Golf 4 on paremmin tehty kuin 5 tai 6 koppainen

Anonyymi

Golf 4 on paremmin tehty auto kun vertaa 5 ja 6. Koriin.

Korin ruosteenesto parempi, maalaus, alustan osat. 1.6 bensakoneella on isojakin kilometrejä ajettu. 300 000-400 000 ei ihmeellinen.

5/6 korin bensakoneiset katoaa liikenteestä aiemmin, korin kunto, tsi, ja dsg n vikojen takia. Dieselillä etenkin 1.9TDI ajaa paljon kun vaihtelee öljyjä ja suodattimia mutta kori ei kestä mukana, jos ajaa eikä pese/vahaa, massaa helmoja, alustaa.

Jos tarvetta hyvälle hinta/laadulle, edulliselle ykkös tai kakkosautolle, sähköauton kaveriksi. Halvat varaosat, vakuutukset. 600kg jarruton ( vetää täydet painot)

vetokoukun voi asentaa ensikertalainen iv golffiin nopeasti, johto takavaloille ym. Uusi koukku kaapeli 70-80eur ebay de.

Paljon hyviä iv golffeja saatavilla. Osta vaikka jemmaan

44

1327

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Historia autot halutaan paaliin mahdollisimman nopeasti.

      • Anonyymi

        Volkkareiden historia omalta kohdalta on nopea, myin pois heti kun takuu loppu, toista en ole ostanut enkä osta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volkkareiden historia omalta kohdalta on nopea, myin pois heti kun takuu loppu, toista en ole ostanut enkä osta.

        Poika, ei sulla mitään Volkkarin ole ollut, eikä mitään muutakaan uutta tai edes tuoretta autoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poika, ei sulla mitään Volkkarin ole ollut, eikä mitään muutakaan uutta tai edes tuoretta autoa.

        Mä ostan vain uusia autoja 2 vuoden välein, mutta en volkkareita, audeja, seatteja tai skodia, ostan vain autoja en romuladoja 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poika, ei sulla mitään Volkkarin ole ollut, eikä mitään muutakaan uutta tai edes tuoretta autoa.

        Mulla oli Golffi ja toista ei tule. HIRVEÄ VIKAPESÄ.


    • Anonyymi

      Pitää paikkansa IV:n jälkeen laatu kaikenkaikkiaan romahti. Ulkonäkönsäkin puolesta IV-Golf ja varsinkin sen sisarmalli Bora ovat parhaat Volkkarit ikinä, kun verrataan vastaavan ikäisiin kilpailijoihin - näyttävät tänäkin päivänä aivan asiallisilta. Bensamoottoreista se paras ja kestävin valinta on GTI-mallin 150-heppainen 1,8 turbo.

    • Anonyymi

      Ennen oli kaikki paremmin. . .

      • Anonyymi

        Oliko?
        Mulla oli VW 412.
        Moniko edes tietää mikä se on.


    • Anonyymi

      Golfit on vaan niin ahtaita kääpiöautoja 190 senttiselle. Sinkuille se vielä menettelee, mutta jos takana pienikin lapsi, niin penkkii joutuu vetämään 20 cm eteenpäin... eikä kenelläkään oo sitten kivaa...

    • Anonyymi

      Ennen oli Ladat, mosset ja warret sekä skodat pilkan kohteena, nykyään mukaan liittyneet Volkswagen ja Audi.

      Sutta ja sekundaa, VAG

    • Anonyymi

      Varmasti paras Golffi mitä on tehty.

      Isot kilsat bensakoneilla kertoo myös paljon.

      Jos on pelkästään 100km/h esim pitkää työmatkaa useita kymmeniä kilometrejä niin 5 vaihde himpun lyhyt.

      Kunhan ilmat lämpenee toukokuussa niin vaihdan uuden kytkinlevyn pihassa, 290 000km mittarissa 1.6 16v ja täysin ruosteeton, ei polta öljyä.

      Alustaan pitää vielä tehdä lisäsuojaus, eli alustamassaa kaikkiin näkyviin paikkoihin ja tukivarsiin ym. Dinitrol putelit ostettu, n 5 litraa luusisi riittävän.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      GOLF 4 Made in Germany ja paljon made in germany osia.

      5 koppanen Made in Mexico

    • Anonyymi

      oha se paras kaara mulla pora 1,6 vm 2000 ajettu 340 K eivianvikaa! metsin maalit on pysyny

    • Anonyymi

      4 Golfin alusta on hyvä, huonontien alustalla vielä parempi ja käytännöllisempi.

      Hyvä maavara, ei roiku etu, takapää maassa. Pääsee kaikilla teillä

      Penkit ja ergonomia hyvä! harvassa kalliimmassa ja uudemmassa yhtä hyvä.

      Vetokoukun asennus on helppo, laitoin toisen kerran koukun ja kellotin. 35min pihalla oli koukku toiminnassa ja takapuskuri kiinni.

      lauantaina saha, kombikannu, eväät mukaan ja metsäteitä golfilla palstalle sahaamaan rankoja.

    • Anonyymi

      konehuoneesta kannattaa rasvata ne vaihdevivuston nivelet kunnolla ! mitään ei tarvitse purkaa ja kaikki on näkösällä. Kokeile miten kevyeksi muuttuu vaihdekeppi.

    • Anonyymi

      Niin 4 koppasessa variantissa on käytetty muovia vähemmän kuin 5 ja 6 koppaisessa.
      Eroa yli 10 kg per valmistettu auto.

    • Anonyymi

      Onhan nämä vanhan kansan automiesten tunnustukset siitä miten automies rasvaa nivelet ja vaihtaa kytkimen takapihalla samalla kun potkii susia kauemmaksi hyvin väinölinnamaisia sankarikuvia. Olen itsekin vaari-ikäinen ja Koskela on minun suurin idolini.
      Mutta kuitenkin, Meidän pappojen on hyvä ymmärtää ja myöntää että maailma on muuttunut suuresti. Nykyautoja ei tehdä meidän pappojen rassattaviksi vaan meidän lasten ja lastenlasten ajettaviksi.
      Itse asiassa itsekin tykkään siitä että ei tarvitse enää ryömiä auton alle vaihtamaan puslia. Ja se isoin edistys on se että 2000-luvulla kaikki tekevät autoja joissa ei tarvitse liata näppejään vaan ne toimivat.

    • Anonyymi

      Aloittaja puhuu totta. IV-Golf on parempi kuin V tai VI mutta myös parempi kuin I, II tai III. Nelos-sarjaa tehdessään VW tuli siihen tulokseen, että sen valmistaminen maksaa tehtaalle liikaa ja jo seuraavaan malliin karsittiin kustannuksia tuntuvasti. Laatu huononi Saksalaiselta huipputasolta sinne alapäähän. Joku mainitsi tuilla hyvänä moottorina 1,8 turbon. Se pitää paikkansa muuten paitsi sen sytytyspuolat eivät ole erityisen pitkäikäisiä. Onneksi ne maksavat 30€ kappale.

    • Anonyymi

      Volkkarin tyyppinumerolla saatu tälläinen vastaus:

      Tämän tyyppisen toisen käden auton ostaminen rekisteröintinumero TR219R aiheuttaa paljon riskejä. Siksi on viisasta pyytää rekisterikilven tarkistusraportti.

      Osta rekisterikilven tarkistusraportti

      Palveluilla, kuten Tilaisuusraportti, voit nopeasti ja helposti tehdä RDW-rekisterikilven tarkistusraportin. Tämä raportti sisältää tietoja, kuten auton todellinen arvo, vahinkohistoria ja mittarilukematarkistus. Kaikki vuoden 2011 henkilöauton tekniset tiedot tulevat esille.

      Tarkista VIN-numero

      Ajoneuvon tunnistenumero (VIN), joka tunnetaan myös nimellä rungon tai rungon numero, on ainutlaatuinen numero, jolla jokainen auto voidaan tunnistaa maailmanlaajuisesti. Numero löytyy yleensä auton alaosasta, tuulilasin takaa tai konepellin alle. Numeron on vastattava rekisteröintitodistuksen numeroa. Jos tämä ei ole totta, saatat olla tekemisissä varastetun auton kanssa.

      Suorita perusteellinen koeajo

      Vaikka paperit ovat oikein ja Volkswagen näyttää hyvältä, tee aina koeajo. Älä koskaan osta ajoneuvoa ajamatta sitä. Ja älä osta autoa, jos myyjä ei halua sinun hakevan spinää. Tarkista myös, että moottori ei ole vielä kuuma. Myyjä on ehkä lämmittänyt sen ensin, koska autoa on vaikea käynnistää moottorin ollessa vielä kylmä. Näin voi tapahtua vanhojen Volkswagen-autojen kanssa.

      Tarkista huoltohistoria ja mittarilukema

      Tunnetaanko rekisteröidyn TR219R-mallin Volkswagen Polo -huoltohistoria? Kysy, onko huolto-esite saatavissa, ja tarkista, onko se valmistettu tehdasaikataulun mukaisesti. Joillakin autoilla on digitaalinen huolto-esite. Kysy, näetkö tulosteen siitä.

      neuvotella

      Voit neuvotella ostaessasi käytettyä autoa. Tutki etukäteen, mikä on tietyn merkin ja tyyppinen auto. Tämän Polo-tilanneraportti tarjoaa oivalluksia ja ohjeita käytettyjen autojen ostoon, vaihtoon ja myyntiin.

    • Anonyymi

      Golf 4 variant kannattaa pitää kunnossa, tähänhän ei isoja ja kalliita vikoja voi tulla.

      Jos joskus EGR venttiili alkaa oireilemaan niin irroitus on parin minuutin homma ja venttiilin voi puhdistaa noesta. Minulla omistuksessa 280 000 km ja 2004 auto, alkuperäinen egr täällä. EGR on laitettu ihanteelliseen paikkaan mitään ei tarvitse purkaa ja tilaa paljon.

      Jos ei toimi ja vikaa siitä niin uusi ja hinta kymppejä.

      En vaihtaisi uutta ennen puhdistamatta ja että sitä venttiilin ,mäntää liikuttelee, meisselin kärjellä.

      Kaasuläpän irroittaa ja kiinnittää alle 5 minuutissa , eli kannattaa puhdistaa joskus jos kilometrejä reilusti. Ja jos pientä osakaasulla nykimistä.

      0man puhdistin 150 000km kohdalla jossa oli hieman mustaa kaasuläpän seinissä. toisen kerran 200 000km.

    • Anonyymi

      Tuntuu että 4 variant on tehty paremmin kuin muut saman luokan autot. Jopa kalliimmat kuin esim c mersun joka ruostuu helpommin.

      Ovien saranat järeät, isot tiivisteet, painavat ovet. Menee kuin kassakaapin ovi kiinni, tiivis.

      2003 tehty auto juuri vertasin pihassa 2010 volvo v50 jolla ajettu 100tkm vähemmän! Volvossa pienemmän tiivisteet ja ovi lässähtää kiinni.

      Golf 4 on hiljaisempi auto! Volvosta tulee enemmän sellaista kohinaa alustan kautta sisään. Ajelin tänään ja vertailin.

      Harvoin kuuluu räminöitä ym, alustan toimivuus parempi suomalaisille teille.

      Maavara , ajoasento ja penkin korkeus maasta.


      Takapenkkien allakin on matto eli ei ole peltiä näkyvissä kuten muissa. Ehkä vähän eristää ääntäkin

      Pyörien laakerit kestää isoja km ja nivelet, puslat. Kytkilevy on alkuperäinen 270 000km tässä yksilössä, sachs paketti odottaa laakereineen kun aika tulee. Öljyä ei tarvitse lisäillä vuoden ajoilla.

      1.6 16v Moottorissa ei ole mitään kallista hajoavaa ja helposti korjattavissa. Missä autossa on noin esillä esim egr venttiili. Termostaatti maksaa alle 10eur ja myös todella helpossa paikassa.

      Varaosia saa kolariautoista esim kaasuläppä ja helppo vaihtaa jos siinä ongelmia, Tarvitsee olla mielestäni valmistevika siinä vdo alkuperäisessä tai hajoitettu esim kääntelemällä läppää jotta häiriö tulee.

      Voi ajaa kohtalaisen pienellä kulutuksella

      Jakopää hihnoilla

      Ei ole sellainen öljyä syövä moottori jos on vaihtanut järjevillä väleillä ja suodattimen. Harva uudempi eri moottori näiltä osin yhtä hyvä.

      Sisäilmansuodatin helpossa paikassa kun nostaa konepellin ja ottaa muutaman ristipää ruuvin pois, ikkunan alapuolelta vänkärin puolelta.

      Myös öljynsuodatin helpossa paikassa.

      6 golf diesel ja bensa on selvästi äänekkäämpi auto karkealla alustalla alle johonkin 80kmh nopeuteen. Sekä volvo V50 bensa 2012 asti.

      Papereissa golf 4 1.6 bensan 77kw perävaunun viralliset painot
      600kg jarruton ja 1200kg jarrullinen, mukava 1 aks kevyt jarruton ja melkein 900kg kuorma kärryn lavalla laillisesti golfin perässä!

      Nämäkin hyvät vaikka todellisessä elämässä tulee tilanteita joissa vedetään painavampia.

      Ja tällä autolla ajaa helposti 450 000km bensakoneella jos ei anna pienien vikojen takia auton mennä huonompaan kuntoon ja tekee sen öljyjen ja suodattimien vaihdon kerran vuoteen ( 45-50eur )

      • Anonyymi

        Eli 1500-3000eur ostohinnalla voi ostaa todella hyvän ja kestävän auton, joka varmempi kuin useimmat uudet tai alle 10 vuotiaat autot.

        Hinnalla siis vastinetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli 1500-3000eur ostohinnalla voi ostaa todella hyvän ja kestävän auton, joka varmempi kuin useimmat uudet tai alle 10 vuotiaat autot.

        Hinnalla siis vastinetta.

        Ei nyt sentään, mutta IV on huomattavasti parempi, kuin V ja VI saman verran ajettuna ja saman ikäisenä.


    • Anonyymi

      Meillä on tälläinen 1.6 bensa 400 000km mittarissa. Pari muutaman kympin puolaa uusittu, siinä ylimääräiset moottorin korjaukset.
      Auto ollut viimeiset 250 000km firman ajoissa, pari kertaa vuodessa vaihdettu öljyt mobil 5W40 23€ kanisteri ja suodatin. Kerran ilmansuodatin vuodessa

      Vaihteisto huippu hyvässä kunnossa, syncrot ei korahda ollenkaan yms. Ei mitään ääntä. 3 kertaa vaihdettu sen 2 litraa noin öljyä. Ei tarvitse viedä huoltoon tai nosturille niiden vaihtoa varten.

      Hieman pitkät vaihtovälit mutta suurimmassa osassa ei ole vaihdettu ollenkaan joka kyllä tekee vaihteistolle hallaa, taitaa laakerointi ottaa itseensä myös.

      Jarruissa ei ollut tehoeroa viime katsastuksessa kun 380tkm mittarissa, pidetty puhtaana ja jarruteltu myös joskus käsijarrulla pysähtyessä. 15€ per levyt viime kerran uusittu, jarrupalat on alle 20€ akselille. En viitsi yksinkertaisista osista maksaa kun ne tehdään halvoista raaka-aineista. Jopa ei euro maassa.

      Jarrujen kunnosta kertoo se kun teen kovan jarrutuksen niin ei vetele ollenkaan.

      muutaman kerran vaihdettu jarrunesteet , kulut n 10€ . Laskettu satuloiden nipoista pois pari desiä jokaisesta että vaihtuu kaikki neste.

      Ilmastointi täytettiin ensimmäisen kerran 10 vuotiaana, oli melkein täysi, manuaalinen ilmastointi on kestävä koska ei ole hajoavia sähkömoottoreitä ja ohjausta.


      Kaasuläppä on puhdistettu pari kerta, kaasuläpänpuhdissprayllä se on hyvin liuottavaa ainetta = tehokasta. Ihan kirkkaaksi sisältä ja läppäkin.

      Egr on alkuperäinen, kerran sumutettu nestettä kun irrallaan, että lähtee noki pois siitä messinkisestä männästä joka liikkuu vähän.

      Ei polta öljyä tai savuta. Korissa ei ruosteita, kaaret ihan ruosteettomat, alustaan on tehty 2 tunnin ruostesuojaus 7 vuotta sitten, auton keula leveillä lankuilla ylös ja painepesurilla pesu norm liutottimella, heti perään paineilmapistoolilla puhaltelu, pieni tauko ja koteloaineella pohja ja tukivarret, pieni tauko ja sitten alustamassaa kunnon kerros ruiskulla. Kun auto ajettiin lankuille lauantaina klo 9 oli klo 11 jälkeen massattu. Vältettiin ajamista hiekkateilla parin päivän ajan että kuivuu riittävästi.

      Edessä on alkuperäiset muoviset hyvin suojaavat roiskeläpät ja takana, takana ei ole kuin muovinen puskuri kivisuihkun takana

      195/65 15 huonon tien alusta eli hieman korkeampi alusta, olisiko pari cm korkeampi .

      Toimii hyvin ja miellyttävä jousitus kaikille teille. Sellaisen voinut tilata uutena. 5 koppasta uutta variantia kävin koeajamassa ja aivan mahdoton melu alustasta, takakontista sellainen kumina, sanoin laakkosen myyjälle että kyllä vitonen on huonosti tehty.

    • Anonyymi

      Vaihteistoöljyt voi vaihtaa pihassa nopeasti, ei missään nimessä tarvitse nosturia lähteä etsimään.

      Tyhjennysproppu on suoraan alla, kuusiokolo. Sen löytää kaikki

      Vinkki täytöstä. Proppu on sivussa puolella juuri muovisuojan takana reunassa ja sitä muovia ei kannata ottaa turhaan irti vaan tekee ropun kohdalle aukon.

      Näin olisi jo saksassa suunnittelussa pitänyt älytä ( myös muissa autoissa ja malleissa joissa sama )

      Puukolla saa palan irti ja voi pyöristellä millä haluaa jos sille näkee tarvetta.

      Pyörä irti ja proppu näkyy heti. Voi täyttää suoraan pullosta ! vähän kallelleen toiseen suuntaa ei haittaa. Jos laskee kaikki ja antaa valua "kuumana" n 1.9 vajaa 2L tulee pois. 2kpl litran pulloja takaisin.

      https://i.ibb.co/r0dKSsC/Vaihteiston-t-ytt-proppu.jpg
      https://i.ibb.co/myMm3tk/ljyt.jpg

      • Anonyymi

        Niin ja Vaihteistoöljyjen vaihto on todella tärkeää varsinkin uusiin autoihin joissa "automaattinen" manuaali arpoo vaihteita kokoajan, sekä hybrideihin ja muihin.


    • Anonyymi

      Tuohon aikaan Golf oli aivan eri tasolla kuin Škoda. Ei ole enää - tai siis on, mutta huonompi.

    • Anonyymi

      Kaikilla merkeillä laatu on tippunut 15 000€ -30 000€ hintaluokassa.
      Tyyppivikojen määrä ei ole pienenemään päin kenelläkään. Jokaisessa komponentissa yritetään säästää. 2€jokaisessa pyörän laakerissa, 8€ tukivarsi, 9€ sulaketaulussa, 7€ akussa, 15€ kytkimessä, 75€ turbossa, 11€ turbon välijäähdyttimessä, 20€/ajovaloumpio, 10€ ohjaupyörässä. 25€ istuimessa, 150€ metallipintojen pohjakäsittelyssä jne...jne... Jos näin ei toimi valmistaja toteaa menettävänsä markkinaosuutta toiselle valmistajalle, jonka malli on hinnoiteltu 21990 ja omaa ei saada markkinoille alle 24990 "vastaavilla ominaisuuksilla"

    • Anonyymi

      Monta golf 5 tullut vastaan jossa helmat ruostuneet kokomatkalta puhki. Esim 180tkm-200tkm mittarissa. Sen takia hylätty leimalta. Peltien sinkitys / maalit huonommat kun 4 koppasessa jossa on helmakotelo myös paksumpaa peltiä

      5 on äänekkäämpi sisälle myös.

      En tiedä onko 7 koppanen golf äänekkäämpi kuin 4 koppanen variant. Se ääni mikä tulee jousituksen / tukivarsien kautta. Nelosessa on pehmeämpi jousitus ja pidempi joustovarakin.

    • Anonyymi

      Golf 4 1.6 bensa manuaaleja 2kpl

      Toisella on ajettu 375 000km, työmatkaa ja muita ajoja aika paljon. Täysin viaton ja öljyä ei tarvitse lisäillä vuoden aikana. Uudemmat dieselit vaativat enemmän korjausta samoihin kilometreihin. Bensakoneista puhumattakaam

      Toinen vähemmän 235tkm myös täysin viaton ja kummallakin on lisäksi ikää 15v

      • Anonyymi

        "Viaton" minullakin, kun kaikki viat on aina korjattu, kun niitä on tullut. Välillä auto ei ole edes päässyt korjaamosta ulos, kun se on jo särkynyt uudestaan (kuskin ikkuna tippui alas korjaamolla). Välillä taas tuntuu, ettei siihen voi koskeakkaan ettei se hajoa. Viimeisimpiä vikoja: Kuskin oven lukko rikki, lasinpesunestesäiliö vuotaa, kolme puolaa neljästä särkynyt yksitellen, moottorinohjausyksikkö särkynyt, takapyörän laakeri särkynyt, keskuslukituksen kauko-ohjain särkynyt, etuikkunoiden nostomekanismi särkynyt, jolloin ikkunat tippuvat alas jne....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Viaton" minullakin, kun kaikki viat on aina korjattu, kun niitä on tullut. Välillä auto ei ole edes päässyt korjaamosta ulos, kun se on jo särkynyt uudestaan (kuskin ikkuna tippui alas korjaamolla). Välillä taas tuntuu, ettei siihen voi koskeakkaan ettei se hajoa. Viimeisimpiä vikoja: Kuskin oven lukko rikki, lasinpesunestesäiliö vuotaa, kolme puolaa neljästä särkynyt yksitellen, moottorinohjausyksikkö särkynyt, takapyörän laakeri särkynyt, keskuslukituksen kauko-ohjain särkynyt, etuikkunoiden nostomekanismi särkynyt, jolloin ikkunat tippuvat alas jne....

        ... jatketaan vielä. Auto ei ole vielä ruosteessa, vaikka ikää 21 v. ja kilometrejä takana 285000 km - eikä kone syö tippaakaan öljyä (1,8 turbo).


    • Anonyymi

      Ei paha kulutus, rullaa niin mahdottoman hyvin, ergonomia.

      Ja on hiljainen sisälle, mukava alusta. Varmasti osasyy miksi kestää alustan osat kestää helposti 300 tkm ennen kuin jotain tarvitsee vaihdella.

      https://youtu.be/H8okujAhv58

    • Anonyymi

      Niin onkin, tiedät mitä puhut. MK4 Golf oli viimeinen malli ennen kuin Golfeja alettiin tehdä valmistuskulut mielessä. Siitä eteenpäin muutama korimalli kärsi sitten ruosteesta ja vaikka mistä. Nykyisin alkaa olla taas se perinteinen VW laatu takaisin, eli ollaan palattu samalle tasolle kuin mk4:ssä. 1.0 tsi ja 1.5 moottorit ovat taas hyviä, mutta älkää ostako alkutaipaleen "harjoituskauden" 1.4 tsi tai alkupään dsg vehkeitä!

      • Anonyymi

        Mistä tiedät että on palattu, kun tuo uusin malli ei ole vielä kenelläkään ehtinyt vanhentua niin, että asia olisi ehditty nähdä?


    • Anonyymi

      Kaikki automerkit alkoi "keventämään" autojaan. ainakin laadun suhteen :(

      ford ka 98 oli ihan hyvä, mutta 2000 malit eteenpäin -> ihan paskoja.

      vw golf 2000 malisto -> mallisto täyttä sontaa. saa ensin poistaa mallivikoja ja orginal osia vaihtaa kestävempään heti uutena.

      jopa lada ja toyota tekivät paskaa 2000-> eteenpäin
      Ladan varma ruostumaton laatikko jossa harvoin oli mitään oikeaa vikaa sai väistyä ja tuli SAMARA ym... täyttää sontaa..

      korjaamo valo alkoi syttyä joka autossa :DD oli hienoa kun auto osasi kertoa mikä sillä oli..

      oma vw golf4, säikäyttää mootorin vikavalolla kun poltimoita on palanut, kertoohan tuo saksaksi että pitää mennä korjaamolle.. mutta jos ei saksaa ymmärrä niin kyllä on paskat housussa kun summerit ja "vakavan vian merkkivalo" syttyy.. vaikka se VAKAVAN-vian merrikivalo on PUNAINEN.. tämä säikyttely valo on KELTAINEN.. :DDD ....mutta onhan siinä moottorin kuva...

      on varmasti tarkoitus että hinuri käy hakemassa auton tienposkesta kun autosta on takapoltin palanut kummaltakin puolelta. :DD muuta vikaa autossa ei ole..

      että tämmöstä..

      • Anonyymi

        Ei se nyt sentään minkä tahansa polttimon palamista herjaa moottorin vikavalolla, mutta jarruvalojen kyllä. Saksassa jarruvalot on katsottu niin tärkeiksi (autobahnilla rajoittamattomia nopeuksia, mutta stau-tilanteet tavallisia) valoiksi, että siitä varoitetaan vahvasti. 4-koppaisessa jarruvalon vikamuistutus oli toteutettu noin dramaattisesti, koska on haluttu varmistaa, että auto korjataan mahdollisimman äkkiä.
        4-koppaiset eivät vielä olleet kaikilta osin CAN-väyläohjattuja, kuten myöhemmät mallit, jotka väyläohjauksen vuoksi osaavat kertoa suoraan mikä valo tai laite ei toimi.


    • Anonyymi

      Kävin tänään autoliikkeessä vertaamassa Golf 4 ja Golf 7 varianttia sekä ajoin reilun 10km lenkin Golf seiskalla.

      Kyllä 4 korinen variant tuntuu paremmin tehdyltä, esin jousitus on mukavampi, syö selvästi tien ääniä, uria. Myö sisätiloissa vähemmän kovaa muovia.

      Helmasta koputtamalla 4 korisessa tuntui paksummalta pelliltä.

      • Anonyymi

        Kiinnostaisi tietää mitkä oli rengaskoot.
        Nykyisin pistetään golf kokoluokan autoihin jo tehtaalla 18" pyöriä ja matalalla profiililla kumit.
        Ennen pärjättiin 14" tai 15" pyörillä, ja mukavasti kulki. Vai kulkiko sittenkään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinnostaisi tietää mitkä oli rengaskoot.
        Nykyisin pistetään golf kokoluokan autoihin jo tehtaalla 18" pyöriä ja matalalla profiililla kumit.
        Ennen pärjättiin 14" tai 15" pyörillä, ja mukavasti kulki. Vai kulkiko sittenkään?

        Kyllä sillä on iso merkitys mukavuuteen, että onko alla 35 vai 60 profiilin renkaat. Suomessa vaadittavalle ajolle yleensä 50-60 on ihan passeli, ei epätasaisuudet tule äänenä sisään, ja toisaalta on ihan riittävä ohjautuvuus.


    • Anonyymi

      Tuntuu että näissä on ilmastointi kestävämpi kuin uudemmissa autoissa, liitokset sekä kompura ei pyöri jatkuvasti. Vaan kun AC napista laittaa ilmastoinnin päälle.

      Käytössä on 2003 bensa Golf jossa alkuperäiset ilmastoinnin osat ja 285 000km ajettu. Täyttö tehty joitakin vuosia sitten.

      Auto oli auringossa ja startista käyntiin ja AC päälle " kompura" naksasti päälle "manuaalinen" lämpötilantilansäätö kylmimmälle, venttiileistä alkoi tulla kylmään reilusti alle 10 sekunnin aikana. 5 min päällä että viileni ja sen jälkeen otin pois tarpeettomana,

      Uudemmissa autoissa "muilla" olen huomennut että jatkuvasti päällä oleva kompura menettää tehoaan nopeammi. Onko syynä se että kompura käy kokoajan? ja ihmiset pitävät sitä tarpeettomasti päällä.

      Omistin 2011 vuoden VW Golf dieselin joitaki vuosia sitten ja AC kun laittoi päälle niin ajelin 200-300m ennen kuin alkoin viileää tulla.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tuttavalla isänsä uutena ostama VW Bora vm. 2000 perus-1,6 bensalla, ajettu 250 tkm ja ainoita remontteja muutama pyöränlaakeri, jarruosat (palat, levyt), ei muuta! Aina seisoo taivasalla kadun reunassa Helsingissä, pesettää sen muutaman kerran vuodessa ja silti tummanvihreä metalliväri kiiltääkin edelleen. Borankin muotoilu IV-Golfin tapaan puhdaslinjaisen ajaton, ja sisustus ihmeen laadukas. Kuulemma hyvä ajaakin. Ei ole tielle jättänyt, normaalit huollot vaan silloin tällöin. Ei taida enää uudemmat Volkkarit tähän yltää?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1812
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1459
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1245
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1150
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      261
      935
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      922
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      106
      877
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      805
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      674
    Aihe