Reservin sivarit kutsuttava palvelukseen!

Anonyymi

Puhutaan reserviläisten palvelukseen käskemisestä, mutta eikös tämä ole ennemminkin siviililuontoinen poikkeustilanne, juuri sellainen jota varten on sivareita koulutettu vuosikymmenet?

Nyt on syytä kutsua näitä reservin sivareita palvelukseen toimimaan niissä poikkeusolojen tehtävissä joissa heitä voidaan käyttää. Sairaaloissa, vanhainkodeissa, ruokahuolossa, jopa liikenteenohjauksessa ja opastuksessa.

Jotakin hyötyä on lopultakin otettava irti heidänkin sivarikoulutuksestaan, jätetään sotilaille sitten sotilaalliset tehtävät jos sellaisia ilmenee.

24

85

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä asiaa kirjoitat, mutta lisäksi nuo rauhanajaksi vapautetut nyt taistelemaan koronaa vastaan. Erilaisia hommi kyllä löytyy jotta saavat yhteiskunta velvoitteensa edes jotenkin kuitattua. Nyt on sota virusta vastaan joten liikekannallepano ko.tyypeille.

      • Anonyymi

        juu.
        minnuuki on koko elämän vituttanut ko.tyypit,
        lusmuilijat,
        ihan yö unet on menny,
        kyllä niijen nyt pittee kärsiä...


    • Anonyymi

      Höpö höpö, itse en lähde tyhjän perään riekkumaan. Menkööt sellaiset ja nuoremmat ketä kiinnostaa..

      • Anonyymi

        Poikkeuslain aikana ei käskyn saaneelta vaan kysytä että haluaako vai ei. Silloin lähetään taikka itketään ja lähetään. Jos et kutsussa mainittuna aikana ole käsketyssä paikassa niin poliisi hakee hommiin ja oikeusjuttukin siitä tulee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poikkeuslain aikana ei käskyn saaneelta vaan kysytä että haluaako vai ei. Silloin lähetään taikka itketään ja lähetään. Jos et kutsussa mainittuna aikana ole käsketyssä paikassa niin poliisi hakee hommiin ja oikeusjuttukin siitä tulee.

        Höpö höpö. Kukaan ei petturi hallistusta enää puolusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö. Kukaan ei petturi hallistusta enää puolusta.

        Puolustaa tai istuu linnassa. Onhan siinä jo vaihtoehtoja sulle yllinkyllin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö. Kukaan ei petturi hallistusta enää puolusta.

        Terijoen hallitustako mieluummin? Ihanko se Igor itse Pietarista siellä kirjoittelee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö. Kukaan ei petturi hallistusta enää puolusta.

        Miten nää Pietarin trollit ei edes yritä enää peitellä mitään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö. Kukaan ei petturi hallistusta enää puolusta.

        Oikein ,pitäkää tunkkinne🎅


    • Anonyymi

      Onnneks on cn paprut, ei koske mua. Menkää vaan tartuttamaan itsenne.

      • Anonyymi

        Oletko kovinkin ylpeä vapaamatkustajan statuksestasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko kovinkin ylpeä vapaamatkustajan statuksestasi?

        Kaunis on kuolla
        joukkosi eessä
        kaunis kuolla, kaunis kuolla
        Kaunis kuolla, kaunis kuolla
        ajatella,
        ajatella

        Vainolaisen hurmehella
        peittää maa
        hurmehella, hurmehella
        Hurmehella, hurmehella
        ajatella,
        ajatella

        Kärpästen juhlat
        pitopöytään on tuhlattu
        mässäävät toukat
        taas rajoja on loukattu
        ajatella,
        ajatella...


    • Anonyymi

      Sivareita tarvitaan vasta sotatilan aikana.
      Telamatoiks märimmille kohdille.

    • Anonyymi

      Avaajalla aivan erinomainen ajatus. Kannatan.

      • Anonyymi

        juu.
        minnuuki on koko elämän vituttanut ko.tyypit,
        lusmuilijat,
        ihan yö unet on menny,
        kyllä niijen nyt pittee kärsiä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        juu.
        minnuuki on koko elämän vituttanut ko.tyypit,
        lusmuilijat,
        ihan yö unet on menny,
        kyllä niijen nyt pittee kärsiä...

        Onko sinusta kärsimystä ja rangaistus jos täyttää kansalaisvelvollisuutensa?

        Eihän sitä reservin sotilailtakaan kukaan kysy että oisko tää nyt siusta kivaa ja viitsisit sä...

        Ei asevelvollisuus pääty intin käymiseen vaan se jatkuu reservissä aina 50-60 vuotiaaksi asti sotilasarvosta riippuen.

        Siviilipalveluvelvollisuuskaan ei suinkaan pääty sen sivarin suorittamiseen vaan sekin jatkuu edelleen reservissä josta voidaan tarvittaessa kutsumaan palvelukseen.

        Siviilipalvelumiehiä ei todellakaan kouluteta pankolla makaamaan, vaan käytettäväksi siviililuonteisissa poikkeusolojen tehtävissä, kuten nyt on tämä koronavirustilanne.

        Nyt olisi oiva aika hyödyntää sivarireserviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinusta kärsimystä ja rangaistus jos täyttää kansalaisvelvollisuutensa?

        Eihän sitä reservin sotilailtakaan kukaan kysy että oisko tää nyt siusta kivaa ja viitsisit sä...

        Ei asevelvollisuus pääty intin käymiseen vaan se jatkuu reservissä aina 50-60 vuotiaaksi asti sotilasarvosta riippuen.

        Siviilipalveluvelvollisuuskaan ei suinkaan pääty sen sivarin suorittamiseen vaan sekin jatkuu edelleen reservissä josta voidaan tarvittaessa kutsumaan palvelukseen.

        Siviilipalvelumiehiä ei todellakaan kouluteta pankolla makaamaan, vaan käytettäväksi siviililuonteisissa poikkeusolojen tehtävissä, kuten nyt on tämä koronavirustilanne.

        Nyt olisi oiva aika hyödyntää sivarireserviä.

        juu,
        juu,
        hyödyntää pittää,
        kovasti pittää ko.tyyppejä hyödtntää,
        nnnnnniiiiiiihhhhhh...


    • Anonyymi

      En tiedä onko koulutus muuttunut puolustusvoimissa?Minun nuoruudessa ei opetettu nillittämään vaan toimimaan yhteisesti kansan puolustamisessa.Kannattaa vaikka osallistua ikäihmisten asiointipalveluun täällä turhautumisen sijaan.Se antaa paljon enemmän.No ,kohta varmaan on kommentti ´´Mene vaan itse´´ ,mutta minulla on vastaus `´Niin menen ja olen mennytkin ja tulen menemään silloin kun olen kunnossa`´.Tunteja on vuosien mittaan kertynyt enemmän kuin normaali varusmies palvelusaika.Hoidellaanhan nillittämättä tämä homma kunnlla niinkuin kunnon kansalaisen kuuluu olipa hän sotilas tai siviilipalvelushenkilö.Tsemppiä jokaiselle!

      • Anonyymi

        74-75,
        intissä oppi valehtelemaan ja lintsaamaan,
        alikeisarit ja kapiaiset nillittivät...


      • Anonyymi

        Mitäs nyt sivarit on hampaissa? Ai niin ,tosiaan.Kun ootte itsekin nyt työttöminä niin ei pääse työttömiä haukkumaan👍🤣karman laki..


    • Anonyymi

      Sivareita tarvitaan kriisitilanteessa.
      Täällä soisessa maastossa telaketjujen alle täytöksi.
      Ensin saunan taa ja sitten hyötykäyttöön.
      Niin se vaan menee. Oikeasti.
      Pienellä maalla kun ei ole varaa pitää hyyssättäviä.

    • Anonyymi

      Huvittavaa lukea armeijan käyneiden itkuviestejä sivareista, olen itsekin reserviläinen mutta on aika hassua että sellaiset paasaa eniten sodasta ja veteraaneista jotka ei ole olleet lähelläkään oikeaa sotatilannetta elämänsä aikana. Se on ihan eri asia leikkiä oman elämänsä ramboa anonyymisti nettipalstoilla kuin olla sotimassa ja taistelemassa elämästä ja kuolemasta.

      • Anonyymi

        Sinäkö olet ollut? Missä taistelit?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1236
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1111
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1003
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      98
      833
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      308
      792
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe