Jos Wizz Air peruu koronan takia?

Anonyymi

Laittakaa kokemuksia miten Wizz air peruu lentoja koronan takia ja miten homma käytännössä menee. Saako rahat takaisin luottokortille nopeasti?
Meillä Wizzillä lento kesäkuussa 2020, saa nähdä toteutuuko?

15

1740

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Meiltä peruttiin eilen ma 20.4. lähtö. Antavat 3 vaihtoehtoa; uusi varaus, 120% hyvitys, kun jättää rahat heidän tililleen (2 vuotta aikaa käyttää ne) tai palautus kortille, jolla on alunperin maksanut. Tässä tilanteessa ottaisin viimeisen vaihtoehdon, mutta ei oikein aukene miten se tapahtuu. Kaksi ensimmäistä kyllä onnistuisi helposti, kun kirjautuu varaukseen.

      Osaako joku neuvoa ?

      • Anonyymi

        "Tässä tilanteessa ottaisin viimeisen vaihtoehdon, mutta ei oikein aukene miten se tapahtuu."

        Ilmoita, että haluat rahat palautettavaksi kortille, jolla olet matkat maksanut. Sen jälkeen luottokortillasi on rahaa käytettäväksi se summa, jonka palautuksena saat. Seurauksena voi olla, että säästyt kuukausittaisilta luottokortilla ostettujen tavaroiden maksamiselta muutaman kuukauden ajan, koska palautetut rahat riittävät laskujen lyhennyksiin.

        Peruutin itse viime syksynä Tjäreborgilta ostamani matkat, ja Tjäreborg palautti rahat Mastercardilleni kysymättä minulta edes, miten olisin rahojen palautuksen halunnut hoitaa. Tosin minulla ei ollut mitään valittamista palautustavasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tässä tilanteessa ottaisin viimeisen vaihtoehdon, mutta ei oikein aukene miten se tapahtuu."

        Ilmoita, että haluat rahat palautettavaksi kortille, jolla olet matkat maksanut. Sen jälkeen luottokortillasi on rahaa käytettäväksi se summa, jonka palautuksena saat. Seurauksena voi olla, että säästyt kuukausittaisilta luottokortilla ostettujen tavaroiden maksamiselta muutaman kuukauden ajan, koska palautetut rahat riittävät laskujen lyhennyksiin.

        Peruutin itse viime syksynä Tjäreborgilta ostamani matkat, ja Tjäreborg palautti rahat Mastercardilleni kysymättä minulta edes, miten olisin rahojen palautuksen halunnut hoitaa. Tosin minulla ei ollut mitään valittamista palautustavasta.

        Kiitos vastauksista. Onko peruutusviestissä jotain linkkejä, jota klikkaamalla valitset jomman kumman vaihtoehdon?
        Vai pitääkö sinne kirjoittaa jokin avoin vastine, jossa ilmoitat minkä vaihtoehdon valitset?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tässä tilanteessa ottaisin viimeisen vaihtoehdon, mutta ei oikein aukene miten se tapahtuu."

        Ilmoita, että haluat rahat palautettavaksi kortille, jolla olet matkat maksanut. Sen jälkeen luottokortillasi on rahaa käytettäväksi se summa, jonka palautuksena saat. Seurauksena voi olla, että säästyt kuukausittaisilta luottokortilla ostettujen tavaroiden maksamiselta muutaman kuukauden ajan, koska palautetut rahat riittävät laskujen lyhennyksiin.

        Peruutin itse viime syksynä Tjäreborgilta ostamani matkat, ja Tjäreborg palautti rahat Mastercardilleni kysymättä minulta edes, miten olisin rahojen palautuksen halunnut hoitaa. Tosin minulla ei ollut mitään valittamista palautustavasta.

        Mihin sen ilmoittaisin, kun heidän Call center on pahasti ruuhkaantunut ? Olisin toivonut, että senkin voisi tehdä varaussivun kautta, mutta kuten sanottu sitä vaihtoehtoa en löydä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vastauksista. Onko peruutusviestissä jotain linkkejä, jota klikkaamalla valitset jomman kumman vaihtoehdon?
        Vai pitääkö sinne kirjoittaa jokin avoin vastine, jossa ilmoitat minkä vaihtoehdon valitset?

        Omaan varaukseen kirjaudutaan ja sitten tulee kohta jossa voi tehdä uuden varauksen ja toinen kohta jossa voi pyytää 120% palautuksen, joka jää sinne heille odottelemaan uutta varausta. Ehkä se 100% normi palautus täytyy pyytää erikseen, mutta jos soittaminen on ainut vaihtoehto, niin hankalaa on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omaan varaukseen kirjaudutaan ja sitten tulee kohta jossa voi tehdä uuden varauksen ja toinen kohta jossa voi pyytää 120% palautuksen, joka jää sinne heille odottelemaan uutta varausta. Ehkä se 100% normi palautus täytyy pyytää erikseen, mutta jos soittaminen on ainut vaihtoehto, niin hankalaa on.

        100% normi palautus löytyi sen 120% linkin takaa. Löytyi, kun seurasi peruutusviestin linkkiä ja luki ohjeet huolellisesti loppuun asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        100% normi palautus löytyi sen 120% linkin takaa. Löytyi, kun seurasi peruutusviestin linkkiä ja luki ohjeet huolellisesti loppuun asti.

        Kiitos, juuri tätä hain ja auttaa varmasti tämän ketjun toista kirjoittajaa. Jos vielä jotain mitä pitää huomioida niin otamme ilomielin vinkit/tiedot vastaan.


    • Anonyymi

      Aika pienet luottokorttilaskut sulla jos 20-50 euron lentolippu palautuksilla hoidat laskuja useamman kuukauden. Mulla kahden luottokortin kuukausittaiset laskut pyörii minimissään 1500 eurossa. Viime vuonna höyläsin pelkästään Amexia vajaalla 20000 eurolla.

      • Anonyymi

        Tässä tuli hyvää tietoa Wizzairin lennoista. Kiitos!


      • Anonyymi

        "Aika pienet luottokorttilaskut sulla jos 20-50 euron lentolippu palautuksilla hoidat laskuja useamman kuukauden."

        Olet itse keksinyt mieleisesi summat, 20-50 euroa. Tarkoitukseni oli vain selvittää periaate, miten palautus tapahtuu luottokortille. Sitähän nimittäin kysyttiin.

        Jos asia kiinnostaa ja sillä on merkitystä, Tjäreborg palautti kortilleni noin 3500 euroa. Luottokorttini kuukausimaksut vaihtelevat 400 ja 2500 euron välillä normaalisti.


    • Anonyymi

      Jos saisit Wizzin palauttamaan 3500 euroa, meinais se et olisit ostanut puolet koneen paikoista. Lentojen hinnat kun yleensä muutamankin päivän kuluttua oleviin lähtöihin vain kymppejä. Kaunasin lentoja myytiin koko talvi parilla kympillä menopaluu.

    • Anonyymi

      Wizzair ei lähettänyt mitään tietoa sähköpostiin lentopäivien muutoksesta Turusta Krakovaan .
      Vaihtuneet lentopäivät tulivat ilmi tuttumme katsoessa lentoja varaamilleni päiville,
      Hyväksyin lennot uudet päivät , mutta istuinpaikkoja ei saanut uusille päiville varattua , vaikka olin ne alkuperäisessä varauksessani maksanut .
      Uudet päivätkään eivät onnistuneet , koska ulkoministeriö kielsi matkustamisen .
      Mitään tietoa ei tullut tästäkään asiasta sähköpostiin.
      Ei kovin hyvää kuvaa anna toiminnastaan tämä lentoyhtiö.
      Asumisemme oli maksettu etukäteen , joten kuluja syntyi tästäkin.
      Eipä tee mieli lentää tällä yhtiöllä . Yhteydenpito yhtiöön on puhelimitse kallista jonossa odottamista eikä sähköpostilla saa yhtiöön mitään lähetettyä .

      • Anonyymi

        Wizzair ei ilmoittanut vaihtuneista päivistä ja vaihtuneet päivät piti hyväksyä heidän sivuillaan? Eli teoriassa olisi ollut kuitenkin mahdollista vielä lentää? Miten teille kävi, jätitte lennot vain käyttämättä ja manit meni?


    • Anonyymi

      Minä olen myös perunut lennot Varsovaan kesäkuulta ja valitsin sen, että otan rahat tilille, mutta mitään ei ole kuulunut. Onko kukaan saanut rahoja takaisin

      • Anonyymi

        Eli peruitko itse lennot vai peruko Wizzair? Ja oliko sinulla sen tasoinen lippu, että voit peruuttaa?
        Meillä myös lennot kesäkuussa Varsovaan ja ei olla peruttu, odotetaan peruuko Wizz itse ne sillä meidän liput eivät sisällä peruutusoikeutta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nyt tajusin mitä haet takaa

      En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      36
      2917
    2. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

      Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      173
      2285
    3. Kaksi tyttöä putosi

      Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      62
      2284
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

      En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      33
      1978
    5. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

      Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1336
    6. Naiselle mieheltä

      Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      22
      1333
    7. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

      Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      14
      1330
    8. Kaipaan niin....

      Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10
      1214
    9. Eiii...

      Etkä! 😘
      Ikävä
      11
      1194
    10. Mikset vain

      Unohtaisi?
      Ikävä
      22
      1191
    Aihe