Tietääkö kukaan firefoxista?

Anonyymi

Kun firefoxin osoiteriville kirjoitetaan about:config ja siihen tulevaan kenttään browser.sessionstore.interval, jossa on oletuksena lukema 15 000, mikä tarkoittaa firefoxin omaa varmuuskopiointia 15 sekunnin välein. Siihen voi laittaa lukemaksi enintään 2147 483 647 mikä on jo melkoisen iso.
Mutta kysymys onkin, entä jos siihen laittaa nollan? Miten usein se sitten varmuuskopioi?

Täällä on aiheesta lisätietoja, jos tuo minun oma sepustukseni ei auennut:
https://www.mikrobitti.fi/neuvot/firefox-rasittaa-kiintolevya-hurjasti-nailla-ohjeilla-saastat-konettasi/86661bee-d65a-39e6-8f27-98ab305f644e

20

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En tiedä Firefoxista muuta kuin sen että jos se on koneellani, poistan sen heti. Miten niin jälkeenjäänyttä selainta voi käyttää? Osoiterivikin on maalattava että siihen voi uutta kirjoittaa, Edgessä riittää napsautus ja voi alkaa kirjoittaa.

      • Anonyymi

        Jälkeenjääneet käyttävät Edgeä ja Windows seiskaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jälkeenjääneet käyttävät Edgeä ja Windows seiskaa.

        Minä jälkeenjäänyt käytän kyllä Edgeä ja Kymppiä!


      • Niitä harvoja paikkoja, missä Linuxeissa tarvitsee kaksoisnapautusta. Ei tarvitse maalata. ; )


      • Anonyymi

        "Osoiterivikin on maalattava että siihen voi uutta kirjoittaa, Edgessä riittää napsautus ja voi alkaa kirjoittaa."

        Niin riittää minun Firefoxissanikin.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Niitä harvoja paikkoja, missä Linuxeissa tarvitsee kaksoisnapautusta. Ei tarvitse maalata. ; )

        "Niitä harvoja paikkoja, missä Linuxeissa tarvitsee kaksoisnapautusta. Ei tarvitse maalata. ; )"

        Ikävä kyllä jotkut linuxit on nykyään pilattu kaksoisnäpäytyksellä, esim. Mint.
        Toisekseen oletusasennus (moron install) asentaa kaiken samaan osioon, vain swap on erikseen.
        Windows tuhoo linuxiakin.


    • Anonyymi

      Laita asetuksiin että ei tallenna mitään historiatietoja, tai että pyyhkii ne kun selaimen sulkee, samoin kuin pyyhkii evästeetkin sulkiessa, niin loppuupa se kiintolevyn rasitus.

      • Kyse ei ole historiatiedoista, vaan automaattisesti ylläpidettävästä varmuuskopiosta, jolla voi palata esim. koneen kaatumista tai sähkökatkoa edeltävään tilanteeseen.


    • Anonyymi

      Linkkasit ikivanhaan uutiseen.

      • Anonyymi

        Niinpä tein, mutta eipä taida tulla vastauksia tuohonkaan kysymykseen. Laitoin siis tuon 2147 483 647 lukeman, jolloin tallennus tapahtuu niin harvoin, jotta selaimen kerkiää sulkea ja avata monta kertaa.
        Tuohan tekee kuitenkin lähes 600 tuntia, kun nuo ovat millisekunteja eli sekunnin tuhannesosia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä tein, mutta eipä taida tulla vastauksia tuohonkaan kysymykseen. Laitoin siis tuon 2147 483 647 lukeman, jolloin tallennus tapahtuu niin harvoin, jotta selaimen kerkiää sulkea ja avata monta kertaa.
        Tuohan tekee kuitenkin lähes 600 tuntia, kun nuo ovat millisekunteja eli sekunnin tuhannesosia.

        browser.sessionstore.resume_from_crash > false


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        browser.sessionstore.resume_from_crash > false

        Eli tuollako muutoksella ei varmuuskopioi mitään? Kokeilen minäkin nyt ainakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli tuollako muutoksella ei varmuuskopioi mitään? Kokeilen minäkin nyt ainakin.

        juu


    • Anonyymi

      Kopeloin configgiä ja niinkuin kone varottelikin ei foxi senjälkeen lähtenyt mihinkään. Nyt sitten kirjoittelen aina vaan kirjaston konheella. Ei oo välii vaikka kuinka kaatuu!

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ihan sama, ei se minua häiritse.


      • Millon ton saa upuntuun, mä haluun?


      • Anonyymi
        seppokari kirjoitti:

        Millon ton saa upuntuun, mä haluun?

        Opettele kirjoittamaan niin joku voi ehkä tuollaista osaamatonta auttaa.


      • Anonyymi

        Heh, FF-pohjaisissa käytetään lisäosia feikkamaan selain, siksi ne ei useinkaan näy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh, FF-pohjaisissa käytetään lisäosia feikkamaan selain, siksi ne ei useinkaan näy.

        Ennemin Edge kuin chrome, mutta Waterfox paras.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      336
      3794
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1458
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1308
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1292
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1264
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1221
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe