Pukeutuminen Egyptissä?

...

Jostain kirjasta luin että kaupungille ei kannattaisi shortseja laittaa. Pitäisikö siis alle polvipituiset hameet jättää kotiin jos ei shortsejakaan hyväksytä? En nyt kuitenkaan mistään miniminihameista puhu mutta lyhyistä kuitenkin. Onko Egyptissä todella niin tarkkaa vai olenko ymmärtänyt ihan väärin?

15

7387

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äippä

Monesta kohtaa olen lukenut tästä pukeutumisesta. Itse en ole vielä koskaan egyptissä käynyt - matka tosin tilattu.
      Eli naisilla olkapäät ja polvet peittoon.
      Luulen että muuten saat osaksesi paljon paheksuvia ja ahneita katseita ja jopa herjauksia.
      Varsinkin jos liikut ilman miestä.

• :::

Siinä uskossa olin itsekin ennen reissua, että Egyptissä olisi suotavaa peittää polvet ja olkapäät muualla kuin hotellialueella ja rannalla.
      Jokainen Egyptissä käynyt tietää kuitenkin, että suuri osa turistinaisista pukeutuu minihameeseen ja toppiin. Miehiltä rauhassa ei pääse kaupungilla kävelemään pukeutui miten tahansa, mutta ehkä säädyllisesti pukeutunutta arvostetaan hitusen enemmän.

• Cherry

Olen käynyt Kairossa ja sielä oli tosi vaivautunut olo, jos vahingossa laittoi päälle jotain toppia tai hameen,joka ei peittänyt polvia. Mutta länsimaalaiselle taitaa olla aivan sama, mitä on päällä (ellei kaapua)niin herättää huomiota. Kuljin paikallisten seurassa, mutta siitä huolimatta paikalliset miehet kiinnittivät ärsyttävän paljon huomiota,maiskuttelivat ja tulivat juttelemaan ym. vaikka olen aika tummaihoinen/-hiuksinen ja pukeuduin "säädyllisesti"...Mutta ajattelisi, että turistirysissä asia olis vähän erilainen...

• muutaman sana...

Olen talla hetkella Kairossa ja ollut taalla nyt 3 viikkoa, ja huolimatta siita miten pukeudun, ihmiset, niin miehet kuin naiset tuijottavat minua, olenhan vaalea ja sinisilmainen...
        Taalla paikalliset naiset(siis ne jotka ei kayta kaapua) pukeutuvat aivan kuten mekin suomessa, ja kayttavat myos hiattomia paitoja seka lyhyita hameita...Tosin lansimaalaisena kuitenkin katson omaksi edukseni pukeutua saadyllisesti, jotta en herattaisi enempaa huomiota. Minulle on kylla sanottu(paikalliset), etta pukeudu kuten haluat ja ala valita siita mita muut ajattelevat....

• heini -81

Itse oli juuri helmikuussa Egyptissä. Kyllä minä ainakin kuljin hameen kanssa joka ei ylettynyt polviin, eikä kukaan katsonut erikoisen paheksuvasti. Miehet kyllä katsovat perään oli sitten housut tai lyhyt hame. Hotellin alueella voi pukeutua melkein miten vain kehtaa :) näillä palstoilla sain itsekin sellaisen kuvan että pukeutuminen on tosi tarkkaa, mutta paikan päällä kyllä sitten huomaa miten muutkin turistit pukeutuu, eli hame ei ole paha, edes lyhyt. Miniminimini hameet kyllä olisi varmaan parempi jättää kotiin, niitä ei näkynyt edes venäläisillä (jotka muuten yleistä luuloa vastaan pukeutuivat jopa peittävämmin kuin suomalaiset...)

• Ninninanni

Asun itse Egyptissä, ja olen täällä jonkun verran matkustellutkin. Näissä Hurghadoissa yms en ole koskaan käynyt, joten en voi sanoa siinä olevani asiantuntija. Siinä käsityksessä kuitenkin olen, että turistien rantakohteissa voi vapaasti pukeutua miten tykkää. Paikalliset pitävät joka tapauksessa koko turistisakkia riettaina sikailijoina... Egyptiläiset eivät juuri perheitään vie näihin kohteisiin, mikäli lomailemaan lähtevät.

Isommissa, "oikeissa" kaupungeissa suosittelen ainakin 3/4-hihoja, ja puolisääreen ulottuvaa hametta tai housuja. Muuten olo on lähinnä vaivautunut, ihmiset luovat paheksuvia katseita, saat huonoa palvelua yms. Jos tämän kestää, niin mikäs siinä. Shortseissa hilluminen vastannee stringeissä hillumista senaatintorilla Suomessa... Pienissä maalaispaikassa helpoimmalla pääsee, kun nykäisee huivin Grace Kelly-tyyliin kutreille, pellavainen pitkä hame päälle, ja menoksi.

Egyptiläiset ovat oikeasti todella miellyttäviä, sydämellisiä ja kohteliaita... kunhan itsekin muistaa olla :)

• Rate

Ainakin viime viikolla näin monia naisia polvet ja olkapäät paljaana. Eräskin oli pienissä lähes bikinityyppisissä housuissa kuninkaitten laaksossa.

• Japa

On käyty Kairossa, Luxorissa ja Hurghadassa, kaikissa näissä turistit pukeutuvat miten tykkäävät. Naiset usein erittäin niukasti, vaikkei olisi kovin lämminkään! Ei kyllä paljoa maan tapoja kunnioiteta, oma huomionhalu ajaa edelle.

• muts.

Hurghadassa näkyi kaikenlaista pukeutumista. Mieti pukeutumistasi sillä tavoin, miten haluat paikallisten suhtautuvan sinuun. Jos paljastat ylävartalosi narutopilla ja jalkasi ja takapuolesi ohuilla niukilla vaatteilla ja katsot paikallisia miehiä suoraan silmiin niin saat varmasti huoran kohtelun eli perääsi huudellaan ja sinua kohdellaan halvaksivasti. Tämä ei kuitenkaan päde hotellien alueella vaan siellä voi pukeutua kuin Suomessa.

Minä ja teinityttöni saimme täysin asiallisen kohtelun kun pukeuduimme hotellin ulkopuolelle pitkiinhousuihin ja pitkähiaisiin paitoihin ja kadulla välttelimme katsekontaktia paikallisten miesten kanssa. Hotellissa käytimme toppeja, shortseja, bikinejä ym ja se oli siellä ihan ok. Yläosattomissa ei oteta aurinkoa ainakaan tasokkaimmissa hotelleissa.

• ....

Kelpaako t-paidat? Tietenkin haluan kunnioittaa egyptiläisiä mutta tuntuisi ikävältä joutua laittaa pitkähihaista päälle helteellä. Pitkät housut laitan tietenkin aina kun lähden hotellin ulkopuolelle. Taidan turhaan hermoilla kun olen turistirysään menossa mutta kuitenkin...

• ninninanni

Tuon kuumuuden kesto on kuulemma on kyllä ihme juttu... paikalliset ukkelitkin pistävät menemään akryylineuleissaan, oli mittarin asteluku mikä mikä tahansa :P

Kuumalla olen pitänyt vähän avonaisempia, kyynärpäähän ulottuvia paitoja ja vetänyt rennosti kevyen huivin käsivarsille, ja siirrellyt sitä sitten olkapää-ranne-välillä tilanteen mukaan. Täältä saa (yllätys!) todella kauniita huiveja joka makuun. Olen kyllä shopannut ahkeraan tahtiin, kohta on pakko raivata vissiin oma kaappi niille...

• hamostelija

Niin, on aina hyvä elää maassa maan tavalla, turistikohteissahan ei oikeasti ole maan tapoja vaan turistien tavat...
      Mutta mieti nyt jos meet suomessa bikineissä ja minihameessa kaupungille, etteikö muka saa katseita ja vihellyksiä perään ihan kotimaassakin??
      Mielestäni riittää kun kulkee esim tavallisessa lyhythihaisessa paidassa, t-paita on ookoo ja sellaset "säädylliset" sortsit tai hame, siis vaikka polviin asti...En mä ainakaan suomessakaan liiku julkisissa paikoissa puoli- alastin

• prettty

...mutta itse kyllä kuljin 30 asteen helteessä minishortseissa ja t-paidassa/topissa, niin hotellin alueella kuin kaupungillakin. Ja olin liikenteessä isäni kanssa - kaikki olivat tosi kohteliaita ja hymyileväisiä, kauniiksi kovasti kehuivat. En tiiä sit mikä teis on vikana

• lähdössä egyptiin

viesteistänne sain sellaisen kuvan että egyptissä voi kulkea mini shortseissa ja topissa ! eli kyllä! aioin kulkea shortseissa ja topeissa.

• kokenut viimevuonna

Kyllä voi kulkea, ainaostaan jos menee jonnekin kirkkoon, silloin voi lainata joltain jotain huivia,jonka vetäsee olkapäille tai vyötärölle

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia.",
      Maailman menoa
      9
      4043
    2. Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?

Loviisan satamaan tuotiin laiva­lastillinen pähkinän­kuoria Norsun­luu­rannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al
      Maailman menoa
      142
      3577
    3. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      92
      2233
    4. Koulujen kesälomien siirto

Koulujen kesälomaa voitaisiin siirtää viikon verran. Se voisi olla hyvä kompromissi. Pääsiäsiseen voitaisiin lisätä muut
      Maailman menoa
      142
      1883
    5. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      132
      1856
    6. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      37
      1789
    7. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      114
      1452
    8. Inhottava stalkkeri

Mikä ajaa ihmisen moiseen toimintaan ?
      Ikävä
      138
      1415
    9. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      55
      1206
    10. Nainen, mistä johtuu että joskus et vain ymmärrä?

Älä sitä, älä tätä. Ei niitä varoituksia turhaan sanota. Älä laita sormeasi sirkkeliin. Älä hengaile sen murhaaja poruka
      Ikävä
      164
      1155
    Aihe