Onneksi meitä suojellaan

Anonyymi

Meitä Pöhökolmosen ulkopuolella asuvia. Tai, onhan Uusimaa joka suljetaan, laajempi kuin Pöhökolmosen sisältö. Juttuhan ei ole hallituksen oma voitto, vaan vääjäämätön pakko, että viruksen leviämistä hillittäisiin. Ilman todellisia asiantuntijoita ja lääkäreitä hallitus olisi jättänyt tuonkin tekemättä.
Liikkumista siis rajoitetaan ankaralla päätöksellä. Onnistuuko se, jää muuten nähtäväksi? Osittain epäilen.

5

<50

Vastaukset

• Kiva että saa liikkua Uudenmaan sisällä vapaasti. Pelkäsin jo että Pääkaupunkiseutu ja KehäIII:n ulkopuoliset erotetaan. Silloin en olisi päässyt viettämään etärakkaan kanssa tapaamisemme vuosipäivää. Eikun kakunleivontaan...
      Olin eilen kaupassa suunsuojaimen kanssa, oli siellä muitakin. Ostoskärryjen edessä oli suihkepullo ja paperia, sai putsata kärryjen kädensijat. Putsasin. Hyvä.

• Ei joku matu=maaltatullut ole enää tervetullut. Pysykööt siellä, missä ovatkin!

• Minulla ei ole pienintäkään himoa pääkaupunkiseudulle. Pois olen päässyt, niin sinne jääneet käykööt täällä päin jos kaukokaipuu iskee liian kipeästi.

• Anonyymi kirjoitti:

Minulla ei ole pienintäkään himoa pääkaupunkiseudulle. Pois olen päässyt, niin sinne jääneet käykööt täällä päin jos kaukokaipuu iskee liian kipeästi.

Tai ehkä sittenkin: pysykööt omilla kulmillaan eivätkä kurvailis maakuntiin kun ei mekään sinne tulla tautia saamaan. Hoidellaan kaikki omat vaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Tai ehkä sittenkin: pysykööt omilla kulmillaan eivätkä kurvailis maakuntiin kun ei mekään sinne tulla tautia saamaan. Hoidellaan kaikki omat vaan.

Nimenomaan koronan jälkeen tervetuloa maakuntiin. Saattaa maalaiselämä maistua paremmin kun karanteeni aikana oppii arvostamaan, mikä elämässä on tärkeää.

suomi24-logo

Osallistu keskusteluun

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsin linja ihmetyttää maailmalla

"– Tämä on hullu kokeilu 10 miljoonalla ihmisellä. Kertokaa edes, miksi teemme tämän. Minusta tuntuu tällä hetkellä, että meitä johdetaan kuin lammasl
      Maailman menoa
      349
      10720
    2. Suomalaisten eristäytyminen näkyy jo koronatartuntatilastossa

Hyvä juttu. https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/be78bc0b-4a82-4fd2-a82b-15ffa09761da
      Maailman menoa
      195
      7984
    3. Hesburgerin omistaja vaatii valtiota korvaamaan

kaikki liiketappionsa koronavirustilanteessa eli riihikuivaa rahaa heti. https://www.iltalehti.fi/talous/a/ca6b4409-671c-4de2-b1d0-ad8d511d043c
      Maailman menoa
      361
      3001