Kotistereot -> Autovahvistin -> Autosubwoofer?

PnZ

Eli onko tuollainen viritys mahdollinen tehdä?

Kotistereoista lähtee RCA ulostulo, jonka voi luultavimmin kytkeä autovahvistimeen ja autovahvistimesta sitten edelleen autosubbariin.

Mutta mistä saan virrat tuohon vahvistimeen?

Ja onko tällainen ratkaisu kuinka hyvä äänenlaadun kannalta?

Ajattelin Peerlessin R.15 subia ja sille jokin vahvistin..

4

1189

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tomppa

      Eli on mahdollista. Virrat pitää ottaa 12V muuntajan kautta.

      Mutta turhan vaikeaksi menisi meikäläisen makuun. Ja niitä autovahvareita ei ole oikein suunniteltu koteloihhin liitettäviksi.

      Ainakin Ljudia ja Autostudio taitavat kaupata ihan oikeita kotisubbarivahvistimia. Ei muuta kuin koteloon sopiva reikä. Vahvistin paikalleen. Johdot kiinni. Töpseli seinään. JA ei kun menoksi.

      • PnZ

        No mistäs minä tuon muuntajan repäsen?

        Ja jos osaisit suositella jonkun hyvän vahvistimen tuolle Peerless R15 subille?


      • Tomppa
        PnZ kirjoitti:

        No mistäs minä tuon muuntajan repäsen?

        Ja jos osaisit suositella jonkun hyvän vahvistimen tuolle Peerless R15 subille?

        Väittäisin että parhaaseen tulokseen pääset kun ostat suoraan jonkun oikean valmiin kotisubin. Jammu ja AP ainakin ovat varsin kohtuuhintaisia ja molempia omistaneena voin sanoa niden olevan ihan jees toimivuudeltaan.

        Ei tartte sitten pähkiä viritystaajuuksien sun muitten turhien kanssa.

        Eli asia sitten on jos oikeasti haluaa rakentaa suppasensa itse. Tosin silloin ei kyllä käytettäisi autoon tarkoitettuja elementtejä/muita osia.

        Ai niin. Jos itse mainaat tehdä niin millaisen jakosuotimen oot ajatellut laittaa? Autoissahan ne yleensä ovat aktiivisia (tarvitsevat sitä samaa 12V virtaa) ja kotilaitteissa passiivisia, eli pelaavat kunhan signaali kulkee läpi oikein päin.


    • Amplifer

      Autosubbari ei tarvitse toimiakseen autovahvistinta! Jos kuitenkin haluat näin tehdä, katso kuitenkin että muuntaja antaa tarpeeksi ampeereja vahvistimelle. Ja kun pitää olla isot ampeerit muuntajassa niin se maksaa sitten. Lisäksi muuntaja haukkaa oman virtansa toimiakseen, eli kuluu enemmän sähköä kun joutuu hurauttamaan muuntajan päälle siksi että vahvistin toimisi. Halvemmaksi tulee 230V monovahvistin siis :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      203
      8158
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      43
      4622
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2230
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      20
      2137
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1935
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1815
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1736
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1726
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1643
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe