Bakteerit ja virukset

2lesken

Laitetaanpa nyt tietoisku:

Bakteerit ovat useita satoja kertoja suurempia kuin virukset ja muistuttavat rakenteeltaan ihmisen soluja.
Tärkeä ero bakteerien ja virusten välillä on se, että bakteeri-infektioita voidaan hoitaa antibiooteilla mutta virusinfektioita ei.

16

89

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tähän voisi lisätä sellaisen lillukanvarren, että bakteerit lisääntyvät lähes missä vaan, mikäli lämpöä on sopivasti ja ainakin vähän kosteutta. Virus tarvitsee lisääntymiseen elävän isäntäsolun.

• Tunnetuimpia bakteeritauteja ovat muun muassa:
        tuberkuloosi, kolera, tulirokko, pernarutto, jäykkäkouristus, karies, keuhkokuume ja rutto.

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Tunnetuimpia bakteeritauteja ovat muun muassa:
        tuberkuloosi, kolera, tulirokko, pernarutto, jäykkäkouristus, karies, keuhkokuume ja rutto.

Wau. Minulla on nuo kaikki. Uusia ei enää mahdu, muuten sitä paisuu yli äyräiden.

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Tunnetuimpia bakteeritauteja ovat muun muassa:

Covid-19 aiheuttaa viruspohjaista keuhkokuumetta.

• Anonyymi

Luettele kolme kotiemme tuhoeläintä: Koi, Täi ja Karhu?

• Anonyymi

Niin, mitä sitten, tuonhan jokainen tietää.

• Anonyymi

En minä vaan tiennyt. Koska olen ollut aina terve ja olen vieläkin. Lääkkeistäkään en muista kuin asperiinin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En minä vaan tiennyt. Koska olen ollut aina terve ja olen vieläkin. Lääkkeistäkään en muista kuin asperiinin.

Lääketieteellinen määritelmä terveelle: Ei ole tarpeeksi tutkittu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Stalinin määritelmä syyttömästä: Väärin kuulusteltu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valelääkärintodistuksella saa terveenkin sairaaksi. Tai lääkärin valetodistuksella.

• Anonyymi

Liiallisen antibioottien käytön myötä on tullut niille resistenttejä bakteereja joten kohta bakteeritkin ovat iso ongelma.

• Virusten aiheuttamia tauteja:
        AIDS
        denguekuume
        Ebola
        flunssa (Yleisin aiheuttaja rhinovirus ja yli 200 muuta virusta, joista osa voi aiheuttaa samalla myös muita merkittäviä tauteja ja oireita.)
        herpes
        influenssa (influenssavirukset)
        isorokko
        keltakuume
        Marburg
        myyräkuume
        polio
        SARS

• Anonyymi

Koronaan ei ole vielä lääkettä. Siksi se on vaarallinen., jos se keuhkoissa alkaa tekemään tuhojaan. 80 eri lääkettä on kokeiltu, kuulemma joku haimalääke voi vähän tehota koronaankin.
      Rokotusta ei ehditä tautiaaltoon kehittää.

• Anonyymi

Tällä hetkellä ajankohtainen mikrobi on virus, toinen mikrobiryhmä on bakteerit.

Bakteerien torjunnasta kiinnostavaa hieman teoreettista asiaa:

https://etn.fi/index.php/13-news/10576-grafiittihiutaleet-tappavat-lahes-kaikki-bakteerit

https://www.rakennuslehti.fi/2020/03/hygieeninen-sisatila-ja-hyvat-ohjeet-avuksi-pandemian-torjuntaan/

❌”Yhdysvalloissa tutkittiin kuparia sisältäviä kosketuspintoja. Infektiot vähenivät 60 prosenttia antimikrobisissa tehohoitoyksikön huoneissa. Sairastuvuudella oli suora yhteys siihen, miten paljon bakteereja oli pinnalla”❌

Kiinnostavaa juttua!

• Anonyymi

Yks juttu on myös se, että laumaimmuniteetti estää taudin leviämisen jatkossa. Kun rokotetta ei ole, niin osan väestöstä sairastettua ja papannuttua sitä on. Kansan hyväkuntoisten on ihan ok sairastua ja parantua. Sen jälkeen immuunit puskuroivat taudin leviämistä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe