Kysymys Auris 1,2t omistajille

Anonyymi

Paljonko olette maksaneet huollosta, jossa vaihdetaan myös kaikki suodattimet, jarruneste ja tehdään ilmastointihuolto? Tulppien vaihto?

37

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Iso huolto jarrunesteen vaihdolla ja suodattimilla 380€, sytytystulpat 26,80/kpl, ilmastointihuolto 95€, ajovaloumpion vaihto ja uusi polttimo 1150€.
      Kyllähän tuo oli aika mojova lasku kertahuolloksi. Onneksi ei sentään joka vuosi.

      • Anonyymi

        Ajovalo, miksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajovalo, miksi?

        Olisikohan sen vuoksi, että siihen on osunut esim. kivi! Ei kai niitä huvikseen vaihdella.


    • Anonyymi

      Tuollaiset pikkuhommat tekee itse jos ei ole kädetön. Nykyään niitä riittää. Ilmastointihuolto on vähän eri asia.

      • Anonyymi

        Mieluummin leima huollosta kuin muutaman kympin säästö.


      • Anonyymi

        TI-mies ei tee/saa softapäivityksiä eikä vaihda jarrunesteitä ikinä.


      • Anonyymi

        Tuotako se aloittaja kysyi. Vittu teitä pihasaunan takana öljyjä maahan laskijoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TI-mies ei tee/saa softapäivityksiä eikä vaihda jarrunesteitä ikinä.

        Mitäs avaruustiedettä kuvittelet jarrunesteen vaihdon olevan? Vanhat pois ja uudet tilalle.
        Ilmaus onnistuu vaikka vaimon tai jonkun kaverin kanssa. Ei mitään ongelmaa. Miksi pitäisi tehdä jotain softapäivityksiä jos ei ole saksalainen kusettanut? Auton omatoiminen huolto takuuajan jälkeen on parasta bisnestä mitä omistaja voi tehdä. Satasen tuntiansioille pääsemiseen ei tarvitse vielä yhtään hikoilla verrattuna merkkihuollon hintoihin ja tietää mitä on tehty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mieluummin leima huollosta kuin muutaman kympin säästö.

        Leimat on kivoja, 500 € ei ole paljon nätistä leimasta. Minäkään en osaa mitään itse paitsi vessan käynnin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leimat on kivoja, 500 € ei ole paljon nätistä leimasta. Minäkään en osaa mitään itse paitsi vessan käynnin.

        Kaikki eivät vaihtele autojen öljyjä ja jarrunesteitä parkkipaikalla ja useimmat voivat kuitata autohuollon työnhinnan tekemällä pari tuntia töitä ja laskuttamalla asiakkaita. Siellä työttömyysalueilla tai eläkeläisillä voi asia olla toinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs avaruustiedettä kuvittelet jarrunesteen vaihdon olevan? Vanhat pois ja uudet tilalle.
        Ilmaus onnistuu vaikka vaimon tai jonkun kaverin kanssa. Ei mitään ongelmaa. Miksi pitäisi tehdä jotain softapäivityksiä jos ei ole saksalainen kusettanut? Auton omatoiminen huolto takuuajan jälkeen on parasta bisnestä mitä omistaja voi tehdä. Satasen tuntiansioille pääsemiseen ei tarvitse vielä yhtään hikoilla verrattuna merkkihuollon hintoihin ja tietää mitä on tehty.

        Sinulla on päästötesteri ja dynamometrikin? Kun tulee käyntihäiriöitä, haet romuttamolta repullisen osia ja vaihtelet randomina?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs avaruustiedettä kuvittelet jarrunesteen vaihdon olevan? Vanhat pois ja uudet tilalle.
        Ilmaus onnistuu vaikka vaimon tai jonkun kaverin kanssa. Ei mitään ongelmaa. Miksi pitäisi tehdä jotain softapäivityksiä jos ei ole saksalainen kusettanut? Auton omatoiminen huolto takuuajan jälkeen on parasta bisnestä mitä omistaja voi tehdä. Satasen tuntiansioille pääsemiseen ei tarvitse vielä yhtään hikoilla verrattuna merkkihuollon hintoihin ja tietää mitä on tehty.

        Jarru- ja kytkinnesteet voi vaihtaa ihan hyvin yksikin. Tarvikeliikkeistä saa muutamalla eurolla takaiskuventtiilillä varustetun letkun (myydään kahden paketissa). Sillä saa ilmattua 2 sylinteriä kerrallaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on päästötesteri ja dynamometrikin? Kun tulee käyntihäiriöitä, haet romuttamolta repullisen osia ja vaihtelet randomina?

        Sulla kun ei ole korjaamisesta mitään kokemusta, niin ymmärrän kyllä kommenttisi.


    • Anonyymi

      On tainnu tulla aloittajalle aika suolainen lasku...

    • Anonyymi

      Säästä ne rahat mielummin ruosteenestokäsittelyyn. 20 vuotiaassa ja 300tkm ajetussa Tojossa tekniikka varmasti toimii kuin uutena vaikka skippaisi joka toisen huollon. Mutta kun pohjasta tunnustelee niin todennäköisesti menee käsi läpi.

      • Anonyymi

        Ei ole tarkoitus ajella 20 vuotta samalla autolla. Tee sinä mitä haluat, laita vaikka pari kertaa jäteöljyä pohjaan.


      • Anonyymi

        Minulla on 20 vuotias Toyota. Kertaakaan ei ole katsastusmies edes maininnut ruostejutuista. Meillä on se ero että minulla on asiasta tietoa, Sinulla Essonvaarien tarinoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on 20 vuotias Toyota. Kertaakaan ei ole katsastusmies edes maininnut ruostejutuista. Meillä on se ero että minulla on asiasta tietoa, Sinulla Essonvaarien tarinoita.

        Katsastusmiehet eivät yleensä jaksa jutella ja kuunnella olan yli kurkkivien Tojomiesten turhia jorinoita. Lapusta kyllä sitten näkee, miksi se hylky tuli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsastusmiehet eivät yleensä jaksa jutella ja kuunnella olan yli kurkkivien Tojomiesten turhia jorinoita. Lapusta kyllä sitten näkee, miksi se hylky tuli.

        Käyttöjarru ja/tai käsijarru ovat vanhojen Tojojen yleisimmät hylkäyssyyt. Miksette laita niitä kuntoon, senhän osaisi lapsikin. Ai niin, jarrulevyt ja - palat tai jarrunesteen vaihtamattomuudesta ruostuneet jarrusylinterit maksaisivat liikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole tarkoitus ajella 20 vuotta samalla autolla. Tee sinä mitä haluat, laita vaikka pari kertaa jäteöljyä pohjaan.

        Miksi huollat tekniikkaa sitten? Ihan hyvinhän se kestäisi sinun omistusajan vaikka jättäisi suurimman osan huolloista tekemättä.

        Naurattaa aina nää nerot jotka ei ruostesuojaa koska "ei aio pitää autoa kauan" mutta tekniikkaa kuitenkin huolletaan jotta kestäisi 500tkm.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsastusmiehet eivät yleensä jaksa jutella ja kuunnella olan yli kurkkivien Tojomiesten turhia jorinoita. Lapusta kyllä sitten näkee, miksi se hylky tuli.

        Niin mutta kun ei ole vielä ole 20 vuoteen kertaakaan tullut. Klongswagen miehet ei tietenkään usko kun hylky tulee aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi huollat tekniikkaa sitten? Ihan hyvinhän se kestäisi sinun omistusajan vaikka jättäisi suurimman osan huolloista tekemättä.

        Naurattaa aina nää nerot jotka ei ruostesuojaa koska "ei aio pitää autoa kauan" mutta tekniikkaa kuitenkin huolletaan jotta kestäisi 500tkm.

        Helpompi myydä eteenpäin tai viedä edes lukuisiin takaisinkutsuihin, kun on huoltohistoria eikä tarvitse kitkutella valmistusvikojen kanssa ja lopulta lahjoittaa auto vain tutulle sukulaispojalle. Onko sinun tehtäväsi määrätä, mihin ihmiset käyttävät rahojaan, jotka eivät ole heidän ainoitaan eivätkä heilauta taloutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsastusmiehet eivät yleensä jaksa jutella ja kuunnella olan yli kurkkivien Tojomiesten turhia jorinoita. Lapusta kyllä sitten näkee, miksi se hylky tuli.

        Jostakin kumman syystä jo15 vuotiaista Tojoista hylätään katsastuksessa 20%.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helpompi myydä eteenpäin tai viedä edes lukuisiin takaisinkutsuihin, kun on huoltohistoria eikä tarvitse kitkutella valmistusvikojen kanssa ja lopulta lahjoittaa auto vain tutulle sukulaispojalle. Onko sinun tehtäväsi määrätä, mihin ihmiset käyttävät rahojaan, jotka eivät ole heidän ainoitaan eivätkä heilauta taloutta.

        "Helpompi myydä eteenpäin tai viedä edes lukuisiin takaisinkutsuihin, kun on huoltohistoria eikä tarvitse kitkutella valmistusvikojen kanssa"
        Mitä ihmettä? Onko teroilla sellainen käsitys ettei Toyotaa voi viedä takaisinkutsukorjauksiin jos huollot merkkihuollossa on tekemättä?
        Tuollainen harhaluulo selittäisi kymmenientuhansien Toyotien tekemättömät liikenneturvallisuutta vaarantavien vikojen korjaukset Suomessa.
        https://recall.trafi.fi/#vclass=Henkilöauto&mark=Toyota&model=


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsastusmiehet eivät yleensä jaksa jutella ja kuunnella olan yli kurkkivien Tojomiesten turhia jorinoita. Lapusta kyllä sitten näkee, miksi se hylky tuli.

        Paitsi että ei tullut mistään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jostakin kumman syystä jo15 vuotiaista Tojoista hylätään katsastuksessa 20%.

        Tarkoitit kai 120%. Tuli selvästi kirjoitsvirhe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jostakin kumman syystä jo15 vuotiaista Tojoista hylätään katsastuksessa 20%.

        Iltalehti 16.3.2020 julkaisi katsastustilaston 10 vuotiaista autoista. Vähiten vikoja oli Toyota ja Porsche merkeillä. Vähävikaisin malli oli myös Toyota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Helpompi myydä eteenpäin tai viedä edes lukuisiin takaisinkutsuihin, kun on huoltohistoria eikä tarvitse kitkutella valmistusvikojen kanssa"
        Mitä ihmettä? Onko teroilla sellainen käsitys ettei Toyotaa voi viedä takaisinkutsukorjauksiin jos huollot merkkihuollossa on tekemättä?
        Tuollainen harhaluulo selittäisi kymmenientuhansien Toyotien tekemättömät liikenneturvallisuutta vaarantavien vikojen korjaukset Suomessa.
        https://recall.trafi.fi/#vclass=Henkilöauto&mark=Toyota&model=

        Viepä joku yli 10 vuotias kotona "huollettu" Tojosi takaisinkutsuun, niin kertovat sellaisen listan korjattavaa ja ehdottavat korjausta. Kehtaatteko sanoa että ei tehdä kun tulee liian kalliiksk


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viepä joku yli 10 vuotias kotona "huollettu" Tojosi takaisinkutsuun, niin kertovat sellaisen listan korjattavaa ja ehdottavat korjausta. Kehtaatteko sanoa että ei tehdä kun tulee liian kalliiksk

        Kehtaatko sinä kieltäytyä jos joku on sinulta rahaa vailla tai pölynimurikauppias perustelee sinulle miksi pitäisi ostaa häneltä uusi imuri toimivan entisen tilalle?

        Takaisinkutsukorjauksen yhteydessä ei tarvitse suostua mihinkään maksullisiin huoltoihin tai korjauksiin!


    • Anonyymi

      Auriksella tyyppivika. Umpioon pääsee vettä huonon tiivistyksen takia ja umpio samenee. Kannattaa vaihtaa molemmat kerralla.

    • Anonyymi

      Kävin itse huoltamassa ilmastoinnin autostani lahden lähellä vmautojakone.fi oli halvin ilmastoinnin huolto Päijät-Hämeessä uudella huoltokoneella.

    • Anonyymi

      Corolla Verso 195t huolto juuri liikkeessä viime viikolla 132,- . Mikset sinäkin käytä vaan ihan huolto-ohjlman mukaisissa huolloissa?

      • Anonyymi

        Öljynvaihto vai huolto?


      • Anonyymi

        Mitä maksoi 180 tkm huolto kaikkine ohjelman mukaisine töineen? Mitä jätettiin tekemättä?


      • Anonyymi

        Hölmö hönö, luulet muittenkin olevan yhtä hölmöjä!
        195tkm:n huolto on öljynvaihtohuolto!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä maksoi 180 tkm huolto kaikkine ohjelman mukaisine töineen? Mitä jätettiin tekemättä?

        Se maksoi jotain vähän päälle 300,- En muista tarkemmin, siitä on jo vuosi. Siellä vaihdettiin myös tuulilasinpyyhkijän kumit lisäksi. Eipä ne koskaan kerro, että jotain olisi jäänyt tekemättä. Ja minä nyt ajattelen, että myös se halvempikin "öljynvaihtohuolto" on ihan normaali huolto-ohjelman mukainen määräaikaishuolto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hölmö hönö, luulet muittenkin olevan yhtä hölmöjä!
        195tkm:n huolto on öljynvaihtohuolto!

        Enpä arvannut, että tämä ei olisi jollekin ollut itsestään selvä asia. Mutta on näköjään niitäkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      42
      2197
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      51
      1728
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      37
      1548
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      43
      1511
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1459
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1430
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1361
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1281
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1245
    Aihe