SRK-vellut tuomitsevat itsensä HELVETTIIN!

Se on hyvin selvästi Raamatussa. Opetatte jo lapsenne tuomitsemaan. Minä en tuomitse, eikä tarvitsekaan, eikä minulla olisi valtuuksiakaan sellaiseen.

KR 1933/-38
Luuk. 6:37 Älkääkä tuomitko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan.

Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
Matt. 6:12 ja anna meille meidän velkamme anteeksi, niinkuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillemme;

Matt. 6:14 Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi

Room. 2:1 Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.

1Kor. 4:5 Älkää sentähden lausuko mitään tuomiota, ennenkuin aika on, ennenkuin Herra tulee, joka myös on saattava valoon pimeyden kätköt ja tuova ilmi sydänten aivoitukset; ja silloin kukin saa kiitoksensa Jumalalta

25

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eipä nuokaan Raamatun kohdat vl-puhujia hidasta jatkamasta.

      Tuntuu kuin olivat jo paatumuksen petollisessa rauhassa.

      • Anonyymi

        Syvällä pzatumuksessa.


    • Anonyymi

      Päivin esimerkin mukaan kulkevat kohti tuhoaan päivi tuomitsi ja päivi tuomitaan .

    • Anonyymi

      Saalemin pastori tuli palstalle porton asussa ja viekkain aikein.

      • Joh. 7:18 Joka omiaan puhuu, se pyytää omaa kunniaansa, mutta joka pyytää lähettäjänsä kunniaa, se on totinen, eikä hänessä ole vääryyttä


    • Avaajalle terveisiä. Etkö ihan oikeasti huomaa, millainen tuomari sinä olet vanhoillislestadiolaisia kohtaan? Erittäin halveksivia viestejä tulee päivittäin, ihan solkenaan. Et huomaa että sinun käsityksesi ja tulkintasi Raamatusta ei ole Jumalan käsitys. Jumalan käsitys on meidän syntisten, heikkojen ja erehtyvien ihmisten pelastaminen. Joka tapahtuu:

      Yksin armosta
      yksin uskosta
      yksin Kristuksen tähden

      Meistä kukaan ei pelastu, jos Jumala ei meitä Kristuksen ansion tähden armahda. Tämä koskee myös sinua. Sinullakaan ei ole mitään ylpeilemistä lestadiolaisten keskuudessa. Kiistely ja ilkeät sanat eivät hyödytä ketään meistä.

      • Mihin sinulta unohtui Raamattu? Luterilaisuuden pääperiaate? Väärentäminen ja valehtelu ei näköjään tuota sinulle ongelmia.

        Luterilaisuudessa on neljä pääperiaatetta "solaa"

        Sola scriptura (suom. yksin kirjoituksista, lausutaan: SOO-laa skriip-TUU-raa) on latinaa, ja käsitteellä tarkoitetaan periaatetta, jonka mukaan Raamattu on kirkolle sen opin ainoa normi. Periaatetta sanotaan myös Raamattu-periaatteeksi.

        Solus Christus tai solo Christo (lat. "yksin Kristus") on myös yksi samoista pääperiaatteista. Se asettaa vastakohdakseen pyhimykset, ja väittää, että ihminen tulee vanhurskaaksi yksin Kristuksen ansion, ei pyhimysten ansioiden saatikka omien ansioidensa tähden

        Sola fide (latinaa, "yksin uskosta") on yksi viidestä protestanttisen uskon­puhdistuksen pää­periaatteesta. Se tarkoittaa protestanttisessa uskonpuhdistuksessa sitä, että ihminen on vanhurskas eli kelpaa Jumalalle, kun hän uskoo (Jeesuksen sovitustyöhön ja synnittömään elämään), ei omien hyvien tekojensa perusteella. Hyvät työt ovat lähimmäisiä, ei pelastusta varten. Periaate eroaa katolisesta näkemyksestä, jonka mukaan ihminen tulee vanhurskaaksi "rakkautena vaikuttavan uskon" (Gal. 5:6) kautta. Katolisen näkökulman mukaan ihminen ei voi ansaita omaa pelastustaan, mutta ihminen ei silti ole vapaa tekemästä hyvää.

        Sola gratia, Armo on laaja käsite joka viittaa esimerkiksi anteeksiantoon ja hyväntahtoisuuteen monissa eettisissä, laillisissa, uskonnollisissa ja sosiaalisissa asiayhteyksissä.[

        Armo voi viitata myötätuntoiseen käytökseen joko jonkinlaisessa voimasuhteessa ylemmän tahon osalta voimankäytön kohdetta kohtaan (esimerkiksi tuomarin ollessa armelias syytettyä kohtaan) tai jonkin humanitaarisen kolmannen tahon osalta


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Mihin sinulta unohtui Raamattu? Luterilaisuuden pääperiaate? Väärentäminen ja valehtelu ei näköjään tuota sinulle ongelmia.

        Luterilaisuudessa on neljä pääperiaatetta "solaa"

        Sola scriptura (suom. yksin kirjoituksista, lausutaan: SOO-laa skriip-TUU-raa) on latinaa, ja käsitteellä tarkoitetaan periaatetta, jonka mukaan Raamattu on kirkolle sen opin ainoa normi. Periaatetta sanotaan myös Raamattu-periaatteeksi.

        Solus Christus tai solo Christo (lat. "yksin Kristus") on myös yksi samoista pääperiaatteista. Se asettaa vastakohdakseen pyhimykset, ja väittää, että ihminen tulee vanhurskaaksi yksin Kristuksen ansion, ei pyhimysten ansioiden saatikka omien ansioidensa tähden

        Sola fide (latinaa, "yksin uskosta") on yksi viidestä protestanttisen uskon­puhdistuksen pää­periaatteesta. Se tarkoittaa protestanttisessa uskonpuhdistuksessa sitä, että ihminen on vanhurskas eli kelpaa Jumalalle, kun hän uskoo (Jeesuksen sovitustyöhön ja synnittömään elämään), ei omien hyvien tekojensa perusteella. Hyvät työt ovat lähimmäisiä, ei pelastusta varten. Periaate eroaa katolisesta näkemyksestä, jonka mukaan ihminen tulee vanhurskaaksi "rakkautena vaikuttavan uskon" (Gal. 5:6) kautta. Katolisen näkökulman mukaan ihminen ei voi ansaita omaa pelastustaan, mutta ihminen ei silti ole vapaa tekemästä hyvää.

        Sola gratia, Armo on laaja käsite joka viittaa esimerkiksi anteeksiantoon ja hyväntahtoisuuteen monissa eettisissä, laillisissa, uskonnollisissa ja sosiaalisissa asiayhteyksissä.[

        Armo voi viitata myötätuntoiseen käytökseen joko jonkinlaisessa voimasuhteessa ylemmän tahon osalta voimankäytön kohdetta kohtaan (esimerkiksi tuomarin ollessa armelias syytettyä kohtaan) tai jonkin humanitaarisen kolmannen tahon osalta

        Luterilaisuus on eräs eksyttäjien hämäävä oppilinja.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Mihin sinulta unohtui Raamattu? Luterilaisuuden pääperiaate? Väärentäminen ja valehtelu ei näköjään tuota sinulle ongelmia.

        Luterilaisuudessa on neljä pääperiaatetta "solaa"

        Sola scriptura (suom. yksin kirjoituksista, lausutaan: SOO-laa skriip-TUU-raa) on latinaa, ja käsitteellä tarkoitetaan periaatetta, jonka mukaan Raamattu on kirkolle sen opin ainoa normi. Periaatetta sanotaan myös Raamattu-periaatteeksi.

        Solus Christus tai solo Christo (lat. "yksin Kristus") on myös yksi samoista pääperiaatteista. Se asettaa vastakohdakseen pyhimykset, ja väittää, että ihminen tulee vanhurskaaksi yksin Kristuksen ansion, ei pyhimysten ansioiden saatikka omien ansioidensa tähden

        Sola fide (latinaa, "yksin uskosta") on yksi viidestä protestanttisen uskon­puhdistuksen pää­periaatteesta. Se tarkoittaa protestanttisessa uskonpuhdistuksessa sitä, että ihminen on vanhurskas eli kelpaa Jumalalle, kun hän uskoo (Jeesuksen sovitustyöhön ja synnittömään elämään), ei omien hyvien tekojensa perusteella. Hyvät työt ovat lähimmäisiä, ei pelastusta varten. Periaate eroaa katolisesta näkemyksestä, jonka mukaan ihminen tulee vanhurskaaksi "rakkautena vaikuttavan uskon" (Gal. 5:6) kautta. Katolisen näkökulman mukaan ihminen ei voi ansaita omaa pelastustaan, mutta ihminen ei silti ole vapaa tekemästä hyvää.

        Sola gratia, Armo on laaja käsite joka viittaa esimerkiksi anteeksiantoon ja hyväntahtoisuuteen monissa eettisissä, laillisissa, uskonnollisissa ja sosiaalisissa asiayhteyksissä.[

        Armo voi viitata myötätuntoiseen käytökseen joko jonkinlaisessa voimasuhteessa ylemmän tahon osalta voimankäytön kohdetta kohtaan (esimerkiksi tuomarin ollessa armelias syytettyä kohtaan) tai jonkin humanitaarisen kolmannen tahon osalta

        Kusitolppa yrittää monisanaisesti hälventää harhojaan.


      • KR 1933/-38
        Joh. 8:50 Mutta minä en etsi omaa kunniaani; yksi on, joka etsii ja tuomitsee.

        Joh. 7:18 Joka omiaan puhuu, se pyytää omaa kunniaansa, mutta joka pyytää lähettäjänsä kunniaa, se on totinen, eikä hänessä ole vääryyttä

        Minä en tuomitse enkä halveksi ketään, en sille voi mitään jos totuutta ette kestä kuulla, farisealainen omahyväinen rauhanne häiriintyy pahemman kerran.

        Hesekiel:
        2:7 Vaan puhu heille minun sanani, kuulkoot tai olkoot kuulematta; sillä uppiniskaisia he ovat.


      • KR 1933/-38
        Joh. 8:50 Mutta minä en etsi omaa kunniaani; yksi on, joka etsii ja tuomitsee.

        Joh. 7:18 Joka omiaan puhuu, se pyytää omaa kunniaansa, mutta joka pyytää lähettäjänsä kunniaa, se on totinen, eikä hänessä ole vääryyttä

        Minä en tuomitse enkä halveksi ketään, en sille voi mitään jos totuutta ette kestä kuulla, farisealainen omahyväinen rauhanne häiriintyy pahemman kerran.

        Hesekiel:
        2:7 Vaan puhu heille minun sanani, kuulkoot tai olkoot kuulematta; sillä uppiniskaisia he ovat.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        KR 1933/-38
        Joh. 8:50 Mutta minä en etsi omaa kunniaani; yksi on, joka etsii ja tuomitsee.

        Joh. 7:18 Joka omiaan puhuu, se pyytää omaa kunniaansa, mutta joka pyytää lähettäjänsä kunniaa, se on totinen, eikä hänessä ole vääryyttä

        Minä en tuomitse enkä halveksi ketään, en sille voi mitään jos totuutta ette kestä kuulla, farisealainen omahyväinen rauhanne häiriintyy pahemman kerran.

        Hesekiel:
        2:7 Vaan puhu heille minun sanani, kuulkoot tai olkoot kuulematta; sillä uppiniskaisia he ovat.

        #Joh. 8:50 Mutta minä en etsi omaa kunniaani; yksi on, joka etsii ja tuomitsee.#
        On liian ylevää, että vertaat tuohon jakeeseen ja teet itsesi Kristuksen kaltaiseksi.
        Tuo jae sisältää myös saalemien torjuman asian. yksi on, joka etsii ja tuomitsee, Jumala.


      • Anonyymi kirjoitti:

        #Joh. 8:50 Mutta minä en etsi omaa kunniaani; yksi on, joka etsii ja tuomitsee.#
        On liian ylevää, että vertaat tuohon jakeeseen ja teet itsesi Kristuksen kaltaiseksi.
        Tuo jae sisältää myös saalemien torjuman asian. yksi on, joka etsii ja tuomitsee, Jumala.

        Fariseuslestadiolaiselle on mahdotonta tunnustaa että Jeesus on Herra! Sinunkin polvesi tulevat vielä kerran notkistumaan Herran edessä ja sinunkin ylpeät huulesi tulevat vielä tunnustamaan: Jeesus on Herra!

        Fil. 2:10 niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,

        Fil. 2:11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra!

        Ilm.
        1:5 ja Jeesukselta Kristukselta, uskolliselta todistajalta, häneltä, joka on kuolleitten esikoinen ja maan kuningasten hallitsija! Hänelle, joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme verellänsä

        1:6 ja tehnyt meidät kuningaskunnaksi, papeiksi Jumalalleen ja Isälleen, hänelle kunnia ja voima aina ja iankaikkisesti! Amen.

        1:7 Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen


      • Anonyymi kirjoitti:

        #Joh. 8:50 Mutta minä en etsi omaa kunniaani; yksi on, joka etsii ja tuomitsee.#
        On liian ylevää, että vertaat tuohon jakeeseen ja teet itsesi Kristuksen kaltaiseksi.
        Tuo jae sisältää myös saalemien torjuman asian. yksi on, joka etsii ja tuomitsee, Jumala.

        Fariseuslestadiolaiselle on mahdotonta tunnustaa että Jeesus on Herra! Sinunkin polvesi tulevat vielä kerran notkistumaan Herran edessä ja sinunkin ylpeät huulesi tulevat vielä tunnustamaan: Jeesus on Herra!

        Fil. 2:10 niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,

        Fil. 2:11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra!

        Ilm.
        1:5 ja Jeesukselta Kristukselta, uskolliselta todistajalta, häneltä, joka on kuolleitten esikoinen ja maan kuningasten hallitsija! Hänelle, joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme verellänsä

        1:6 ja tehnyt meidät kuningaskunnaksi, papeiksi Jumalalleen ja Isälleen, hänelle kunnia ja voima aina ja iankaikkisesti! Amen.

        1:7 Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        #Joh. 8:50 Mutta minä en etsi omaa kunniaani; yksi on, joka etsii ja tuomitsee.#
        On liian ylevää, että vertaat tuohon jakeeseen ja teet itsesi Kristuksen kaltaiseksi.
        Tuo jae sisältää myös saalemien torjuman asian. yksi on, joka etsii ja tuomitsee, Jumala.

        Joh. 5:22

        Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle,


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Fariseuslestadiolaiselle on mahdotonta tunnustaa että Jeesus on Herra! Sinunkin polvesi tulevat vielä kerran notkistumaan Herran edessä ja sinunkin ylpeät huulesi tulevat vielä tunnustamaan: Jeesus on Herra!

        Fil. 2:10 niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,

        Fil. 2:11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra!

        Ilm.
        1:5 ja Jeesukselta Kristukselta, uskolliselta todistajalta, häneltä, joka on kuolleitten esikoinen ja maan kuningasten hallitsija! Hänelle, joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme verellänsä

        1:6 ja tehnyt meidät kuningaskunnaksi, papeiksi Jumalalleen ja Isälleen, hänelle kunnia ja voima aina ja iankaikkisesti! Amen.

        1:7 Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen

        Miksi vellut vaikenivat?


    • Anonyymi

      En ole huomannut erittäin halveksivia viestejä, vaan sellaisia joissa nostetaan veeäloppien hullutukset pöydälle.

      miksi niin ei saisi tehdä, kerro sinä joka osasit ulkoa luterilaisen fraasin yksin ykin ja yksin!?

      • SaaleminPastori-ko

        Kiitos todistuksestasi ja oikeasta havainnosta.


    • Anonyymi

      RAAMATTU HAISEE RAHALLE?

      KYLLÄ TEILLÄ ON HIVENEN PÄÄSSÄ VIKAA, JOS ETTE YMMÄRRÄ


      Hei vitun Urpot!
      Paapokaa nyt vaan niin paljon ku kerkeette sitä Jeesustanne kunhan jäätte kotiin!!!
      Kirkot suljetaan nyt ja poltetaan, koska COVID-20 on Teidän syy.
      Teillä ei ole mukamas Televiiziota? Miksi Teillä on tietokoneet, älypuhelimet ym?

      NOIN URPOA SAKKIA EI VOI OLLA

      Valitettavasti Te häivytte tästä maailmasta, koska olette sisäsiittoisia ja keskenänne.

      Näin se homma etenee sano DIO

      • Anonyymi

        Kannatan alkolukkoa nettiinkin.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Sinulla on salattua tietoa, kerro se muillekin kun nykyinen virus tunnetaan nimellä COVID-19-


      • Anonyymi

        Joku on ottanut lääkettä liian paljon, tai sitten liian vähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on salattua tietoa, kerro se muillekin kun nykyinen virus tunnetaan nimellä COVID-19-

        Lyhenne tulee sanoista: Corona Virus Divaster.


    • Anonyymi

      Hanoja suljetaan, veturienkuljettajat vetelevät.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1756
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      683
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      523
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      465
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      192
      464
    Aihe