Nettiliittymän nopeus

Anonyymi

Elisasta soitettiin ja kehoitettiin ottamaan nopeampi nettiliittymä. Joten siirryin 4 G:stä 5 G:hen. Ja liittymän hinta nousi 10 eurolla. Kysyin myyjältä miten minun pitää toimia, että tämä uusi nopeus tulee voimaan. Sanoi vain, että sammuta reititin ja käynnistä uudelleen. Sitten kysyin, että mistä näen, että nopeus on sitten 5G. Myyjä sanoi, että näet sen siitä kun koneesi toimii nopeammin. En ole huomannut mitään eroa. Huomaako sitä nopeden muutosta muuta kuin laskusta?

46

2377

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kai se ehken vaatisi jonkun 5G härpäkkeen? Jonka Elisa ehekn myy sinulle parillasadalla?

En nimittäin usko että 5G toimii 4G tai 3G laitteilla.

• Anonyymi

Minulla on parisataa maksanut reititin!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on parisataa maksanut reititin!

Lisään: Minulla on parisataa maksanut Huawei E5776 mobiilireititin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lisään: Minulla on parisataa maksanut Huawei E5776 mobiilireititin

4G reititin eli ei tue ollenkaan 5G yhteyttä..

• Anonyymi

Onko Vapusella 5g härpäke?

• Anonyymi

Se on vain rahastus, nopeus jaetaan kaikkien käyttäjien kesken kuten lottovoitto tai verotus suomessa. Mitä enemmän maksat sitä vähemmän saat. Siis et voi ostaa nopeutta vaan ainoastaan saada kasvunvaraa tulevaisuudessa jos toisetkin ovat maksaneet. Mutta jos et omista firman osakkeita et käytännössä saa mitään vastiketta rahoillesi, et saa lotostakaan jos ei osu, et vero hyötyjä kohdallesi vaan harmaan betonin yhteiskäyttöön. Tulet toimeen sillä mitä saat ja tilanteita parannellaan ja pohditaan ja mahdollisesti muutetaan jos tilanne siltä näyttää. Tapahtumassa tärkein asia on että ostat, jos et osta, jos kukaan ei osta, on asia ongelmallinen ja sitä ruvetaan tarjoamaan ilmaiseksi tai se sisällytetään kansalaisoikeudeksi. Siis saat netin varattomanakin. Joten vieläkö uskot että ostamalla saat ja ennemmän maksamalla enemmän? Näillä koukeroilla on tarkoitus pitää verkkoa valtion kontrollissa ja kansaa aisoissa. Näytetään aktiivisuutta niin ei voida syyttävällä sosialistinsilmällä mulkoilla. Otat osaa kehitykseen pitämällä internetin päällä ja maksamalla sähkölaskusi kelan kautta ajallaan.

• Anonyymi

• Anonyymi

Ei se kone toimi yhtään sen nopeammin mutta netti kyllä mikäli ole 5G kuuluvuusalueella mikä on toistaiseksi aika harvinaista

• Anonyymi

Katsoin tilaustani ja minulla on Saunalahti Mobiililaajakaista 5G 300M. Ja tietenkin tarkoitin että netti toimisi nopeammin, eikä kone..
        Mistä löydän 5 G kuuluvuusalueen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katsoin tilaustani ja minulla on Saunalahti Mobiililaajakaista 5G 300M. Ja tietenkin tarkoitin että netti toimisi nopeammin, eikä kone..
        Mistä löydän 5 G kuuluvuusalueen?

https://elisa.fi/kuuluvuus/ Täältä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

https://elisa.fi/kuuluvuus/ Täältä.

Se kartta on sama kuin otetaan koko maapallo kuvaan ja laitetaan eri maitten kohdalle teksti: hyvä maa, ei niin hyvä maa, huono maa. Ei mitään käyttäjän saamaan tai maksamiseen verrattavaa tietoa. piste.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se kartta on sama kuin otetaan koko maapallo kuvaan ja laitetaan eri maitten kohdalle teksti: hyvä maa, ei niin hyvä maa, huono maa. Ei mitään käyttäjän saamaan tai maksamiseen verrattavaa tietoa. piste.

Onhan:D

• Anonyymi

Elisa yrittää huijata kaikkia. Aina ja poikkeuksetta. Joskus onnistuu, joskus ei. Asioita seuraamattomia hyväuksoisia hölmöjä riittää. Todistettavasti.

Miksi Elisa soitti, etkä sinä? Mitä tätä aina, jos joku puhelinrobotti soittaa sinulle.

• Anonyymi

Miten Elisa voi vain "kehottaa" tuollaiseen kalliimpaan liittymään? Onko halvempi liittymätyyppi loppumassa?

• Anonyymi

Joo tuo ei tue ollenkaan 5G yhteyttä eli toimii 5G yhteydellä 4G maxsiminopeudella mitä alueella on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo tuo ei tue ollenkaan 5G yhteyttä eli toimii 5G yhteydellä 4G maxsiminopeudella mitä alueella on.

Elisa vastasi : Liittymä ei toimi nimensä mukaisesti 5g-verkossa, koska siellä ei ole 5g verkkoa. Liittymä toimii 5-300m nopeudella 4g verkossa, vaikka sen nimessä on 5g

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elisa vastasi : Liittymä ei toimi nimensä mukaisesti 5g-verkossa, koska siellä ei ole 5g verkkoa. Liittymä toimii 5-300m nopeudella 4g verkossa, vaikka sen nimessä on 5g

Ei silloin kannata hankkia 5G liittymää. Riittää ihan 18 euroa/kk 4G 100 mbit/s liittymäkin.

• Anonyymi

"Elisasta soitettiin ja kehoitettiin ottamaan nopeampi nettiliittymä" ja sinä otit sen tietenkin sen kummempia kyselemättä miksi pitäisi ottaa nopeampi liittymä.

Oliko edellinen liittymä liian hidas käyttötarkoitukseesi?

Tulee mieleen taas trolli.

• Anonyymi

ei ole trolli ja liittymäni oli hidas.. ja nyt elisalta vastattiin : Liittymä ei toimi nimensä mukaisesti 5g-verkossa, koska siellä ei ole 5g verkkoa. Liittymä toimii 5-300m nopeudella 4g verkossa, vaikka sen nimessä on 5g

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi

Tein nopeustestin ja tulos : lataus on 28,6 Mbps Lähetys 3,3 Mbps

onko hirmuhidas , hidas, keskinopea , vai nopea vai hirmunopea

• Anonyymi

Sehän on varsin nopea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sehän on varsin nopea.

okei.. sitähän minnäi, että hyvin toimii

• Anonyymi

Riittävän nopea muttei erityisen. Minulla on DNA:n joku n. 20 €:n hintainen 4mobiililiittymä 4G Huawei mobiilireititin ja nop. nyt ooklan muk. DL 55,90 UL 27,91 Mbps.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Riittävän nopea muttei erityisen. Minulla on DNA:n joku n. 20 €:n hintainen 4mobiililiittymä 4G Huawei mobiilireititin ja nop. nyt ooklan muk. DL 55,90 UL 27,91 Mbps.

Siis 4G mobiililiittymä.

• Anonyymi

Elisan liittymää ei koskaan kannattaisi hankkia. Huijaripulju.

• Anonyymi

perustele

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

perustele

"Elisan puhelinmyyjät valehtelivat – järjestelmällistä huijaamista"

Linkkejä ei kai sallita.

• Anonyymi

Taidat puhua paskaa. En usko että Elisan myyjä tarjosi pelkkää 5G liittymää ilman uutta reititintä.

• Anonyymi

Liittymä toimii 5-300m nopeudella 4g verkossa,

• Anonyymi

Kyllähän ne tarjoaa 4G liittymiäkin ilman reittitimiä. Niin tekee kaikki operaattorit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Liittymä toimii 5-300m nopeudella 4g verkossa,

4G liittymä olisi arvatenkin halvempi ja toimisi vähitäänkin yhtä hyvin.

• Anonyymi

jos on 5g liittymä, niin se toimii myös alemmissa verkoissa :) Jos ois vanhempi 3g liittymä, niin se ei toimisi ylemmillä taajuuksilla.

• Anonyymi

Ja siitä saa maksaa kalliisti..

• Anonyymi

Kyllä toimisi, 3g dc toimii nopeammin kuin 3g
        Vapuselle uutta varmaam tämäkim

• Anonyymi

Kato oli se Vapunen

• Anonyymi

Ei se toimi vanhoilla laitteilla.
      Eikös EU pannut 5G:n pannaan terveyssyistä?

• Anonyymi

mutta entä Vapusen modeemi?

• Oliko siis vanha liittymäsi tarpeisiisi liian hidas vai miksi sanoit kyllä? Jouduit yksinkertaisesti huijauksen uhriksi. Sinun laitteesi ei tue 5G:stä eli maksat täysin turhasta. Soita Elisalle ja vaadi vanhaa liittymää takaisin.

Ei ikinä pidä suostua tällaiseen, jos ei ole varma asiasta.

• Anonyymi

Tuohan on melkein jo petosta ja asiakkaan erehdyttämistä jos kerran alueella ei edes ole 5G verkkoa, eikä kerrota, että 5G vaatii vielä oman laitteensakin.

Kuluttaja-asiamiehellä uhkaamisen pitäisi vähintäänkin tehota.

• Anonyymi

Elisan markkinointi ja myynti on hyvin aggressiivista ja vastenmielistä.

• Anonyymi

Mitä muuta sinä voisit ostaa?

Minulle on soitettu muutaman kuukauden välein, että ottaisin Elisa Viihteen eikä maksaisi kuin 10 euroa lisää kuussa. Mutta enpäs vaan sitä ota. Sanon sen heti puhelun alussa, joten lyhimmät puhelut ovat alle 10 sekuntia.

• Anonyymi

Eikö puhelua voisi vähän venyttää ja kiusata puhelinmyyjää. Se on hauskaa.

• Anonyymi

Vaihdoin takaisin 4 geehen ja en ole huomannut mitäään eroa 5 geen kanssa. Turhaa maksaa noin 10 euroa enemmän, kun rahalle ei saanut vasitenette .. Otinpa sitten elisa viihteen , Oon sitä harkinnut jo jonkin aikaa, Kun nyt vaan osaisin asentaa sen digiboxin kunhan se ensi tulee

terv. alkuperäinen kirjoittelija

• Anonyymi

Eihän sitä eroa voikaan nähdä jos ei ole 5G alueella tai laite ei tue 5G verkkoja.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1526
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      20
      1026
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1026
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      946
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      886
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      825
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      759
    Aihe