Korona ja vastuuttomuus

Anonyymi

Mikä siinä on että osa tyypeistä menee ryhmäliikuntaan tai ravintolaan. Tai antaa lastensa leikkiä naapurin lapsen kanssa vaikka hallitus on suositellut ettei niin tehdä. Maailmalta tiedetään että virus itää päiviä ennen oireita ja koko ajan kantaja tartuttaa. Tiedetään myös että perusterveitä vauvoja, taaperoita ja koululaisia kamppailee hengityskoneissa elämästään. Mitä vanhempaan ikäluokkaan mennään sitä suurempi osa sairastaa vaikeaa muotoa.

Hyvä olisi hetkeksi pysähtyä lenkillä ( riittävän välimatkan päästä) katsomaan ohikulkevaa herttaista mummoa ja miettiä haluanko olla syyllinen hänen tuleviin kärsimyksiin ja kuolemaan. Pysähtyä kotona katsomaan sitä omaa lasta ja miettiä lapsi hengityskoneeseen taistelemaan elämästä. Koska niin voi käydä, ja syyllinen siihen saatat olla sinä itse.

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vain riskiryhmät pitää eristää, muiden pitäisi jatkaa elämää ja taloudellista toimintaa. Muuten ei yhteiskunta kestä tätä korona-hysteriaa. Pitäisi ottaa mallia Ruotsin ratkaisuista eikä liioitella karanteeneja. Yli 99% Koronan uhreista on yli 60-v - nyt he voisi jäädä kotiin ja muut (jotka tätä yhteiskuntaa pyörittää ja kaiken maksaa) voisi jatkaa elämistä.

      • Anonyymi

        Olet väärässä. Riskiryhmillä on suurin todennäköisyys päätyä sairaalaan, mutta korona vaurioittaa keuhkoja perusterveiltäkin. Lue kansainvälisiä julkaisuja aiheesta. Nyt on jo jonkin verran tutkimustietoa asiasta.
        Lisäksi koronaan sairastuneet saattavat olla viikkoja töistä pois kun tauti kestää helposti lievänäkin kaksi viikkoa. Lievä tarkoittaa koronan tapauksessa hengitysvaikeuksia, kurkkukipua ja voimakasta yskää. Haluatko todella sairastua koronaan? Kannattaa miettiä kaksi kertaa asiaa. Ruotsi on ihan kohta pahempi kuin Italia. Britania oli viime viikon loppuun saakka ruotsin linjoilla, mutta tajusi tilanteen kun alkoivat nähdä viruksen todellisen luonteen ja säikähtivät.
        Olisihan se mukava jatkaa entistä helppoa elämää, mutta nyt on pakko muuttaa elämää joksikin aikaa.


      • Anonyymi

        Juuri on iltalehdessä tieto, että Ruotsissa yli 100 tehohoidossa, joista kolmasosalla ei ole mitään perussairautta ja ovat alle 65 vuotiaita. Ihmekös Ruotsin pääministeri alkaa herätä! Tuo käytännössä tarkoittaa että me kaikki ollaan riskiryhmää.


      • Anonyymi

        Älkää käyttäkö yli 70 vuotiaita kauppa-apuna, eli tekemään ylimääräisiä kauppareissuja.


    • Anonyymi

      Eihän ihmiset välitä siitäkään riittääkö papereita, saippuaa, nuudeleita ym toisille. Se on katsos se narsismi minä minä ja ainoastaan minä maailma. Media lisää vielä bensaa liekkeihin ja ruokkii näitä koston himoisia ja narsisteja lisää puhumattakaan näistä maailmanlopun odottajista. Ihmiset kun on, miten sen nyt sanoisi hellävaraisesti.... Juntteja. On toki niitäkin joilla älli ja harkinta pelaa, mutta liian vähän.

    • Anonyymi

      Suosituksista ei ole vitunkaan hyötyä. Hallitukselta järeämmät aseet käyttöön. Kaikki puljut kiinni ja tuotanto seis. Ainoastaan ruokakaupat ja apteekit auki.

      • Anonyymi

        Italian pääministeri Giuseppe Conte ilmoitti viikonloppuna, että tästä päivästä lähtien iso osa maan yrityksistä suljetaan. Sulun ulkopuolelle hallitus jätti vain toiminnot, joita pidetään välttämättömänä, kuten elintarvikealan ja energiantuotannon. Esimerkiksi ruokakaupat ja apteekit saavat edelleen olla auki.

        Siinä on Suomelle toimintamallia..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Italian pääministeri Giuseppe Conte ilmoitti viikonloppuna, että tästä päivästä lähtien iso osa maan yrityksistä suljetaan. Sulun ulkopuolelle hallitus jätti vain toiminnot, joita pidetään välttämättömänä, kuten elintarvikealan ja energiantuotannon. Esimerkiksi ruokakaupat ja apteekit saavat edelleen olla auki.

        Siinä on Suomelle toimintamallia..

        Juuh, Italiasta kannattaakin ottaa mallia.
        Siellä järeät keinot otetaan käyttöön vasta siinä vaiheessa, kun tautitilanne on jo saavuttanut lähes katastrofin mittaluokan.
        Suomessa on toimittu järkevästi.


    • Anonyymi

      Vai aavistaako noi ikäihmiset, että nyt tätä maata kaadetaan, että se on jo samantekevää...
      Suomi oli jo tähänkin asti hirmuveloissa ja nyt mittari vasta pompahtaakin rajusti ylös !
      Ainoa hyvä asia on, että rajat meni kiinni eikä sieltä tule läpi haittamaahanmuutto eikä rosvot, eikä niitä koronan jälkeisessä velkahelvetissä ole enää varaakaan elättää !

      • Anonyymi

        Tämä koronavirus on tuonut esille Suomen kansasta yllättäviä piirteitä, mm. Arvostuksen puutetta, välinpitämättömyyttä, itsekkyyttä, minä, minä ja minä. Ei haluta kuulla eikä nähdä muuta, kuin minä, aina ennen muita. Tämä tietysti on ollut näkyvissä kymmenvuotta sitten, mutta yhä näkyy olevan voimakkaampana. Surullista kun ei löydy yhteishenkeä. Aina omaetu, toisen edun edellä. Narsismi kasvussa..... Yhä vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä koronavirus on tuonut esille Suomen kansasta yllättäviä piirteitä, mm. Arvostuksen puutetta, välinpitämättömyyttä, itsekkyyttä, minä, minä ja minä. Ei haluta kuulla eikä nähdä muuta, kuin minä, aina ennen muita. Tämä tietysti on ollut näkyvissä kymmenvuotta sitten, mutta yhä näkyy olevan voimakkaampana. Surullista kun ei löydy yhteishenkeä. Aina omaetu, toisen edun edellä. Narsismi kasvussa..... Yhä vaan.

        Naulan kantaan. Itse toin tässä keskustelussa samaa asiaa esille. Jos ei muille jätetä joitakin tuotteita ostettavaksi, ei yritetä noudattaa kehotuksia ja pidetään toisia roskana niin kertoo paljon ihmisistä.... Vissii internet/some vieraannuttaneet ihmiset toisistaan... Hamstraajat, narsistit ym sakki eristyksiin vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naulan kantaan. Itse toin tässä keskustelussa samaa asiaa esille. Jos ei muille jätetä joitakin tuotteita ostettavaksi, ei yritetä noudattaa kehotuksia ja pidetään toisia roskana niin kertoo paljon ihmisistä.... Vissii internet/some vieraannuttaneet ihmiset toisistaan... Hamstraajat, narsistit ym sakki eristyksiin vaan.

        Hallitus toitottaa edelleen vahvasti, karanteeniin, pitää mennä, kun tulee ulkomailta. Nyt kuitenkin kaikki ulkomailta tulevat eivät ole noudattaneet tätä hallituksen vaatimusta. Niin, aikaisemmin olikin jo mainintaa tästä uppiniskaisuudesta, ja sormella osoitettu pääkaupungista tulijoita, mutta kyllä sitä osataan täällä Lappeenrannassakin. Aina vain, toistuu tuo minä, minä jne. Eipä välitetä toisten terveydestä yhtään mitään. Tosi surullista touhua.....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6123
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3886
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      253
      2254
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1880
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1333
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1286
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1020
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      959
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      36
      901
    Aihe