kanini on arka

Anonyymi

eli siis mul on ollu nyt noin 3 päivää kani ja se pelkää tosi paljon🥺 tiiän et se on sillee normaalii ku tulee uuteen paikkaan mut en tiiä miten voisin rohkasta sitä ku se lähtee ain karkuu jos yritän silittää sitä🤔😓 ja se säikähtää kaikkii äänii

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kun kani tulee uuteen kotiin sen pitäis antaa tutustua ihan rauhassa uuteen ympäristöönsä. Älä hätiköi. Voit vaikka tarjota kättäsi sille haisteltavaksi. Istu jossain kanin lähettyvillä ja anna kanin itse tulla tutustumaan suhun. Muutenki aina kun silität kania niin mee itekki sinne lattiantasoon kyykkyyn tai istumaan, koska kanin silmissä ihminen on tosi iso. Mistä oot ostanut kanin? Vaikuttaa siltä, että ei oo tottunut kodin normaaleihin ääniin. Tai sitten se on säikähtänyt jotain tosi pahasti... Kanilla on hyvä muisti ja kaikki ikävät asiat jää pitkäksi aikaa kanin mieleen. Kun itse on rauhallinen ja kärsivällinen, kani pian alkaa luottamaan suhun.

      Muutamia vuosia sitten meidän pihalle tuli naapurini kani, joka oli ollut kadoksissa reilut puolivuotta ja kissa jahtasi sitä. Se oli tosi arka, mikä ei tietenkään ole mikään ihme. Sain kuitenkin pupun rauhoittumaan ja lähestyin häntä varoen, niin että pupu tajusi minun olevan turvallinen. Meistä tuli äkkiä ystäviä ja en olis millään halunnut antaa sitä takaisin naapurilleni, kun se ei välittänyt pupusta tarpeeksi.. :(

    • Anonyymi

      Moikka🙂 Itselläni on 20v ajan ollut kaneja ja suurinosa niistä ollut rescueita tai arkoja/pelokkaita yksilöitä ja yleensä poikasia.

      Tällä hetkellä taloudessani on 4kk vanha belgianjätti kani uros joka on elänyt sisarusten ja emon kanssa navetassa vailla ihmiskontakteja. Eli ei ole tottunut käsittelyyn eikä ihmisen jatkuvaan läsnäoloon.

      Kani on ollut mulla nyt siis kuukauden ja on edelleen hirmu epäilevä, arka ja juoksee minua karkuun jos esm. nousen sohvalta tai sängyltä tai edes liikahdan. Tälläisella kanilla tulee olla useita piilotumis mahdollisuuksia ja pakoreittejä sekä oma tukikohta josta sitä ei nosteta pois.

      Olen alkanut rakentamaan luottamusta pikkuhiljaa istuen tai maaten lattialla ja lukien jtn hyvää kirjaa soft spoken tyyppisesti. Herkkuja ripottelen aina ensin ympärilleni. Eli on tärkeää että etenet kanin ehdoilla kun teet siihen tuttavuutta.

      Onnea sinulle tutustumis prosessin kanssa. Joillakin yksilöillä menee päiviä alkaa luottaa uuteen ympäristöön, toisilla viikkoja/kuukausia ja niillä arimmilla vuosia🙂 Hätiköimällä saa kanista vain masentuneen ja erittäin pelokkaan lemmikin.

    • Anonyymi

      Kanin tarvitsee aikaa tottua uuteen ympäristöön, noin 6kk. Auttaisi myös jos antaisit herkkuja kanille kuten banaania

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      13
      1305
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1150
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1018
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      995
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      8
      974
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe