Yhteiset pelisäännöt

Anonyymi

Nopea aloitus kokonaistilanteesta.. eli siis minä jolla 8v tyttö edellisestä suhteesta asuu meidän kanssa. Mies jolla edellisestä suhteesta 2 lasta 14v ja 11v ovat meillä miten sattuu lähinnä heidän äidin töiden mukaan. Tilanne pitkään ollut jo se että miehen tytöillä ei ole äitinsä luona oikestaan mitään sääntöjä ja saavat olla aika vapaasti , suurimman osan päivästä keskenään. Meillä tässä tuo minun 8v jolla autismin kirjon oireet todettu. Joudun pitämään todella tiukat rajat ja säännöt esim puhelimella olemiselle ettei pakka leviä kokonaan. Mutta nyt sitten ongelma tässä kun miehen tytöt tulee tähän meille niin mies ei pidä mitään sääntöjä omilleen ja saavat olla aika vapaasti.. minä olen yrittänyt nyt vaatia heiltäkin ihan perus asioita.. omien jälkien raivaamista ja puhelimella oloa vähemmäksi niin mies saa kauheet kilarit aina että miksi olet minun ja tyttöjen kimpussa koko ajan...😲😲 Eli en saisi vaatia heiltä mitään.. koska eivät kohta halua tulla meille enää ollenkaan. Eilenkin tilanne että 14v halusi lähteä kaverille opiskeleen ja isä sanoi ei niin teini soitti äitilleen joka antoi luvan.. ja näin tyttö meni tänään kaverin kanssa opiskeleen.. turhauttaa kun en omassa kodissani saisi pitää mitään rajoja ja sääntöjä, heti minä haluan kuulemma että asiat menee niin kuin minä sanon. Säännöillä ei ole mitään tekemistä huolehtimisen kanssa, tai näin mies asian näkee.. pitäiskö vaan luovuttaa ja antaa noiden elää kun pellossa ja ohjeistaa vaan omaa tyttöäni joka jo nyt protestoi miks nuo saa ja minä en 😥😥

36

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Koko porukka saman pöydän ääreen ja yhdessä sovitte säännöt. Eli jokainen sitoutuu sääntöihin jotka on teidän luona ja teidän yhdessä sovittu.. Mutta älä vedä liian tiukalle. Mutta esim. Syödään yhdessä kello x.. Jokainen laittaa lautaset ym suoraan tisikoneeseen. Kaikki toimii samalla tavalla. Pyykit viedään pyykkikoriin (koskee kaikkia). Kännyköitä ei käytetä esim. ruokapöydässä.. Ja illalla kello x kännykät esim. keittiöön .. koskee kaikkia (myös aikuisia).

      Eli yhdessä sovitte perheen säännöt.. Ja ne säännöt on voimassa aina kun miehen lapset ovat teillä. Jokainen joutuu joustamaan ja jokainen joutuu toimimaan samalla tavalla.

      • Anonyymi

        Kuulostaa tosi hyvältä kyllä mutta ei toimi käytännössä. Ollaan suhteutettu nyt niin että 8v ja 11v laittaa puhelimet pois klo 20.00 ja teini on saanu olla puhelimella vähän miten sattuu.. koska mies ei uskalla rajoittaa kun teini on jo uhkaillu että hän ei tule tänne sitte ollenkaan. Minua syytetään koko ajan siitä että kun rajoitan niin isommat eivät halua tavata isäänsä kohta ollenkaan.. ja se on minun vika 😥😥 pienemmät laittaa puhelimet ihan ok pois kun on sovittu. Peukut siitä. Jos meillä rajoitetaan tuota teiniä niin soittaa äitilleen ja saa yleensä luvan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa tosi hyvältä kyllä mutta ei toimi käytännössä. Ollaan suhteutettu nyt niin että 8v ja 11v laittaa puhelimet pois klo 20.00 ja teini on saanu olla puhelimella vähän miten sattuu.. koska mies ei uskalla rajoittaa kun teini on jo uhkaillu että hän ei tule tänne sitte ollenkaan. Minua syytetään koko ajan siitä että kun rajoitan niin isommat eivät halua tavata isäänsä kohta ollenkaan.. ja se on minun vika 😥😥 pienemmät laittaa puhelimet ihan ok pois kun on sovittu. Peukut siitä. Jos meillä rajoitetaan tuota teiniä niin soittaa äitilleen ja saa yleensä luvan.

        Teillä mennään teinin ehdoilla.


      • Anonyymi

        Nää on niin hauksoja!!!! Kaikki saman päydän ääreen.... heheee.... höpö höpö, jos tässä yhteiselossa on miehen lapsia valitettavasti, niin heidän äiti määrittelee heidän asiat, ei yksikään likainen suttura. Ei mitään jakoa... sopikoot omien kakaroiden kanssa mitä lystää mutta miehen rakkaat lapset ei kuulu tuohon sotkuun.

        On viakee ihmsiten se tajuu että kenenkään toisten lapset ei kuulu sutturoiden rikkomana perheeseen, eikä ole oiekutta heitä nähdä eikä puhutella. Sutturat tehköön omien kanss miten lystää mutta miehen lapset ei kuulu siihen lössiin. heillä on rakas äiti ja rakas isä, jonka likainen suttra vei ja rikkoi perheen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nää on niin hauksoja!!!! Kaikki saman päydän ääreen.... heheee.... höpö höpö, jos tässä yhteiselossa on miehen lapsia valitettavasti, niin heidän äiti määrittelee heidän asiat, ei yksikään likainen suttura. Ei mitään jakoa... sopikoot omien kakaroiden kanssa mitä lystää mutta miehen rakkaat lapset ei kuulu tuohon sotkuun.

        On viakee ihmsiten se tajuu että kenenkään toisten lapset ei kuulu sutturoiden rikkomana perheeseen, eikä ole oiekutta heitä nähdä eikä puhutella. Sutturat tehköön omien kanss miten lystää mutta miehen lapset ei kuulu siihen lössiin. heillä on rakas äiti ja rakas isä, jonka likainen suttra vei ja rikkoi perheen.

        Niin mies vaihtoi lapsensa sutturoihin, joilla ei ollut mitään menetettävää. Toisaalta se oli meille onni emme itse oliskaan ymmÄrtneet miten huono mies/isä meillä oli. Onneksi sutturat veivät, toivonmukaan kelpaa. Onneksi meis on tajunnut olla poissa elämästämme, eikä ole opakottanut meitä näkemään milloinkaan perhenrikkoja sutturoitaan. Olisi sääli jos meidän lapet olisivat menneet pilalle jos sutturat olisi meille tulleet asumaa meille ja meille haukkumaan ja rikkomaan kotimme. Me pääsimme vähällä, kun pysyivät poissa, anopin kassa nauramme ja i hmetelrme millä avuilla sutturrat vievät miehiä toisten perheestä? Ei ole mies isän titteliä ansainnut, niin on manipuloitu perhettään aikanaan vastaan. Olemme erittäin onnekkaita, kun ei ole tarvinnut sutturoita nähdä, lapsetkin sanovat että olen maailman paras äiti kun suojelin heitä lapsena perheenrikkojilta. Ikvä oli aikanan isää, mutta ovat nyt hylänneet moisen miehen, kun hän aikanaan hylksi heidät, minusta se on hyvä asia, niin pitääkin. Olisi kiva nähdä se toisaalta se ammukki kotko, minkä näköiseen on lapsensa vaihtanut, noh.. parempi ettei nähdä


    • Anonyymi

      Miksi rikoit toisten perheen? Sulle ei kuulu muu kuin omien kakaroiden komentaminen ja huutaminen heille. Jätä miehen lapset rauhaan. Sua vaan ärsysttää kun he ovat kauniimpia, hoikempia, osaavampia ja paljon parempia kun sun, niin pitää keksimällä keksiä valittamista.

      Älä riko kenenkään perheitä niin et saa itsellesi ongelmia ongelmaluonteesi lisäksi. Voi että olet säälittävä. Mene hoitoon ja pian. Tuon siitä saa kun rikkoo toisten perheet. Monesko perhe on kun olet rikkonut? Onko sulla muitakin ongelmia kuin toisten ja naapurin lapset???? Siihenhän ne omien lapsten suuret ongelmat hukkuukin kun keksii toisten lapsille ongelmia. HIhiiiii

      • Anonyymi

        Siis mitähän hittoa?? Tää on myös minun koti.. ja en ole kuule rikkonut kenenkään perhettä. Ihan oltiin kuule sinkkuja molemmat kun alettiin olla.. nyt vaan yhteisten sääntöjen noudattaminen on ongelma. Ja se että saatas tää perhe elämä toimimaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis mitähän hittoa?? Tää on myös minun koti.. ja en ole kuule rikkonut kenenkään perhettä. Ihan oltiin kuule sinkkuja molemmat kun alettiin olla.. nyt vaan yhteisten sääntöjen noudattaminen on ongelma. Ja se että saatas tää perhe elämä toimimaan.

        Mutta niinhän se on että kaikkia meihiä kiinnostaa perheenrikkoja enemmän kuin omat lapset. Jo, sellaisia he ovat.pehren rikkojat aina puolustaa itseän.
        Meillä ei onneksi mies ole koskaan pakotttanut meitä näkeään semmoisia ihmisiä, luojan kiitos olmme säästyneet monelta kauheelta asialta. Ihan etoo ajatuskin että mielle olisi kärrätty semmosiia eukkoja talo täyteen, onneksi pidimme lasten puolta.Lapet sanookin että oln maailman parsv äiti.mies se enite n kräsii.


    • Anonyymi

      Mistä tiedät varmasti onko äidin luona sääntöjä? Ero lapset usein yrittää vedättää aikuisia just sanomalla, että toisessa kodissa ei ole sääntöjä koska testaavat pitääkö aikuisten pokka. Siellä äidillä saattaa hyvinkin olla säännöt ja rajat, mutta kuten itsekin totesit miehesi ei pidä säännöistä kiinni. Muutenkin on täysin mahdotonta tehdä kaikista säännöistä kahden kodin välillä täysin samanlaisia, mutta lapsilla pitää olla rajat asetettu. Teidän tehtävä on sun miehen kanssa sopia teidän perheen säännöistä eikä vain tuijottaa sitä mitä lasten äiti tekee. Jos teillä on siitä paljon erimielisyyttä miehesi kanssa niin miten hän voisi edes keskustella exänsä kanssa yhteisistä säännöistä.

    • Anonyymi

      Toisaalle jo kirjoitin sepustuksen, kun tyttären puolinorjalaispoika tuli väkisin tänne meidän elätettäväksi kysymättä! Olemme 70 kahta puolta iältämme. Eläkkeet tonnin kahta puolta, yhteensä 2100 ja yritämme huolehtia monesta tosta kuluineen, kun kukaan muu ei tee sitä ja ei ole saatu myytyä. Ei pojalla ole mitään totuttuja siivoja tapaoja. Perusvärssy on etten tiedä mitään ja hän tietää!½ 24v ja ei töitä eikä ammatti. Tuli ilman norjan pv-rahaa, eikä ymmärtänyt täällä hakea ennenkuin pakotin. Ei muummo taida olla tilanteen tasalla, kun lellii vaan tyollaista aikamiestermiittiä - Pitää näet olla erikoisruuatkin, jonkun joogaopin mukaan elelee! Se ei vain taida tätä viruskautta pitempään jatkua. Yritän kestää siihen saakka!

      • Anonyymi

        Omiin oloihinsa tuollainen aikamiespoika, kaksoiskansalaisena saa yhteiskunnalta asunnon ja työttömyyskorvauksen ,asumistuen ja sossutukea, pärjää paremmin kun te pieneläkeläiset.
        Jos te saatte eläkkeensaajan asumistukea, ja tuo aikamiespoika työttömyysturvaa ,niin sillon teidän asumistukenne pienenee tai loppuu, koska jätkän tulot otetaan myös huomioon.


    • Anonyymi

      Hei!

      Tosi kiperä tilanne. Ton täytyy muuttua. Ei 14v voi kiristää vanhempiaan. Niinhän se on et hän on tarpeeksi vanha, ettei voi pakottaa tulemaan isän luo. Mut tollanen "lahjominen" ei oo yhtään hyvä juttu, hän on kuitenki viel lapsi, eikä lapsia noin voi kasvattaa. Miehen pitää nyt olla tiukka, jos hän ei tuu enää niin sille ei voi mitään. Tuo menee vaan pahemmaksi. Vois olla et äitikin heräis miettimään, kun oma vapaa-aika loppuu kun 14v ei enää menekään isälleen. Ja ehdottomasti miehen pitää tehä loppu tuohon, et tyttö teillä ollessaan soittaa äidille ja pyytää luvan... Voisko isä ja äiti mahdollisesti pitää pikku palaverin tästä asiasta?

      • Anonyymi

        En tiedä enää mitä tästä kaikesta pitää ajatella. Soitin tänään äidille ja kyselin asioita ja hän sanoi että ei käyttäydy teini hänellä ollessaan noin. Tekee kotitöitä ja ei oo puhelimella koko aikaa. Ihmetteli kovasti miksi käyttäytyy meillä noin. Nyt sitten teini jäi ekaa kertaa kokonaan kotiin eikä halunnut tulla enää ollenkaan meille vaan oli yön ekaa kertaa yksin kotona. Vielä ei mies syyttänyt minua siitä mutta kysyin että meinaako soittaa tytölleen ja kysyä mikä on mutta ei soittanut. Sain kuulla myös siitäkin että kun miehellä tulee ongelmia tyttöjen kanssa niin soittaa äidille ja kysyy mitä pitää tehdä??😲😲 Ja äiti soittaa tytöille ja keskustelee niitten kaa.. ei kai tässä enää muu auta kun mies pihalle ja rupeen elämään tytön kaa kahestaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä enää mitä tästä kaikesta pitää ajatella. Soitin tänään äidille ja kyselin asioita ja hän sanoi että ei käyttäydy teini hänellä ollessaan noin. Tekee kotitöitä ja ei oo puhelimella koko aikaa. Ihmetteli kovasti miksi käyttäytyy meillä noin. Nyt sitten teini jäi ekaa kertaa kokonaan kotiin eikä halunnut tulla enää ollenkaan meille vaan oli yön ekaa kertaa yksin kotona. Vielä ei mies syyttänyt minua siitä mutta kysyin että meinaako soittaa tytölleen ja kysyä mikä on mutta ei soittanut. Sain kuulla myös siitäkin että kun miehellä tulee ongelmia tyttöjen kanssa niin soittaa äidille ja kysyy mitä pitää tehdä??😲😲 Ja äiti soittaa tytöille ja keskustelee niitten kaa.. ei kai tässä enää muu auta kun mies pihalle ja rupeen elämään tytön kaa kahestaan.

        Käykää yhdessä jossakin perheneuvolassa puhumassa? Uusperheessä voi viedä monta vuotta ennenku saadaan hommat pyörimään. Usein tarvii apua ulkopuolelta! Tsemppii...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käykää yhdessä jossakin perheneuvolassa puhumassa? Uusperheessä voi viedä monta vuotta ennenku saadaan hommat pyörimään. Usein tarvii apua ulkopuolelta! Tsemppii...

        Nyt menny jo 3 vuotta saman katon alla. Pitää nyt odottaa että tää suomen tilanne muuttuu kun nyt ei saa keskustelu aikoja kun puhelimella. Oon joskus varovasti ehottanu miehelle että mentäs jutteleen jollekki niin sanoo vaan että mitä se auttaa..mun mies on oikeesti tosi huono puhumaan, sulkeutuu ennemmin omiin oloihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt menny jo 3 vuotta saman katon alla. Pitää nyt odottaa että tää suomen tilanne muuttuu kun nyt ei saa keskustelu aikoja kun puhelimella. Oon joskus varovasti ehottanu miehelle että mentäs jutteleen jollekki niin sanoo vaan että mitä se auttaa..mun mies on oikeesti tosi huono puhumaan, sulkeutuu ennemmin omiin oloihin.

        Ähhh no joo mun exä oli samanlainen. Oli siis lasten isäpuoli 6vuotta. Sitte ku olin jo lastenkaa muuttanu eri osotteeseen niin ois ollu innokas lähtee juttelee asioista. Sit oli vaa liian myöhäistä. Tärkeintä uusperhekuvios on et kaikil samat säännöt, toki ikä huomioiden. Eli voihan vanhimmal lapsel olla iän puolesta oikeus pitää kännyä vaik tunti pidempään, mut ei noin et hänel ei oo mitään sääntöjä. Ja teillä teidän säännöt, pitää isän sen verran ymmärtää kasvattamisen päälle, ettei exälle tarvii soitella et mitä nyt teen 😯 Tietty hyvä et pystyvät keskustelemaan. Mut sun kuuluu olla se kenenkaa pohditaan mitä teillä saa tehdä ja mitä ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ähhh no joo mun exä oli samanlainen. Oli siis lasten isäpuoli 6vuotta. Sitte ku olin jo lastenkaa muuttanu eri osotteeseen niin ois ollu innokas lähtee juttelee asioista. Sit oli vaa liian myöhäistä. Tärkeintä uusperhekuvios on et kaikil samat säännöt, toki ikä huomioiden. Eli voihan vanhimmal lapsel olla iän puolesta oikeus pitää kännyä vaik tunti pidempään, mut ei noin et hänel ei oo mitään sääntöjä. Ja teillä teidän säännöt, pitää isän sen verran ymmärtää kasvattamisen päälle, ettei exälle tarvii soitella et mitä nyt teen 😯 Tietty hyvä et pystyvät keskustelemaan. Mut sun kuuluu olla se kenenkaa pohditaan mitä teillä saa tehdä ja mitä ei.

        Voi kun joskus edes kysyisi että sovittasko yhteiset säännöt.. en tiiä onko hän nyt semmonen luonteeltaan ettei oikei osaa asettaa mitään sääntöjä eikä haluakkaan ja kokee minun asettamat pyynnöt jotenkin henkilö kohtaisina. Monesti on sanonut että tytöt ei kohta tule tänne enää ollenkaan jos kauheesti rajoitetaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi kun joskus edes kysyisi että sovittasko yhteiset säännöt.. en tiiä onko hän nyt semmonen luonteeltaan ettei oikei osaa asettaa mitään sääntöjä eikä haluakkaan ja kokee minun asettamat pyynnöt jotenkin henkilö kohtaisina. Monesti on sanonut että tytöt ei kohta tule tänne enää ollenkaan jos kauheesti rajoitetaan...

        Miksi rikoit lapsen oikea perheen ja muutit hänen kotiinsa siivelle asumaan? Kun näät että toisten lapset voivat sinun seurassa huonosti, parsta mitä voit tehdä on pyytää anteeksi lapselta ja lähtä pois. Mutta jos et halua että laspi voi hyvin,niin tietysti sinä elät siivellä ja kiusaat lasta.
        Erittän kammottavaa on nämä perheenrikkojat jotka kyllä näkee etei he ole minkään arvoisia, mutta eivät silti lähde pois ja anna lasten elää omien vanhempien kanssa, pitää vaan tukea sinne ilmseksi asumaan miehen rahoilla ja kaljaa kittaamaan.
        Sinuta ei tykätä meis ja lapset vihaa susa, lähde pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi rikoit lapsen oikea perheen ja muutit hänen kotiinsa siivelle asumaan? Kun näät että toisten lapset voivat sinun seurassa huonosti, parsta mitä voit tehdä on pyytää anteeksi lapselta ja lähtä pois. Mutta jos et halua että laspi voi hyvin,niin tietysti sinä elät siivellä ja kiusaat lasta.
        Erittän kammottavaa on nämä perheenrikkojat jotka kyllä näkee etei he ole minkään arvoisia, mutta eivät silti lähde pois ja anna lasten elää omien vanhempien kanssa, pitää vaan tukea sinne ilmseksi asumaan miehen rahoilla ja kaljaa kittaamaan.
        Sinuta ei tykätä meis ja lapset vihaa susa, lähde pois.

        Ai että mieltä oikein lämmittää tämmöset kommentit missä ei ole päätä eikä häntää.. voitko olla kommentoimatta kun et tunnu nyt mistään mitään ymmärtävän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai että mieltä oikein lämmittää tämmöset kommentit missä ei ole päätä eikä häntää.. voitko olla kommentoimatta kun et tunnu nyt mistään mitään ymmärtävän.

        Kiva että otat opiksesi. Ja ajttelet sanomisiani, niin sitä pitää. Juuri näissä on häntää joita sinä et ymmärrä. Ei pidä rikkoa perhettä siksi ettei sulla ole mitään muuta kuin sinä itse. Etsi mies niitä kohta on puistot pullollaan kun tulee kesä, sinne vaan valkkaamaan, tai mene harrastuksiin, kyllä se mies läytyy ja katso ettei sillä ole perhettä eikä lapsia vaan joku joka ei ole koskaan aiemmin ollut seurustellut, sellanen on sulle hyvä voit kouluttaa sen sellaiseksi kun haluat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiva että otat opiksesi. Ja ajttelet sanomisiani, niin sitä pitää. Juuri näissä on häntää joita sinä et ymmärrä. Ei pidä rikkoa perhettä siksi ettei sulla ole mitään muuta kuin sinä itse. Etsi mies niitä kohta on puistot pullollaan kun tulee kesä, sinne vaan valkkaamaan, tai mene harrastuksiin, kyllä se mies läytyy ja katso ettei sillä ole perhettä eikä lapsia vaan joku joka ei ole koskaan aiemmin ollut seurustellut, sellanen on sulle hyvä voit kouluttaa sen sellaiseksi kun haluat.

        En ole kyllä rikkonut yhtään mitään...


    • Anonyymi

      Tiukka kurinpito on ratkaisu. Joka aamu klo 06.00 vartin pakollinen aamujumppa, mukisematta, tai ei saa aamiaista. Samaa rataa koko päivä, jumppien sijaan siivousta, pyykin- ja astianpesua seinien pesua ja vastaavaa. Jos he eivät halua tulla teille, sehän on vain hyvä.

      • Anonyymi

        Unohdit ukona nukkumisen, se on terveellistä. Metsästä mustikoita ja lähteestä vettä. Ai että siinä on luonnontietoa ja selviytymistä.


    • Anonyymi

      Mitenkähän tuota nyt osaa seuraavalla kerralla elää ja olla kun miehen lapset tulevat meille?? Uskaltaako täällä puhua mitään saatikka että vaatisi niiltä jotakin 🤔

      • Anonyymi

        Mitenkähän tuota nyt osaa seuraavalla kerralla elää ja olla kun naisen lapset tulevat meille?? Uskaltaako täällä puhua mitään saatikka että vaatisi niiltä jotakin.🤢


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkähän tuota nyt osaa seuraavalla kerralla elää ja olla kun naisen lapset tulevat meille?? Uskaltaako täällä puhua mitään saatikka että vaatisi niiltä jotakin.🤢

        Oletko lukenut aloittajan viestiä ollenkaan 🤔🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko lukenut aloittajan viestiä ollenkaan 🤔🤔

        Oletko lukenut aloittajan viestiä ollenkaan 😤😤


    • Anonyymi

      Niinhän se on että miehen lapsilla on aina suuria ongelmia ja exällä myös, eivät koskaan ole normaaleita älyllisiä. Sääli ottaa semmoset asumaan joista on haittaa pmille lapsille, seura tekee kaltaisekseen, Taantuma alkaa naisen lapsiin ennenkuin huomaakaan.

      Kurjaa on kasvattaa idiootteja.

      • Anonyymi

        Niinhän se on että naisen lapsilla on aina suuria ongelmia ja exällä myös, eivät koskaan ole normaaleita älyllisiä. Sääli ottaa semmoset asumaan joista on haittaa pmille lapsille, seura tekee kaltaisekseen, Taantuma alkaa miehen lapsiin ennenkuin huomaakaan.

        Kurjaa on kasvattaa idiootteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän se on että naisen lapsilla on aina suuria ongelmia ja exällä myös, eivät koskaan ole normaaleita älyllisiä. Sääli ottaa semmoset asumaan joista on haittaa pmille lapsille, seura tekee kaltaisekseen, Taantuma alkaa miehen lapsiin ennenkuin huomaakaan.

        Kurjaa on kasvattaa idiootteja.

        Mikä teitä ihmisiä vaivaa... Miksi ei voi edes täällä kommentoida fiksusti vaan ollaan kun jotain teinejä ja pistetään pelleilyksi koko homma??? Jollakin ihmisillä on oikeesti hätä ja huoli kirjoittamiensa asioiden kanssa😠😠😠


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä teitä ihmisiä vaivaa... Miksi ei voi edes täällä kommentoida fiksusti vaan ollaan kun jotain teinejä ja pistetään pelleilyksi koko homma??? Jollakin ihmisillä on oikeesti hätä ja huoli kirjoittamiensa asioiden kanssa😠😠😠

        Siksi koska nämä aloitukset on yhtä pelleilyä. Yksikään aloitus ei ole totta, vaan keksittyä tarinaa. Kunhan saa vastauksia.
        Ja sen huomaa siitä että aina syytellään sitä miehen exää ja lapsia. Pelkkää feikkiä kaikki jutut.
        Yksikään tarina täällä ei ole totta. Vaan pelleilyä ja potaskaa ja pahan olon kirjoittamista. Terapiaa itse kirjoittajalle sille aloitajalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi koska nämä aloitukset on yhtä pelleilyä. Yksikään aloitus ei ole totta, vaan keksittyä tarinaa. Kunhan saa vastauksia.
        Ja sen huomaa siitä että aina syytellään sitä miehen exää ja lapsia. Pelkkää feikkiä kaikki jutut.
        Yksikään tarina täällä ei ole totta. Vaan pelleilyä ja potaskaa ja pahan olon kirjoittamista. Terapiaa itse kirjoittajalle sille aloitajalle.

        Just, ja niitä kirjoittelee yksi ja sama ihminen vuodesta toiseen, aina samat kirjoitusvirheet ja tapa kirjoittaa.
        Kirjoittajalla on paha lukihäiriö ja ehkä lisäksi alkoholiongelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just, ja niitä kirjoittelee yksi ja sama ihminen vuodesta toiseen, aina samat kirjoitusvirheet ja tapa kirjoittaa.
        Kirjoittajalla on paha lukihäiriö ja ehkä lisäksi alkoholiongelma.

        Niimpä, jos joku muu tekee aloituksen, niin hän haukkuu perheenrikkojaksi ja sutturaksi aloittajan.
        Niin tämänkin ketjun aloittajan, hän haukkui heti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi koska nämä aloitukset on yhtä pelleilyä. Yksikään aloitus ei ole totta, vaan keksittyä tarinaa. Kunhan saa vastauksia.
        Ja sen huomaa siitä että aina syytellään sitä miehen exää ja lapsia. Pelkkää feikkiä kaikki jutut.
        Yksikään tarina täällä ei ole totta. Vaan pelleilyä ja potaskaa ja pahan olon kirjoittamista. Terapiaa itse kirjoittajalle sille aloitajalle.

        Ja mistähän sinä tämänkin luulet tietäväsi ???😠😠


    • En malta olla kommentoimatta.

      Ongelmasi näyttää olevan tosiasiassa miehesi. HÄNEN kanssaan Sinun pitäisi keskustella siitä, miten te kuviotanne pyöritätte. Itse asiassa, se keskustelu olisi pitänyt jo ajat sitten käydä.

      Viime kädessä te kummatkin joudutte arvottamaan asioita: Sinä joudut pohtimaan sitä, onko suhteenne niin tärkeä, että hyväksyt miehesi holtittomuuden, joka ilmeisesti ei muutu ja miehesi samoin sitä, rohkeneeko hän asettaa rajat omille lapsilleen.

      Tilannehan on selkeä: miehesi lapset käyttävät hyväkseen sitä, että heidän vanhempansa eivät kykene puhumaan (?) Sehän lienee taustalla. Ero on ilmeisesti bielä liian lähellä ja siksi toista osapuolta lyödään, kun se mahdollista on.

      Ongelmanne on tyypillinen uusperheen pulma. Lopputulos on joka tapauksessa se, että joudutte miettimään suhteenne jatkoa ja pelisääntöjä ihan kunnolla. Helppoahan uusperheen pyörittäminen ei ole. Siksi asioista pitäisi puhua jo ennen yhteen muuttamista.

      • Anonyymi

        Kiitos asiallisesta kommentista 👌 meidän ongelma tosiaan on tuo että mies ei osaa puhua ja ei pidä jo sovituista asioista kiinni. On todella paljon höllempi ihminen kuin minä. Minun on vaan pakko ajatella omaa lastani tässä tilanteessa ja pitää ainakin hänelle selvät rajat ja säännöt. En voi kauheasti mennä komentamaan miehen lapsia ainakaan kun olen nyt huomannut miten mieheni ottaa sen itseensä... En tiedä miksi. Tiedän sen että toisessa kodissa hänen lapset elää aivan täysin erillaista elämää kun tässä meillä eletään tai yritetään ainakin, ja yritänkin nyt löytää kultaisen keskitien että kukaan ei loukkaannu. Mutta kyllä tämä siivoojana ja paikkojen kunnossa pitäjän homma ottaa välillä aivoon. Kännykät kourassa vaan istutaan ja katsotaan videoita. Kaikki muu meinaa unohtua.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1585
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1066
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1027
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      582
      1015
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      920
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      912
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      774
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      700
    Aihe