Tiesittekö että Toyota Hybrid lataa itse itsensä ajon aikana ilman että tarvitsee sekoilla johtoviidakon kanssa. Hybrid ottaa jarrutusenergiaa talteen sekä lataa akkuja moottorilla hyvin pienillä kierroksilla jolloin kulutus ja päästö on mitätöntä.
Toyota hybridin bensiinimoottorin teho ja sähkömoottorin vääntö tekevät ajamisesta huolettoman tehokasta mistä fossiilipikkuturpojen ja traktorin moottoripolttoöljyllä toimivien pienhiukkasdieseleitten omistajat voivat vain haaveilla.
Höpöpatteriauton lataus kestää kotioloissa reilusti yli vuorokauden jos käytettävissä on vain valovirtaa, parin kilowatin teholla kunhan saa vedettyä sekaisen piuhansa töpseliin.😬
Lisäksi toimintasäde riippuen kelistä on parin sadan kilometrin hujakoilla. Eipä juuri kannata suunnitella pitempiä mummolan reissuja ex-tempore tai oikeastaan mitään muutakaan, lähinnä kauppa-autoja lähiöihin.
Toyotan kestävyyshän on jo legenda joten...
Hybridin itselatautuvuus
91
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Aivan mahtavaa, mitä seuraavaksi ?
- Anonyymi
Kerro sää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro sää?
Kylmenevää, mutta alkuun aurinkoista. Myöhemmin voi sataa lunta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kylmenevää, mutta alkuun aurinkoista. Myöhemmin voi sataa lunta.
Silloin on paikallaan vuoden 2020 talviauto.
- Anonyymi
Silti näiden itselataavien romujen kulus kulkee siinä 5-7 litraa sadalla, eli mitö voitat?
- Anonyymi
Voimalinjan mukavuus, kulutus kaupungissa ja maanteillä max. 5 litraa/ 100 km. Että näin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voimalinjan mukavuus, kulutus kaupungissa ja maanteillä max. 5 litraa/ 100 km. Että näin.
Motari 7 litraa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Motari 7 litraa.
Viisi litraa. Motari tai kaupunki, ihan sama.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Motari 7 litraa.
Rav vie yli 8
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rav vie yli 8
Rav4 kesäkuusta 2019 tähän päivään asti kulutus on 6,1l AVD. Bensa Rav vei 8 5l AVD
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rav4 kesäkuusta 2019 tähän päivään asti kulutus on 6,1l AVD. Bensa Rav vei 8 5l AVD
Mulla 6.5l Vaihteluraja 5.3 - 8.9l/100km riippuen siitä, mitä käyttöprofiilin osaa mittaa. Talvella 7.6l/100km on lähempänä totuutta jos ei enemmänkin. Paljon lyhyitä matkoja kaupungissa talvelle, sähkö ei paljon auta, kulutus on iso, koska mootori käy kabiinin lämmöntarpeen vuoksi ja ladatakseen akkua.
Toyota mainostaa yksipuolisesti sähköajon aikaa. Samalla pitäisi mainostaa sitä aikaa, jolloin moottori käy ja silloin kulutus on suurempaa kuin muissa perusbensa-autoissa, koska iso moottori ja lataa akkua. Ettei totuus kokonaan unohtuisi...
Ladattava RAV4 poistanee surehkon talven kaupunkikulutuksen lyhyillä matkoilla...jos siihen on varaa.
- Anonyymi
Viherpesua ja käyttömaksujen kiertoa varten nuo on rakennettu ja kun jäivät turbotekniikassa ja muussa jälkeen niin panostivat tuohon vanhaan tekniikkaan kun muuta ei ollut. Hyvin se on mennyt tähän päivään asti, mutta nyt pitäisi jo keskittyä muuhun ja modernimpaan tekniikkaan.
- Anonyymi
No kerro vaihtoehto Toyotan loistavalle hybridille? Merkki ja malli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kerro vaihtoehto Toyotan loistavalle hybridille? Merkki ja malli.
Nissan Leaf
Kulutus kaupungissa 11-12kWh/100km Lidilistä ilmaista sähköä, pistä paremmaksi
Koti sähköllä 0.10 ct kWh * 12kWh= 1.2€ ja hieman lataus häviötä, niin max 1.5€ sadalla kilsalla.
Kiihtyvyys räjähtävä vs hypytiti - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kerro vaihtoehto Toyotan loistavalle hybridille? Merkki ja malli.
Hybridi corollan peittoaa taloudellisuudessa selkeästi ainakin nämä kolme. Muitakin on.
Lataushybridi Golf
ID.3
Kaasu Golf
Ei ole latauskelvottomalla mitään jakoa ladattavia ja kaasuautoa vastaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nissan Leaf
Kulutus kaupungissa 11-12kWh/100km Lidilistä ilmaista sähköä, pistä paremmaksi
Koti sähköllä 0.10 ct kWh * 12kWh= 1.2€ ja hieman lataus häviötä, niin max 1.5€ sadalla kilsalla.
Kiihtyvyys räjähtävä vs hypytitiLidlin henkilökunta soittaa poliisit kun yrittää ottaa pakastimen rasiasta jatkojohdolla virtaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hybridi corollan peittoaa taloudellisuudessa selkeästi ainakin nämä kolme. Muitakin on.
Lataushybridi Golf
ID.3
Kaasu Golf
Ei ole latauskelvottomalla mitään jakoa ladattavia ja kaasuautoa vastaan.Kaasutankille on reilu 400km. Käykö nestekaasupullo? Komposiitti vai teräspullo?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hybridi corollan peittoaa taloudellisuudessa selkeästi ainakin nämä kolme. Muitakin on.
Lataushybridi Golf
ID.3
Kaasu Golf
Ei ole latauskelvottomalla mitään jakoa ladattavia ja kaasuautoa vastaan.Patteriautot voi unohtaa, järjetöntä vedellä piuhoja rasioihin silloin kun pitäisi olla jo menossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lidlin henkilökunta soittaa poliisit kun yrittää ottaa pakastimen rasiasta jatkojohdolla virtaa.
😁 hyvä läppä, useassa litukassa on lataus asema ja lisää tulee ilmeisesti kaikkiin litukoihin, niin ei tarvii pakastimia sammutta ja roikalla hakea...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nissan Leaf
Kulutus kaupungissa 11-12kWh/100km Lidilistä ilmaista sähköä, pistä paremmaksi
Koti sähköllä 0.10 ct kWh * 12kWh= 1.2€ ja hieman lataus häviötä, niin max 1.5€ sadalla kilsalla.
Kiihtyvyys räjähtävä vs hypytitiHidas lataus, kylmä ja toimintasäde 150 km. Röhönaurua!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nissan Leaf
Kulutus kaupungissa 11-12kWh/100km Lidilistä ilmaista sähköä, pistä paremmaksi
Koti sähköllä 0.10 ct kWh * 12kWh= 1.2€ ja hieman lataus häviötä, niin max 1.5€ sadalla kilsalla.
Kiihtyvyys räjähtävä vs hypytitiPieni oikaisu
Kulutus kaupungissa 14-20kWh/100km Lidilistä ilmaista sähköä jos vapaana, jos toimii
Koti sähköllä 0.20 ct kWh * 12kWh= 3 € ja hieman lataus häviötä, niin max 5 € sadalla kilsalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pieni oikaisu
Kulutus kaupungissa 14-20kWh/100km Lidilistä ilmaista sähköä jos vapaana, jos toimii
Koti sähköllä 0.20 ct kWh * 12kWh= 3 € ja hieman lataus häviötä, niin max 5 € sadalla kilsalla.Ja Toyota 4 l/100km x 1,3 €/l = 5,2 €/100km. Kyllä sähköauto kannattaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja Toyota 4 l/100km x 1,3 €/l = 5,2 €/100km. Kyllä sähköauto kannattaa!
... ja sitäpaitsi sähköautojen viimeisessä TM-vertailussa 17 - 28 kWh/100km.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
... ja sitäpaitsi sähköautojen viimeisessä TM-vertailussa 17 - 28 kWh/100km.
Samoissa olosuhteissa (talvi) Toyota ei mene lähellekään neljällä litralla. Esim. CH-R 1.8 Hybridin mitattu kulutus talvitestissä lämpimänä 6,3 l/100km ja kylmänä 11,1 l/100km.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samoissa olosuhteissa (talvi) Toyota ei mene lähellekään neljällä litralla. Esim. CH-R 1.8 Hybridin mitattu kulutus talvitestissä lämpimänä 6,3 l/100km ja kylmänä 11,1 l/100km.
Trollin postaus tuo. Haettu taas maksimaalisia lukuja.
Todellinen elämä on muuta. Tässä on yksi läpinäkyvä ajo - talvella. Tuo kulutus vastaa hyvin sitä, mikä omassa ajossa toteutuu vastaavassa ympäristössä. Näistä ei trollit kerro Siksi julkaisen sen niille, jotka haluavat tietäää totuuden.
https://www.youtube.com/watch?v=HfIoZU7eHSM - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Trollin postaus tuo. Haettu taas maksimaalisia lukuja.
Todellinen elämä on muuta. Tässä on yksi läpinäkyvä ajo - talvella. Tuo kulutus vastaa hyvin sitä, mikä omassa ajossa toteutuu vastaavassa ympäristössä. Näistä ei trollit kerro Siksi julkaisen sen niille, jotka haluavat tietäää totuuden.
https://www.youtube.com/watch?v=HfIoZU7eHSMVuodenajaltaan varman talvella, mutta ajo-olosuhteet täysin kesää vastaavia (ei lunta/jäätä yms.). Kulutus katsottu ajotietokoneesta, eli todellinen mitattu kulutus on hyvin todennäköisesti jotain muuta. Täysin huuhaa-mittaus verrattuna esim. TM:n tekemiin mittauksiin eikä ole millään tapaa vertailukelpoinen esim. sähköautovertailun talvikulutuksiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuodenajaltaan varman talvella, mutta ajo-olosuhteet täysin kesää vastaavia (ei lunta/jäätä yms.). Kulutus katsottu ajotietokoneesta, eli todellinen mitattu kulutus on hyvin todennäköisesti jotain muuta. Täysin huuhaa-mittaus verrattuna esim. TM:n tekemiin mittauksiin eikä ole millään tapaa vertailukelpoinen esim. sähköautovertailun talvikulutuksiin.
Ymmärrän ahdistuksen jos pikkutuhnuturpo syö sen seitsemän litraa ja yli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuodenajaltaan varman talvella, mutta ajo-olosuhteet täysin kesää vastaavia (ei lunta/jäätä yms.). Kulutus katsottu ajotietokoneesta, eli todellinen mitattu kulutus on hyvin todennäköisesti jotain muuta. Täysin huuhaa-mittaus verrattuna esim. TM:n tekemiin mittauksiin eikä ole millään tapaa vertailukelpoinen esim. sähköautovertailun talvikulutuksiin.
Trolli selittää. Ei käy faktat, koska ei perustu trollitehtaan sääntöihin. Vain trollilla on oikeus heittää hatusta huuhaata ja levittää sitä faktoina. Tarvitsematta esittää, millä menetelmällä trollin luuloon perustuva lukema on saatu. Ja onko kysessä sekunnin murto-osan auton ajotietokeen näytöllä näkynyt arvo vai laboratoriotesteissä tehty mittaus. Varmaa on vain se, että se on toisen käden "tietoa". Ei trollin omaa.
Muita todellisiin tietoihin pohjautuvilta kirjoittajilta perätään ehdottomia kalibroituihin mittalaitteisiin perustuvia mieluiten VTT tekemiä mittauksia.
Tämä trollaus on niin epätoivoista ja näkyvää, että alkaa poikein huvittamaan.
Mutta koska itse ajan päivittäin kyseisellä autolla - toisin kuin trolli - tiedän täsmälleen, mistä puhun. Js mikä trollin klirjoituksessa on perätöntä.
Näiden myötä koko trollin kirjoitukselta putoaa pohja ja uskottavuus. Uskomantota satuilua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Trolli selittää. Ei käy faktat, koska ei perustu trollitehtaan sääntöihin. Vain trollilla on oikeus heittää hatusta huuhaata ja levittää sitä faktoina. Tarvitsematta esittää, millä menetelmällä trollin luuloon perustuva lukema on saatu. Ja onko kysessä sekunnin murto-osan auton ajotietokeen näytöllä näkynyt arvo vai laboratoriotesteissä tehty mittaus. Varmaa on vain se, että se on toisen käden "tietoa". Ei trollin omaa.
Muita todellisiin tietoihin pohjautuvilta kirjoittajilta perätään ehdottomia kalibroituihin mittalaitteisiin perustuvia mieluiten VTT tekemiä mittauksia.
Tämä trollaus on niin epätoivoista ja näkyvää, että alkaa poikein huvittamaan.
Mutta koska itse ajan päivittäin kyseisellä autolla - toisin kuin trolli - tiedän täsmälleen, mistä puhun. Js mikä trollin klirjoituksessa on perätöntä.
Näiden myötä koko trollin kirjoitukselta putoaa pohja ja uskottavuus. Uskomantota satuilua."vuodenajaltaan varman"
Sorry edellä kerrottu "trolli selittää"- kritiikki kohdistuu kirjoitukseen: "Samoissa olosuhteissa (talvi)"
- Anonyymi
Toivotan mahtavasta itselataavasta tekniikasta innostuneena olen alkanut rakentaa itselleni polkupyörää, jossa eturenkaaseen tulee napadynamo ja takarenkaaseeb sähkömoottori. Tarakalle laitan akun. Sitten ei tarvitse kuin vähän alkuvauhtia polkaista niin hybridi tekniikka hoitaa lopun ja ilmaiseksi ja täysin päästöttömästi voi ajella.
- Anonyymi
Osta sähköpyörä. Vajavainen tietämys tekniikasta viittaa siihen että rakennelmastasi tulee susi ja petoja on muutenkin liikaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osta sähköpyörä. Vajavainen tietämys tekniikasta viittaa siihen että rakennelmastasi tulee susi ja petoja on muutenkin liikaa.
Pakkohan sen on toimia kun kerran autotkin lataavat itse itsensä. Kuka niitä nyt ostaisi jos tekniikka olisikin puijausta.
- Anonyymi
Hän on varmasti ostannut valmiin muunto sarjan?
Itselläni sähköpotkulauta ja se on super hauska ajettava, ei ole mikään lasten lelu, rangea 50 kilsaa ja kjlkee kovempaa, kun painava vanha ukko uskaltaa ajaa tasaisella 45km/h alamäessä venyy lähelle 60km/H 10' ilmakumit ja iskarit edessä ja takaa, levyjarrut, on tietysyi laiton, kuten mopot siinä iässä...
- Anonyymi
Kaikki ladattavat hybridit myös lataavat itseään ajon aikana, aina kun nostat jalan kaasulta auto alkaa lataamaan itseään. Lataan itse autoni pistokkeesta joka päivä. autolla ajettu 8 tkm kulutus 2.1 l/100km. Kaikesta käytetystä sähköstä auton itse lataamaa on 26 %:tia, voi katsoa puhelin sovellutuksesta.
- Anonyymi
Maantieajossa ei yleensä nostella jalkaa kaasulta. Ei lataa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maantieajossa ei yleensä nostella jalkaa kaasulta. Ei lataa.
Pitää vaan oppia kaasua punppaava ajotyyli
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maantieajossa ei yleensä nostella jalkaa kaasulta. Ei lataa.
Alamäessä kyllä lataa, kun ei anna vauhdin nousta, huomaat sen omassa autossasikin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää vaan oppia kaasua punppaava ajotyyli
Ilmankos tojotapapat ajelee välillä yhdeksääkymppiä, välillä kuuttakymmpiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmankos tojotapapat ajelee välillä yhdeksääkymppiä, välillä kuuttakymmpiä.
Hyvä, että olet hereillä, niin säästyt maksuilta jos yrität tojo pappan "selälle"takaa päin.
Ja, kait sulla sellainen ajokki, että ohi pääset, kun pappan tojo ryömii 60km/h, älyvapaata jorinaa nuorelta orhelta.. - Anonyymi
Tuohon Tojo ei pysty
- Anonyymi
Olette keksineet ikiliikkujan. Aiheesta vääntäminen vaikuttaa typerältä. Kuka ostaa käytettyä tai uuttakaan hybririä. Voiko niitä älyllisesti perustella.
- Anonyymi
Yksi asia Toyotassa on pahasti persiillään ja pahasti. Sivuutetaan kiistasta tekniikka ja puhutaan kiistattomista heikkouksista.
Nopea ruostumaan, mieletön melu, huonot istuimet ja lähes kaikkien mallien surkeat ajo-ominaisuudet.- Anonyymi
Mikään lehti joka on testannut uutta Corollaa ei tunne ongelmia. Ehkä ongelmat ovat sittenkin henkilökohtaisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikään lehti joka on testannut uutta Corollaa ei tunne ongelmia. Ehkä ongelmat ovat sittenkin henkilökohtaisia.
Ei Cowrollakaan ehdi koeajon aikana ruostumaan.
- Anonyymi
Akuston vanhentuessa tulevat menettämään jälleenmyyntiarvonsa täysin, toisin kuin pelkällä polttomoottorilla varustetut mallit. Kulutusero kuitenkin hyvin marginaalinen...
- Anonyymi
Höpöä, polttomoottoriautothan häviävät tyystin käytöstä. Ala siinä sitten jälleenmyyntiarvoa arpomaan.
Nerokas hybridi kyllä säilyy käytössä
- Anonyymi
Töpselihybridin lataus suko-pistorasiasta vie n 5-6 tuntia. Monesti se akku ei edes ole ihan tyhjä kuten ei ole itselataavassakaan, joten latausaikakin lyhenee. Sähköauton lataus kestää toki kauemmin, mutta sen voi ladata monesti osittain työpaikalla ja kotona. Koska täydellä akulla voi ajaa esim 500 km, ei tarvitse ladata kuin kerran viikossa jos ajosuorite on 50 km/päivä kuten keskimäärin on.
Toyotan väite että ajaa matkasta puolet pelkällä sähköllä, on täyttä valhetta. Tiedän koska itse omistan tojo hybridin. Kuluttajaviranomaisen pitäisi puuttua tähän petokseen.- Anonyymi
Puolet matkasta sähköllä ja silti kulutus 5 litraa eli moottorin käydessä keskikulutus 10 litraa. Karmea saastuttaja. No satuja Tojon mainokset ovat aina olleet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puolet matkasta sähköllä ja silti kulutus 5 litraa eli moottorin käydessä keskikulutus 10 litraa. Karmea saastuttaja. No satuja Tojon mainokset ovat aina olleet.
Matemaattinen nero, hybrid, kulutus noin neljä litraa, sähköllä osa päästöttömästi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matemaattinen nero, hybrid, kulutus noin neljä litraa, sähköllä osa päästöttömästi.
Ja käytännön tilanteissa joissa ajetaan pitempiä matkoja kuin koti-terveyskeskus taajamassa nousee kulutus yli 7 litran, sellaisia ne Toyotan höpöhybridit on. Eihän siinä mitään, mutta valehtelu mainoksissa on järkyttävää ja Nojassa jo kiellettyä ja vaarit ym. menevät tuohon ansaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja käytännön tilanteissa joissa ajetaan pitempiä matkoja kuin koti-terveyskeskus taajamassa nousee kulutus yli 7 litran, sellaisia ne Toyotan höpöhybridit on. Eihän siinä mitään, mutta valehtelu mainoksissa on järkyttävää ja Nojassa jo kiellettyä ja vaarit ym. menevät tuohon ansaan.
Lisäksi se variaattori huutaa kuin moposkootterissa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäksi se variaattori huutaa kuin moposkootterissa
Paljon melua tyhjästä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljon melua tyhjästä.
Käypä tavaamassa se merkki uudestaan siellä keulassa. Eipä olekaan Toyota. Hupsista.
Uusi Corolla liikkuu tunnetusti hiljaisesti ja elegantisti.
Dieselit sopivat pellolla möyrimiseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käypä tavaamassa se merkki uudestaan siellä keulassa. Eipä olekaan Toyota. Hupsista.
Uusi Corolla liikkuu tunnetusti hiljaisesti ja elegantisti.
Dieselit sopivat pellolla möyrimiseen.Tämä nykyinen Corolla mitattiin TMn vertailussa kovin meluisaksi autoksi. Octavia ja muut olivat paljon hiljaisempia.
Se ei valehtelemisella tai inttämällä miksikään muutu.
Samoin Camry mitattiin meluisemmaksi kuin Mondeo. Melutoosa on tojo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matemaattinen nero, hybrid, kulutus noin neljä litraa, sähköllä osa päästöttömästi.
Bensaa poltetaan jotta saadaan tuotettua sähköä. Fiksuako?
- Anonyymi
Jos haluaa Rav4n.Kannattaa ostaa halvin karvalakkimalli,ei missään ni messä töpseliladattavaa mallia. Pienellä laskusuorituksella paljasttuu se kuinka paljon välirahalla saa bensaa.Mielenkiintoista
- Anonyymi
Toyota on hiljaisin auto, talvitestin voittaja 2020!
- Anonyymi
Kylä näin o.
- Anonyymi
Talvitestin voitto ei tee Corollasta hiljaista autoa. Päinvastoin, se mitattiin erittäin meluisaksi TM:n vertailussa. Sitä ei inttämällä tai valehtelemalla voi muuksi muuttaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Talvitestin voitto ei tee Corollasta hiljaista autoa. Päinvastoin, se mitattiin erittäin meluisaksi TM:n vertailussa. Sitä ei inttämällä tai valehtelemalla voi muuksi muuttaa.
Skoodatrolli yrittää disinformatiota suoltaa. Skooda oli viimeinen edellä mainitussa talvotestissä. Jopa Mazda meni heittämällä ohi skoodasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Skoodatrolli yrittää disinformatiota suoltaa. Skooda oli viimeinen edellä mainitussa talvotestissä. Jopa Mazda meni heittämällä ohi skoodasta.
Patologinen valehtelija taas työssään. Taliautovertailussa ei edes mitattu melua.
https://vanha.tekniikanmaailma.fi/digilehti/15-2019-nakoislehti/32-132
Sensijaan aikaisemmassa vertailussa TM 15 / 2019 melu mitattiin kuten linkistä voi lukea. Corolla oli koko joukon meluisin auto. Octavia oli selkeästi hiljaisempi ja voitti koko vertailun.
Uudelta Corollalta tosi nolo mahalasku kun eläkkeelle siirtyvä Octavia pieksi sen melumittauksissa, suorituskyvyssä ja koossa vaikka on reilut neljätonnia halvempi. Uusi Ocu pieksee Corollan vielä selvemmin. Siitä on tarjolla myös RS, neliveto, lataushybridi ja kaasuversio. Corollasta ei koskaan tule tuollaisia versioita. Vain pullamössöä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Patologinen valehtelija taas työssään. Taliautovertailussa ei edes mitattu melua.
https://vanha.tekniikanmaailma.fi/digilehti/15-2019-nakoislehti/32-132
Sensijaan aikaisemmassa vertailussa TM 15 / 2019 melu mitattiin kuten linkistä voi lukea. Corolla oli koko joukon meluisin auto. Octavia oli selkeästi hiljaisempi ja voitti koko vertailun.
Uudelta Corollalta tosi nolo mahalasku kun eläkkeelle siirtyvä Octavia pieksi sen melumittauksissa, suorituskyvyssä ja koossa vaikka on reilut neljätonnia halvempi. Uusi Ocu pieksee Corollan vielä selvemmin. Siitä on tarjolla myös RS, neliveto, lataushybridi ja kaasuversio. Corollasta ei koskaan tule tuollaisia versioita. Vain pullamössöä.Höpönpöppöä, uusi oktaavia on jo vanha syntyessään eikä sillä ole mitään jakoa länsiautojen joukkoon. Senhän tietää jo tyhmemmätkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpönpöppöä, uusi oktaavia on jo vanha syntyessään eikä sillä ole mitään jakoa länsiautojen joukkoon. Senhän tietää jo tyhmemmätkin.
" uusi oktaavia on jo vanha syntyessään eikä sillä ole mitään jakoa länsiautojen joukkoon. Senhän tietää jo tyhmemmätkin."
Pesee kuitenkin kaikki tojot mennentullen ja palatessa niin myyntitilastoissa kuin vertailuissakin. Synnynnäinen voittaja jo monessa sukupolvessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Skoodatrolli yrittää disinformatiota suoltaa. Skooda oli viimeinen edellä mainitussa talvotestissä. Jopa Mazda meni heittämällä ohi skoodasta.
Mazda CX-30 tai 3 onkin parempi auto kuin Corolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mazda CX-30 tai 3 onkin parempi auto kuin Corolla.
Niinhän ne myyntitilastotkin kertovat vai?
Hihii. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpönpöppöä, uusi oktaavia on jo vanha syntyessään eikä sillä ole mitään jakoa länsiautojen joukkoon. Senhän tietää jo tyhmemmätkin.
Eihän se uusi Corolla pärjännyt vertailussa edes sille vanhan malliselle Octavialle niin miten voisi edes teoriassa pärjätä uudelle Octavialle. Senhän tietää jo tyhmemmätkin.
- Anonyymi
Joo,Tojo se on keksinyt ikiliikkujan.
- Anonyymi
Tojo onkin ainoa auto, jonka nopeus putoaa myös alamäissä. Sitten vielä valitetaan, miksi rekat ajalevat niin persiissä kiinni.
- Anonyymi
Koko ajanko sinä seisot tiellä ajaessa jarrulla. Sitähän voi ajaa pitkiä jopa satoja kilometrejä ettei jarruja poleta. Jos poletaan, muutamis sekunteja. Minä en vielä mäihin jarrulataushöpinöihin usko.
- Anonyymi
Jos autossasi on cruise, jarruttaa se esim alamäessä. Silloin se lataa akkua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos autossasi on cruise, jarruttaa se esim alamäessä. Silloin se lataa akkua.
Harvassa on Suomen maanteillä niin jyrkät mäet että pitäisi alkaa jarruttamaan 80-100kmh vauhdissa. Ilmanvastus on niin suuri että moottori joutuu tekemään töitä myös alamäessä. Moottoriteillä sellaisia mäkiä on Suomessa tasan nolla kappaletta.
Pientä suhteellisuudentajua peliin tojohönöt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos autossasi on cruise, jarruttaa se esim alamäessä. Silloin se lataa akkua.
Moottorin kuorma kyllä pienentyy alamäessä, mutta jarruttaa ei tarvitse.
- Anonyymi
Miksi hybriteihin ei laiteta lataus rupelia, joka pyörittäisi erillislaturia akuille. Se olisi verrattain helppo integroida koriin
- Anonyymi
Onhan niillä piuhaplugin-höpöhyrpiideillä sellainen rupelli hatussa, väittävät sähköautolla ajettavan satoja kilometrejä ilman jatkojohtoja.
- Anonyymi
Onko bensiinihybridi ekoteko?, muutamassa vuodessa ladattavat hybridit ja täyssähköautot tulevat syrjäyttämään nämä "itselataavat" bensahybridit käyttökustannuksiltaan, silloin höpöhöpö bensahybridit on ongelmajätettä, maailma muuttuu "Eskoseni" ja lopulta vetyautot pesee kaikki muut markkinoilta, mutta siihen menee n. 10 vuotta.
- Anonyymi
No palataan asiaan sitten muutaman vuoden kuluttua. Tällä hetkellä Tojon itselataava systeemi on varsin pätevä laitos. Tekniikka kehittyy ja vaikka 30 vuoden kuluttua ne ovatkin sitten museoautoja.
- Anonyymi
Ihan päteviä autoja ne ovat, ei siinä mitään.
Juttu on vaan niin että muilla on pätevämpiä ratkaisuja taloudellisuuden ja päästöjen suhteen. Aivan mitatusti, ei mitään mielipideasiaa. Kaasu, ladattavat-hybridit, sähköautot, biodiesel.
Ihan hyvä tuollainen hybridi on, mutta ei sillä kannata alkaa keulimaan, muilla on parempia tarjota. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan päteviä autoja ne ovat, ei siinä mitään.
Juttu on vaan niin että muilla on pätevämpiä ratkaisuja taloudellisuuden ja päästöjen suhteen. Aivan mitatusti, ei mitään mielipideasiaa. Kaasu, ladattavat-hybridit, sähköautot, biodiesel.
Ihan hyvä tuollainen hybridi on, mutta ei sillä kannata alkaa keulimaan, muilla on parempia tarjota.Kaasu ei ole ratkaisu tulevaisuudessa. Valmistajat lopettaa kaasuversioiden tuotannon, eikä jakeluverkkoa enään kehitetä.
Uusien dieseleiden päästöt on oikeasti alhaiset, mutta EUn poliitikot ovat ottaneet tehtäväkseen tuhota dieselit. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaasu ei ole ratkaisu tulevaisuudessa. Valmistajat lopettaa kaasuversioiden tuotannon, eikä jakeluverkkoa enään kehitetä.
Uusien dieseleiden päästöt on oikeasti alhaiset, mutta EUn poliitikot ovat ottaneet tehtäväkseen tuhota dieselit.Kaasu ei ole ratkaisu kaikille, eikä korvaa kaikkia muita. Mutta kaikilla muillakin käyttövoimilla on sama tilanne.
Jokaisella löytyy oma rakosensa, isompi tai pienempi. Kasvava tai pienenevä. Kaasuautojen tulevaisuus näyttää ulottuvan paljon pidemmälle kuin bensa-autojen.
Uusiutuvista raaka-aineista tehty biokaasu takaa sen. Kaasun osuus ei koskaan nouse esim 30% autoista, mutta kaasu pysyy maisemissa vielä pitkään ja sen parhat ajat ovat vielä edessäpäin.
- Anonyymi
Toyotann hybridi on vielä kymmenen vuotta kevyesti markkinoilla.
Latausinfra on lasten kengissä.- Anonyymi
Meelkein puolta paremmin meni corolla kaupaksi kuin itäeurooppalainen taaviskoota.
- Anonyymi
Suomessa on yli miljoona taloutta, joissa voisi ladata sähköautoa vaikka heti. Vai lapsen kengissä on latausinfra.
- Anonyymi
Nerokas systeemi tämä itsestään lataava hybridi, noin vain ajon aikana ladataan akku jolla liikutaan sitten päästöttömästi tarpeen vaatiessa eikä tarvitse pelätä akun hiipumista.
Atkinson-kierrolla varustettu iso bensiinimoottori käy akkua ladatessaan ja autoa liikuttaessaan todella pienillä kierroksilla, senpä takia kulutuslukemat alkavat useimmiten kolmosella, joskus nelosella.
Kaikista parasta on huolettomuus hybridin kanssa, ei tarvitse huolehtia latausjohtosykkyröistä tai akun riittävyydestä, antaa mennä vain huoletta, sellainen on Toyotan hybriiditekniikka..- Anonyymi
Kun tyytyy puolivillaiseen niin mikäs siinä. Sulle kelpaa varmaan siiderivalaskin jos siltä saa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun tyytyy puolivillaiseen niin mikäs siinä. Sulle kelpaa varmaan siiderivalaskin jos siltä saa.
Ihmisiä kunnioittamaton vätys siinä puhuu siiderivalaista. Tuota se vapaa kasvatus teettää.
Häpeäisit edes. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmisiä kunnioittamaton vätys siinä puhuu siiderivalaista. Tuota se vapaa kasvatus teettää.
Häpeäisit edes.Sanoo kaveri jonka kotoa löytyy sekä tojo että siiderivalas.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanoo kaveri jonka kotoa löytyy sekä tojo että siiderivalas.
Toyotan huima menestys raivostuttaa sikaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan huima menestys raivostuttaa sikaa
Mikä menestys? Puolta pienempi piipertäjä kuin VW.
Maailmanllajuisestikin VW on näyttänyt takavaloja Tojolle jo vuodesta 2017 saakka.
Vuosi 2019
VW (VW, Skoda, Audi, Seat) 29.347
Toyota (Toyota Lexus) 15.571
2020
VW (VW, Skoda, Audi, Seat) 7.183
Toyota (Toyota Lexus) 4.386
Tojotisti on aivan väärä ihminen puhumaan menestyksestä millään tasolla.
- Anonyymi
Ahtamaton bensakone on toyotissa.
vertaa muihin merkkeihin, varmempi tekniikka koska ei turbon huononemista tai vaihtoa.
Manuaalista pidän enemmän kuin mistään nykyisestä "automaatista"- Anonyymi
Olen ajanut volkkareilla 25 vuotta ja korjauskulut koko aikana ovat olleet 230 euroa. Vesipumpun vaihto.
Ei tulisi mieleenkään vaihtaa vääntävää turbokonetta hengettömään vapariin vain siksi että jotain joskus saattaisi hajota.
Ja näyttää Motonetissä olevan Tojonkin varaosia listoilla. Tuskin olisi jos niitä ei menisi kaupaksi.
- Anonyymi
Sehä on vähä niinku mun exä latas ittensä panemalla muita miehiä?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mielessäni vieläkin T
Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän381873Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p431436Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k61411- 151384
Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?
Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.11365Persut petti kannattajansa, totaalisesti !
Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,71344Sinäkö se olit...
Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis21327Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat
Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin11270Hyvää yötä ja kauniita unia!
Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä21210Lepakot ja lepakkopönttö
Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta51197