Satupalsta

Anonyymi

Tällä palstalla sitä on monenlaista sadunkertojaa. Siinä Topeliuskin itkisi kiukusta ja saisi alemmuuskompleksin kun näiden nerojen mökkijuttuja lukisi.
Yhdellä on miltei Suomen ainoa ja paras mökki, toisella länsirannikon muuten vaan hienoin ja kolmannelle on jäänyt viisitoista mökkiä perinnöksi - no ainaki yksitoista.
Oikeasti yhdelläkään noista ei ole minkäänlaista mökkiä, eikä tule olemaankaan.

Minulla on mökki, tai ei se oikeastaan ole minun vaan vaimon perimä lautakasa. Aikoinaan se oli avovankilaan verrattava laitos, mutta sitten karkasin sieltä.
Sähköt siellä on, sekä verkosta tuleva, että aurinkopaneli. Panelin tehoa en tiedä, eikä kiinnostakaan, mutta kummeksun hiukan sitä järjestelyä. Se on kuulema siksi kun puu saattaa kaatua linjalle jossakin päin maailmaa ja sieltä mökiltä katkeaa silloin sähköt. Kaipa se on järkevää, vaikka minusta pieni agregaatti olisi paljon luotettavampi ja siis järkevämpi.
Mökki on toisaalta helkkarin kiva olla olemassa. Vaimo tekee etätyötä ja viettää siellä kesäisin pitkiä aikoja. Minä taas en tee etätyötä vaan ihan tavallista myyntihommaa ns. rautakaupassa "uunona". Olen osa-aikaeläkkeellä. Työt jaksottuvat sillä lailla "ikävästi", etten ennätä mökille kuin hyvin harvakseltaan. Mökillä käydessä olen paljon kalalla ja lenkkeilen - jalkaisin ja pyörällä. Näin säilyvät välit vaimoon asiallisina ja etäisinä.
Minua vähän mietityttää se eläkkeelle jääminen, mutta kaipa siihen joku ratkaisu löytyy. Jos vaikka ostaisi toisen mökin - kaukaa.
... ja tämä tarina on tosi.

16

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Myös niitä, jotka ovat tienanneet isot rahat osakkeila. Lisää rahaa tulee ovista ja ikkunoista. On tienattu mökin myynnillä tai lähiö pubissa istumalla. Sitten on niitä, jotka ovat saaneet ostettua pilkkahinnalla luxus mökin ulkomailta mm pohjois-Italiasta. Että kyllä näitä Topeliuksia tällä palstalla riittää. Vaikka harvalla noista on edes mökkiä.

    • Anonyymi

      Perustapaus on kylläkin kaljankittaaja, jonka asumisen maksaa sossu. Rahaa on niin ettei paskalle taivu. Siis puheiden mukaan. Ja mikä tärkeintä, rahat on sijoitettuna kohteeseen, joka ei asuntojen tai osakkeiden tapaan rommaa joka vuoksi.

      Varma 10 % tuotto aina.

      Ao. sijoituskohde on keppana. Tölkki maksaa noin 1,50 euroa ja siitä saa palautettaessa 0,15 € verotonta tuottoa. Varma 10 % tuotto.

      • Anonyymi

        Ostin toimivan yrityksen, laitoin omaa rahaa 2500€, loput velkaa. Myin yrityksen kuuden vuoden päästä. Välissä olin tehnyt järjestelyn jossa siirsin yhtiön varoja sijoitusyhtiöön eli valmistuin kauppaa.
        Yrityksen myyntihinta sijoitusyhtiö arvo oli euroina n. 7M€
        Ei ollut mikään it-tai peliyhtiö enkä ole mikään perijä. Kaikki tienattu ihan itse.
        Uskokaa tai älkää mutta Suomessa voi rikastua ihan tavallinen pulliainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostin toimivan yrityksen, laitoin omaa rahaa 2500€, loput velkaa. Myin yrityksen kuuden vuoden päästä. Välissä olin tehnyt järjestelyn jossa siirsin yhtiön varoja sijoitusyhtiöön eli valmistuin kauppaa.
        Yrityksen myyntihinta sijoitusyhtiö arvo oli euroina n. 7M€
        Ei ollut mikään it-tai peliyhtiö enkä ole mikään perijä. Kaikki tienattu ihan itse.
        Uskokaa tai älkää mutta Suomessa voi rikastua ihan tavallinen pulliainen.

        Tuo oli kyllä aika lapsellista. Ei noin typerää satua saisi kertoa jos arvostaa lukijoita vähänkään. Minä pidän tuota melkein loukkauksena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo oli kyllä aika lapsellista. Ei noin typerää satua saisi kertoa jos arvostaa lukijoita vähänkään. Minä pidän tuota melkein loukkauksena.

        Ihan sama vaikka loukkaantuisit.
        Jäi kertomatta että yhtenä vuonna yritys oli tuhannen parhaan yrityksen joukossa jos käytetään mittarina "maksetut verot".
        Keskityin enemmän tuloksentekoon kuin vero-optimointiin.
        Menestyvät yritykset kiinnostavat pääomasijoittajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan sama vaikka loukkaantuisit.
        Jäi kertomatta että yhtenä vuonna yritys oli tuhannen parhaan yrityksen joukossa jos käytetään mittarina "maksetut verot".
        Keskityin enemmän tuloksentekoon kuin vero-optimointiin.
        Menestyvät yritykset kiinnostavat pääomasijoittajia.

        No en koe tuota enää loukkauksena, vaan lapsen tarinana.
        Minulla on vaatimaton 38 vuoden kokemus yrittäjyydestä. Kolme yritystä olen perustanut, ensimmäisen ja kolmannen aikanaan myynyt. Sen toisen kohtaloksi koitui konkurssi 90-luvun taantuman myötä.
        Sinä puhut juuri kuten sinunlaisesi kuuluukin. Kovin kaunista ja mielikuvituksellista, mutta ei lainkaan konkretiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No en koe tuota enää loukkauksena, vaan lapsen tarinana.
        Minulla on vaatimaton 38 vuoden kokemus yrittäjyydestä. Kolme yritystä olen perustanut, ensimmäisen ja kolmannen aikanaan myynyt. Sen toisen kohtaloksi koitui konkurssi 90-luvun taantuman myötä.
        Sinä puhut juuri kuten sinunlaisesi kuuluukin. Kovin kaunista ja mielikuvituksellista, mutta ei lainkaan konkretiaa.

        Valitettavasti en ole käynyt yhtäkään korkeakoulua vaikka olen/ olen ollut omistajana kuudessa yrityksessä.
        Sanovat muuten konkurssia yrittäjän korkeakouluksi. En ymmärrä miksi. Konkurssien kertoo ettei yrittäjällä ole ollut homma hanskassa. Vika on aina jossain muualla kuin yrittäjässä itsessään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti en ole käynyt yhtäkään korkeakoulua vaikka olen/ olen ollut omistajana kuudessa yrityksessä.
        Sanovat muuten konkurssia yrittäjän korkeakouluksi. En ymmärrä miksi. Konkurssien kertoo ettei yrittäjällä ole ollut homma hanskassa. Vika on aina jossain muualla kuin yrittäjässä itsessään.

        En minäkään ole käynyt korkeakouluja. Se konkurssi meni jotenkin kummallisesti kun suuri osa tuotannontekijöistä siirtyi muutaman mutkan jälkeen sille minun kolmannelle yritykselleni. Se johtui varmaan siitä, etten ole käynyt korkeakouluja. Shakissa olin muuten aikoinaan mellkoinen tekijä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minäkään ole käynyt korkeakouluja. Se konkurssi meni jotenkin kummallisesti kun suuri osa tuotannontekijöistä siirtyi muutaman mutkan jälkeen sille minun kolmannelle yritykselleni. Se johtui varmaan siitä, etten ole käynyt korkeakouluja. Shakissa olin muuten aikoinaan mellkoinen tekijä.

        Päästätkö myös anaalisointuja kehosi takaosasta käsin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päästätkö myös anaalisointuja kehosi takaosasta käsin?

        Käsin? Mitä muita kummallisuuksia sinun käytökseesi kuuluu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsin? Mitä muita kummallisuuksia sinun käytökseesi kuuluu?

        Et ole äidinkieletäsi suomalainen?

        Voi sanoa esimerkiksi edeltä käsin: https://www.kielitoimistonsanakirja.fi/#/edeltä käsin

        On se jännää miten kielemme kuolee kun puolikieliset eivät omaa kunnollista sanavarastoa.


      • Anonyymi

        Et taida olla ihan perillä tuottojen laskennasta, saksalaisen ketjun keppanatölkki maksaa alle suron , eli tuotto on parempi. Terv. Mullakin on iso mökki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti en ole käynyt yhtäkään korkeakoulua vaikka olen/ olen ollut omistajana kuudessa yrityksessä.
        Sanovat muuten konkurssia yrittäjän korkeakouluksi. En ymmärrä miksi. Konkurssien kertoo ettei yrittäjällä ole ollut homma hanskassa. Vika on aina jossain muualla kuin yrittäjässä itsessään.

        Ystäväni on ollut koko ikänsä ns. bisnesmies ; )
        Ei kuitenkaan ole tehnyt varsinaisia töitä juuri koskaan vaikka ikää yli 60v.
        On ollut mukana useissa konkurssifirmoissa yms.
        Kun hänelle huomautti että hän on tyhmä kun on menettänyt taas suuren omaisuuden, totesi kaveri että itse asiassa hän on menettänyt useita kertoja suuren omaisuuden?
        Ja tulee kuulemma menettämään myös tulevaisuudessa nykyisen omaisuuden.
        Latoi vielä siihen päälle että aina hän on kuitenkin ensin järjestänyt suuren omaisuuden jotta voi sen sitten menettää ja aloittaa seuraavan tekemisen...
        Jatkaa edelleen samalla linjalla kuin silloin kun häneen tutustuin 80-luvulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ystäväni on ollut koko ikänsä ns. bisnesmies ; )
        Ei kuitenkaan ole tehnyt varsinaisia töitä juuri koskaan vaikka ikää yli 60v.
        On ollut mukana useissa konkurssifirmoissa yms.
        Kun hänelle huomautti että hän on tyhmä kun on menettänyt taas suuren omaisuuden, totesi kaveri että itse asiassa hän on menettänyt useita kertoja suuren omaisuuden?
        Ja tulee kuulemma menettämään myös tulevaisuudessa nykyisen omaisuuden.
        Latoi vielä siihen päälle että aina hän on kuitenkin ensin järjestänyt suuren omaisuuden jotta voi sen sitten menettää ja aloittaa seuraavan tekemisen...
        Jatkaa edelleen samalla linjalla kuin silloin kun häneen tutustuin 80-luvulla.

        Mikä sitten on menettämistä?
        Kuten aiemmin kerroin olen monessa yhtiössä mukana.
        Kerran sattui katala yhtiökumppani, sai melkein selkävoiton, olin täysin selkä seinää vasten. Joku muu olisi odottanut niskalaukausta. Kylmähermoisuudella käänsin asiat täysin päinvastoin. Kun ei ole enään mitään hävittävää niin ihminen pystyy mihin vain.
        Kerran menetin n. 5M€, nimet oli papereissa mutta viime hetkillä vastapuoli pakitti. Nyt ajattelen että onneksi pakitti.
        Koskaan ei saa luovuttaa ja tuhkasta voi nosta mitä vain.


    • Anonyymi

      Tosi kiva tuo aloitus. Sarkasmin ja ironian kipinöintiä. Minusta vaikuttaa vähän semmoiselta, ettei sinun tarvitse ostaa toista mökkiä kaukaa eikä lähempää. Jos käsitin oikein niin sinä et ole mökköilijä tyyppiä. Jakakaa vaimon kanssa omaisuus ja sillä siisti.

      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä. Aloittajan kannattaa ottaa ero vaimostaan niin kaikki ongelmat ratkeavat kerralla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      162
      2641
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      218
      1766
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      183
      1669
    4. 79
      1321
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1075
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      297
      986
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      51
      981
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      179
      880
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      79
      863
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      828
    Aihe