Eikö lopu ikinä?

Anonyymi

53 v. ja gynekologin ultrassa näkyi vielä molemmissa munasarjoissa useita kehittyviä munarakkuloita. Olen jo ihan tyrmistynyt. Tarkoittaako tämä sitä, ettei moneen vuoteen vielä lopu vuodot?

7

216

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Munasoluja kuluu enemmän kuin yksi joka kuukausi. Niitä tuhoutuu, vaikka söisi pillereitä. Eli vajuvat vääjäämättä loppuun. Sinänsä kannattaisi olla onnellinen myöhäisestä menopaussista. Se suojaa esim. osteoporoosilta ja sydän- ja verisuonisairauksilta. Ihokin säilyy nuorekkaampana pitkään.

Äidilläni taisi olla menopaussi 56-vuotiaana. Vaikka hänen omalla äidillään oli n. 42-vuotiaana. Itselläni premenopaussioireilu alkoi varhain, mutta olen päässyt siitä huolimatta vähän lyhentyneellä, mutta muuten siedettävällä kierrolla 45-vuotiaaksi. Eli hitaasti tuntuu hiipuvan hormonitoiminta. Menkat ovat, vaikka oireilua on.

• Anonyymi

Olisin onnellinen "myöhäisestä menopaussista", jos se kuitenkin nyt jo tulisi!
        Oletin, että ultrassa olisi edes näkynyt jotakin hiipumista munasarjoissa, mutta täydellä teholla toimivat.
        Siis ei mitään toivoa ainakaan vuoteen tai kahteen? Kolmeen neljään

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisin onnellinen "myöhäisestä menopaussista", jos se kuitenkin nyt jo tulisi!
        Oletin, että ultrassa olisi edes näkynyt jotakin hiipumista munasarjoissa, mutta täydellä teholla toimivat.
        Siis ei mitään toivoa ainakaan vuoteen tai kahteen? Kolmeen neljään

Olen ollut samassa tilanteessa. Muistan kun sanoin gynekologille, että voiko käydä niin etteivät ne koskaan lopu, osittain huumorilla ja osittain järkyttyneenä siitä että munasarjoissa näkyi toimintaa. Loppuivat pari kuukautta sen jälkeen kun täytin 55 vuotta.

• Anonyymi

Minipillereillä vuodot saattaa loppua.Itse olen 43 ja minipillereillä ei tuu menkkoja.

• Anonyymi

Minulla oli koulukaveri jonka äiti oli ollut 51 kun hän syntyi! Ja ihan luonnollisella tavalla alkunsa saanut, 1950-luvulla.

• Anonyymi

Minulla kuukautiset muuttuivat epäsäännöllisiksi (kierrot pitenivät) kun täytin 5i. Plussan testasin 53 vuotiaana, kun olo oli tuntunut jo muutaman viikon jotenkin kummalliselta ja tunnistin vanhastaan selvät raskausoireet.
        No kesken se meni kolmannella kuulla. Olisin kyllä pitänyt, vaikka alkuun järkytyin ja ukkoni vielä enemmän. Sen jälkeen en ukkoa ilman kumia ole sisääni päästänyt. Nyt olen 55 ja vieläkin on tullut vuotoja muutaman kuukauden välein. Yöllisiä kuumia aaltoja lukuun ottamatta en kuukautisten loppumisesta johtuvia oireita ole kärsinyt. Limakalvot tietenkin on ohentuneet ja ottaa aikansa, ennen kuin sitä ilman luikkaria luonnollisesti kostuu.

• Anonyymi

Eikö päinvastaisia kokemuksia löytyisi? Että kuukautiset ovatkin yllättäen päättyneet, vaikka ultrassa näkyi vielä toimintaa? :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      84
      5117
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      25
      3460
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      34
      2795
    4. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      58
      1810
    5. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1586
    6. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      251
      1392
    7. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1362
    8. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1356
    9. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      0
      1220
    10. Hiljaisuus

Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.
      Ikävä
      73
      1068
    Aihe