Eikö lopu ikinä?

Anonyymi

53 v. ja gynekologin ultrassa näkyi vielä molemmissa munasarjoissa useita kehittyviä munarakkuloita. Olen jo ihan tyrmistynyt. Tarkoittaako tämä sitä, ettei moneen vuoteen vielä lopu vuodot?

7

100

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Munasoluja kuluu enemmän kuin yksi joka kuukausi. Niitä tuhoutuu, vaikka söisi pillereitä. Eli vajuvat vääjäämättä loppuun. Sinänsä kannattaisi olla onnellinen myöhäisestä menopaussista. Se suojaa esim. osteoporoosilta ja sydän- ja verisuonisairauksilta. Ihokin säilyy nuorekkaampana pitkään.

Äidilläni taisi olla menopaussi 56-vuotiaana. Vaikka hänen omalla äidillään oli n. 42-vuotiaana. Itselläni premenopaussioireilu alkoi varhain, mutta olen päässyt siitä huolimatta vähän lyhentyneellä, mutta muuten siedettävällä kierrolla 45-vuotiaaksi. Eli hitaasti tuntuu hiipuvan hormonitoiminta. Menkat ovat, vaikka oireilua on.

• Anonyymi

Olisin onnellinen "myöhäisestä menopaussista", jos se kuitenkin nyt jo tulisi!
        Oletin, että ultrassa olisi edes näkynyt jotakin hiipumista munasarjoissa, mutta täydellä teholla toimivat.
        Siis ei mitään toivoa ainakaan vuoteen tai kahteen? Kolmeen neljään

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisin onnellinen "myöhäisestä menopaussista", jos se kuitenkin nyt jo tulisi!
        Oletin, että ultrassa olisi edes näkynyt jotakin hiipumista munasarjoissa, mutta täydellä teholla toimivat.
        Siis ei mitään toivoa ainakaan vuoteen tai kahteen? Kolmeen neljään

Olen ollut samassa tilanteessa. Muistan kun sanoin gynekologille, että voiko käydä niin etteivät ne koskaan lopu, osittain huumorilla ja osittain järkyttyneenä siitä että munasarjoissa näkyi toimintaa. Loppuivat pari kuukautta sen jälkeen kun täytin 55 vuotta.

• Anonyymi

Minipillereillä vuodot saattaa loppua.Itse olen 43 ja minipillereillä ei tuu menkkoja.

• Anonyymi

Minulla oli koulukaveri jonka äiti oli ollut 51 kun hän syntyi! Ja ihan luonnollisella tavalla alkunsa saanut, 1950-luvulla.

• Anonyymi

Minulla kuukautiset muuttuivat epäsäännöllisiksi (kierrot pitenivät) kun täytin 5i. Plussan testasin 53 vuotiaana, kun olo oli tuntunut jo muutaman viikon jotenkin kummalliselta ja tunnistin vanhastaan selvät raskausoireet.
        No kesken se meni kolmannella kuulla. Olisin kyllä pitänyt, vaikka alkuun järkytyin ja ukkoni vielä enemmän. Sen jälkeen en ukkoa ilman kumia ole sisääni päästänyt. Nyt olen 55 ja vieläkin on tullut vuotoja muutaman kuukauden välein. Yöllisiä kuumia aaltoja lukuun ottamatta en kuukautisten loppumisesta johtuvia oireita ole kärsinyt. Limakalvot tietenkin on ohentuneet ja ottaa aikansa, ennen kuin sitä ilman luikkaria luonnollisesti kostuu.

• Anonyymi

Eikö päinvastaisia kokemuksia löytyisi? Että kuukautiset ovatkin yllättäen päättyneet, vaikka ultrassa näkyi vielä toimintaa? :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      79
      4468
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3105
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      135
      3091
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      400
      2179
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      219
      1296
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1203
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1197
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1064
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      63
      1056
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      111
      983
    Aihe