Olemme varanneet bookingin kautta huvilan Italiasta toukikuun alkuun viikoksi. Varausmaksu 30% meni luottokortilta heti. Loppumaksu olisi nyt. Saammeko tuota viittäsataa euroa mistään takaisin. Kohde oli sellainen, jossa luki, että jos peruu 42 vrk ennen lähtöä, loppuosaa ei tartte maksaa, mutta tuo 500 on kankkulan kaivoon heitettyä rahaa. Miten nyt, kun periaatteessa viranomaisten määräyksestä emme pääse ( ja emme kyllä ittekään halua) lähteä matkalle. Saammeko rahoja takaisin.
Saako mistään rahoja takaisin
12
78
Vastaukset
- Anonyymi
Toukokuuhun on vielä toista kuukautta, mikä hoppu?
- Anonyymi
Arkun osto tuosta viidestäsadasta kiinni?
- Anonyymi
500 on minulle ainaki iso raha, vaikka sinulle ei olisikaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No johan sä olit laittanut sen haisemaan, tietäen että jos peruutus tulee, se on mennyttä! Eli kaikesta päätellen sulla kuitenkin oli varaa, loppu huoneistoon, lentoihin, syömiseen ja pämppäämiseen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teet seuraavan reissun (jos oot vielä hengissä) säästöbudjetilla!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vältä Maltalle matkustamista koronan lisäksi muutkin taudit jylläävät siellä. Epähygieninen ja likainen paikka.
- Anonyymi
Se on sama kuin ostais siän säkissä, ja heittäisi rahaa "kankkulan kaivoon" kun varaa matkoja jonkun bookingin kautta varausmaksuineen.
Hei. Asia koskee minua myöskin. Onko sinulla hommattu matkavakuutusta varauksen yhteydessä ? Onko Italia Ulkoministeriön kieltolistalla, se voisi auttaa saamaan rahat matkavakuutuksesta.
Pohjolalla olisi ainakin kriisiturva, joka ymmärtääkseni auttaa. LähiTapiola ei auttanut ainakaan minun tapauksessa, kun syynä on Covid-19. Älä ainakaan maksa loppumaksua. Oletko kysynyt Booking.comilta, heidän kantaansa, onko siellä jotain yleisinfoa asiasta ? Oletko kysynyt majapaikasta, jos ennakkomaksun voisi käyttää vuoden kuluttua ?
Itse opin seuraavia asioita: Matkavakuutukseni otan jatkossa Pohjolalta, vaikka maksaa enemmän, en varaa enää no refundable lentoja/hotelleja. Marriott-hotelli palautti rahat minulle hyvän tahdon eleenä.
Vakuutusyhtiö LT ei korvaa coronan takia. Minun tapauksessa Malesian Valtio kielsi turistien tulon meidän matka-ajankohtana Malesiaan, lisäksi samana ajankohtana Thaimaan Valtio vaati kaikilta maahan saapuvilta lääkärintodistuksen (ei coronaa) ja vakuutuksen, joka kattaa 100000 usd. Miten lääkäritodistuksen olisi saanut viikonlopun aikana ?- Anonyymi
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Sinunlaisia ihmisiä taitaa olla vähän näillä palstoilka. Pitää tänään ihan kunnolla selvitellä näitä juttuja ja noita vakuutuksia. Sen tiedän, että kaikilla matkaan lähtöä suunnitelleilla ei varausaikana ollu vakuutusta. Aikoivat ottaa sen matkanajankestävän. Kiitos vielä kerran
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Sinunlaisia ihmisiä taitaa olla vähän näillä palstoilka. Pitää tänään ihan kunnolla selvitellä näitä juttuja ja noita vakuutuksia. Sen tiedän, että kaikilla matkaan lähtöä suunnitelleilla ei varausaikana ollu vakuutusta. Aikoivat ottaa sen matkanajankestävän. Kiitos vielä kerran
Vinkiksi, eka matkavakuutus 1975, sen jälkeen ollut aina. Jatkuva matkavakuutus tulee halvemmaksi kuin kertaluonteinen, Pohjolalta saa hyvän vakuutuksen.
- Anonyymi
Aloittajan kirjoituksessa oli sellainen henki, että hän lypsi tietoja, jos vaikka Kela korvaisi rahat hänelle.
- Anonyymi
Et tietenkää saa. Siksihän se varausmaksu maksetaan että tullaan kanssa eikä vain aiota. Vähintään tuon suuruiseen vahingonkorvaukseen on vuokranantaja oikeutettu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1237695- 545748
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa793258Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72863Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101668Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2091580Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?3201289Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3351172Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931159Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä321061