Mikä mä olen? Help!

Anonyymi

Olen seksuaaliselta suuntautumiselta aromanttinen aseksuaali eli en koe romanttista enkä seksuaalista vetoa yhtään. Mutta sen lisäksi olen epävarma sukupuolestani. Olen fyysisesti nainen, mutta henkisesti koen ettei minulla ole sukupuolta, että olen sukupuoleton. Koen silti olevani ihan fine siihen että olen nainen fyysisesti. Meikkaan ja laitan hiuksia mielelläni, mutta se ei ole minulle naiseuden korostamista vaan harrastus siinä missä esimerkiksi vaikkapa valokuvaus tai piirtäminen. Tein sitten niin tai näin, koen aina henkisellä tasolla etten ole mies enkä nainen tai sellaista vaan nimen omaan koen niin etten mitään sukupuolta henkisesti. Olen jo 20v ja alkaa oikeesti ahistaa kun ei tiedä miten määritellä itsensä. Onko tälle jotain nimeä?

5

145

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pitääkö itsensä jotenkin määritellä? Eikö voi vain nauttia elämästä ja katsoa mitä se tuo eteen. Ajankanssa sitten näkee mitkä asiat tuottaa itselle iloa ja mistä kiinnostuu. Voihan olla niinkin ettet ole kohdannut sellaista ihmistä johon tuntisit vetoa. Osa ihmisistä lämpenee kosketukselle hyvin pitkän tutustumisen jälkeen.

• Anonyymi

En ole ikinä kokenut tarvetta seksiin tai rakkauteen. Se ei vain kiinnosta minua. Eikä nyt ole kyse suuntautumisestani. Nyt on kysy sukupuolestani. Olen fyysisesti nainen ja koen sielullisesti olevani sukupuoleton. Miksi sellaista ihmistä kutsutaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole ikinä kokenut tarvetta seksiin tai rakkauteen. Se ei vain kiinnosta minua. Eikä nyt ole kyse suuntautumisestani. Nyt on kysy sukupuolestani. Olen fyysisesti nainen ja koen sielullisesti olevani sukupuoleton. Miksi sellaista ihmistä kutsutaan?

Ei kaikilla naisilla ole niin vahvan feminiinistä luontoa, riittäiskö se että tiedät olevasi nainen kehosi vuoksi, sitähän se naiseus on että on naisen keho.
        Et ole vähemmän nainen vain ajatuksiesi vuoksi.
        Ehkä olet myöhään heräävää tyyppiä ja koet niitä tunteita vasta kun tapaat jonkun erityisen miehen?
        Onko sinulla vaikeita kokemuksia seksuaalisuuden alalta? Nekin voivat "jäädyttää" ja saada karttamaan kaikkea romantiikkaan liittyvää.
        Hyvää jatkoa sinulle ja tee asioita jotka sinua kiinnostavat, jos jotain muuttuu myöhemmin niin muuttuu.

• Anonyymi

Jos koet että sinulla ei ole sukupuolta, tämä tekisi sinusta agenderin! Suosittelen googlaamaan termin, ja katsomaan kuvaako se sinun kokemustasi.

• Anonyymi

Kokemukset eivät määritä sukupuolta, keho kertoo sukupuolen.
        Mitä järkeä pohtia tuommoisia, kaikkien silmissä aloittaja on naispuolinen ja sitähän hän on, ei siinä pohdinnat muuta mitään.
        Onko nuori polvi todella mennyt niin pahasti sekaisin tässä ettei tajuta perusasioita.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jalankulkija kuoli. Poliisi etsii mustaa BMW Coupe -autoa, jossa on punertavat vanteet.

Jalankulkija kuoli jäätyään auton alle Joensuussa – kuljettaja pakeni, poliisi pyytää havaintoja https://www.mtvuutiset.
      Joensuu
      226
      5104
    2. Mikä vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin sinne tyhjään tilaan, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki
      Maailman menoa
      66
      3374
    3. PÄIVÄN PARAS: Nigerialainen haki turvapaikkaa Suomesta, lähti takas huilaamaan

kotimaahansa, koska turvapaikan saaminen kesti niin kauan. Ja tämän kertoo ihan Yle, eikä yhtään toimittaja kyseenalaist
      Maailman menoa
      91
      3050
    4. Ohjelma "Rikollisjengien Ruotsi" hyvin paljasti jakautuneen maan

eli ns. ruotsalaiset yhdellä puolella, muslimit ja muut kehitysmaalaiset toisella puolella. Siinäkin hyvin näki mitä ma
      Maailman menoa
      37
      3009
    5. Vassarina hymyilyttää vaurastuminen persujen kustannuksella

Olen sijottanut määrätietoisesti osan Kelan tuista pörssiosakkeisiin, ja salkku on paisunut jo toiselle sadalle tuhanne
      Maailman menoa
      62
      2865
    6. Riikka runnoo: Elisalta potkut 400:lle

Erinomaisen hallitusohjelman tavoite 100 000 työllistä lisää yksityisellä sektorilla on kohta saavutettu. Toivotaan toiv
      Maailman menoa
      90
      2695
    7. Pidennetään viikko 8 päiväiseksi

Ja jätetään työpäivien määrä nykyiseen 5:een. Tuo olisi kompromissiratkaisu vellovaan keskusteluun työajan lyhentämisest
      Maailman menoa
      14
      2401
    8. Pääseekö kuka tahansa hoitaja katselemaan kenen tahansa ihmisen terveystietoja?

"Meeri selaili puhelinta uteliaisuuttaan ja katuu nyt – Moni hoitaja on tehnyt saman rikoksen Tuttujen ihmisten asiat k
      Maailman menoa
      103
      2237
    9. Miksi eristäydyt?

Onko jokin syy kun vetäydyt omiin oloihin?
      Ikävä
      154
      1651
    10. Vapaa- ajan asunto palanut Haapavedellä

Haapavesi päässyt Iltalehteen Vapaa- ajan asunto palanut 35 neliötä palanut. Missä päin tämä on ollut? Poliisin tutkinn
      Haapavesi
      9
      1320
    Aihe