Pentti "alias" Pöyhönen?

Anonyymi

Tietääkö kukaan, missäpäin asustelee Pentti "alias" Pöyhönen, taidemaalari, jonka tauluja on Kiteelläkin.
Kiitos, jos joku sattuisi tietämään hänestä?

5

1409

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Missähän asuneet, mutta samalla Pöyhönen oli myös musiikillinen ja kierteli Etelä-Karjalassa kin turuilla ja toreilla ja myi C-kasetteja jossa oli hänen musiikkia.
      Ken tuntee, kertokaa 2020 hänestä?

      • Anonyymi

        Lisään vielä että Savosta kotoisin Pentti oli ja asui 80 luvulla ennen Länsi-Suomeen rakkauden perässä tuloaan esim Lahdessa. Leskeksi jäätyään elämään löytyi vielä uusi ihminen, Eila. Mänttään muutto johtua enimmäkseen siitä ettei lupsakka Savolainen kokenut sopiva sä jayhien varsinais-suomalaisten.


      • Anonyymi

        Pentti kuoli joskus 2007 tienoilla. Kehysti taulunsa itse ja pakettiauto ikkunassa oli teksti Severi Suhonen on mennyt, tässä tulee kulkuri-Pentti. Maalaukseen hän oli saanut oppia Imatralla Nikolai Silverbergilta, oli myös jäsenenä Suomen taiteilijat ry. Ssa. Tunsin Pentin henk koht ajalta jolloin asui Vars-Suomessa ennen Mänttään muuttoa. Pentin elämästä on myös kirjoitettu kirja jossa hän kertoo sattumuksistaan. Erikoisuutena soittajana Pentilla oli harvinaisen lyhyet sormet. Muistelen lämmöllä tätä kansanmiesta ja lupsakkaa persoonaa. Aikanaan 80 luvulla hän oli mukana Karpon Turpakarjat ohjelmassa sekä elokuvassa Lokomotiivi laulaa kappaleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä että Savosta kotoisin Pentti oli ja asui 80 luvulla ennen Länsi-Suomeen rakkauden perässä tuloaan esim Lahdessa. Leskeksi jäätyään elämään löytyi vielä uusi ihminen, Eila. Mänttään muutto johtua enimmäkseen siitä ettei lupsakka Savolainen kokenut sopiva sä jayhien varsinais-suomalaisten.

        2010 Pentille pidettiin muistonäyttely Suomen harmonikka museossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pentti kuoli joskus 2007 tienoilla. Kehysti taulunsa itse ja pakettiauto ikkunassa oli teksti Severi Suhonen on mennyt, tässä tulee kulkuri-Pentti. Maalaukseen hän oli saanut oppia Imatralla Nikolai Silverbergilta, oli myös jäsenenä Suomen taiteilijat ry. Ssa. Tunsin Pentin henk koht ajalta jolloin asui Vars-Suomessa ennen Mänttään muuttoa. Pentin elämästä on myös kirjoitettu kirja jossa hän kertoo sattumuksistaan. Erikoisuutena soittajana Pentilla oli harvinaisen lyhyet sormet. Muistelen lämmöllä tätä kansanmiesta ja lupsakkaa persoonaa. Aikanaan 80 luvulla hän oli mukana Karpon Turpakarjat ohjelmassa sekä elokuvassa Lokomotiivi laulaa kappaleen.

        Kiitos tiedoista, täytyypä etsiä kirja tai jopa ostaa!
        Hyvää kevättä 2020!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3310
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2862
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      24
      2699
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2638
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      21
      2524
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2355
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1823
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1757
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1630
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1486
    Aihe