Grönlantiin toivematka

Nyt mä lähden, en suinkaan suljettiin stadiin, vaan Grönlantiin.
Niin jos sinne voi matkustaa.
Siellä ovat baarit ja viinakaupat suljettu.
Tupakkaa eikä nuuskaa myydä.

Oi mikä onnenkehto.
Ei kännisiä, räkiviä ukon- ja akanrähjäkkeitä.
Ei puukkohippasia, eikä rähinöintiä.
Ei tupakantumppeja pitkin ja poikin.
Ei kammottavaa tupakansavua vaatteissa.
Ovat halunneet turvata lasten kotiolot juopuneilta vanhemmilta.

Voi Sanna,Sanna, sulje Suomessakin viinakaupat ja lopeta kaljan ja sidukan myynti kaupoissa.
Olisipa kerrankin kodeissa pääsiäisenä rauhallisempaa.

32

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Grönlannissa kuulemma isännät tyrkyttää vieraille vanhoja hampaattomia vaimojaan , että suikkiin vaa :)

      • Ano
        Minäkö saan isäntää?


    • Anonyymi

      Sinun kannattaisi perustaa oma seurakunta, jonka ylipäällikkönä kiertäisit saarnaamassa viinan kiroista, tupakan tervoista, räkimisen autuudesta, selibaatin unohtumattomuudesta ja vaikka mistä.
      Pääsymaksu missioon 10 euroa per nokka. Ei korona rajoituksia.

      • Anonyymi

        Fär saaret myös ok.


      • Ano
        Olet myöhässä ehdotuksinesi.
        En koskaan jätä tilaisuutta käyttämättä, kertoen hirvittävistä krapuloista, kaameista häpeäntunteista.
        Ja pikavippikierteestä ts helvetillisestä elämästä.

        Tupakasta mainitsen aina löyhkän ja supistuneet verisuonet, jotka aiheuttavat yhtä sun toista.
        Sanotaan nyt vaikka kuoleman.

        Selibaatin unohtomattomuudesta?
        Tämä meni yli älyn? Että mitä?


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        Ano
        Olet myöhässä ehdotuksinesi.
        En koskaan jätä tilaisuutta käyttämättä, kertoen hirvittävistä krapuloista, kaameista häpeäntunteista.
        Ja pikavippikierteestä ts helvetillisestä elämästä.

        Tupakasta mainitsen aina löyhkän ja supistuneet verisuonet, jotka aiheuttavat yhtä sun toista.
        Sanotaan nyt vaikka kuoleman.

        Selibaatin unohtomattomuudesta?
        Tämä meni yli älyn? Että mitä?

        "Selibaatin unohtomattomuudesta?"

        Ainakaan sinä et unohda kertoa, että olet selibaatissa, et tarvitse miestä, vihaat niitä. (Koska et saa miestä).


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Selibaatin unohtomattomuudesta?"

        Ainakaan sinä et unohda kertoa, että olet selibaatissa, et tarvitse miestä, vihaat niitä. (Koska et saa miestä).

        Ano
        Kun muistelen viimeistä minuuttimiestä, täytyy todeta, että en tosiaan saanut siitä miehestä yhtään mitään.
        Hyvä mies mutta ei mitään käyttöä.


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        Ano
        Kun muistelen viimeistä minuuttimiestä, täytyy todeta, että en tosiaan saanut siitä miehestä yhtään mitään.
        Hyvä mies mutta ei mitään käyttöä.

        Unohdit siis katsoa viimeisen käyttöpäivämäärän? Se on syytä testata sängyssä. Tai ehkä viisainta kysyä etukäteen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Unohdit siis katsoa viimeisen käyttöpäivämäärän? Se on syytä testata sängyssä. Tai ehkä viisainta kysyä etukäteen?

        Ano
        Luotin liikaan miehekkääseen kroppaan ja korvaan kuiskutteluun.
        Taidot ovat ruostuneet itsekultakin.
        Kyllä se on viisaampi vain unohtaa nuo ennen niin hekumalliset sessiot.
        Ikä on tehnyt tehtävänsä, myönnettäköön.


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        Ano
        Kun muistelen viimeistä minuuttimiestä, täytyy todeta, että en tosiaan saanut siitä miehestä yhtään mitään.
        Hyvä mies mutta ei mitään käyttöä.

        No. Voi. Jäikö trauma.. . No, sehän lähtee, mistä on tullutkin....

        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        No. Voi. Jäikö trauma.. . No, sehän lähtee, mistä on tullutkin....

        Beng

        Ano/Ben
        Minä kun en enää usko joulupukkiin.


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        Ano
        Luotin liikaan miehekkääseen kroppaan ja korvaan kuiskutteluun.
        Taidot ovat ruostuneet itsekultakin.
        Kyllä se on viisaampi vain unohtaa nuo ennen niin hekumalliset sessiot.
        Ikä on tehnyt tehtävänsä, myönnettäköön.

        Mitä taitoa sulla, rötkötä mahapystyssä lahnana tussukka kosteana, kun koiran kuono


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        Ano/Ben
        Minä kun en enää usko joulupukkiin.

        Siis testasitko minuutin jolupukia? Ja nyt et sitten usko? Miten me muut ollaksemme solidaarisia saisimme uslkosi palaamaan?

        Beng


    • Anonyymi

      Aloittajalla ei ole realistista käsitystä Grönlannista.
      Mm. alkoholismi on Grönlannin vitsaus.

      • Ano
        Jos ja kun olen koko elämäni aikana nähnyt juoppoja ja sen seurauksia, ei Grönlannissa voi olla huonommin asiat.
        Meikäläisen kannalta katsottuna.
        Siellähän pääsee helposti jäähylle.


      • Anonyymi

        Nyt kuitenkin myös viinakaupat ovat Grönlannissa kiinni, sellainen päätös johdolta siellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kuitenkin myös viinakaupat ovat Grönlannissa kiinni, sellainen päätös johdolta siellä.

        Noo, leskihän ottaa pelkkiä jäitä ilman kossua tai vodkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noo, leskihän ottaa pelkkiä jäitä ilman kossua tai vodkaa.

        Eilen päättyi 'Heikkoa jäätä' jännäri sarja.
        Upeita maisemia näytettiin.
        Jonkin verran paikallisia taisi olla mukana.
        Pikkutyttö oli mainio.

        Beng


    • Uskon että juominen voi lisääntyä karanteenin seurauksena sellaisilla joilla on taipumus ryyppäillä niin paljon kun aika ja viinavarastot antavat myöten.
      Pari viikkoa sitten minäkin kävin Valkkarihinkin kaiken varalta.
      Vielä ei ole niin paljon pitkästyttänyt että olisin avannut sen. Ehkä Pääsiäisenä jos voi jo vieraita kutsua.
      Vaan menee pääsiäinen ilman viiniäkin, ihan kuin muutkin päivät jos karanteeni jatkuu.

      • Jos on taipumusta juomiseen, ei sillä tyypillä ole mitään viinavarastoja, eikä koskaan tule olemaankaan.
        Juopolla ei ole koskaan kysymys ajasta.
        Oli yö tai päivä, pyhä tai arki.
        Karanteeni tai karenssi.
        Aivan sama. Viina virtaa.

        Mutta sitten on sinunlaisiasi tippadokaajia, jotka rahtaavat jostain ihme syystä litroittain viinaa ulkomailta baarikaappiin.

        Niistä sitten pyyhitään pölyt päältä ja esitellään vierailla.
        Kuinka on käyty tuossa maassa ja ostettu tuo viinilekkeri sieltä.
        Voi hitto mitä snobbailua.
        Valkkarihinkin voi hyvin laittaa koristeeksi, ja esitellä porukoille.
        Tuli tuokin ostettua turhaan.
        Että mä kärsin.


      • 2lesken kirjoitti:

        Jos on taipumusta juomiseen, ei sillä tyypillä ole mitään viinavarastoja, eikä koskaan tule olemaankaan.
        Juopolla ei ole koskaan kysymys ajasta.
        Oli yö tai päivä, pyhä tai arki.
        Karanteeni tai karenssi.
        Aivan sama. Viina virtaa.

        Mutta sitten on sinunlaisiasi tippadokaajia, jotka rahtaavat jostain ihme syystä litroittain viinaa ulkomailta baarikaappiin.

        Niistä sitten pyyhitään pölyt päältä ja esitellään vierailla.
        Kuinka on käyty tuossa maassa ja ostettu tuo viinilekkeri sieltä.
        Voi hitto mitä snobbailua.
        Valkkarihinkin voi hyvin laittaa koristeeksi, ja esitellä porukoille.
        Tuli tuokin ostettua turhaan.
        Että mä kärsin.

        Olet aika pitkälti oikeassa, paitsi en juuri esittele vieraille. Pölyjä olen pyyhkinyt.
        Tämä kai juontaa ajalta jolloin juomista harrastettiin viikonloppuisin vieraiden kanssa. Sekin loppui kun miehellä riistäytyi juominen käsistä.
        Hänen sukunsa miehillä on ongelmia viinan kanssa, joivat itsensä hengiltä jos eivät tulleet uskoon.
        Nuoremmasta sukupolvesta en tiedä.
        Ukomailla en ole käynyt vuosiin, enkä mene. Kotona on paras.
        Kirjoitin siksi että yritän korostaa olevan kohtuullisesti alkon tuotteita käyttäviä. Minusta olisi tullut juoppo jos olisi ollut taipumusta.
        Saattaisi olla parasta että viinin kanssa läträäminen jäisi kokonaan unholaan. Kunhan karanteeni on ohi, pidän muistelut poikamme kunniaksi, kutsun kaikki hänen kaverinsa meille perheineen, eiköhän varastot siihen hupene.


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        Olet aika pitkälti oikeassa, paitsi en juuri esittele vieraille. Pölyjä olen pyyhkinyt.
        Tämä kai juontaa ajalta jolloin juomista harrastettiin viikonloppuisin vieraiden kanssa. Sekin loppui kun miehellä riistäytyi juominen käsistä.
        Hänen sukunsa miehillä on ongelmia viinan kanssa, joivat itsensä hengiltä jos eivät tulleet uskoon.
        Nuoremmasta sukupolvesta en tiedä.
        Ukomailla en ole käynyt vuosiin, enkä mene. Kotona on paras.
        Kirjoitin siksi että yritän korostaa olevan kohtuullisesti alkon tuotteita käyttäviä. Minusta olisi tullut juoppo jos olisi ollut taipumusta.
        Saattaisi olla parasta että viinin kanssa läträäminen jäisi kokonaan unholaan. Kunhan karanteeni on ohi, pidän muistelut poikamme kunniaksi, kutsun kaikki hänen kaverinsa meille perheineen, eiköhän varastot siihen hupene.

        Kuoliko poikasikin alkoholiin?


      • liekko kirjoitti:

        Olet aika pitkälti oikeassa, paitsi en juuri esittele vieraille. Pölyjä olen pyyhkinyt.
        Tämä kai juontaa ajalta jolloin juomista harrastettiin viikonloppuisin vieraiden kanssa. Sekin loppui kun miehellä riistäytyi juominen käsistä.
        Hänen sukunsa miehillä on ongelmia viinan kanssa, joivat itsensä hengiltä jos eivät tulleet uskoon.
        Nuoremmasta sukupolvesta en tiedä.
        Ukomailla en ole käynyt vuosiin, enkä mene. Kotona on paras.
        Kirjoitin siksi että yritän korostaa olevan kohtuullisesti alkon tuotteita käyttäviä. Minusta olisi tullut juoppo jos olisi ollut taipumusta.
        Saattaisi olla parasta että viinin kanssa läträäminen jäisi kokonaan unholaan. Kunhan karanteeni on ohi, pidän muistelut poikamme kunniaksi, kutsun kaikki hänen kaverinsa meille perheineen, eiköhän varastot siihen hupene.

        lie
        Mistä luulet minun tietävän suuresta viinakokoelmastasi?

        Kerrot että, viikonloppuisin harrastettiin juomista.
        Lapset olivat mukana harrastusta seuraamassa, kun kertomasi mukaan hoidit lapset aina ihan itse.
        Hoitajaa et saanut kenestäkään.

        Kaikki ryyppäsivät, mutta miehesi mainitset aina suurimpana juoppona.
        Ja miehen suvun.

        Kummallisesti jaksoit, lähes raittiina ihmisenä, sitä juoppoa miestäsi katsella.

        Juoppona sanoisin, että en ole kuullut kenenkään kuolleen viinaan, mutta viinan puutteeseen olen.

        Aiot kutsua kylään ison revohkan ja juottaa porukat känniin.
        Siinäpä on mielekäs idea pojan muistoksi.
        Jätä nyt edes yksi laatukonjakkipullo pahan päivän varalle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuoliko poikasikin alkoholiin?

        Ei kuollut. Hän ei perinyt alkoholistin geenejä. Syöpä vei.


      • liekko kirjoitti:

        Ei kuollut. Hän ei perinyt alkoholistin geenejä. Syöpä vei.

        Lesken kommentit jätän omaan arvoonsa. Sain lapset alle 20v, olin paljon yli kolmekymppinen ennenkuin olin maistellutkaan alkoholia. Siksi en ymmärtänyt alkuun miehenkään ongelmaa kun kotonani ei juotu.
        Tulihan tässä ajankulua kun alkoi pitkästyttämään. Leski on asiantuntija juomisessa joten uskon hänen tietävän paremmin minunkin elämäni. Itse hän kertoi että näyttelen viinojani ja pyyhin niistä pölyjä Aika huono muisti.


      • 2lesken kirjoitti:

        lie
        Mistä luulet minun tietävän suuresta viinakokoelmastasi?

        Kerrot että, viikonloppuisin harrastettiin juomista.
        Lapset olivat mukana harrastusta seuraamassa, kun kertomasi mukaan hoidit lapset aina ihan itse.
        Hoitajaa et saanut kenestäkään.

        Kaikki ryyppäsivät, mutta miehesi mainitset aina suurimpana juoppona.
        Ja miehen suvun.

        Kummallisesti jaksoit, lähes raittiina ihmisenä, sitä juoppoa miestäsi katsella.

        Juoppona sanoisin, että en ole kuullut kenenkään kuolleen viinaan, mutta viinan puutteeseen olen.

        Aiot kutsua kylään ison revohkan ja juottaa porukat känniin.
        Siinäpä on mielekäs idea pojan muistoksi.
        Jätä nyt edes yksi laatukonjakkipullo pahan päivän varalle.

        "Aiot kutsua kylään ison revohkan ja juottaa porukat känniin."
        Eikö leski vieläkään tajua että viinaa voi juoda myös sivistyneesti.
        En asunut saman katon alla mieheni kanssa ennen hänen sairastumistaan, elin täysin erillistä elämää, lapsetkin olivat omillaan.
        Minä inhoan juoppoja, he syyttelevät muita omasta heikkoudestaan, ovat mahdottomia elämänkumppanina.


      • liekko kirjoitti:

        Lesken kommentit jätän omaan arvoonsa. Sain lapset alle 20v, olin paljon yli kolmekymppinen ennenkuin olin maistellutkaan alkoholia. Siksi en ymmärtänyt alkuun miehenkään ongelmaa kun kotonani ei juotu.
        Tulihan tässä ajankulua kun alkoi pitkästyttämään. Leski on asiantuntija juomisessa joten uskon hänen tietävän paremmin minunkin elämäni. Itse hän kertoi että näyttelen viinojani ja pyyhin niistä pölyjä Aika huono muisti.

        lie
        Huono muisti tai ei, mutta tämä masiina muistaa kaiken.
        Olet oman kuvan usein haukkunut miehesi ja miehesi suvun juopoiksi.
        Mikä ihmeen syy on moittia jo ikiuneen nukkunutta.
        Mikäpä muu kuin oman minän nostaminen ylös.
        Näillä sivuilla olet kertonut viinojesi nimet ja määrät. Ja mistä ne on ostettu.
        Ja kertonut, mikä paratiisi olisikaan sinun viinavarastosi juopolle.
        Näinkö kiusasit edesmennyttä miestäsikin.
        Outo tyyppi.
        Ja väärällä palstalla.


      • liekko kirjoitti:

        "Aiot kutsua kylään ison revohkan ja juottaa porukat känniin."
        Eikö leski vieläkään tajua että viinaa voi juoda myös sivistyneesti.
        En asunut saman katon alla mieheni kanssa ennen hänen sairastumistaan, elin täysin erillistä elämää, lapsetkin olivat omillaan.
        Minä inhoan juoppoja, he syyttelevät muita omasta heikkoudestaan, ovat mahdottomia elämänkumppanina.

        lie
        En ole koskaan nähnyt sivistynyttä juomista. Ainakaan jos puhutaan viinasta.
        Ihminen muuttuu aina.
        Yleensä huononpaan suuntaan.


        Tunnet ilmeisen paljon juoppoja.
        Ja kaikki ovat samanlaisia marttyyreitä?
        Miksi kuuntelet heidän rutinoitaan

        Kun nyt olen raitistunut, en ole missään tekemisissä juoppojen kanssa.
        Antaa heidän viettää omaa elämäänsä.
        Ei minulla ole varaa arvostella ketään.
        Seuransa voi aina valita.


      • liekko kirjoitti:

        "Aiot kutsua kylään ison revohkan ja juottaa porukat känniin."
        Eikö leski vieläkään tajua että viinaa voi juoda myös sivistyneesti.
        En asunut saman katon alla mieheni kanssa ennen hänen sairastumistaan, elin täysin erillistä elämää, lapsetkin olivat omillaan.
        Minä inhoan juoppoja, he syyttelevät muita omasta heikkoudestaan, ovat mahdottomia elämänkumppanina.

        https://www.youtube.com/watch?v=28PPqlc39Qw&list=RD28PPqlc39Qw&start_radio=1
        Näinkö menee.


    • Anonyymi

      Hyvää matkaa.

      Jos rahat ei riitä, varmastikin löytyy rahoittajia menolippua varten.

      =DW=

      • Ano/DW
        Mistä päättelet, että lähden pummilla.
        Ja etten tule takaisin.
        Aina nyt jokaiselta takataskusta muutama toimintatonni löytyy mielenkiintoiselle reissulle.


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        Ano/DW
        Mistä päättelet, että lähden pummilla.
        Ja etten tule takaisin.
        Aina nyt jokaiselta takataskusta muutama toimintatonni löytyy mielenkiintoiselle reissulle.

        Ändy Mökki Goilla oli kolkyt donaa taskus kun se osti kliffoi kamoi ja kuteit. Nyt sil on tuulen huuhtoma hanuri.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1779
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1381
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1367
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1335
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe