Mikä ihmeen renkaanvaihto

Anonyymi

Meteorologi Seija Paasonen kertoi 15 minuuttia sitten, ettei renkaita kannata vielä vaihtaa. Kysynkin, että mitä saa..nan renkaanvaihtamista. Kun "alla" on kitkarenkaat kesät-talvet, niin niitä ei tarvitse vaihtaa kuin rengasliikkeessä ajokilometrien mukaan - 4-6:n vuoden välein. On tämä Suomen kansa hullu. Vaihtaa nyt renkaita "huvikseen" kaksi kertaa vuodessa, ja kaiken lisäksi aina väärään aikaan. Siinä kirosanat lentävät, välilevyt pullistuvat, ja vaimo saa aina "osansa". Hah hah haaa!!!...

70

717

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minulla ei ole missään kitkaa johtunee siitä, että kaikki menee hyvin.
      Kitkaa tarvitsee vain sellaiset joita pitää jarruttaa, kun tulevat ja menevät miten sattuu.
      Minulla on toisessa autossa kesärenkaat ja hyvin makaa talviunta.

    • Anonyymi

      Tarkoitti autoilijoita jotka ajavat runsaasti ja erilaissa keliolosuhteissa sekä huolehtivat omasta ja muiden liikenteessä olevien turvallisuudesta. Sinun eläkeläisen muutaman sadan kilometrin vuosittaisen ajomäärän ajaa vaikka neliskanttisilla puupyörillä ja narsistina sinä välität vain itsestäsi.

      • Anonyymi

        Joo tuo kitkarengas pyörii täällä vuodesta toiseen, luulisi että renkaat ovat jo niin kuluneet, että pitäisi vaihtaa.
        Tietysti omaa kitkaa pidetään yllä kun ei osata uudistua edes korona aikana.
        Jospa pippelin hieronta yhdessä mintun kanssa auttaisi.


    • Anonyymi

      Hyvin tyhjentävästi kirjoitettu vastaus narsistille.

    • Anonyymi

      Seija asuu Hämeessä, missä on vielä talvi.

      • Anonyymi

        Tietysti talvi on koko maassa, on ollut ja tulee olemaan. Onhan vasta maaliskuu puolivälissä, eli talven keski-selkä. Nyt vasta ne talvisäät alkavat: Mm hiihto- ja pilkkikelit... Vielä sataa lunta ja jääkerros jopa merellä paksuuntuu yöpakkasten ansiosta...
        Joku puhui jo kuukausi sitten VesiVeijarissa, että kevät alkoi. Sanoin että sot sot poikaseni. Talvi on vasta alkamassa. Huhtikuussa sataa lunta, ja syntymäpäivänäni vappuaattona 30.4. istun vielä pilkkimässä...
        Joten en voi käsittää, että joku murskaa vielä asfalttia nastarenkailla puoli vuotta...
        Taas pitää yksi Halkokarin pääväylä - Vanhaveistämöntie päällystää, vaikka se tehtiin viimeksi 3 vuotta sitten. Nyt tie on taas kuin kynnetty perunapelto. Ja kaikki vain nastarenkaitten syytä, etenkin kun "ämmät" ajavat sitä saa..nan samaa uraa kesät-talvet. Mihin saa..naan niiden katse on suunnattu. Varmaan "Amerikkaan, tai akkojen Paratiisiin", hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi

        Seija joutuu esittelemään lupalappuja tullessaan duuniin ja mennessään takaisin himaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti talvi on koko maassa, on ollut ja tulee olemaan. Onhan vasta maaliskuu puolivälissä, eli talven keski-selkä. Nyt vasta ne talvisäät alkavat: Mm hiihto- ja pilkkikelit... Vielä sataa lunta ja jääkerros jopa merellä paksuuntuu yöpakkasten ansiosta...
        Joku puhui jo kuukausi sitten VesiVeijarissa, että kevät alkoi. Sanoin että sot sot poikaseni. Talvi on vasta alkamassa. Huhtikuussa sataa lunta, ja syntymäpäivänäni vappuaattona 30.4. istun vielä pilkkimässä...
        Joten en voi käsittää, että joku murskaa vielä asfalttia nastarenkailla puoli vuotta...
        Taas pitää yksi Halkokarin pääväylä - Vanhaveistämöntie päällystää, vaikka se tehtiin viimeksi 3 vuotta sitten. Nyt tie on taas kuin kynnetty perunapelto. Ja kaikki vain nastarenkaitten syytä, etenkin kun "ämmät" ajavat sitä saa..nan samaa uraa kesät-talvet. Mihin saa..naan niiden katse on suunnattu. Varmaan "Amerikkaan, tai akkojen Paratiisiin", hah hah haaa!!!...

        Ressun ennustus meni taas täysin oikein.


    • Anonyymi

      Turvallisuus ennenkaikkea. Nastarenkaat säästävät tuhansia ihmishenkiä vuosittain maassamme. Siinä ei paljon maksa muutamien teiden päällystäminen muutaman vuoden välein.

      • Anonyymi

        Hah. Lähes kaikissa ns talviaikaan tapahtuneissa kuolonkolareissa on autoissa (ainakin toisessa osapuolessa) ollut nastarenkaat. Ihmeellistä on, että renkaat olivat loppuun kuluneet; nastoja oli jäljellä vain muutama, ja nekin olivat loppuun kuluneet, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hah. Lähes kaikissa ns talviaikaan tapahtuneissa kuolonkolareissa on autoissa (ainakin toisessa osapuolessa) ollut nastarenkaat. Ihmeellistä on, että renkaat olivat loppuun kuluneet; nastoja oli jäljellä vain muutama, ja nekin olivat loppuun kuluneet, hah hah haaa!!!...

        Ole sinä perseaukinen perholainen hiljaa täällä, kun kääkkänällä ei ole varaa ostaa kunnon renkaita autoonsa, vaan ajelee täällä sakkorenkailla vuodesta toiseen.


    • Anonyymi

      Ilman nastarenkaita kuolleita olisi tuhansia.

      • Anonyymi

        Jos ja kun nastarenkaat kielletään Suomessa, niin ihmiset oppivat ajamaan - etenkin talviolosuhteissa, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ja kun nastarenkaat kielletään Suomessa, niin ihmiset oppivat ajamaan - etenkin talviolosuhteissa, hah hah haaa!!!...

        Ressu on taas oikeassa. Ihmiset luottavat liikaa nastoihin, jotka ovat erittäin vaaralliset sulilla ja kuivilla teillä ja kaduilla. Siksi peräänajoja ja törmäyksiä sattuu joka päivä Kokkolassa ja valtava määrä Suomen kaduilla...
        Kesällä kuolonkolarit johtuvat pääosin huomattavasta ylinopeudesta, loppuunkuluneista kesärenkaista, vesiliirrosta ja liiallisesta turvallisuudentunteesta. "Enhän minä, vaan ne muut"...


    • Anonyymi

      Meinasi kaiketi burkan renkaita.

      • Anonyymi

        Ressulla on taas asiaa. On siinä viisas mies.


    • Anonyymi

      Kukaan järkevä ei aja kesällä kitkarenkailla. Kitkarenkaalla on huono pitokyky kesäisillä märillä teillä ja kitkarenkaiden kumin laatu on sellainen, että kuivalla kelillä ne kuluu paljon nopeammin kuin oikeat kesärenkaat. Säästöä väärässä paikassa niin turvallisuuden kuin rahankin suhteen.

      • Anonyymi

        Ei pidä paikkaansa. Olen ajanut kitkoilla kesät ja talvet, eikä mitään ongelmia ole ilmennyt. Ja mikä sinä olet inttämään vastaan, kun et ole sitä koskaan edes kokeillut - ajamista kesäisin kitkoilla, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Olen ajanut kitkoilla kesät ja talvet, eikä mitään ongelmia ole ilmennyt. Ja mikä sinä olet inttämään vastaan, kun et ole sitä koskaan edes kokeillut - ajamista kesäisin kitkoilla, hah hah haaa!!!...

        Kitkat ovat mieluisat ja pehmeät kesäkäytössä eli huomattavasti epämukavammat kuin kesäkeleille valmistetut renkaat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kitkat ovat mieluisat ja pehmeät kesäkäytössä eli huomattavasti epämukavammat kuin kesäkeleille valmistetut renkaat.

        Tarkoitin huomattavasti mukavammat.


    • Anonyymi

      Reijo ajaa kaksi tuhatta kilometriä vuodessa niin se voi käyttää mitä renkaita hyvänsä ja narsistina kirjoitella tänne omia kommentejaan ärsyttääkseen muita.

      • Anonyymi

        Tosirealisti oli taas oikeassa. Yllä hän kertoo, että talvi on vasta puolivälissä ja sataa vielä lunta ja parhaat hiihtokelit ja pilkki-ilmat ovat vasta alkamassa. Katsokaa ulos ja parin viikon sääennustetta, niin yöpakkasia riittää. Alan uskoa siihen, että ressu istuu pilkillä vielä vappuaattona kuten hän kertoo. Lenkkeilimme eilen merenrannoilla ja kaikkialla oli autoja parkissa, ihmiset kävelyllä ja jäällä oli kymmeniä pilkkijöitä ja luistelijoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosirealisti oli taas oikeassa. Yllä hän kertoo, että talvi on vasta puolivälissä ja sataa vielä lunta ja parhaat hiihtokelit ja pilkki-ilmat ovat vasta alkamassa. Katsokaa ulos ja parin viikon sääennustetta, niin yöpakkasia riittää. Alan uskoa siihen, että ressu istuu pilkillä vielä vappuaattona kuten hän kertoo. Lenkkeilimme eilen merenrannoilla ja kaikkialla oli autoja parkissa, ihmiset kävelyllä ja jäällä oli kymmeniä pilkkijöitä ja luistelijoita.

        Näin se vain on. Ressu oli ja on oikeassa. Eilen miehet istuivat pilkkimässä uimarannalla ja lunta ja yöpakkasia on luvassa.


    • Vuonna -99 ostin uuden auton , syksy kun oli alle laitettiin kitkarenkaat, talvi meni erittäin äänettömillä renkailla hienosti, tiesin että auto jonka ostin oli erittäin hiljainen, mietinkin sitä , kuinka pieneksi rengasäänet muuttuvat kesärenkaisiin siirryttäessä. Kevät tuli , lumi suli ,alle tuli pirelli ps 9000. Oli melkoinen yllätys kun renkasäänet lisääntyvät, ei paljon, mutta ei vähentynetkään. Ne oli viimeiset kesärenkaat,jotka olen ostanut, ja mainittakoon että ajan vuosittain paljon,otan huomioon myös toiset liikkujat, ainakin omasta mielestäni, enkä myöskään ole narsisti, ainakaan omasta mielestäni.

    • Anonyymi

      Lähes aina narsisti ei tunnista itseään ja kieltää kaikki tunnusmerkit. Itsekkin käytin kitkoja ajaessani muutaman sata kilometriä kuukaudessa mutta siirryin nastarenkaisiin parin peltikolarin jälkeen. Nykyisin ajan kolmetuhatta kilometriä kuukaudessa erilaisia teitä työnpuolelesta ja ilman nastarenkaita en enään lähtisi aamuisin talvella mihinkään.

      • Anonyymi

        Mikä hell..tin talvi. Suomessa ei ole ollut talvea kymmeniin vuosiin, paitsi Rovaniemen pohjoispuolella, ja siellä vasta kitkarenkaat ovat mitä parhaimmat - kesät, ja talvet...
        Kokkolan "korkeudella viimeinen talvi" oli vuonna 1966, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä hell..tin talvi. Suomessa ei ole ollut talvea kymmeniin vuosiin, paitsi Rovaniemen pohjoispuolella, ja siellä vasta kitkarenkaat ovat mitä parhaimmat - kesät, ja talvet...
        Kokkolan "korkeudella viimeinen talvi" oli vuonna 1966, hah hah haaa!!!...

        Oikein. Perheemme autoihin vaihdetaan uudet kitkarenkaat rengasliikkeessä tarvittaessa. Yleensä 4-6:n vuoden välein, ja niillä ajetaan kesät-talvet, hah hah haaa!!!...


    • Anonyymi

      Hohhoijaa... eiköhän nämä Reijon kitkat ole jo tulleet tutuiksi. Ketä kiinnostaa?

    • Anonyymi

      Kitkat on KUSIPÄÄ IDIOOTEILLE EI KUSKEILLE

      • Anonyymi

        Ei ne ole hääppöset talvirenkaat enää kun kesän kurvailee, eikä kesärenkaina ylipäätäänkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne ole hääppöset talvirenkaat enää kun kesän kurvailee, eikä kesärenkaina ylipäätäänkään.

        Ikuiset kitkarenkaat ovat kuin luotu Suomen olosuhteisiin - kesät, talvet - yöt, ja päivät, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikuiset kitkarenkaat ovat kuin luotu Suomen olosuhteisiin - kesät, talvet - yöt, ja päivät, hah hah haaa!!!...

        Nyt hölmöläiset äkkiä vaihtamaan "kesäkumit" autoon, kun on kolme päivää hieman normaalia lämpimämpää. Ja sitten perjantaina nastarenkaat takaisin, kun alkavat yöpakkaset. Ja sitten kahden viikon kuluttua taas kesärenkaat, ja siitä viikon kuluttua nastarenkaat jne jne... Kuulostaako tutulta, hah!!!
        Kun on pysyvästi kitkarenkaat alla kesät ja talvet, yöt ja päivät, niin ei ole huolta huomisesta, saati eilisestä, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt hölmöläiset äkkiä vaihtamaan "kesäkumit" autoon, kun on kolme päivää hieman normaalia lämpimämpää. Ja sitten perjantaina nastarenkaat takaisin, kun alkavat yöpakkaset. Ja sitten kahden viikon kuluttua taas kesärenkaat, ja siitä viikon kuluttua nastarenkaat jne jne... Kuulostaako tutulta, hah!!!
        Kun on pysyvästi kitkarenkaat alla kesät ja talvet, yöt ja päivät, niin ei ole huolta huomisesta, saati eilisestä, hah hah haaa!!!...

        Realistin juttuja on mukava lukea. Täyttä asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Realistin juttuja on mukava lukea. Täyttä asiaa.

        Joko renkaat on vaihdettu naapurien kesken, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joko renkaat on vaihdettu naapurien kesken, hah hah haaa!!!...

        Yöpakkaset jatkuvat, ja päivällä mennään nippa-nappa plussan puolelle. Ihania pilkki-ilmoja siis riittää, ja kitkoilla on kiva ajella, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi

        Sinähän herjaat. Väitätkö, että ammattikuljettajat ovat KUSIPÄÄIDIOOTTEJA.
        Olen varma, että taksinkuljettajat, rekkakuskit, linja-autonkuljettajat (vast) eivät tykkää kommentistasi...


    • Anonyymi

      Onhan se poikkeuksellisen tyhmää vaihtaa autoon nyt vielä kesägummeja alle,nimittäin voi sataa vielä lunta saattaapi monelle sankisa olevalle uusimaalaiselle jos ne nyt paljoa siellä edes autoillaan ajelee että kantsii vaan pitää ne nastagummit alla kiltisti ettei pelti rytäjä

      • Anonyymi

        Äläs kuule, minä vaihdoin kesärengaat autoon viime torstaina, kun ei ollut lunta missään, tiet sulat ja kuivat.
        Ei ole koko talvena oikeen lunta satanut ja monta kuukautta on olleet kesärengas kelit, joten eihän sitä arvanut, että lumi on heti maassa, kun renkaat vaihtaa.
        En minä viitti alkaa talvirankaita takas vaihtaan.
        Eikä ole nyt mitään autolla ajoakaan, kun pitäisi olla liikkumatta ja kyllä se kesäkeli sieltä tulee.
        Pyörässä on nastat, joten kyllä pääsee liikeelle.


    • Anonyymi

      Jos talvi olisi normaali eli lunta ja pakkasta,niin silloinhan käytettäisiin luonnllisesti nastarenkaita mutta näin lauhana talvena mitä nyt on ollu niin on pärjänny myös kitkakumeilla ja kyllä niilläki ajaa enempi ongelma muodostuu kun on loskakeli silloinhan ei nastakumi sen paremmin kuin kitkamkumi toimi vaan ongelma on sama kummallakin rengastyypillä.Tänäänki oli jälleen kajaanintien risteyksesä auto pärähtäny ojanpohjalle lieneekö liian suuri tilanne nopeus? mikä ihme siinä on että Suomalaisilla on nykyään ihmeen tarve ajaa joko ojanpohjalle tai kolari?

      • Anonyymi

        Tämän talven mustilla jäillä on monesti ollut nastarenkaat varsin tarpeelliset. Meidän perhe ei ainakaan tällaisilla keleillä ajele kesäkuumilla kulutetuilla kitkarenkailla.


    • Anonyymi

      Paasonen sanoi juuri, ettei renkaanvaihdolla ole kiirettä, koska ensi viikolla saattaa sataa räntää eteläsuomessa. Etelässä ei ole kelin puolesta tarvinnut talvirenkaita koko talvena.

      • Anonyymi

        Hän tarkoitti, että renkaita ei tarvitse vaihtaa kuin rengasliikkeessä tarvittaessa uusiin, kun autossa ovat kitkarenkaat kesät ja talvet, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän tarkoitti, että renkaita ei tarvitse vaihtaa kuin rengasliikkeessä tarvittaessa uusiin, kun autossa ovat kitkarenkaat kesät ja talvet, hah hah haaa!!!...

        Nastarengas on suurin syyllinen maamme tiestön surkeaan kuntoon, sekä satojen miljoonien eurojen turhiin kuluihin vuosittain. Uskokaa jo, hah hah haaa!!!...
        JK Suomessa olisi kymmenen vuoden kuluessa pelastunut kymmeniä ihmishenkiä, mikäli 10 vuotta sitten keksimäni ja esittämäni pakollinen turvavyölukko olisi otettu käyttöön. Eikä käyttöönotto olisi myöhäistä vieläkään. Vai pitääkö odottaa siihen saakka, että "äijä" (idean isä) kupsahtaa, ja kunnian keksinnöstä saisi joku valtion virkamies. Kenties itse viestintä- ja liikenneministeri. Yrittiväthän ideani varastaa kaksi naisministeriä aikanaan (Kyllönen ja Vehviläinen), hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nastarengas on suurin syyllinen maamme tiestön surkeaan kuntoon, sekä satojen miljoonien eurojen turhiin kuluihin vuosittain. Uskokaa jo, hah hah haaa!!!...
        JK Suomessa olisi kymmenen vuoden kuluessa pelastunut kymmeniä ihmishenkiä, mikäli 10 vuotta sitten keksimäni ja esittämäni pakollinen turvavyölukko olisi otettu käyttöön. Eikä käyttöönotto olisi myöhäistä vieläkään. Vai pitääkö odottaa siihen saakka, että "äijä" (idean isä) kupsahtaa, ja kunnian keksinnöstä saisi joku valtion virkamies. Kenties itse viestintä- ja liikenneministeri. Yrittiväthän ideani varastaa kaksi naisministeriä aikanaan (Kyllönen ja Vehviläinen), hah hah haaa!!!...

        Se pitää paikkansa. Ressun lehtikirjoitukset on tallessa. Tästä turvavyölukkoideasta ja tekojärvestä hän jutteli jo yli 10 vuotta sitten VesiVeijarissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se pitää paikkansa. Ressun lehtikirjoitukset on tallessa. Tästä turvavyölukkoideasta ja tekojärvestä hän jutteli jo yli 10 vuotta sitten VesiVeijarissa.

        Nöyrä kiitos. Käytätkö itse kitkarenkaita ja mitä mieltä olet turvavyölukosta?
        Auto käynnistyisi vasta, kun vyöt (vyö) olisivat lukitusasennossa. Sama periaate, kuin alkolukossa. Tosin alkolukko "haistaa"... Olen tästä aiheesta kirjoittanut myös lehtien palstoille...
        Tilastojen mukaan yli puolet kuskeista, saati "kyytiläiset" eivät käytä turvavyötä. Siksi vuosittainen kuolonkolarien määrä koko maapallolla onkin niin suuri!
        Nyt on kyseessä niin vakava puheenaihe, että se ei naurata eikä sille naureta!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nöyrä kiitos. Käytätkö itse kitkarenkaita ja mitä mieltä olet turvavyölukosta?
        Auto käynnistyisi vasta, kun vyöt (vyö) olisivat lukitusasennossa. Sama periaate, kuin alkolukossa. Tosin alkolukko "haistaa"... Olen tästä aiheesta kirjoittanut myös lehtien palstoille...
        Tilastojen mukaan yli puolet kuskeista, saati "kyytiläiset" eivät käytä turvavyötä. Siksi vuosittainen kuolonkolarien määrä koko maapallolla onkin niin suuri!
        Nyt on kyseessä niin vakava puheenaihe, että se ei naurata eikä sille naureta!!!...

        Nyt on aika jatkaa tätä keskustelua, jotta Suomalainen ymmärtäisi vihdoin käyttää kitkarenkaita kesät ja talvet. Mikäli nastarenkailla jatketaan ajamista, niin Kokkolan katuja ja teitä joudutaan korjaamaan jatkuvasti.
        Tein esityksen 32 vuotta sitten, että Halkokarin Esson risteykseen pitää saada valo-ohjaus. Vasta nyt asia toteutuu, tosin kiertoliittymänä, mutta aivan sama asia. Muistakaa tämäkin ennustukseni: Mikäli aina sulilla Kokkolan kaduilla ja teillä jatketaan ajamista nastarenkailla, niin kahden vuoden kuluttua pitää Halkokarin kiertoliittymä(kin) päällystää (paikata), ja taas kahden vuoden kuluttua, ja taas ja taas... Hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on aika jatkaa tätä keskustelua, jotta Suomalainen ymmärtäisi vihdoin käyttää kitkarenkaita kesät ja talvet. Mikäli nastarenkailla jatketaan ajamista, niin Kokkolan katuja ja teitä joudutaan korjaamaan jatkuvasti.
        Tein esityksen 32 vuotta sitten, että Halkokarin Esson risteykseen pitää saada valo-ohjaus. Vasta nyt asia toteutuu, tosin kiertoliittymänä, mutta aivan sama asia. Muistakaa tämäkin ennustukseni: Mikäli aina sulilla Kokkolan kaduilla ja teillä jatketaan ajamista nastarenkailla, niin kahden vuoden kuluttua pitää Halkokarin kiertoliittymä(kin) päällystää (paikata), ja taas kahden vuoden kuluttua, ja taas ja taas... Hah hah haaa!!!...

        Taas ressu kirjottaa asiaa. Näin se vain on. Siinä on viisain mies jonka tunnen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nastarengas on suurin syyllinen maamme tiestön surkeaan kuntoon, sekä satojen miljoonien eurojen turhiin kuluihin vuosittain. Uskokaa jo, hah hah haaa!!!...
        JK Suomessa olisi kymmenen vuoden kuluessa pelastunut kymmeniä ihmishenkiä, mikäli 10 vuotta sitten keksimäni ja esittämäni pakollinen turvavyölukko olisi otettu käyttöön. Eikä käyttöönotto olisi myöhäistä vieläkään. Vai pitääkö odottaa siihen saakka, että "äijä" (idean isä) kupsahtaa, ja kunnian keksinnöstä saisi joku valtion virkamies. Kenties itse viestintä- ja liikenneministeri. Yrittiväthän ideani varastaa kaksi naisministeriä aikanaan (Kyllönen ja Vehviläinen), hah hah haaa!!!...

        Me kaikki autoilijat maksamme vuosittain kymmenkertaisia veroja josta pitäisi riittää teiden ylläpitämiseen satoja miljoonia. Mutta kun sekin raha raahataan pörsseihin ja politikkojen taskuihin kierrätettynä korruptio Suomi nr 1


    • Anonyymi

      Niinpä, patterson24 kyllä valvoo puolesta-lesta.

      • Anonyymi

        Ota nyt tuosta selvää... Muistakaa hyvät kansalaiset. Pian alkaa rengasrumba. Laittakaa vihdoin alle kitkarenkaat, niin ette tule pettymään. Toki ajotapa pitää korjata. Mm se, että autolla ei "rynnätä" liittymään, ja pari metriä risteyksestä "vedetään liinat kiinni". Tämä tapa on huolestuttava, ja on lisääntynyt etenkin naiskuskien osalta. Toinen on perässä roikkuminen, eli takapuskurissa kiinni ajaminen...
        Sattui tänään. Ajelin rauhallisesti Vikåntietä kohti kotia, kun "vanhahko wolkkari" liimautui kiinni. vilkautin jarrua ja näytin käsimerkein pitempää välimatkaa. Mutta ei. Tätä sattui useita kertoja, joten laitoin vilkun oikealle ja lähes pysähdyin. Auto ohitti ja lähti ajamaan "tuhatta ja sataa". Seurasin perässä näköetäisyydellä, ja ajattelin, että aja sälli vaikka "Timbuktuun", niin tulen katsomaan kuka ja millainen kuski olet...
        No, matka jatkui Trullevintietä ja vastassa olisi ollut kalasatama. Pian auto kääntyi mökkitielle ja seurasin perässä. Iäkäs mies nousi autosta ilmeisesti kotipihallaan. (vieressä oli muutama muukin mökki). Totesin ikkunasta, että anteeksi vain, mutta mitäs pelleilyä tuo oli. Vastaus oli yhtä seko-sekoa, ajovaloista ym. Totesin, että haluatteko menettää ajokorttinne. Tällöin ukko huitaisi kädellä ja riensi mökkiinsä. Henkilö, osoite ja rekisteri on tiedossa, enkä aio tehdä ilmoitusta liikenteen vaarantamisesta. Uskon, että äijä oppi kerralla olematta tiehäirikkö ja "liikennepoliisi", hah hah haaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ota nyt tuosta selvää... Muistakaa hyvät kansalaiset. Pian alkaa rengasrumba. Laittakaa vihdoin alle kitkarenkaat, niin ette tule pettymään. Toki ajotapa pitää korjata. Mm se, että autolla ei "rynnätä" liittymään, ja pari metriä risteyksestä "vedetään liinat kiinni". Tämä tapa on huolestuttava, ja on lisääntynyt etenkin naiskuskien osalta. Toinen on perässä roikkuminen, eli takapuskurissa kiinni ajaminen...
        Sattui tänään. Ajelin rauhallisesti Vikåntietä kohti kotia, kun "vanhahko wolkkari" liimautui kiinni. vilkautin jarrua ja näytin käsimerkein pitempää välimatkaa. Mutta ei. Tätä sattui useita kertoja, joten laitoin vilkun oikealle ja lähes pysähdyin. Auto ohitti ja lähti ajamaan "tuhatta ja sataa". Seurasin perässä näköetäisyydellä, ja ajattelin, että aja sälli vaikka "Timbuktuun", niin tulen katsomaan kuka ja millainen kuski olet...
        No, matka jatkui Trullevintietä ja vastassa olisi ollut kalasatama. Pian auto kääntyi mökkitielle ja seurasin perässä. Iäkäs mies nousi autosta ilmeisesti kotipihallaan. (vieressä oli muutama muukin mökki). Totesin ikkunasta, että anteeksi vain, mutta mitäs pelleilyä tuo oli. Vastaus oli yhtä seko-sekoa, ajovaloista ym. Totesin, että haluatteko menettää ajokorttinne. Tällöin ukko huitaisi kädellä ja riensi mökkiinsä. Henkilö, osoite ja rekisteri on tiedossa, enkä aio tehdä ilmoitusta liikenteen vaarantamisesta. Uskon, että äijä oppi kerralla olematta tiehäirikkö ja "liikennepoliisi", hah hah haaa...

        Ajatuksesi itsessään on loistava mutta kun on vielä melkeimpä uudenkarheat nastarenkaat niin laitan ne alle ja säästän ja täytän täten lain kirjaimen eikö totta? Sillä lakihan sanoo että olisi käytettävä joko kitkagummeja tai sitten nastagummeja itse merkistähän ei nyt mainita mitään ja ei siitäkään,etteikö nämä kitka/nasta gummit saisi olla eriparia sillä itse ole ajanut eriparia olevilla gummeilla jo kauankin ilman haittaa riittää että gummien koko on sama.Tietty rengasmyyjät kitisee sillä pitäähän heidän saada myytyä ihmisille gummeja saadakseen makkaraa leipänsä päälle aamukahvillaan,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajatuksesi itsessään on loistava mutta kun on vielä melkeimpä uudenkarheat nastarenkaat niin laitan ne alle ja säästän ja täytän täten lain kirjaimen eikö totta? Sillä lakihan sanoo että olisi käytettävä joko kitkagummeja tai sitten nastagummeja itse merkistähän ei nyt mainita mitään ja ei siitäkään,etteikö nämä kitka/nasta gummit saisi olla eriparia sillä itse ole ajanut eriparia olevilla gummeilla jo kauankin ilman haittaa riittää että gummien koko on sama.Tietty rengasmyyjät kitisee sillä pitäähän heidän saada myytyä ihmisille gummeja saadakseen makkaraa leipänsä päälle aamukahvillaan,

        Kiitos kommentista, täyttä asiaa. Tuttu "kitkakaverini" vaihtoi autonsa uudehkoon käytettyyn. Vaihdossa tulivat nastarenkaat. Nyt hän miettii ajaako ne loppuun ja vaihtaa sitten kitkoihin, tai ostaako heti uudet. Kuuleman mukaan nastarenkaat ovat hyväkuntoiset, joten ne menisivät kuitenkin "uusiokäyttöön". Sanoin että kuinka vain, mutta eihän uudet kitkat maksa kuin - 400 euroa, ja voisithan myydä ne nastakumit. Ilman vanteita voisit saada niistä 150 euroa...
        Muuten, olihan rengasfirmoja ennen "nastarenkaitakin", ja hyvin ne liikkeet silloinkin pärjäsivät. Yksi merkittävä kielteinen seikka nastarenkaista on teiden nopean kulumisen lisäksi myrkyllisen katu/tiepölyn muodostuminen. Tämä on nykyisin merkittävä haitta keskustaajamissa, ja myös valtateiden reunuksilla kymmenien metrien säteellä etenkin keväisin ja kuivilla ja tuulisilla ilmoilla. Joten niitä kasvomaskeja tarvitaan muuhunkin, kuin koronan välttämiseen, hah hah haaa!!!...


    • Anonyymi

      Sie se oo eri seppä kun tommosia lurittelet. Meinaakko, että täällä pitäisi olla tiet suolalla sulatettuna tai sepelisoralla hiekotettuna? Pitääkö nämä asfalitit väkisten sorateiksi muuttaa.

      • Anonyymi

        no ainakin hyvällä alulla tuho kun kavennetut tiet ja syvään kaivelleet ojat heti viereen. siinäkin sitten hommia kun rassaa ne tiensä takasin palkkatöinä. Pilaa ja sitten taas voi korjata. Yöhommia


      • Anonyymi

        Teiden suolaus on hölmöläisten hommaa. On kuin roskien lakaisua maton alle, hah...
        Aiemmin (ennen suolausta) päätiet hiekotettiin, ei sepelöity. Hiekka on erinomainen "kitka" teille silloin harvoin kun sitä tarvitaan. Hiekkaa ei tarvitse kerätä pois keväisin, ja se on erinomainen ja vaaraton lisä tienpenkereille, ja katukaivoista se kulkeutuu helposti sateiden myötä saostuskaivoihin yms.
        Mutta. Kun alla ovat kitkarenkaat kesät ja talvet, niin ei tarvita lainkaan tiehuoltoa. Pelkästään lumiauraukset tarvittaessa, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teiden suolaus on hölmöläisten hommaa. On kuin roskien lakaisua maton alle, hah...
        Aiemmin (ennen suolausta) päätiet hiekotettiin, ei sepelöity. Hiekka on erinomainen "kitka" teille silloin harvoin kun sitä tarvitaan. Hiekkaa ei tarvitse kerätä pois keväisin, ja se on erinomainen ja vaaraton lisä tienpenkereille, ja katukaivoista se kulkeutuu helposti sateiden myötä saostuskaivoihin yms.
        Mutta. Kun alla ovat kitkarenkaat kesät ja talvet, niin ei tarvita lainkaan tiehuoltoa. Pelkästään lumiauraukset tarvittaessa, hah hah haaa!!!...

        Mitä paskaa, ei hiekkaa tielle, pölyää keuhkot piloilla, astmat lisääntyy, köyhät kuoloo joilla ei omaa helikopteria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä paskaa, ei hiekkaa tielle, pölyää keuhkot piloilla, astmat lisääntyy, köyhät kuoloo joilla ei omaa helikopteria.

        Kostea hiekka ei pölyä. Ensimmäinen kevätsade pyyhkäisee kadut ja tiet putipuhtaiksi, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kostea hiekka ei pölyä. Ensimmäinen kevätsade pyyhkäisee kadut ja tiet putipuhtaiksi, hah hah haaa!!!...

        Taas taattua ressun viisautta. Se on just noin. Ressu eduskuntaan ja liikenneministeriksi.


    • Anonyymi

      oikeen oikeen kiiltävät uudet renkaat laita. hih hih

    • Anonyymi

      meinaatteks vaihdella kiiltäväiset renkaat, heko heko

      • Anonyymi

        Kyllä vain eilen vaihdatin autooni uudet ja kiiltäväiset GoodYear kesärenkaat,nyt kyllä saa vaikkapa talvi tulla ei haittaa yhtään:) on meinaan pitoa ja kokoa! tosin on niillä hintaakin mutta eihän parasta saa halvalla:)


    • Anonyymi

      tosi kiiltävät! tässä puhistaan ja ähistään perse pystyssä suosittelen muitakin vaihtamaan kiiltävät hienot uudet renkaat

    • Anonyymi

      Nastarenkaat talvella ja kesärenkaat kesällä en vaihda renkaita vaan ajan kahdella autolla tarpeen mukaan.
      Eläkeläis kapiaisen on pakko ajaa köyhien renkailla j yhdellä autolla.
      Ajan noin 80000 km vuodessa ei kannata vaihdella renkaita vaan autoja.

      • Anonyymi

        Uskokaa jo. Nastarengas on Suomen tiesyöpä, joka aiheuttaa yhteiskunnalle (veronmaksajille) vuosittain miljardien lisälaskun täysin turhaan, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskokaa jo. Nastarengas on Suomen tiesyöpä, joka aiheuttaa yhteiskunnalle (veronmaksajille) vuosittain miljardien lisälaskun täysin turhaan, hah hah haaa!!!...

        Kitkoilla ajelee vain laiskat ja köyhät kesät talvet. Ne ei ole kesän jäljiltä kelvolliset edes talvirenkaiksi enää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskokaa jo. Nastarengas on Suomen tiesyöpä, joka aiheuttaa yhteiskunnalle (veronmaksajille) vuosittain miljardien lisälaskun täysin turhaan, hah hah haaa!!!...

        Ressu on taas oikeassa ja kaikki sen tietää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ressu on taas oikeassa ja kaikki sen tietää.

        Kiitos Börje!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos Börje!

        Nyt on aika järkevälle keskustelulle. Kitkarenkaat autoihin kesät ja talvet...


    • Anonyymi

      4-6 v välein? Niitä ajokilometrejä sulla taitaa tulla vissiin 5000/v? Tolloimmankin luulisi tajuavan, mitä renkaille tapahtuu ajan myötä, mutta ei näytä säteilevän kaikilla. Ajele sä vaan kitkoilla, mitä täällä märiset? Sama kun inisisit "mulla on toyota, muittenkin on ostettava toyota".
      Kitkarwngaskiimaset alottaa syksyisin saman ulinan, kun koiranpaskakiimaset kevään tullen paskaulinan.

    • Anonyymi

      Yksi tyhmimmistä köyhän säästökeinoista pilata talvirenkaat kesäajossa. Talvi ja kesãrenkaat erikseen, on turvallisempi sekä tulee myös halvemmaksi.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      81
      2820
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      296
      1635
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1537
    4. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      87
      1371
    5. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      401
      1349
    6. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      396
      1273
    7. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

      Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1027
    8. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1009
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      329
      864
    10. Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?

      "Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden
      Maailman menoa
      254
      832
    Aihe