Ois tosi hyvä jos ees joku vaivautuis vastaamaan, sillä tää on mulle todella tärkeetä! Elikkä mitä erilaisia "piirteitä" liittyy romanttisiin kirjoihin? Elikkä mistä tunnistaa romanttisen teoksen? Tiiän, et tää on tyhmä kysymys, mut mä en kauheesti harrasta kirjoja! Kiitos jo etukäteen ihan hirveesti! =)
Romanttinen kirjallisuus
2
825
Vastaukset
On erotettava kaksi eri asiaa. Kirjallisuushistoriassa romantiikka tarkoitti vaihetta, jossa muotiin tuli kaikenlainen jylhä; voimakkaat tunteet, myrskyävä meri, kaikki sen tapainen.
Nykyään taas romantiikka tarkoittaa pääasiassa rakkaustarinoita. Usein jutussa on myös rikos, mutta rakkaus on pääasia.
Kirjastossa romantiikka on erikseen hyllyssä ja kirjojen selkämyksessä on punainen sydän.
Siinä oli jo kolme erilaista tapaa tunnistaa romanttinen teos.- vastaa
Asiaa voi selventää tyylinäytteellä.
Tässä eräs lause, jonka sisältö ja kieli ovat yhtä. Esimerkki on kioskiromaanista:
"Tina pudisti päätään vihaisena ja voihkaisi avuttomana kuin orpo lapsi. Itku vavahdutti ja rinnassa hakkaava sydän pyrki muistuttamaan, että se ei sentään ollut vielä täysin särkynyt, mutta kuitenkin toisen ihmisen armoilla. Hän, Tina, tekisi mitä tahansa kertoakseen tunteistaan Hughille, siitäkin huolimatta että rakkauden esteitä oli paljon."
Siitä voi tykätä tai olla tykkäämättä.
Kaikenlaisia kirjoja maailmaan mahtuu ja hyvä niin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt333004Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.431511Kun kohtaat jotain ainutlaatuista
ja upeaa, johon rakastut ehkä ensimmäistä kertaa ihan tosissaan. Sitten sähläät kaiken omien epävarmuuksien vuoksi. Eikö19961Mua ahdistaa
Tämä juttu. Miksi nainen torjuit minut vaikka kiinnostuksen merkkejä oli? Eihän tämän jutun olisi tarvinut johtaa sen pi32939Ei tämä enää tervettä oo
Sydän pamppaillen oon jo tunnin meinannu laittaa sulle viestiä... Sormi tärisee lähetä kuvakkeen kohdalla.22918- 56914
Tuli vain mieleen
että etkös sä yritäkin muiden miehiä? Se sun tuttava kertoi. En arvosta tuollaista naista, ihmekös kun oot sinkku. m -37830Perämoottoreiden huolto melkoisen kallista
Minulla on tuollainen keskikokoinen perämoottori ja yleistä merkkiä. Kyselin sille keväthuoltoa paikallisista liikkeistä36793Tanskademarit: ilman risusavottaa ei rahaa!
Näin persuna on pakko ihailla noita Tanskan demareita. Tanskalaisessa sosiaalidemokratiassa ei työtön saa rahaa ellei os173783- 48699