kanini on arka

Anonyymi

eli siis mul on ollu nyt noin 3 päivää kani ja se pelkää tosi paljon🥺 tiiän et se on sillee normaalii ku tulee uuteen paikkaan mut en tiiä miten voisin rohkasta sitä ku se lähtee ain karkuu jos yritän silittää sitä🤔😓 ja se säikähtää kaikkii äänii

3

70

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kun kani tulee uuteen kotiin sen pitäis antaa tutustua ihan rauhassa uuteen ympäristöönsä. Älä hätiköi. Voit vaikka tarjota kättäsi sille haisteltavaksi. Istu jossain kanin lähettyvillä ja anna kanin itse tulla tutustumaan suhun. Muutenki aina kun silität kania niin mee itekki sinne lattiantasoon kyykkyyn tai istumaan, koska kanin silmissä ihminen on tosi iso. Mistä oot ostanut kanin? Vaikuttaa siltä, että ei oo tottunut kodin normaaleihin ääniin. Tai sitten se on säikähtänyt jotain tosi pahasti... Kanilla on hyvä muisti ja kaikki ikävät asiat jää pitkäksi aikaa kanin mieleen. Kun itse on rauhallinen ja kärsivällinen, kani pian alkaa luottamaan suhun.

Muutamia vuosia sitten meidän pihalle tuli naapurini kani, joka oli ollut kadoksissa reilut puolivuotta ja kissa jahtasi sitä. Se oli tosi arka, mikä ei tietenkään ole mikään ihme. Sain kuitenkin pupun rauhoittumaan ja lähestyin häntä varoen, niin että pupu tajusi minun olevan turvallinen. Meistä tuli äkkiä ystäviä ja en olis millään halunnut antaa sitä takaisin naapurilleni, kun se ei välittänyt pupusta tarpeeksi.. :(

• Anonyymi

Moikka🙂 Itselläni on 20v ajan ollut kaneja ja suurinosa niistä ollut rescueita tai arkoja/pelokkaita yksilöitä ja yleensä poikasia.

Tällä hetkellä taloudessani on 4kk vanha belgianjätti kani uros joka on elänyt sisarusten ja emon kanssa navetassa vailla ihmiskontakteja. Eli ei ole tottunut käsittelyyn eikä ihmisen jatkuvaan läsnäoloon.

Kani on ollut mulla nyt siis kuukauden ja on edelleen hirmu epäilevä, arka ja juoksee minua karkuun jos esm. nousen sohvalta tai sängyltä tai edes liikahdan. Tälläisella kanilla tulee olla useita piilotumis mahdollisuuksia ja pakoreittejä sekä oma tukikohta josta sitä ei nosteta pois.

Olen alkanut rakentamaan luottamusta pikkuhiljaa istuen tai maaten lattialla ja lukien jtn hyvää kirjaa soft spoken tyyppisesti. Herkkuja ripottelen aina ensin ympärilleni. Eli on tärkeää että etenet kanin ehdoilla kun teet siihen tuttavuutta.

Onnea sinulle tutustumis prosessin kanssa. Joillakin yksilöillä menee päiviä alkaa luottaa uuteen ympäristöön, toisilla viikkoja/kuukausia ja niillä arimmilla vuosia🙂 Hätiköimällä saa kanista vain masentuneen ja erittäin pelokkaan lemmikin.

• Anonyymi

Kanin tarvitsee aikaa tottua uuteen ympäristöön, noin 6kk. Auttaisi myös jos antaisit herkkuja kanille kuten banaania

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      42
      2846
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      30
      2469
    3. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      436
      2418
    4. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      20
      2263
    5. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      142
      1796
    6. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      142
      1772
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      24
      1315
    8. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      3
      1197
    9. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      74
      1089
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      1007
    Aihe