yli 70-vuotiaat karanteenioloihin

Anonyymi

Mitä tämä käytännössä tarkoittaa?
Saako ruokakaupassa käydä?
Jos ei saa käydä kaupassa, niin miten saan ruokaa?

75

58

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ''....niin miten saan ruokaa?''
      Monilla kaupoilla on kotiinkuljetus, ollut jo kauan. No, hieman tyyriimpää. Nyt kun käyttäjiä tuli reilusti lisää, saatta toimitusajat hieman venyä.

    • Anonyymi

      Tarkoittanee sitä, että yli 70 vuotiailla ei ole asiaa kodin ulkopuolelle.
      Ei kauppoihin, eikä kyläilemään jne. Nyt pitää vaan käyttää kaikkia mahdollisia palveluita apunaan. Hyvä olla nyt puhelin ja nettiyhteyskin.

      • Se tarkoittaa pysyä erillään kontakteista, mahdollisuuksien mukaan.
        Eli ruokakaupassa ja apteekissa aion käydä, omaiset asuu 100km päästä.


      • Eliaana kirjoitti:

        Se tarkoittaa pysyä erillään kontakteista, mahdollisuuksien mukaan.
        Eli ruokakaupassa ja apteekissa aion käydä, omaiset asuu 100km päästä.

        Eikö teillä ole mahdollisuutta tilata kotiinkuljetuksella ruokaa ja lääkkeitä?
        Olen ymmärtänyt sinun asuvan ihan sivilisaatiossa.


      • Tellukka kirjoitti:

        Eikö teillä ole mahdollisuutta tilata kotiinkuljetuksella ruokaa ja lääkkeitä?
        Olen ymmärtänyt sinun asuvan ihan sivilisaatiossa.

        En tiedä, kunnen ole moista tarvinnut, luultavasti ainakin ruokaostoksia saisi kotio.
        Minä terve ihminen menen itse kauppaan.
        Ei se mikään ehdoton määräys ole, vaan ´´mahdollisuuksien mukaan.´´


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        En tiedä, kunnen ole moista tarvinnut, luultavasti ainakin ruokaostoksia saisi kotio.
        Minä terve ihminen menen itse kauppaan.
        Ei se mikään ehdoton määräys ole, vaan ´´mahdollisuuksien mukaan.´´

        Se tarkoittaa karanteenia. Sinäkin voit olla tietämättäsi viruksen kantaja.


      • Eliaana kirjoitti:

        En tiedä, kunnen ole moista tarvinnut, luultavasti ainakin ruokaostoksia saisi kotio.
        Minä terve ihminen menen itse kauppaan.
        Ei se mikään ehdoton määräys ole, vaan ´´mahdollisuuksien mukaan.´´

        Terve ihminen nyt.
        Mutta onko tarpeellista tahallaan mennä hankkimaan tartuntaa ja rasittaa jo nyt tiukoilla olevaa sairaanhoitoa.
        Ajattelisit yhteiskuntaakin, etkä vain itseäsi.


      • Tellukka kirjoitti:

        Terve ihminen nyt.
        Mutta onko tarpeellista tahallaan mennä hankkimaan tartuntaa ja rasittaa jo nyt tiukoilla olevaa sairaanhoitoa.
        Ajattelisit yhteiskuntaakin, etkä vain itseäsi.

        Lue tuo korppiksen kommentti, siinä on selkeästi mitä pääministerimme sanoi.


      • Eliaana kirjoitti:

        En tiedä, kunnen ole moista tarvinnut, luultavasti ainakin ruokaostoksia saisi kotio.
        Minä terve ihminen menen itse kauppaan.
        Ei se mikään ehdoton määräys ole, vaan ´´mahdollisuuksien mukaan.´´

        Kyllä ne kaupat sitä vessapaperiakin kuljettaa kotiin, eikä vain ruokaa.
        Ei sen perässä tarvitse kaupoille lähteä vaikka se kovin muotia vaikuttaa nykyisin olevankin.



      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Kyllä ne kaupat sitä vessapaperiakin kuljettaa kotiin, eikä vain ruokaa.
        Ei sen perässä tarvitse kaupoille lähteä vaikka se kovin muotia vaikuttaa nykyisin olevankin.

        Sen wc-paperimenekin perusteella ulostaminen on n. 6,5 kertaistunut, mutta elintarvikemenekki eli syöminen on samaan aikaan vain hieman alle nelinkertaistunut. Mistä siis syntyy tämän erotuksen paska? Sitä yhtälöä täällä sosiaali- ja terveysministeriössä ratkomme kuumeisesti suuria virkaresursseja apuna käyttäen. Jos joku tietää niin soita sitä varten avattuun vihjelinjaan. Kiitos.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sen wc-paperimenekin perusteella ulostaminen on n. 6,5 kertaistunut, mutta elintarvikemenekki eli syöminen on samaan aikaan vain hieman alle nelinkertaistunut. Mistä siis syntyy tämän erotuksen paska? Sitä yhtälöä täällä sosiaali- ja terveysministeriössä ratkomme kuumeisesti suuria virkaresursseja apuna käyttäen. Jos joku tietää niin soita sitä varten avattuun vihjelinjaan. Kiitos.

        Ehkä pelko iskee mahan löysälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen wc-paperimenekin perusteella ulostaminen on n. 6,5 kertaistunut, mutta elintarvikemenekki eli syöminen on samaan aikaan vain hieman alle nelinkertaistunut. Mistä siis syntyy tämän erotuksen paska? Sitä yhtälöä täällä sosiaali- ja terveysministeriössä ratkomme kuumeisesti suuria virkaresursseja apuna käyttäen. Jos joku tietää niin soita sitä varten avattuun vihjelinjaan. Kiitos.

        Minulla on räkätauti ellei korona, niin paperia kuluu melkoiseen tahtiin, kun vähän väliä täytyy niistää. Pari rullaa on tallella.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        En tiedä, kunnen ole moista tarvinnut, luultavasti ainakin ruokaostoksia saisi kotio.
        Minä terve ihminen menen itse kauppaan.
        Ei se mikään ehdoton määräys ole, vaan ´´mahdollisuuksien mukaan.´´

        Hallitus antoi tuon vaan yleisenä sääntönä, kun tietää että tuon ikäiset on niin kuuliaisia, joten se vaikuttaa.


    • Anonyymi

      Jäänee suosituksen tasolle, jos ei ole tietoinen viruksen kantaja, niin pelkkään korkeaan ikään perustuva määräys on perustuslain vastainen.

      • Anonyymi

        Kannan ihan tietoisesti. Eikä paljon paina. . .


    • Koskee kaikkia myös yli seitsenkymppisiä.

      Pääministeri Sanna Marin (sd) totesi, että suomalaiset saavat muun muassa käyttää joukkoliikennevälineitä, käydä kaupassa ja apteekissa ja ulkoiluttaa koiraa. Tarpeetonta oleilua julkisilla paikoilla on kuitenkin vältettävä.

      • Anonyymi

        Mitä?
        Ei minulla ole varaa mitään koiraa hankkia!
        Hyvä, että saa ruokaa joka päivä.
        Kohta otetaan käyttöön uusi koiravero, että saadaan lisää rahaa sopettamineläkkeisiin.


      • Anonyymi

        Saa sitä ulkoilla ilman koiraakin vaikka on yli 70 v


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saa sitä ulkoilla ilman koiraakin vaikka on yli 70 v

        Oiva hetki hankkia se lemmikkikivi, sille hihna ja ulkoiluttaa "tarpeen mukaan". ; )


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Oiva hetki hankkia se lemmikkikivi, sille hihna ja ulkoiluttaa "tarpeen mukaan". ; )

        Minä ostin Mustista ja Mirristä ison leikkikoiran.
        Hihnan tilalla on harjanvarsi.
        Koiraa on mukava työnnellä edellään ja välillä voi muodon vuoksi huudella, että "tseh!Musti maahan!"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saa sitä ulkoilla ilman koiraakin vaikka on yli 70 v

        Eikä saa!
        Eihän Pääministeri Sanna Marin(sd) sitä sanonut.


      • Anonyymi

        "10) Toimintaohjeena yli 70-vuotiaat velvoitetaan pysymään erillään kontakteista muiden ihmisten kanssa mahdollisuuksien mukaan (karanteenia vastaavat olosuhteet), poislukien kansanedustajat, valtiojohto ja kunnalliset luottamushenkilöt."

        Karanteenissa käyttää joukkoliikennevälineitä, käydä kaupassa ja apteekissa.

        Okei, tuossa toki lukee tuo "mahdollisuuksien mukaan".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä ostin Mustista ja Mirristä ison leikkikoiran.
        Hihnan tilalla on harjanvarsi.
        Koiraa on mukava työnnellä edellään ja välillä voi muodon vuoksi huudella, että "tseh!Musti maahan!"

        Tulemmeko vielä näkemään reippaita vanhuksia, jotka ulkoiluttavat kultakalaansa rollaattoriin tukevasti kiinnitetyssä maljassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä?
        Ei minulla ole varaa mitään koiraa hankkia!
        Hyvä, että saa ruokaa joka päivä.
        Kohta otetaan käyttöön uusi koiravero, että saadaan lisää rahaa sopettamineläkkeisiin.

        Mulla on 5 kissaa.
        Miksi minä en saa niitä talutella ulkona?
        Tämä on niin väärin!


      • Anonyymi kirjoitti:

        "10) Toimintaohjeena yli 70-vuotiaat velvoitetaan pysymään erillään kontakteista muiden ihmisten kanssa mahdollisuuksien mukaan (karanteenia vastaavat olosuhteet), poislukien kansanedustajat, valtiojohto ja kunnalliset luottamushenkilöt."

        Karanteenissa käyttää joukkoliikennevälineitä, käydä kaupassa ja apteekissa.

        Okei, tuossa toki lukee tuo "mahdollisuuksien mukaan".

        Juuri näin.
        Ihan selvää Suomen kieltä. Jotkut vaan tykkää jankuttaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä?
        Ei minulla ole varaa mitään koiraa hankkia!
        Hyvä, että saa ruokaa joka päivä.
        Kohta otetaan käyttöön uusi koiravero, että saadaan lisää rahaa sopettamineläkkeisiin.

        Ei minullakaan ole varaa omaa pitää, mutta niitä saa lainaksi, kun ilmoittaa paikallisella facella, että olen tässä kohta lähdössä pitkälle lenkille ja voisin siinä samalla ulkoiluttaa jonkun koiraa.

        Taistelukoirien omistajat älköön vaivautuko vastaamaan.


      • Eliaana kirjoitti:

        Juuri näin.
        Ihan selvää Suomen kieltä. Jotkut vaan tykkää jankuttaa.

        Nii just: "mahdollisuuksien mukaan".

        Jos on mahdollisuus tilata kotiinkuljetus, niin ei silloin ole vättämätöntä mennä itse kaupoille.
        Mutta mene ihmeessä, jos ei se jumalasi THL ole sitä jyrkästi kieltänyt. Sieltähän sinä muutkin määräykset ja suosittelut odotat itsellesi tulevan, kun yhtä hyvin voisi käyttää omaa tervettä järkeään, jos sitä on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä ostin Mustista ja Mirristä ison leikkikoiran.
        Hihnan tilalla on harjanvarsi.
        Koiraa on mukava työnnellä edellään ja välillä voi muodon vuoksi huudella, että "tseh!Musti maahan!"

        Nuorempi likkani olisi lapsena halunnut kamalan mielellään koiran.

        Sen puuttuessa, hän ulkoilutti keppiä, joka oli olevinaan koiran hihna ja sen päässä oli olevinaan koira. Välillä se mielikuvituskoira pysähtyi pissille ja välillä veti niin, että hän joutui ottamaan juksuaskelia. Kuriton koira kun oli, niin meinasi välillä hyökätä ajotielle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä?
        Ei minulla ole varaa mitään koiraa hankkia!
        Hyvä, että saa ruokaa joka päivä.
        Kohta otetaan käyttöön uusi koiravero, että saadaan lisää rahaa sopettamineläkkeisiin.

        Ja ne ruuansaantipäivätkin ovat jo melko rajatut. Vaan olisko tarvetta niin moneen enää ollutkaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "10) Toimintaohjeena yli 70-vuotiaat velvoitetaan pysymään erillään kontakteista muiden ihmisten kanssa mahdollisuuksien mukaan (karanteenia vastaavat olosuhteet), poislukien kansanedustajat, valtiojohto ja kunnalliset luottamushenkilöt."

        Karanteenissa käyttää joukkoliikennevälineitä, käydä kaupassa ja apteekissa.

        Okei, tuossa toki lukee tuo "mahdollisuuksien mukaan".

        Tämän määräsimme lähinnä metoon vuoksi.
        Mutta juuri saamamme lisäselvityksen mukaan kaikille alle kolmekymmentävuotiaille niitä "kontakteja" suositellaan lisättäväksi, koska suomessa kuolleisuus on jo monta vuotta ylittänyt syntyvyyden. Tartunnan saaneille -vakavaoireisillekin- miespuolisille (alle 30v) suositellaan kyseistä lähikontaktia vielä ns. "viimeisenä toimena" tämän väestöllisen vinoutuman korjaamiseksi.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Nii just: "mahdollisuuksien mukaan".

        Jos on mahdollisuus tilata kotiinkuljetus, niin ei silloin ole vättämätöntä mennä itse kaupoille.
        Mutta mene ihmeessä, jos ei se jumalasi THL ole sitä jyrkästi kieltänyt. Sieltähän sinä muutkin määräykset ja suosittelut odotat itsellesi tulevan, kun yhtä hyvin voisi käyttää omaa tervettä järkeään, jos sitä on.

        Oikein! Tässä on nähtävissä juuri se mielenkiintoinen ilmiö miten "holhottaviksi" olemme ajautuneet sen sijaan että käyttäisimme omaa järkeä.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Oiva hetki hankkia se lemmikkikivi, sille hihna ja ulkoiluttaa "tarpeen mukaan". ; )

        tai voihan sitä ihan vaan kaljapullon kytkeä naruun ja lenkkeilyttää molempia narun päässä olevia.


    • Anonyymi

      alottajalle,,
      nyt yli 70 ei saa mennä kauppaan,
      naapuri tai joku sukulainen menee puolestasi kauppaan,
      olet nyt koti-arestissa,

      • Anonyymi

        Ei kaikilla ole sukulaisia tai tuttavia, jotka kävisivät kaupassa/ Kaupasta ei voi tilata kun tilauspalvelu on ruuhkautunut. Eikä tietääkseni kaikilla ole tietokonetta eikä kuten itselläni ole älypuhelintakaan.
        Kaikki eivät asu kaupan lähellä, joten on vain mentävä itse kauppaan oli 70 tai ei.


    • Anonyymi

      Sitävarten tämä toimennpide on että me yli 70 vuotiaat ei sairastuttaisi.Meille vaaralista. koronnaa

      • Anonyymi

        Ei kai se vielä huomenna ole jo voimassa.


      • Anonyymi

        Entäs jos paikkakunnalla ei ole yhtään corona-sairaustapausta, ja itse on terve, kyllä kait silloin kaupassa voi käydä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs jos paikkakunnalla ei ole yhtään corona-sairaustapausta, ja itse on terve, kyllä kait silloin kaupassa voi käydä!

        No ei saa!
        Mutta hommaa itsellesi koira, niin saat liikkua ihan vapaasti.
        Ei Pääministeri Sanna Marin (sd) sitä ole kieltänyt puheessaan.


      • Anonyymi

        Se on sitävarten kun jos 70 kansalaiseen iskee korona virus, se on lähes aina lasaretti reissu.
        Ennenpitkään sairaaloissa alkaa olemaan muutenkin täyttä.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs jos paikkakunnalla ei ole yhtään corona-sairaustapausta, ja itse on terve, kyllä kait silloin kaupassa voi käydä!

        Vain harvat enää testataan. Varmasti 30kertaisesti tai enemmän sitä tautia, sanottiin uutisissakin. Karanteeni koko Suomessa, se on laki.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Entäs jos paikkakunnalla ei ole yhtään corona-sairaustapausta, ja itse on terve, kyllä kait silloin kaupassa voi käydä!

        Mistä sinä tiedät, montako korona-sairaustapausta paikkakunnallasi on?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on sitävarten kun jos 70 kansalaiseen iskee korona virus, se on lähes aina lasaretti reissu.
        Ennenpitkään sairaaloissa alkaa olemaan muutenkin täyttä.....

        Niinpä.
        Ja pitäisi ajatella jättää hoidossa tilaa niille, jotka esim. työnsä puolesta joutuvat altistamaan itsensä tartunnalle, eikä tyrkyttää eläkeläisenä itseään sinne, kun ei ole mikään pakko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs jos paikkakunnalla ei ole yhtään corona-sairaustapausta, ja itse on terve, kyllä kait silloin kaupassa voi käydä!

        Viinakaupareisuun saat nousta vielä vaikka "kuolinvuoteeltasi".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viinakaupareisuun saat nousta vielä vaikka "kuolinvuoteeltasi".

        Kelataksi vie, musta "taksi" tuo ja perikunta hoitaa ostokset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs jos paikkakunnalla ei ole yhtään corona-sairaustapausta, ja itse on terve, kyllä kait silloin kaupassa voi käydä!

        Täälä ei ole yhtään koronaa. mistähän sellaisen sais?


    • Anonyymi

      Kuka sen iän tulisi tarkastamaan. No ei kukaan ja miksi tulisikaan, mitä siitä seuraisi. Sakot vai?

      • Kai nyt tämän ikäisistä jo jokainen oman ikänsä tietää kenenkään tarkistamattakin.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Kai nyt tämän ikäisistä jo jokainen oman ikänsä tietää kenenkään tarkistamattakin.

        Minä kun tuota ikääni en enää muista??


      • Anonyymi

        Seuraamuksista päätämme huomenna ja niissä tulemme noudattamaan kansainvälistä käytäntöä. Sosiaali- ja terveyministerimme olemme jo lähettäneet selvitysmatkalle. Mallimaaksi valitsimme vielä "koronaturvallisen" Pohjoiskorean.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä kun tuota ikääni en enää muista??

        Kai sinulla on jotain henkilöllisyyspaperia, jossa on syntymävuotesi?

        Otat kynän ja paperia esille, jos et osaa käyttää tietskarin laskinta.
        Laitat alekkain 2020 ja syntymävuotesi ja toimitat sellaisen kansakoulun alaluokkien vähennyslaskun. Kun saat erotuksen selville, niin kirjoitat sen vaikka tussilla käsivarteesi, josta tarkistat aina kun tulee mieli lähteä hamstraamaan sitä vessapaperia.


    • Anonyymi

      Syystä että iäkkäämpi selviää tartunnasta muualle kuin hautaan , joten itsesuojeluvaistoa kannattaa kuunnella ja vältellä Italiasta tulleiden läheisyyttä .

      • Anonyymi

        Ne italian naiset. Tummia ja nyt entistäkin tulisempia!


    • Anonyymi

      On velvoitettu pysymään erillään kontakteista muiden ihmisten kanssa.

      Koskee kai näitä nettikontaktejakin?

    • Anonyymi

      Saa elää kuin aikaisemminkin Ruotsissa kaikki on suosituksia tietekin Suomi on eri asia kaikessa.

      • Onko täällä edes muita suosituksia kun että "peskää käsiänne"?

        Yksi kiva, minulle iloinen, määräys on tosin se, että SL-bussiin on mentävä takaovesta, ettei altista bussikuskia tartunnalle. Sehän tarkoittaa sitä, että saa ajella ilmaiseksi, koska se bussikortinlukijalaite on siellä edessä kuskin vieressä.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Onko täällä edes muita suosituksia kun että "peskää käsiänne"?

        Yksi kiva, minulle iloinen, määräys on tosin se, että SL-bussiin on mentävä takaovesta, ettei altista bussikuskia tartunnalle. Sehän tarkoittaa sitä, että saa ajella ilmaiseksi, koska se bussikortinlukijalaite on siellä edessä kuskin vieressä.

        Ainahan Ruotsissa on menty "takaoven" kautta...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ainahan Ruotsissa on menty "takaoven" kautta...

        Mutta bussiin ei kaikki. Romanikerjäläiset vain työntyvät bussiin takaovesta. Joskus on sattunut niin yksniittinen kuski, että on lähettänyt takaisin ulos. Mutta kun busseja menee niin usein, niin kokeilee vain onneaan seuraavan kuskin kanssa.


    • Odottelen huomattavalla mielenkiinnolla eduskunnan perustuslakivaliokunnan kantaa yli 70-vuotiaitten karanteeniin asettamiseen vaikkapa sitten jonkinmoisen "tilanteen mukaan"-peräkaneetilla. Asetus tulee siis tiettävästi voimaan ylihuomenna keskiviikkona ja perustuslakivaliokunta voi sen myöhemmin kumota, mikä saattaisi perustuslakijuristien lausuntojen ryydittämänä kestää vähintään kuukausia, kun kerran sote-käsittelykin kesti vuosikaupalla. Lieneekö Marinin hallitus huomannut pitää silmällä ja muistaa Sipilän hallituksen kohtaloa, kun se innostuksen siivittämänä kokeili päätösten tekemistä pikavauhtia?

      • Anonyymi

        Minä ainakin olen ihan mielelläni karanteenissa, koska sillä halutaan suojata meitä iäkkäitä ja heikompia. Me eläkeläiset joudetaan olemaan kotona, eipähän heti kuormiteta sairaanhoitoa. Kyllä kuukauden kestää jokainen, tosi itsekästä pullikoida tällaisessa asiassa !


      • Anonyymi

        Valmiustilain perusteella hallitus haistattaa pitkät valoikunnille.
        Em. lain perusteella esim.''Kriittisen henkilöstön osalta poiketaan työaikalain ja vuosilomalain säännöksistä sekä yksityisellä että julkisella sektorilla.'' Ja paljon muuta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä ainakin olen ihan mielelläni karanteenissa, koska sillä halutaan suojata meitä iäkkäitä ja heikompia. Me eläkeläiset joudetaan olemaan kotona, eipähän heti kuormiteta sairaanhoitoa. Kyllä kuukauden kestää jokainen, tosi itsekästä pullikoida tällaisessa asiassa !

        Mieluumminhan sitä on kotona karanteenissa, kun voi kuitenkin vapaasti ulkoilla halutessaan kuin että makaa sitten sairaalassa eristettynä, jos sit enää sairaalapaikkaa löytyy, ettei jätetä vain kotiinsa kuolemaan.


      • Anonyymi

        myös Sauli Niinistö karanteeniin.Vanhuksen ikä yli 70 vuotta.


    • Anonyymi

      Retkeilemme huomenna vaimoni kanssa pankkiin sovittuun tapaamiseen.
      Ensi viikon puolivälissä matkailen Helsinkiin silmäleikkaukseen. Meno Onnobussilla, 260km. Paluu KELAn taksilla.
      Noiden väleissä ehdin hoitamaan tavanomaiset puntti-/salitreenit. Leikkauksen jälkeen tulee usean viikon tauko.
      En välttele minkään sortin kontaktia72v ikäisen mummelin kanssa. Leikkauksen jälkimainingit häiritsevät sitäkin epämääräisen ajan.

      • Anonyymi

        Mutta muistathan sitten käyttää kondomia?


      • Anonyymi

        Ihan mummusikin puolesta: Jos ne kontaktit kerran onnistuvat, niin "anta soitta nin saatana taval"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta muistathan sitten käyttää kondomia?

        Ja viilata kynnet ennen asennusta.


    • Anonyymi

      Ha,haa,,sukulaiset on 500km:n päässä. Kaikki naapurit on reippaita yli seitsemänkymppisiä. Nettiruokakauppaa ei mailla ei halmeilla.

      Olispa kiva kuvitella ,että kunta kiikuttaa meille kauppakassit . Ehei, siellä on nytkin liian vähän kotiapuihmisiä. Revi siitä sitten.

    • Huovis-Veikon "Lentsu" kävi läpi kaikki kulmakuntalaiset paitsi yhden pikkupojan kohdalla häijyläinen perääntyi, kun poika oli kyllästyttänyt itsensä salmiakilla. Tämä juttu putkahti mieleen vasta nyt eli pitäisköhän ostaa kunnon satsi salmiakkia seuraavalla kauppareissulla?

      • Anonyymi

        Vanhoja jääriä , itsekkäitä , asenteella minä menen enkä meinaa. Liki vako, huudettiin ennen luupäiselle kyntöruunalle.


    • Epäselväksi on tässä tilanteessa jäänyt se, pyrkiikö Marinin hallitus viemään läpi lain muutoksen, jos yli 70-vuotiaitten erityiskohtelu ei muutoin mene läpi perustuslain takia. Jos vallanpitäjät todellakin katsoisivat meidän osaltamme lain muuttamisen aiheelliseksi, niin siitäpä juohtuu ilman erityisempää syväsyynäystä mieleen Venäjän maan käytännöt. No, Helsinkihän on rakennettu Pietarin tyylilajiin eli henkisestikin Helsinki on nykypääkaupunkivertailussa jonkinmoinen "Pikku Moskova".

    • Anonyymi

      Kyllä on pakko käydä ,jos ei ole muuta mahdollisuutta ,mutta kun ei mene lähelle toista ja maksaa kortilla tai muuten.Meidän kaupungin K-kauppias teki hienon jutun kun laittoi lapun pääovelle ,että yli 70v. ovat tervetulleita kauppaan klo 6.30 ja 7.00 sitä ennen hän on desinfioinut kaikki ne pinnat, joita me mahdollisesti kosketamme.Tosi hyvä juttu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2003
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      54
      1725
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      58
      1629
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1455
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe