Riittääkö pelkkä debit kortti

Anonyymi

Voiko pelkällä debit kortilla maksaa lennot ja hotelli vai tavitaanko credit kortti.

6

240

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tuurista kiinni,debit-kortilla olen maksellut mutta aina ei onnistu

• Anonyymi

Lähes aina voi maksaa, mutta maksussa ei ole yhtä hyvää turvaa kuin luottokorttiostoksessa.

• Anonyymi

Huomioi, etta monet hotellit ottaa korttiin jonkun summan takaukseksi ja sitten jattaa sen laskuttamatta jos ei ole kaytta nyt joitakin palveluita tai ostanut mitaan. Taman summan palauttaminen ei onnistu depit tilille!
      Sama lentojen varauksissa. Minulla oli noita ongelmia joten oli pakko opttaa credit kortti. Norskilla on ilmainen jos avaa pienen saastotilin.

• Anonyymi

Niin, ja mulla kävi kerran Euroopan ulkopuolisessa maassa, kun unohdin luottokortin kotiin ja yritin yllättävien kulujen takia nostaa automaatista käteistä debit-kortilla, ei se onnistunutkaan.

• debitillä aina menty

• Anonyymi

Mitä kauemmas matkustaa, sitä hullummalta tuntuu ajatus matkustaa ilman luottokorttia.
      Luottokortti on hyvä pari matkavakuutukselle. On monia suosittuja matkailumaita, joista ei satojen kilometrien säteeltä löydy yhtään kansainvälisen tason sairaalaa tai lääkäriasemaa, joka laskuttaisi suoraan matkavakuutusyhtiötä. Sairaalamaksu voi hyvin olla yllättävän tyyris, vaikka sen matkavakuutus jälkikäteen maksaisikin. Jos sairaalakäynti vielä aiheuttaa myöhästymisen paluulennolta, ei senkään järjestely ole kovin helppoa ilman, että maksaa lipun ensin itse ja perii sen sitten vakuutusyhtiöltä. Itse olen ollut reissussa mukana, jossa korttia jouduttiin vinguttamaan lähes luottorajan verran, jotta tervehtymisen lisäksi myös kotiinpaluu onnistui.
      Kaikki tämä saattaa onnistua myös debit kortilla, tai saattaa olla onnistumatta, mutta perusedellytys on se, että siihen liitetyllä tilillä on myös riittävästi katetta. Sairaalassa makoillessa ei voi oikein siihenkään luottaa, että voi täydentää debit kortin saldoa käymällä verkkopankissa. Onko tunnukset edes reissussa mukana, toimiiko internetyhteys?
      Luottokortti antaa tyypilliselle tallaajalle ylimääräistä, lähes kaikkialla hyväksyttyä maksukykyä 3 000-15 000€ ja pariskunnalle tuplaten, käytännössä kantajalleen ilmaiseksi. Itse en matkustaisi ilman.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      43
      1805
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      164
      1637
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1378
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      239
      1333
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      207
      1238
    6. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1145
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      332
      1137
    8. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      78
      1086
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      314
      1057
    10. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1057
    Aihe