Jos Wizz Air peruu koronan takia?

Anonyymi

Laittakaa kokemuksia miten Wizz air peruu lentoja koronan takia ja miten homma käytännössä menee. Saako rahat takaisin luottokortille nopeasti?
Meillä Wizzillä lento kesäkuussa 2020, saa nähdä toteutuuko?

15

1436

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Meiltä peruttiin eilen ma 20.4. lähtö. Antavat 3 vaihtoehtoa; uusi varaus, 120% hyvitys, kun jättää rahat heidän tililleen (2 vuotta aikaa käyttää ne) tai palautus kortille, jolla on alunperin maksanut. Tässä tilanteessa ottaisin viimeisen vaihtoehdon, mutta ei oikein aukene miten se tapahtuu. Kaksi ensimmäistä kyllä onnistuisi helposti, kun kirjautuu varaukseen.

      Osaako joku neuvoa ?

      • Anonyymi

        "Tässä tilanteessa ottaisin viimeisen vaihtoehdon, mutta ei oikein aukene miten se tapahtuu."

        Ilmoita, että haluat rahat palautettavaksi kortille, jolla olet matkat maksanut. Sen jälkeen luottokortillasi on rahaa käytettäväksi se summa, jonka palautuksena saat. Seurauksena voi olla, että säästyt kuukausittaisilta luottokortilla ostettujen tavaroiden maksamiselta muutaman kuukauden ajan, koska palautetut rahat riittävät laskujen lyhennyksiin.

        Peruutin itse viime syksynä Tjäreborgilta ostamani matkat, ja Tjäreborg palautti rahat Mastercardilleni kysymättä minulta edes, miten olisin rahojen palautuksen halunnut hoitaa. Tosin minulla ei ollut mitään valittamista palautustavasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tässä tilanteessa ottaisin viimeisen vaihtoehdon, mutta ei oikein aukene miten se tapahtuu."

        Ilmoita, että haluat rahat palautettavaksi kortille, jolla olet matkat maksanut. Sen jälkeen luottokortillasi on rahaa käytettäväksi se summa, jonka palautuksena saat. Seurauksena voi olla, että säästyt kuukausittaisilta luottokortilla ostettujen tavaroiden maksamiselta muutaman kuukauden ajan, koska palautetut rahat riittävät laskujen lyhennyksiin.

        Peruutin itse viime syksynä Tjäreborgilta ostamani matkat, ja Tjäreborg palautti rahat Mastercardilleni kysymättä minulta edes, miten olisin rahojen palautuksen halunnut hoitaa. Tosin minulla ei ollut mitään valittamista palautustavasta.

        Kiitos vastauksista. Onko peruutusviestissä jotain linkkejä, jota klikkaamalla valitset jomman kumman vaihtoehdon?
        Vai pitääkö sinne kirjoittaa jokin avoin vastine, jossa ilmoitat minkä vaihtoehdon valitset?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tässä tilanteessa ottaisin viimeisen vaihtoehdon, mutta ei oikein aukene miten se tapahtuu."

        Ilmoita, että haluat rahat palautettavaksi kortille, jolla olet matkat maksanut. Sen jälkeen luottokortillasi on rahaa käytettäväksi se summa, jonka palautuksena saat. Seurauksena voi olla, että säästyt kuukausittaisilta luottokortilla ostettujen tavaroiden maksamiselta muutaman kuukauden ajan, koska palautetut rahat riittävät laskujen lyhennyksiin.

        Peruutin itse viime syksynä Tjäreborgilta ostamani matkat, ja Tjäreborg palautti rahat Mastercardilleni kysymättä minulta edes, miten olisin rahojen palautuksen halunnut hoitaa. Tosin minulla ei ollut mitään valittamista palautustavasta.

        Mihin sen ilmoittaisin, kun heidän Call center on pahasti ruuhkaantunut ? Olisin toivonut, että senkin voisi tehdä varaussivun kautta, mutta kuten sanottu sitä vaihtoehtoa en löydä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vastauksista. Onko peruutusviestissä jotain linkkejä, jota klikkaamalla valitset jomman kumman vaihtoehdon?
        Vai pitääkö sinne kirjoittaa jokin avoin vastine, jossa ilmoitat minkä vaihtoehdon valitset?

        Omaan varaukseen kirjaudutaan ja sitten tulee kohta jossa voi tehdä uuden varauksen ja toinen kohta jossa voi pyytää 120% palautuksen, joka jää sinne heille odottelemaan uutta varausta. Ehkä se 100% normi palautus täytyy pyytää erikseen, mutta jos soittaminen on ainut vaihtoehto, niin hankalaa on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omaan varaukseen kirjaudutaan ja sitten tulee kohta jossa voi tehdä uuden varauksen ja toinen kohta jossa voi pyytää 120% palautuksen, joka jää sinne heille odottelemaan uutta varausta. Ehkä se 100% normi palautus täytyy pyytää erikseen, mutta jos soittaminen on ainut vaihtoehto, niin hankalaa on.

        100% normi palautus löytyi sen 120% linkin takaa. Löytyi, kun seurasi peruutusviestin linkkiä ja luki ohjeet huolellisesti loppuun asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        100% normi palautus löytyi sen 120% linkin takaa. Löytyi, kun seurasi peruutusviestin linkkiä ja luki ohjeet huolellisesti loppuun asti.

        Kiitos, juuri tätä hain ja auttaa varmasti tämän ketjun toista kirjoittajaa. Jos vielä jotain mitä pitää huomioida niin otamme ilomielin vinkit/tiedot vastaan.


    • Anonyymi

      Aika pienet luottokorttilaskut sulla jos 20-50 euron lentolippu palautuksilla hoidat laskuja useamman kuukauden. Mulla kahden luottokortin kuukausittaiset laskut pyörii minimissään 1500 eurossa. Viime vuonna höyläsin pelkästään Amexia vajaalla 20000 eurolla.

      • Anonyymi

        Tässä tuli hyvää tietoa Wizzairin lennoista. Kiitos!


      • Anonyymi

        "Aika pienet luottokorttilaskut sulla jos 20-50 euron lentolippu palautuksilla hoidat laskuja useamman kuukauden."

        Olet itse keksinyt mieleisesi summat, 20-50 euroa. Tarkoitukseni oli vain selvittää periaate, miten palautus tapahtuu luottokortille. Sitähän nimittäin kysyttiin.

        Jos asia kiinnostaa ja sillä on merkitystä, Tjäreborg palautti kortilleni noin 3500 euroa. Luottokorttini kuukausimaksut vaihtelevat 400 ja 2500 euron välillä normaalisti.


    • Anonyymi

      Jos saisit Wizzin palauttamaan 3500 euroa, meinais se et olisit ostanut puolet koneen paikoista. Lentojen hinnat kun yleensä muutamankin päivän kuluttua oleviin lähtöihin vain kymppejä. Kaunasin lentoja myytiin koko talvi parilla kympillä menopaluu.

    • Anonyymi

      Wizzair ei lähettänyt mitään tietoa sähköpostiin lentopäivien muutoksesta Turusta Krakovaan .
      Vaihtuneet lentopäivät tulivat ilmi tuttumme katsoessa lentoja varaamilleni päiville,
      Hyväksyin lennot uudet päivät , mutta istuinpaikkoja ei saanut uusille päiville varattua , vaikka olin ne alkuperäisessä varauksessani maksanut .
      Uudet päivätkään eivät onnistuneet , koska ulkoministeriö kielsi matkustamisen .
      Mitään tietoa ei tullut tästäkään asiasta sähköpostiin.
      Ei kovin hyvää kuvaa anna toiminnastaan tämä lentoyhtiö.
      Asumisemme oli maksettu etukäteen , joten kuluja syntyi tästäkin.
      Eipä tee mieli lentää tällä yhtiöllä . Yhteydenpito yhtiöön on puhelimitse kallista jonossa odottamista eikä sähköpostilla saa yhtiöön mitään lähetettyä .

      • Anonyymi

        Wizzair ei ilmoittanut vaihtuneista päivistä ja vaihtuneet päivät piti hyväksyä heidän sivuillaan? Eli teoriassa olisi ollut kuitenkin mahdollista vielä lentää? Miten teille kävi, jätitte lennot vain käyttämättä ja manit meni?


    • Anonyymi

      Minä olen myös perunut lennot Varsovaan kesäkuulta ja valitsin sen, että otan rahat tilille, mutta mitään ei ole kuulunut. Onko kukaan saanut rahoja takaisin

      • Anonyymi

        Eli peruitko itse lennot vai peruko Wizzair? Ja oliko sinulla sen tasoinen lippu, että voit peruuttaa?
        Meillä myös lennot kesäkuussa Varsovaan ja ei olla peruttu, odotetaan peruuko Wizz itse ne sillä meidän liput eivät sisällä peruutusoikeutta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      139
      4051
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      121
      1581
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1402
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1396
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1254
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1131
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      47
      1128
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1086
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1071
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      60
      1028
    Aihe