "ryhmään", olevansa osa jotain suurempaa.
        Äärivasemmistolaiset keräävät paljon syrjäytyneitten ääniä.

        Äärivasemmistolaiset tajusivat markkinaraon ja keinot kalastaa "halvalla"
        passiivisten ajattelijoitten ja syrjäytyneeksi itsensä tuntevien äänet.
        Nyt heillä on "ääni" yhteiskunnassa, äärivasemmistolaisten, äärimarxistien ääni.
        Passiiviset ajattelijat ja syrjäytyneet saivat merkityksen elämälleen.

        Eivät passiiviset ajattelijat osaa epäillä itseään,
        eivätkä kykene kyseenalaistamaan ryhmän agendaa,
        eivätkä he edes halua,
        uhkana ja vaarana olisi jäädä yksin,
        merkityksettömäksi ihmiseksi.


      • Mielestäni nämä "passiiviset ajattelijat" voivat yhtä hyvin, ehkä helpomminkin, mennä myös tämän valistuneen valtavirran mukaan, ottaa sen arvot ja toimintatavat ikäänkuin päälleliimattuina oman ajattelunsa aineksiksi ja silloin toisinajattelijat ikäänkuin paljastavat heidän ajattelunsa ohuuden ja heitä täytyy torjua ja tykittää sen vuoksi.
        Muuta selitystä en tälle jatkuvalle vastakkainasettelulle näe...


    • Anonyymi

      Edelleenkin on ketjussa selkeästi nähtävillä täydellinen ulkomaalaisten tulijoiden
      "valkopesu" vaikka totuuden mukaan noista on ollut hirvittävä määrä rikollisia,
      niin Suomessa kuin Ruotsissakin.

      En vaan hyväksy, enkä oikeasti haluaisi kenenkään hyväksyvän mm. matujen ryöstämäksi ja pahoinpitelemäksi joutuneen nuoren miehen kohtaloa, tulla nöyryytetyksi pahoinpitelyn ja ryöstön jälkeen vielä ryöstäjien virtsatessa uhrin suuhun?

      Sinäkö "valkopesijä" hyväksyt?
      SIKA!

      • Anonyymi

        Se video on todettu valevideoksi.


      • Anonyymi

        Mitenkäs se Donald Trump sanoikaan: "Katsokaa Ruotsia, kuka olisi uskonut"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se video on todettu valevideoksi.

        Tuijottaminen tai pitempiaikainen katse tulkitaan mm rasismiksi.
        Aikoihin on eletty, kun näin muka on.
        Selvää on lyödään tai haukutaan , niin selvä se.
        Luetteloa voi jatkaa Uuden Suomen tilastolla, vaikka kuinka. Riippuu, kuinka pehmeä hipiä on.
        Ihmisen täytyy sietää myös muuta kuin hymyä.
        Kyllä valkoisena olen joutunut monenlaisiin tilanteisiin elämän varrella: huutelut, tuijotukset, haukkumiset, nauramiset ja tappelut. Kun asuu suuressa yhteisössä niin aina etenkin nuorena tapahtui.
        Sitä kutsutaan elämäksi ihmisviidakkoa, ja meillä se on vielä kesyä vrt isoon maailmaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkäs se Donald Trump sanoikaan: "Katsokaa Ruotsia, kuka olisi uskonut"

        Donald Trump on "Fake News" ! Koko äijä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuijottaminen tai pitempiaikainen katse tulkitaan mm rasismiksi.
        Aikoihin on eletty, kun näin muka on.
        Selvää on lyödään tai haukutaan , niin selvä se.
        Luetteloa voi jatkaa Uuden Suomen tilastolla, vaikka kuinka. Riippuu, kuinka pehmeä hipiä on.
        Ihmisen täytyy sietää myös muuta kuin hymyä.
        Kyllä valkoisena olen joutunut monenlaisiin tilanteisiin elämän varrella: huutelut, tuijotukset, haukkumiset, nauramiset ja tappelut. Kun asuu suuressa yhteisössä niin aina etenkin nuorena tapahtui.
        Sitä kutsutaan elämäksi ihmisviidakkoa, ja meillä se on vielä kesyä vrt isoon maailmaan.

        Olen nähnyt ratikassa sitä muunmaalaisen "kuoliaaksi tuijottamista",
        kyllä se pahimmillaan on rasismia,
        kun vihamielisen tiukkapipoeläkeläisen silmät tapittavat otsasta kuin
        pyssynpiiput vähänkään muukalaisen näköistä ihmistä.

        Hilpeyttä se lähinnä herättää kylläkin muissa matkustajissa,
        kun ihminen nolaa itsensä mitä typerimmällä tavalla,
        mutta objektia se tuskin huvittaa yhtään.


    • Matuilut voisi pikkuhiljaa loppu kun sillä ei ole ollut merkitystä.
      Tänne jäävät sulautuvat pikkuhiljaa yhteiskuntaa, ulkolaisten osuus tulee kasvamaan 20 vuodessa puolella miljoonalla, siitä väestön tutkijat ovat tyytyväisiä.
      Joku voi olla erimieltä, sitä ei kannata välittää.

    • Anonyymi

      En lukenut kaikkia kommentteja, mutta aloituksen luin.
      Ei suomalaiset ketään halveksi. Me pelkäämme, minä mukana, että
      - maahanmuuttajien liian suuri määrä vie toimeentulon ja tuen köyhiltä lapsiperheiltä ja vanhuksilta
      - natsien kopiointi pelottaa väkivaltatempauksilla
      - suuret maahanmuuttajamäärät saattavat aiheuttaa levottomuuksia

      Minä en ainakaan halveksi yhtään ketään muun kulttuurista. On ihan kummallista kertoa halveksinnan yhteydessä ranskalaisista.

      Tai sitten en ymmärtänyt koko juttua. sorry!

      • Anonyymi

        Tietämätön voi pelätä. Tietävän ei tarvitse pelätä. Tietävä lukee ja kuuntelee mediaa ja
        jos ei vakuutu voi tutkia valtion budjettia ja sen määrärahoja - kun nettikin nenän edessä on -
        niin tulee tietämään viimeistään,
        ettei maahanmuuttajiin menevä raha ole pois köyhiltä, lapsiperheiltä eikä vanhuksilta.
        Se on ääripopulistien ja etnofobisten pelottelua, jolla ääripopulistit saavat kannatustaan nousemaan.

        Uusnatsien teoista voi syyttää vain heitä itseään
        (selkokielellä: heidän tyhmyyttään)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietämätön voi pelätä. Tietävän ei tarvitse pelätä. Tietävä lukee ja kuuntelee mediaa ja
        jos ei vakuutu voi tutkia valtion budjettia ja sen määrärahoja - kun nettikin nenän edessä on -
        niin tulee tietämään viimeistään,
        ettei maahanmuuttajiin menevä raha ole pois köyhiltä, lapsiperheiltä eikä vanhuksilta.
        Se on ääripopulistien ja etnofobisten pelottelua, jolla ääripopulistit saavat kannatustaan nousemaan.

        Uusnatsien teoista voi syyttää vain heitä itseään
        (selkokielellä: heidän tyhmyyttään)

        Tietävä lukee ja kuuntelee mediaa ja
        TAI SEURAA ESIM. TURUN TEURASTUSTA, media-valhettako mielestäsi

        ettei maahanmuuttajiin menevä raha ole pois , lapsiperheiltä eikä vanhuksilta.
        SOSIAALITOIMEN LOPPUSUMMA MÄÄRÄÄ, SITÄ YRITETÄÄN PITÄÄ AISOISSA, TOISISTA KOHDISTA OTETAAN JA TOISIIN LAITETAAN. Jos ei tarvitsisi kohdentaa niin paljon maahanmuuttajille, sitä tukea voisi kohdentaa lapsiperheille ja vanhuksille.

        Tässä ei ole kyse halveksunnasta vaan pelosta ja huolesta omien puolesta.
        Ei ole kyse myöskään siitä että minä tai muut Suomen kansalaiset ovat tietämättömiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietävä lukee ja kuuntelee mediaa ja
        TAI SEURAA ESIM. TURUN TEURASTUSTA, media-valhettako mielestäsi

        ettei maahanmuuttajiin menevä raha ole pois , lapsiperheiltä eikä vanhuksilta.
        SOSIAALITOIMEN LOPPUSUMMA MÄÄRÄÄ, SITÄ YRITETÄÄN PITÄÄ AISOISSA, TOISISTA KOHDISTA OTETAAN JA TOISIIN LAITETAAN. Jos ei tarvitsisi kohdentaa niin paljon maahanmuuttajille, sitä tukea voisi kohdentaa lapsiperheille ja vanhuksille.

        Tässä ei ole kyse halveksunnasta vaan pelosta ja huolesta omien puolesta.
        Ei ole kyse myöskään siitä että minä tai muut Suomen kansalaiset ovat tietämättömiä.

        Varokaa persuja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietävä lukee ja kuuntelee mediaa ja
        TAI SEURAA ESIM. TURUN TEURASTUSTA, media-valhettako mielestäsi

        ettei maahanmuuttajiin menevä raha ole pois , lapsiperheiltä eikä vanhuksilta.
        SOSIAALITOIMEN LOPPUSUMMA MÄÄRÄÄ, SITÄ YRITETÄÄN PITÄÄ AISOISSA, TOISISTA KOHDISTA OTETAAN JA TOISIIN LAITETAAN. Jos ei tarvitsisi kohdentaa niin paljon maahanmuuttajille, sitä tukea voisi kohdentaa lapsiperheille ja vanhuksille.

        Tässä ei ole kyse halveksunnasta vaan pelosta ja huolesta omien puolesta.
        Ei ole kyse myöskään siitä että minä tai muut Suomen kansalaiset ovat tietämättömiä.

        ÄLÄ MÖLISE!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ÄLÄ MÖLISE!

        En ole persu ja olen aika epäpoliittinen henkilö. Jos pyydettäisiin kertomaan jonkun puolueen tavoite tai johtoajatus, niin siinä olisin tietämätön. Yritin vain erottaa halveksunnan ja pelon/huolestumisen.


      • Anonyymi

        Yritätkö valistaa, yhteiskunta hoitaa maahanmuuttoa ilman persuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritätkö valistaa, yhteiskunta hoitaa maahanmuuttoa ilman persuja.

        Eipä tarvitse kovin yrittää, kertoo vaan faktoja. Noh, Varsinkin kaikenlaiset humanistit ovat yleensä kohtalaisen kuutamolla.
        Aivan kaikesta reaalielämässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietämätön voi pelätä. Tietävän ei tarvitse pelätä. Tietävä lukee ja kuuntelee mediaa ja
        jos ei vakuutu voi tutkia valtion budjettia ja sen määrärahoja - kun nettikin nenän edessä on -
        niin tulee tietämään viimeistään,
        ettei maahanmuuttajiin menevä raha ole pois köyhiltä, lapsiperheiltä eikä vanhuksilta.
        Se on ääripopulistien ja etnofobisten pelottelua, jolla ääripopulistit saavat kannatustaan nousemaan.

        Uusnatsien teoista voi syyttää vain heitä itseään
        (selkokielellä: heidän tyhmyyttään)

        Varsinkin kaikenlaiset humanistit ovat yleensä kohtalaisen kuutamolla.
        Mitäpä tuohon enää lisättävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varsinkin kaikenlaiset humanistit ovat yleensä kohtalaisen kuutamolla.
        Mitäpä tuohon enää lisättävää.

        Humanoideista puhumattakaan...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tietämätön voi pelätä. Tietävän ei tarvitse pelätä. Tietävä lukee ja kuuntelee mediaa ja
        jos ei vakuutu voi tutkia valtion budjettia ja sen määrärahoja - kun nettikin nenän edessä on -
        niin tulee tietämään viimeistään,
        ettei maahanmuuttajiin menevä raha ole pois köyhiltä, lapsiperheiltä eikä vanhuksilta.
        Se on ääripopulistien ja etnofobisten pelottelua, jolla ääripopulistit saavat kannatustaan nousemaan.

        Uusnatsien teoista voi syyttää vain heitä itseään
        (selkokielellä: heidän tyhmyyttään)

        Itseasiassa, maahamme tulevat avuntarvitsijat ei tuo rahaa mukanaan.
        Vaan heidän ylläpitonsa tulee suomalaisten verosäkistä ja muista mahdollisista valtion tulolähteistä ja valtio olemme me Suomen kansalaiset.
        Meillähän ei ole korvamerkittyjä rahoja tietääkseni, ettei voida suoraan osoittaa mistä se on pois.
        Järjestelmä toimii nyt näin.
        Oikeat syylliset tähän tilanteeseen ovat sotien ylläpitäjät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietävä lukee ja kuuntelee mediaa ja
        TAI SEURAA ESIM. TURUN TEURASTUSTA, media-valhettako mielestäsi

        ettei maahanmuuttajiin menevä raha ole pois , lapsiperheiltä eikä vanhuksilta.
        SOSIAALITOIMEN LOPPUSUMMA MÄÄRÄÄ, SITÄ YRITETÄÄN PITÄÄ AISOISSA, TOISISTA KOHDISTA OTETAAN JA TOISIIN LAITETAAN. Jos ei tarvitsisi kohdentaa niin paljon maahanmuuttajille, sitä tukea voisi kohdentaa lapsiperheille ja vanhuksille.

        Tässä ei ole kyse halveksunnasta vaan pelosta ja huolesta omien puolesta.
        Ei ole kyse myöskään siitä että minä tai muut Suomen kansalaiset ovat tietämättömiä.

        Kuinka monta tappoi Juha Valjakkala raa'asti ?
        Olemmeko me kaikki suomalaiset sen takia barbaari-murhaajia kaikki ?
        Sinun logiikkasi mukaan sinäkin olet.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Itseasiassa, maahamme tulevat avuntarvitsijat ei tuo rahaa mukanaan.
        Vaan heidän ylläpitonsa tulee suomalaisten verosäkistä ja muista mahdollisista valtion tulolähteistä ja valtio olemme me Suomen kansalaiset.
        Meillähän ei ole korvamerkittyjä rahoja tietääkseni, ettei voida suoraan osoittaa mistä se on pois.
        Järjestelmä toimii nyt näin.
        Oikeat syylliset tähän tilanteeseen ovat sotien ylläpitäjät.

        Olemme olleet tietoisia 2015 lähtien mikä meitä odottaa, vielä on tekemistä mutta lopulta se tulee hoidettua.
        Uutta 2015 ei tapahdu ainakaan Lähi-idän suunnasta.
        Otamme valikoidusti turvaa hakevia pienen määrän,
        Tilanteesta marmattaminen ei muuta tilannetta,


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Itseasiassa, maahamme tulevat avuntarvitsijat ei tuo rahaa mukanaan.
        Vaan heidän ylläpitonsa tulee suomalaisten verosäkistä ja muista mahdollisista valtion tulolähteistä ja valtio olemme me Suomen kansalaiset.
        Meillähän ei ole korvamerkittyjä rahoja tietääkseni, ettei voida suoraan osoittaa mistä se on pois.
        Järjestelmä toimii nyt näin.
        Oikeat syylliset tähän tilanteeseen ovat sotien ylläpitäjät.

        Pääasia, että vievät täältä rahaa mukanaan lähtiessään.
        Näin alkaa Suomen vienti vetämään ja maan talous paranee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olemme olleet tietoisia 2015 lähtien mikä meitä odottaa, vielä on tekemistä mutta lopulta se tulee hoidettua.
        Uutta 2015 ei tapahdu ainakaan Lähi-idän suunnasta.
        Otamme valikoidusti turvaa hakevia pienen määrän,
        Tilanteesta marmattaminen ei muuta tilannetta,

        Toivottavasti menee noin.
        Puolueittein ja poliitikkojen ja toisten täällä solvaaminen ei todellakaan edistä mitään asiaa.


      • Eliaana kirjoitti:

        Itseasiassa, maahamme tulevat avuntarvitsijat ei tuo rahaa mukanaan.
        Vaan heidän ylläpitonsa tulee suomalaisten verosäkistä ja muista mahdollisista valtion tulolähteistä ja valtio olemme me Suomen kansalaiset.
        Meillähän ei ole korvamerkittyjä rahoja tietääkseni, ettei voida suoraan osoittaa mistä se on pois.
        Järjestelmä toimii nyt näin.
        Oikeat syylliset tähän tilanteeseen ovat sotien ylläpitäjät.

        Juuri noin Eliaana. Ei ole mitään marmattamista vaan tosiasioiden näkemistä ja tunnistamista, ettei lasketa maahantulijoiden varaan paljonkaan. Voivat työllistyä, tai sitten ei. Työllistävät he tietysti kouluttajia ja sosiaalipuolen väkeä mutta kaikki se maksaa. He eivät maksa vaan me.
        Tietysti syyttömiä hekin useimmiten ovat omaan tilanteeseensa ja humanitääristä apua meidän EU:in jäsenenä ja sivistysvaltiona tulee antaa, mutta minusta on virhe vähätellä niitä ongelmia, mitä maahanmuutto on meille aiheuttanut ja tulee aiheuttamaan myös jatkossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka monta tappoi Juha Valjakkala raa'asti ?
        Olemmeko me kaikki suomalaiset sen takia barbaari-murhaajia kaikki ?
        Sinun logiikkasi mukaan sinäkin olet.

        Tähän kohtaan on kyllä kirjoitettava se suvakkien kuuluisa lause: "Yksittäistapaus"
        (joka tuossa kohtaa jopa pitänee paikkansa)


      • Anonyymi

        Mistähän sinä tuon 10 miljardia löysit, toiseksi aseita rikollisjärjestöille,eihän niitä ole koskaan käytetty tappamiseen vai onko?ENtä se Myyrmäen juttu, ennen pakolaistulvaa tai polttopulloja pakolaisten majoitustiloihin. Eiväthän ne ole rikoksia sinun mielestäsi vai kuinka?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritätkö valistaa, yhteiskunta hoitaa maahanmuuttoa ilman persuja.

        Missä kohtaa persut hoitaa maahanmuuttoa ? Ei missään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä kohtaa persut hoitaa maahanmuuttoa ? Ei missään.

        Pertikki, et sinäkään hoida maahanmuuttoa, joten lopeta jankuttaminen siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistähän sinä tuon 10 miljardia löysit, toiseksi aseita rikollisjärjestöille,eihän niitä ole koskaan käytetty tappamiseen vai onko?ENtä se Myyrmäen juttu, ennen pakolaistulvaa tai polttopulloja pakolaisten majoitustiloihin. Eiväthän ne ole rikoksia sinun mielestäsi vai kuinka?

        Valtiollinen päätös tp-hakijoihin käytetyn rahan julkistamatta jättämiseen tehty, perusteena laskemisen vaikeus! Mutta laskettu on, suomalaisen tunnetun ja arvostetut valantehneen tilintarkastajan Pauli Vahteran toimesta: 3.2 mrd €/vuosi

        Noista "rikoksista" joita mielestäsi olisi pidettävä olennaisena sanoisin vain:
        Merkityksettömiä yksittäistapauksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä kohtaa persut hoitaa maahanmuuttoa ? Ei missään.

        Jokainen suomalainen hoitaa maahanmuuttoa maksamalla veroa ja saamalla itse vähemmän verorahoilla hoidettavasta hyvinvoinnista. Nuorten matumiesten paapominen vie miljardeja vanhusten ja sairaiden hoidosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen suomalainen hoitaa maahanmuuttoa maksamalla veroa ja saamalla itse vähemmän verorahoilla hoidettavasta hyvinvoinnista. Nuorten matumiesten paapominen vie miljardeja vanhusten ja sairaiden hoidosta.

        Valtion budjetista rahoitetaan 1001 muutakin asiaa kuin vanhuksien ja sairaiden hoitoa.
        Ota silmä käteen ja googlaa, kun sulla kone on nokan edessä.
        Ei sulta miljardeja ole viety eikä viedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtiollinen päätös tp-hakijoihin käytetyn rahan julkistamatta jättämiseen tehty, perusteena laskemisen vaikeus! Mutta laskettu on, suomalaisen tunnetun ja arvostetut valantehneen tilintarkastajan Pauli Vahteran toimesta: 3.2 mrd €/vuosi

        Noista "rikoksista" joita mielestäsi olisi pidettävä olennaisena sanoisin vain:
        Merkityksettömiä yksittäistapauksia.

        Moni maahanmuuttaja tekee myös töitä, kun ei suomipojalle maistu.
        Tai tytölle.
        Kun ei oo "mun juttu", kun on "paskaduuni",
        mutta maahanmuuttajalle kelpaa.

        Meneekö suomalaisnuori/suomalainen siivoamaan kuraa metrotasanteilta ja vessoja ?
        Ei mene.
        Maahanmuuttajat menee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni maahanmuuttaja tekee myös töitä, kun ei suomipojalle maistu.
        Tai tytölle.
        Kun ei oo "mun juttu", kun on "paskaduuni",
        mutta maahanmuuttajalle kelpaa.

        Meneekö suomalaisnuori/suomalainen siivoamaan kuraa metrotasanteilta ja vessoja ?
        Ei mene.
        Maahanmuuttajat menee.

        Niin menee, kun on pakko. Mutta aikansa "lusittuaan" paskahommissa pääsee samalle viivalle kuin kotimaisetkin ja alkaa nauttimaan työttömyyskorvausta, erilaisia tukia !
        Eikä varmasti mene enää toista kertaa "paskahommiin" eikä tarvitsekkaan,,uusista tulijoista on sillä aikaa taas saatu joksikin aikaa niihinkin hommiin työvoimaa,,jne..jne..

        Kierto jatkuu, samalla kun veroa maksavat vähenevät kokoajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tarvitse kovin yrittää, kertoo vaan faktoja. Noh, Varsinkin kaikenlaiset humanistit ovat yleensä kohtalaisen kuutamolla.
        Aivan kaikesta reaalielämässä.

        Kateutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin menee, kun on pakko. Mutta aikansa "lusittuaan" paskahommissa pääsee samalle viivalle kuin kotimaisetkin ja alkaa nauttimaan työttömyyskorvausta, erilaisia tukia !
        Eikä varmasti mene enää toista kertaa "paskahommiin" eikä tarvitsekkaan,,uusista tulijoista on sillä aikaa taas saatu joksikin aikaa niihinkin hommiin työvoimaa,,jne..jne..

        Kierto jatkuu, samalla kun veroa maksavat vähenevät kokoajan.

        Ei haukkumienne "matujen" ole pakko mennä paskahommiin.
        Kyllä KELA maksaisi, mutta he menevät.
        Suomalainen ei mene.


    • Anonyymi

      Mihin katosi historia mihin yleissivistys ?
      En tiedä m i h i n, mutta täällä ainakin usein huomaa molempien kadonneen.
      Nettikö ne tuhosi ?
      Ei tarvitse oppia muistamaan mitään, kun netistä löytää tiedon sekunnissa,
      mutta syy-seuraus-ajattelu ei kehity, kun ei tajua kokonaisuuksia.
      Näillä palstoilla tuntuu usein siltä, että jotkut ihmiset on lakanneet kokonaan
      ajattelemasta. Lauotaan älyttömyyksiä, kun ei muuhunkaan kyetä.
      Mitä vähemmän tietoa, sen varmempi mielipide, on rasistin ominaisuus.

      Onneksi suomi24 ei ole koko Suomi.
      Tämän ulkopuolella on hämmästyttävän erilaisia ihmisiä kuin täällä.
      Ajattelevia ei-rasistisia ihmisiä.

      Tietämättömyys supistaa ihmistä henkisesti.
      Tietämättömyys on harmaata.
      Tietämättömyys on tylsää.
      Tietämättömyys on ilotonta.
      Tietämättömyys latistaa päivän.
      Tieto on hyödyllistä.
      Tieto on sivistävää.
      Tieto on hauskaa,
      Tieto on nautinto.

      • Anonyymi

        Mitäpä tuohon voi muuta sanoa kuin: Se humanisti on useimmiten täysin kuutamolla elämän realiteeteista" eli eipä sekään lukeminen välttämättä viisaaksi tee - tulee korkeintaan "kirjaviisas" kuten Vennamo lukeneista totesi.


      • Anonyymi

        Muuten. Olikohan tarkoitushakuista ketunhäntä kainalossa kirjattua se Raamatun kirjaan viety "totuus"> tieto tuskaa lisää <


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäpä tuohon voi muuta sanoa kuin: Se humanisti on useimmiten täysin kuutamolla elämän realiteeteista" eli eipä sekään lukeminen välttämättä viisaaksi tee - tulee korkeintaan "kirjaviisas" kuten Vennamo lukeneista totesi.

        Ja noiden "kirjaviisaiden" älykkyyden tasosta voidaan olla monta eri mieltä. Uppoaahan se, takomalla riittävän usein vaikka kivi pään sisään?

        Jonkun koulun tai koulutuksen kahlaaminen läpi ei välttämättä tee ihmisestä yhtään mitään, olen noita tavannut aivan rittävän monta mm. erilaisissa pikkupomojen tehtävissä, eli tyhmä on tyhmä vaikka voissa paistaisi.. Jos vielä siihen päälle humaani ja maailmojen halaaja voidaan todeta monien olevan vaikeuksissa tuollaisen ihmisenkanssa.

        Tuollaisen ihmiskuvan olen ikävä kyllä saanut Maria Ohisalosta, joka nyt asemaansa hyväksikäyttää täysin järkeilemättä, pelkkien tunteiden ohjaamana, kuten naisilla on yleensäkin tapana. Paha asia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muuten. Olikohan tarkoitushakuista ketunhäntä kainalossa kirjattua se Raamatun kirjaan viety "totuus"> tieto tuskaa lisää <

        Mitä huonompi muisti, sen parempi. Varsinkin jos muistaa enemmän hyviä asioita.
        Kun ikää kertyy, alkaa kiinnostus olla yhä enemmän oman hyvinvoinnin seuraamisessa.
        Kyllä tieto lisää tuskaa, ei sellaisesta kärsi eikä huolehdi mistä ei tiedä mitään :)
        Olen nykyisin hyvin kiinnostunut ajankohtaisista asioista, jopa politiikasta.
        Nuorempana ne eivät kiinnostaneet kun oli täysi työ asioiden pyörittämisessä.
        Sen voin sanoa että en tajua kaikkea, mutta elämän realismiin olen tutustunut ja ajattelen hyvin realistisesti.
        Mikä näyttää mahdottomalta niin turha sitä käärmettä on tunkea pysyyn piippuun. Joskus näyttää että suljetaan silmät siltä miten asiat oikeasti ovat, halutaan niiden olevan sellaisia kuin oma sydän sanoo.
        Ei siinä muuten ole mitään pahaa, mutta tuollaisen asenteen mahdottomuus tulee väkisinkin vastaan.


      • Anonyymi

        Kopioitua "viisautta" ilman esimerkkejä. Jos haluat päteä oikeesti, niin laita jokaisen tietämättömyys/tieto lauseen jatkolsi pieni esimerkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäpä tuohon voi muuta sanoa kuin: Se humanisti on useimmiten täysin kuutamolla elämän realiteeteista" eli eipä sekään lukeminen välttämättä viisaaksi tee - tulee korkeintaan "kirjaviisas" kuten Vennamo lukeneista totesi.

        Yleissivistynyt, älykäs ihminen ei jää jankkaamaan yhtä ainutta asiaa maailman tappiin asti
        (esimerkiksi maahanmuuttoa)
        vaan hänen päässään on tilaa kaikelle
        ja mahdollisuus kehittyä elämänsä loppuun asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja noiden "kirjaviisaiden" älykkyyden tasosta voidaan olla monta eri mieltä. Uppoaahan se, takomalla riittävän usein vaikka kivi pään sisään?

        Jonkun koulun tai koulutuksen kahlaaminen läpi ei välttämättä tee ihmisestä yhtään mitään, olen noita tavannut aivan rittävän monta mm. erilaisissa pikkupomojen tehtävissä, eli tyhmä on tyhmä vaikka voissa paistaisi.. Jos vielä siihen päälle humaani ja maailmojen halaaja voidaan todeta monien olevan vaikeuksissa tuollaisen ihmisenkanssa.

        Tuollaisen ihmiskuvan olen ikävä kyllä saanut Maria Ohisalosta, joka nyt asemaansa hyväksikäyttää täysin järkeilemättä, pelkkien tunteiden ohjaamana, kuten naisilla on yleensäkin tapana. Paha asia.

        Yrittäkö perustella omaa tietämättömyyttäsi ?
        Mikä on sinusta "kirjaviisas" ?
        Viisaus on päässä, kirjoja lukemalla kehittää ajatteluaan ja sitä viisauttaan.
        Lue enemmän, luulet vähemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja noiden "kirjaviisaiden" älykkyyden tasosta voidaan olla monta eri mieltä. Uppoaahan se, takomalla riittävän usein vaikka kivi pään sisään?

        Jonkun koulun tai koulutuksen kahlaaminen läpi ei välttämättä tee ihmisestä yhtään mitään, olen noita tavannut aivan rittävän monta mm. erilaisissa pikkupomojen tehtävissä, eli tyhmä on tyhmä vaikka voissa paistaisi.. Jos vielä siihen päälle humaani ja maailmojen halaaja voidaan todeta monien olevan vaikeuksissa tuollaisen ihmisenkanssa.

        Tuollaisen ihmiskuvan olen ikävä kyllä saanut Maria Ohisalosta, joka nyt asemaansa hyväksikäyttää täysin järkeilemättä, pelkkien tunteiden ohjaamana, kuten naisilla on yleensäkin tapana. Paha asia.

        Anonyymi 20:13
        Järkevä ja valistunut ihminen tietää, ettei poliitikoista kannata "ihmiskuvaa" muodostaa
        ihan äkkiseltään. Poliitikko joutuu toimimaan lakien ja säädösten mukaan,
        poliitikko ei voi eikä saa toimia "pelkkien tunteiden ohjaamana kuten naisilla on yleensäkin tapana" kuten sinä luulet.
        Ei Ohisalokaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja noiden "kirjaviisaiden" älykkyyden tasosta voidaan olla monta eri mieltä. Uppoaahan se, takomalla riittävän usein vaikka kivi pään sisään?

        Jonkun koulun tai koulutuksen kahlaaminen läpi ei välttämättä tee ihmisestä yhtään mitään, olen noita tavannut aivan rittävän monta mm. erilaisissa pikkupomojen tehtävissä, eli tyhmä on tyhmä vaikka voissa paistaisi.. Jos vielä siihen päälle humaani ja maailmojen halaaja voidaan todeta monien olevan vaikeuksissa tuollaisen ihmisenkanssa.

        Tuollaisen ihmiskuvan olen ikävä kyllä saanut Maria Ohisalosta, joka nyt asemaansa hyväksikäyttää täysin järkeilemättä, pelkkien tunteiden ohjaamana, kuten naisilla on yleensäkin tapana. Paha asia.

        Jokaisen ihmisen päätöksen tekoon tulee ensimmäisenä tunne, sitten alkaa järkeily.
        Se, että joku ajattelee asioista eri tavalla, kun itse, ei tarkoita sitä, että toinen on tyhmä.
        Tunnekuohussa ihminen voi tehdä hölmöjä ratkaisuja. Ohisalo ei kovin kuohuvalta näytä.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Jokaisen ihmisen päätöksen tekoon tulee ensimmäisenä tunne, sitten alkaa järkeily.
        Se, että joku ajattelee asioista eri tavalla, kun itse, ei tarkoita sitä, että toinen on tyhmä.
        Tunnekuohussa ihminen voi tehdä hölmöjä ratkaisuja. Ohisalo ei kovin kuohuvalta näytä.

        Mistäs tiedät,,jääprinsessaksi nimetystä ihmisestä kuinka vahvasti sisällä kiehuu vihaa
        sellaisia ihmisiä kohtaan jotka EIVÄT tahdo lisää matuja maahamme?

        Ohisalon agenda on moneen kertaan todettu ja todeksi tiedetty. Muulla ei väliä, kunhan "pakolaisten" asiat ovat erinomaisesti..Suomesta ja suomalaisista vitut!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yrittäkö perustella omaa tietämättömyyttäsi ?
        Mikä on sinusta "kirjaviisas" ?
        Viisaus on päässä, kirjoja lukemalla kehittää ajatteluaan ja sitä viisauttaan.
        Lue enemmän, luulet vähemmän.

        Meinaako vetää kitkeryyttä sieluun?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistäs tiedät,,jääprinsessaksi nimetystä ihmisestä kuinka vahvasti sisällä kiehuu vihaa
        sellaisia ihmisiä kohtaan jotka EIVÄT tahdo lisää matuja maahamme?

        Ohisalon agenda on moneen kertaan todettu ja todeksi tiedetty. Muulla ei väliä, kunhan "pakolaisten" asiat ovat erinomaisesti..Suomesta ja suomalaisista vitut!

        Kyllä hän muustakin tietää, kun pakolaisista, onhan hän köyhyystutkija.
        Eikä ne hänenkään lähtökohdat mitään ruusuilla tanssimista ole ollut.
        En vihreiden politiikkaa kannata, enkä heitä tule äänestämään, silti poliitikonkin takana on ihminen,


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Jokaisen ihmisen päätöksen tekoon tulee ensimmäisenä tunne, sitten alkaa järkeily.
        Se, että joku ajattelee asioista eri tavalla, kun itse, ei tarkoita sitä, että toinen on tyhmä.
        Tunnekuohussa ihminen voi tehdä hölmöjä ratkaisuja. Ohisalo ei kovin kuohuvalta näytä.

        Joillakin ihmisillä on "erikoinen" tapa yleistää, että kaikki toimivat niinkuin minä.
        "Jokaisen ihmisen päätöksen tekoon tulee ensimmäisenä tunne, sitten alkaa
        järkeily".

        En kuittaa.

        Omasta puolestani voin sanoa, että aina ensimmäiseksi ajattelen
        miten olisi järkevintä tehdä.
        Muut päätökseen vaikuttavat tekijät tulevat sen jälkeen,
        ovat toissijaisia tekijöitä.


      • Anonyymi

        Ano eilen 21:56 Tulit juuri todistaneeksi, että ääripopulisti ei osaa kuin käyttää toisten ajatuksia hyväkseen ja "mestari" H-aho on opettanut kuinka ne väännellään persujen tarkoitusperiin sopiviksi. Rasistilta puuttuu "palikat" omaan ajatteluun ja omien johtopäätösten tekoon.. Rationaalinen ajattelu ei kuulu rasistin "pakettiin".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kopioitua "viisautta" ilman esimerkkejä. Jos haluat päteä oikeesti, niin laita jokaisen tietämättömyys/tieto lauseen jatkolsi pieni esimerkki.

        ano eilen 20:53 Älykäs lukija pystyy itse jatkamaan lausetta, laittamaan itse sen esimerkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joillakin ihmisillä on "erikoinen" tapa yleistää, että kaikki toimivat niinkuin minä.
        "Jokaisen ihmisen päätöksen tekoon tulee ensimmäisenä tunne, sitten alkaa
        järkeily".

        En kuittaa.

        Omasta puolestani voin sanoa, että aina ensimmäiseksi ajattelen
        miten olisi järkevintä tehdä.
        Muut päätökseen vaikuttavat tekijät tulevat sen jälkeen,
        ovat toissijaisia tekijöitä.

        Tunne on aina taustalla tiedostaa sen tai sitten ei.
        Aina tuntuu joltakin, juuri siksi ihminen alkaa ajatella mikä olisi viisainta missäkin tilanteessa.
        Jos poltat sormesi tuntosi kertoo inhottavan tunteen, ennekuin ehdit sitä ajatella.


      • Eliaana kirjoitti:

        Tunne on aina taustalla tiedostaa sen tai sitten ei.
        Aina tuntuu joltakin, juuri siksi ihminen alkaa ajatella mikä olisi viisainta missäkin tilanteessa.
        Jos poltat sormesi tuntosi kertoo inhottavan tunteen, ennekuin ehdit sitä ajatella.

        Lisään vielä, että minä en koskaan yleistä, asia nyt vaan sattuu olemaan niin.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Lisään vielä, että minä en koskaan yleistä, asia nyt vaan sattuu olemaan niin.

        Tottakai tunne on taustalla, mutta asia ei ole niin, että kaikki ihmiset päättävät tunteen perusteella.
        Siksi jotkut päätökset voivat tuntua jopa ikäviltä, koska pitää antaa järjen sanella,
        vaikka tunne sanoisi toista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai tunne on taustalla, mutta asia ei ole niin, että kaikki ihmiset päättävät tunteen perusteella.
        Siksi jotkut päätökset voivat tuntua jopa ikäviltä, koska pitää antaa järjen sanella,
        vaikka tunne sanoisi toista.

        En ole niin sanonutkaan, ´´että kaikki ihmiset päättävät tunteen perusteella´´ enkä niinollen myöskään sellaista tarkoittanut.
        Evoluutio toi ihmiselle tunteen ensin.
        Laitan tähän linkin selventämään mitä tarkoitin.
        Juttu on kokonaisuudessaan mielenkiintoinen ja ymmärrettäväst kirjoitettu, mutta ensimmäisessä osassa jo puhutaan siitä mitä ajoin takaa.
        https://www.kainuunsanomat.fi/app/kainuunsanomat/uutiset/?articlepg=178459425


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yrittäkö perustella omaa tietämättömyyttäsi ?
        Mikä on sinusta "kirjaviisas" ?
        Viisaus on päässä, kirjoja lukemalla kehittää ajatteluaan ja sitä viisauttaan.
        Lue enemmän, luulet vähemmän.

        Kyllä olen kirjastollisen lukenut, siitä ei varsinaisesti edes kyse, vaan lähinnä opiskelihin viittasin. Pystyy ne paperit saamaan käteensä kehnommallakin päällä varustettu ihminen
        kunhan jaksaa paahtaa kirjojaan.
        Mutta ei se ÄLY siitä kasva, se on luontainen ominaisuus.
        (humaani poloiset, uskovat olevansa jotakin,,ressukoita lähinnä vain)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä olen kirjastollisen lukenut, siitä ei varsinaisesti edes kyse, vaan lähinnä opiskelihin viittasin. Pystyy ne paperit saamaan käteensä kehnommallakin päällä varustettu ihminen
        kunhan jaksaa paahtaa kirjojaan.
        Mutta ei se ÄLY siitä kasva, se on luontainen ominaisuus.
        (humaani poloiset, uskovat olevansa jotakin,,ressukoita lähinnä vain)

        Olet kade.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet kade.

        Ne "kateelliset" taitavat löytyä sieltä humaanien piireistä, ja ymmärtäähän tuon: Vuosikausien "opiskelujen" loppuunsaattamisen jälkeen mikään ei muutu.

        Esmerkiksi "ylioppilas" on jo joihinkin työpaikkoihin hakemisessa toivotonta - kirjaviisauksilla ei ole mitään merkitystä monissa työ-elämän töissä.

        Tuollaisia "lukeneita" tavannut joilla oikeasti peukalot keskellä kämmentä ja vielä molemmissa käsissä...täysin tumpeloita käytännön asioissa.
        Suorastaan säälittäviä tapauksia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäpä tuohon voi muuta sanoa kuin: Se humanisti on useimmiten täysin kuutamolla elämän realiteeteista" eli eipä sekään lukeminen välttämättä viisaaksi tee - tulee korkeintaan "kirjaviisas" kuten Vennamo lukeneista totesi.

        Älä näytä kateuttasi opiskelleita kohtaan noin avoimesti.


    • Anonyymi

      Aloittaja kysyy ihan aiheellisesti, mihin on kadonnut historia ja mihin yleissivistys.
      Eipä vastausta tunnu löytyvän.

      • No vastaapa Sinä.


      • Anonyymi

        Jos se on kadonnut aloittajalta siellä maailmalla trendien perässä liesutessa, ei se tarkoita että olisi muilta kadonnut.


    • Anonyymi

      Sitä maata, jossa kasvoin, eivät asuta omat On ehkä ihmiset samat, mutta kasvottomat
      On muualta tuotu nuo mausteet niin somat Eivät asukkaat tiedä, keitä he ovat

      Mutta maata, jossa kasvoin, minä rakastan ja vihaan Se on kuin osa minusta, vertani ja lihaa
      Sen henki tai atomit mua aina seuraa Ja kun kuolen, muutun osaksi Pohjosen peuraa.-
      Per-kel

      • Anonyymi

        Taas kerran aloittaja vuodatti sydäntäänsä, kuinka paska sakkia Suomessa on, kuten muös ne Ruotsiin muuttaneet , äänestämällä SD , Ruotsin suurimmaksi kasvanutta puoluetta.
        He ovat nähneet Ruotsin muutoksen, sillä muuttivat sinne työntekoon , sopeutuen yhteiskuntaan toisin kuin Välimeren takaa tulleet.
        Äänestämällä SD , on puolue, joka haluaa muutosta.
        Samoin Suomessa vanhempi väki kantaa huolta, ettemme luisu Ruotsin tielle .
        Mitä rasismiin tulee, joka puolella maailmaa on hiukkanen sitä, suhtaudutaan vieraaseen eri lailla, tai katsotaan mikä on miehiään; huijari vai työhön tarttuja.
        Aloittaja on senverran pitänyt punaista huivia emämässä, että tarttunut kapinamieltä , sekä ilmeisen vaikean isä-suhteen kokemana nyt vanhana naisena käy rintamaan nuorempien kapinallisten kanssa patriarkaalia vastaan. Trauma se on sekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas kerran aloittaja vuodatti sydäntäänsä, kuinka paska sakkia Suomessa on, kuten muös ne Ruotsiin muuttaneet , äänestämällä SD , Ruotsin suurimmaksi kasvanutta puoluetta.
        He ovat nähneet Ruotsin muutoksen, sillä muuttivat sinne työntekoon , sopeutuen yhteiskuntaan toisin kuin Välimeren takaa tulleet.
        Äänestämällä SD , on puolue, joka haluaa muutosta.
        Samoin Suomessa vanhempi väki kantaa huolta, ettemme luisu Ruotsin tielle .
        Mitä rasismiin tulee, joka puolella maailmaa on hiukkanen sitä, suhtaudutaan vieraaseen eri lailla, tai katsotaan mikä on miehiään; huijari vai työhön tarttuja.
        Aloittaja on senverran pitänyt punaista huivia emämässä, että tarttunut kapinamieltä , sekä ilmeisen vaikean isä-suhteen kokemana nyt vanhana naisena käy rintamaan nuorempien kapinallisten kanssa patriarkaalia vastaan. Trauma se on sekin.

        Anonyymi 7:57
        Olennaisen tajuaminen puuttuu sinulta kokonaan. Vain aivopesty peruspersu kykenee kääntämään aloituksen täysin päälaelleen ja näkemään siinä asioita, joita siinä ei ollenkaan ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymi 7:57
        Olennaisen tajuaminen puuttuu sinulta kokonaan. Vain aivopesty peruspersu kykenee kääntämään aloituksen täysin päälaelleen ja näkemään siinä asioita, joita siinä ei ollenkaan ole.

        Suvakki-rukka heittäytyy ylimieliseksi, ja alentuu muka peruspersua kouluttamaan.
        Parasta on sinun opetella myös tekstien osat.
        Yliaktiivinen rakko toisalta tiettää myös kaltaisia purkauksia! Kouluta sitä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suvakki-rukka heittäytyy ylimieliseksi, ja alentuu muka peruspersua kouluttamaan.
        Parasta on sinun opetella myös tekstien osat.
        Yliaktiivinen rakko toisalta tiettää myös kaltaisia purkauksia! Kouluta sitä !

        Ai yliaktiivisesta rakostasi johtuvat älyttömät kommenttisi.
        Kiitos tiedosta. Kun aivosi ovat peessä, ei muuta voi odottaakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas kerran aloittaja vuodatti sydäntäänsä, kuinka paska sakkia Suomessa on, kuten muös ne Ruotsiin muuttaneet , äänestämällä SD , Ruotsin suurimmaksi kasvanutta puoluetta.
        He ovat nähneet Ruotsin muutoksen, sillä muuttivat sinne työntekoon , sopeutuen yhteiskuntaan toisin kuin Välimeren takaa tulleet.
        Äänestämällä SD , on puolue, joka haluaa muutosta.
        Samoin Suomessa vanhempi väki kantaa huolta, ettemme luisu Ruotsin tielle .
        Mitä rasismiin tulee, joka puolella maailmaa on hiukkanen sitä, suhtaudutaan vieraaseen eri lailla, tai katsotaan mikä on miehiään; huijari vai työhön tarttuja.
        Aloittaja on senverran pitänyt punaista huivia emämässä, että tarttunut kapinamieltä , sekä ilmeisen vaikean isä-suhteen kokemana nyt vanhana naisena käy rintamaan nuorempien kapinallisten kanssa patriarkaalia vastaan. Trauma se on sekin.

        Tuo ruotsiin tullut matu ei ole päässyt siihen yhteiskuntaan sisään, on syrjäytynyt ja ulkopuolinen. Nyt sitten koittaa halveerata kaikessa Suomea. Säälittävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai yliaktiivisesta rakostasi johtuvat älyttömät kommenttisi.
        Kiitos tiedosta. Kun aivosi ovat peessä, ei muuta voi odottaakaan.

        Ruppeet kurja vänkäämään, lirahtiko muutakin? Uusi paksumpi suoja pöksyyn!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ruotsiin tullut matu ei ole päässyt siihen yhteiskuntaan sisään, on syrjäytynyt ja ulkopuolinen. Nyt sitten koittaa halveerata kaikessa Suomea. Säälittävää.

        Sivullisena kysyn, miten sinä aloituksen perusteella voit väittää aloittajan halveeraavan kaikkea Suomessa ? Väittää voi mitä vain, mutta pitää pystyä myös perustelemaan väitteensä.
        Voisitko sinä perustella väitteesi ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivullisena kysyn, miten sinä aloituksen perusteella voit väittää aloittajan halveeraavan kaikkea Suomessa ? Väittää voi mitä vain, mutta pitää pystyä myös perustelemaan väitteensä.
        Voisitko sinä perustella väitteesi ?

        Jämsän tyttö on ottanut tavakseen nokkia suomalaista yhteiskuntaa sopivin välein .
        Aihepiiri on sama, ainoastaan painotukset vaihtelevat.
        Pahimpana mikäs muu kuin persut, rasisteja vallan tolkuttomasti, väkivaltaa monissa muodoissa, etenkin eukon hakkaajia pilvin pimein , kuten kakaroitten pieksäminen sivussa. Synkkä ja paska kansa asuttaa maata, joten on korea aika tehdä verensiirtoa tummien poikien tuomana.
        Jäämme mielenkiinnolla odottamaan kriittistä yhteenvetoa kuningaskunnasta, muuta kuin SD:n parjausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jämsän tyttö on ottanut tavakseen nokkia suomalaista yhteiskuntaa sopivin välein .
        Aihepiiri on sama, ainoastaan painotukset vaihtelevat.
        Pahimpana mikäs muu kuin persut, rasisteja vallan tolkuttomasti, väkivaltaa monissa muodoissa, etenkin eukon hakkaajia pilvin pimein , kuten kakaroitten pieksäminen sivussa. Synkkä ja paska kansa asuttaa maata, joten on korea aika tehdä verensiirtoa tummien poikien tuomana.
        Jäämme mielenkiinnolla odottamaan kriittistä yhteenvetoa kuningaskunnasta, muuta kuin SD:n parjausta.

        Eikös hän itse löytänyt lastensa isän jostain kehitysmaasta ? Se voi selittää tämän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jämsän tyttö on ottanut tavakseen nokkia suomalaista yhteiskuntaa sopivin välein .
        Aihepiiri on sama, ainoastaan painotukset vaihtelevat.
        Pahimpana mikäs muu kuin persut, rasisteja vallan tolkuttomasti, väkivaltaa monissa muodoissa, etenkin eukon hakkaajia pilvin pimein , kuten kakaroitten pieksäminen sivussa. Synkkä ja paska kansa asuttaa maata, joten on korea aika tehdä verensiirtoa tummien poikien tuomana.
        Jäämme mielenkiinnolla odottamaan kriittistä yhteenvetoa kuningaskunnasta, muuta kuin SD:n parjausta.

        Persuthan o n. pahimpia.


    • Eiköhän olisi jo aika kirjoittaa kommentti, jonka viimeiset kirjaimet ovat:
      EOC

      H.

      • Anonyymi

        Miten ois sulle: SK .
        Suksi kuuseen.


    • Anonyymi

      Syykin sille miksi nimimerkki "Paloma" halusi jäädä Ruotsiin taitaa löytyä niistä lapsistaan jotka mulantteja lienevät. Eihän sellaisten kanssa kannata edes Suomeen tullakkaan, jos noin rasistiseksi Suomen käsittää kuten hän näyttää tekevän.

      Niin, tavattoman moni nuori nainen on saman virheen tehnyt, lähtenyt jonku laku-pekan matkaan ja huomannut todeksi väittämän: Ei niistä ole lapsille isäksi!

      Seurauksena paluu kotiin maitojunalla, vääränväriset mukulat hameenhelmoissa
      joka tietenkin rajoittaa kunnollisen suomalaismiehen saamisen nollille.

      • Anonyymi

        Halusit häpäistä Paloman, mutta häpäisit itsesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Halusit häpäistä Paloman, mutta häpäisit itsesi.

        Tuossa ei mielestäni ollut kyse mistään häpäisystä, ja sitäpaitsi: Noin on käynyt tosi monelle, ja tulee edelleenkin käymään, siksi innokkaita näyttävät olevan nuoret naiset ulkomaalaisten perään. Niin lie käynyt aikoinaan Palomallekin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa ei mielestäni ollut kyse mistään häpäisystä, ja sitäpaitsi: Noin on käynyt tosi monelle, ja tulee edelleenkin käymään, siksi innokkaita näyttävät olevan nuoret naiset ulkomaalaisten perään. Niin lie käynyt aikoinaan Palomallekin.

        Kyllä todellakin häpäisit itsesi.
        ***
        Seuraavan kolmen tunnin ajan profiilikuvassani on "lakupekkani" ja "mulanttini".
        Minä mitään ulkomaalaisten perään, olin ulkomailla ja ne ulkomaalaiset jahtasivat minua :)


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Kyllä todellakin häpäisit itsesi.
        ***
        Seuraavan kolmen tunnin ajan profiilikuvassani on "lakupekkani" ja "mulanttini".
        Minä mitään ulkomaalaisten perään, olin ulkomailla ja ne ulkomaalaiset jahtasivat minua :)

        Kaikkea sairasta sitä saa lukeakin, ei ole matkailu avartanut tätä lastesi ulkonäköä arvuuttelevan rasistikommentoijan elämää.

        Korppis


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Kyllä todellakin häpäisit itsesi.
        ***
        Seuraavan kolmen tunnin ajan profiilikuvassani on "lakupekkani" ja "mulanttini".
        Minä mitään ulkomaalaisten perään, olin ulkomailla ja ne ulkomaalaiset jahtasivat minua :)

        No saattoi olla seitin-ohuesti yleistetty, mutta niin vaan käsittämättömän monille on käynyt, ja itkun kanssahan sieltä kotiin tullaan, ei varmaankaan ole mitään helppoa mennä johonkin muslimimaahan "oppimaan" uusia tapoja, jotka siellä enemmänkin normeja ovat.

        Sääliksi käyvät, tyhmät tyttöset. Olishan ollu täysin mahdollista myös "Palomallekin" niin käydä. Mutta sanon vaan, ei hävetä, yhtään.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Kyllä todellakin häpäisit itsesi.
        ***
        Seuraavan kolmen tunnin ajan profiilikuvassani on "lakupekkani" ja "mulanttini".
        Minä mitään ulkomaalaisten perään, olin ulkomailla ja ne ulkomaalaiset jahtasivat minua :)

        Heheh,,sen verran kävi "arvolle" että jouduit kuvalla todistamaan ettet hairahtunut laku-pekkoihin..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Heheh,,sen verran kävi "arvolle" että jouduit kuvalla todistamaan ettet hairahtunut laku-pekkoihin..

        Minulle kaikki ihmiset ovat samanarvoisia, niin lakuPekat kui Aatu-aaveet. En häpeäisi pätkääkään jos lapseni olisivat tummaihoisia.
        Laitoin kuvan, koska valheet jäävät paremmin ihmisen mieleen kuin totuus, ellei asiaa korjaa ajoissa.
        Myötähäpeäni sille joka tällaisen aivopierun päästi saastuttamaan ilmaa on todella suuri.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Minulle kaikki ihmiset ovat samanarvoisia, niin lakuPekat kui Aatu-aaveet. En häpeäisi pätkääkään jos lapseni olisivat tummaihoisia.
        Laitoin kuvan, koska valheet jäävät paremmin ihmisen mieleen kuin totuus, ellei asiaa korjaa ajoissa.
        Myötähäpeäni sille joka tällaisen aivopierun päästi saastuttamaan ilmaa on todella suuri.

        Asiassa jotakin samaa kuin saksalaisten mukaan sodan aikana lähteneiden tuhansien suomalaisnaisten "ajatusmaailmassa" ja tekemisissä.

        Eikä sakemannikaan niitä sitten kovin arvostanut, taisivat osan heittää mereen kotiinpäin seilatessaan.

        Samoin potkaisee "pihalle" matu sen suomalaisen naisensa kunhan omat tarkoitusperät ovat saavutettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiassa jotakin samaa kuin saksalaisten mukaan sodan aikana lähteneiden tuhansien suomalaisnaisten "ajatusmaailmassa" ja tekemisissä.

        Eikä sakemannikaan niitä sitten kovin arvostanut, taisivat osan heittää mereen kotiinpäin seilatessaan.

        Samoin potkaisee "pihalle" matu sen suomalaisen naisensa kunhan omat tarkoitusperät ovat saavutettu.

        Se on suomi-naisella pariutumismarkkinoilla tie tukossa, jos on riippakivenä pari suklaasimäistä käkkäräpäätä, siinä suomi-poika nostaa kiiruusti käden pystyyn stop tykkänään.
        Moni tytöntyllerö on iävästi pettynyt ja katkerat itkut vääntänyt.
        Mutta, mitäs meni livauttamaan aarrettaan oudolle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa ei mielestäni ollut kyse mistään häpäisystä, ja sitäpaitsi: Noin on käynyt tosi monelle, ja tulee edelleenkin käymään, siksi innokkaita näyttävät olevan nuoret naiset ulkomaalaisten perään. Niin lie käynyt aikoinaan Palomallekin.

        Se oli henkilöön menevä loukkaus ja mautonta herjaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No saattoi olla seitin-ohuesti yleistetty, mutta niin vaan käsittämättömän monille on käynyt, ja itkun kanssahan sieltä kotiin tullaan, ei varmaankaan ole mitään helppoa mennä johonkin muslimimaahan "oppimaan" uusia tapoja, jotka siellä enemmänkin normeja ovat.

        Sääliksi käyvät, tyhmät tyttöset. Olishan ollu täysin mahdollista myös "Palomallekin" niin käydä. Mutta sanon vaan, ei hävetä, yhtään.

        Tyhmä ei ymmärrä edes hävetä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on suomi-naisella pariutumismarkkinoilla tie tukossa, jos on riippakivenä pari suklaasimäistä käkkäräpäätä, siinä suomi-poika nostaa kiiruusti käden pystyyn stop tykkänään.
        Moni tytöntyllerö on iävästi pettynyt ja katkerat itkut vääntänyt.
        Mutta, mitäs meni livauttamaan aarrettaan oudolle!

        Pidätkö ittees sivistyneenä ihmisenä ?


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Kyllä todellakin häpäisit itsesi.
        ***
        Seuraavan kolmen tunnin ajan profiilikuvassani on "lakupekkani" ja "mulanttini".
        Minä mitään ulkomaalaisten perään, olin ulkomailla ja ne ulkomaalaiset jahtasivat minua :)

        Pikku tyttö on ilmeinen Shirley Temple ja naapurin pojanJahvetti. Ilmiselvä vanha kuva, näkee myös kuvan vanhata caarasta!
        Fake news!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiassa jotakin samaa kuin saksalaisten mukaan sodan aikana lähteneiden tuhansien suomalaisnaisten "ajatusmaailmassa" ja tekemisissä.

        Eikä sakemannikaan niitä sitten kovin arvostanut, taisivat osan heittää mereen kotiinpäin seilatessaan.

        Samoin potkaisee "pihalle" matu sen suomalaisen naisensa kunhan omat tarkoitusperät ovat saavutettu.

        Luoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pikku tyttö on ilmeinen Shirley Temple ja naapurin pojanJahvetti. Ilmiselvä vanha kuva, näkee myös kuvan vanhata caarasta!
        Fake news!

        Vuosi on luultavasti '79.
        Laitoin loppuyöksi uuden kuvan, todennäköisesti vuodelta 78. Minun pikku mulattimussukat :)
        Esittely päättyy huomenaamulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkea sairasta sitä saa lukeakin, ei ole matkailu avartanut tätä lastesi ulkonäköä arvuuttelevan rasistikommentoijan elämää.

        Korppis

        Joo joo, matkailuhan "avartaa" sairastumaan korona-virukseen, ja samalla tartuttamaan läheiset ja satoja muitakin ! Moni kuolee taas "matkailijan" kivikasojen katselun vuoksi.
        Matkailuhimon typerryttämien hölmöläisten vuoksi tulee moni taas kuolemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo joo, matkailuhan "avartaa" sairastumaan korona-virukseen, ja samalla tartuttamaan läheiset ja satoja muitakin ! Moni kuolee taas "matkailijan" kivikasojen katselun vuoksi.
        Matkailuhimon typerryttämien hölmöläisten vuoksi tulee moni taas kuolemaan.

        Ne eturivieetlat ei muista välitä, kunhan itse pääsee sinne turistirysiin lähettelemään kuvia exoottisista syömisistään. Se on niille matkan päätarkoitus, että pääsee lähettämään ruokakuvia. Ilmeisesti lapsena
        nälkää nähneitä ja muutenkin kaltoin kohdeltuja. Ihan oikein, että saavat nyt virua karanteenissa karjalautoillaan.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Vuosi on luultavasti '79.
        Laitoin loppuyöksi uuden kuvan, todennäköisesti vuodelta 78. Minun pikku mulattimussukat :)
        Esittely päättyy huomenaamulla.

        Tarkoitit varmaankin "mutanttimussukat"?
        Liittyvätkö ne jotenkin siihen salaiseen tehtävääsi tällä planeetalla...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitit varmaankin "mutanttimussukat"?
        Liittyvätkö ne jotenkin siihen salaiseen tehtävääsi tällä planeetalla...

        Ei kun parodioin ilmaisua "Mulantteja lienevät" jossa ano lipsui pahasti, suksi kulki välillä suossa välillä sorakankaalla :))


    • Anonyymi

      Historia ja se "yleis-sivistys" suorastaan pursuvat Lähi- Idän miekkosten puuhaillessa
      Kreikan leirillä:


      Piti ilmeiseti saada lapsi itkemään no sehän onnistui hienosti pitämällä lasta nuotion kuumuudessa jonkun aikaa, ja vielä läpsimällä..

      Sitten kiiruusti jonkun toimittajaryhmän kuvattavaksi..on se niin surullista..
      (Suvakki ei voi pidättää kyyneleitään, vaan ulvonee sellaisen lammikollisen)

      Ja taas on yksi kusetus onnistunut!



      https://twitter.com/AmyMek/status/1234439481295376384

      • Anonyymi

        Ei niitä lapset säälitä! Lähettävät sumeilematta itsemurhapommittajiksi ynnä muiksi tuholaisiksi. Toisaalta, naisia ja lapsiahan saa aina uusia, mitäpä niistä, kunhan MIES on turvassa SPR tantan hameen helman alla tai jonkun "Vihreen" kotivävynä?

        Siksi varmaankin yli 70 % miespuoleisia "pakolaisissa"
        (ja onhan totta että lähi-idän naiset ovat kyllä susi-rumia puuttuvinen hampaineen ja on helppo ymmärtää miksi hyvä aasi on arvokkaampi kuin se vaimo)


      • Anonyymi

        Fake news ! Valevideo. Taas persujen äänestäjä on mennyt halpaan.


      • Anonyymi

        Persujen äänestäjää on niin helppo k*settaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fake news ! Valevideo. Taas persujen äänestäjä on mennyt halpaan.

        Todista, muuten valetta!


      • Anonyymi

        Persumielisten jutut hipoo jo hulluutta. Ne on yhtä aivopestyjä ku ISIS porukka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persujen äänestäjää on niin helppo k*settaa.

        Jospa sinua on kustu silmään eli kusetettu ,
        ettet poloinen itse näe, kustulla silmälläsi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jospa sinua on kustu silmään eli kusetettu ,
        ettet poloinen itse näe, kustulla silmälläsi!

        Persuilijat on Suomen fundamentalisteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persuilijat on Suomen fundamentalisteja.

        Isikseen verrattavaa porukkaa. Äärisekopäitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isikseen verrattavaa porukkaa. Äärisekopäitä.

        Vaihda levyä vai onko levi sinussa?


      • Anonyymi

        "Ykfittäiftapauf" suurella varmuudella tuollainen,,nuotiolla kärventäminen!
        (sanoisi tuohon Haloska)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ykfittäiftapauf" suurella varmuudella tuollainen,,nuotiolla kärventäminen!
        (sanoisi tuohon Haloska)

        Uskotteko te uusnatsien valevideoita ?
        Älkää hyvät ihmiset uskoko. Ne on valhetta.
        Niillä on vain tarkoitus saada persuille lisää ääniä
        ja rasismia leviämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskotteko te uusnatsien valevideoita ?
        Älkää hyvät ihmiset uskoko. Ne on valhetta.
        Niillä on vain tarkoitus saada persuille lisää ääniä
        ja rasismia leviämään.

        Ei ollut "natsien" video,,näyttäisivät olevan mustasta parrasta ja hiuksista päätellen lähi-idän asukkeja, ja samaa toki kertoo arabimainen raakalaisuus lasta käsitellessä.
        Hm,,ja puhuvat arabiaa...

        Jenkkiläisen naispuoleisen toimittajan kuvaama video.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Historiaa pitäisi jokaisen lukea. Kouluaikana se tuntui kiinnostavalta. Jäi sitten kun duunariksi köyhän kodin poikana jouduin. Nyt minuu kiinnostais lukea esim. Paasikiven muistelmat.
      Myös teokset metsäsuomalaisten elämä ruotsinmaalla. Sukuamme eli siellä. Varmaan kirkonkirjoissa olisi ainakin heidän suomeen paluustaan tietoja.

      • Anonyymi

        Voit samalla tutustua Ruotsin sotahistoria suurtekoihin alkaen Suomen sodasta 1808 ja Klingsborgista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voit samalla tutustua Ruotsin sotahistoria suurtekoihin alkaen Suomen sodasta 1808 ja Klingsborgista.

        Jostain syystä Ruotsin sotahistoria ei kiinnosta, koska ruotsalaiset koetaan suomessa miehittäjinä.
        Kuitenkin Suomi oli osa ruotsia. He riistivät suomalaisia mm. kohtuuttomalla verotuksella.
        "Käsissä Klaus Flemingin ol ohjat maamme armaan". Muistan tuon pätkän historia kirjasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voit samalla tutustua Ruotsin sotahistoria suurtekoihin alkaen Suomen sodasta 1808 ja Klingsborgista.

        Ruotsin sotahistoria nykypäivinä: Maailman ohuin kirja.
        Keskittyneet lähinnä omaan sisällis-sotaansa matujen kanssa.
        Ja veikkaan, että tulevat häviämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruotsin sotahistoria nykypäivinä: Maailman ohuin kirja.
        Keskittyneet lähinnä omaan sisällis-sotaansa matujen kanssa.
        Ja veikkaan, että tulevat häviämään.

        Vieläkin ohuempi teos löytyy:
        Ruotsalainen huumori kautta aikojen.
        Ruotsin Sotalippuhan on valkoinen risti valkoisella pohjalla.


    • "...Rauhaan pääsi sankari,
      maa Svean hänet kätki turvahansa;
      jalosti sielläkin hän taisteli,
      ja tuskinpa se päivä koskaan koittavi,
      kun hänt’ ei muista Svean jalo kansa.
      Mut sankarmaassa vaikka unhotuksiin jäis
      tää muisto suurempien muistoin kautta,
      nimensä jos ei sydänt’ enää sytyttäis
      ja kuluneine kirjaimineen hyljättäis
      tuon uskollisen suomalaisen hauta,
      ei miehen maine kuolis kuitenkaan,
      ei, henki rientäis ylpeällä miellä
      laineiden poikki syliin synnyinmaan;
      tääll’ ei hän unhotukseen joudu milloinkaan,
      tääll’ elää hän, vaikk’ onkin hauta siellä."

      Ketä sotasankaria J.L. Runeberg hehkutti tässä runossa?

    • Anonyymi

      Olisi käsittämätöntä, että näin hyvän aloituksen lopputulos
      on fiasko, ellei tietäisi mikä se nimenomainen sivistyksen taso tällä palstalla on.
      Sen perusteella lopputulos ei ole yllätys, vaan se oli suorastaan ennustettavissa.

      • Anonyymi

        Noh, äläs nyt, onhan keskusteltu niin Runebergistä kuin saksalaisten "morsiamista" yleisempiä asioita unohtamatta? "Fiaskoksi" lukisin sellaisen aloituksen, joka ei ketään jaksaisi kiinnostaa
        vaan kovasti näyttää kaikenlainen maahanmuutto, niin mennyt kuin tulevakin kiinnostavan?

        Huvittaviakin, ainakin osin, kirjoituksien ja videoiden yms. todisteaineistojen tuomat "vastaukset" kuten "Kremlissä tehty" "Valevideo" "Pietarin trolli" yms. täydellisen perustelemattomat möläytykset - jotka ymmärrettävä todellisten argumenttien totaali-puutteen aiheuttamiksi älyttömyyksiksi. Sellaiseen on sitten lähdettävä sinisilmäsuvakin
        koska muutakaan ei ole?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noh, äläs nyt, onhan keskusteltu niin Runebergistä kuin saksalaisten "morsiamista" yleisempiä asioita unohtamatta? "Fiaskoksi" lukisin sellaisen aloituksen, joka ei ketään jaksaisi kiinnostaa
        vaan kovasti näyttää kaikenlainen maahanmuutto, niin mennyt kuin tulevakin kiinnostavan?

        Huvittaviakin, ainakin osin, kirjoituksien ja videoiden yms. todisteaineistojen tuomat "vastaukset" kuten "Kremlissä tehty" "Valevideo" "Pietarin trolli" yms. täydellisen perustelemattomat möläytykset - jotka ymmärrettävä todellisten argumenttien totaali-puutteen aiheuttamiksi älyttömyyksiksi. Sellaiseen on sitten lähdettävä sinisilmäsuvakin
        koska muutakaan ei ole?

        maissiiiii !!!


      • Anonyymi

        Mitä sinä ylisivistynyt 11.48 teet täällä tollojen palstalla ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sinä ylisivistynyt 11.48 teet täällä tollojen palstalla ?

        Sitä ihmettelen itsekin, miksi tänne poikkesin.


    • Anonyymi

      Kommenteista päätellen harva on ymmärtänyt aloitusta ollenkaan.
      FT Ari Haasion hyvä kolumni on tainnut useimmilta jäädä kokonaan lukematta.

      • Anonyymi

        FT Haasio punavihreässä kuplassaan latelee sitä samaa sontaa jota suvakit ja ääriliberaalit aina jaksavat toistaa. Eipä ole tuonkaan juipin pään sisään juuri muuta mahtunut, ja voidaan sanoa: Koulunkäynti mennyt täysin hukkaan, housunpersaukset vaan kuluneet!


      • Anonyymi

        Niihä . Aloituksen tekijä käytti Haasiota keppihevosena, päästäkseen mieliaiheisiinsa eli Suomessa esiintyvään: rasismiin, väkivaltaan sekä maahanmuuton vastaisuuteen , nähden uusnatseja siellä sun täällä.
        Siinä oli sytykkeitä leirinuotioon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niihä . Aloituksen tekijä käytti Haasiota keppihevosena, päästäkseen mieliaiheisiinsa eli Suomessa esiintyvään: rasismiin, väkivaltaan sekä maahanmuuton vastaisuuteen , nähden uusnatseja siellä sun täällä.
        Siinä oli sytykkeitä leirinuotioon.

        Kyllä. Ihmetellä saa, kuinka kuitenkin aloittaja voi ja uskaltaa tänne kai lähinnä ilmestyskirjan petojen ja rasistien, natsien maahan lomailemaan ajoittain tulla?

        Mutta välittömästi muistin, käyväthän somalitkin "sodan runtelemassa" ja väkivaltaisessa kotimaassaan täysin pelotta? Usein jopa kuukausien mittaisilla "lepolomilla" koska Suomi on niiiiiin rasittava, ja töihin joutumisen pelko stressaa ankarasti?

        Ja samalla voi "hoidattaa" tytärten vaatimalla vaatimat alapään leikkaukset, ja mikä parasta:
        Suomi maksaa kaiken! Matkat mukaan lukien!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Ihmetellä saa, kuinka kuitenkin aloittaja voi ja uskaltaa tänne kai lähinnä ilmestyskirjan petojen ja rasistien, natsien maahan lomailemaan ajoittain tulla?

        Mutta välittömästi muistin, käyväthän somalitkin "sodan runtelemassa" ja väkivaltaisessa kotimaassaan täysin pelotta? Usein jopa kuukausien mittaisilla "lepolomilla" koska Suomi on niiiiiin rasittava, ja töihin joutumisen pelko stressaa ankarasti?

        Ja samalla voi "hoidattaa" tytärten vaatimalla vaatimat alapään leikkaukset, ja mikä parasta:
        Suomi maksaa kaiken! Matkat mukaan lukien!

        Viranomaisilta hölmöläisten touhua tuo lomailu Afrikassa ja muualla, kuin lasten alapään hoidoista. Me maksetaan verorahoistamme tuo hölmöys.
        Naisenergia jyllää suvakkiuden saralla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viranomaisilta hölmöläisten touhua tuo lomailu Afrikassa ja muualla, kuin lasten alapään hoidoista. Me maksetaan verorahoistamme tuo hölmöys.
        Naisenergia jyllää suvakkiuden saralla.

        maissii!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niihä . Aloituksen tekijä käytti Haasiota keppihevosena, päästäkseen mieliaiheisiinsa eli Suomessa esiintyvään: rasismiin, väkivaltaan sekä maahanmuuton vastaisuuteen , nähden uusnatseja siellä sun täällä.
        Siinä oli sytykkeitä leirinuotioon.

        Luet aloitusta kuin "piru raamattua".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luet aloitusta kuin "piru raamattua".

        Suomenna, miten piru lukisi aloitusta.


    • Anonyymi

      Ymmärtääkseni niin aloittaja kuin Haasiokin puolustaa sekä suomalaisia arvoja että muittenkin kansojen arvoa ja arvoja.

      Emme me paremmiksi tule omaksumalla
      uusanatsien ml. persut ja fasistien ajatuksia tai
      solvaamalla muunmaalaisia tai antamalla uusnatsien
      ml. persut ja fasistien polkea omia arvojamme alas.

      • Anonyymi

        Arvoja ja arvoja on monenlaisia, ja omaamalla muita arvoja kuin maailman syleilyn ja puitte halaamisen , ei oikeuta ketään kutsuttavan tai haukuttavan uusnatseiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvoja ja arvoja on monenlaisia, ja omaamalla muita arvoja kuin maailman syleilyn ja puitte halaamisen , ei oikeuta ketään kutsuttavan tai haukuttavan uusnatseiksi.

        On tiedossa uusnatseja, jotka itse tunnustavat olevansa niitä
        tai persumielisiä "natsahtavia"
        ja uusnatsit ovat marssineet julkisesti natsilippua kantaen.
        Tällä palstalla on kaksi henkilöä kertonut olevansa uusnatsi
        ja toinen lisäksi fasistikin ja monen muun kirjoitukset ovat samanlaisia.
        Uusnatsien ja rasistien kirjoituksissa ei ole juuri mitään eroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tiedossa uusnatseja, jotka itse tunnustavat olevansa niitä
        tai persumielisiä "natsahtavia"
        ja uusnatsit ovat marssineet julkisesti natsilippua kantaen.
        Tällä palstalla on kaksi henkilöä kertonut olevansa uusnatsi
        ja toinen lisäksi fasistikin ja monen muun kirjoitukset ovat samanlaisia.
        Uusnatsien ja rasistien kirjoituksissa ei ole juuri mitään eroa.

        En pakolaisvastaisia kirjoituksia pysty erottamaan ihan heti uusnatsien kirjoituksista,
        samaa pimeää rasismia niissä on, joskus eri sävyin tai eri korostuksin,
        kotimaisilta ääripopulisteilta kai alunperin omaksuttua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tiedossa uusnatseja, jotka itse tunnustavat olevansa niitä
        tai persumielisiä "natsahtavia"
        ja uusnatsit ovat marssineet julkisesti natsilippua kantaen.
        Tällä palstalla on kaksi henkilöä kertonut olevansa uusnatsi
        ja toinen lisäksi fasistikin ja monen muun kirjoitukset ovat samanlaisia.
        Uusnatsien ja rasistien kirjoituksissa ei ole juuri mitään eroa.

        Ehken suvakki-poloisten latelemista kaikkein naurettavimpia nuo "Natsitukset"
        Natsi siellä,natsi täällä,natsit ne pomppii sänkyjen päällä!

        Varmaan unissaankin niitä "kuunatseja" näkevät..olisiko syytä hakeutua tohtorille?

        Pitäisiköhän...no tietenkin pitää...

        https://www.youtube.com/watch?v=0l_IiFwG1Bc

        Aah,,huvittaa,,suunnattomasti!


    • Anonyymi

      Palstan ikiomilla "mutanttininjoilla" taitaa olla jotain hampaankolossa palomaa vastaan vai miksi niin kauhea henk.koht. hyökkäys kiinnostavaan aloitukseen liittyen.
      Ei niin väärin v o i tyhmäkään ymmärtää aloitusta kuin kommenteista saa lukea.

      • Anonyymi

        Tästä olen prikulleen samaa mieltä. Paloma ei ole vaan kerta kaikkiaan palstatyrannille yhtään mieleen.
        Sairauksia kuitenkin on joka sorttia, patologinen omistusoikeus-kuvitelma tähän palstaan on erikoisimpia.

        S24 on nykyään suomalaisessa omistuksessa. Kuitenkin veikkaan, että kirjoittajien nälvijä, omistaja ei kuitenkaan ole.


    • Anonyymi

      Ylimielisyys kostautuu samoin kuin sadistinen kiusaaminen.
      Uhrit eivät unohda koskaan.

      • Anonyymi

        Jos on erimieltä tai kritisoi maahanmuuttoa siihen liittyviin epäkohtiin, niin jo suvakkikuoro huutaa kuin laitumelle päästetty lehmälauma.
        Täällä on muutama kiva kirjoittaja, joitten kommentteja on kiva lukea, mutta sitten ovat nämä laitumelle päästetyt , jotka vain mölyävät; rasisti, uusnatsi ja fasistia.
        Njaa, natsoja kertyi aikanaan kaulukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on erimieltä tai kritisoi maahanmuuttoa siihen liittyviin epäkohtiin, niin jo suvakkikuoro huutaa kuin laitumelle päästetty lehmälauma.
        Täällä on muutama kiva kirjoittaja, joitten kommentteja on kiva lukea, mutta sitten ovat nämä laitumelle päästetyt , jotka vain mölyävät; rasisti, uusnatsi ja fasistia.
        Njaa, natsoja kertyi aikanaan kaulukseen.

        Huru-ukkohan se siellä, uusnatsiksi tunnustautunut 60 plussassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on erimieltä tai kritisoi maahanmuuttoa siihen liittyviin epäkohtiin, niin jo suvakkikuoro huutaa kuin laitumelle päästetty lehmälauma.
        Täällä on muutama kiva kirjoittaja, joitten kommentteja on kiva lukea, mutta sitten ovat nämä laitumelle päästetyt , jotka vain mölyävät; rasisti, uusnatsi ja fasistia.
        Njaa, natsoja kertyi aikanaan kaulukseen.

        maissiii!!!!


    • Anonyymi

      Ei isänmaallisuus ole mihinkään kadonnut, se on vain muuten alkanut menemään päin vittua.

    • Anonyymi

      Vähän tuntui haikealta vuoden vaihteessa, kun entiset seitsenkymppiset lopettivat tai muuttivat tuonne seuraavaan porukkaan. Olin pahoillani, että en mahtunut palstalle tulokkaiden kanssa. Nyt havaitsen, millaista matalamielistä porukkaa tänne tuli, ja kiitän onneani, että älysin lähteä.
      Voin pahoin, kun ajattelen, että ympärilläni kaupan tungoksessa, busseissa tai vain kulkuväylillä kulkee tavallisen näköisiä suomalaisia ikäihmisiä, joiden ajatukset ja mielipiteet ovat tätä luokkaa, mitä tässäkin ketjussa näkee.
      Pelkään, että heitä on tuttavapiirissäni kuin koronaviruksen kantajia.

      • Anonyymi

        Sulaudumme kantasuomalaisina joukkoon, vain matut erottuvat pälpätyksellään ja värityksellään.
        Näin on maamme muuttunut, kun olimme nuoria vain heimoveljet keskenämme; oi niitä aikoja!


      • """Nyt havaitsen, millaista matalamielistä porukkaa tänne tuli, ja kiitän onneani, että älysin lähteä."""

        Niinkun mitä? Ethän sinä minnekään ole älynnyt lähteä.


      • Anonyymi

        Ruotsissa jo koronaviruksen takia jo ainakin yksi kuollut ihminen. WHO on julistanut koronaviruksen pandemiaksi.
        - täältä tähän -


    • Anonyymi

      Persut on jakaneet kansan kahtia. Ne on saaneet osan suomalaisista ihmisistä vihaamaan muunmaalaisia ja vihaamaan niitä suomalaisia, jotka suhtautuvat järjellisesti ja rauhallisesti pakolaisiin. Persujen "politiikka" saamme kiittää riitaisesta yhteiskunnasta. Persut loivat rasistin.

      • Anonyymi

        Asia on juuri päinvastoin. Suvakit noita raiskaajia ja murhamiehiä ovat Suomeen halunneet,,jopa tervetulleeksi toivottelemalla.."Meillä on Unelma" yms.hölmöydellä.
        Ja alkamalla paapomaan noita sotarikollisia! Jotka "Miesten miesten" lailla jättivät lapsensa, vaimonsa ja vanhuksensa sotaa käyvään maahan, pyrkien itse pää kolmantena jalkana pakoon..

        Sitä rasismia esiintyy vain ja ainoastaan suomalaisia tavallisia ihmisiä kohtaan.
        Ja se "rasisti" on suvakki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asia on juuri päinvastoin. Suvakit noita raiskaajia ja murhamiehiä ovat Suomeen halunneet,,jopa tervetulleeksi toivottelemalla.."Meillä on Unelma" yms.hölmöydellä.
        Ja alkamalla paapomaan noita sotarikollisia! Jotka "Miesten miesten" lailla jättivät lapsensa, vaimonsa ja vanhuksensa sotaa käyvään maahan, pyrkien itse pää kolmantena jalkana pakoon..

        Sitä rasismia esiintyy vain ja ainoastaan suomalaisia tavallisia ihmisiä kohtaan.
        Ja se "rasisti" on suvakki.

        maissii!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        maissii!!!!!

        Sotahuutoa kajautat, vai popcornia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sotahuutoa kajautat, vai popcornia?

        Maissikakut ovat nykyisin välipala suosikkejani. Reilusti kasvisrasvaa päälle ja hyvää on. Niistä puuttuu ne painoa lisäävät tekijät. Ostamani ovat olleet puolalaisia. Ovat suht edullisiakin.


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      138
      1678
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      113
      1295
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1202
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      87
      1110
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      188
      912
    6. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      83
      855
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      829
    8. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      90
      813
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      758
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      137
      692
    Aihe