Toyota hybridi

Anonyymi

Modernia hiljaista voimaa ja mukavuutta. Toyotan itselataavalla hybridillä ajetaan ohi huoltoasemista ja nareskellaan latauspiuhojen kanssa taisteleville piipertäjille, Toyota lataa itse ilmaiseksi.

63

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aika väsynyttä läppää, keksi jotain muuta !

    • Anonyymi

      Onko tyhmempää tapaa ladata auton akkuja kuin polttamalla todella kallista bensaa?
      Verkkosähköllä ajettu kilometri maksaa vain yhden viidesosan siitä mitä höpöhybridin kilometri maksaa. Ja päästöt nolla.
      Höpöhybridistin eväät tässä keskustelussa ovat valehtelu ja spämmäys. Ei ole mitään muuta jäljellä. Tojon höpöhybridit ovat jääneet parempien teknologioiden jalkoihin.
      Ei yhden vaan useampien.
      Sähköautot
      Ladattavat hybridit
      Kaasuautot.

      Kaikki nämä pieksevät höpöhybridit selkeästi.

      • Anonyymi

        VAG - OMAPOIKA VAJAKKI TAAS VAUHDISSSA. ETSII TAAS SITÄ KADONNUTTA LATAUSJOHTOA JA NILLITTÄÄ NAAMA PUNAISENA ITSELATAAVISTA HYBRIDEISTÄ, KUN ON NIISTÄ IKU KATEELLINEN. KUN NIITÄ PIUHA -MUKA SÄHKÖAUTOJA TULEE TEILLE OMAPOJILLE TARPEEKSI, NIIN VALTIO LÄTKÄISEE KAIKENMAAILMAN VEROT NISKAAN, NIIN YHTÄ KALLIIKSI TULEE KUIN NYT BENSA AUTOLLA AJELU.


      • Anonyymi

        Kerro hönöboy suuressa viisaudessai kaikelle kansalle, mitä tarkoittaa ns. kevythybridi. Onko se parempi systeemi kuin sairaalloisen vihasi kohteen eli Toyotan itselataava järjestelmä?
        Tiedämme kaikki, että haluat esiintyä Skoda-kiimassasi Toyota-palstoilla valistamassa kansaa ja olet aidosti huolestunut Toyotan valinneiden rahan käytöstä vanhentuneeseen tekniikkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro hönöboy suuressa viisaudessai kaikelle kansalle, mitä tarkoittaa ns. kevythybridi. Onko se parempi systeemi kuin sairaalloisen vihasi kohteen eli Toyotan itselataava järjestelmä?
        Tiedämme kaikki, että haluat esiintyä Skoda-kiimassasi Toyota-palstoilla valistamassa kansaa ja olet aidosti huolestunut Toyotan valinneiden rahan käytöstä vanhentuneeseen tekniikkaan.

        Ei kevythybridin ja tojon höpöhybridin eron ymmärtämiseen tarvitse mitään suurta viisautta. Pelkkä tekniikan perusasioiden ymmärtäminen riittää. 10-vuotias lapsikin kykenee siihen jos vähän keskittyy

        Tojon höpöhybridi polttaa bensaa ladatakseen sähköä akkuihin. Sen lisäksi se lataa akkujaan KERSillä (Kinetic Energy Recovery System)

        Kevythybridi on terminä täysin typerä. Sen oikeampi nimi olisi KERS. Kevythybridi ei koskaan lataa akkuaan bensaa polttamalla vaan se hyödyntää ainoastaan KERSiä.

        Eihän ollut kovin vaikea asia ymmärtää? Ei tähän tarvitse mitään raketti-insinööriä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kevythybridin ja tojon höpöhybridin eron ymmärtämiseen tarvitse mitään suurta viisautta. Pelkkä tekniikan perusasioiden ymmärtäminen riittää. 10-vuotias lapsikin kykenee siihen jos vähän keskittyy

        Tojon höpöhybridi polttaa bensaa ladatakseen sähköä akkuihin. Sen lisäksi se lataa akkujaan KERSillä (Kinetic Energy Recovery System)

        Kevythybridi on terminä täysin typerä. Sen oikeampi nimi olisi KERS. Kevythybridi ei koskaan lataa akkuaan bensaa polttamalla vaan se hyödyntää ainoastaan KERSiä.

        Eihän ollut kovin vaikea asia ymmärtää? Ei tähän tarvitse mitään raketti-insinööriä.

        Lisäyksenä edelliseen.
        Kevythybridi ei koskaan liikuta autoa yksin, se ainoastaan keventää polttiksen kuormaa. Fiksu systeemi sinänsä koska se on halpa eikä tuo juurikaan lisäpainoa.

        Tojon systeemin typeryys on siinä että siihen on rakennettu kallis ja painava sähköinen voimalinja jossa on potkua liikuttaa yksinään autoa, mutta latausmahdollisuus puuttuu. Miksi rakentaa sähköinen voimalinja ja jättää käyttämättä halpa sähkö verkosta? Miksi tehdä ainoastaan bensasta sähköä monta kertaa kalliimmalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäyksenä edelliseen.
        Kevythybridi ei koskaan liikuta autoa yksin, se ainoastaan keventää polttiksen kuormaa. Fiksu systeemi sinänsä koska se on halpa eikä tuo juurikaan lisäpainoa.

        Tojon systeemin typeryys on siinä että siihen on rakennettu kallis ja painava sähköinen voimalinja jossa on potkua liikuttaa yksinään autoa, mutta latausmahdollisuus puuttuu. Miksi rakentaa sähköinen voimalinja ja jättää käyttämättä halpa sähkö verkosta? Miksi tehdä ainoastaan bensasta sähköä monta kertaa kalliimmalla?

        Syy, miksi Toyota ei käytä sähköä verkosta on se, että voimalinjan hyötysuhde sähköllä ajettaessa ei ole hääppönen. Yhteen käyttöön viritetty ratkaisu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syy, miksi Toyota ei käytä sähköä verkosta on se, että voimalinjan hyötysuhde sähköllä ajettaessa ei ole hääppönen. Yhteen käyttöön viritetty ratkaisu.

        "voimalinjan hyötysuhde sähköllä ajettaessa ei ole hääppönen. "

        Epäilen vahvasti tämän väittämän todenperäisyyttä. Energia ei koskaan katoa mihinkään, se vain muuttaa muotoaan. Tässä tapauksessa todennäköisin energianhukka olisi se että akkujen energiasta osa muutuisi lämmöksi sen sijaan että se veissi autoa eteenpäin.
        Sähköllä liikuttaessa Tojo eikä mikään muukaan auto ei synnytä kovin paljon hukkalämpöä.Miksi juuri tojon sähköinen voimalinja olisi hyötysuhteeltaan huono? Muiden sähköiset voimalinjat ovat erittäin hyviä hyötysuhteeltaan. Mikä olisi Tojolla toisin?
        Luulen että kifrjoittaja on pahasti väärässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "voimalinjan hyötysuhde sähköllä ajettaessa ei ole hääppönen. "

        Epäilen vahvasti tämän väittämän todenperäisyyttä. Energia ei koskaan katoa mihinkään, se vain muuttaa muotoaan. Tässä tapauksessa todennäköisin energianhukka olisi se että akkujen energiasta osa muutuisi lämmöksi sen sijaan että se veissi autoa eteenpäin.
        Sähköllä liikuttaessa Tojo eikä mikään muukaan auto ei synnytä kovin paljon hukkalämpöä.Miksi juuri tojon sähköinen voimalinja olisi hyötysuhteeltaan huono? Muiden sähköiset voimalinjat ovat erittäin hyviä hyötysuhteeltaan. Mikä olisi Tojolla toisin?
        Luulen että kifrjoittaja on pahasti väärässä.

        Toyotan voimalinjan häviöt täytyy olla suuremmat, koska ilmoitetusta tehosta ja punnitusta massasta lasketulla teho-painosuhteella kiihtyvyyden pitäisi olla merkittävästi parempi.
        Vertaa vaikka Corolla ja Octavia suosikkiautojen vertailussa, TM /2019


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan voimalinjan häviöt täytyy olla suuremmat, koska ilmoitetusta tehosta ja punnitusta massasta lasketulla teho-painosuhteella kiihtyvyyden pitäisi olla merkittävästi parempi.
        Vertaa vaikka Corolla ja Octavia suosikkiautojen vertailussa, TM /2019

        Maksimikiihtyvyys tulee silloin kuin käytetään sekä polttista että sähköä. Kiihtyvyydestä ei voi päätellä sähköisen voimalinjan hyötysuhdetta. Kiihtyvyydestä voi päätellä sen että tojo ei pysty koskaan käyttämään yhtäaikaa sekä polttiksen että sähkömoottorin täyttä tehoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maksimikiihtyvyys tulee silloin kuin käytetään sekä polttista että sähköä. Kiihtyvyydestä ei voi päätellä sähköisen voimalinjan hyötysuhdetta. Kiihtyvyydestä voi päätellä sen että tojo ei pysty koskaan käyttämään yhtäaikaa sekä polttiksen että sähkömoottorin täyttä tehoa.

        Maksimikiihtyvyysdestä (11 s nollasta sataan) voi päätellä, että paljon on ilmaa lupauksissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maksimikiihtyvyysdestä (11 s nollasta sataan) voi päätellä, että paljon on ilmaa lupauksissa.

        Tojon hevoset ovat aina olleet rampoja. Hengetön vaparivinkuja jonka tehoalue on hyvin kapea ja korkeilla kierroksilla. Arkiajossa todella huono ja epämukava peli. Pitää kierrättää konetta jotta edes jotain tapahtuisi.
        Herraskainen kone vääntää jo matalilla kierroksilla.


      • Anonyymi

        Oletko köyhä, kun lasket pennosia. Elämä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kevythybridin ja tojon höpöhybridin eron ymmärtämiseen tarvitse mitään suurta viisautta. Pelkkä tekniikan perusasioiden ymmärtäminen riittää. 10-vuotias lapsikin kykenee siihen jos vähän keskittyy

        Tojon höpöhybridi polttaa bensaa ladatakseen sähköä akkuihin. Sen lisäksi se lataa akkujaan KERSillä (Kinetic Energy Recovery System)

        Kevythybridi on terminä täysin typerä. Sen oikeampi nimi olisi KERS. Kevythybridi ei koskaan lataa akkuaan bensaa polttamalla vaan se hyödyntää ainoastaan KERSiä.

        Eihän ollut kovin vaikea asia ymmärtää? Ei tähän tarvitse mitään raketti-insinööriä.

        Näköjään on vaikea ymmärtää joillekin, miksi itselataava voi olla taloudellinen. Väärin meni. Unohdit tärkeimmän. Perusasian.

        Ensin on taloudellinen ja oikein mitoitettu moottori, johon liittyy älykäs voimalinja. Sitten moottoria käytetään - jos käytetään - vain taloudellisella kierrosalueella. Ylimäärä tällä alueella tuotetusta energiasta, jota ei tarvita auton liikuttamiseen, ladataan suurjänniteakkuun ja käytetään moottorin polttomoottorin apuna tai sen asemesta.

        Sinun jutustasi saa kuvan, että moottori käy koko ajan vain akun lataamiseklsi. Tuhlaavaa. Ei, kun käy, toimii aina taloudellisella alueella, Samalla varataan akkua. Unodit myös sen, että polttomoottori on välillä kokonaan seis. Myös ajossa. Tietysti jarrutusenergia varataan suurjänniteakkuun.

        Et kykene ymmärtämään, mikä ero on moottorilla ja Toyotan moottorilla ja voimayksiköllä. Siitä syytä et ymmärrä, miksi Toyotan plug-in hybridi kuluttaa vähän myös sadan kilometrin ajon jälkeen. On lähes yhtä taloudellinen kuin itselaatava. Tekniikka on samaa. Samanlaisissa autoissa ilmanvastuskinon suunnilleen sama.

        Suurempi, painavampi akku ei merkittävästi lisää kulutusta, koska suurempi massa tarkoittaa enemmän taltenladattua energiaa hidastuksessa. Tämä hidastuksessa ladattu energia käytetään kiihdytyksessa polttomoottorin apuna. Vaikka auto painaa enemmän, kulutus kasvaa vain vähän. Tässä plug-in -mallissakin kaiken a ja o on taloudellinen moottori. Ja oikein mitoitettu akku. Kaikki plug-in hybridit kuluttavat mitättömän vähän tai ei lainkaan ensimmäisen 40 km matkalla. Mutta sen jälkeen erottuvat jyvät akanoista. Mitä pidempi matka, sitä suurempi ero kulutuksessa.

        Tämä sama teknologia kuin uusimmassa plug-in mallissa, lukuunottamatta suurempaa akkua, tehokkaampaa sähkömoottoria ja latauslaitteistoa ulkoisesta verkosta, on jo Toyotan itselataavassa mallissa. Mitenkähän tuo joidenkin asiaa ymmärtämättömien mielestä vanhanaikainen teknikka johtaa siihen, että Toyotan plug-in hybridissä myös pitkän matkan kulutus on alhainen ja pesee monet muut samankokoiset plug-in hybridit kulutuksessa vieläpä ylivoimaisesti.

        Ettei vain epäilijöiden asenne olisi vanhanaikainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näköjään on vaikea ymmärtää joillekin, miksi itselataava voi olla taloudellinen. Väärin meni. Unohdit tärkeimmän. Perusasian.

        Ensin on taloudellinen ja oikein mitoitettu moottori, johon liittyy älykäs voimalinja. Sitten moottoria käytetään - jos käytetään - vain taloudellisella kierrosalueella. Ylimäärä tällä alueella tuotetusta energiasta, jota ei tarvita auton liikuttamiseen, ladataan suurjänniteakkuun ja käytetään moottorin polttomoottorin apuna tai sen asemesta.

        Sinun jutustasi saa kuvan, että moottori käy koko ajan vain akun lataamiseklsi. Tuhlaavaa. Ei, kun käy, toimii aina taloudellisella alueella, Samalla varataan akkua. Unodit myös sen, että polttomoottori on välillä kokonaan seis. Myös ajossa. Tietysti jarrutusenergia varataan suurjänniteakkuun.

        Et kykene ymmärtämään, mikä ero on moottorilla ja Toyotan moottorilla ja voimayksiköllä. Siitä syytä et ymmärrä, miksi Toyotan plug-in hybridi kuluttaa vähän myös sadan kilometrin ajon jälkeen. On lähes yhtä taloudellinen kuin itselaatava. Tekniikka on samaa. Samanlaisissa autoissa ilmanvastuskinon suunnilleen sama.

        Suurempi, painavampi akku ei merkittävästi lisää kulutusta, koska suurempi massa tarkoittaa enemmän taltenladattua energiaa hidastuksessa. Tämä hidastuksessa ladattu energia käytetään kiihdytyksessa polttomoottorin apuna. Vaikka auto painaa enemmän, kulutus kasvaa vain vähän. Tässä plug-in -mallissakin kaiken a ja o on taloudellinen moottori. Ja oikein mitoitettu akku. Kaikki plug-in hybridit kuluttavat mitättömän vähän tai ei lainkaan ensimmäisen 40 km matkalla. Mutta sen jälkeen erottuvat jyvät akanoista. Mitä pidempi matka, sitä suurempi ero kulutuksessa.

        Tämä sama teknologia kuin uusimmassa plug-in mallissa, lukuunottamatta suurempaa akkua, tehokkaampaa sähkömoottoria ja latauslaitteistoa ulkoisesta verkosta, on jo Toyotan itselataavassa mallissa. Mitenkähän tuo joidenkin asiaa ymmärtämättömien mielestä vanhanaikainen teknikka johtaa siihen, että Toyotan plug-in hybridissä myös pitkän matkan kulutus on alhainen ja pesee monet muut samankokoiset plug-in hybridit kulutuksessa vieläpä ylivoimaisesti.

        Ettei vain epäilijöiden asenne olisi vanhanaikainen.

        "Ettei vain epäilijöiden asenne olisi vanhanaikainen."

        Ei mulla ole vaikeuksia ymmärtää tojon hybridien konseptia. Ne toimivat niinkuin kerroit.
        Muutit puheenaihetta hyvin läpinäkyvästi ja tarkoitushakuisesti ladattaviin hybrideihin. Kun se pääjutttu on että tojolla ladattavat hybridejä on tasan yksi vajaakokoinen ja ylihintainen kajakki.
        Kun muut fiksummat valmistajat tekevät pelkästään ladattavia hybridejä ja sähköautoja niin tojo on juuttunut 90-luvun latauskelvottomiin hybrideihin. Tämä on se kupletin juoni.

        Periaatteessa tuo tojon hybridikonsepti on hyvä, mutta kun se ottaa kaiken energiansa kalliista bensasta niin se pysty mitenkään pärjäämään niille ratkaisuille jossa kaikki tai osa tarvittavasta energiasta otetaan sähköverkosta monta kertaa halvemmalla. Tai kaasusta joka sekin on kertaluokkaa halvempi energianlähde kuin bensa.

        Tojo kyllä osaa hyvin tiristää bensasta irti kilometrejä, mutta se ei riitä vuonna 2020. Tarjolla on paljon halvempia ja ympäristöystävällisempiä käyttövoimia kuin 100% bensalla kulkevat höpöhybridit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ettei vain epäilijöiden asenne olisi vanhanaikainen."

        Ei mulla ole vaikeuksia ymmärtää tojon hybridien konseptia. Ne toimivat niinkuin kerroit.
        Muutit puheenaihetta hyvin läpinäkyvästi ja tarkoitushakuisesti ladattaviin hybrideihin. Kun se pääjutttu on että tojolla ladattavat hybridejä on tasan yksi vajaakokoinen ja ylihintainen kajakki.
        Kun muut fiksummat valmistajat tekevät pelkästään ladattavia hybridejä ja sähköautoja niin tojo on juuttunut 90-luvun latauskelvottomiin hybrideihin. Tämä on se kupletin juoni.

        Periaatteessa tuo tojon hybridikonsepti on hyvä, mutta kun se ottaa kaiken energiansa kalliista bensasta niin se pysty mitenkään pärjäämään niille ratkaisuille jossa kaikki tai osa tarvittavasta energiasta otetaan sähköverkosta monta kertaa halvemmalla. Tai kaasusta joka sekin on kertaluokkaa halvempi energianlähde kuin bensa.

        Tojo kyllä osaa hyvin tiristää bensasta irti kilometrejä, mutta se ei riitä vuonna 2020. Tarjolla on paljon halvempia ja ympäristöystävällisempiä käyttövoimia kuin 100% bensalla kulkevat höpöhybridit.

        Aika kaiken muuttaa voi. Kerroit asioista, kun ne olisi lopullisesti ja aina näin.

        Ensi vuonna on asiat kenties toisin. Itselataavien tilalle mahdollisesti tarjotaan jotakin muuta. Jos kysyntää ei ole.

        Samoin käy plug-in hypetyksen. Jotain parempa ilmaantuu ja ne jää vaihtoautohallien koristeeksi.

        Sen sijaan, että huolehdit muiden valinnoista, tee oma valintasi viisaasti. Muut tekevät, mitä tahtovat. Eikä se ole sinulta pois. Joten rentoudu ja nauti elämästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika kaiken muuttaa voi. Kerroit asioista, kun ne olisi lopullisesti ja aina näin.

        Ensi vuonna on asiat kenties toisin. Itselataavien tilalle mahdollisesti tarjotaan jotakin muuta. Jos kysyntää ei ole.

        Samoin käy plug-in hypetyksen. Jotain parempa ilmaantuu ja ne jää vaihtoautohallien koristeeksi.

        Sen sijaan, että huolehdit muiden valinnoista, tee oma valintasi viisaasti. Muut tekevät, mitä tahtovat. Eikä se ole sinulta pois. Joten rentoudu ja nauti elämästä.

        "Muut tekevät, mitä tahtovat. Eikä se ole sinulta pois. Joten rentoudu ja nauti elämästä."

        Olen aina nauttinut. Kommenttini täällä ovat olleet pääasiassa tekniikan tai fysiikan kannalta virheellisten väittämien korjaamista ja vastaamista kysymyksiin näiltä aloilta. Kun kysyttiin mikä ero on tojon hybridin ja kevyt-hybridin välillä niin kerroin mikä se ero on. En missään kohtaa lopettanut elämästä nauttimista. Minusta on kiva jakaa tietoa teknisistä asioista.
        Se vaan on sääli että joillekin vahvat tojolasit päässä asioita katsovat eivät halua kuulla näitä kylmiä fysiikan peruslakeja vaan haluavat pitää kiinni tojon mainososaston sokerikuorrutetuista tarinoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko köyhä, kun lasket pennosia. Elämä on.

        Köyhyys ei ole pahasta, mutta armoton tyhmyys on.

        Raha miehet harvoin toyotalla ajelle, poikeuksia lukematta ja ne kenellä onsitä ei laukoisi moisia..


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Toyotan hybridi on tosiaan ylivoimainen kilpailijoihinsa nähden, ei tule kyllä yhtään toista automerkkiä mieleen joka tarjoaisi samantasoisen liikkumisvälineen. Kaasuauto ei ole vaihtoehto harvan kaasuverkoston takia, ja sehän muutenkin ajetaan alas. Pikkuturbot ja polttoöljypolttimet ovat fossiilisia sanamukaisesti.
      Plugareissa loppuu vaan range ja sitten mennään hitaasti ja kalliisti.
      Akkupatteriautot ovat sanan todellisuuden merkityksessä vain ja ainoastaan kaupunkiautoja.

      • Anonyymi

        "Akkupatteriautot ovat sanan todellisuuden merkityksessä vain ja ainoastaan kaupunkiautoja."

        Sähköautojen range reippaassa pakkasessakin on yli 300km. Mihin perustat väitteen että se ei riitä kaupunkiajon lisäksi muuhun?
        Tämäkin väite kertoo vain siitä miten epätoivoisesti pitää valehdella jotta näkisi jotain järkeä tojon höpöhybrideissä.
        Itsensäkusettamista korkeimmalla tasolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Akkupatteriautot ovat sanan todellisuuden merkityksessä vain ja ainoastaan kaupunkiautoja."

        Sähköautojen range reippaassa pakkasessakin on yli 300km. Mihin perustat väitteen että se ei riitä kaupunkiajon lisäksi muuhun?
        Tämäkin väite kertoo vain siitä miten epätoivoisesti pitää valehdella jotta näkisi jotain järkeä tojon höpöhybrideissä.
        Itsensäkusettamista korkeimmalla tasolla.

        No niin, vaihtoehtoja kiitos?


      • Anonyymi

        400 km/h hitaasti?


      • Anonyymi

        Lähes jokaiselta merkiltä löytyy parempi vaihtoehto Toyotalle.


    • Anonyymi

      " Kaasuauto ei ole vaihtoehto harvan kaasuverkoston takia, ja sehän muutenkin ajetaan alas."

      Täysin tuulesta temmattu ja valheellinen väite. Miksi kaasuverkko ajettaisiin alas kun kaasuautojen määrä on vahvassa kasvussa eikä tälle kasvulle ole mitään estettä myöskään jatkossa.
      Valtio tukee sekä biokaasun tuotantoa että bensa-autojen konvertioita kaasukäyttöiseksi. Kasvu jatkuu vahvana myös tulevina vuosina.

      • Anonyymi

        Niin no, vaihtoehtoja sitten kiitos?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin no, vaihtoehtoja sitten kiitos?

        Vaihtoehtoja mille?


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sorry mutta kaasuautoja valmistaa vain VW-konserni. Joka sekin on lopettanut kasuautojen tuotekehityksen.

        https://autotoday.fi/kaasuautoilun-tulevaisuus-hyvin-epavarma-vw-konserni-lopettaa-kaasuautojen-kehittamisen/

        Tämä tarkoitta vääjäämättömästi sitä, että kaasuauto jää vanhanaikaiseksi ja lopulta katoaa markkinoilta. Mihin kasunjakeluasemia tarvitaan siinä tilanteessa?

        "Sorry mutta kaasuautoja valmistaa vain VW-konserni. Joka sekin on lopettanut kasuautojen tuotekehityksen
        Tämä tarkoitta vääjäämättömästi sitä, että kaasuauto jää vanhanaikaiseksi ja lopulta katoaa markkinoilta. Mihin kasunjakeluasemia tarvitaan siinä tilanteessa?."

        Lähes kaikista uusista VW/Skoda/Seat-malleista on kasuversio. Se tarkoittaa että uusia kaasuautoja on tarjolla noin 10 vuotta. Näiden VW-konsernin autojen lisäksi myös muunmerkkisiä autoja konvertoidaan kaasuköyttöiseksi.
        Kaasuautojen määrä on ollut vahvassa nousussa jo monta vuotta ja tämä nousu jatkuu myös tulevina vuosina. Ei ole mitään syytä miksi näin ei kävisi. Halvat kilometrit ja koeteltu, toimiva tekniikka. Kaasuauton myötätuuli jatkuu pitkälle.


    • Anonyymi

      Kulutus motarilla yli 6 litraa, maantielläkin 5 litraa ja tankki vain 43 litraa, niin aina et voi ajella huoltoasemien ohi naureskellen.

    • Anonyymi

      Tässä taas nähtiin että Toyota on paras vaihtoehto. Itselataava Haiprid.
      Ei ole kilpailijoilla mitään tarjota samassa hintaluokassa.

      • Anonyymi

        Ei pärjännyt hybridi Corolla TSI Octavialle TM:n vertailussa. Tojo on pienempi, hitaampi, kalliimpi ja meluisampi. Nämä kaikki mitattua faktaa. Octavian voitto oli ansaittu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pärjännyt hybridi Corolla TSI Octavialle TM:n vertailussa. Tojo on pienempi, hitaampi, kalliimpi ja meluisampi. Nämä kaikki mitattua faktaa. Octavian voitto oli ansaittu.

        Unohdit mainita Ocun mallin olleen jo menneen talven lumia. Eli historiallinen Skodakin pärjää uunituoteelle Toyotalle.


    • Anonyymi

      Toyota Corollan vakuuttavaa ylivoimaa, mm. talvitestin voittaja ja moottorilehden parivertailun voittaja.
      Katsastustilastojen vähävikaisin automerkki.

      • Anonyymi

        Ei kuitenkaan pärjännyt Octavialle vaikka Octavia oli vanhaa mallia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kuitenkaan pärjännyt Octavialle vaikka Octavia oli vanhaa mallia.

        Toyota voitti kirkkaasti itäautojen kuninkaan, skoodan joka osa-alueella.
        Toyota Corolla, paras tämän hetken perheautoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota voitti kirkkaasti itäautojen kuninkaan, skoodan joka osa-alueella.
        Toyota Corolla, paras tämän hetken perheautoista.

        Ei mene valehtelu läpi. Corolla oli mitatusti hitaampi, pienempi, kalliimpi sekä ostaa että huoltaa ja meluisampi. Siinä muutama asia jossa Octavia oli kiistatta etevämpi.
        Sitä ei voi valehtelemalla muuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mene valehtelu läpi. Corolla oli mitatusti hitaampi, pienempi, kalliimpi sekä ostaa että huoltaa ja meluisampi. Siinä muutama asia jossa Octavia oli kiistatta etevämpi.
        Sitä ei voi valehtelemalla muuttaa.

        Huulilasin vertailussa oli hiljattain kaasu-Octavia ja Corolla. Corolla näytti perävaloja selvällä erolla Octavialle, lisäksi kehuttiin loistavasti toimivaa voimalinjaa ja toimivaa hybriditekniikkaa. Omilla painotuksilla valinta olisi ollut Corolla, jos olisi tarvetta uudelle autolle.


    • Anonyymi

      Uusi Octavia on ihan eri luokan auto kuin jokin Corollan melutoosa.

      • Anonyymi

        Miilä lailla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miilä lailla?

        Dsg nykii, öljyä menee ja vettä ovissa jo kolmannessa polvessa.


    • Anonyymi

      Bensa on nyt halpaa, vähän yli 1,3 euroa litra. Ei kannata nysväävien Tojojen perässä vanheta, hanaa ja ohi.

      • Anonyymi

        Meneekö Derbisi noin kovaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meneekö Derbisi noin kovaa?

        kansanautohuijaamossa ja huijatuilla alkaa olemaan paniikki päällä kun kuun loppu lähestyy ja trafi ilmoittaa kaikelle kansalle kansanauton mahalaskun ja ykkösmerkin ties jo kuinka monennen kerran. Taskulaskin käteen ja aletaan laskemaan vilppivaakenit ja kaikki sen neuvostojohdannaiset sukulaisharmitkin yhteen ja julistetaan niska punaisena suuri kansallissosialismin "rakas johtajavalmistaja"!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kansanautohuijaamossa ja huijatuilla alkaa olemaan paniikki päällä kun kuun loppu lähestyy ja trafi ilmoittaa kaikelle kansalle kansanauton mahalaskun ja ykkösmerkin ties jo kuinka monennen kerran. Taskulaskin käteen ja aletaan laskemaan vilppivaakenit ja kaikki sen neuvostojohdannaiset sukulaisharmitkin yhteen ja julistetaan niska punaisena suuri kansallissosialismin "rakas johtajavalmistaja"!

        Montako nappia olet jo ottanut liikaa tälle päivälle?


      • Anonyymi

        Tero on päässyt korvaushoitoon, Tojon omistaminen ohittaa muut jonossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tero on päässyt korvaushoitoon, Tojon omistaminen ohittaa muut jonossa.

        Ensi viikolla trafi vasta kertoo totuuden, Kylmää kyytiäkö tulossa? No siihen on jo totuttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensi viikolla trafi vasta kertoo totuuden, Kylmää kyytiäkö tulossa? No siihen on jo totuttu.

        Mennään niinkuin aina on menty. Toyotaa on rekisteröity noin puolet siitä mitä VW:n tekemiä autoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kansanautohuijaamossa ja huijatuilla alkaa olemaan paniikki päällä kun kuun loppu lähestyy ja trafi ilmoittaa kaikelle kansalle kansanauton mahalaskun ja ykkösmerkin ties jo kuinka monennen kerran. Taskulaskin käteen ja aletaan laskemaan vilppivaakenit ja kaikki sen neuvostojohdannaiset sukulaisharmitkin yhteen ja julistetaan niska punaisena suuri kansallissosialismin "rakas johtajavalmistaja"!

        Miksi Toyota ei käy kaupaksi KeskiEuroopassa. Siellä Skoda menestynyt huomattavasti paremmin kuin Toyota. Ei se kelpaa hurreillekaan. Vain Suomessa ja Kreikassa Toyota on suosittu. Hämmästyttävää kyllä se ei kelpaa Turkissakaan, vaikka siellä se on kotimainen auto.


    • Anonyymi

      aika moni jättää tojon kauppaan kun ei edullista nelivetoa saatavilla

      talvikelissä ei haluta hinkuti hinkuti jos tottunut nelivetoon

    • Anonyymi

      Itselatautuvuutensa ansiosta Toyotalla voi ajella pitkät pätkät sähköisesti, tämän huomaa erityisesti kaupungissa. Monet pienhiukkasdiesel-kulkuneuvot käydä raksuttavat perin äänekkäästi hiljaisen sähköisen hybridin valuessa rinnalle. On oikeastaan ympäristörikos sallia dieselautoille ajon kaupungeissa. Toyotan aiheuttaman vähäisen äänen yli kuuluvat myös luonnonäänet, linnunlaulut ja skodistien kiroilut.
      Parasta ympäristönhoitoa on ajaa hybridillä kaupungissa.

      • Anonyymi

        Silti kun sillä kaupungissa piipahtaisi niin polttomoottori laulaisi. Kun pluggarilla kaupungilla piipahtaa niin pääsee pelkästään sähköllä ilman polttomoottoria.
        Eli kumpi loppupeleissä parempi?


      • Anonyymi

        "Itselatautuvuutensa ansiosta Toyotalla voi ajella pitkät pätkät sähköisesti,"

        Toullainen latauskelvoton hybridin irvikuva ei kulje metriäkään sähköllä. Se että lataa akkujaan polttiksella ja sitten sammuttaa moottorin ei tarkoita sitä että auto kulkisi sähköllä.
        Sähköllä voi ajaa vain jos autoon pystyy lataamaan sähköä.
        Kaikki muu on itsensä kusetusta. Pl. tojon markkinointiosasto joka kusettaa tyhmiä. Suomen pitäisi kieltää Tojon mainokset Norjan tapaan tyhmien hyväksikäyttönä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Itselatautuvuutensa ansiosta Toyotalla voi ajella pitkät pätkät sähköisesti,"

        Toullainen latauskelvoton hybridin irvikuva ei kulje metriäkään sähköllä. Se että lataa akkujaan polttiksella ja sitten sammuttaa moottorin ei tarkoita sitä että auto kulkisi sähköllä.
        Sähköllä voi ajaa vain jos autoon pystyy lataamaan sähköä.
        Kaikki muu on itsensä kusetusta. Pl. tojon markkinointiosasto joka kusettaa tyhmiä. Suomen pitäisi kieltää Tojon mainokset Norjan tapaan tyhmien hyväksikäyttönä.

        Sinulle on jäänyt fiksaatio päälle Norjasta. Norjassa Toyota lataa myös itsensä ilman piuhaviidakkoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle on jäänyt fiksaatio päälle Norjasta. Norjassa Toyota lataa myös itsensä ilman piuhaviidakkoa.

        Itselataava vaivattomin ja paras.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselataava vaivattomin ja paras.

        Papukaija toistaa tojon mainoksia ilman mitään perusteluja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Papukaija toistaa tojon mainoksia ilman mitään perusteluja.

        Suomen ostava kansa tietää itselataavan edut, siksi Toyota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Papukaija toistaa tojon mainoksia ilman mitään perusteluja.

        Suomen ostava kansa tietää itselataavan edut, siksi Toyota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen ostava kansa tietää itselataavan edut, siksi Toyota.

        Jos suomalainen olisi viisas ja ymmärtäisi jotain autoista ja tekniikasta, niin aika hiljaista olisi Toyotan kauppa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos suomalainen olisi viisas ja ymmärtäisi jotain autoista ja tekniikasta, niin aika hiljaista olisi Toyotan kauppa.

        Ja kyllähän Suomen kansa on aina ymmärtänyt. Tonon valmistamia autoja on tämä vuosituhat ostettu vain puolet siitä mitä VW:n valmistamia autoja.
        Katsokaapa Trafin tilastoista.
        Ja nyt puhutaan isojen poikien kisasta eli valmistajista. Ei hippohiihtomitaleista merkki- ja mallitilastoissa.


    • Anonyymi

      Kyllä Suomen kansa on näyttänyt mikä on ikisuosikki joka ajetaan kaupasta kotiin. Toyota on kuitenkin vain pikkutaapertaja ostotilastoissa vaikka onkin suurin täällä trollipalstalla. Ainakin spämmien määrässä.

      Vuosi 2019
      VW (VW, Skoda, Audi, Seat) 29.347
      Toyota (Toyota Lexus) 15.571

      2020
      VW (VW, Skoda, Audi, Seat) 7.183
      Toyota (Toyota Lexus) 4.386

    • Anonyymi

      Maailman suurimman autovalmistajan Toyotan myynti teki jälleen ennätyksiä alkuvuodesta. Eniten myyty auto Suomessa.

    • Anonyymi

      häh,miks norskit kielsi ikiliikkujatojojen mainostuksen????

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5510
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3527
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1652
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      205
      1624
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      77
      1087
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1078
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      808
    Aihe