Miten saat ruoka-ostoksesi ja apteekkiasiasi hoidetuksi ?

Anonyymi

Tilaatko kotiin, käytkö joskus harvoin ruokakaupassa vai auttaako sinua joku ?
Onko tullut ongelmia jonkun asian suhteen ?

4

<50

Vastaukset

• Olen käynyt ihan itse kaupassa, tosin harvemmin. En viivy kauan vaan mahdollisimman nopeasti pyrin toimimaan. Apteekissakin olen käynyt kerran tämän pahimman korona-ajan aikana.

Olen vielä alle 80v ja ei ole ketään, kuka kävisi puolestani asioilla. Omaiset eli lapset asuvat kaukana.

Asun täällä pk-seudulla, joten vältän kaikkea turhaa altistusta. Jonkun kerran ulkoilen välttäen kontakteja. Siinäpä tuo.

• Hei, näin sain tällaisen numeron: 09-31010020
        Siitä saa eläkeläinen apua esim. kauppa- tai apteekkikäynteihin.
        Se on joku vapaaehtoisjärjestöjen tai muitten vapaaehtoisauttajien
        yhteinen numero ja siihen voi kuulemma ainakin soittaa muutenkin jos on joku epätoivoinen tilanne.

• Anonyymi kirjoitti:

Hei, näin sain tällaisen numeron: 09-31010020
        Siitä saa eläkeläinen apua esim. kauppa- tai apteekkikäynteihin.
        Se on joku vapaaehtoisjärjestöjen tai muitten vapaaehtoisauttajien
        yhteinen numero ja siihen voi kuulemma ainakin soittaa muutenkin jos on joku epätoivoinen tilanne.

Numero on Helsingin kaupungin numero. Kaupungilla on jonkinlainen apupalvelu.

• Tilaan netistä ruuat kotiin ja olen käynyt helmikuun puolella apteekista hakemassa noin kolmen kuukauden tarpeet.

Reseptilääkkeitten takia joudun menemään aikaisemmin uudestaan apteekkiin tai tilaamaan ne esim. Yliopiston apteekin kautta, josta tuodaan maksutta tilatut tavarat kotiin.
      Olen sieltä aikaisemminkin tilannut, mutta en reseptilääkettä,
      se näytti monimutkaiselta toimenpiteeltä, kun ajattelu ei oikein luista enää.
      Voi olla helpompaa kuin luulen.

Onkohan kellään kokemusta YO:n apteekista reseptilääkkeen kotiintilaamisesta ?

nm. hesalainen

suomi24-logo

Osallistu keskusteluun

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sofia juhlimassa kavereiden kanssa

Sofia nähty juhlimassa tämän illan aikana eri puolella Helsinkiä ilman Stefua. Onkohan tullut jo ryppyjä rakkauteen?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      83
      2697
    2. Nyt on kyllä Soffa juubassa

Ihan känninen postaus. Partsielämää jee...alamäki vai putki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      2544
    3. Britti kehuu Suomalaista terveydenhoitoa.

MTV HS: Brittimies virui Suomessa viisi viikkoa tajuttomana hengityskoneessa – elämästä kamppailu juuri Suomessa oli onnekas sattuma Brittiläinen toi
      Maailman menoa
      49
      2420
    4. Pitkän parisuhteen salaisuus, vai onko sitä

Vuosia vaan tulee lisää ja tuossa se kumppani pysyy rinalla vaikka en ole mikään ihanne mies, kaikilla kai vikansa. Pitää vain hyväksyä toinen ja olla
      Parisuhde
      57
      1461
    5. Onko Martinalla tuparit?

Ja onkohan niihin kutsuttu Stefu ja Sohvi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      917