Olen huomannut että tällä palstalla on sellainen vihamielinen ilkkumisen ja syyllistämisen ilmapiiri. Se ihan sama tympääntynyt aggressio mikä rahattomalla on vastassa kun hän menee "sosiaali"toimelta pyytämään apua ahdinkoonsa. Kumma juttu. Missä vertaistuki?
Mutta jaanpa seuraavan turhautumisen teidän kanssanne siitä huolimatta.
Pääsin yliopistoon, mutta kampus sattui olemaan 150 kilsan päässä kotoa. Asuin siis maaseudulla keskellä ei mitään. 2 kilsaa pyöräilyä lähimmälle bussipysäkille, josta bussilla lähimpään kaupunkiin, josta sitten reilut 130 kilsaa junalla kampukselle.
Joo ei mitään toivoa että tekisin tämän edes kerran viikossa, aivan järjetön koulumatka.
No, muutin sitten väliaikaisesti tuohon lähimpään kaupunkiin juna-aseman läheisyyteen kun en saanut kampuksen läheltä asuntoa. Opiskelija-asuntohakemus vetämässä.
Kela ja myöhemmin sossu molemmat olivat sitä mieltä, että kyseessä oli HUPIMUUTTO, jota ei tueta. Takuuvuokra säästettävä itse. Asunto liian kallis muutenkin, ei avusteta liian kalliin asunnon kanssa. (Aivan kuin hakija muka "oppisi" jotain kun jätetään puille paljaille)
Olivat päätökseen tehneet pikaisella googletuksella jotain aikatauluja kuinka heidän mukaansa tuolta maaseudulta kampuksella käyminen olisi teoreettisesti mahdollista. Hiillyin tästä täysin. Kaikki lähimmäiseni olivat samaa mieltä että tuo oli täysin älytöntä, kun tietävät minkälaisesta matkasta on kyse. Olisiko kukaan tukikäsittelijöistä itse kuluttanut koulumatkoihin 8 tuntia päivästä? Nyt on sellainen fiilis että haluan oikeasti väitellä tästä päätöksen tehneen imbesillin kanssa, mutta kun nämä aivopierut tulee sieltä aina kirjallisena niin en voi oikein kirjeenvaihtoakaan jäädä harrastamaan.
Koko elämäni ajan olen ihmetellyt minkä takia tukipäätökset hylätään perusteilla, jotka eivät ole järkeviä kenenkään mielestä. Paitsi sen käsittelijän. Muilla samanlaisia kokemuksia?
Siis tuokin vielä, että "hakijaa kehoitetaan säästämään takuuvuokra itse". Vai että ihan säästämään. Näyttäkööt minulle vuokranantajan joka kiltisti odottaa 6 kuukautta kun hakija säästää takuuvuokran.
Takuuvuokraa en pyytänyt edes rahana vaan kirjallisena maksusitoumuksena joka ei maksa heille penniäkään. Se on paperi jonka ne printtaa ulos tulostimesta. Minulla on vielä pitkä historia nuhteettomana vuokralaisena.
No, maksoin sitten takuuvuokran itse opintolainasta. Ja arvaa mitä toukokuussa käy? Opintolaina loppuu kesken, kun siitä piti lohkaista 550e vähän kuin ylimääräistä. Ja arvaa mitä sossu tähän sanoo? "Normilaskelman mukaista ylijäämää ei synny, koska hakijalle oli mitoitettu 650e/kk opintolainaa. Emme tue hakijaa, sillä hän on harkitsemattomasti tuhlannut rahat" :---)
Samaan aikaan työttömille juopoille ja maahanmuuttajille maksetaan takuuvuokrat, vuokrat, huonekalut, bussikortit, ajokortit...
Ei herunut takuuvuokraa
47
2256
Vastaukset
- Anonyymi
Sosiaalitoimi on jo nimensä puolesta pelkkä vitsi. En ole missään nähnyt yhtä kylmää piittaamattomuutta ja ihmisen syyllistämistä.
Kannattaa muistaa että sossun tantoilla on alhainen koulutustaso ja harva niistä on käynyt lukiota.- Anonyymi
Kannattaa muistaa sosiaalitoimessa on muutakin kuin rahan jakamista kusettaville kiljukauloille jotka ovat asiansa itse sössineet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa muistaa sosiaalitoimessa on muutakin kuin rahan jakamista kusettaville kiljukauloille jotka ovat asiansa itse sössineet.
"Kannattaa muistaa sosiaalitoimessa on muutakin kuin rahan jakamista kusettaville kiljukauloille jotka ovat asiansa itse sössineet."
Ai mitä muuta? Kerrotko mitä muuta sosiaalitoimessa tehdään. Siis koko lafka on olemassa siksi että sieltä saa rahaa jos on sössinyt itse asiansa tai jos joku on sössinyt ne sinun puolestasi.
Siinä vaiheessa kun ei sössi asioita voikin mennä töihin ja tienata itse rahansa. - Anonyymi
Mikähän sun koulutustaso on? Näillä "sossuntädeillä" kun se on sosionomi niin en hirveästi lähtis länkyttää mitään "alhaisesta koulutustasosta".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikähän sun koulutustaso on? Näillä "sossuntädeillä" kun se on sosionomi niin en hirveästi lähtis länkyttää mitään "alhaisesta koulutustasosta".
Diplomi-insinööri. Veikkaisin että on korkeampi kuin sosionomi. Entä sun oma koulutuksesi ja syy miksi olet tällä foorumilla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kannattaa muistaa sosiaalitoimessa on muutakin kuin rahan jakamista kusettaville kiljukauloille jotka ovat asiansa itse sössineet."
Ai mitä muuta? Kerrotko mitä muuta sosiaalitoimessa tehdään. Siis koko lafka on olemassa siksi että sieltä saa rahaa jos on sössinyt itse asiansa tai jos joku on sössinyt ne sinun puolestasi.
Siinä vaiheessa kun ei sössi asioita voikin mennä töihin ja tienata itse rahansa.Siinä sulle kertomusta mitä muka sossus tehdäänn:
Sosiaalipalveluja järjestetään tuen tarpeisiin
Sosiaalipalveluja on järjestettävä
tueksi jokapäiväisestä elämästä selviytymiseen
asumiseen liittyvään tuen tarpeeseen
taloudellisen tuen tarpeeseen
sosiaalisen syrjäytymisen torjumiseksi ja osallisuuden edistämiseksi
lähisuhde- ja perheväkivallasta sekä muusta väkivallasta ja kaltoinkohtelusta aiheutuvaan tuen tarpeeseen
äkillisiin kriisitilanteisiin liittyvään tuen tarpeeseen
lapsen tasapainoisen kehityksen ja hyvinvoinnin tukemiseksi
päihteiden ongelmakäytöstä, mielenterveysongelmasta sekä muusta sairaudesta, vammasta tai ikääntymisestä aiheutuvaan tuen tarpeeseen
muuhun fyysiseen, psyykkiseen, sosiaaliseen tai kognitiiviseen toimintakykyyn liittyvään tuen tarpeeseen sekä
tuen tarpeessa olevien henkilöiden omaisten ja läheisten tukemiseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sosiaalityöntekijät on valtiotieteiden maistereita.
Sosionomit on AMK-tasoisia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Diplomi-insinööri. Veikkaisin että on korkeampi kuin sosionomi. Entä sun oma koulutuksesi ja syy miksi olet tällä foorumilla?
Ai AMK on alhainen koulutusaste? Ootpa vitsi koko tyyppi. Mutta mitäpä muuta voi odottaa "diplomi-insinööriltä" :D Koulutukseesi ei ilmeisesti maalaisjärkeä ainakaan tarvita, saati sitten päättelykykyä.
Ja mitenhän sulle kuuluu millään tavoin miksi kukaan tällä foorumilla on? Ai niin koska olet tiploomi insi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja mikään faking insinööri ole. Jokin taivaanrannan maalari. Täällä ön nyt saa valehdella anonyyminä mitä sattuu.. Muuten: "Tyttö kysyi lääkäriltä, voinko olla raskaana, kun on pantu vain perseeseen?
Lääkäri vastasi: ”Kyllä voit, täytyyhän insinöörejäkin jostain tulla”." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
DI:hä on käytännön asioista diplomin arvoisest pijalla 👍
- Anonyymi
Juuri noin kävi minullekin, että laskevat tuloiksi tuon 650 euroa ja silloin käy niin, ettei toimeentulotukea myönnetä. Siihen ei mitkään valitukset auta. Opiskelijoilla on tuo tulo ja minkään et voi.
- Anonyymi
Se on kummallista että 650e mitä ei ole olemassakaan lasketaan tuloksi vaikka olisit kuolemassa nälkään. Säännöt menevät todellisuuden edelle. Mutta näin se on Suomessa aina mennyt.
Itsellä sellainen tilanne että opintolaina on jo loppunut mutta rahaa ei tule koska sen 650e katsotaan aina olevan mun tilillä jokainen kuukausi vaikka koko laina olisi mennyt ensimmäisellä viikolla.
Se meni esim. koulumatkoihin, ja musta on aika erikoista sekin että ne jaksaa syyllistää minua siitä että rahat meni VR:lle eikä suinkaan yliopistobileisiin. En saa mitään tukea koulumatkoihin, en senttiäkään. Satoja euroja menee kuukaudessa matkusteluun. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on kummallista että 650e mitä ei ole olemassakaan lasketaan tuloksi vaikka olisit kuolemassa nälkään. Säännöt menevät todellisuuden edelle. Mutta näin se on Suomessa aina mennyt.
Itsellä sellainen tilanne että opintolaina on jo loppunut mutta rahaa ei tule koska sen 650e katsotaan aina olevan mun tilillä jokainen kuukausi vaikka koko laina olisi mennyt ensimmäisellä viikolla.
Se meni esim. koulumatkoihin, ja musta on aika erikoista sekin että ne jaksaa syyllistää minua siitä että rahat meni VR:lle eikä suinkaan yliopistobileisiin. En saa mitään tukea koulumatkoihin, en senttiäkään. Satoja euroja menee kuukaudessa matkusteluun.Kyllä opiskelijan pitää huolehtia, että otettu opintolaina opiskeluun ja opiskeluaikaiseen asumiseen käytetään järkevästi. Ihan oikein, ei toimeentulotukea makseta myöskään sen hakijalle, joka on työtön tai työssäkäyvä, joka asuu liian kalliisti ym. Siinä on tarkat maksuperusteet kaikille kansalaisille TASAPUOLISESTI.
- Anonyymi
Kela on kela.
Aikoinaan tuttavani 2n lapsen yksinhuoltajana olI mennyt kelalle pyytämään toimeentulotukea?
Hän sai vastauksen "jos sulla ei ole rahaa niin lainaa kavereilta"?
Saman aikaan tuttavani kaveri oli mennyt "Ikuisena sosiaalipummina pyytään samaa tukea kelalta sille oli vastattu: "Hae kaipaamiasia tarvikkeita ja lähetä lasku sitten meille"?!!!!
Hyvä KELA!!!!!?- Anonyymi
Täyttä sontaa....
- Anonyymi
No kuule ei todellakaan sanota Kelassa " jos sulla ei ole rahaa niin lainaa kavereilta"? Siellä ei voida missään asiakaspalvelussa eikä yhteydenotossa sanoa noin. Ne kehottaa hakemaan toimeentulotuen ja toimittamaan tositteet menoitsta ja tuloista ja sen jälkeen lasketaan jääkö sitä tukea maksettavaksi! Jotain rajaa nyt noihin itse keksittyihin trollauksiin. Nämä on hauskoja kun aina on kyseessä "tuttava ja tuttavan kaveri ja vielä aikoinaan".. Minä vuonna ja mistä Kelasta noin on yksinhuoltajalle sanottu? Ja deekua käsketty vaan toimittamaan laskut?? Toimeentulotuki on ollut Kelassa 2017 lukien. Onko tämä YH äippä asioinut toimeentulotuki asiassa Kelassa vai ehkä kunnassa, jossa noin on ehkä voitu sanoakin? Epäilen, ettei kunnasakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kuule ei todellakaan sanota Kelassa " jos sulla ei ole rahaa niin lainaa kavereilta"? Siellä ei voida missään asiakaspalvelussa eikä yhteydenotossa sanoa noin. Ne kehottaa hakemaan toimeentulotuen ja toimittamaan tositteet menoitsta ja tuloista ja sen jälkeen lasketaan jääkö sitä tukea maksettavaksi! Jotain rajaa nyt noihin itse keksittyihin trollauksiin. Nämä on hauskoja kun aina on kyseessä "tuttava ja tuttavan kaveri ja vielä aikoinaan".. Minä vuonna ja mistä Kelasta noin on yksinhuoltajalle sanottu? Ja deekua käsketty vaan toimittamaan laskut?? Toimeentulotuki on ollut Kelassa 2017 lukien. Onko tämä YH äippä asioinut toimeentulotuki asiassa Kelassa vai ehkä kunnassa, jossa noin on ehkä voitu sanoakin? Epäilen, ettei kunnasakaan.
Miksi tämän palstan kaikki viestit nykyään on työssäkäyvien ihmisten työttömyysvastaista propagandaa ja köyhien syyllistämistä?
Missä työttömien vertaistuki? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi tämän palstan kaikki viestit nykyään on työssäkäyvien ihmisten työttömyysvastaista propagandaa ja köyhien syyllistämistä?
Missä työttömien vertaistuki?Siksi koska kateus.
- Anonyymi
Siis täähän nyt on täyttä sontaa. "Tuttavani meni aikoinaan kelaan pyytämään toimeentulotukea". Ensinnäkin kela on vastannut toimeentulotuesta vasta pari vuotta. Toisekseen kelassa et tapaa ketään jolta toimeentulotukea hakisit vaan hakemus tehdään aina kirjallisena. Trollit taas trollottaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä työttömien vertaistuki?No kun esim. Toi kommentti on totta. Toimeentulotuesta tehdään hakemus johon saa kirjallisen päätöksen.. MISSÄÄN kelan toimistossa ei sanota KENELLEKÄÄN että lainaa kaverilta. Ei ole tuo trollaaaja vastannut, että missä Kelassa on vaan käsketty lainaamaan kaverilta, koska se ei vaan yksinkertaisesti ole mahdollista. Ei tämä ole mitään v.. n syyllistämistä vaan tosiasioiden toteamista. Kyllähän noi huuhaa trollijutut " jos sulla ei ole rahaa niin lainaa kavereilta" on provosointia, joilla yritetään jatkaa tälläistä valheellista potaskaa jossa ei ole mitään totuuden häivää. Mutta jotenkihan näiden rassukoiden täytyy yrittää saada sympatiaa vaikka suoranaista valhetta suoltamalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi koska kateus.
Siksi, koska te työttömät valehtelette vaikka mitä sylki suuhun tuo kateuksissanne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kun esim. Toi kommentti on totta. Toimeentulotuesta tehdään hakemus johon saa kirjallisen päätöksen.. MISSÄÄN kelan toimistossa ei sanota KENELLEKÄÄN että lainaa kaverilta. Ei ole tuo trollaaaja vastannut, että missä Kelassa on vaan käsketty lainaamaan kaverilta, koska se ei vaan yksinkertaisesti ole mahdollista. Ei tämä ole mitään v.. n syyllistämistä vaan tosiasioiden toteamista. Kyllähän noi huuhaa trollijutut " jos sulla ei ole rahaa niin lainaa kavereilta" on provosointia, joilla yritetään jatkaa tälläistä valheellista potaskaa jossa ei ole mitään totuuden häivää. Mutta jotenkihan näiden rassukoiden täytyy yrittää saada sympatiaa vaikka suoranaista valhetta suoltamalla.
Kuule kyllä vaan on sanottu muillekin. Niin, että älä kirjoittele vastoin parempaa tietoa (ja ihan oli kela virkailija itse, joka sanoi, että etkö voi lainata joltakin; (olivat laskeneet työmarkkinatuen päin helv..) ilmeisesti oli sama virkailija ja se oli hänen vakiovastaus?).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuule kyllä vaan on sanottu muillekin. Niin, että älä kirjoittele vastoin parempaa tietoa (ja ihan oli kela virkailija itse, joka sanoi, että etkö voi lainata joltakin; (olivat laskeneet työmarkkinatuen päin helv..) ilmeisesti oli sama virkailija ja se oli hänen vakiovastaus?).
Niin mutta sano, missä Kelassa näin on sanottu. Otetaan selvää...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi, koska te työttömät valehtelette vaikka mitä sylki suuhun tuo kateuksissanne.
Sanoisin eläkeläiset ja työssäkäyvät valehtelevat paljon enemmän. Väitän niin olevan asia.
Betalast? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanoisin eläkeläiset ja työssäkäyvät valehtelevat paljon enemmän. Väitän niin olevan asia.
Betalast?Sinäkin olet täysi tyhjäpää. Jos on toimeentulotuella mitään rähää siinä ei yksinkertaisesti öle ja asumisen oltava hälpä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin mutta sano, missä Kelassa näin on sanottu. Otetaan selvää...
Eipä ole lässyttäjä tehnyt selväksi missä Kelan toimistossa on muillekin noin sanottu. Eli taas jokin tyhjäpää trollijutut ja aloituksesta lähtien puppua koko juttu.
- Anonyymi
Googlates se on kännykänhaltijan pilates.
- Anonyymi
Miksi työtön olisi kateellinen työllisille, tuet juoksee.
- Anonyymi
Voit olla varma että tukia kadehditaan, näin on.
- Anonyymi
No eipä tämän aloituksenkaaan tehneelle trollaajalle tuet juokse. Kadehtii vaan työttömiä "Samaan aikaan työttömille juopoille ja maahanmuuttajille maksetaan takuuvuokrat, vuokrat, huonekalut, bussikortit, ajokortit...".. Tuossakin lukee selvästi, että täällä työttömät luuserit ja syrjäytyneet vaan Kadehtii toisiaan tekeytyen työssä käyviksi ja paremmiksi kuin ovatkaan.
- Anonyymi
Olisi hyvä lopettaa koko sosialitoimi /rahanjakelu . Se näyttää tarpeettomalta sillä asiakas ei itse yritäkkään työllistyä elättämään itsensä . Miksi yhteiskunta elättäisi tuollaista turhuutta ?
- Anonyymi
Sinä olet turha turhine kateus kommentteinesi. Paras pitää mölyt mahoissaan kun kenenkään asumisiin sinäkään et voi mitään.
- Anonyymi
Montako huikkaa otit ennnen kun kirjotit tuon HÄHÄ
- Anonyymi
Takaisin aloitukseen. Sehän on täyttä puppua.
Jokainen normaali korkeakouluun hakeva punnitsee jo hakuvaiheessa välimatkat, opiskelupaikkakunnalle muuton yms.
Jokainen opiskelija saa tiedon opiskelupaikastaan hyvissä ajoin. Asunnon etsintään on riittävästi aikaa.
Kaukana asuva (juu, kyllä 150 kilometriä on jo kaukana) ensimmäisen vuoden yliopisto-opiskelija on etuoikeutettu opiskelija-asuntoon. Ne ovat todella edullisia.
Aloittaja on varmaan se sama "opiskelija" joka väittä maanneens akotisohvalla 10 vuotta lukion jälkeen, jonka jälkeen hän pyrki ja pääsi lukemaan fysiikkaa yliopistoon. Hänelle raukalle tuli sitten täytenä yllärinä, että opiskelija on vastuussa hoitamaan omaa talouttaan vastuullisesti. Häneltä oli rahat heti loppu kun ne tilille tulivat.
Aloittaja on Venäjän trolli, joka ansaitsee elantonsa levittämällä netin keskustelupalstoille sellaisia sepitettyjä kertomuksia, joiden mukaan Suomessa on asiat tosi huonosti eikä mikään kannata.
Suomi on yksi niistä harvoista maailman maista, joissa korkeakouluopiskelukin on maksutonta ja jossa köyhistäkin oloista kotoisin oleva opiskelija voi saada itselleen minkä tahansa koulutuksen huolimatta perhetaustastaan.- Anonyymi
Niin ja trollaukseen vielä lisään että yleensä normaaliälyllä jo yliopistotason opiskelua aloittava ottaa selville jo etukäteen pystyykö muuttamaan ylikalliseen asuntoon, pärjääkö taloudellisesti kalliissa asunnossa ja saako vuokravakuutta. Melki jokainen vuokranantaja nykyään edellyttää jo ennen muuttoa, että vuokravakuus on kunnossa. Ennen vuokravakuutta vuokrasopimusta ei tehdä. Kertoisitko vielä mihin yliopistoon menit opiskelemaan ja miltä paikkakunnalta läksit opiskelupaikkakunnalle, niin voimme mekin googlata, millaiset opiskelija-asuntomahdollisuudet ovat opiskelupaikkakunnalla ja kulkuyhteydet yliopistoon. Tokihan noi yliopistot nyt voi itsekin googlata ja paikkakunnat 150km etäisyydellä. Aika kaukaa haettua on myös, että 150 km. matkaan kuluisi 4h päivässä, eli edestakaisin 8.tuntia..
- Anonyymi
Varakkaat odottivat koronaa, kuin kuuta nousevaa.
- Anonyymi
... Sanoo rikkaille kateellinen käyhä.....
- Anonyymi
Aloittajan olisi pitänyt järjestää itselleen vuokrasuhteen päättäminen kirjallisesti, niin tuolloin olisi tilanne ollut toinen. Kyllä asunnotonta jeesataa. Lisäksi aloittajalla on kenties ollut jo yksi tutkinto suoritettuna, että tuolla perusteella jokin Kelan neropatti on päättänyt, mitä päätti.
- Anonyymi
"Kyllä asunnotonta jeesataa." Taitaa olla saman Esson baarin asiakaskuntaa. Laki irtolaisuudesta on kumottu 1980-luvun lopussa. Valtiolla ei ole mitään velvoitteita etsiä asuntoa tai avustaa sellaisen saamisessa ketään.
- Anonyymi
Kelan päätöksen valitusohjeet löytyy päätöksen viimeiseltä sivulta.
- Anonyymi
Yritin lukea kirjoitukesti antamatta minkään tunnetilan häiritä keskittymistäni, olithan alkutekstissäsi maininnut, että tältä palstala ei saa vertaistukea ja ihmiset ovat aggressiivia ja jotain muuta minkä jo ehdin unohtaa ja takaisin en pääse katsomaan - kiitos hienon sivuston.
Lopussa sitten pläjäytit katellisuuskortin pöytään, missä sanotuilla asioilla ei ole todellisuuspohjaa muualla, kuin ehkä siinä keskellä ei mitään sijaitsevan kotikyläsi Esson baarissa:
"Samaan aikaan työttömille juopoille ja maahanmuuttajille maksetaan takuuvuokrat, vuokrat, huonekalut, bussikortit, ajokortit..."
Samaan aikaa muut saa, mä en BYÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄH MÄ EN ALA.
Työttömät, juopot ja maahanmuuttajat kaikki ovat samalla viivalla mitä tulee lainsäädäntöön ja toimeenpanoon. Voit lukea lain toimeentulotuesta ja vähän sivistää itseäsi. Ajokortti... sosiaalitoimesta.... Meinaatko, että joku ei ole töihin löytänyt ihmistä, jolla se ajokortti on ja sosiaalitoimisto on avustanut tätä ainoaa ihmistä Suomen maassa, joka voi ajokortin saada. Tiedätkö, että työssäkäyntialue on kaksi tuntia suuntaansa. Eli missä on opiskelija aivot? Narikassa, otaksun. Samalla viivalla olit siis työttömän kanssa.
Mitä tulee vuokratakuuseen, ei kukaan kahisevaa tililleen saa, mutta saa sitoumuksen rahanmaksusta sikäli, kuin tarvetta ilmenee. Meinaatko, että Kela perehtyy yksittäisen opiskelijan vuokrahistoriaan ja tekee yksittäisiä päätöksiä tukea tiettyä ansioitunutta asukasta? Herätys tähän maailmaan.
Mistä löytyy vuokranantaja, joka odottaa sitä, että säästät vuokratakuuta kuusi kuukautta, kysyt. Varmaan samasta paikasta, mistä kauppias, joka odottaa suoritusta siitä makkarapaketista kuukauden. Tässä elämässä asioita varten säästetään ja sitten lähdetään ostoksille. Eli koulu lykkääntyy, jos ei varoja löydy itseltä tai niiltä läheisiltä. Opiskelijat eivät ymmärrä kuinka paljon yhteiskunta tukee opiskelua. Ei mitään käsitystä. Siinä jää toiseksi moni työtön ja "juoppo."
Menet tietysti töihin kesäksi, jos haluat kämppäsi pitää. Mikä siinä on niin ongelmallista? Siivoustöitä löytyy ja taatusti et ole ylikoulutettu. Tiedä, vaikka siitä ura urkenisi.
Eikä mikään estä sinua tekemästä iltaisin työtä, ethän silloin ole koulussa. Tämän yhteiskunnan tulee tukea ihmisiä ajattelemaan omilla aivoillaan, eikä käymään heti toisen lompakolle, kun alkaa junamatka ahdistaa.
Sellasta se elämä on seppo-irmeli. - Anonyymi
Ja kun ei saa maksusitoomusta lääkkeisiin astmalääkkeet ostamatta ja muut lääkkeet ..menään perus kipulääkkeillä ja on tämä korona enkä voi astmalääkkeitä käyttää kun ei ole vara ostaa sairaala ajat on peruttu.. kela laskee eläkeestä jäävän 120e /kk ylimäärästä jäävän ..joo pitää varmaa puhelin sulkee ja netti..katkasutoo sähköt..ja auto laittaa myyntii siitä 50e enempää saa..
- Anonyymi
Sosiaalitoimesta saat kaiken mahdollisen ja vähän lisää päälle automaattisesti, jos olet maahanmuuttaja ja muiden ei kannata edes kysellä!!!
- Anonyymi
Kantasuomaliset ovat saaneet ilmaiseen koulutuksen vaikka tohtoriksi asti. Pitäisi olla annettu eväät itsensä elättämiseen ilman tukiakin. Oma vika, jos unohtui opiskella.
- Anonyymi
Siis , eikun tummaa plankkia ostamaan....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis , eikun tummaa plankkia ostamaan....
Ja kaulaan roikkumaan kyltti "Asylum". Kyllä löytyy helposti majoitusta ja ravintoa.
- Anonyymi
Olethan tehnyt päätöksistä muutoksenhaut hallinto-oikeuteen?
juhani.vehmaskangas.fi
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .633903Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen493030Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631312961Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3842055Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111163Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2101156- 731152
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde28983- 50951
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että110944