Hei kaikki asiantuntiat.
Haluaisin kuulla teidän mielipiteenne hydrauliohjaukseen. Mikä on otsikon mukakaiseen veneeseen mielestänne A. Halvin ja B. Toimivin hydrauliohjaus paketti/ keino sellaisen rakentamiseen. Mikäli olisi mahdollista niin vain ns. asiallisia vastauksia. Olen kyllästynyt lukemaan vastauksia kuten ei saa halpaa ja hyvää tai mene liikkeeseen kysymään tai ei sellaista kannata noin pieneen veneeseen laittaa yms. Auttakaa aloittelijaa kiitos
Buster L vm. 2013 (50hv Evinrude) hydrauliohjaus
11
2878
Vastaukset
- Anonyymi
Mutta miksi et menisi liikkeeseen kysymään? Sitä varten ne on olemassa että saat hyödykkeen mitä tarvitset!
- Anonyymi
Juuh sitä vartenhan noi liikkeet on. Olet aivan oikeessa, mut kävin jo kyselemässä muutamasta liikkeestä (nimiä mainitsematta) ja kaikissa kolmessa oli vastaus, että alle tonnin ei tarvitse edes haaveilla... Netistä löytyy hinta haarukalla 400e - 800e. Niillä ei kuulemma liikkeiden mukaan tee mitään. Siksi kyselen täältä mielipiteitä ja vaihtoehtoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuh sitä vartenhan noi liikkeet on. Olet aivan oikeessa, mut kävin jo kyselemässä muutamasta liikkeestä (nimiä mainitsematta) ja kaikissa kolmessa oli vastaus, että alle tonnin ei tarvitse edes haaveilla... Netistä löytyy hinta haarukalla 400e - 800e. Niillä ei kuulemma liikkeiden mukaan tee mitään. Siksi kyselen täältä mielipiteitä ja vaihtoehtoja.
Taas saimme näytettä kivijalkakauppojen ahneesta asenteesta. Luota verkkokauppoihin, siellä tuotteen saa edes palautettua jos mieli muuttuu
- Anonyymi
Hydrauliohjaus on ihan kiva, mutta mun mielestä tuossa kokoluokassa turhaa hifistelyä.
Mä laittaisin kunnollisen NFB ohjauksen, olis halvempi vaihtoehto ilman hydrauliikan mahdollisia harmeja.- Anonyymi
Niin olen kanssa kuullut. Tarkoitus olisi saada vene kulkemaan suoraan. Esimerkiksi yksin uistellessa jos on veto päällä niin ilman ohjaamista alkaa vene pyöriä ympyrää. Auttaako tuo NFB ohjaus kyseiseen vaivaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin olen kanssa kuullut. Tarkoitus olisi saada vene kulkemaan suoraan. Esimerkiksi yksin uistellessa jos on veto päällä niin ilman ohjaamista alkaa vene pyöriä ympyrää. Auttaako tuo NFB ohjaus kyseiseen vaivaan
Vaihda peltibusteri johonkin oikeaan veneeseen niin alkaa kulkemaan suoraan. Loppuu se lätkytyskin aallokossa saman tein.
Anonyymi kirjoitti:
Niin olen kanssa kuullut. Tarkoitus olisi saada vene kulkemaan suoraan. Esimerkiksi yksin uistellessa jos on veto päällä niin ilman ohjaamista alkaa vene pyöriä ympyrää. Auttaako tuo NFB ohjaus kyseiseen vaivaan
Jos vene ei kulje suoraan niin sitä varten on se pieni evä (potkurin yläpuolella) jota kääntämällä vene saadaan kulkemaan suoraan. Meillä on 225 hp V-8. Kääntyy yhdellä sormella ja kulkee suoraan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin olen kanssa kuullut. Tarkoitus olisi saada vene kulkemaan suoraan. Esimerkiksi yksin uistellessa jos on veto päällä niin ilman ohjaamista alkaa vene pyöriä ympyrää. Auttaako tuo NFB ohjaus kyseiseen vaivaan
Voin sanoa että hydrauliohjauksella vene ei kulje hitaasti ajettaessa yhtään suorempaa kuin kaapeliohjauksella. Hitaasti ajettaessa luikertelu on liukuvarunkoisten ominaisuus koska rungossa ei ole syvää köliä pitämässä suuntaa.
- Anonyymi
NFB kaapeliohjaus "lukitsee" ohjauksen samalla tavalla kuin hydrauliohjaus. Eli kevyt kääntää ratista, mutta koneesta kääntämällä ohjaus ei pyöri. Ihan OK-ohjaus ns. tavallinen.
Supermarkettien hinnat alkaen hyd.ohjaukset vaatii hieman enemmän teknisten tietojen tutkimista tapauskohtaisesti. Esim. pumpun tuotto ja työsylinterin koko on yksi kohde mitä kannattaa tutkia. Lähinnä ongelmana on huomattavan iso määrä ohjauksen ratin/ruorin kierroksia laidasta laitaan. Ärsyttävä ominaisuus vaikka satamassa jos pitäisi nopeasti saada käännettyä ns. täydet.
Hyvälaatuiset hyd.ohjaukset esim. Baystar, Seastar jne jne on sitten jo rahansa arvoisia.
https://moottoriveneily.foorumi.eu/ - Anonyymi
Mulla on se halpismalli (400e) toiminut aivan hyvin vastaavassa noin pienessä paatissa. En vaihtaisi kaapeliin enää takaisin.
- Anonyymi
Mulla kanssa halpismallin hydrauli ohjaus r busterissa ja on toiminu,kiemurtelun sain pois kun laitoin jarrupussit uisteluun
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901935
- 1131043
- 102965
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20737- 52694
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42598Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä28574Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174546Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;203481