Miksi android on niin suljettu ettei siihen edes palomuuria saa ilman suojauksien avaamista eli murtamista?
Palomuuri androidiim
Anonyymi
20568
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
- Et nosta minua ylösOk ei se mitään. Vajoan syvempiin vesiin💔
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Haluatko ettäUnohdetaan toisemme?
- Pussaisitko mihinKohtaan?
- Tuntuu kuin olisin vaimosiSe on erikoista se.
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
Vastaukset 20
Vanhimmat
Koska sellaiset kuten myös virustorjunnat ovat täysin turhia..
Siksikö Amdroid on suljettu ja rajoitettu käyttöjärjestelmä?
Avoin:)
Avoin johon ei saa asennettua palomuuria koska ei ole avoin?
Miksei jos se on avoin, vai eikö olekaan
Eihän sillä tee mitään:D
Eli Android on niin suljettu ettei siihen saa edes palomuuria ilman murtamista.
Hyvä että on jottei jengi asenna turhuuksia:D
Suojatumpi kuin tietokone.
Paksan marjat, puhelin historian heikoin tietoturva
googleta miksi, alan ammattilaiset kertoo
Kertoo tosiaan, senhän minä jo sanoin, paska on paska.
Sama täällä olen tehnyt löydön Android 10 on saastunut toden teolla onneksi Google tutkii jo asiaa. Alikompontit!
Tarvitaanko saunassa kaksi kiuasta.
Ei mutta Androidissa pitää olla palomuuri ja virustorjunta.
On se hieno tuo avoin android
https://www.tivi.fi/uutiset/kuolemattoman-android-haittaohjelman-salaisuus-selvisi-eika-tieto-helpota-tuskaa-yhtaan/6ad7841a-8a2d-4662-a040-8df001bc02f1
Sinnikäs haittaohjelma on suunniteltu siten, että se kirjoittaa itsensä Android-puhelimen järjestelmäosioon (system partition) ja lukitsee itsensä sinne. Tempun ei pitäisi onnistua, koska osio on tarkoitettu vain luettavaksi eikä sinne pitäisi pystyä kirjoittamaan mitään. Se onnistuu näemmä kuitenkin.
Koska normaalisti osio saa olla rauhassa, sieltä on tavanomaisin menetelmin mahdotonta mitään poistaakaan. Etenkin, kun xHelper panee oven sisään päästyään säppiin ja estää muita kirjoittamasta mitään osioon.
Puhelimen palauttaminen tehdasasetuksiin ei siis vaikuta millään tavoin xHelperiin. Ainoa tepsivä konsti on asentaa koko puhelimen järjestelmä alusta asti tai vaihtaa fyysisesti puhelimen komponentteja. Järjestelmän uudelleen asennuskaan ei ole takuuvarma temppu, koska Kasperskyn mukaan uusi xHelper voi tulla puhelimelle levykuvaan ujutetun haittaohjelman kutsumana saman tien. Tällaisesta varoitetaan etenkin kiinalaispuhelinten omistajia.
Joo, ja vain Kaspersky lab voi kertoa ja paljastaa näitä kehittyneitä vakoilutyökaluja, koska samaa toiminnallisuutta käyttävät valtiotason toimijat ujutettuna toiminnallisina ominaisuuksina mobiililaitteisiin massavalvontatyökaluiksi. xHelper on karannut näiltä tahoilta muiden käyttöön. Juuri tämän takia mobiilikäyttöjärjestelmät ovat niin suljettuja - niissä on helpompi toimia näiden lähes kuolemattomien valvontatyökalujen. Näillä toimijoilla on pääsy Androidin ja iOS:n kaikkein syvimpään system partition jne. koska ne on suunnitellut sama taho joka hallinnoi mobiilikäyttöjärjestelmien kehitystä Googlen ja Applen kanssa Setä Samuli made in N$A.
Jo nimi kertoo että sinulla on oma henkilökohtainen vakoileva tekoäly-androidi seuranasi lähes 24/7.
Ei isoveli tietenkään halua että pystyt root-oikeuksin sotkemaan tätä vakoilulaitetta, tai seuraamaan sen prosesseja HIPS-suojalla tai verkkoliikennettä palomuurilla. Juuri siksi myös akku on kiinteä, ettet saa virtaa oikeasti pois tai tiedä onko tämä vakoileva taskuandroidi oikeasti nukkumassa vai seuraamassa ja verkkoyhteydessä.
Kuka käyttää jotain kivikautista jalkapantaa kun kaikilla on oma seurantalaite aina mukana?
Kaikki älylaitteet "vakoilevat" käyttäjiään sitä et pysty estämään muuten kuin sammuttamalla laitteen ja akku pois.
Turhake.