Alkolukko.

Anonyymi

Miksi rekoista puuttu niinkin tärkeä varuste kuin alkolukko? onko se kallis hankkia?

34

90

    Vastaukset

    • Alkolukko haittaa työtekoa!

      • Käsidesi haittaisia kuorman kuskaamista, löyhkän voimasta vetäis liinat kiinni just motarilla siinä olis hallituksella tutkimista?


    • Monet suuret kuljetusyritykset asentavat nykyisin uusiin autoihinsa alkolukot eli puhalluslaitteet. Henkilöstö eli kuljettajat suhtautuvat asiaan neutraalisti eikä negatiivisia kommentteja ole kuulunut. Lienee jokaiselle ammattikuljettajalle päivänselvä asia ,että töihin tullaan ajokunnossa vaikka puhalluslaitetta ei olisikaan autossa. Se mitä jokainen tekee vapaa-ajalla on oma asia,mutta töissä ollaan särmästi.
      Ei ole jossittelua ja epäillystä kun helposti puhaltamalla jokainen kaveri on tosi pro ammattilainen.
      Lisäksi vakuutusyhtiöt alentavat vakuutusmaksuja kun kyseinen laite on asennettu
      autoon.

      • Ihan hyvä mielipide,mutta eikö työssä kaikki pitäisi liittyä luottamukseen. Työnantaja luottaa
        työntekijäänsä. Työntekijä hoitaa työnsä mallikkaasti ja työnantaja maksaa työstä sovitun palkan. Miksi autonkuljettaja joka on työssään työautonsa vastuuhenkilö pitäisi valvoa asiassa joka pitäisi olla päivänselvä kuten laki sen yksiselitteisesti määrittää. Eihän lentokoneen
        kapteenia ja perämiestä tai laivan vastaavia henkilöitä vaadita puhaltamaan 40 minuutin välein
        työssään ollessa vaikka kyseessä on huomattavasti suuremmat vastuut ihmisistä ja omaisuudesta. He eivät puhalla alkolukkoon eivätkä edes terminaalissa alkometriin ennen kuin aloittavat työnsä. Kyseessä on kunnioitus ja luottamus työntekijöitä kohtaan ,että he noudattavat lakeja ja asetuksia. Se on sitten eriasia jos luottamus on menetetty. Rattijuopumuksen seurauksena alkolukko määräajaksi on hyvä ratkaisu ja kuskin omalla kustannuksella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan hyvä mielipide,mutta eikö työssä kaikki pitäisi liittyä luottamukseen. Työnantaja luottaa
        työntekijäänsä. Työntekijä hoitaa työnsä mallikkaasti ja työnantaja maksaa työstä sovitun palkan. Miksi autonkuljettaja joka on työssään työautonsa vastuuhenkilö pitäisi valvoa asiassa joka pitäisi olla päivänselvä kuten laki sen yksiselitteisesti määrittää. Eihän lentokoneen
        kapteenia ja perämiestä tai laivan vastaavia henkilöitä vaadita puhaltamaan 40 minuutin välein
        työssään ollessa vaikka kyseessä on huomattavasti suuremmat vastuut ihmisistä ja omaisuudesta. He eivät puhalla alkolukkoon eivätkä edes terminaalissa alkometriin ennen kuin aloittavat työnsä. Kyseessä on kunnioitus ja luottamus työntekijöitä kohtaan ,että he noudattavat lakeja ja asetuksia. Se on sitten eriasia jos luottamus on menetetty. Rattijuopumuksen seurauksena alkolukko määräajaksi on hyvä ratkaisu ja kuskin omalla kustannuksella.

        Miksi halutaan luoda ilmapiiriä,että kuljettajat ovat juuri se ryhmä työikäisistä joiden kohdalla pitäisi työpäivää seurata säännöllisillä puhallutuksilla jotta ei kesken työpäivää nautittaisi alkoholia. Täysin käsittämätön asia. Varsinkin kun poliisilla joka valvoo liikennettä on varsin hyvä kuva ammattikuljettajista. Jos tämä olisi edes pieni ongelma suomalaisessa liikennekulttuurissa niin ne puhallutuslaitteet olisivat olleet autoissa ajat sitten.Onko puhallutuslaitteet RUS, EE,S. LT, LV ,DE tai Tanskan autoissa niin ei ole ,koska siihen ei ole tarvetta. Mutta ei se mitään tämänkin viestiketjun aloittaja oli trolli jolla ei ole "enää" ajokorttia. Mietitään sitä yhdessä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan hyvä mielipide,mutta eikö työssä kaikki pitäisi liittyä luottamukseen. Työnantaja luottaa
        työntekijäänsä. Työntekijä hoitaa työnsä mallikkaasti ja työnantaja maksaa työstä sovitun palkan. Miksi autonkuljettaja joka on työssään työautonsa vastuuhenkilö pitäisi valvoa asiassa joka pitäisi olla päivänselvä kuten laki sen yksiselitteisesti määrittää. Eihän lentokoneen
        kapteenia ja perämiestä tai laivan vastaavia henkilöitä vaadita puhaltamaan 40 minuutin välein
        työssään ollessa vaikka kyseessä on huomattavasti suuremmat vastuut ihmisistä ja omaisuudesta. He eivät puhalla alkolukkoon eivätkä edes terminaalissa alkometriin ennen kuin aloittavat työnsä. Kyseessä on kunnioitus ja luottamus työntekijöitä kohtaan ,että he noudattavat lakeja ja asetuksia. Se on sitten eriasia jos luottamus on menetetty. Rattijuopumuksen seurauksena alkolukko määräajaksi on hyvä ratkaisu ja kuskin omalla kustannuksella.

        Miksi halutaan luoda ilmapiiriä,että kuljettajat ovat juuri se ryhmä työikäisistä joiden kohdalla pitäisi työpäivää seurata säännöllisillä puhallutuksilla jotta ei kesken työpäivää nautittaisi alkoholia. Täysin käsittämätön asia. Varsinkin kun poliisilla joka valvoo liikennettä on varsin hyvä kuva ammattikuljettajista. Jos tämä olisi edes pieni ongelma suomalaisessa liikennekulttuurissa niin ne puhallutuslaitteet olisivat olleet autoissa ajat sitten.Onko puhallutuslaitteet RUS, EE,S. LT, LV ,DE tai Tanskan autoissa niin ei ole ,koska siihen ei ole tarvetta. Mutta ei se mitään tämänkin viestiketjun aloittaja oli trolli jolla ei ole "enää" ajokorttia. Mietitään sitä yhdessä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi halutaan luoda ilmapiiriä,että kuljettajat ovat juuri se ryhmä työikäisistä joiden kohdalla pitäisi työpäivää seurata säännöllisillä puhallutuksilla jotta ei kesken työpäivää nautittaisi alkoholia. Täysin käsittämätön asia. Varsinkin kun poliisilla joka valvoo liikennettä on varsin hyvä kuva ammattikuljettajista. Jos tämä olisi edes pieni ongelma suomalaisessa liikennekulttuurissa niin ne puhallutuslaitteet olisivat olleet autoissa ajat sitten.Onko puhallutuslaitteet RUS, EE,S. LT, LV ,DE tai Tanskan autoissa niin ei ole ,koska siihen ei ole tarvetta. Mutta ei se mitään tämänkin viestiketjun aloittaja oli trolli jolla ei ole "enää" ajokorttia. Mietitään sitä yhdessä.

        EU-komissio ja Suomen eduskunta puntaroi näiden asioiden tärkeyttä. Jos henkilökohtaisesti haluaa tiukennuksia nykyisiin säädöksiin niin pitää tehdä eduskunnalle aloite ja kerätä 50 000 nimeä aloitteen taakse. Sitten eduskunta puntaroi onko aiheellista muuttaa lakeja vai ei. Nyt olemme kaikki suomalaiset sellaisessa kusessa tuon covid-19
        viruksen seurauksena joka myös Korona viruksena tunnetaan ,että tuskin eduskunnalla on lähiaikoina tällaista lakialoitetta aikaa tutkia. Pidetään vain peukkuja että pysymme terveinä ja työpaikka säilyy ja voisimme huokaista viimeistään syyskuussa ,että epidemia on ohitse. Alkukesä nyt joka tapauksessa menee pilalle ja kukaan tuskin menee mökille ainakaan uudeltamaalta. Näin on nännit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi halutaan luoda ilmapiiriä,että kuljettajat ovat juuri se ryhmä työikäisistä joiden kohdalla pitäisi työpäivää seurata säännöllisillä puhallutuksilla jotta ei kesken työpäivää nautittaisi alkoholia. Täysin käsittämätön asia. Varsinkin kun poliisilla joka valvoo liikennettä on varsin hyvä kuva ammattikuljettajista. Jos tämä olisi edes pieni ongelma suomalaisessa liikennekulttuurissa niin ne puhallutuslaitteet olisivat olleet autoissa ajat sitten.Onko puhallutuslaitteet RUS, EE,S. LT, LV ,DE tai Tanskan autoissa niin ei ole ,koska siihen ei ole tarvetta. Mutta ei se mitään tämänkin viestiketjun aloittaja oli trolli jolla ei ole "enää" ajokorttia. Mietitään sitä yhdessä.

        Mielestäsi alkoholi ei ole edes pieni ongelma kuljetusalalla?? https://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/4864604/Raskaan+liikenteen+tehovalvonnassa+havaittiin+vakavia+puutteita+poliisi+jakoi+500+sakkoa+ja+250+huomautusta
        Missä kuplassa mahdat elää, vai etkö seuraa mediaa lainkaan? Taidat olla sama kommentoija, joka pyrkii palstalla luomaan täysin epärealistista kuvaa kuljetusalan lainkuuliaisuudesta. Tuskin missään muussa ammatissa lakien rikkominen näyttelee niin suurta osaa kuin kuljetusalalla. Esim. työ-, ajo-ja lepoaikojen rikkomukset, piirturi-ja muut asiakirjavöörennökset, ylikuormat, huonot tai kokonaan puuttuvat kuorman sidonnat, huonokuntoiset tai jopa liikennekelvottomat ajoneuvot sekä tietysti jatkuvat ylikuormat, ylinopeuksista puhumattakaan.
        Herää nyt ruususen unestasi!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäsi alkoholi ei ole edes pieni ongelma kuljetusalalla?? https://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/4864604/Raskaan+liikenteen+tehovalvonnassa+havaittiin+vakavia+puutteita+poliisi+jakoi+500+sakkoa+ja+250+huomautusta
        Missä kuplassa mahdat elää, vai etkö seuraa mediaa lainkaan? Taidat olla sama kommentoija, joka pyrkii palstalla luomaan täysin epärealistista kuvaa kuljetusalan lainkuuliaisuudesta. Tuskin missään muussa ammatissa lakien rikkominen näyttelee niin suurta osaa kuin kuljetusalalla. Esim. työ-, ajo-ja lepoaikojen rikkomukset, piirturi-ja muut asiakirjavöörennökset, ylikuormat, huonot tai kokonaan puuttuvat kuorman sidonnat, huonokuntoiset tai jopa liikennekelvottomat ajoneuvot sekä tietysti jatkuvat ylikuormat, ylinopeuksista puhumattakaan.
        Herää nyt ruususen unestasi!!

        Alkolukko on yhtä tarpeelinen kuin turvavyöt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäsi alkoholi ei ole edes pieni ongelma kuljetusalalla?? https://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/4864604/Raskaan+liikenteen+tehovalvonnassa+havaittiin+vakavia+puutteita+poliisi+jakoi+500+sakkoa+ja+250+huomautusta
        Missä kuplassa mahdat elää, vai etkö seuraa mediaa lainkaan? Taidat olla sama kommentoija, joka pyrkii palstalla luomaan täysin epärealistista kuvaa kuljetusalan lainkuuliaisuudesta. Tuskin missään muussa ammatissa lakien rikkominen näyttelee niin suurta osaa kuin kuljetusalalla. Esim. työ-, ajo-ja lepoaikojen rikkomukset, piirturi-ja muut asiakirjavöörennökset, ylikuormat, huonot tai kokonaan puuttuvat kuorman sidonnat, huonokuntoiset tai jopa liikennekelvottomat ajoneuvot sekä tietysti jatkuvat ylikuormat, ylinopeuksista puhumattakaan.
        Herää nyt ruususen unestasi!!

        Uskomaton kiihkoilija tämä edellinen kirjoittaja. Hänestä tulisi hyvä saarnaaja johonkin herätysliikkeeseen.Kaikki uskovaiset olisivat kusi sukassa. Nyt on asia niin,että jos asiat olisivat niin huonolla mallilla kuin väität niin Suomen päättäjät olisivat viranomaisten toimesta jo ajat sitten käynnistäneet toimet miten tällainen ongelma olisi ratkaistu eli juuri esim. nämä puhalluslaitteet joka autoon. Mitään tällaista epäluottamusta suomalaisia rehellisiä kuljettajia kohtaan ei ole viranomaistaho(poliisi) esittänyt,koska mitään todellista ongelmaa ei ole. Pois suljettava ryhmä on koululaiskuljetukset ja näissä autoissa on alkolukko,koska aikoinaan juuri viranomaistaho vaati tällaista toimenpidettä. En tiedä miksi kaikki alkoholistit päätyivät juuri näihin töihin. Sitten mennään toiseen aiheeseen eli työaikarikkomukset,ylikuormat,huonot tai puuttuvat kuorman sidonnat,huonokuntoiset ajoneuvot, Olen keskustellut koulutuspäivillä ei ammattipätevyyskoulutuksessa vaan ihan kuljetusalan koulutuspäivillä joissa oli mukana
        poliisin,verottajan ,työnantajan ja työntekijä puolen edustajia keskustelemassa kuljetusalan tulevaisuudesta Keskustelussa nousi esille myös lainkuuliaisuus
        Suomessa ja poliisin mielipide oli se ,että he osaavat poimia liikennevirrasta ne kuljetusalalla olevat autot joissa on ongelmia. Ne ovat juuri niitä ongelmia joista edellinen kirjoittaja kirjoitti. Kaikki nämä ongelmat keskittyvät juuri tiettyihin yrityksiin ja heidän kohdalla muutosta parempaan ei ole tapahtunut vuosien varrella. He eivät opiksi virheistä. Valtaosa noudattaa lakeja ja lisäksi suuremmissa yrityksissä on ehdottoman tärkeää noudattaa tilaajavastuulakia . Ei tehdä ylitöitä ei ylitetä ajoaikoja ja kuormat suunnitellaan siten ettei ylikuormaa tule edes vahingossa. Se on normi arkea heille kuten uudet ympäristölakien noudattaminen. Nykyisin menestyvä kuljetusliikkeen asiakas on normien ja säädösten pilkun tarkka viilaaja ja ei suo mitään extra ansioita kuljetusliikkeelle saati kuskille. Tästä taas yrittäjä ja kuski ei taas pidä kun edes pientä lisäansiota ei ole mahdollisuus saada.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskomaton kiihkoilija tämä edellinen kirjoittaja. Hänestä tulisi hyvä saarnaaja johonkin herätysliikkeeseen.Kaikki uskovaiset olisivat kusi sukassa. Nyt on asia niin,että jos asiat olisivat niin huonolla mallilla kuin väität niin Suomen päättäjät olisivat viranomaisten toimesta jo ajat sitten käynnistäneet toimet miten tällainen ongelma olisi ratkaistu eli juuri esim. nämä puhalluslaitteet joka autoon. Mitään tällaista epäluottamusta suomalaisia rehellisiä kuljettajia kohtaan ei ole viranomaistaho(poliisi) esittänyt,koska mitään todellista ongelmaa ei ole. Pois suljettava ryhmä on koululaiskuljetukset ja näissä autoissa on alkolukko,koska aikoinaan juuri viranomaistaho vaati tällaista toimenpidettä. En tiedä miksi kaikki alkoholistit päätyivät juuri näihin töihin. Sitten mennään toiseen aiheeseen eli työaikarikkomukset,ylikuormat,huonot tai puuttuvat kuorman sidonnat,huonokuntoiset ajoneuvot, Olen keskustellut koulutuspäivillä ei ammattipätevyyskoulutuksessa vaan ihan kuljetusalan koulutuspäivillä joissa oli mukana
        poliisin,verottajan ,työnantajan ja työntekijä puolen edustajia keskustelemassa kuljetusalan tulevaisuudesta Keskustelussa nousi esille myös lainkuuliaisuus
        Suomessa ja poliisin mielipide oli se ,että he osaavat poimia liikennevirrasta ne kuljetusalalla olevat autot joissa on ongelmia. Ne ovat juuri niitä ongelmia joista edellinen kirjoittaja kirjoitti. Kaikki nämä ongelmat keskittyvät juuri tiettyihin yrityksiin ja heidän kohdalla muutosta parempaan ei ole tapahtunut vuosien varrella. He eivät opiksi virheistä. Valtaosa noudattaa lakeja ja lisäksi suuremmissa yrityksissä on ehdottoman tärkeää noudattaa tilaajavastuulakia . Ei tehdä ylitöitä ei ylitetä ajoaikoja ja kuormat suunnitellaan siten ettei ylikuormaa tule edes vahingossa. Se on normi arkea heille kuten uudet ympäristölakien noudattaminen. Nykyisin menestyvä kuljetusliikkeen asiakas on normien ja säädösten pilkun tarkka viilaaja ja ei suo mitään extra ansioita kuljetusliikkeelle saati kuskille. Tästä taas yrittäjä ja kuski ei taas pidä kun edes pientä lisäansiota ei ole mahdollisuus saada.

        Menestyvän kuljetusliikeen autoissa pitää olla alkolukko.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskomaton kiihkoilija tämä edellinen kirjoittaja. Hänestä tulisi hyvä saarnaaja johonkin herätysliikkeeseen.Kaikki uskovaiset olisivat kusi sukassa. Nyt on asia niin,että jos asiat olisivat niin huonolla mallilla kuin väität niin Suomen päättäjät olisivat viranomaisten toimesta jo ajat sitten käynnistäneet toimet miten tällainen ongelma olisi ratkaistu eli juuri esim. nämä puhalluslaitteet joka autoon. Mitään tällaista epäluottamusta suomalaisia rehellisiä kuljettajia kohtaan ei ole viranomaistaho(poliisi) esittänyt,koska mitään todellista ongelmaa ei ole. Pois suljettava ryhmä on koululaiskuljetukset ja näissä autoissa on alkolukko,koska aikoinaan juuri viranomaistaho vaati tällaista toimenpidettä. En tiedä miksi kaikki alkoholistit päätyivät juuri näihin töihin. Sitten mennään toiseen aiheeseen eli työaikarikkomukset,ylikuormat,huonot tai puuttuvat kuorman sidonnat,huonokuntoiset ajoneuvot, Olen keskustellut koulutuspäivillä ei ammattipätevyyskoulutuksessa vaan ihan kuljetusalan koulutuspäivillä joissa oli mukana
        poliisin,verottajan ,työnantajan ja työntekijä puolen edustajia keskustelemassa kuljetusalan tulevaisuudesta Keskustelussa nousi esille myös lainkuuliaisuus
        Suomessa ja poliisin mielipide oli se ,että he osaavat poimia liikennevirrasta ne kuljetusalalla olevat autot joissa on ongelmia. Ne ovat juuri niitä ongelmia joista edellinen kirjoittaja kirjoitti. Kaikki nämä ongelmat keskittyvät juuri tiettyihin yrityksiin ja heidän kohdalla muutosta parempaan ei ole tapahtunut vuosien varrella. He eivät opiksi virheistä. Valtaosa noudattaa lakeja ja lisäksi suuremmissa yrityksissä on ehdottoman tärkeää noudattaa tilaajavastuulakia . Ei tehdä ylitöitä ei ylitetä ajoaikoja ja kuormat suunnitellaan siten ettei ylikuormaa tule edes vahingossa. Se on normi arkea heille kuten uudet ympäristölakien noudattaminen. Nykyisin menestyvä kuljetusliikkeen asiakas on normien ja säädösten pilkun tarkka viilaaja ja ei suo mitään extra ansioita kuljetusliikkeelle saati kuskille. Tästä taas yrittäjä ja kuski ei taas pidä kun edes pientä lisäansiota ei ole mahdollisuus saada.

        Yritä nyt helvetin puupää ymmärtää, ettei tässä ole kysymys kenenkään yksittäisen nettikirjoittajan mielipiteestä. Ylempänä tässä ketjussa on KAKSI KERTAA ollut linkki poliisien tekemään ratsiaan, jossa jäi kiinni USEAMPIA RATTIJUOPPOJA!!!! Aikaisemmin näitä ei ole koskaan tavattu yhdessä ratsiassa näin paljon. Eikö se kerro sinulle yhtään mitään???? Samaisessa ratsissa poliisi huomasi paljon muitakin virheitä ja rikkomuksia. Juuri niitä, mitä yllä olevassa kommentissa luki. MISSÄ HELVETIN KUPLASSA SINÄ ELÄT vai etkö seuraa mediaa??
        https://lansi-savo.fi/uutiset/kotimaa/43bc1afa-4650-4c2e-a39c-a275cb010467

        https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7420238b-aefb-4a42-94f7-ae6159457d72&ved=2ahUKEwj66vig373oAhVOrosKHbbKAWoQFjAEegQIARAB&usg=AOvVaw1GAYEcuBYNuYCKW5BP7GVQ&cshid=1585418380432
        Mitään ongelmaa ei ole. Ä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yritä nyt helvetin puupää ymmärtää, ettei tässä ole kysymys kenenkään yksittäisen nettikirjoittajan mielipiteestä. Ylempänä tässä ketjussa on KAKSI KERTAA ollut linkki poliisien tekemään ratsiaan, jossa jäi kiinni USEAMPIA RATTIJUOPPOJA!!!! Aikaisemmin näitä ei ole koskaan tavattu yhdessä ratsiassa näin paljon. Eikö se kerro sinulle yhtään mitään???? Samaisessa ratsissa poliisi huomasi paljon muitakin virheitä ja rikkomuksia. Juuri niitä, mitä yllä olevassa kommentissa luki. MISSÄ HELVETIN KUPLASSA SINÄ ELÄT vai etkö seuraa mediaa??
        https://lansi-savo.fi/uutiset/kotimaa/43bc1afa-4650-4c2e-a39c-a275cb010467

        https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7420238b-aefb-4a42-94f7-ae6159457d72&ved=2ahUKEwj66vig373oAhVOrosKHbbKAWoQFjAEegQIARAB&usg=AOvVaw1GAYEcuBYNuYCKW5BP7GVQ&cshid=1585418380432
        Mitään ongelmaa ei ole. Ä

        Kun Suomi on iso maa ja jos jossain Länsi-Savo .fi lehdessä/sivustolla on ollut kirjoitus niin ei tarkoita koko Suomea. Koita nyt ymmärtää Suomi on iso maa ja jos savon sydämessä viina maistuu ja ,meno on villiä niin ei se kerro totuutta koko Suomesta. Jos olet fiksu niin perustat kansalaisaloitteen ja alat kerätä nimiä listaan jonka perusperiaatteet jo edellä itse mainitsit. Kuljettajien holtiton viinan käyttö, työaikalajien tahallinen noudattamatta jättäminen, laiskuudesta johtuva kuormien huolimaton sidonta, Tahallinen ylikuormien ottaminen eli mielestäsi koko suomalainen kuljetusyhteisö on läpimätä. Olet omissa kirjoituksissasi
        näin todennut ja nyt sinun on aika toimia. Perustat työryhmän joka kerää 50 000 nimeä
        ja viet asiasi eduskuntaan ja vaadit parannusta asiaan ja kaikkiin kuorma-autoihin alkolukot. Näin kun toimit niin asia on pakko ottaa käsittelyyn ja olet päässyt tavoitteesi.
        Onnea vain yritykselle. Heh. heh............


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yritä nyt helvetin puupää ymmärtää, ettei tässä ole kysymys kenenkään yksittäisen nettikirjoittajan mielipiteestä. Ylempänä tässä ketjussa on KAKSI KERTAA ollut linkki poliisien tekemään ratsiaan, jossa jäi kiinni USEAMPIA RATTIJUOPPOJA!!!! Aikaisemmin näitä ei ole koskaan tavattu yhdessä ratsiassa näin paljon. Eikö se kerro sinulle yhtään mitään???? Samaisessa ratsissa poliisi huomasi paljon muitakin virheitä ja rikkomuksia. Juuri niitä, mitä yllä olevassa kommentissa luki. MISSÄ HELVETIN KUPLASSA SINÄ ELÄT vai etkö seuraa mediaa??
        https://lansi-savo.fi/uutiset/kotimaa/43bc1afa-4650-4c2e-a39c-a275cb010467

        https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7420238b-aefb-4a42-94f7-ae6159457d72&ved=2ahUKEwj66vig373oAhVOrosKHbbKAWoQFjAEegQIARAB&usg=AOvVaw1GAYEcuBYNuYCKW5BP7GVQ&cshid=1585418380432
        Mitään ongelmaa ei ole. Ä

        Jotenkin taas tuntuu siltä,että tämä ihminen joka haukkuu muita puupäiksi on se sama pojankloppi joka aiemmin vuosia tai vuosi sitten esiintyi täällä pankkiautomaattina,pakettiautomaattina ja poika Turusta. Yhtä ihmeelliset jutut ja väittämät on kaverilla. Silloin kun puhutaan tilastollisesta kasvusta niin siihen ei riitä
        yksi puhallutuskeikka Savon sydämessä. Kyseessä voi olla tilastollinen poikkeama .
        Sattumien sattuma. Mutta olen samaa mieltä edeltävän kirjoittajan kanssa siitä,että jos tämä mielensä pahoittanut kirjoittaja on vakaasti sitä mieltä ,että asioille pitäisi tehdä jotain niin nimien keruu on ihan hyvä asia. Eikös tähän ole ihan nettisivustokin. Keräät
        tuon vaatimattoman 50 000 nimeä ja asiasi otetaan käsittelyyn eduskunnassa. Tuskin
        kenelläkään ammattikuskilla on mitään sitä vastaan jos yksi härveli asennetaan autoon lisää kyllä jokainen ammattilainen puhaltelee ihan mielellään. Kuljetusalalla on jo totuttu siihen ,että kokoajan tulee uusia lisätehtäviä itse ajamisen lisäksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yritä nyt helvetin puupää ymmärtää, ettei tässä ole kysymys kenenkään yksittäisen nettikirjoittajan mielipiteestä. Ylempänä tässä ketjussa on KAKSI KERTAA ollut linkki poliisien tekemään ratsiaan, jossa jäi kiinni USEAMPIA RATTIJUOPPOJA!!!! Aikaisemmin näitä ei ole koskaan tavattu yhdessä ratsiassa näin paljon. Eikö se kerro sinulle yhtään mitään???? Samaisessa ratsissa poliisi huomasi paljon muitakin virheitä ja rikkomuksia. Juuri niitä, mitä yllä olevassa kommentissa luki. MISSÄ HELVETIN KUPLASSA SINÄ ELÄT vai etkö seuraa mediaa??
        https://lansi-savo.fi/uutiset/kotimaa/43bc1afa-4650-4c2e-a39c-a275cb010467

        https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7420238b-aefb-4a42-94f7-ae6159457d72&ved=2ahUKEwj66vig373oAhVOrosKHbbKAWoQFjAEegQIARAB&usg=AOvVaw1GAYEcuBYNuYCKW5BP7GVQ&cshid=1585418380432
        Mitään ongelmaa ei ole. Ä

        Olen lukenut mielipiteitäsi ja ymmärtänyt sen,että jos joku on erimieltä kanssasi niin on aivokääpiö puupää vaikka olisi valtavasti elämänkokemusta suomalaisesta kuljetusalasta.
        Koko kuljetusala on läpimätää paskaa... näin olet asian määrittänyt. Vaikka olet järkkymätön mielipiteissäsi niin et ole esittänyt yhtään toimenpidettä miten tästä surkeasta tilanteesta olisi mahdollisuus päästä pois. Nimien keruu eduskuntaa varten on hyvä vaihtoehto,mutta riittääkö sellaiseen projektiin sinulla rahkeet. Pitää olla iso joukko
        samanmielisiä sillä 50 000 nimen keräys ei ole helppo haaste. Itseasiassa tarkoitusperäsi
        koko asiassa on jäänyt jos oikein uskon niin monelle lukijalle täysin hämärän peittoon, mitä siis haluat, mollata ammattikuljettajia alkoholisteiksi, osaamattomiksi luusereiksi ei edes osata kuormaa sitoa???? Tarkoitusperäsi on jäänyt täysin pimentoon jos et kerro omasta elämästä ja omasta työstäsi kuljetusallla tarkemmin ja valaise omaa visiota mikä olisi se sinun tulevaisuuden visio onnellisesta kuljetusalasta . Jos tallaista positiivista kirjoitusta ei tule niin julistamme sinut pro trolliksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen lukenut mielipiteitäsi ja ymmärtänyt sen,että jos joku on erimieltä kanssasi niin on aivokääpiö puupää vaikka olisi valtavasti elämänkokemusta suomalaisesta kuljetusalasta.
        Koko kuljetusala on läpimätää paskaa... näin olet asian määrittänyt. Vaikka olet järkkymätön mielipiteissäsi niin et ole esittänyt yhtään toimenpidettä miten tästä surkeasta tilanteesta olisi mahdollisuus päästä pois. Nimien keruu eduskuntaa varten on hyvä vaihtoehto,mutta riittääkö sellaiseen projektiin sinulla rahkeet. Pitää olla iso joukko
        samanmielisiä sillä 50 000 nimen keräys ei ole helppo haaste. Itseasiassa tarkoitusperäsi
        koko asiassa on jäänyt jos oikein uskon niin monelle lukijalle täysin hämärän peittoon, mitä siis haluat, mollata ammattikuljettajia alkoholisteiksi, osaamattomiksi luusereiksi ei edes osata kuormaa sitoa???? Tarkoitusperäsi on jäänyt täysin pimentoon jos et kerro omasta elämästä ja omasta työstäsi kuljetusallla tarkemmin ja valaise omaa visiota mikä olisi se sinun tulevaisuuden visio onnellisesta kuljetusalasta . Jos tallaista positiivista kirjoitusta ei tule niin julistamme sinut pro trolliksi.

        Oletko myös yhtä innokas asiassa jos kyseessä on perheväkivaltahälytykset viikonloppuisin. Niin siihenkin liittyy alkoholi. Ja näitä tehtäviä on poliisilla todella paljon tuhat kertaa enemmän kuin ammattikuljettajien puhallutukset joissa ollaan ajokunnossa,mutta viisari värähtää 0.1 tai 0.2 % promillia aamulla klo 5.
        En muista lehdessä lukeneeni,että yksikään ammattikuljettaja olisi aiheuttanut humalassa
        onnettomuutta tuolla tienpäällä. Mutta ei se mitään minulla ei ole mitään sitä vastaan,että asennetaan työautooni lisää laitteita ja puhalletaan tietyin väliajoin. Ei ole ongelma minulle ja ei ole ongelma 99% suomalaisista todella ammattilaisista työnsä osaavista kuljettajista. Viinan ja oluen kanssa läträily ei ole ollut muodissa enää moneen vuoteen edes kuljetusalalla. Siksi esim. saunaillat on yrityksissä historiaa,kun porukat ei niihin halua tulla vaan viettävät mieluummin aikaa kotona vaimon ja lastensa kanssa vapaa-ajalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko myös yhtä innokas asiassa jos kyseessä on perheväkivaltahälytykset viikonloppuisin. Niin siihenkin liittyy alkoholi. Ja näitä tehtäviä on poliisilla todella paljon tuhat kertaa enemmän kuin ammattikuljettajien puhallutukset joissa ollaan ajokunnossa,mutta viisari värähtää 0.1 tai 0.2 % promillia aamulla klo 5.
        En muista lehdessä lukeneeni,että yksikään ammattikuljettaja olisi aiheuttanut humalassa
        onnettomuutta tuolla tienpäällä. Mutta ei se mitään minulla ei ole mitään sitä vastaan,että asennetaan työautooni lisää laitteita ja puhalletaan tietyin väliajoin. Ei ole ongelma minulle ja ei ole ongelma 99% suomalaisista todella ammattilaisista työnsä osaavista kuljettajista. Viinan ja oluen kanssa läträily ei ole ollut muodissa enää moneen vuoteen edes kuljetusalalla. Siksi esim. saunaillat on yrityksissä historiaa,kun porukat ei niihin halua tulla vaan viettävät mieluummin aikaa kotona vaimon ja lastensa kanssa vapaa-ajalla.

        Kerrankin hyvää keskustelua,nyt vain todellisia vastauksia miten tästä eteenpäin.
        Kovia väitteitä on esitetty ja nyt vastauksia miten mielensäpahoittaja aikoo edetä jotta asioihin saadaan muutos. Jos todellista tarvetta asian edistämiseen on niin silloin pitää
        toimia ja ottaa yhteyttä esimerkiksi omaan kansanedustajaan ja hänen puolueensa ja sitä kautta ajamaan kansalaisaloitetta eduskuntaan jotta kuljetusalla toimivat kuljettajat saadaan noudattamaan eu-lainsäädäntöä. Jos tällainen ongelma on todellinen niin eduskuntaan lakialoite jossa käsitellään tätä puhalluslaitetta . Itse vain ihmetten miksi Suomi olisi maailman ensimmäinen valtio jossa tällainen laite olisi pakollinen kaikissa kuorma-autoissa. Tähän asti sentään kansalaisiin ollaan luotettu,että he osaavat työnsä ja hoitavat asiat mallikkaasti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerrankin hyvää keskustelua,nyt vain todellisia vastauksia miten tästä eteenpäin.
        Kovia väitteitä on esitetty ja nyt vastauksia miten mielensäpahoittaja aikoo edetä jotta asioihin saadaan muutos. Jos todellista tarvetta asian edistämiseen on niin silloin pitää
        toimia ja ottaa yhteyttä esimerkiksi omaan kansanedustajaan ja hänen puolueensa ja sitä kautta ajamaan kansalaisaloitetta eduskuntaan jotta kuljetusalla toimivat kuljettajat saadaan noudattamaan eu-lainsäädäntöä. Jos tällainen ongelma on todellinen niin eduskuntaan lakialoite jossa käsitellään tätä puhalluslaitetta . Itse vain ihmetten miksi Suomi olisi maailman ensimmäinen valtio jossa tällainen laite olisi pakollinen kaikissa kuorma-autoissa. Tähän asti sentään kansalaisiin ollaan luotettu,että he osaavat työnsä ja hoitavat asiat mallikkaasti.

        Kaikenlaista liirum laarumia tässä puhutaan,mutta nyt halutaan suora vastaus sille miksi yksi kirjoittaja tässä viestiketjussa toistuvasti korostaen lyttää koko Suomen kuljettajakunnan 2.luokan kansalaisiksi alkoholisteiksi ja lain rikkojiksi. Varsinkin kun hänen näkemyksensä ei pidä ollenkaan paikkaansa. Mikä on se valtava voima joka saa
        kirjoittamaan tällaista valhetta ihmisistä jotka todellisuudessa tekevät työtä intohimolla alaan jossa on erikoiset työajat ja haasteet. Valtava määrä mitä erilaisempia työtehtäviä.
        Lisäksi se tosiasia ,että kuljettajien perheissä on keskimäärin enemmän lapsia kuin muiden alojen perheissä.Kuljettajat myös osallistuvat enemmän lastensa harrastuksiiin kuin keskivertovanhemmat. Näin se nyt on asiat todellisuudessa. Niin kuljettajat ovat maanläheisiä ihmisiä jotka ymmärtävät sen tosiseikan ,että oma perhe on tärkein asia maailmassa. Kun yksin tuolla tiellä taivaltaa niin kiva on palata kotiin. Näin nyt tosiasiat ovat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäsi alkoholi ei ole edes pieni ongelma kuljetusalalla?? https://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/4864604/Raskaan+liikenteen+tehovalvonnassa+havaittiin+vakavia+puutteita+poliisi+jakoi+500+sakkoa+ja+250+huomautusta
        Missä kuplassa mahdat elää, vai etkö seuraa mediaa lainkaan? Taidat olla sama kommentoija, joka pyrkii palstalla luomaan täysin epärealistista kuvaa kuljetusalan lainkuuliaisuudesta. Tuskin missään muussa ammatissa lakien rikkominen näyttelee niin suurta osaa kuin kuljetusalalla. Esim. työ-, ajo-ja lepoaikojen rikkomukset, piirturi-ja muut asiakirjavöörennökset, ylikuormat, huonot tai kokonaan puuttuvat kuorman sidonnat, huonokuntoiset tai jopa liikennekelvottomat ajoneuvot sekä tietysti jatkuvat ylikuormat, ylinopeuksista puhumattakaan.
        Herää nyt ruususen unestasi!!

        Missä helvetin unessa sä oikein olet ? Vedät jotain pillereitä vai mitä helvettiä? Joka perkeleen paikassa vedätetään niin paljon ilmasta kusetusta ettei ole tosikaan,vain kuljetusalalla on piirturit että siitä voi jäädä kiinni. Taitaa olla niitä valtion "duunareita" kun niin lakia muka noudatetaan,muualla se onkin sitten täysi vitsi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Missä helvetin unessa sä oikein olet ? Vedät jotain pillereitä vai mitä helvettiä? Joka perkeleen paikassa vedätetään niin paljon ilmasta kusetusta ettei ole tosikaan,vain kuljetusalalla on piirturit että siitä voi jäädä kiinni. Taitaa olla niitä valtion "duunareita" kun niin lakia muka noudatetaan,muualla se onkin sitten täysi vitsi.

        Tämä kirjoittaja joka kertoi tästä lehtijutusta jossa puhuttiin alkoholin liiallisesta käytöstä
        työaikana kuljetusalalla Länsi-Savo.fi lehdessä. Ymmärrän kyllä,että ihmiselle joille raittius
        asian edistäminen on sydämenasia niin tällaiset lehtijutut pahoittavat mielen kun oletan,että kyseinen henkilö on aktiivisesti pyrkinyt edistämään raittiutta kuljetusalalla jo pitkään. Vielä lisää huolia tuo tuo korona virus joka aiheuttaa lomautuksia työmarkkinoilla ja nyt kun moni autonkuljettaja lomautetaan niin riistäytyykö alkoholin käyttö kokonaan käsistä. Onhan julkisuudesta kerrottu,että lomautus + runsas alkoholin käyttö lisää perhe väkivaltatilanteita merkittävästi. Tämä asia on mielestäni vielä isompi ongelma kuin
        "maistissa ajaminen" kuorma-auton ratissa. Näin raittiusmiehenä olisi kiva kuulla tämän
        Länsi-Savo jutun kirjoittajan oma arvio tästä asiasta ja pitäisikö Alkot sulkea ja alkoholin myynti kieltää ruokakaupoista toistaiseksi jotta perheissä rauha säilyisi kun muutenkin on kuskeilla pinna kireällä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäsi alkoholi ei ole edes pieni ongelma kuljetusalalla?? https://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/4864604/Raskaan+liikenteen+tehovalvonnassa+havaittiin+vakavia+puutteita+poliisi+jakoi+500+sakkoa+ja+250+huomautusta
        Missä kuplassa mahdat elää, vai etkö seuraa mediaa lainkaan? Taidat olla sama kommentoija, joka pyrkii palstalla luomaan täysin epärealistista kuvaa kuljetusalan lainkuuliaisuudesta. Tuskin missään muussa ammatissa lakien rikkominen näyttelee niin suurta osaa kuin kuljetusalalla. Esim. työ-, ajo-ja lepoaikojen rikkomukset, piirturi-ja muut asiakirjavöörennökset, ylikuormat, huonot tai kokonaan puuttuvat kuorman sidonnat, huonokuntoiset tai jopa liikennekelvottomat ajoneuvot sekä tietysti jatkuvat ylikuormat, ylinopeuksista puhumattakaan.
        Herää nyt ruususen unestasi!!

        Ei ole alkoholi pieni ongelma kuljetusalalla. suurin osa kuskeista ajaa kokoajan pienessä maistissa tuolla tienpäällä. Koska viranomaisetkin vähättelevät ongelmaa niin mitään parannusta asiaan ei saada. Ei tule lakialoitetta puhalluslaitteisiin. Kuskit ovat sellaista sakkia,että heihin ei voi luottaa pätkän vertaa jos aletaan oikein asioita tutkia. P..ska porukkaa ...sanon minä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole alkoholi pieni ongelma kuljetusalalla. suurin osa kuskeista ajaa kokoajan pienessä maistissa tuolla tienpäällä. Koska viranomaisetkin vähättelevät ongelmaa niin mitään parannusta asiaan ei saada. Ei tule lakialoitetta puhalluslaitteisiin. Kuskit ovat sellaista sakkia,että heihin ei voi luottaa pätkän vertaa jos aletaan oikein asioita tutkia. P..ska porukkaa ...sanon minä.

        Niin aina sanotaan ,että pölyimurikauppiiaat jotka kulkevat ovelta ovelle ja myyvät perusimuria vanhuksille hintaan 500-800 eur ja merkkinä on electrolux. Sitten nämä puhelinmyyjät ja putkiremonttikauppiaat jne heidät mielletään ärsyttäväviksi työntekijöiksi ja kauppamiehiksi.
        Mutta todellisuus taitaakin löytyä ihan perusammatin harjoittajista eli autonkuljettajista.
        Pikkupierussa painetaan menemään pitkin maita ja mantuja. Ei osata peruttaa nätisti asfalttia pitkin vaan pitää sotkea taloyhtiön nurmikot koska ollaan niin maistissa ettei
        edes tiedetä mihin suuntaan rattia pitäisi käännellä saati onko pyörät asfaltilla vai nurmella. Meille tuli uudet ikkunat taloyhtiöön ja vaikka oli reilu 2 metrin leveä pihatie niin silti tämä tavarantoimittaja sotki vasemman puolen pyörillä nurmikon ihan pilalle. Jos olisin ollut paikalla niin p...kele en tiedä mitä olisi tapahtunut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole alkoholi pieni ongelma kuljetusalalla. suurin osa kuskeista ajaa kokoajan pienessä maistissa tuolla tienpäällä. Koska viranomaisetkin vähättelevät ongelmaa niin mitään parannusta asiaan ei saada. Ei tule lakialoitetta puhalluslaitteisiin. Kuskit ovat sellaista sakkia,että heihin ei voi luottaa pätkän vertaa jos aletaan oikein asioita tutkia. P..ska porukkaa ...sanon minä.

        Niin aina sanotaan ,että pölyimurikauppiiaat jotka kulkevat ovelta ovelle ja myyvät perusimuria vanhuksille hintaan 500-800 eur ja merkkinä on electrolux. Sitten nämä puhelinmyyjät ja putkiremonttikauppiaat jne heidät mielletään ärsyttäväviksi työntekijöiksi ja kauppamiehiksi.
        Mutta todellisuus taitaakin löytyä ihan perusammatin harjoittajista eli autonkuljettajista.
        Pikkupierussa painetaan menemään pitkin maita ja mantuja. Ei osata peruttaa nätisti asfalttia pitkin vaan pitää sotkea taloyhtiön nurmikot koska ollaan niin maistissa ettei
        edes tiedetä mihin suuntaan rattia pitäisi käännellä saati onko pyörät asfaltilla vai nurmella. Meille tuli uudet ikkunat taloyhtiöön ja vaikka oli reilu 2 metrin leveä pihatie niin silti tämä tavarantoimittaja sotki vasemman puolen pyörillä nurmikon ihan pilalle. Jos olisin ollut paikalla niin p...kele en tiedä mitä olisi tapahtunut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin aina sanotaan ,että pölyimurikauppiiaat jotka kulkevat ovelta ovelle ja myyvät perusimuria vanhuksille hintaan 500-800 eur ja merkkinä on electrolux. Sitten nämä puhelinmyyjät ja putkiremonttikauppiaat jne heidät mielletään ärsyttäväviksi työntekijöiksi ja kauppamiehiksi.
        Mutta todellisuus taitaakin löytyä ihan perusammatin harjoittajista eli autonkuljettajista.
        Pikkupierussa painetaan menemään pitkin maita ja mantuja. Ei osata peruttaa nätisti asfalttia pitkin vaan pitää sotkea taloyhtiön nurmikot koska ollaan niin maistissa ettei
        edes tiedetä mihin suuntaan rattia pitäisi käännellä saati onko pyörät asfaltilla vai nurmella. Meille tuli uudet ikkunat taloyhtiöön ja vaikka oli reilu 2 metrin leveä pihatie niin silti tämä tavarantoimittaja sotki vasemman puolen pyörillä nurmikon ihan pilalle. Jos olisin ollut paikalla niin p...kele en tiedä mitä olisi tapahtunut.

        Niin taas asialla humalassa ajava autonkuljettaja. Jos on 2 metriä leveä pihatie niin tosi ammattilainen peruttaisi kevyesti 2.60 m leveän ajoneuvon siten ,että ulommat paripyörät
        olivat nurmikolla ,mutta sisemmät pyörät asfaltilla. Paino kohdistuisi sisempiin pyöriin ja kyseinen ikävä tapahtuma olisi vältetty ilman humalassa olevaa kuljettajaa jos olisi vain osattu koitaa homma siten miten se olisi pitänyt hoitaa. Näin ne asiat menevät kun poliiseja ei riitä joka kadun kulmaan ja aamuruuhkaan puhalluttamaan ammattikuskeja.


    • Jos minun ajokkiin tullaan asentamaan alkolukkoa, niin silloin kyllä lyön hanskat tiskiin.

      • Joo, ilman hanskoja on helpompi juoda.


    • Alkolukko ennaltaehkäisee tehokkaasti rattijuopousta. joka rekkaan pakolliseksi.

      • Opiskele nyt ensin suomenkieli ennen kuin tulet haukkumaan kuljettajat. Ennalta ehkäisee ei kirjoiteta yhteen rattijuopoustakin meni päin prinkkalaa. Ja sitten rekkoihin puhalluslaitteet.
        No miten on kuorma-autot ????? En kysy enempää saakelin trolli.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Opiskele nyt ensin suomenkieli ennen kuin tulet haukkumaan kuljettajat. Ennalta ehkäisee ei kirjoiteta yhteen rattijuopoustakin meni päin prinkkalaa. Ja sitten rekkoihin puhalluslaitteet.
        No miten on kuorma-autot ????? En kysy enempää saakelin trolli.

        Siitä kuorma-autosta tulee rekka kun siihen liitetään perävaunu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siitä kuorma-autosta tulee rekka kun siihen liitetään perävaunu.

        Taas meni väärin. Kun kuorma-auton perään laitetaan perävaunu niin silloin kyseessä on
        täysperäyhdistelmä ei rekka. Käsite rekka tarkoittaa vetoautoa ja siihen perävaunu eli ns. puoliperä. Nämä on kaksi täysin eriasiaa,mutta niin helvetin vaikeata erottaa toisistaan kun on kyseessä tavisten ajattelumaailma.
        Toisaalta toimittaja kirjoittaa rekasta vaikka kyseessä olisi Ford Transit. Tavara auto aina rekka.


    • Alkolukkojen asentaminen k-autoon kiellettävä, sillä alkolukot haittaa työntekekoa.

      • Alkolukko hidastaa aamuisin ajoon lähtöä, huomattavasti😣


    • Kaikkia ei tarvita pienen ongelman kanssa. Kuorma päällä ja alkolukko jumiin, ihan riittävästi vikamahdollisuuksia muutenkin, lisää ei tarvita.

      -Tulee mieleen vitsi moottorisahasta, jonka terä oli suojattu kauttaaltaan, mutta työ ei sujunut.

      • Todella huono vitsi siis todella huono. On käsittämätöntä ,että on todella pro kuljetusalan ihmisiä ilmeisesti iso joukko ,siis henkeen ja vereen kuljetusalan ammattilaisia joille alkoholin käyttö on työaikana on ihan normijuttu ja halutaan vielä tuoda tälläkin sivustolla esiin ,että on todella pro ajaa alkoholinvaikutuksen alaisena jäämättä koskaan kiinni. Puhutaan moottorisahasta joka oli suojattu kauttaaltaan. Ilmeisesti suuri osa kuskeista ajaa umpijurrissa
        tuolla tienpäällä ,koska työt eivät muuten suju. Samaan aikaan valitetaan ettei kuljetusalaa arvosteta ammattina. Mahdoton yhtälö kuka haluaa humalaisen kuljettajan toimittaman tavara. Ei kukaan. pahasti on menty pieleen tälläkin alalla.


    suomi24-logo

    Osallistu keskusteluun

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sofia yllättävää itki nikon oven takana

      https://www.seiska.fi/Uutiset/Totuus-kohuparin-eropommista-Sofia-Belorf-tunki-Niko-Ranta-ahon-kotiin-mustasukkainen Ei hyvää päivää!!!!!!!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      400
      14798
    2. Stefu ylireakoi

      Stefulla on kyllä tosi huono itsetunto tai on tosi epäileväinen luonne jos sen takia jätti Sofian että tää kävi Nikon ovella. Sofian tavaroita vielä N
      Kotimaiset julkkisjuorut
      311
      7999
    3. Miksi Suomessa on niin paljon homeasuntoja?

      Missä se kuuluisa rakennustaito on? Taloja ei hoideta, mutta ei talon home voi johtua pelkästään koneellisen ilmastoinnin puuttesta, eikä talon ilmast
      Maailman menoa
      190
      2569
    4. Miksi ei ole korona-ahdistusta?

      Mietin asiaa mutta en saa sitä päälle millään. Katselen kaupassa maski päällä olevia ihmisiä, lehtien lööppejä koronasta joka puolella, tartuntojen mä
      Maailman menoa
      207
      2231