Onko kellään kokemuksia talosta Karjaluoto Oy, Oulu?
Karjaluoto
17
8068
Vastaukset
- Anonyymi
Kyseessä on rakennusliike Oulussa eli olet kirjoittanut väärään keskustelufoorumiin.
- Anonyymi
Rakennusliike Karjaluoto Oy (1632155-4) liikevaihto oli 16,7 miljoonaa euroa 2018 ja työllisti 79 henkilöä. Liikevaihto nousi 60,0 %. Tilikauden voitto oli 27 000 euroa ja liikevoittoprosentti oli 0,2 %. Yhtiön omavaraisuusaste oli 17 %.
- Anonyymi
Ei hirveästi jäänyt kehuttavaa, jos yhtään. Työharjoittelussa ja palkallisessa työsuhteessa siellä...huonompaa taloa ei tule äkkiseltään mieleen. Ainakin silloin, kun olin siellä niin työntekijöitä ei perehdytetty kunnolla, tieto ei kulkenut, asioita ei kerrottu, palkat maksettiin miten sattuu ja kaluston ylläpito aivan hirvittävän huonoa. Nuppikalusto oli tosin ihan ok, mutta yhdistelmäkaluston kohdalla kehut todella vähissä. Lisäksi ajojärjestelyn touhu vaikutti todella sekavalta. Kokemusta sai kylläkin monesta suoritealasta siellä. Paras oli kappaletavarapuoli, jossa enimmäkseen oltiin ’’muiden hommissa.'' Mutta kaiken kaikkiaan aloin loppua kohden kyllästymään touhuun ja päätin lähteä pois.
- Anonyymi
Eikös ne työntekijät juuri huolehdi kalustosta? Pitäisikö jonku olla jatkuvasti perään katsomassa, menkää jo välillä itseenne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös ne työntekijät juuri huolehdi kalustosta? Pitäisikö jonku olla jatkuvasti perään katsomassa, menkää jo välillä itseenne.
Kyllä, jos siihen annetaan mahdollisuus. Useassa talossa se vaan ei onnistu, ilmoitat korjaamokäyntiä vaativasta viasta niin vastaus on aina joojoo katotaan ensviikolla. Polttimoita, nesteitä ym. ei ole autoissa eikä niitä voi hakea firman piikkiin mistään. Sitten kun ostat nestettä tai polttimon pakon edessä kun molemmat ajovalot on pimeänä tai öljymäärä alle minimin niin kitistään että miksi piti juuri tuolta huoltsikalta ostaa kun on niin pirun kallista ja yleensä "unohdetaaan" maksaa korvaus siitä vaikka kuitti ja maininta asiasta on liitetty ajoraporttien mukaan. Näitä sitten kerätään niin paljon että ajaminen käy mahdottomaksi tai jopa poliisi puuttuu asiaan ennenkuin mitään suostutaan tekemään. Että kyllä, menkää tosiaan välillä itseenne arvon isännät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, jos siihen annetaan mahdollisuus. Useassa talossa se vaan ei onnistu, ilmoitat korjaamokäyntiä vaativasta viasta niin vastaus on aina joojoo katotaan ensviikolla. Polttimoita, nesteitä ym. ei ole autoissa eikä niitä voi hakea firman piikkiin mistään. Sitten kun ostat nestettä tai polttimon pakon edessä kun molemmat ajovalot on pimeänä tai öljymäärä alle minimin niin kitistään että miksi piti juuri tuolta huoltsikalta ostaa kun on niin pirun kallista ja yleensä "unohdetaaan" maksaa korvaus siitä vaikka kuitti ja maininta asiasta on liitetty ajoraporttien mukaan. Näitä sitten kerätään niin paljon että ajaminen käy mahdottomaksi tai jopa poliisi puuttuu asiaan ennenkuin mitään suostutaan tekemään. Että kyllä, menkää tosiaan välillä itseenne arvon isännät.
Normi toimintaa kuljetusalalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös ne työntekijät juuri huolehdi kalustosta? Pitäisikö jonku olla jatkuvasti perään katsomassa, menkää jo välillä itseenne.
Kyllä työnantaja vastaa viime kädessä kaluston kunnossapidosta. Jos kuljettaja ilmoittaa asiaan kuuluvalla tavalla viasta ja työnantaja ei tee mitään asian eteen, toteaa vain ''joo yritä pärjätä'' ei silloin voi kuljettajaa tulla syyttämään. Kyllä silloin työnantaja saa katsoa peiliin ja pitkään ja hartaasti. Ja varsinkin jos ei tekijöitä tahdo löytyä taloon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä työnantaja vastaa viime kädessä kaluston kunnossapidosta. Jos kuljettaja ilmoittaa asiaan kuuluvalla tavalla viasta ja työnantaja ei tee mitään asian eteen, toteaa vain ''joo yritä pärjätä'' ei silloin voi kuljettajaa tulla syyttämään. Kyllä silloin työnantaja saa katsoa peiliin ja pitkään ja hartaasti. Ja varsinkin jos ei tekijöitä tahdo löytyä taloon.
Olen minä nähnyt niin toheloita kuljettajia eri firmoilla etten voi monesti muuta kuin ihmetellä mistä arvonnasta ovat korttinsa saaneet, voin vain kuvitella kuinka äkkiä tuhoavat kaluston ja se korjaaminen se on kallista. Ymmärrän kyllä alan yrittäjiäkin, ei se varmasti helppoa ole heilläkään, kyllä ne kuskien parkkipolttimomurheet aika pieniä ovat yrittäjien murheisiin verrattuna..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös ne työntekijät juuri huolehdi kalustosta? Pitäisikö jonku olla jatkuvasti perään katsomassa, menkää jo välillä itseenne.
Täyttä asiaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, jos siihen annetaan mahdollisuus. Useassa talossa se vaan ei onnistu, ilmoitat korjaamokäyntiä vaativasta viasta niin vastaus on aina joojoo katotaan ensviikolla. Polttimoita, nesteitä ym. ei ole autoissa eikä niitä voi hakea firman piikkiin mistään. Sitten kun ostat nestettä tai polttimon pakon edessä kun molemmat ajovalot on pimeänä tai öljymäärä alle minimin niin kitistään että miksi piti juuri tuolta huoltsikalta ostaa kun on niin pirun kallista ja yleensä "unohdetaaan" maksaa korvaus siitä vaikka kuitti ja maininta asiasta on liitetty ajoraporttien mukaan. Näitä sitten kerätään niin paljon että ajaminen käy mahdottomaksi tai jopa poliisi puuttuu asiaan ennenkuin mitään suostutaan tekemään. Että kyllä, menkää tosiaan välillä itseenne arvon isännät.
Täyttä asiaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, jos siihen annetaan mahdollisuus. Useassa talossa se vaan ei onnistu, ilmoitat korjaamokäyntiä vaativasta viasta niin vastaus on aina joojoo katotaan ensviikolla. Polttimoita, nesteitä ym. ei ole autoissa eikä niitä voi hakea firman piikkiin mistään. Sitten kun ostat nestettä tai polttimon pakon edessä kun molemmat ajovalot on pimeänä tai öljymäärä alle minimin niin kitistään että miksi piti juuri tuolta huoltsikalta ostaa kun on niin pirun kallista ja yleensä "unohdetaaan" maksaa korvaus siitä vaikka kuitti ja maininta asiasta on liitetty ajoraporttien mukaan. Näitä sitten kerätään niin paljon että ajaminen käy mahdottomaksi tai jopa poliisi puuttuu asiaan ennenkuin mitään suostutaan tekemään. Että kyllä, menkää tosiaan välillä itseenne arvon isännät.
Olen monesti miettinyt tuolta kantilta, että tingitäänkö juuri kaluston kunnossapidosta tavoiteltaessa tuottavuutta. Tietysti auton on tuotettava kun kyseessä on kalliit vehkeet, mutta raaka tosiasia on että jotta arvokas yhdistelmä tai raskas ajoneuvo ylipäätään voi tuottaa maksimaalisella tavalla, se on myös huollettava asianmukaisesti ja ennen kaikkea säännöllisesti. Ellei niin tehdä, silloin tuottavuus vasta kärsiikin.
- Anonyymi
Ihan noin pikainen kysymys: Jos kyseessä on kuljetusliike niin silloin pääsääntöisesti ollaan "muiden hommissa". Asiakas ottaa yhteyttä tai kilpailuttaa työtehtäviä ja kuljetusliike ottaa ne hoitaakseen. Samoin kuljetusyritys voi olla alihankintana toisen kuljetusyrityksen palveluksessa. Tällainen toiminta on isoissa yrityksissä esim. Neste yleistä. Sopimukset
tehdään muutaman ison kuljetusyrityksen kanssa. Näillä on sitten alihankinnassa pienempiä
kuljetusyrityksiä ns. torppareita.
Silloin ollaan "omissa hommissa" kun ajetaan esim. soraa omalta montulta. Ei tarvita edes
liikennelupaa. Ei kusiraameja rek.kilpien ympärille. Tällöin auton käyttötarkoitus on yksityinen ja liiketoiminta soran myynti. Aina kun ajetaan ainostaan omia tavaroita omalla autolla oli se sitten leipomo, vihannestukku,kodinkoneliike jne edelleen niin kyse ei ole ammattimaisesta kuljetustoimesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan noin pikainen kysymys: Jos kyseessä on kuljetusliike niin silloin pääsääntöisesti ollaan "muiden hommissa". Asiakas ottaa yhteyttä tai kilpailuttaa työtehtäviä ja kuljetusliike ottaa ne hoitaakseen. Samoin kuljetusyritys voi olla alihankintana toisen kuljetusyrityksen palveluksessa. Tällainen toiminta on isoissa yrityksissä esim. Neste yleistä. Sopimukset
tehdään muutaman ison kuljetusyrityksen kanssa. Näillä on sitten alihankinnassa pienempiä
kuljetusyrityksiä ns. torppareita.
Silloin ollaan "omissa hommissa" kun ajetaan esim. soraa omalta montulta. Ei tarvita edes
liikennelupaa. Ei kusiraameja rek.kilpien ympärille. Tällöin auton käyttötarkoitus on yksityinen ja liiketoiminta soran myynti. Aina kun ajetaan ainostaan omia tavaroita omalla autolla oli se sitten leipomo, vihannestukku,kodinkoneliike jne edelleen niin kyse ei ole ammattimaisesta kuljetustoimesta.Aina tarvitaan vähintään anopin lupa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen minä nähnyt niin toheloita kuljettajia eri firmoilla etten voi monesti muuta kuin ihmetellä mistä arvonnasta ovat korttinsa saaneet, voin vain kuvitella kuinka äkkiä tuhoavat kaluston ja se korjaaminen se on kallista. Ymmärrän kyllä alan yrittäjiäkin, ei se varmasti helppoa ole heilläkään, kyllä ne kuskien parkkipolttimomurheet aika pieniä ovat yrittäjien murheisiin verrattuna..
Alalla on toki kaikenlaista koheltajaa, mutta hyvään firmaan kyllä löytyy myös hyvät tekijät. On peiliin katsomisen paikka yrittäjällä jos vuodesta toiseen taloon hakeutuu ainoastaan näitä töhöjä. Ja mitä noihin murheisiin tulee, tuskin kukaan mistään parkkipolttimoista murehtii mutta valottomassa kärryssä tai öljystä kuivassa moottorissa ja siitä että mitään vikoja ei korjata ennenkuin on välttämätön pakko on jo kenties hiukan aihetta murheeseen. Luonnollisesti yrittäjällä on yrittäjän murheet ja kuskilla kuskin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös ne työntekijät juuri huolehdi kalustosta? Pitäisikö jonku olla jatkuvasti perään katsomassa, menkää jo välillä itseenne.
Totta kai työntekijällä on oma vastuunsa, mutta kyllä viime kädessä työnantajalla on se suurin vastuu kalustosta. Työntekijällä on lähinnä ns. ilmoitusvelvollisuus eli hänen täytyy ilmoittaa autossa olevista vioista työnantajalle ja työnantajan velvollisuus on huolehtia asia kuntoon. Näin se vain menee.
- Anonyymi
Veli Karjaluoto oli täysi kaheli. Kun tuli tieto herran menestymisestä liikenneonnettomuudessa niin monessa paikassa juotiin sen kunniaksi kakkukahvit 😊
- Anonyymi
Hieno homma miten tämä Veli Karjaluoto hyötyi tästä liikenneonnettomuudesta. Täytyi olla todella iso menestyminen jopa isoja korvauksia ,kun sen kunniaksi juotiin oikein kakkukahvit
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1456783Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/746142488Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk471700Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1141391Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna891252- 711097
Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.481055Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll631053Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.271049- 63966