Karjaluoto

Anonyymi

Onko kellään kokemuksia talosta Karjaluoto Oy, Oulu?

17

7457

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyseessä on rakennusliike Oulussa eli olet kirjoittanut väärään keskustelufoorumiin.

      • Anonyymi

        Rakennusliike Karjaluoto Oy (1632155-4) liikevaihto oli 16,7 miljoonaa euroa 2018 ja työllisti 79 henkilöä. Liikevaihto nousi 60,0 %. Tilikauden voitto oli 27 000 euroa ja liikevoittoprosentti oli 0,2 %. Yhtiön omavaraisuusaste oli 17 %.


    • Anonyymi

      Ei hirveästi jäänyt kehuttavaa, jos yhtään. Työharjoittelussa ja palkallisessa työsuhteessa siellä...huonompaa taloa ei tule äkkiseltään mieleen. Ainakin silloin, kun olin siellä niin työntekijöitä ei perehdytetty kunnolla, tieto ei kulkenut, asioita ei kerrottu, palkat maksettiin miten sattuu ja kaluston ylläpito aivan hirvittävän huonoa. Nuppikalusto oli tosin ihan ok, mutta yhdistelmäkaluston kohdalla kehut todella vähissä. Lisäksi ajojärjestelyn touhu vaikutti todella sekavalta. Kokemusta sai kylläkin monesta suoritealasta siellä. Paras oli kappaletavarapuoli, jossa enimmäkseen oltiin ’’muiden hommissa.'' Mutta kaiken kaikkiaan aloin loppua kohden kyllästymään touhuun ja päätin lähteä pois.

      • Anonyymi

        Eikös ne työntekijät juuri huolehdi kalustosta? Pitäisikö jonku olla jatkuvasti perään katsomassa, menkää jo välillä itseenne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös ne työntekijät juuri huolehdi kalustosta? Pitäisikö jonku olla jatkuvasti perään katsomassa, menkää jo välillä itseenne.

        Kyllä, jos siihen annetaan mahdollisuus. Useassa talossa se vaan ei onnistu, ilmoitat korjaamokäyntiä vaativasta viasta niin vastaus on aina joojoo katotaan ensviikolla. Polttimoita, nesteitä ym. ei ole autoissa eikä niitä voi hakea firman piikkiin mistään. Sitten kun ostat nestettä tai polttimon pakon edessä kun molemmat ajovalot on pimeänä tai öljymäärä alle minimin niin kitistään että miksi piti juuri tuolta huoltsikalta ostaa kun on niin pirun kallista ja yleensä "unohdetaaan" maksaa korvaus siitä vaikka kuitti ja maininta asiasta on liitetty ajoraporttien mukaan. Näitä sitten kerätään niin paljon että ajaminen käy mahdottomaksi tai jopa poliisi puuttuu asiaan ennenkuin mitään suostutaan tekemään. Että kyllä, menkää tosiaan välillä itseenne arvon isännät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, jos siihen annetaan mahdollisuus. Useassa talossa se vaan ei onnistu, ilmoitat korjaamokäyntiä vaativasta viasta niin vastaus on aina joojoo katotaan ensviikolla. Polttimoita, nesteitä ym. ei ole autoissa eikä niitä voi hakea firman piikkiin mistään. Sitten kun ostat nestettä tai polttimon pakon edessä kun molemmat ajovalot on pimeänä tai öljymäärä alle minimin niin kitistään että miksi piti juuri tuolta huoltsikalta ostaa kun on niin pirun kallista ja yleensä "unohdetaaan" maksaa korvaus siitä vaikka kuitti ja maininta asiasta on liitetty ajoraporttien mukaan. Näitä sitten kerätään niin paljon että ajaminen käy mahdottomaksi tai jopa poliisi puuttuu asiaan ennenkuin mitään suostutaan tekemään. Että kyllä, menkää tosiaan välillä itseenne arvon isännät.

        Normi toimintaa kuljetusalalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös ne työntekijät juuri huolehdi kalustosta? Pitäisikö jonku olla jatkuvasti perään katsomassa, menkää jo välillä itseenne.

        Kyllä työnantaja vastaa viime kädessä kaluston kunnossapidosta. Jos kuljettaja ilmoittaa asiaan kuuluvalla tavalla viasta ja työnantaja ei tee mitään asian eteen, toteaa vain ''joo yritä pärjätä'' ei silloin voi kuljettajaa tulla syyttämään. Kyllä silloin työnantaja saa katsoa peiliin ja pitkään ja hartaasti. Ja varsinkin jos ei tekijöitä tahdo löytyä taloon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä työnantaja vastaa viime kädessä kaluston kunnossapidosta. Jos kuljettaja ilmoittaa asiaan kuuluvalla tavalla viasta ja työnantaja ei tee mitään asian eteen, toteaa vain ''joo yritä pärjätä'' ei silloin voi kuljettajaa tulla syyttämään. Kyllä silloin työnantaja saa katsoa peiliin ja pitkään ja hartaasti. Ja varsinkin jos ei tekijöitä tahdo löytyä taloon.

        Olen minä nähnyt niin toheloita kuljettajia eri firmoilla etten voi monesti muuta kuin ihmetellä mistä arvonnasta ovat korttinsa saaneet, voin vain kuvitella kuinka äkkiä tuhoavat kaluston ja se korjaaminen se on kallista. Ymmärrän kyllä alan yrittäjiäkin, ei se varmasti helppoa ole heilläkään, kyllä ne kuskien parkkipolttimomurheet aika pieniä ovat yrittäjien murheisiin verrattuna..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös ne työntekijät juuri huolehdi kalustosta? Pitäisikö jonku olla jatkuvasti perään katsomassa, menkää jo välillä itseenne.

        Täyttä asiaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, jos siihen annetaan mahdollisuus. Useassa talossa se vaan ei onnistu, ilmoitat korjaamokäyntiä vaativasta viasta niin vastaus on aina joojoo katotaan ensviikolla. Polttimoita, nesteitä ym. ei ole autoissa eikä niitä voi hakea firman piikkiin mistään. Sitten kun ostat nestettä tai polttimon pakon edessä kun molemmat ajovalot on pimeänä tai öljymäärä alle minimin niin kitistään että miksi piti juuri tuolta huoltsikalta ostaa kun on niin pirun kallista ja yleensä "unohdetaaan" maksaa korvaus siitä vaikka kuitti ja maininta asiasta on liitetty ajoraporttien mukaan. Näitä sitten kerätään niin paljon että ajaminen käy mahdottomaksi tai jopa poliisi puuttuu asiaan ennenkuin mitään suostutaan tekemään. Että kyllä, menkää tosiaan välillä itseenne arvon isännät.

        Täyttä asiaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, jos siihen annetaan mahdollisuus. Useassa talossa se vaan ei onnistu, ilmoitat korjaamokäyntiä vaativasta viasta niin vastaus on aina joojoo katotaan ensviikolla. Polttimoita, nesteitä ym. ei ole autoissa eikä niitä voi hakea firman piikkiin mistään. Sitten kun ostat nestettä tai polttimon pakon edessä kun molemmat ajovalot on pimeänä tai öljymäärä alle minimin niin kitistään että miksi piti juuri tuolta huoltsikalta ostaa kun on niin pirun kallista ja yleensä "unohdetaaan" maksaa korvaus siitä vaikka kuitti ja maininta asiasta on liitetty ajoraporttien mukaan. Näitä sitten kerätään niin paljon että ajaminen käy mahdottomaksi tai jopa poliisi puuttuu asiaan ennenkuin mitään suostutaan tekemään. Että kyllä, menkää tosiaan välillä itseenne arvon isännät.

        Olen monesti miettinyt tuolta kantilta, että tingitäänkö juuri kaluston kunnossapidosta tavoiteltaessa tuottavuutta. Tietysti auton on tuotettava kun kyseessä on kalliit vehkeet, mutta raaka tosiasia on että jotta arvokas yhdistelmä tai raskas ajoneuvo ylipäätään voi tuottaa maksimaalisella tavalla, se on myös huollettava asianmukaisesti ja ennen kaikkea säännöllisesti. Ellei niin tehdä, silloin tuottavuus vasta kärsiikin.


      • Anonyymi

        Ihan noin pikainen kysymys: Jos kyseessä on kuljetusliike niin silloin pääsääntöisesti ollaan "muiden hommissa". Asiakas ottaa yhteyttä tai kilpailuttaa työtehtäviä ja kuljetusliike ottaa ne hoitaakseen. Samoin kuljetusyritys voi olla alihankintana toisen kuljetusyrityksen palveluksessa. Tällainen toiminta on isoissa yrityksissä esim. Neste yleistä. Sopimukset
        tehdään muutaman ison kuljetusyrityksen kanssa. Näillä on sitten alihankinnassa pienempiä
        kuljetusyrityksiä ns. torppareita.
        Silloin ollaan "omissa hommissa" kun ajetaan esim. soraa omalta montulta. Ei tarvita edes
        liikennelupaa. Ei kusiraameja rek.kilpien ympärille. Tällöin auton käyttötarkoitus on yksityinen ja liiketoiminta soran myynti. Aina kun ajetaan ainostaan omia tavaroita omalla autolla oli se sitten leipomo, vihannestukku,kodinkoneliike jne edelleen niin kyse ei ole ammattimaisesta kuljetustoimesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan noin pikainen kysymys: Jos kyseessä on kuljetusliike niin silloin pääsääntöisesti ollaan "muiden hommissa". Asiakas ottaa yhteyttä tai kilpailuttaa työtehtäviä ja kuljetusliike ottaa ne hoitaakseen. Samoin kuljetusyritys voi olla alihankintana toisen kuljetusyrityksen palveluksessa. Tällainen toiminta on isoissa yrityksissä esim. Neste yleistä. Sopimukset
        tehdään muutaman ison kuljetusyrityksen kanssa. Näillä on sitten alihankinnassa pienempiä
        kuljetusyrityksiä ns. torppareita.
        Silloin ollaan "omissa hommissa" kun ajetaan esim. soraa omalta montulta. Ei tarvita edes
        liikennelupaa. Ei kusiraameja rek.kilpien ympärille. Tällöin auton käyttötarkoitus on yksityinen ja liiketoiminta soran myynti. Aina kun ajetaan ainostaan omia tavaroita omalla autolla oli se sitten leipomo, vihannestukku,kodinkoneliike jne edelleen niin kyse ei ole ammattimaisesta kuljetustoimesta.

        Aina tarvitaan vähintään anopin lupa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen minä nähnyt niin toheloita kuljettajia eri firmoilla etten voi monesti muuta kuin ihmetellä mistä arvonnasta ovat korttinsa saaneet, voin vain kuvitella kuinka äkkiä tuhoavat kaluston ja se korjaaminen se on kallista. Ymmärrän kyllä alan yrittäjiäkin, ei se varmasti helppoa ole heilläkään, kyllä ne kuskien parkkipolttimomurheet aika pieniä ovat yrittäjien murheisiin verrattuna..

        Alalla on toki kaikenlaista koheltajaa, mutta hyvään firmaan kyllä löytyy myös hyvät tekijät. On peiliin katsomisen paikka yrittäjällä jos vuodesta toiseen taloon hakeutuu ainoastaan näitä töhöjä. Ja mitä noihin murheisiin tulee, tuskin kukaan mistään parkkipolttimoista murehtii mutta valottomassa kärryssä tai öljystä kuivassa moottorissa ja siitä että mitään vikoja ei korjata ennenkuin on välttämätön pakko on jo kenties hiukan aihetta murheeseen. Luonnollisesti yrittäjällä on yrittäjän murheet ja kuskilla kuskin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös ne työntekijät juuri huolehdi kalustosta? Pitäisikö jonku olla jatkuvasti perään katsomassa, menkää jo välillä itseenne.

        Totta kai työntekijällä on oma vastuunsa, mutta kyllä viime kädessä työnantajalla on se suurin vastuu kalustosta. Työntekijällä on lähinnä ns. ilmoitusvelvollisuus eli hänen täytyy ilmoittaa autossa olevista vioista työnantajalle ja työnantajan velvollisuus on huolehtia asia kuntoon. Näin se vain menee.


    • Anonyymi

      Veli Karjaluoto oli täysi kaheli. Kun tuli tieto herran menestymisestä liikenneonnettomuudessa niin monessa paikassa juotiin sen kunniaksi kakkukahvit 😊

      • Anonyymi

        Hieno homma miten tämä Veli Karjaluoto hyötyi tästä liikenneonnettomuudesta. Täytyi olla todella iso menestyminen jopa isoja korvauksia ,kun sen kunniaksi juotiin oikein kakkukahvit


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      57
      3789
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2357
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2085
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      141
      1989
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      412
      1401
    6. 79
      1231
    7. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      137
      1160
    8. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1060
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      1020
    Aihe