Omavaraisuus kunniaan

Anonyymi

Uusimaa eristetään turvaten muun maan terveydenhuollon riittävyys.
Epäilen perusteluja oikeutetusti.
Olen ollut viimeiset 20 vuotta se kaiken parjatuimman työväenluokan osa. Se osa joka pilaa maat, vedet, ilmat ja itse asiassa kaiken....
Minun ohella meitä on paljon.
Maatalouden parissa työskenteleviä.
Tänään laitoimme maitoa matkaan sinne Uudellemaalle ja moneen muuhun kaupunkiin liki 8000 litraa jota hoitamamme lehmät luovuttivat. Ylihuomenna lähtee sama lasti jos Luoja suo... jne joka toinen päivä.
Tiloilla tehdään työtä teidän ruokanne eteen jota kriisinkin ajalla tarvitsette kun ulkomainen tuonti on arvailujen varassa.
Isäntäni ei ajattele itseään ja sitä, kuinka paljon hän voisi nylkeä maidosta, lihasta ja viljasta kaupunkilaisilta, vaan sitä, että turvaa kansan syömisen kriisin aikoinakin.
Miettikää kuinka kauan tulette toimeen ilman kotimaista navettaa...sitä jumalattoman suurta ja kallista traktoria joka on hankittu maataloustuilla...niitä ihmisiä jotka aloittaa työn klo 4...5 ja lopettaa puolelta öin helppoina vuodenaikana... joiden edestä valtion hallinto tällä hetkellä sulkee kaupunkeja. Turvatakseen ruuan tuotannon!!! Ainakin tahdon uskoa näin.

13

64

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Juuri noin. Tulin juuri aamukahville, ensimmäiset työt tehty navetassa. Nyt nähdään että kaikki muut voidaan sulkea kotiinsa, ja elämä jatkuu, mutta ainoa mikä on välttämätöntä, eli ruuantuotanto, sen on jatkuttava. Tässä tilanteessa kyllä masentaa, kun kotimaisen ruuantuotannon tärkeyttä hehkutettaessa, tuli viime viikolla tieto teurastamolta että nuoren naudan tuottajahintaa lasketaan. Säilytä siinä sitten positiivinen asenne.

      • Anonyymi

        Palkkaa joku myymään torille niitä, älä myy niille ketjuille. Sit laitat nettiin kauheet ilmotukset mistä saa ostaa ja nosta hintaa kunnolla.

        Sillai viel et jos on korona, voi ostaa sillai ettei tauti leviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palkkaa joku myymään torille niitä, älä myy niille ketjuille. Sit laitat nettiin kauheet ilmotukset mistä saa ostaa ja nosta hintaa kunnolla.

        Sillai viel et jos on korona, voi ostaa sillai ettei tauti leviä.

        Omalla tilalla kasvaneen ja teurastetun naudan lihaa saa käyttää vain omassa taloudessa. Edes luita et saa luovuttaa naapurin koiralle. Jos rakennat oman tilateurastamon, jossa on teurastustila, jäähdyttämö, leikkuutilat ja kylmiöt/myyntitila, voit myydä lihaa tilan ulkopuolelle. Eviran on hyväksyttävä laitos ennen käyttöönottoa. Siihen päälle suomalaisen viranomaisen pikkutarkka valvonta , joka on vertaansa vailla, niin voi sanoa että ehdotuksesi, vaikka onkin tarkoitettu tuottajan parhaaksi, vaatii aivan liikaa aikaa ja vaivaa. Kysyntää varmasti olisi todelliselle lähilihalle, mutta tilatasolla resurssit eivät yksinkertaisesti riitä. Jos toimintatapa olisi kuin eteläeuroopassa, eli ruho roikkumaan torille orteen, ja siitä kirveellä, joka ei ole Fairya nähnytkään, pala asiakkaan laukkuun, homma voisi kannattaa. Mutta ei olisi suomalaisen kuluttajan makuun.


    • Anonyymi

      Taas joudutaan kansalle antamaan selvityksiä varmuusvarastojen riittävyydestä!

      Suomalaiset vaativat isompia varmuusvarastoja ja suomalaista ruokaa.

    • Anonyymi

      Kohta alkaa ruoka loppumaan kaupoista....

      • Anonyymi

        aika vuolla mustallapörssillä kultaa,
        iso-isä aikoinaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        aika vuolla mustallapörssillä kultaa,
        iso-isä aikoinaan...

        Mä olen jo nyt repinyt hintaa, ukki kertoi miten. Mustapörssi kukoistaa taas....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä olen jo nyt repinyt hintaa, ukki kertoi miten. Mustapörssi kukoistaa taas....

        misä semmottii on? Mä halusi ostaa kovaan hintaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        misä semmottii on? Mä halusi ostaa kovaan hintaan

        kylläpä Ölvökkiä vi.....aa joutuu vielä onneton vihannespellolle kaalin nostoon, eipä tule rahhoo ileman eite ennee pyahahahaaaaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kylläpä Ölvökkiä vi.....aa joutuu vielä onneton vihannespellolle kaalin nostoon, eipä tule rahhoo ileman eite ennee pyahahahaaaaa

        Ei pyörätuoli-invalidi pysty pellolla.....eikä muuallakaan.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pyörätuoli-invalidi pysty pellolla.....eikä muuallakaan.....

        Kyllä pystyy, ota yhteyttä Melan vakuutuslääkäriin, askel on sen jälkeen kepeä, Minkäänlaista vaivaa ei ole, ja ajattele parantuminen hoituu potilasta näkemättä.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tuo on nyt vaikea yhtälö. Jopa ei pääse viikonloppuina navetoille Mansikkeja riiaamaan. Tilalle tulee sitten kotiväkivalta ja s-rikokset lapsia kohtaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3115
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2331
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      125
      1710
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1563
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1077
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      954
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      911
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      801
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      764
    Aihe