Sanokaa mua ihan rauhassa tyhmäksi kun en tiedä mutta en liiku missään teiniX piireissä joten valaiskaapa tyhmempää :
sitä vain että kun kirjotetaan melkein joka paikassa esim. teiniX tai jotain tommosta niin miten tuo niinkuin pitäisi lausua? mitä se tarkoittaa? pitääkö se lausua niinkuin joten teiniks? teinikse? teiniäksä? siis en oikein ymmärrä.
ja sitten tuo ihq...olen kuullut kun se lausutaan näin : ihku. mutta eikös tuo oikeasti pitäisi lausua ihkuu? koska ainakin aakkosissa tuo q sanotaan kuu eikä ku...
TeiniX kieli
9
664
Vastaukset
- Flame
Aikas vapaa muotost se ääntäminen on. TeinX ainaskin ite sanon teiniks. Ihq on taasen se ihgu tai ihku. Ei tuossa kielessä puhasta ääntämistä käytetä. Z on S, ei TS vai miten se onkaan suomessa. Tavalline S se niille on, ei mitään soinnillisii S:iä tai mitään muitakaan. W on taasen kanssa tavallinen V. Q on yleensä se KU tai GU. Jokainen joka haluu tuota kieltä puhukoon, niin puhukoon omal tavallansa. Mut tuossa on se vähän mitä tiedän moisesta kielestä.
- Dave_From_Sheffield
Siis inhoan teinien käyttämää sekasotkua. Kirjakieli kunniaan. Sivistyneisyys pitäisi tuoda enemmän esille.
- Minä
Älä ala puhumaan noin, mutta Juu-otsikkoisessa jutussa on aika hyvin teiniX puhe-tapa. Itse sana tarkoittaa teiniä, pissistä, rinsessaa, milä nimellä sitä vaan haluaa sanoa, kaikki on suunnilleen sama juttu. Eli siis useimmiten tyttöä, joka meikkaa paljon, pukeutuu avonaisiin merkkivaatteisiin, juo ja usein myös polttaa ja on ilkeä muille kuin "oman jengiläisilleen".
- Professori?
Kenen helvetin olet kuullut puhuvan kirjakieltä? Jos olet kuullut niin varmasti tiedät miten typerän kuuloista se on, jopa typerämpää kuin "teiniäksäslangi"! Me "teinit", kuten varmasti itsekin olet (tai sitten nuorten palstoja lukeva äijänrahjus), käytämme kyllä "kirjakieltä" silloin kun sitä vaaditaan, vai kenen taas olet kuullut kirjoittavan äidinkielen aineen x:ien ja w:ien avulla? Voi herranen aika minkälainen kirjakielten tohtoori! Luulet kai että kirjakieli tarkoittaa sivistystä! "Siis inhoan teinien käyttämää kirjakieltä" on puhdasta puhe- ei kirjakieltä, eli pidä vain turpasi kiinni!
- Lintu-91
Professori? kirjoitti:
Kenen helvetin olet kuullut puhuvan kirjakieltä? Jos olet kuullut niin varmasti tiedät miten typerän kuuloista se on, jopa typerämpää kuin "teiniäksäslangi"! Me "teinit", kuten varmasti itsekin olet (tai sitten nuorten palstoja lukeva äijänrahjus), käytämme kyllä "kirjakieltä" silloin kun sitä vaaditaan, vai kenen taas olet kuullut kirjoittavan äidinkielen aineen x:ien ja w:ien avulla? Voi herranen aika minkälainen kirjakielten tohtoori! Luulet kai että kirjakieli tarkoittaa sivistystä! "Siis inhoan teinien käyttämää kirjakieltä" on puhdasta puhe- ei kirjakieltä, eli pidä vain turpasi kiinni!
Pissikset rulettaa!!!
- Dave_From_Sheffield
Professori? kirjoitti:
Siis jo tuosta tekstistä voidaan päätellä, että sinulle sivistyneisyys ei ole tärkeää. No minullepa on ja monet asiat (kuten kirjakielen käyttäminen) on opetettu pienestä pitäen. Siis totta kai käytän puhekielli PUHUESSANI mutta kirjakieltä KIRJOITTAESSANI!
Tuossa on jo aika selkeä kuva... - sgsg
Lintu-91 kirjoitti:
Pissikset rulettaa!!!
siinähän ihan rauhassa saa rulettaa.. myöhemmin saat nauraa ittes kuoliaaks
- Attention
Dave_From_Sheffield kirjoitti:
Siis jo tuosta tekstistä voidaan päätellä, että sinulle sivistyneisyys ei ole tärkeää. No minullepa on ja monet asiat (kuten kirjakielen käyttäminen) on opetettu pienestä pitäen. Siis totta kai käytän puhekielli PUHUESSANI mutta kirjakieltä KIRJOITTAESSANI!
Tuossa on jo aika selkeä kuva...Hyvä Dave että valaisit, meinasin jo itsekin kysyä että etkai sä kirjakielellä puhu..:) Kirjakielellä puhuminen kuulostaa tosi typerältä mutta sehän me kaikki jo tiedetään samoinku se miten tyhmältä tää teinix yms kuulostaa ja vaikuttaa, antavat molemmat hiukan typerän kuvan ihmisestä. Mä ainakin puhun ihaan omalla murtheella ja oon siitä ylpeä kun menen johonkin toiselle paikkakunnalle tai kun jostain kauenmpaa tulee vieraita tms...;) Ja aion sen myös säilyttää jos johonkin toiselle paikkakunnalle joskus muutan.
- Kalanpaska
hähää hei daa enx ookki tosi ihQ teiniX pissis
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1898603
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264738- 504238
- 593792
- 513216
- 502980
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262676- 432491
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.412218Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382203