Palvelusetelit

Anonyymi

Kertokaa palveluseteleistä, mihin niitä käytetään? Onko ne tarkoitettu hoitajalke vai hoidettavalle?
Jotenkin tuntuu ihmeelliseltä kun hoidettavalle on myönnetty ilmainen inttervallihoito vapaapäivieni ajaksi eräässä perhekodissa. Eli kerrytän omaishoidon varpaitani, että saan olla vapaana viikon.
Nyt minulle tyrkytetään palveluseteleitä jolla saisin kolmeksi vuorokaudeksi sijaisen tänne kotiin....eli yrittävät lyhentää inttervallihoitojaksoa perhekodissa (koska palveluntuottaja ei ole palveluseteli tuottaja)
Eli tässä Kysyinkin mitä kyseinen sijainen kotonani tekisi, tekeekö saman minkä minä viikon aikana. Suursiivon, hoidettavan periaatteiden ym. pesun. Polttopuut, nurmikon leikkuun, ikkunoidenpesun, auton huollon, Ei kuulemma tee, on hoidettavan apuna. Eli mitä hyötyä minulle on siitä, jos outo ihminen huushollia talossani ja silti joudun tekemään tietyt asiat. Eivätkä edes kuulemma ole yötä. Jätänkö hoidettavan tänne palvelusetelin tuottajan varaan ja lähden kylmästi hotelliin kolmeksi vapaapäiväkseni. Kenelle lähetän tämän hotellilaskun? Sillä jos hoidettava on perhekodissa siitä maksetaan 11,50 e/vrk. Jos otan palveluseteliloman, maksetaan palvelusetelin arvo 85 e /kerta sijaiselle ja lisäksi paikka jossa lomailen. Eli 300 euron omaishoidon tuki menee 3 vrk lepoon.

6

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tässä on omaishoitajan arki lyhykäisyydessään. Samoin täällä tarjottiin palveluseteleitä. Oikeastaan minun tilanteessani ei niistä ole hyötyä.

      Palveluohjaaja kävi kotikäynnillä tekemässä uuden suunnitelman. Hänen mukaansa minulle olisi hyvä tuo palveluseteli koska saisin mennä kylpylään tai jonnekin "eläkeläisten reissulle". Millä rahalla? Ei eläkeläis/omaishoitajalla ole varaa huvitteluun.
      Kuitenkin tämä hoidettava tarvitsee ruokaa, puhtautta ja lämpöä. Kuka ne maksaa palvelusetelilomailuni aikana? Eli palveluseteli tulee omaishoitajalle kalliimmaksi kuin se 11,50 euron laitospaikka.

      Ihana huomata, että on muitakin omaishoitajia, jotka tekevät rästiinjääneitä töitään OMAlla lomaviikollaan.

    • Anonyymi

      En minäkään ole pitänyt yhtään päivää "lomaa" omaishoidosta.Olen ollut 7 vuotta omaishoitajana työssäkäyvänä ilman yhtään vapaapäivää.Kaksi vuotta hoidin molempia vanhempiani,mutta nyt viimeiset viisivuotta vain isääni.Kyllähän sieltä omaishoidon tukikeskuksesta lappusia silloin tällöin tulee,mutta mitään konkreettista apua sieltä ei kylläkään saa.Lisäksi kuulumme molemmat riskiryhmään ,eikä mitään ohjetta edes ole tullut kuinka toimia koronaviruksen tai muiden virusten suhteen.Tai tulihan syksyllä sellainen viesti yksityiseltä sairaanhoitajalta joka on käynyt antamassa jokavuotisen influennapiikin isälle,että tämäkin on sitten kielletty antamasta jos firmassa ei ole palkkalistoilla lääkäriä.Siis yhden ihmisen firmassa pitäisi palkata lääkäri vetämään välistä jotta voitaisiin rokottaa vanhaan tyyliin.Rokotuksen sain sitten 1,5 kuukautta myöhässä kotihoidolta.Olen vakavasti harkinnut jäämistä eläkeputkeen kunhan tulee syksyllä mittariin vaadittavat lukemat.

      • Anonyymi

        11 v omaishoitajana vei kaiken. Työni tein ja nyt teen perheemme historiikkiä ja opiskelen.

        Voimia teille ja Luojan siunausta.


    • Anonyymi

      Olen ollut omaishoitaja ja käyttänyt seteliä vapaisiin. Helsinki määräsi että tuuraaja pitää olla lähihoitaja koulutuksen saanut ja niitä ei sitten ole löytynytkään eli vapaita en ole enään saanut.

      Miten Helsingissä pääsee intervalli hoitoon?

    • Anonyymi

      Se on yrityksestä kiinni, että minkälaista palvelua tuotetaan, eli ollaanko kotona yötä, mikä koulutus hoitajalla on, kuinka pitkiä vuoroja voi tehdä, kuuluuko kodin muut työt työtehtäviin. Kannattaa googlata palveluseteli palvelutuottajat paikkakunnallasi, ja kysellä vaikka puhelimessa, pystyykö joku tekemään teidän tarvetta vastaavaa työtä.

      • Anonyymi

        Osaiskin joku neuvoa...etsikää kaikki tuet!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      41
      2184
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      50
      1714
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      35
      1537
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      42
      1508
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1456
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1450
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      3
      1417
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1351
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      4
      1275
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1243
    Aihe