Corona virus

Anonyymi

Onko Corona virus aiheuttanut mitään muutoksia tai toimenpiteitä Play del Inglesissä tai lähiympäristössä. Teneriffalla hotelli eristettiin mutta Gran Canarialta ei ole mitään tietoa. Ilmeisesti kaikki hyvin ?

131

5598

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Me kuollaan kaikki......

    • Anonyymi

      Ei ole muutoksia. Koko saarella on tämän hetken tiedon mukaan 1 sairastunut, joka voi hyvin ja 4 kantajaa.
      Tällä hetkellä kannattaa välttää matkustamista Manner-Kiinaan, Iraniin ja Pohjois-italiaan. Muualle voi matkustaa kuten ennekin.

      Monet matkustavat Gran Canarialle jopa siksi, että siellä on turvallista, ja koronavaaraa on vähemmän kuin vaikka Englannissa, Saksassa tai jopa Helsingin sairaanhoitopiirin alueella.

      Tilanne tietysti voi muuttua nopeastikin.
      THL:n sivuilta saa suomeksi parhaan ja ajankohtaisimman tiedon siitä mihin matkustamista pitää välttää.

      • Anonyymi

        Mikä on tilanne Maspalomasin karnevaalien jälkeen. Satatuhatta turistia ja paikallista juhlii ja hölmöilee ensiviikon lopulla päätösjuhlassa/kulkueessa.


      • Anonyymi

        Parasta mennä tunturiin, autiomökkiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parasta mennä tunturiin, autiomökkiin.

        Ei kannata lähteä autiomökkiin. Lapissa on saman verran koronaviirusta kuin Gran Canarialla. Autiomökistä on pitkä matka lähimmälle terveysasemalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata lähteä autiomökkiin. Lapissa on saman verran koronaviirusta kuin Gran Canarialla. Autiomökistä on pitkä matka lähimmälle terveysasemalle.

        Ja viinakauppaan :)


      • Anonyymi

        Tarkoitatko arkunkantakjia? Niitä tarvitaan piakkoin kyllä enemmänkin. Ei 4 kpl riitä vielä alkuunkaan.


      • Anonyymi

        Noinhan se oli kuukausi sitten. Nyt pelkästään Teneriffalla sairastuneita on yli 1000 ja kuolleita yli 50.
        Ei nyt jaksa ajatella sinne menoa kun vasta työllä ja vaivalla pois päästiin.
        Nautitaan kevään raikkaudesta Suomessa!


    • Anonyymi

      Terve menoa Granille. Hyvää matkaa.
      Tai pysykää koronasta panikoivassa Suomessa.
      Me Teneriffalla emme halua korona hysteerisiä turisteja rauhaamme häiritsemään.

    • Anonyymi

      On siinä kyllä melkoinen riski kuitenkin. Inglesissäkin on pienellä alalla valtava määrä hotelleja. Yhdestä sisäänkäynnistä liikkuu päivässä jopa tuhansia ihmisiä. Ruokailut ovat suurissa saleissa, joissa Calimankin takia ihmiset rykivät jatkuvasti. Sitten voivat tartuttaa oireettomana useita päiviä toisiaan. Pyöritään massatapahtumissa ym. Vaarassa on laueta kerralla pommi, jossa useita hotelleja joutuu karanteeniin ja resurssit loppuvat viranomaisilta heti alkuunsa. Pariskunnat, jotka asuvat pienissä hotelleissa omilla sisäänkäynnillä ja laittavat itse ruuat, ovat aivan eri tasoilla riskin suhteen kuin monet muut lomalaiset, jotka pyörivät viihteen parissa. Kuka sitten edes uskaltaa palata koneella takaisin? Saattaa joutua karanteeniin pieneen huoneeseen hotelli, jossa ei voi laittaa ruokia, eikä ole ruokailujakaan hotellissa. Toista on Suomessa kun asutaan tilavissa asunnoissa monesti omalla sisäänkäynnillä ja terveydenhuolto aivan eri tasolla johonkin Espanjaan verrattuna. Nyt perutaan jo paljon ulkoilmassakin olevia tapahtumia, joissa on riski pienempi.

      • Anonyymi

        Terveydenhuolto on täällä Espanjassa vähintään Suomen tasolla, mielestäni vielä parempi.
        Olen käynyt yliopistosairaalassa yli 70 kertaa eri sairauksien vuoksi.

        Yksi sairaus, joka minulla on, mutta minulla ei ollut siitä todistusta, testattiin täällä ja voin sanoa, että tutkimukset olivat paremmat, kuin Suomessa.

        Mikäli on ollut jonoa, usein lähettävät yksityiselle.

        Ja kaikkein parasta, kaikki terveydenhuolto, omalääkäri, yo-sairaala, laboratoriot ja lähetteellä yksityiselle on ilmaista.
        Valtaosassa lääkkeissä omavastuu 10%.

        PS. Olen eläkeläinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Terveydenhuolto on täällä Espanjassa vähintään Suomen tasolla, mielestäni vielä parempi.
        Olen käynyt yliopistosairaalassa yli 70 kertaa eri sairauksien vuoksi.

        Yksi sairaus, joka minulla on, mutta minulla ei ollut siitä todistusta, testattiin täällä ja voin sanoa, että tutkimukset olivat paremmat, kuin Suomessa.

        Mikäli on ollut jonoa, usein lähettävät yksityiselle.

        Ja kaikkein parasta, kaikki terveydenhuolto, omalääkäri, yo-sairaala, laboratoriot ja lähetteellä yksityiselle on ilmaista.
        Valtaosassa lääkkeissä omavastuu 10%.

        PS. Olen eläkeläinen.

        Hienoa, että kontrolli toimii.
        12 asiatonta viestiä poistettu.


      • Anonyymi
        PlayadeArinaga kirjoitti:

        Hienoa, että kontrolli toimii.
        12 asiatonta viestiä poistettu.

        Suurin osa noista poistetuista on ollut täysin asiallisia. Yhtenä esimerkkinä oma täysin asiallinen viestini corona viruksesta. Automatiikka jostain syystä poistelee asiallisiakin viestejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terveydenhuolto on täällä Espanjassa vähintään Suomen tasolla, mielestäni vielä parempi.
        Olen käynyt yliopistosairaalassa yli 70 kertaa eri sairauksien vuoksi.

        Yksi sairaus, joka minulla on, mutta minulla ei ollut siitä todistusta, testattiin täällä ja voin sanoa, että tutkimukset olivat paremmat, kuin Suomessa.

        Mikäli on ollut jonoa, usein lähettävät yksityiselle.

        Ja kaikkein parasta, kaikki terveydenhuolto, omalääkäri, yo-sairaala, laboratoriot ja lähetteellä yksityiselle on ilmaista.
        Valtaosassa lääkkeissä omavastuu 10%.

        PS. Olen eläkeläinen.

        Maltalla paljon korona virusta ja lääkintähoito hyvin heikkoa. On syytä välttää Maltalle matkustamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terveydenhuolto on täällä Espanjassa vähintään Suomen tasolla, mielestäni vielä parempi.
        Olen käynyt yliopistosairaalassa yli 70 kertaa eri sairauksien vuoksi.

        Yksi sairaus, joka minulla on, mutta minulla ei ollut siitä todistusta, testattiin täällä ja voin sanoa, että tutkimukset olivat paremmat, kuin Suomessa.

        Mikäli on ollut jonoa, usein lähettävät yksityiselle.

        Ja kaikkein parasta, kaikki terveydenhuolto, omalääkäri, yo-sairaala, laboratoriot ja lähetteellä yksityiselle on ilmaista.
        Valtaosassa lääkkeissä omavastuu 10%.

        PS. Olen eläkeläinen.

        Olen matkoillini kohdannut espanjalaisen terveydenhuollon (yksityisen) ja mielestäni se on huono. Vr korona.



      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terveydenhuolto on täällä Espanjassa vähintään Suomen tasolla, mielestäni vielä parempi.
        Olen käynyt yliopistosairaalassa yli 70 kertaa eri sairauksien vuoksi.

        Yksi sairaus, joka minulla on, mutta minulla ei ollut siitä todistusta, testattiin täällä ja voin sanoa, että tutkimukset olivat paremmat, kuin Suomessa.

        Mikäli on ollut jonoa, usein lähettävät yksityiselle.

        Ja kaikkein parasta, kaikki terveydenhuolto, omalääkäri, yo-sairaala, laboratoriot ja lähetteellä yksityiselle on ilmaista.
        Valtaosassa lääkkeissä omavastuu 10%.

        PS. Olen eläkeläinen.

        Tulit asian ytimeen:Suomessa lääkkeet on kalliita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen matkoillini kohdannut espanjalaisen terveydenhuollon (yksityisen) ja mielestäni se on huono. Vr korona.

        Olen samaa mieltä!


    • Anonyymi

      Nyt on jo ilmeisesti myös Maspalomasissa todettu tartuntoja. Viranomaiset yrittävät salata tietoja. On kuitenkin jäljitetty oikein tasokkaaseen hotelliin.

    • Anonyymi

      On mahotonta

    • Anonyymi

      Kanarialla kun menee vaativimmissa asioissa lääkäriin, niin olisi hyvä olla itse lääkäri. Aivan uskomattomia mokia tekevä, joita Suomessa jo sairaanhoitajatkin kauhistelevat. Montako on pelastettu ambulanssilentojen avulla Suomessa? Miksi yleensä tarvitsee maksaa kymmeniätuhansia maksavia lentoja, jos osaisivat hoitaa. Antti Rinteenkin melkein tappoivat, mutta kun pääsi Suomeen löytyi heti oikea diagnoosi. Kyllä niiden taito rajoittuu flunssan hoitoihin ym. yksinkertaisiin juttuihin.

    • Anonyymi

      Peräänkuulutin alkuviikosta viikonlopun karnevaalikulkueen vaikutuksia viruksen leviämiseen (ylläpito poisti viestin asiattomana). Nyt näyttää siltä, että yli 1000 hengen tapahtumat kielletään eli kulkuetta ei nähdä.

      • Anonyymi

        Iltaa Puerto de la Cruzista!
        Mitä? Karnevaalit oli ja meni tältä vuodelta.
        Seuraavaksi olisi pääsiäiskulkueet. Saapa nähdä. Eppäilen kyllä että joudutaan perumaan. Eilen olimme Santa Cruzissa ostoksilla ja hiljaista oli. Ihmiset olivat todellakin jääneet kotiin. Täällä on ollut ainakin tähän asti oikein hyvä tilanne.
        Jatkosta ei sitten tiedäkään.
        Ymmärrän hyvin, että riskiryhmään kuuluvat ovat paenneet Suomeen "hyvän sään aikaan".


    • Anonyymi

      Ne ovat vaan nämä yleiset muutokset jotka ovat astuneet voimaan eilen Suomessa suosituksena on ette matkustettaisiin ulkomaille tai muuannekaan, ottaen huomioon myös ilmastolliset näkökohdat kokonaisuudessaan. Mikäli nyt tulee sitten muita mahdollisia rajoituksia coronavirukseen ja muuhunkin liittyen palataan myöhemmissä kannanotoissamme niihin. Ei minulla nyt tässäyhteydessä ole muuta asiaanliittyen kerrottavaa.

    • Anonyymi

      Aurinkomatkalaisia Kanarialle ei ainakaan tule ennen huhtikuun 13. päivää, koska kaikki aurinkomatkat kaikkialle on peruttu kuukaudeksi.

      • Anonyymi

        Joo mutta TUI ei välitä suomalaisten terveydestä. Raha on tärkeämpää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo mutta TUI ei välitä suomalaisten terveydestä. Raha on tärkeämpää.

        Suoraselkäisyyttä Aurinkomatkoilta. Itsellä aikomus peruuttaa TUI matka, mutta olen vielä säästellyt mielipahaa kun peruutus ja jopa jonotusaikakin menee omaan piikkiin kun eivät kerkiä vastaamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo mutta TUI ei välitä suomalaisten terveydestä. Raha on tärkeämpää.

        Kyllä se TUIkin jossain kohtaa lopettaa. Jos ei itse älyä sille kerrotaan että nyt lennot loppuu.
        Kukkaruukusta asiaan... A ei vielä taida tajuta taudin vakavuutta vaan postailee mitättömyyksiään niin kuin mitään ei olisi tapahtunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se TUIkin jossain kohtaa lopettaa. Jos ei itse älyä sille kerrotaan että nyt lennot loppuu.
        Kukkaruukusta asiaan... A ei vielä taida tajuta taudin vakavuutta vaan postailee mitättömyyksiään niin kuin mitään ei olisi tapahtunut.

        Niin ja TUIkin lopettaa nyt heti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se TUIkin jossain kohtaa lopettaa. Jos ei itse älyä sille kerrotaan että nyt lennot loppuu.
        Kukkaruukusta asiaan... A ei vielä taida tajuta taudin vakavuutta vaan postailee mitättömyyksiään niin kuin mitään ei olisi tapahtunut.

        Myös Tjareborgilla äkkilähtöjä n 250 e:llä Kanarialle. Kuka lähtee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös Tjareborgilla äkkilähtöjä n 250 e:llä Kanarialle. Kuka lähtee?

        Heti lähtisin vaan kun paluulennosta ei ole tietoa. Ankin pitäisit tajuta se ettei paluulentoa ei välttämättä enää ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heti lähtisin vaan kun paluulennosta ei ole tietoa. Ankin pitäisit tajuta se ettei paluulentoa ei välttämättä enää ole.

        Ja myös Tjäreborg lopetti matkat..l


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heti lähtisin vaan kun paluulennosta ei ole tietoa. Ankin pitäisit tajuta se ettei paluulentoa ei välttämättä enää ole.

        Puerto Cruzista:
        Tällä viikolla on lähtenyt paljon tuttuja etuajassa Suomeen. Halpoja lentoja on ollut tarjolla äkkilähdöillä.
        Kaksi viikkoa pitäisi vielä kärvistellä täällä. Kaikki ohjelmat peruttu.
        Ei pahempaa paniikkia - vielä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se TUIkin jossain kohtaa lopettaa. Jos ei itse älyä sille kerrotaan että nyt lennot loppuu.
        Kukkaruukusta asiaan... A ei vielä taida tajuta taudin vakavuutta vaan postailee mitättömyyksiään niin kuin mitään ei olisi tapahtunut.

        Eiköhän TUIkin jo lopettanut.
        Kaikki pysähtyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän TUIkin jo lopettanut.
        Kaikki pysähtyy.

        Tjärellä on koko ajan halpoja lentoja. Suomeen vaan jos coviran pelottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tjärellä on koko ajan halpoja lentoja. Suomeen vaan jos coviran pelottaa.

        Hmm??? Coviranista ostin tänään jamón serranoa.
        WC-paperia hamstrataan ja tilaisuudet peruttu. Muuten ei erikoisempaa toistaiseksi....


    • Anonyymi

      Ja siltä varalta että muut viestit katoaa... Ei enää Kanarian matkoja tällä kaudella.

    • Anonyymi

      Suomessa Kotona on isompi ongelma kuin Kanarialla. Kaikilla saarilla yhteensä 55 tapausta, Suomessa monin verroin enemmän. Aihetta hysteriaan ei siis siellä olevilla ole, ainakaan vielä.

      • Anonyymi

        Aika tasoissa mennään kun Suomen väkiluku on 5,5milj. ja Kanariansaarten 2,2milj. yhteensä.
        Ei hysteriaa, mutta he joilla on sairauksia ja hoitosuhde Suomessa, parempi että menivät jo kuin kielipuolipotilaana täällä.


      • Anonyymi

        Ei hysteriaa, mutta sairastuneitten suhdeluku fifty-fifty Suomi vs. Kanaria!


      • Anonyymi

        Kyllä nyt on jo hysterian puolella
        P. Cruzissa. Paitsi huussipaperin, myös ruuan hamstraus on alkanut väellä ja voimalla. Hyllyt ammottavat tyhjyyttään. Samoin pakastealtaat. Saapi nähdä tuleeko täydennystä miten pian ja minkä verran.
        Mitäs jos Kanarian ilmatila suljetaan ja jäädään tänne? Fiksuimmat ennakoivat ja menivät jo Suomeen.


    • Anonyymi

      Kaupoista on jo käytännössä riisi, pasta, leipä, pavut ja vessapaperi loppu. Ravintolat, baarit ja kaikki muut liikkeet on kiinni maantantaista 16.3. alkaen koko Espanjassa, poislukien ruokakaupat ja apteekit. Myös ulkona liikkuminen on kielletty paitsi välttämättömistä syistä (esim. ruoan tai lääkkeiden ostaminen).

      • Anonyymi

        Joo, noin on. Tämä on oikeasti ISO juttu, vaikuttaa kaikkeen ja kaikkiin.
        Kuin maailmanloppu olisi tulossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, noin on. Tämä on oikeasti ISO juttu, vaikuttaa kaikkeen ja kaikkiin.
        Kuin maailmanloppu olisi tulossa.

        Nyt vaan ootellaan lentoa kotoiseen Suomeen. Moni jännittää liiankin kanssa pääseekö täältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt vaan ootellaan lentoa kotoiseen Suomeen. Moni jännittää liiankin kanssa pääseekö täältä.

        Onko siellä paljonkin todettuja coronatapauksia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko siellä paljonkin todettuja coronatapauksia?

        En ole kuullut/lukenut että täällä Puerto de la Cruzissa olisi vielä yhtäkään tapausta todettu.
        Lagunassa yksi ja Orotavassa yksi.
        Ovat karanteenissa. Minkä aikaa tilanne pysyy näin hyvänä, siinäpä kysymys.
        Suurin osa meistä ei ole lähtenyt pakomatkalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole kuullut/lukenut että täällä Puerto de la Cruzissa olisi vielä yhtäkään tapausta todettu.
        Lagunassa yksi ja Orotavassa yksi.
        Ovat karanteenissa. Minkä aikaa tilanne pysyy näin hyvänä, siinäpä kysymys.
        Suurin osa meistä ei ole lähtenyt pakomatkalle.

        Espanjaan julistettu poikkeustila, koskee varmaan Kanarian saariakin. Lentokentillä alkaa olla ruuhkia varmaankin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt vaan ootellaan lentoa kotoiseen Suomeen. Moni jännittää liiankin kanssa pääseekö täältä.

        Ei taida sitä lentoa tulla. Itse kai pitäisi järjestellä, mutta Suomen viranomaiset antoi jo ohjeen että pysykää siellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida sitä lentoa tulla. Itse kai pitäisi järjestellä, mutta Suomen viranomaiset antoi jo ohjeen että pysykää siellä.

        Pysytään mielellämme kun meidän koti on täällä. Juhannukseksi tarkoitus Suomen mökille pariksi kuukaudeksi.
        Viihdymme oikein hyvin Puertossa.


    • Anonyymi

      Ravintolat ja baarit suljetaan huomisesta alkaen 15 vuorokaudeksi.

      • Anonyymi

        Voi voi, ei ole herkkua aurinkomailla elo.
        Kummasti kotmaa kutsuu.


      • Anonyymi

        Ne on suljettu jo nyt. Poliisi tyhjensi baarit viime yönä. Yleinen ulkonaliikkumiskielto on voimassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi, ei ole herkkua aurinkomailla elo.
        Kummasti kotmaa kutsuu.

        Samanlaista se on täällä lämpöisessä maassa kuin Suomessakin olla ja ootella coronan hellittävän, hysteriän häviävän. Tai ei sentään, ilmat on aurinkoiset, ei tuu räntää eikä vettä ja naapurit mukavia. Terassin kukat nupuillaan yms


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samanlaista se on täällä lämpöisessä maassa kuin Suomessakin olla ja ootella coronan hellittävän, hysteriän häviävän. Tai ei sentään, ilmat on aurinkoiset, ei tuu räntää eikä vettä ja naapurit mukavia. Terassin kukat nupuillaan yms

        No joo mut kun on ulkonaliikkumiskielto ja kaikki baarit ja ravintolat kiinni, nii ei se aurinko paljon lohduta, vai mitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No joo mut kun on ulkonaliikkumiskielto ja kaikki baarit ja ravintolat kiinni, nii ei se aurinko paljon lohduta, vai mitä?

        Enpä oo tähänkään mennessä (5 kk) viettänyt aikaani baareissa tai ravintoloissa, niin ei ole muutoksia. Iso puutarhaterassi kukkineen, viherkasveineen tuo oikein mukavat fiilikset. Lähikauppa avoinna, kaikkea on riittämiin. Senkun nautin vaan, lueskelen, katson tv ohjelmia, jotka tulevat areenan, cmooren, mtv:n kanavilta chromecastin kautta. Suomesta suoraan. Liikuntasessiot onnistuu ulkosalla oikein mainiosti terassilla. Tänään lämmintä 24 C°, pilviäkin taivaalla. Aurinko ja valo on hyvinkin lohdullista, etten sanoisi ihanaa kerrassaan. Toki sen takiahan täällä olenkin! Valon ja hyvän mielen <3


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä oo tähänkään mennessä (5 kk) viettänyt aikaani baareissa tai ravintoloissa, niin ei ole muutoksia. Iso puutarhaterassi kukkineen, viherkasveineen tuo oikein mukavat fiilikset. Lähikauppa avoinna, kaikkea on riittämiin. Senkun nautin vaan, lueskelen, katson tv ohjelmia, jotka tulevat areenan, cmooren, mtv:n kanavilta chromecastin kautta. Suomesta suoraan. Liikuntasessiot onnistuu ulkosalla oikein mainiosti terassilla. Tänään lämmintä 24 C°, pilviäkin taivaalla. Aurinko ja valo on hyvinkin lohdullista, etten sanoisi ihanaa kerrassaan. Toki sen takiahan täällä olenkin! Valon ja hyvän mielen <3

        Joo, samaa mieltä. Kun ei olla baarikärpäsiä niin eipä oo ongelmia vaikka saluunat kiinni ovatkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No joo mut kun on ulkonaliikkumiskielto ja kaikki baarit ja ravintolat kiinni, nii ei se aurinko paljon lohduta, vai mitä?

        Me ulkoilutetaan naapurin koiraa niin päästään itsekin lenkille. Ja jos koiraa ei ole pääsee silti. On menossa ruokakauppaan mutkan kautta suoraan. Mikäli kapakat ei houkuta niin oikein mukavaa on täällä Tenskulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi, ei ole herkkua aurinkomailla elo.
        Kummasti kotmaa kutsuu.

        Kutsuu-kutsuu, mutta kun ei enää pääse kotimaahan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä oo tähänkään mennessä (5 kk) viettänyt aikaani baareissa tai ravintoloissa, niin ei ole muutoksia. Iso puutarhaterassi kukkineen, viherkasveineen tuo oikein mukavat fiilikset. Lähikauppa avoinna, kaikkea on riittämiin. Senkun nautin vaan, lueskelen, katson tv ohjelmia, jotka tulevat areenan, cmooren, mtv:n kanavilta chromecastin kautta. Suomesta suoraan. Liikuntasessiot onnistuu ulkosalla oikein mainiosti terassilla. Tänään lämmintä 24 C°, pilviäkin taivaalla. Aurinko ja valo on hyvinkin lohdullista, etten sanoisi ihanaa kerrassaan. Toki sen takiahan täällä olenkin! Valon ja hyvän mielen <3

        Ainakin Suomeen on kulkeutunut tietoa ettei kaikkia kauppoja enää pidetä auki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä oo tähänkään mennessä (5 kk) viettänyt aikaani baareissa tai ravintoloissa, niin ei ole muutoksia. Iso puutarhaterassi kukkineen, viherkasveineen tuo oikein mukavat fiilikset. Lähikauppa avoinna, kaikkea on riittämiin. Senkun nautin vaan, lueskelen, katson tv ohjelmia, jotka tulevat areenan, cmooren, mtv:n kanavilta chromecastin kautta. Suomesta suoraan. Liikuntasessiot onnistuu ulkosalla oikein mainiosti terassilla. Tänään lämmintä 24 C°, pilviäkin taivaalla. Aurinko ja valo on hyvinkin lohdullista, etten sanoisi ihanaa kerrassaan. Toki sen takiahan täällä olenkin! Valon ja hyvän mielen <3

        Juu ei kannata paikallisia kanavia katsella, varsinkaan jos ei niistä mitään ymmärrä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kutsuu-kutsuu, mutta kun ei enää pääse kotimaahan.

        Toistaiseksi ei Teneriffalta Suomeen pääse. Kurja tilanne tietysti jos tuli yllättäen että voi joutua olemaan vaikka syksyyn asti.
        Tutut siellä olleet vankeina asunnoissaan nyt 4 viikkoa.


    • Anonyymi

      Poliisit tyhjensi baarit viime yönä kahden aikaan ja komensi kaikki kotiin. Tänään ei ole enää mikään paikka auki.

    • Anonyymi

      Ulkonaliikkumiskielto Kanarian saarilla

    • Anonyymi

      Kaikki ravintolat ja baarit ovat kiinni.

      • Anonyymi

        On se niin kamala paikka jos kapakat on kiinni. Elämä pilalla ihan tyystin.😩


      • Anonyymi

        "Kaikki ravintolat ja baarit ovat kiinni."

        Odotettavissa on siis runsaasti nälkään kuolevia turisteja.


    • Anonyymi

      Näin on apteekkiin ja lähikauppaan pääsee, mut ei lenkille ulos. Säännöistä pidettävä kiinne. Kuuma päivä tänään. Parit pivet ja silleen.

    • Anonyymi

      Kyllä olisi todellinen painajainen olla yksin eristyksissä. Täällä Suomessa oli taas hienot mökkeilyilmat. Luotettavaa tietoa ei ole kuinka paljon sairastuneita jo oli. Siellä voi jo viikonkin kuluttua olla aivan eri tilanne kuin nyt.

      • Anonyymi

        No voi voi! Älä huoli! Täällä pärjäillään oikein hyvin! Uutisoitu yhdestä tartunnasta, joka lienee jo hoidettu. Ei massoja porukkaa enää, joten hyvinkin turvallinen olo! Kaikenkaikkiaan, älä siellä kateile vaan keskity selviämään itsesi ja pelkosi kanssa! Kohta tulee kevät! Toivottavasti mielesi valon kautta tulee myös mukavan hyväksi! Turha jankuttaa tänne huonoa oloaan! Sitä ei enää oteta vastaan! Joten Adios!


      • Anonyymi

        Samoin Suomessakin tilanne muuttuu koko ajan.
        Eihän täällä kukaan yksin ole, eikä sen kummemmin eristyksissäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoin Suomessakin tilanne muuttuu koko ajan.
        Eihän täällä kukaan yksin ole, eikä sen kummemmin eristyksissäkään.

        Luki, että baarit ovat suljettu. Sinne kun tullaan vaan katselemaan naisia ja niitä riittää yleensä hyvin näihin aikoihin. Nyt joutuisi yksin olemaan hotellissa. Alkaa muutenkin nyt kiinnostus hiipumaan jatkuvan Calimankin vuoksi. Tähän aikaan oltaisiin ilman virusta. Kaikki ei laita ruokaa ja monissa hotelleissa sekin olisi mahdotonta nyt. Monet maksavat kovan hinnan, että lähtevät aikaisempaan pois. Mikähän on todella tilanne viikon päästä?


    • Anonyymi

      Kyllä nyt osaa arvostaa Suomea. Täällä herrastellaan omilla sisäänkäynneillä ulos ja voi touhuta kaikkea. Jos jollain on ongelmia on kätevä kuskata ruokaa ja hirveästi tuttuja auttamassa toisiaan. Montakohan tapausta sielläkin on viiden kilometrin sisällä? Täällä on kokonaisia kaupunkeja, joissa ei yhtään tapausta ja monet voivat mennä mökeilleen vaikka kuukausiksi touhuilemaan.

    • Anonyymi

      Kyllä tää spaniolien liiottelu koronan torjumiseksi on täyttä paskaa, toivon että niille urpoille alkaa tästä talouden alamäki

      • Anonyymi

        Eiköhän tässä tule koko eurooppaa koskeva taantuma.
        Varsinkin matkatoimistot, lentoyhtiöt,hotellit ja ravintolat suurissa vaikeuksissa.


    • Anonyymi

      Pääseeköhän tuolta Kanarialta enää pois, ainakin paljon lentoja lopetettu, jos pääsee niin hinnat varmaan pilvissä?

      • Anonyymi

        Ei taida enää päästä pois. Suomen ulkoministeriökin nostaa kädet pystyyn ja toteaa että pysykää siellä koska maa on suljettu. Jos tulee ongelmia otettava yhteyttä paikallisiin viranomaisiin ja jos sairastuu niin paikallisiin sairaaloihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida enää päästä pois. Suomen ulkoministeriökin nostaa kädet pystyyn ja toteaa että pysykää siellä koska maa on suljettu. Jos tulee ongelmia otettava yhteyttä paikallisiin viranomaisiin ja jos sairastuu niin paikallisiin sairaaloihin.

        Vain soutamalla pääsee, enäääään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida enää päästä pois. Suomen ulkoministeriökin nostaa kädet pystyyn ja toteaa että pysykää siellä koska maa on suljettu. Jos tulee ongelmia otettava yhteyttä paikallisiin viranomaisiin ja jos sairastuu niin paikallisiin sairaaloihin.

        Mitä kautta olette saaneet lentoja pois saarilta. Las Palmasin kenttä ainakin tukossa. Taitaa tulla retki aurinkorannikon kautta pois ja sieltä sitten Suomeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida enää päästä pois. Suomen ulkoministeriökin nostaa kädet pystyyn ja toteaa että pysykää siellä koska maa on suljettu. Jos tulee ongelmia otettava yhteyttä paikallisiin viranomaisiin ja jos sairastuu niin paikallisiin sairaaloihin.

        "Suomen ulkoministeriökin nostaa kädet pystyyn"

        Miten sinä kuvittelet ulkoministeriön voivan tuoda sinut pois Kanarialta, jos et itse pysty siihen? Ei Suomen ulkominsteriöllä ole mitään valtuuksia ja mahdollisuuksia vaikuttaa Gran Canarian lentokentän ja siellä operoivien lentoyhtiöiden toimintaan.

        Typerää olisikin sairastumisen jälkeen ottaa Kanarialta yhteys esimerkiksi suomalaiseen sairaalaan, kun saarellakin on sairaaloita. Miten kuvittelet suomalaisen sairaalan voivan parantaa Kanarialla olevan potilaan?


      • Anonyymi

        Ei ole pilvissä. Hinnat jopa halpoja, pitää vaan alkaa toimia pikaisesti kun matkatoimistot tuovat asiakkaitaan pois.


    • Anonyymi

      Tässä haeskelen halpoja lentoja p.de la cruziin. Pitäneekö ottaa omat eväät mukaan vai missä voi syödä jos hotellissa ei ole keittomahiksia? Retkikeittimen otan joka tapauksessa.

    • Anonyymi

      Aurinkorannikolla poliisi on alkanut sakottaa ihmisiä jotka on vaan muuten kävelemässä eikä ruoka ja apteekkiostoksilla. Mitenkäs on Kanarialla joko on sakotus alkanut? Eihän sielläkään ole mitään hätää kun on pitkä hiekkaranta jossa lenkkeilee.

    • Anonyymi

      Finnair on luvannut lennättää 2 ylimääräistä lentoa perjantaisin ja yhden lauantaisin. Frederikkiä ei tarvitsisi kylläkään palauttaa.

      • Anonyymi

        Kyllä se joitain porukoita ottaa päähän, että Frederik esiintyy koko kauden ja vetää todella hyvin porukkaa joka keikalle. Ovat siirtäneet esiintymisen 22.30 alkamaan ja silloin ehtii myydä alkoholiakin huomattavasti pitempään. Kyllä Reetu varmaan pelasti pitkälle tämän kauden kun vielä joutuivat kesken lopettamaan. Kaveri vetää tunnin esiintymisellä saman hinnan kuin Espanjassa on keskimääräinen palkka. Monet eläkeläisetkin Suomesta saavat pienemmän eläkkeen kun Reetu vetää tunnin keikalla.


    • Anonyymi

      Millaista siellä nyt on, kun Suomen uutisten mukaan kaikki hotellit on suljettu?
      Ovatko kaikki turistit jo päässeet pois saarelta?

      • Anonyymi

        Eipä kivaa ollut.. Kadut tyhjiä. Paikalliset sai käydä kaupoissa ja apteekissa. Ja tietty 1 kerrallaan turistit. 3kk hotellit kiinni ensi To alkaen. Oma suljetaan tänään.


    • Anonyymi

      Parisen viikkoa sitten oli vielä hirveä vähättely Kanarian jutuista näille, jotka epäröivät matkan suhteen. Nyt luki Kanarian aluella Koronavirusta kanavista henkilöistä 20 % työskentelee terveydenhoitoalalla. Mannerespanjassa vain 12 %.

      • Anonyymi

        hei tulin eilen Las Palmasista ,lennot loppuvat pika pikaa .ruokakaupassa 2asiakasta kerralla sisään ,jos kävelit kadulla ja poliisi puhutti 100euroa sakkoa jos huvikseen kävelit apteekki toinen mihin pääsi. kaksi viikkoa olimme melkein sisätiloissa mitä nyt parvekkeella tuli oltua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hei tulin eilen Las Palmasista ,lennot loppuvat pika pikaa .ruokakaupassa 2asiakasta kerralla sisään ,jos kävelit kadulla ja poliisi puhutti 100euroa sakkoa jos huvikseen kävelit apteekki toinen mihin pääsi. kaksi viikkoa olimme melkein sisätiloissa mitä nyt parvekkeella tuli oltua.

        Kuittia kysyivät jos ei ollut olit luvaton liikkuja. Taxiin otettiin yksi kerrallaan. Hyvä että pois pääsi. Moni jäi.. Lentoa odottelemaan.


    • Anonyymi

      Juuri oli tilasto käytettävissä ja siinä järkyttäviä lukuja esim. pelkästään Gran Canarian osalta vaikka turistit ovat työnnetty kotimaihinsa aikaa sitten. Kuolleita jo saman verran kuin koko Suomessa ja tartuntoja ilmoitetaan viidesosa Suomeen verrattuna. Eli kuolleisuus on todella kova sairastuneiden joukossa. Ei ihme, että niin kiire tuntuu olevan Suomeen näilläkin, jotka asuvat pitkiä kausia saarella.

    • Anonyymi

      Nyt tuli mieleen, että eihän sinne uskalla loppuvuodesta mennä ollenkaan, jos ei ole jo sairastanut Koronaa tai sitten rokotetta ei ole vielä saatu aikaan. Mikäli siellä sairastuu, niin miten pääsee pois ja näiden hoidossa ei kyllä jää henkiin.

      • Anonyymi

        Kaikki riippuu kaikesta, globaalisti. Kanarialaiset elävät turismilla, eli ovat riippuvaisia matkailijoista. Matkailijat lomailevat mielellään Kanarialla koska ilmasto siellä on useimpien mielestä mukavampi kuin räntäisessä Pohjoiseuroopassa. "Näiden hoidossa" kyllä pärjää ja jää henkiin, jos on normaali tilanne, eli ei pandemiaa tai epidemiaa. Kokemustakin on, lääkäri kävi hotellissa ja toi ensilääkkeet, ja kirjoitti reseptin jatkolääkitykseen. Soitti kahden päivän kuluttua ja varmisti että lääkitys on alkanut purra. Siis normaalitilanteessa, jossa Suomessa olisin joutunut ensin maanitteleman terveyskekuksen puhelinvastaajaa, sitten menemään kuumeisena päivystyksen jonoon neljäksi tunniksi, eikä luultavasti päivystyspoliklinikan lääkäri olisi perään soitellut.
        Jos olet sitä mieltä, että "näiden hoidossa ei kyllä jää henkiin." niin vältä aina matkustamista Kanarian saarille, ja pysy Suomessa, jossa omalääkärille pääsee kolmessa viikossa ja hammaslääkärille kahdessa kuukaudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki riippuu kaikesta, globaalisti. Kanarialaiset elävät turismilla, eli ovat riippuvaisia matkailijoista. Matkailijat lomailevat mielellään Kanarialla koska ilmasto siellä on useimpien mielestä mukavampi kuin räntäisessä Pohjoiseuroopassa. "Näiden hoidossa" kyllä pärjää ja jää henkiin, jos on normaali tilanne, eli ei pandemiaa tai epidemiaa. Kokemustakin on, lääkäri kävi hotellissa ja toi ensilääkkeet, ja kirjoitti reseptin jatkolääkitykseen. Soitti kahden päivän kuluttua ja varmisti että lääkitys on alkanut purra. Siis normaalitilanteessa, jossa Suomessa olisin joutunut ensin maanitteleman terveyskekuksen puhelinvastaajaa, sitten menemään kuumeisena päivystyksen jonoon neljäksi tunniksi, eikä luultavasti päivystyspoliklinikan lääkäri olisi perään soitellut.
        Jos olet sitä mieltä, että "näiden hoidossa ei kyllä jää henkiin." niin vältä aina matkustamista Kanarian saarille, ja pysy Suomessa, jossa omalääkärille pääsee kolmessa viikossa ja hammaslääkärille kahdessa kuukaudessa.

        Työterveyslääkärille mennään aina Suomessa samana päivänä. Ketkä eivät ole työterveyden piirissä pääsevät yksityiselle hetkessä. Vakavimmissa tilanteissa hetkessä sairaalan päivystykseen. Hoitajana kun on nähnyt näitä Espanjastakin tulleita jo lähes kolmenvuosikymmenen ajan, niin joskus tuntuu tosi pahalta. Sorrutaan aivan käsittämättömiin virheisiin, joihin Suomessa ei mitään mahdollisuuksia. Lääkärit eivät sano potilaille mitään kuin vihjaillen, mutta sattuu kuulemaan sivusta kun juttelevat keskenään näiden törppöilyistä...


      • Anonyymi

        Kyllä tuo asia varmasti mietityttää monia. Sairastuminen vieraalla maalla jo ajatuksena tuntuu pelottavalta.
        Ensi kaudelle tuskin tulee väkeä entiseen malliin.
        Kovin tuoreessa muistissa on jännityksen aika ennen evakuointilentomme 24.3. Teneriffalta Suomeen.
        Se hoidettiin mallikkaasti Finnairin isoilla laajarunkokoneilla ja me kaikki halukkaat pääsimme kotimaan kamaralle tavallista tasaisemmalla kyydillä. Noin puolella oli maskit valmiina ja muille Finnair jakoi sellaiset ja niitä myös käytettiin.
        Nyt on 8. päivä kotiuttamisesta ja terveinä ollaan toistaiseksi. Samoin tuttavamme samalta lennolta.
        Aika näyttää miten kaikkien yhteinen koronataistelu tulee päättymään ja miten elämä sen jälkeen jatkumaan.
        Entiseen ei ole paluuta pitkään aikaan.


      • Anonyymi

        On tässä tietämistä jo nyt ja pelottelevat syksyllä tulevalla uudella aallolla.


    • Anonyymi

      Annan blogi eipäs liioitella siellä.
      Kyllä Kanarialla on koronaa paljonkin.
      Tarkista aina päivitetyt tiedot ennenkuin kirjoitat.

      • Anonyymi

        A on niin viisas että tietää kaiken samoin kuin se Sotanainen ovat super tietäjiä kumpikin muut ei tiedä mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        A on niin viisas että tietää kaiken samoin kuin se Sotanainen ovat super tietäjiä kumpikin muut ei tiedä mitään.

        Missä piileskelevät oikeat Kanariansaarten asiantuntijat? Nämä tyypit ketä kirjoittivat asiaa eikä puutaheinää? Oli Granin, Teneriffan, Lanzan ja Fuerten konkareita. Nyt ei.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Missä piileskelevät oikeat Kanariansaarten asiantuntijat? Nämä tyypit ketä kirjoittivat asiaa eikä puutaheinää? Oli Granin, Teneriffan, Lanzan ja Fuerten konkareita. Nyt ei.

        En pidä itseäni asiantuntija.
        Näitä juttuja lukiessa, ei kannata pahemmin kommentoida.
        Palstan taso on ala-arvoista, ollut jo pitkään.


    • Anonyymi

      Malta matkailun jäteasema. Siellä korona voi hyvin . Vastatoimenpiteet nollan tasolla.

    • Anonyymi

      Jos ei oteta koronaa huomioon, Espanjassa terveydenhoito parempaa kuin Suomessa, kokemusta on molemmista. Jotka eivät ole käyneet muualla, ovat olevinaan tietäviä ja luulevat Suomen olevan maailmannapa

      • Anonyymi

        Nyt on kyllä otettava korona huomioon!
        Miksi muuten kaikki tutut Tenskulta käy terveysasioissa Suomessa? Hekin, jotka ovat kirjoilla siellä? Nurinkurista.
        Nytkin oli kauhea hätä päästä lennolle synnyinmaahan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on kyllä otettava korona huomioon!
        Miksi muuten kaikki tutut Tenskulta käy terveysasioissa Suomessa? Hekin, jotka ovat kirjoilla siellä? Nurinkurista.
        Nytkin oli kauhea hätä päästä lennolle synnyinmaahan.

        Jeps, jos luottaisivat Tenen lekureihin, eivät paniikissa säntäilisi Suomeen!!!!


      • Anonyymi

        Ei tää Suomi mikään maailmannapa oo.
        Mut kummasti vaan ihmiset halus tulla mieluummin Suomeen sairastamaan tai kuolemaan.
        Nostan hattua parille ystävälle jotka jäivät P. Cruziin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tää Suomi mikään maailmannapa oo.
        Mut kummasti vaan ihmiset halus tulla mieluummin Suomeen sairastamaan tai kuolemaan.
        Nostan hattua parille ystävälle jotka jäivät P. Cruziin.

        Hola Espanjan kävijänä käyn siellä lääkärissä ja lääkärillä ei ole niin kiire kuin Suomessa ,10minuuttia ja ulos näin toimivat lääkärit Suomessa. kun olin Tammikuussa Espanjassa olin tunnin kun lääkäri hoiti minua .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hola Espanjan kävijänä käyn siellä lääkärissä ja lääkärillä ei ole niin kiire kuin Suomessa ,10minuuttia ja ulos näin toimivat lääkärit Suomessa. kun olin Tammikuussa Espanjassa olin tunnin kun lääkäri hoiti minua .

        Totta varmasti tuo, että suomalaisilla lääkäreillä ei ole aikaa potilaalle. Jos vaiva ei ole vaikea tai vaarallinen, voi espanjalainen lääkäri olla jopa parempi.

        Nyt kun tilanne on tämä, Espanjassa asuvat ovat vyöryneet sankoin joukoin Suomeen osaavamman hoidon piiriin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeps, jos luottaisivat Tenen lekureihin, eivät paniikissa säntäilisi Suomeen!!!!

        Kyllä valtaosa niistä lähtijöistä oli niitä, jotka muutenkin olivat lähdössä kesäksi Suomeen.

        Ei täällä mitään paniikkia ole.
        Ihmiset noudattavat hyvin annettuja ohjeita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä valtaosa niistä lähtijöistä oli niitä, jotka muutenkin olivat lähdössä kesäksi Suomeen.

        Ei täällä mitään paniikkia ole.
        Ihmiset noudattavat hyvin annettuja ohjeita.

        Noin on. Mitäs sitä panikoimaan, asuu missä kämppä on, eikä turhia säntäile.
        Jonkin verran jäi tuttuja "vahingossa"
        P. Cruziin, kun eivät huomioineet, että lennot voivat oikeasti tyssätä.
        Oottelevat vaan kaikessa rauhassa milloin ulkonaliikkumiskielto poistetaan ja ovat valmiiksi jo siellä jos/kun me muuttolinnut palataan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä valtaosa niistä lähtijöistä oli niitä, jotka muutenkin olivat lähdössä kesäksi Suomeen.

        Ei täällä mitään paniikkia ole.
        Ihmiset noudattavat hyvin annettuja ohjeita.

        Jos on omissa oloissa viihtyvä eikä kaipaa seuraa tai liikuntaa , menee se kesä karanteenissakin.
        Tauditkaan ei tartu kun ei näe ketään.


    • Tilastossa näemme, että tällä palstalla on enemmän poisteja viestejä, kuin asiallisia 67/107 poistettuja, miksi?

      Onko se vaikeaa vastata asiallisesti?

      Niille, jotka arvostelevat terveydenhoitoa, pitää minusta olla omakohtaista, ei kuulopuheiden.

      Kun minä menin dermatologille melanooman epäilyn vuoksi, se leikattiin seuraavana päivänä.
      Sain uuden ajan, ja kiitin lääkäriä siitä, että kertoi hlökohtaisesti, Suomessa tulee puhelinsoitto, kuten silloin, kun sain tiedon, että sairastan MS-tautia, aikaa kyseiseen ilmoitukseen oli varattu 5 min.
      Olen edelleen vahvasti sitä mieltä, että täällä on parempi terveydenhuolto (myös potilasläheisempi) kuin liukuhihna Suomessa.
      Ja vielä lopuksi, minun ei ole tarvinnut maksaa mistään terveyskukseen, yksityiselle eikä yo- sairaalaan.
      Lääkkeissä omavastuu 10%, 8,34€ yli menevältä osalta.
      Está es mejor en el mundo, viva España.

      • Anonyymi

        Gracias por el comentario!

        Kiinnostavaa lukea myönteisiä lääkärikokemuksia Espanjasta!
        Kertomuksesi oli vakuuttava.
        Sinua varmasti auttaa myös kielitaito, jota harvalla suomalaisella on.
        Viisi talvea olen nyt Kanarialla asunut, ilman omia ko. kokemuksia.
        En siis ole voinut, enkä halunnut ottaa kantaa lääkäreiden "paremmuudesta", vs. Espanja - Suomi.
        Arvostan heitä, jotka pysyvät aloillaan omassa hoitoyksikössään. Tavallaan ymmärrän myös pelkääjiä, jotka epidemian tullen pakenevat "parempaa" hamuamaan.

        Mielestäni keskustelu on ollut hieman hillitympää ja asiallisempaa näinä vaikeina aikoina. Nyt, kun kaikilla meillä on sama yhteinen vihollinen nimeltä Sars-Cov2.

        Terveyttä kaikille ja hyvää Pääsiäistä!


    • Anonyymi

      Madame Hyasintti B katosi Grutsin katu(baari)kuvasta paljon ennen karanteenia. Iskikö corolla vai sammuiko mummu tietokoneen ääreen? Huoli vanhasta ihmisestä.

      • Anonyymi

        Panikoijia oli muitakin. Madamen ex boyfriend bloggari A lähti vauhdilla, vaikka väitti että kyseessä on tavallinen flunssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Panikoijia oli muitakin. Madamen ex boyfriend bloggari A lähti vauhdilla, vaikka väitti että kyseessä on tavallinen flunssa.

        Ai se on A joka väittää tämän olevan tavallinen flunssa. Olisihan se pitänyt arvata


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai se on A joka väittää tämän olevan tavallinen flunssa. Olisihan se pitänyt arvata

        Ihan mahotonta menoa taas A :ltä. Ihan mahotonta menoa taas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Panikoijia oli muitakin. Madamen ex boyfriend bloggari A lähti vauhdilla, vaikka väitti että kyseessä on tavallinen flunssa.

        GT avusteinen leidi lähti Suomeen jo alkutalvesta. Syytä en tiedä. Häntäkö tarkoitatte?


      • Anonyymi

        Etkö oikeasti tiedä mikä on madamen GT😅


    • Anonyymi

      Kanarialla kannattaa pitää erilaisia testejä
      mukana kuten CRP ja heti jos ilmenee kohonneita arvoja, niin samantien lento Suomeen ja taksilla kentälle, vaikka olisi matkatoimiston matka. Pieni hinta, että pääset turvalliseen hoitoon. Oli taas tuttavalla hirveä juttu. Saattavat hoitaa jotain harmitonta juttua ja siinä töpeksivät aiheuttaen hengenvaarallisen tilanteen. Flunssan hoitoon voivat olla ihan hyviäkin, tosin Suomessa hoidetaan ilman lääkäreitäkin niitä. Miettikää miksi pitää maksaa ambulanssilennoista kymmeniätuhansia. Siksi koska nämä kuolisivat Kanarialla.

    • Anonyymi

      Kanarialle matkustetaan seuraavaksi kun koronaan on rokote olemassa. Mikään maa ei ota ennen sitä riskiä asiasta. Etkä saa matkavakuutusta minnekään. Tämän tänään matkailualalla olevalta ystävältä. Eli ensi talvi on käytännössä peruttu.

      • Anonyymi

        Kyllä se taitaa näin olla. Ei todellakaan voi ottaa riskiä, että jos sairastuu koronaan Kanarialla.


    • Anonyymi

      Ihan turha täällä lääkärihoidosta kiistellä, Coronavirus uusi ja tuntematon, ei ole lääkettä eikä rokotetta siihen. Lähinnä resursseista kyse, ja missä pystytään parhaiten taudin leviämistä ehkäisemään.
      Ainakin Espanjassa valtava epidemia, ja koko maa suljettu., tartuntoja ja kuolleita järkyttävät määrät.Miten lienee Kanarialla, montako sairaala siellä on ja mitkä resurssit ja esim hengityskonekapasiteetti. Ei tekis mieli olla nyt siellä, vaikka joku tässä ketjussa kehui n kuukausi sitten leppoisia olojaan pto Cruzissa.

      • Anonyymi

        Teneriffalla on muutamia sairaaloita.
        Luin espanjankielisiltä sivuilta, että hotelleja otetaan tarvittaessa sairaalakäyttöön. Mm. hotelli Perla on valmiina. Toivottavasti ei tarvita...


      • Anonyymi

        Epidemia Kanarialla ei ole niin paha.
        Tähän päivään mennessä sairastuneita on 1238 ja kuolleita 63.
        Ei paniikkia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Epidemia Kanarialla ei ole niin paha.
        Tähän päivään mennessä sairastuneita on 1238 ja kuolleita 63.
        Ei paniikkia.

        Kuolleita on paljon enemmän. Juttelin Inglesissä yhden viranomaisen kanssa ja hän sanoi että totuus on toinen. Oikeita lukuja ei uskalleta kertoa turistikadon pelossa. Tämä on totuus. Kuultu siis paikallis viranomaiselta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuolleita on paljon enemmän. Juttelin Inglesissä yhden viranomaisen kanssa ja hän sanoi että totuus on toinen. Oikeita lukuja ei uskalleta kertoa turistikadon pelossa. Tämä on totuus. Kuultu siis paikallis viranomaiselta.

        Noin se valitettavasti taitaa olla.
        Nytkin on Kanriansaarten tilastot päivittämättä.
        Tuntuu kurjalta kun ystäviä jäi Teneriffalle eikä lennoista tietoakaan.
        Ovat olleet sisätiloissa jo 4 viikkoa!
        Vaikka sittenpähän ei tauti tartu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuolleita on paljon enemmän. Juttelin Inglesissä yhden viranomaisen kanssa ja hän sanoi että totuus on toinen. Oikeita lukuja ei uskalleta kertoa turistikadon pelossa. Tämä on totuus. Kuultu siis paikallis viranomaiselta.

        Tilanne maailmalla onkin nyt sellainen että taitaa olla reissut reissattu ennenkuin rokote saadaan. Siihen menee 1,5v. Äkkiä muuttui monet suunnitelmat.


    Ketjusta on poistettu 98 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6093
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3866
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      252
      2218
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1870
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1313
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1276
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      949
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe