53 v. ja gynekologin ultrassa näkyi vielä molemmissa munasarjoissa useita kehittyviä munarakkuloita. Olen jo ihan tyrmistynyt. Tarkoittaako tämä sitä, ettei moneen vuoteen vielä lopu vuodot?
Eikö lopu ikinä?
7
100
Vastaukset
- Anonyymi
Munasoluja kuluu enemmän kuin yksi joka kuukausi. Niitä tuhoutuu, vaikka söisi pillereitä. Eli vajuvat vääjäämättä loppuun. Sinänsä kannattaisi olla onnellinen myöhäisestä menopaussista. Se suojaa esim. osteoporoosilta ja sydän- ja verisuonisairauksilta. Ihokin säilyy nuorekkaampana pitkään.
Äidilläni taisi olla menopaussi 56-vuotiaana. Vaikka hänen omalla äidillään oli n. 42-vuotiaana. Itselläni premenopaussioireilu alkoi varhain, mutta olen päässyt siitä huolimatta vähän lyhentyneellä, mutta muuten siedettävällä kierrolla 45-vuotiaaksi. Eli hitaasti tuntuu hiipuvan hormonitoiminta. Menkat ovat, vaikka oireilua on.- Anonyymi
Olisin onnellinen "myöhäisestä menopaussista", jos se kuitenkin nyt jo tulisi!
Oletin, että ultrassa olisi edes näkynyt jotakin hiipumista munasarjoissa, mutta täydellä teholla toimivat.
Siis ei mitään toivoa ainakaan vuoteen tai kahteen? Kolmeen neljään - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisin onnellinen "myöhäisestä menopaussista", jos se kuitenkin nyt jo tulisi!
Oletin, että ultrassa olisi edes näkynyt jotakin hiipumista munasarjoissa, mutta täydellä teholla toimivat.
Siis ei mitään toivoa ainakaan vuoteen tai kahteen? Kolmeen neljäänOlen ollut samassa tilanteessa. Muistan kun sanoin gynekologille, että voiko käydä niin etteivät ne koskaan lopu, osittain huumorilla ja osittain järkyttyneenä siitä että munasarjoissa näkyi toimintaa. Loppuivat pari kuukautta sen jälkeen kun täytin 55 vuotta.
- Anonyymi
Minipillereillä vuodot saattaa loppua.Itse olen 43 ja minipillereillä ei tuu menkkoja.
- Anonyymi
Minulla oli koulukaveri jonka äiti oli ollut 51 kun hän syntyi! Ja ihan luonnollisella tavalla alkunsa saanut, 1950-luvulla.
- Anonyymi
Minulla kuukautiset muuttuivat epäsäännöllisiksi (kierrot pitenivät) kun täytin 5i. Plussan testasin 53 vuotiaana, kun olo oli tuntunut jo muutaman viikon jotenkin kummalliselta ja tunnistin vanhastaan selvät raskausoireet.
No kesken se meni kolmannella kuulla. Olisin kyllä pitänyt, vaikka alkuun järkytyin ja ukkoni vielä enemmän. Sen jälkeen en ukkoa ilman kumia ole sisääni päästänyt. Nyt olen 55 ja vieläkin on tullut vuotoja muutaman kuukauden välein. Yöllisiä kuumia aaltoja lukuun ottamatta en kuukautisten loppumisesta johtuvia oireita ole kärsinyt. Limakalvot tietenkin on ohentuneet ja ottaa aikansa, ennen kuin sitä ilman luikkaria luonnollisesti kostuu.
- Anonyymi
Eikö päinvastaisia kokemuksia löytyisi? Että kuukautiset ovatkin yllättäen päättyneet, vaikka ultrassa näkyi vielä toimintaa? :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .794468Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503105Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631353091Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4002179Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2191296Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111203- 761197
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301064- 631056
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983