Voiko pelkällä debit kortilla maksaa lennot ja hotelli vai tavitaanko credit kortti.
Vastaukset 6
- Anonyymi
Tuurista kiinni,debit-kortilla olen maksellut mutta aina ei onnistu
- Anonyymi
Lähes aina voi maksaa, mutta maksussa ei ole yhtä hyvää turvaa kuin luottokorttiostoksessa.
- Anonyymi
Huomioi, etta monet hotellit ottaa korttiin jonkun summan takaukseksi ja sitten jattaa sen laskuttamatta jos ei ole kaytta nyt joitakin palveluita tai ostanut mitaan. Taman summan palauttaminen ei onnistu depit tilille!
Sama lentojen varauksissa. Minulla oli noita ongelmia joten oli pakko opttaa credit kortti. Norskilla on ilmainen jos avaa pienen saastotilin.- Anonyymi
Niin, ja mulla kävi kerran Euroopan ulkopuolisessa maassa, kun unohdin luottokortin kotiin ja yritin yllättävien kulujen takia nostaa automaatista käteistä debit-kortilla, ei se onnistunutkaan.
debitillä aina menty
- Anonyymi
Mitä kauemmas matkustaa, sitä hullummalta tuntuu ajatus matkustaa ilman luottokorttia.
Luottokortti on hyvä pari matkavakuutukselle. On monia suosittuja matkailumaita, joista ei satojen kilometrien säteeltä löydy yhtään kansainvälisen tason sairaalaa tai lääkäriasemaa, joka laskuttaisi suoraan matkavakuutusyhtiötä. Sairaalamaksu voi hyvin olla yllättävän tyyris, vaikka sen matkavakuutus jälkikäteen maksaisikin. Jos sairaalakäynti vielä aiheuttaa myöhästymisen paluulennolta, ei senkään järjestely ole kovin helppoa ilman, että maksaa lipun ensin itse ja perii sen sitten vakuutusyhtiöltä. Itse olen ollut reissussa mukana, jossa korttia jouduttiin vinguttamaan lähes luottorajan verran, jotta tervehtymisen lisäksi myös kotiinpaluu onnistui.
Kaikki tämä saattaa onnistua myös debit kortilla, tai saattaa olla onnistumatta, mutta perusedellytys on se, että siihen liitetyllä tilillä on myös riittävästi katetta. Sairaalassa makoillessa ei voi oikein siihenkään luottaa, että voi täydentää debit kortin saldoa käymällä verkkopankissa. Onko tunnukset edes reissussa mukana, toimiiko internetyhteys?
Luottokortti antaa tyypilliselle tallaajalle ylimääräistä, lähes kaikkialla hyväksyttyä maksukykyä 3 000-15 000€ ja pariskunnalle tuplaten, käytännössä kantajalleen ilmaiseksi. Itse en matkustaisi ilman.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va3331333Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan74919Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä61813- 120693
Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt43680Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka38672Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.62651- 49638
- 50606
Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.95552- 45537
- 32521
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48515Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K9506- 23500
Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain84485En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o32482- 79447
Onko kahvila Retro samalla pub???
Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm8447Iivari esittää poliisin tutkintaa
Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivari on pannu ison pyörän liikkeelle. Entinen Kemijärven historian lyhimmän kaupunginj21421