Thaimaan Pati on romahtanut suhteessa Euroon ja nyt mittarit näyttää jo 36.
Venäjän Rupla on romahtanut suhteessa euroon jo yli 85. liki 10% tänään.
Se tietää ankeita aikoja coronan kanssa Thaimaalle ja Pattayan yrittäjille.
Saa nähdä miten Thaimaan talous kestää... ?
Ei taida Pattayalla näkyä kohta enään Venäläisiäkään.
21
107
Vastaukset
- Anonyymi
Älä kirjoita paskaa Batin romahduksesta. Viikko sitten batin kurssi oli 33,01 ja 36,03. Tämähän osoittaa euron vahvistumista.
- Anonyymi
Tämä on hyvä uutinen, toivottavasti vesijuhlissa ollaan tasolla 41.
Voi niitä aikoja, kun toimintatonni riitti koko illaksi, Mekkari virtasi ja hauskaa piisasi. Aika tosin taisi olla vielä markka-aikaa.
- Anonyymi
Lerpan mulkku on romahtanut lopullisesti, euron kurssi nousee. Viikossa 33 ja nyt 36
- Anonyymi
Markka-aikaan pimperoinen taisi irrota palmun alta 300 Paateroon.
- Anonyymi
Joo, oli ne aikoja. Talletuskoroilla huiteli 15%. Kesäaikaan morsiamet teki töitä ruoka ja seura palkalla.
- Anonyymi
Saas nähdä, tuleeko ensi kesänä enää poimijoitakaan, kun tietävät, että kalliilla vakuutuksella saa vain yskiä hihaan ja pestä käsiä suovesissä. Joutuukohan tsuhnat takaisin mettiin pyllistelemään ?
- Anonyymi
Paatero vanhempi jäi jo poliisista eläkkeelle ja odottaa passitusta lusimaan, nuorempi on vielä ministeri, mutta tulossa kovaa vauhtia perässä.
- Anonyymi
Vaikeat ajat lähentää ihmisiä. Tartutaan olemassaoleviin. Tyttöset eivät lähde takaisin baariin kun fallen kainalossa on mukavaa ja turvallista olla. Koko reissulla en ole nähnyt kuin kaksi inkkariakaan. Eurooppalaiset, aussit ja jenkit kansoittaa Pattayaa. Turistikato ei näy keskustan katukuvassa juurikaan nyt. Jokin buumi alkoi eilen.
Itse heräsin juuri, kun nukahdin jo ysiltä eilen kuuman ulkoilupäivän jälkeen. - Anonyymi
Pyh 3 paateron kurssimuutos ei nyt varsinaisesti ole romahdus, sitten kun palataan vuoden 2014 ja 2015 kursseihin voidaan puhua romahduksesta, pattayan talous on ollut jo vuosia kuralla, ei se kestäkkään, pattaya on thaimaan yli voimaisesti halvin rantalomakohde, ja se revitään pääosin pattayan yrittäjien selkänahasta.
- Anonyymi
Thaimaan talous on noussut tasaisesti vuodesta 1999 saakka. Turismi kasvoi räjähdysmäisesti 2014-2018 liki 40%. Viime vuoden loppupuoliskon pieni lasku turismissa ei vienyt turismia edes 2014 tasolle, vaan putosi vain muutamia prosentteja. Koronan maailmanlaajuisesti aiheuttama poikkeustila ei kestä ikuisesti ja Thaimaa on kaakkois-aasian nopeiten kehittynyt maa. Täällä kun tehdään jotakin, se tehdään kunnolla. Nyt on muovikassit kielletty ja seiskasta saat ostaa kangaspussin 15 patilla. Hotellien ja katujen roskiksissakaan ei ole enää muovipusseja eikä jätesäkkejä vaan käytetään paljaita ämpäreitä ja saaveja.
Suomessa hössötetään ekologiasta ja ilmastonmuutoksista mutta ei päästä eroon turhasta muovista. - Anonyymi
Thai-baht oli pitkään sidottu Yhdysvaltain dollarin kurssiin, mutta vuonna 1997 baht päästettiin kellumaan, minkä vanavedessä seurasi pörssiromahdus ja lamakausi, joka levisi koko Aasiaan. Ennen romahdusta kurssi oli ollut noin 25 bahtia dollaria kohti – sen jälkeen jopa 55 bahtia dollaria kohti tammikuussa 1998.
Elikkä ihmiset kirjoittaa tänne ihan mitä vain, vaikka oikea tieto on klikkauksen päässä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Thai-baht oli pitkään sidottu Yhdysvaltain dollarin kurssiin, mutta vuonna 1997 baht päästettiin kellumaan, minkä vanavedessä seurasi pörssiromahdus ja lamakausi, joka levisi koko Aasiaan. Ennen romahdusta kurssi oli ollut noin 25 bahtia dollaria kohti – sen jälkeen jopa 55 bahtia dollaria kohti tammikuussa 1998.
Elikkä ihmiset kirjoittaa tänne ihan mitä vain, vaikka oikea tieto on klikkauksen päässä!Mikä on paras paikka Hua Hin, Phuket vai Pattaya rantalomakohteista on taas mielipidekysymys ja siitä ei voi riidellä!
- Anonyymi
5kymppinen ei kelpaa Suolla ruumiiksikaan,mutta kyllä thaitytöt rakastavat.
Niin ihanasti.- Anonyymi
Mites nämä turun torin tapahtumat, joissa amalian poikaystävä innostui ?
- Anonyymi
Pattayalla asuvien venäläisten ja suomalaisten rikollisten määrä on vakio ellei jopa kasvussa.
- Anonyymi
Älä levitä väärää tietoa. Rikolliset hävitettiin sukupuuttoon Pattayalta viimeistään 2015. Maahan ei päästetä laisinkaan rikollisia ja jos on seksirikoksesta merkintä niin matka päättyy jo lentokentälle. Venäläiset kokeili onneaan 2010, mutta se päättyi varsin ikävästi.
Olen nähnyt nämä asiat paikan päältä. Tunnen rikollisia ja he eivät tule eikä pääse enää Pattayalle, vaan menevät muualle.
- Anonyymi
Aloittaja ei näköjään tiedä mistä kirjoittaa, kun Baht heikkenee niin turistit lisääntyy! Tarkoitit ravintola yrittäjillä varmaankin juuri ulkomaalaisiin panostaviin? Baht kun kunnolla romahtaisi niin Pattaya olisi täynnä tuhlaavia turisteja!
Minä arvioin rahan ostovoimaa Thaimaassa usean vuosikymmenen käyttökokemuksella.
Muistan aikoja kun Suomen markat vaihdettiin Saksan markoiksi kotimaan pankissa jotka sitten vaihdettiin bahteiksi paikan päällä. Näin saatiin silloinen paras vaihtokursi.
Rahan ostoarvon mittarina Pattayalla olen aina pitänyt oppaan vrk- hintaa.
Joskus takavuosikymmeninä se oli 500 bahtia, nyt se on tonni.
Täysin mahdotonta on mittailla rahan silloista ostovoimaa nykyiseen mutta perstuntumalta sanoisin että opasvuokra on vieläkin hyvin kohtuullisella tasolla.- Anonyymi
nazi kirjoitti:
Minä arvioin rahan ostovoimaa Thaimaassa usean vuosikymmenen käyttökokemuksella.
Muistan aikoja kun Suomen markat vaihdettiin Saksan markoiksi kotimaan pankissa jotka sitten vaihdettiin bahteiksi paikan päällä. Näin saatiin silloinen paras vaihtokursi.
Rahan ostoarvon mittarina Pattayalla olen aina pitänyt oppaan vrk- hintaa.
Joskus takavuosikymmeninä se oli 500 bahtia, nyt se on tonni.
Täysin mahdotonta on mittailla rahan silloista ostovoimaa nykyiseen mutta perstuntumalta sanoisin että opasvuokra on vieläkin hyvin kohtuullisella tasolla.Itse käytin taaloja 80-luvun lopusta alkaen ja muistini mukaan se voitti D-markan, nyt en enään käy Pattayalla/Thaimaassa niin en tiedä. Golffarina tiedän että kalliiksi käy tänä päivänä, vaikka kentät olisi kuinka hienossa kunnossa.
- Anonyymi
Roistoille paras paikka on yhä edelleenkin Fuengirola
Kaikki me toiminnan miehet olemme roistoja niiden silmissä joilla ei ole ollut kykyä takoa rahaa.
Nämä hiiret täällä mellastavat koska ovat saatanan kateellisia meille tosimiehille.
Noita hiiriä ei koskaan näe Pattayalla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2251968Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101758Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse551237Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801065Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.17998TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15940- 46855
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89854- 70802
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42784