Riittääkö pelkkä debit kortti

Anonyymi

Voiko pelkällä debit kortilla maksaa lennot ja hotelli vai tavitaanko credit kortti.

6

161

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuurista kiinni,debit-kortilla olen maksellut mutta aina ei onnistu

    • Anonyymi

      Lähes aina voi maksaa, mutta maksussa ei ole yhtä hyvää turvaa kuin luottokorttiostoksessa.

    • Anonyymi

      Huomioi, etta monet hotellit ottaa korttiin jonkun summan takaukseksi ja sitten jattaa sen laskuttamatta jos ei ole kaytta nyt joitakin palveluita tai ostanut mitaan. Taman summan palauttaminen ei onnistu depit tilille!
      Sama lentojen varauksissa. Minulla oli noita ongelmia joten oli pakko opttaa credit kortti. Norskilla on ilmainen jos avaa pienen saastotilin.

      • Anonyymi

        Niin, ja mulla kävi kerran Euroopan ulkopuolisessa maassa, kun unohdin luottokortin kotiin ja yritin yllättävien kulujen takia nostaa automaatista käteistä debit-kortilla, ei se onnistunutkaan.


    • debitillä aina menty

    • Anonyymi

      Mitä kauemmas matkustaa, sitä hullummalta tuntuu ajatus matkustaa ilman luottokorttia.
      Luottokortti on hyvä pari matkavakuutukselle. On monia suosittuja matkailumaita, joista ei satojen kilometrien säteeltä löydy yhtään kansainvälisen tason sairaalaa tai lääkäriasemaa, joka laskuttaisi suoraan matkavakuutusyhtiötä. Sairaalamaksu voi hyvin olla yllättävän tyyris, vaikka sen matkavakuutus jälkikäteen maksaisikin. Jos sairaalakäynti vielä aiheuttaa myöhästymisen paluulennolta, ei senkään järjestely ole kovin helppoa ilman, että maksaa lipun ensin itse ja perii sen sitten vakuutusyhtiöltä. Itse olen ollut reissussa mukana, jossa korttia jouduttiin vinguttamaan lähes luottorajan verran, jotta tervehtymisen lisäksi myös kotiinpaluu onnistui.
      Kaikki tämä saattaa onnistua myös debit kortilla, tai saattaa olla onnistumatta, mutta perusedellytys on se, että siihen liitetyllä tilillä on myös riittävästi katetta. Sairaalassa makoillessa ei voi oikein siihenkään luottaa, että voi täydentää debit kortin saldoa käymällä verkkopankissa. Onko tunnukset edes reissussa mukana, toimiiko internetyhteys?
      Luottokortti antaa tyypilliselle tallaajalle ylimääräistä, lähes kaikkialla hyväksyttyä maksukykyä 3 000-15 000€ ja pariskunnalle tuplaten, käytännössä kantajalleen ilmaiseksi. Itse en matkustaisi ilman.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      139
      4081
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      121
      1591
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1406
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1402
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1264
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      47
      1138
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1131
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1086
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1081
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      60
      1038
    Aihe