Buster L vm. 2013 (50hv Evinrude) hydrauliohjaus

Anonyymi

Hei kaikki asiantuntiat.

Haluaisin kuulla teidän mielipiteenne hydrauliohjaukseen. Mikä on otsikon mukakaiseen veneeseen mielestänne A. Halvin ja B. Toimivin hydrauliohjaus paketti/ keino sellaisen rakentamiseen. Mikäli olisi mahdollista niin vain ns. asiallisia vastauksia. Olen kyllästynyt lukemaan vastauksia kuten ei saa halpaa ja hyvää tai mene liikkeeseen kysymään tai ei sellaista kannata noin pieneen veneeseen laittaa yms. Auttakaa aloittelijaa kiitos

11

2038

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mutta miksi et menisi liikkeeseen kysymään? Sitä varten ne on olemassa että saat hyödykkeen mitä tarvitset!

• Anonyymi

Juuh sitä vartenhan noi liikkeet on. Olet aivan oikeessa, mut kävin jo kyselemässä muutamasta liikkeestä (nimiä mainitsematta) ja kaikissa kolmessa oli vastaus, että alle tonnin ei tarvitse edes haaveilla... Netistä löytyy hinta haarukalla 400e - 800e. Niillä ei kuulemma liikkeiden mukaan tee mitään. Siksi kyselen täältä mielipiteitä ja vaihtoehtoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuh sitä vartenhan noi liikkeet on. Olet aivan oikeessa, mut kävin jo kyselemässä muutamasta liikkeestä (nimiä mainitsematta) ja kaikissa kolmessa oli vastaus, että alle tonnin ei tarvitse edes haaveilla... Netistä löytyy hinta haarukalla 400e - 800e. Niillä ei kuulemma liikkeiden mukaan tee mitään. Siksi kyselen täältä mielipiteitä ja vaihtoehtoja.

Taas saimme näytettä kivijalkakauppojen ahneesta asenteesta. Luota verkkokauppoihin, siellä tuotteen saa edes palautettua jos mieli muuttuu

• Anonyymi

Hydrauliohjaus on ihan kiva, mutta mun mielestä tuossa kokoluokassa turhaa hifistelyä.
      Mä laittaisin kunnollisen NFB ohjauksen, olis halvempi vaihtoehto ilman hydrauliikan mahdollisia harmeja.

• Anonyymi

Niin olen kanssa kuullut. Tarkoitus olisi saada vene kulkemaan suoraan. Esimerkiksi yksin uistellessa jos on veto päällä niin ilman ohjaamista alkaa vene pyöriä ympyrää. Auttaako tuo NFB ohjaus kyseiseen vaivaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin olen kanssa kuullut. Tarkoitus olisi saada vene kulkemaan suoraan. Esimerkiksi yksin uistellessa jos on veto päällä niin ilman ohjaamista alkaa vene pyöriä ympyrää. Auttaako tuo NFB ohjaus kyseiseen vaivaan

Vaihda peltibusteri johonkin oikeaan veneeseen niin alkaa kulkemaan suoraan. Loppuu se lätkytyskin aallokossa saman tein.

• Anonyymi kirjoitti:

Jos vene ei kulje suoraan niin sitä varten on se pieni evä (potkurin yläpuolella) jota kääntämällä vene saadaan kulkemaan suoraan. Meillä on 225 hp V-8. Kääntyy yhdellä sormella ja kulkee suoraan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voin sanoa että hydrauliohjauksella vene ei kulje hitaasti ajettaessa yhtään suorempaa kuin kaapeliohjauksella. Hitaasti ajettaessa luikertelu on liukuvarunkoisten ominaisuus koska rungossa ei ole syvää köliä pitämässä suuntaa.

• Anonyymi

NFB kaapeliohjaus "lukitsee" ohjauksen samalla tavalla kuin hydrauliohjaus. Eli kevyt kääntää ratista, mutta koneesta kääntämällä ohjaus ei pyöri. Ihan OK-ohjaus ns. tavallinen.

Supermarkettien hinnat alkaen hyd.ohjaukset vaatii hieman enemmän teknisten tietojen tutkimista tapauskohtaisesti. Esim. pumpun tuotto ja työsylinterin koko on yksi kohde mitä kannattaa tutkia. Lähinnä ongelmana on huomattavan iso määrä ohjauksen ratin/ruorin kierroksia laidasta laitaan. Ärsyttävä ominaisuus vaikka satamassa jos pitäisi nopeasti saada käännettyä ns. täydet.

Hyvälaatuiset hyd.ohjaukset esim. Baystar, Seastar jne jne on sitten jo rahansa arvoisia.

https://moottoriveneily.foorumi.eu/

• Anonyymi

Mulla on se halpismalli (400e) toiminut aivan hyvin vastaavassa noin pienessä paatissa. En vaihtaisi kaapeliin enää takaisin.

• Anonyymi

Mulla kanssa halpismallin hydrauli ohjaus r busterissa ja on toiminu,kiemurtelun sain pois kun laitoin jarrupussit uisteluun

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      144
      8079
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      43
      2131
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      26
      2042
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1688
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1617
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1071
    7. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      1009
    8. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      25
      996
    9. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      985
    10. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      850
    Aihe