Krematorioon matka vie

2lesken

Ei ollut hyvä herätys tänäaamuna. Tukkoinen olo ja vilunväristyksiä.
Ei kain vaan se hiton korona.
Piti lähteä palvelukotiin asioille, mutta ei tullut mitään.
Soitin omalle lääkärille ja hän käski vain levätä.
Ehkä buranaa tai jotain voi ottaa.
Lupasi kirjoittaa jotain apteekista haettavaksi.

Sitten vielä on äitimme vienti krematorioon.
Se on tunnin juttu.
750 asteen lämpötila ja ihminen on kadonnut.

Luut hienonnetaan ja ylimääräiset esineet erotellaan.
Esimerkiksi lonkkanivelet ja arkun naulat.

Uurnan lasku hautaan isän viereen ja se on sitten siinä.
Kyllä sydänalasta puristaa äidin poismeno.
Yhteisiin vuosiin mahtui laidasta laitaan kaikkea mahdollista.
Hän oli kuitenkin lopulta läheinen ja hyvä äiti.

14

114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuumemittausta, koronassa oireet kehittyy nopeasti. C-vitamiini voi auttaa.

      • Ano
        Lääkäri sanoi, että mitään täsmälääkettä ei ole.
        Viisaampi pysyä kotona ainakin pari päivää ja katsoa tilanne.
        Kuljen koulubusseissa ja käyn palvelutalossa.
        Noissa voi virus olla helposti liikekannalla.
        Yksi tuttava tuli Inglesistä, toinen Saksasta.
        Ja vielä noita Tallinna-Ruotsinlaiva-risteilijä kävijöitä.
        Tuliaisina voi olla mitä vaan.
        Eipä silti kannata panikoida.


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        Ano
        Lääkäri sanoi, että mitään täsmälääkettä ei ole.
        Viisaampi pysyä kotona ainakin pari päivää ja katsoa tilanne.
        Kuljen koulubusseissa ja käyn palvelutalossa.
        Noissa voi virus olla helposti liikekannalla.
        Yksi tuttava tuli Inglesistä, toinen Saksasta.
        Ja vielä noita Tallinna-Ruotsinlaiva-risteilijä kävijöitä.
        Tuliaisina voi olla mitä vaan.
        Eipä silti kannata panikoida.

        Ennen koronaa tuliaiset olivat viina ja tupakka. Nyt vain virusta.


      • Käyvätköhän Korona - sairaat terveyskeskuksissa? Uskaltaako mennä saamaan B12 vitamini piikin, vai saako samalla koronan?


      • arvo.e kirjoitti:

        Käyvätköhän Korona - sairaat terveyskeskuksissa? Uskaltaako mennä saamaan B12 vitamini piikin, vai saako samalla koronan?

        Koronaepäilyissä on ohjeet miten käyttäytyä eli kannattaa ensin soittaa sinne terveyskeskuseen jos epäillään koronaa eli kriteerit täyttyy. Jos kyseessä injektion pistäminen sovitusti luulisi sen järjestyvän. Pistetäänkö injektio akuutissa . Siellähän nyt jonottaa kansaa tavallisen flunssan kourissa. Lisäksi flunssapotilaita ainakin meidän terveysasemalla ohjataan ottamaan maski kasvoille tartuntamahdollusuuden minimoimiseksi.


      • Anonyymi
        arvo.e kirjoitti:

        Käyvätköhän Korona - sairaat terveyskeskuksissa? Uskaltaako mennä saamaan B12 vitamini piikin, vai saako samalla koronan?

        Voitko varata labraan ajan? Netissä?

        Beng


    • Anonyymi

      Darylilla todettiin koronavirus. Häntä hoidettiin antibiooteilla ja lääkkeillä, joita yleensä käytetään HIV-potilailla. Pelot eivät toteutuneet, sillä kahden viikon jälkeen Daryl alkoi parantua.https://www.is.fi/

      Viruksessa on hiv- sekvenssi, joten keuhkokuume on todennäköisesti sen aiheuttama.

    • Anonyymi

      Mukavaa jos krematorioon, kuka nyt sinne maan kylmän kahleisiin ?

      • Ano
        Niinkin voi ajatella.
        Nyt on kyseessä käytäntö.
        Isäni hautaan voi laittaa vain kaksi arkkuhautausta. Ne on jo laitettu.
        Ainoa vaihtoehto on uurna.
        Äitini oma tahto.


    • No oletkos matkaillut epideia-aluieilla tai ollut tekemisissä koronaas sairastuneen kanssa, siis kuulutko lähipiiriin. Joka räkätauti i tänäkään talvena ole korona.

      • siili
        En ole ikinä käynyt missään etelänmaissa. Veljeni oli palvelukodissa pahassa kuumettomassa flunssassa.
        Sain ehkä jonkin viruksen sieltä.
        Tai ihan mistä vain.
        THL:n ohjeissa sanotaan, että ensimmäisenä soitto terveyskeskykseen tai lääkäriin, jos herää tukkoiseen oloon.
        Ettei ryntää päivystykseen istumaan.
        Koronaa on hehkutettu niinpaljon, että heikompaa hirvittää.
        Edesmennyt mieheni kun sai sairaalabakteerin ja eli loppuaikansa kohortissa, on siitä jäänyt jokin kammo.


      • 2lesken kirjoitti:

        siili
        En ole ikinä käynyt missään etelänmaissa. Veljeni oli palvelukodissa pahassa kuumettomassa flunssassa.
        Sain ehkä jonkin viruksen sieltä.
        Tai ihan mistä vain.
        THL:n ohjeissa sanotaan, että ensimmäisenä soitto terveyskeskykseen tai lääkäriin, jos herää tukkoiseen oloon.
        Ettei ryntää päivystykseen istumaan.
        Koronaa on hehkutettu niinpaljon, että heikompaa hirvittää.
        Edesmennyt mieheni kun sai sairaalabakteerin ja eli loppuaikansa kohortissa, on siitä jäänyt jokin kammo.

        Thl:n ohje ei koskene tavallista flunssaa vaan jos on epäily coronasta. Jos jokainen flunssaltapaus ringaisi oireistaan tk:hon linjat olisivat vielä enemmän kuin nyt.


      • siilivain kirjoitti:

        Thl:n ohje ei koskene tavallista flunssaa vaan jos on epäily coronasta. Jos jokainen flunssaltapaus ringaisi oireistaan tk:hon linjat olisivat vielä enemmän kuin nyt.

        Tavallunwn flunssa voudaan hoitaa kotona olman lääkärissä käyntiä niin kauan kun yleisvointi on hyvä.


    • Anonyymi

      Lentsuun kun ei auta oikein mikään lääke se iskee lupaa kysymättä ja China Corona jytää!😿😿😿

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      164
      1551
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe